Main Menu

Finans

Started by Cantonafan53, January 18, 2010, 21:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Burde leeds få mer penger?

Ja
4 (40%)
Nei
0 (0%)
Muligens
2 (20%)
Vi klarer oss
2 (20%)
Hvor fra?
3 (30%)

Total Members Voted: 10

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 09:24:12
Quote from: baste on January 19, 2010, 09:11:12
Få flere penger ifra hvor? Tror Leeds klarer seg selv, men viljen til å satse i CCC må på plass. Kanskje ett oppkjøp etter sesongen, selv oim jeg er usikker på om det er en god/ varig løsning. Se på de enorme gjeldsproblemene til eierne til Lfc og Scum  ;D

Eller se på Man City eller Chelsea.
Det finnes ikke en eneste Leeds supporter med vettet i behold som ikke ser på disse 2 klubbene og ønsker seg deres økonomi

For å snakke for meg sjøl - selv om du tydeligvis ønsker å bestemme for oss alle - hadde jeg selvsagt ønsket meg at Bates hadde hatt så mye kapital i eget navn, men driftsresultatene, overgangspolitikken (den negative siden) og imaget de har bygget seg opp ønsker jeg ikke!

Så har jeg vel kanskje ikke "vettet i behold", Håkon, men slik er det.
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 10:03:53
Få flere penger ifra hvor? Tror Leeds klarer seg selv, men viljen til å satse i CCC må på plass. Kanskje ett oppkjøp etter sesongen, selv oim jeg er usikker på om det er en god/ varig løsning. Se på de enorme gjeldsproblemene til eierne til Lfc og Scum  ;D

Det finnes ikke en eneste Leeds supporter med vettet i behold som ikke ser på disse 2 klubbene og ønsker seg deres økonomi

For å snakke for meg sjøl - selv om du tydeligvis ønsker å bestemme for oss alle - hadde jeg selvsagt ønsket meg at Bates hadde hatt så mye kapital i eget navn, men driftsresultatene, overgangspolitikken (den negative siden) og imaget de har bygget seg opp ønsker jeg ikke!

Selv om Bates hadde hatt 30 milliarder og ville puttet penger inn i Leeds. Ja selv da vil jeg ha ham vekk. Mannen er en pest og en plage. Han er synonymt med all den negative publisiteten klubben får.
Og når jeg tenker litt etter. Ja da er det rart at ikke Bates forlanger full kontroll over dette forum og har saksøkt meg

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 10:06:47
Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 10:03:53
Få flere penger ifra hvor? Tror Leeds klarer seg selv, men viljen til å satse i CCC må på plass. Kanskje ett oppkjøp etter sesongen, selv oim jeg er usikker på om det er en god/ varig løsning. Se på de enorme gjeldsproblemene til eierne til Lfc og Scum  ;D

Selv om Bates hadde hatt 30 milliarder og ville puttet penger inn i Leeds. Ja selv da vil jeg ha ham vekk. Mannen er en pest og en plage. Han er synonymt med all den negative publisiteten klubben får.
Og når jeg tenker litt etter. Ja da er det rart at ikke Bates forlanger full kontroll over dette forum og har saksøkt meg

Jeg kan ikke se at Ken Bates er verre enn Roman Abramovitsj når det gjelder negativ PR. Chelsea er i tillegg flere ganger avslørt for urent spill i overgangsmarkedet. Sist ble de pålagt en midlertidig handelsblokade etter at de poachet Gael Kakuta. Blokaden ble opphevet uker (dager) etterpå, noe man kan spørre seg spørsmål om hvordan Chelsea fikk til...

Hvordan Citeh har opptrådt i overgangsmarkedet har heller ikke vært rosenrødt og det har bugnet for mye kritikk fra managere og media.

Hva har det så blåst rundt Bates om - og da mener jeg saker som virkelig setter sitt preg i media, ikke bare bagatellene vi Leedsfans legger merke til og som til stadighet blåses opp til hundreogtyve høns! Kan ikke se at det diskuteres heftig noe annet sted om Thorp Arch.

At han kritiserer Chelsea og City for ran av unggutter?
Marching on together!

h.b

Bates utleverer mennesker og havner i rettsak. Han lover klubben ditt og datt. Bryter løftene. Han vil ikke engang si hvem som eier klubben. For den sakens skyld kan Osama Bin Laden være eier av Leeds uten at vi vet det.
Dette er bare noen saker. Men lista kan bli virkelig lang

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 10:24:55
Bates utleverer mennesker og havner i rettsak. Han lover klubben ditt og datt. Bryter løftene. Han vil ikke engang si hvem som eier klubben. For den sakens skyld kan Osama Bin Laden være eier av Leeds uten at vi vet det.
Dette er bare noen saker. Men lista kan bli virkelig lang

Vet du ikke at Osama er Arsenal-fan?  ;)
Marching on together!

h.b

Jeg vet det. Men Bates er heller ikke Leeds fan

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 10:37:11

Kun ment som en spøk. Det finnes ytterst få styreformenn eller eiere som er die hard-supporter av klubben de har ansvaret for. Jeg tror nok Bates er Leeds-fan i den form av at han ønsker det beste for klubben - noe annet for meg høres søkt ut.
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 10:45:04

Kun ment som en spøk. Det finnes ytterst få styreformenn eller eiere som er die hard-supporter av klubben de har ansvaret for. Jeg tror nok Bates er Leeds-fan i den form av at han ønsker det beste for klubben - noe annet for meg høres søkt ut.

Du vet ikke hva Bates utalte om Leeds fansen den gangen Bates var styreforman i Chelsea da

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 10:47:18
Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 10:45:04

Du vet ikke hva Bates utalte om Leeds fansen den gangen Bates var styreforman i Chelsea da

Remind me!

Kan ikke helt se relevansen i det per i dag. Alan Smith uttalte sitt om Scum, samt at flere Leedsfans ser ut til å ta fullstendig av over ord Dean Windass sa som Hull-spiller, men med hjertet i Hull er det fullt forståelig at han snakker drit om storebroren. Chelsea og Leeds er rivaler og har få varme ord om hverandre, men om du tror businessmannen Ken Bates har tatt over Leeds for å ødelegge klubben innenfra som Chelseafan, bommer du stygt.

Nå så jo du det negative i Bates' ord om Burnley da, så jeg er av det inntrykket av du har forhåndsbestemt deg uansett utfall. Mulig bastante ord, men du bruker da slike ord om "oss".
Marching on together!

h.b

Leeds fansen er som ville dyr. Ja dette er en utalelse som han engang ga oss

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 11:03:39

Jøss, og jeg som trodde vi var "feite, uutdannede, udannede ølpimpere uten fotballkunnskaper eller meritter fra høyere nivå".  ::)

Kan fortsatt ikke se relevansen, Håkon. Dette er sagt fra et Chelsea-perspektiv og som nedsettende mot en stor rival. Jeg elsker ikke Ken Bates, men dette ser jeg på som særdeles uproblematisk og viser til hva jeg sa i forrige innlegg.
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 11:07:12

Jøss, og jeg som trodde vi var "feite, uutdannede, udannede ølpimpere uten fotballkunnskaper eller meritter fra høyere nivå".  ::)

Kan fortsatt ikke se relevansen, Håkon. Dette er sagt fra et Chelsea-perspektiv og som nedsettende mot en stor rival. Jeg elsker ikke Ken Bates, men dette ser jeg på som særdeles uproblematisk og viser til hva jeg sa i forrige innlegg.

Kan jeg da spørre deg om en ting ærlig.
Hva ville du valgt.
1)Være i League one å møte lag som Carlisle og ha null gjeld, men heller ingen ambisjoner om å vinne titler
2)Som  Liverpool. Men allikevel bli reddet av andre innvestorer hvis det skjærer seg fullstendig. Kjempe om å komme med til europa hvert eneste år , og vinne Champions League en gang i blandt

Pleinar

Næmmen, har du sett.

Dette ble enda en Bates tråd...
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 11:19:15
Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 11:07:12

Kan jeg da spørre deg om en ting ærlig.
Hva ville du valgt.
1)Være i League one å møte lag som Carlisle og ha null gjeld, men heller ingen ambisjoner om å vinne titler
2)Som  Liverpool. Men allikevel bli reddet av andre innvestorer hvis det skjærer seg fullstendig. Kjempe om å komme med til europa hvert eneste år , og vinne Champions League en gang i blandt

3) Gjøre som Burnley, Nottingham, Leicester eller Swansea - rykke oppover i divisjonen uten pengebruk, dersom vi ikke får investorer som muliggjør dyre(re) spillerkjøp. Leeds vil tiltrekke seg bedre spillere enn disse klubbene og lønnstaket vil økes i CCC.

Tar gjerne imot investorer, men inntill bør vi drive med penger vi har innenfor rammene det tillater. Det snakkes ekstremt varmt om et lite lån på 6mill pund for å kjøpe TA tilbake (da det var mulig) men med et lite driftoverskudd (så godt som null) er det liten mulighet for betjening av lån - et lån på 6mill pund koster ikke 6mill pund etter at det er betalt, ser ikke ut til at dette i det hele tatt har blitt vurdert.

Hva får deg til å tro at Liverpool eventuelt blir reddet? Dette blir jo helt hypotetisk! Om man kunne drevet slik, uten risiko for å få smellen, hadde alle drevet slik. Det nytter ikke og du sitter med beviset på det på skjermen - Leeds United.

Eller er det hit vi vil? Selv ikke verdens mest populære klubb med hele 70.000 på hver hjemmekamp, klarer å gå i pluss. Hvorfor? Dyre lån. Klubben i seg selv går i pluss, mens eierskapet de to siste årene har hatt bortimot en halv milliard kroner i underskudd, hver sesong og da nytter det lite med PL- og CL-pokaler i glasskapet. 
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2805662.ece

Det finnes en gyllen middelvei, inntill vi eventuelt blir kjøpt opp av en rikere onkel, som selvsagt skal ha hjertet sitt i Leeds!  ;)

Forøvrig er jeg enig med Pleinar, dette ble dessverre igjen en Bates-tråd. Dessuten er det på tide å slippe andre til, dette har vært en samtale mellom bare oss to så langt.
Marching on together!

h.b

Skal slippe andre til. Vil bare si at den gyldne middelvei ikke er det Leeds skal strebe mot. Leeds skal kjempe om heder og medaljer. Da kan vi ikke se på lag som f.eks Burnley som noe vi ser opp til.Og når du nevner Nottingham, Leicester eller Swansea. Dette er lag i CCC. Akkurat samme bakgården
PS når vi snakker Leeds og Finans. Ja da er Bates nødt til å blandes inn

Runar

I et kort perspektiv så må vi nok se på Nottingham og Burnley hvordan de drives, i et lengre perspektiv er jeg enig med H.B vi må ha ambisjoner om å kunne utfordre og bli endel av eliten igjen... Ingen tvil! Men det finnes forløpig ingen snarvei til himmelen. Bankene vil ike gi oss lån så vi kan ikke bruke penger vi ikke har. Bates ser ikke ut til å ha eller ville bruke egen kapital.

At Bates kalte fansen ville dyr var hvis jeg husker riktig etter en incident på broen. Og det kan for alt jeg vet være helt korrekt. Vi har bråkmakere i våre rekker...

Til mannen som laget tråden.

JA, vi vil ha mer penger akkurat som Man Utd, Pool og resten av idrettsverden så ønsker vi oss mer!!!

Bites Yer Legs

Quote from: h.b on January 19, 2010, 11:28:06
Skal slippe andre til. Vil bare si at den gyldne middelvei ikke er det Leeds skal strebe mot. Leeds skal kjempe om heder og medaljer. Da kan vi ikke se på lag som f.eks Burnley som noe vi ser opp til.Og når du nevner Nottingham, Leicester eller Swansea. Dette er lag i CCC. Akkurat samme bakgården
PS når vi snakker Leeds og Finans. Ja da er Bates nødt til å blandes inn

City, Chelsea, Scum og Pool kjemper kanskje om medaljer, men neppe om heder  ::)
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Quote from: Runar on January 19, 2010, 12:12:09
I et kort perspektiv så må vi nok se på Nottingham og Burnley hvordan de drives, i et lengre perspektiv er jeg enig med H.B vi må ha ambisjoner om å kunne utfordre og bli endel av eliten igjen... Ingen tvil!

Er vel heller ikke uenig i dette, om det skulle ha blitt misforstått. Leeds er en storklubb i historisk perspektiv, med gode fasiliteter, en stor, lojal fanbase og forutsetninger til å bli bygget opp til en utfordrer igjen.

Poenget mitt er at man ikke kan bruke det man ikke har. Det innebærer også å ta opp lån vi antakelig verken vil få eller kan betjene etter å ha vist til under ti millioner kroner i pluss (før spillerkjøp/salg) i 2008.

Enn så lenge er Bates styreformann, klubben har blitt snudd trill rundt økonomisk og kan se fremover. Interesserte investorer vil komme - før eller siden. At ingen orker tanken på å kjøpe ut Ken Bates (eller at han selger til en godkjent sum) tror jeg overhodet ikke på. Mannen høres jo ut som selveste Adolf Hitler til tider, da er det ikke vanskelig å skjønne at det har blitt en myte om vår styreformann, som langt overgår virkeligheten - på tross av at han langt ifra er mors beste barn.

Lurer virkelig på hvorfor det er så mange som tror at styreformenn i andre klubber er så vanvittig mye bedre. Er det ikke forholdsvis vanlig at businessmenn er kyniske?

Så, du har rett, Runar. I det korte perspektiv bør vi se at det går an å ha suksess med begrensede utgifter. Som sagt i en annen tråd - 4/6 klubber i play off-posisjon i CCC har spillere med liten eller ingen erfaring fra PL. Og kanskje foruten Cardiff bedriver ingen av de - så vidt jeg vet - store overganger på markedet.
Marching on together!

h.b

Innvestorer kommer ikke til Leeds. Bates har i alle år lovd oss at nå kommer det  store innvestorer inn. Hvor er nå de da. Dette er bare en bløff nok engang fra Bates.
Ta bare West Ham
Sullivan, som sammen med Gould, er i ferd med å kjoepe West Ham, uttalte rett før jul i intervju med SKY. Leeds United er interessant, men der er Ken Bates.
Sier ikke det sitt om denne gamle nissemann

Dennis

Quote from: h.b on January 19, 2010, 12:28:53
Innvestorer kommer ikke til Leeds. Bates har i alle år lovd oss at nå kommer det  store innvestorer inn. Hvor er nå de da. Dette er bare en bløff nok engang fra Bates.
Ta bare West Ham
Sullivan, som sammen med Gould, er i ferd med å kjoepe West Ham, uttalte rett før jul i intervju med SKY. Leeds United er interessant, men der er Ken Bates.

Igjen, hypoteser. Bates har flere ganger oppfordret investorer til å ta kontakt, men fortalt at når de blir bedt om skikkelig dokumentasjon på midlene, forsvinner de for godt. Hvordan kan du mene at Bates er skyld i at investorene ikke er oppriktige?

Jeg spør også: Hvorfor skulle ikke Ken Bates ønske innsprøytet kapital? Hva har han å tape på det? Økt kapital for klubben? Muligheter til spillerkjøp og stadion/treningsanlegginvestering? Fordi han ikke vil samarbeide med andre? Investorer kan jo være såkalte silent partners også?

Og West Ham har blitt styrt som en mønsterklubb de seneste år...
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on January 19, 2010, 12:34:12
Quote from: h.b on January 19, 2010, 12:28:53
Innvestorer kommer ikke til Leeds. Bates har i alle år lovd oss at nå kommer det  store innvestorer inn. Hvor er nå de da. Dette er bare en bløff nok engang fra Bates.
Ta bare West Ham

Igjen, hypoteser. Bates har flere ganger oppfordret investorer til å ta kontakt, men fortalt at når de blir bedt om skikkelig dokumentasjon på midlene, forsvinner de for godt. Hvordan kan du mene at Bates er skyld i at investorene ikke er oppriktige?

Jeg spør også: Hvorfor skulle ikke Ken Bates ønske innsprøytet kapital? Hva har han å tape på det? Økt kapital for klubben? Muligheter til spillerkjøp og stadion/treningsanlegginvestering? Fordi han ikke vil samarbeide med andre? Investorer kan jo være såkalte silent partners også?

Og West Ham har blitt styrt som en mønsterklubb de seneste år...

Kort og greit. Ingen innvestorer vil sammarbeide med Bates. Mye mulig fordi han ikke vil oppgi hvem som eier klubben. Han skal hemmligholde absolutt alt. Og da er det ganske enkelt å forstå at ingen vil sammarbeide med Bates

Runar

Arrester meg om jeg tar feil, men mener å huske at det er blitt sagt at Bates ønsker investorer, men såkalt uaktive. Han ønsker ikke å selge Leeds...

Gold og gutta vil drive West Ham det ville de ikke fått lov til i Leeds (desverre)!

fjellhaugen

har akkurat skumlest de 4 sidene her inne og sitter igjen med et kjempestort dejavu.
akkurat som jeg har lest alt som står her maaange ganger før.

er det bare meg ??? ??? ??? ???
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

Quote from: Runar on January 19, 2010, 12:38:09
Arrester meg om jeg tar feil, men mener å huske at det er blitt sagt at Bates ønsker investorer, men såkalt uaktive. Han ønsker ikke å selge Leeds...

Gold og gutta vil drive West Ham det ville de ikke fått lov til i Leeds (desverre)!

Det du mener her er at bates ønsker seg innvestorer som skal putte penger inn i klubben, men ikke ha noe å si.
Ingen vil være med på dette . Det er det samme som det å være sponsorer det

h.b

Quote from: fjellhaugen on January 19, 2010, 12:48:13
har akkurat skumlest de 4 sidene her inne og sitter igjen med et kjempestort dejavu.
akkurat som jeg har lest alt som står her maaange ganger før.

er det bare meg ??? ??? ??? ???

Korrekt det fjellis. Men kan jo sammenligne med matchtråder det da. Der er det dejavu. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa er vel det oret som er brukt oftes der

B_Ød

passer på meg hvertfall  ::)
Ups & Ups!!

torivar

Fantastisk tråd

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Nå må moderatorene gjøre jobben sin å hive dette Bates gnålet i en passende tråd!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Quote from: auren on January 19, 2010, 13:18:59
Nå må moderatorene gjøre jobben sin å hive dette Bates gnålet i en passende tråd!

auren

Det er ikke mulig å diskutere finans og leeds uten at Bates kommer inn i bildet. Blir som å diskutere et lagutak uten å ta med navnene på spillerne det