De kloke endringene

Started by Promotion 2010, January 27, 2010, 13:25:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

For å få inn noen positive innspill på dette forumet som selvsagt Sven Anders sender over til trenerteamet så starter jeg med følgende innspill - som IKKE koster så mye penger:

Alle managere prøver ut forskjellige systemer og endrer litt på lagoppstillingen. Men er det klokt? Endringer som gjøres før viktige cup-kamper vil kanskje ikke bære frukter i en vanlig ligakamp der innsatsen er på nivået under. Det er menneskelig å overprestere og faktisk menneskelig å underprestere.

*Jeg tror ikke det er lurt å spille Bromby på backplass for så å skifte ham inn som stopper.
*Gi Crowe høyreback-plassen når han er skadefri. Evt gi Bromby rollen fast.
*Kisnorbo og Naylor i midtforsvaret bør være fast inventar, Bromby bør brukes som backup i midten med Hughes som backup på høyre back.
*Vi må ha inn en ny venstreback, evt på lån.
*Bruk de fire på midtbanen rimelig fast, men rullere inn en spiller rimelig fast. Det er ingen som er reelle utfordrere til de fem som har vært der fast i hele år.
*Becks og Becchio må ha en reell utfordrer. Her må det lånes eller kjøpes inn en forsterkning. En med god touch, skudd og fart!
*Så et råd om Snodgrass. Ikke endre på det som fungerte så bra før jul. La ham utfolde seg på høyre kant. Samspillet med Crowe er best når begge kan løse den defensive rollen.
*Og Johnson....er han virkelig kantspiller. Lorimer var begkymret for hans evne til å komme seg til dødlinjen i går. Bør Gradel inn der fast slik at vi får inn mer uforutsigbarhet?

Vi må i tillegg faktisk se at dette laget vil spille en uhorvelig mengde kamper denne sesongen. Vi er allerede oppe i utrolige 38 kamper og vi får med retur i cupene 21 kamper til...MINST!

Dette nærmer seg 70 kamper over en sesong, noe som måler seg med antall kamper storlaget på begynnelsen av 70-tallet spilte.

Har vi stall god og bred nok til å takle dette?

Hva mener dere som føler laget tett der over Nordsjøen? Henning... Jan-Ove....  ???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Enig i at Snoddy må ut på høyre kant. Vi trenger innlegg fra kant..

Leeds’ front two are top drawer at this level, Jermaine Beckford and Luciano Becchio, sadly, all too often, they are forced to live off long balls driven up the middle of the park.

Unfortunately, the backup is lacking, as Mike Grella hasn’t quite made it yet, and Tresor Kandol does not inspire. Hence a recent injury to Becchio saw Leeds resorting to pushing Snodgrass up behind Beckford and playing Jonathan Howson on the right. It was this formation that was so comprehensively walloped at Swindon.

Ferre

Du har rett når du sier at det ikke er lurt å bruke Bromby på høyreback, men vi bør heller ikke bruke Crowe der. Når Parker er skadefri vil jeg gjerne se Hughes ta over høyrebackplassen - i mine øyne det beste alternativet vi har på høyrebacken.

Annesj

Dette sitter nok mest i hodet på gutta etter kampene mot manu og tott. Ã... har ikke de andre lagene i div hatt et inderlig ønske om å slå et stort lag som leeds før så har de ihvertfall fått det nå i ly av disse cupresultatene. Alle vil ha oss skikkelig ned på jorda igjen. Det som er skummelt nå er at usikkerheten kan bre seg og tvil på egne ferdigheter. Men sånn var det når Grayson kom inn ifjor. Da snudde det å det tror jeg det gjør nå også. Allerede til helga. Men kunne vært greit med et nytt fjes for å friske opp litt å gi 11`rn et spark i baken.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

SDalen

Quote from: Ferre on January 27, 2010, 13:31:03
Du har rett når du sier at det ikke er lurt å bruke Bromby på høyreback, men vi bør heller ikke bruke Crowe der. Når Parker er skadefri vil jeg gjerne se Hughes ta over høyrebackplassen - i mine øyne det beste alternativet vi har på høyrebacken.

Jeg er enig me deg! Ha heller bromby som backup i midtforsvaret, mens Hughes på høyre og Parker evt en ny spiller inn på lån/permanent. Snodgrass bør også brukes som høyre kant slik som han gjorde i starten av sesongen hvor det meste gikk fint.

Men etter min mening er også mye av grunnen til tapene i det siste at laget har vært høyt oppe og tror de er bedre enn de er. Det må jobbes knallhardt for å vinne hver eneste kamp, det er ikke tid for enkeltspillere å tenke på seg selv og deres fremtid, spillerne må få et spark bak og starte på ny igjen slik som i starten av sesongen.

Det er ingen grunn til og fortvile enda, alle lag har sine dårlige perioder! Vi skal bare ha troen på våre 11 og Grayson. Vi kommer sterkt tilbake  ;)

MOT!
Rogaland whites!

raggen

white på venstre backen foreslår jeg og det helt gratis også??
Forever Leeds United!!!!!!!!

flynn

Quote from: raggen on January 27, 2010, 14:26:57

Hva? Tar du deg ikke betalt for så gode råd ?  ;D

Ellers er jeg enig i å dytte Hughes over på høyreback, og spille enten Parker eller White på venstre. Samt å primært dyrke Kisnorbo og Naylor som midtstoppere, med Bromby og Michalik som avlastere. Jeg foreslo det samme før kampen i går, men ingen ville visst høre på meg....

flynn

Promotion 2010

Quote from: flynn on January 27, 2010, 14:36:17
Quote from: raggen on January 27, 2010, 14:26:57

Hva? Tar du deg ikke betalt for så gode råd ?  ;D

Ellers er jeg enig i å dytte Hughes over på høyreback, og spille enten Parker eller White på venstre. Samt å primært dyrke Kisnorbo og Naylor som midtstoppere, med Bromby og Michalik som avlastere. Jeg foreslo det samme før kampen i går, men ingen ville visst høre på meg....

flynn

Ser ut til at White matches kun som venstre kantspiller. Selv usikre Johnson er foretrukket foran han på backplassen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SDalen

White blir vel litt for tynt på den defansive biten? Det er vel helst kant han har blitt brukt som i år pga hans svakhet defansivt
Rogaland whites!