Main Menu

Mac tråden

Started by h.b, January 30, 2010, 19:43:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Er det noen som vet hvordan man får radio til eksterne høytalere når man har AirPort Express. Itunes går glimrede gjenom AirPort Express. Skriver går også bra gjenom AirPort Express. Men når jeg skal høre på Radio eller spille spill. Ja da nekter min Macbook Pro å sende lydsignaler gjennom AirPort Express. Den sender da lyden konsekvent gjennom de innebygde høytalerne.
Så jeg er litt rådvill her

Rudi G.

h.b

Mac er 100 ganger pc overlegen. Bilr som Mac = Leeds og pc = Manu

Rudi G.

Quote from: h.b on January 30, 2010, 19:53:53

Trekk det tilbake, enkelte ting spøker man ikke med!

h.b

Quote from: Rudi G. on January 30, 2010, 19:55:36

Alle vet jo at Manu er et virus på denne planet. PC`r er ofte infisert med virus. Mac har ikke et virusproblem

euphor9

Quote from: Rudi G. on January 30, 2010, 19:55:36

Dårlig sammenligning h.b...

og les denne linken.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant

h.b

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mac er rett og slett best uansett. Har hatt min mac i 3 år. Ingen problemer noensinne. Før det hadde jeg en pc som måtte kjøre antivirus på hver bidige dag. Allikevel så kom det virus inn og gjorde møkk med pc`n.
Drive med billedbehandlig og Mac er dessuten mye lettere enn det å drive billedbehandling med Pc

euphor9

Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:06:23
Mac er rett og slett best uansett. Har hatt min mac i 3 år. Ingen problemer noensinne. Før det hadde jeg en pc som måtte kjøre antivirus på hver bidige dag. Allikevel så kom det virus inn og gjorde møkk med pc`n.
Drive med billedbehandlig og Mac er dessuten mye lettere enn det å drive billedbehandling med Pc

Leste du linken min?

h.b

Quote from: euphor9 on January 30, 2010, 20:08:34

Leste du linken min?

Leste den. Kjenner meg ikke igen i denne. Har absolutt ingen problemer med min mac. Og det er desverre så altfor mange som ikke har prøvd mac og ikke vet hvor gode de maskinene er. Og til denne linken. Han som har laget denne linken må være planetens dummeste. Han minner meg om en jeg jobba med. Han greide å lire ut av seg at man får like gode bilder med et mobiltelefonkamera som man får med et digitalt speilrefleks

Robert

Øh, Mac ER en PC, bare at Pcen er produsert av Apple ;)
Forøvrig ler jeg meg skakk hver gang noen på jobben kommer klagende med mac'en sin. "Øh, den er kjempefin når den funker, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Den bare stopper opp. Men den er kjempefin å se på altså..". ;)

Forøvrig har jeg ingen gode tips til deg h.b, men du kan jo alltid spørre Steve, du vet deres gud. Han pleier å ha svar på det meste. Han vet hva som er best for deg :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

h.b

Quote from: ->Robert on January 30, 2010, 20:18:36
Øh, Mac ER en PC, bare at Pcen er produsert av Apple ;)
Forøvrig ler jeg meg skakk hver gang noen på jobben kommer klagende med mac'en sin. "Øh, den er kjempefin når den funker, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Den bare stopper opp. Men den er kjempefin å se på altså..". ;)

Forøvrig har jeg ingen gode tips til deg h.b, men du kan jo alltid spørre Steve, du vet deres gud. Han pleier å ha svar på det meste. Han vet hva som er best for deg :)

Kanskje det Robert. Men jeg har ihvertfall den oppfatningen at Mac bare virker og virker. PC er mer følsom og klikker oftere. samtiig er Pc utrolig treigere å jobbe med enn Mac.

Robert

Det er opp til brukeren. Ikke noe tvil om det.
For det jeg liker å kalle 'dumme' brukere funker Mac helt utmerket - så lenge de skal gjøre de lettere tingene. Har de problemer, er det like "vanskelig" som i Windows.

En Windows PC er neppe mer følsom, men den er av naturlige grunner mer utsatt. Hastigheten er det ingen forskjell på, men du har flere valg når du kjører Windows.

Apple-brukerne liker stort sett at noen forteller de hva de skal gjøre, og hva de får lov til. Et enkelt individ ;) Selv liker jeg å tenke selv, og kan oftest ta mine egne avgjørelser.

Hva er forresten airport express? Mener å huske at Apple kaller både de trådløse basestasjonene og nettverkskortene sine for airport express?
Skal jeg være helt ærlig så tipper jeg dette er implementert i Airport Express, at det skal funke med itunes. Har du andre programmer du vil bruke dette på, tipper jeg Steve say's no, og du må gjøre som han sier. Wild guess ;)
Du må nok isåfall finne noen som har lagd et 3. parts program.

Edit: Er kanskje enda en 3. sak de kaller for dette da? En 'dings' du setter inn i stereoanlegget ditt, og streamer musikken? Da tipper jeg ihvertfall Steve says no, og du må bruke itunes.

Edit2: Ikke uventet. Du må hacke det til ser det ut til. Prøv softwaren her: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/

euphor9

Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:10:06

Leste du linken min?

Leste den. Kjenner meg ikke igen i denne. Har absolutt ingen problemer med min mac. Og det er desverre så altfor mange som ikke har prøvd mac og ikke vet hvor gode de maskinene er. Og til denne linken. Han som har laget denne linken må være planetens dummeste. Han minner meg om en jeg jobba med. Han greide å lire ut av seg at man får like gode bilder med et mobiltelefonkamera som man får med et digitalt speilrefleks

Okey...  

Står mye morsomt på denn linken uansett.

En kompis av meg kjøpte nettopp en ny hp pc(laptopp)   Kosta 4300kr, sjekka hva samme spesifikasjoner kosta med mac..  17.700.  ????

Greit at på store programmer med bildebehandling og store programmer med film osv funke bra på mac,men jeg driter ikke penger heller.

Uansett glad for at du liker mac.   Men prisen er helt på tryne.     Og du kan bruke Ad-aware og avg gratis til å fjerne eventuelle virus.

Men glad for at du er fornøyd med mac.. Og hadde brukt det kanskje viss det hadde hatt en realistisk pris.

Hele jævla apple er ett nazikonsern desværre.

h.b

Det som ihvertfall er sikert er at man kan jobbe med en Mac og legge ned lokket, for deretter å åpne lokket igen og jobbe videre umiddelbart. Med en PC laptop så må man som oftest logge seg på igjen for deretter å kunne jobbe videre med det man har jobbet med tidligere.
Det er også lettere å gå fra program til program. Men dette er stort sett en vanesak. Safari som er Mac sin nettverk er mye raskere enn Window. Men dette har vist blitt betydelig bedre i den nye utgaven av Windows.
Og billedbehandling er dessuten betydelig lettere å raskere med en mac enn med en pc

h.b

Quote from: euphor9 on January 30, 2010, 20:39:08
Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:10:06

Leste du linken min?

Okey...  

Står mye morsomt på denn linken uansett.

En kompis av meg kjøpte nettopp en ny hp pc(laptopp)   Kosta 4300kr, sjekka hva samme spesifikasjoner kosta med mac..  17.700.  ????

Greit at på store programmer med bildebehandling og store programmer med film osv funke bra på mac,men jeg driter ikke penger heller.

Uansett glad for at du liker mac.   Men prisen er helt på tryne.     Og du kan bruke Ad-aware og avg gratis til å fjerne eventuelle virus.

Men glad for at du er fornøyd med mac.. Og hadde brukt det kanskje viss det hadde hatt en realistisk pris.

Hele jævla apple er ett nazikonsern desværre.

Jeg har begge deler. Både en laptop til 4000 kroner og en Mac til 5000 kroner ( fikk den billig på jobben ). Koster 13 000 ny. Og jeg vil påstå at pc laptoppen er betraktelig treigere. Pc laptoppen blir treigere jo mer du laster inn. Mc`n er uaffisert av dette og jobber like fort selv om hele harddisken snart er full.

euphor9

Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:43:56
Det som ihvertfall er sikert er at man kan jobbe med en Mac og legge ned lokket, for deretter å åpne lokket igen og jobbe videre umiddelbart. Med en PC laptop så må man som oftest logge seg på igjen for deretter å kunne jobbe videre med det man har jobbet med tidligere.
Det er også lettere å gå fra program til program. Men dette er stort sett en vanesak. Safari som er Mac sin nettverk er mye raskere enn Window. Men dette har vist blitt betydelig bedre i den nye utgaven av Windows.
Og billedbehandling er dessuten betydelig lettere å raskere med en mac enn med en pc

pføy..   Du kan sette pc1 i hvile modus når du klapper den igjenn,og den er klar på under 10 sekunder.

h.b

10 sekunder er uansett treigere enn 1 sekund.
Men til det med pris som dere Machatere er så opptatt av.
En Imac med 21,5 tommers topp skerm koster ca 9500 kroner i basisutgaven
Skal dere ha en stasjonær pc til samme pris. ja da får dere ikke like god skjerm og ikke i nærheten av så god ytelse.
En laptop kontra en macbook er billigere i pc`n sin favør.
men prøv å spill spill med like godt resultat.
Det blir som å sette seg inn i en Susuki og påstå den er like god som en BMW

euphor9

Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:57:26
10 sekunder er uansett treigere enn 1 sekund.
Men til det med pris som dere Machatere er så opptatt av.
En Imac med 21,5 tommers topp skerm koster ca 9500 kroner i basisutgaven
Skal dere ha en stasjonær pc til samme pris. ja da får dere ikke like god skjerm og ikke i nærheten av så god ytelse.
En laptop kontra en macbook er billigere i pc`n sin favør.
men prøv å spill spill med like godt resultat.
Det blir som å sette seg inn i en Susuki og påstå den er like god som en BMW

tja..  Kommer vel ann på hvilket spill man spille.  Og liker både mac og pc...

Men Apple er ett nazikonsern som ikke er kompatibel med så mye andre enn mac producter.

Er overhodet ikke intr i å ha itunes eller andre program for å kunne ha glede av musikk på nett.

Og er ikke intr i å vinne noe diskusjon heller.

Men ett "dårlig tips" kan du få..  Bestill mac til Sverige og smugle den over grensa så sparer du minst 3-4 tusen ;D

Robert

Quote from: h.b on January 30, 2010, 20:43:56

Sukk. Det er en innstilling hb. Om man vil logge inn eller ikke. Det er dessuten et sikkerhetsaspekt her.
Det er ikke noe lettere å gå fra program til program, kun en vanesak, som du sier. Safari er en nettleser, og det finnes bedre nettlesere - både på mac og windows.
Bildebehandling er kun en vanesak, kjenner en som jobber med bilde og videoredigering - som bare ler hver gang man tar opp det argumentet der ;) Det sitter fortsatt i - fra 90-tallet ;)

Men bra du liker mac'en din, du skal få lov til å kose deg med den. Har prøvd begge, frem og tilbake siden 90, og nei, det er ikke guds gave til menneskeligheten som visse tror ;)

Fikk du overtalt Steve til å streame og løst problemet?

LeedsU878

Nå føler jeg at jeg må stå opp for h.b her! Jeg har også mac, og jeg vil gjerne utfordre dere: Kan dere nevne en ting på PC som jeg ikke kan på min mac? :):):)

Jeg bruker PC på jobb, og bruker Mac hjemme. Jeg har ingenting i mot PC, men jeg må la meg imponere over at MacBooken min fra 2006 er like rask, og funker akkurat like bra i dag - Maskinen har aldri vært formatert og jeg kommer ikke på et eneste problem.

Noe jeg dog er veldig forbanna over når det kommer til mac, er at strømadapteren som følger med må byttes alt for ofte - Den holder ikke nivå.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Robert

Tja, du kan kjøpe den billigere?
Du kan spille mange flere spill, uten dualboot?
Jeg har forøvrig ikke noe problem med mac, det jeg ikke liker med en stor del av mac-eierne er at de hele tiden tror at de har verdens beste pc, telefon eller dasspapir - bare fordi Steve says so. Det er ikke nødvendigvis sant. Pratet med en fyr for et par år siden, som fortsatt satt med windows 3.11 og var kjempefornøyd. Han hadde dog litt problemer med ADSL'en sin.

Så lenge folk er fornøyd med hva de velger, så la det vær sånn. Men bare fordi man er overbevist selv, trenger man ikke å forsøke overtale alle andre til det. Mange av disse folkene har rett og slett religiøs tilltro til selskapet... Det er det jeg ikke liker.

Har en Dell, ultraportabel, som jeg er veldig fornøyd med, som kjører Vista (!) siden Vista kom ut, og er fortsatt helt glimrende, uten problemer. Bør jeg da prøver å overtale alle til å gå over til en Dell med Vista? Neppe :)

Ikke noe feil på pcene fra Apple (værre med telefonene og tavlene deres ;)), men føler bare at jeg ikke får noe ut av pengene i forhold til andre alternativer.

LeedsU878

Du behøver ikke dualboot - Den tiden er forbi :)

Når det kommer til denne nye tavlen har jeg vel ikke noe problem med den, men jeg ser virkelig ikke hva jeg skal bruke den til. :P

euphor9

Viss Mac hadde vært så bra så hadde flere brukt det.

Ak som dem trur at vi kjøre Lada mens dem kjøre Ferrari.

Den dagen æ drit penger skal jeg også kjøpe mac.

De virus æ har fått har æ personlig klart å fjerne..

Skal uansett ikke bygge ei ny romferge og klare mæ fint med pc.

Og hate apple sitt nazistyre ..

Robert

Quote from: LeedsU878 on January 30, 2010, 23:17:44
Du behøver ikke dualboot - Den tiden er forbi :)

Vel, jeg måtte ihvertfall det. Fantes noen andre 'halvveis' løsninger, men ble ikke det samme. Er en grunn til at Steve ga deg bootcamp ;)

LeedsU878

Jo, jeg har sendt mail til Steve hvor jeg har takket han - Det satte han pris på :)

Finnes mange løsninger i dag som integrerer det veldig godt i OSX.

Dennis

Jeg vet i alle fall 100% sikkert at jeg har kjøpt min siste PC.

Har lenge vurdert Apple og kjøpte en MacBook etter at Microsoft lanserte operativsystemet Windows Vista. Makan til forbanna dritt! Kan ikke forstå annet enn at de forsøkte å lage noe så jævlig som overhodet mulig! Men jeg må uansett takke Bill Gates og co, ellers hadde jeg kanskje ikke lagt noen lapper ekstra i det for å få en så driftssikker og brukervennlig maskin.

"Jeg liker å tenke selv" sier Robert. Windows liker i det minste å spørre om du er HELT SIKKER PÃ... DETTE oftere enn Sarah Natasha Melby.

Skjønner ikke du gidder å diskutere engang, Håkon. Du vet jo, som meg, at alle Apples maskiner snakker for seg selv.  8) Om denne "Steve" er noen Gud kan vel heller diskuteres. Er vel en grunnlegger eller noe det da kanskje?
Marching on together!

Robert

Hehe, du gjør mye sært på PCen om du får opp den beskjeden hele tiden ;) Og om du absolutt vil utsette deg for risikoen, kan du jo alltids slå det av. Hadde du fått lov til det av Steve tror du? ;)

Og du, du må huske at apple også lage PCer ;) Så, du er nok ikke helt 100% sikker ;)

Bites Yer Legs

Noen med peil på ipod her? Får opp feilmelding på ipoden når jeg skal åpne den i itunes, kan verken få åpnet den eller få inn ny data på den. Får videre opp melding om at jeg må gjenoprette fabrikkinnstillinger for å fikse, men da sletter den også all eksisterende data på ipoden.  :-\

Lite lysten på å slette ca 100GB musikk som jeg har samlet sammen fra forskjellige kilder oppigjennom, samtidig drittirriterende og ikke kunne laste inn nytt..
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Quote from: ->Robert on January 31, 2010, 02:09:07
Hehe, du gjør mye sært på PCen om du får opp den beskjeden hele tiden ;) Og om du absolutt vil utsette deg for risikoen, kan du jo alltids slå det av. Hadde du fått lov til det av Steve tror du? ;)

Og du, du må huske at apple også lage PCer ;) Så, du er nok ikke helt 100% sikker ;)

Jepp, sært som i installering av disse automatiske oppdateringene av Java, feks. Eller installasjon av et program eller spill. Går sikkert an å skru av ja, men hva i all verden er poenget i det hele tatt. Hele Vista byr meg midt i mot.

Kaller det Mac og PC for enkelthetens skyld. Mulig det strider mot noe for de som har litt mer greie på det tekniske, men til daglig funker det helt fint for meg.  :)

Hva du har imot denne Steve, vet jeg ikke, men har ikke sett noe til verken han eller spørsmålene om jeg VIRKELIG vil gjøre ditten og datten. Får i grunn lov til å gjøre som jeg vil på denne maskinen, uten at den på halvannet år har verken har tatt skade eller blitt et sekund tregere - uten antivirus-, antiadware-, antispyware- eller defragmenteringsprogrammer. Noe jeg finner ekstremt tilfredsstilliende!

Ikke gidder jeg krangle om 'dumme' brukere eller linke til "PC"-hatere eller noe slikt, trenger ikke overbevise meg selv om at jeg har gjort riktig valg, er drit fornøyd med Mac og kjøper aldri en annen maskin igjen. Selvsagt skal andre få gjøre akkurat som de vil.  :)

Mitt første innlegg var en støtte til Håkon, en klok datamaskinkjøper!  ;)
Marching on together!

Robert

Omtrent som med meg altså, bare at jeg har en PC med Vista. Men må si jeg liker W7 bedre, så blir nok en reinstallasjon snart av denne PCen.

Men det er bra, så lenge du ikke har en statue av Steve i stua, skal du være glad. Men veien dit er kort ;) Dog, det er bra med konkurranse, det gjør hverdagene våre bedre.

Forøvrig, grunnen til at du får opp disse meldingene i Vista, som du ikke liker, er fordi programmet trenger admin-rettigheter. Dette er veldig vanlig i alle OS, til og med det du bruker ;) Forskjellen er hvordan det er løst. Problemet til Microsoft er at de har hatt så dårlige produkter før - spesielt fra sikkerhetsaspekt. De tok i litt for mye i Vista, og ble mye bedre i W7. Dessuten er det et problem at for mange programmer krevde (og krever) administrator-rettigheter - helt unødvendig.

Forøvrig hb, fikk du løst problemet?