Skrevet av Emne: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:  (Lest 6204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« på: Januar 31, 2010, 13:28:49 »
I det siste har vår eminente forsvarsstatistikk raknet litt, noe som fikk meg til å lure på følgende: hvilke stoppere har spilt mest og best denne sesongen? Jeg har samlet info om hvilke stopperpar som har spilt hvilke kamper:

MotstanderHjemme/borteTurnering
Stopperpar
Resultat
Exeter
H
L1
Kisnorbo, Rui2-1W
Darlington
A
LC
Michalik, Huntington1-0W
Wycombe
A
L1
Kisnorbo, Rui1-0W
Walsall
A
L1
Kisnorbo, Rui2-1W
Tranmere
H
L1
Kisnorbo, Rui3-0W
Watford
H
LC
Kisnorbo, Rui2-1(aet)W
Colchester
A
L1
Kisnorbo, Rui2-1W
Stockport
H
L1
Michalik, Bromby2-1W
Southend
A
L1
Kisnorbo, Bromby0-0D
Gillingham
H
L1
Kisnorbo, Bromby4-1W
Liverpool
H
LC
Kisnorbo, Michalik0-1L
MK Dons
A
L1
Kisnorbo, Bromby1-0W
Carlisle
H
L1
Kisnorbo, Naylor1-1D
Charlton
H
L1
Kisnorbo, Naylor0-0D
Darlington
H
JPT
Michalik, Naylor2-1W
Norwich
H
L1
Bromby, Naylor2-1W
Millwall
A
L1
Kisnorbo, Naylor1-2L
Bristol Rovers
A
L1
Kisnorbo, Naylor4-0W
Yeovil
H
L1
Kisnorbo, Naylor4-0W
Oldham
A
FA
Bromby, Naylor2-0W
Grimsby
H
JPT
Naylor, Michalik3-1W
Brighton
A
L1
Kisnorbo, Michalik3-0W
Leyton Orient
H
L1
Kisnorbo, Michalik1-0W
Kettering
A
FA
Michalik, Bromby1-1D
Oldham
A
L1
Bromby, Michalik2-0W
Huddersfield
H
L1
Bromby, Michalik2-2D
Kettering
H
FA
Bromby, Michalik5-1 (aet)W
Brentford
A
L1
Kisnorbo, Bromby0-0D
Accrington
H
JPT
Naylor, Michalik2-0W
Southampton
H
L1
Bromby, Naylor1-0W
Hartlepool
H
L1
Kisnorbo, Naylor3-1W
Stockport
A
L1
Bromby, Naylor4-2W
Man Utd
A
FA
Kisnorbo, Naylor1-0W
Wycombe
H
L1
Kisnorbo, Naylor1-1D
Exeter
A
L1
Bromby, Naylor0-2L
Carlisle
H
JPT
Bromby, Naylor1-2L
Tottenham
A
FA
Kisnorbo, Bromby2-2D
Swindon
A
L1
Kisnorbo, Bromby0-3L
Colchester
H
L1
Naylor, Michalik2-0W

En rask opptelling gir følgende statistikk per stopperpar:

StopperparKamperSeireUavgjortTapPoengsnitt
Kisnorbo/Naylor
8
4
3
1
1,9
Kisnorbo/Rui
6
6
0
0
3
Bromby/Naylor
6
4
0
2
2
Kisnorbo/Bromby
6
2
3
1
1,5
Michalik/Bromby
5
3
2
0
2,2
Michalik/Naylor
4
4
0
0
3
Kisnorbo/Michalik
3
2
0
1
2
Michalik/Huntington
1
1
0
0
3

Statistikk basert på én stopper:

StopperKamperSeireUavgjortTapPoengsnitt
Kisnorbo
23
14
6
3
2,08
Naylor
18
12
3
3
2,17
Bromby
17
9
5
3
1,88
Michalik
13
10
2
1
2,46
Rui
6
6
0
0
3
Huntington
1
1
0
0
3

Vi ser at Kisnorbo har spilt flest kamper. De kampene han har stått over har vært "uviktige" FA- og ligacup-kamper, samt alle JPT-kampene. De ligakampene han ikke har spilt har han stort sett vært ute med skade. Kisnorbo nyter stor tillit hos Grayson, og med god grunn: litt over 2 poeng per kamp over 23 kamper er meget god statistikk.

Men hvem skal spille ved siden av ham? Naylor har vært mest betrodd, og er også vår kaptein. Hans statistikk på 2,17 poeng er god, men han har spilt mange "enklere" kamper i JPT og FA-cupen. Naylor var også skadet i tre måneder i begynnelsen av sesongen.

Michalik har en overraskende god statistikk med 2,46 på 13 kamper, men har som Naylor spilt mange av de "enklere" kampene. Allikevel, hans eneste tap kom mot Liverpool, noe som gjør hans statistikk enda mer imponerende. Han spilte også meget godt mot Colchester i går.

Bromby har ikke den beste statistikken, og virker å være et bedre alternativ på høyrebacken, der han for tiden gjør sakene sine bedre enn Crowe.

Rui har seks seire på seks kamper, men har ikke spilt siden september.

Huntington har kun spilt én kamp, og overses totalt av Larry.

Personlig føler jeg at Michalik kommer bedre ut av dette enn forventet. At han er så dårlig som mange skal ha det til virker på meg som en liten myte, og er kanskje gufs fra en veldig skuffende fjorårssesong. Han har spilt like bra som Naylor i år, kanskje bedre, og bør være en verdig konkurrent. Han fikk også mye skryt for kampen i går, og seiler opp som Kisnorbos sidemann i mitt hode.

Ergo dytter vi ut Naylor, kjører Bromby på høyrebacken, og spiller Lubo og Kisnorbo i midten. Det å ha Naylor som tredjevalg er ikke dumt, da han kan steppe inn når som helst og gjøre plassen sin egen. Det er godt å se at Naylor og Michalik har 3 poeng per kamp over fire kamper, selv om tre av disse er JPT. Ruis 100%-statistikk er heller ikke dum å ha i bakhånd skulle ulykken være ute.
« Siste redigering: Januar 31, 2010, 15:09:51 av TK20 »

auren

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #1 på: Januar 31, 2010, 13:51:42 »
Kjempebra innlegg TK20. Veldig interessant med slik statistikk, og det gleder en statistikers hjerte :)

Det er bare en ting: Hvordan kommer du frem til prosenttallene dine? Trodde det først var antall seire / antall kamper, men det kan det jo ikke være. Fint om du kunne forklart denne fremgangsmåten i teksten din.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #2 på: Januar 31, 2010, 13:57:18 »
Seier gir ett poeng, uavgjort gir 0,5 poeng, og tap gir null poeng. Man legger dette sammen, og deler på antall kamper.

Tenkte det var en fin måte å regne ut et slags snitt på.

sportcarl1

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #3 på: Januar 31, 2010, 13:58:13 »
väldigt intressant statistik, skulle vara intressant en statistik på insläppta mål per match med
 

Kato

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #4 på: Januar 31, 2010, 13:58:30 »
Meget interessant. Ofte skremmende hvordan statistikken slår i hjel øyet som ser.
 

auren

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #5 på: Januar 31, 2010, 14:14:16 »
Seier gir ett poeng, uavgjort gir 0,5 poeng, og tap gir null poeng. Man legger dette sammen, og deler på antall kamper.

Tenkte det var en fin måte å regne ut et slags snitt på.

Hmmm... Har du funnet på dette systemet selv? Synes det hadde vært mer naturlig å ha gitt 3 poeng for seier, og 1 for uavgjort slik det er i den virkelige verden. Evt. dele antall seire på antall kamper. Bare et forslag :)

En annen ting: Det kunne jo vært artig å ha sett antall clean sheets/antall innslupne mål på midtstopperne også :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #6 på: Januar 31, 2010, 14:33:22 »
Ingen tvil: Det må bli Huntington/ Rui!  ;D

Seriøst: Dette var et glitrende stykke arbeid. Har hatt lyst til å gjøre noe lignende selv, men har ikke hatt tid.

Jeg har siden McAllisters dager ment at Michalik har vært en ufortjent huggstabb, og denne oversikten viser vel mest av alt at det nesten er hipp som happ hvem vi bruker bak der så lenge taktikk og formasjoner sitter. Går allikevel for kontinuitet, panser og stål og Naylor/ Kisnorbo som førstestoppere,  samt Michalik som "første reserve" bare en hårsbredd foran Bromby og Rui. Tror ingen andre lag i L1 kan matche oss verken på kvalitet eller bredde på dette feltet.  :)
Jon R.

lojosang

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #7 på: Januar 31, 2010, 14:55:12 »
Jo, Oldham matcher oss i bredde. De spiller vel fortsatt med Gregan i midtforsvaret, gjør de ikke?  ;D
- Leif Olav

Budda

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #8 på: Januar 31, 2010, 14:55:15 »
Godt jobbet. Ble litt overrasket over den gode statistikken til Lubo. Kanskje det er fordommer som gjør at jeg er nervøs når han spiller

Endre

Henning

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #9 på: Januar 31, 2010, 14:57:29 »
Interessant å sjå at vårt antatte beste stopparpar berre har fått 8 kampar i lag og at heile 8 forskjellige stopparkombinasjonar har halde sopass tett bakver.

Likar også måten du reknar ut prosenten på, sånn at ein får pluss for uavgjort.

Med tre poeng for siger ville jo Rui og Huntington ha 300 % prosent.

lojosang

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #10 på: Januar 31, 2010, 15:03:42 »
Mikhailik fungerte ikke i det hele tatt sammen med Rui under Macca i fjor, og en av grunnene som ble nevnt var at ingen av dem sa stort gjennom kampen. Et forsvar trenger ei kjeftause som styrer firern, og både Kisnorbo og Naylor kan tydeligvis fylle den rollen.
- Leif Olav

auren

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #11 på: Januar 31, 2010, 15:07:36 »
Interessant å sjå at vårt antatte beste stopparpar berre har fått 8 kampar i lag og at heile 8 forskjellige stopparkombinasjonar har halde sopass tett bakver.

Likar også måten du reknar ut prosenten på, sånn at ein får pluss for uavgjort.

Med tre poeng for siger ville jo Rui og Huntington ha 300 % prosent.

Ã… nei da. Man regner jo antall mulige oppnådde poeng. Kissa ville da fått følgende prosent:

14*3 + 6*1 = 48 / 23 kamper* 3 = 70 %.,

Hunts og Rui ville fortsatt hatt 100 %.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Same

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #12 på: Januar 31, 2010, 15:08:10 »
Interessant å sjå at vårt antatte beste stopparpar berre har fått 8 kampar i lag og at heile 8 forskjellige stopparkombinasjonar har halde sopass tett bakver.

Likar også måten du reknar ut prosenten på, sånn at ein får pluss for uavgjort.

Med tre poeng for siger ville jo Rui og Huntington ha 300 % prosent.

Man ville nok da tatt antall poeng med det stopperparet og delt på antall mulige poeng.

TK20

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #13 på: Januar 31, 2010, 15:08:29 »
Etter å ha tenkt litt er jeg selvfølgelig enig med auren: et poengsnitt gir et bedre bilde, og er lettere å forholde seg til.

Neste gang skal jeg pm-e deg før jeg lager topic, aurs  ;)

Jon R

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #14 på: Januar 31, 2010, 15:13:42 »
Mikhailik fungerte ikke i det hele tatt sammen med Rui under Macca i fjor, og en av grunnene som ble nevnt var at ingen av dem sa stort gjennom kampen. Et forsvar trenger ei kjeftause som styrer firern, og både Kisnorbo og Naylor kan tydeligvis fylle den rollen.

Inget stopperpar iverden ville fungert under det sonale kaoset som Steve Staunton og Gary McAllister var ansvarlige for, med eller uten en kjeftesmelle bak der. Selv Dennis Wise klarte å få Michalik og Rui til å se gode ut.   :)
« Siste redigering: Januar 31, 2010, 15:16:19 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #15 på: Januar 31, 2010, 15:25:29 »
Mikhailik fungerte ikke i det hele tatt sammen med Rui under Macca i fjor, og en av grunnene som ble nevnt var at ingen av dem sa stort gjennom kampen. Et forsvar trenger ei kjeftause som styrer firern, og både Kisnorbo og Naylor kan tydeligvis fylle den rollen.

Inget stopperpar iverden ville fungert under det sonale kaoset som Steve Staunton og Gary McAllister var ansvarlige for, med eller uten en kjeftesmelle bak der. Selv Dennis Wise klarte å få Michalik og Rui til å se gode ut.   :)

Eh, ja soneforsvar er jo helt umulig å lære...
Det er forøvrig forskjell på å være go og å se god ut. Hadde Wise fått dem til å fungere så grassat godt sammen ville vi vel neppe rykka ned?  :D
- Leif Olav

Jon R

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #16 på: Januar 31, 2010, 15:33:23 »
Mikhailik fungerte ikke i det hele tatt sammen med Rui under Macca i fjor, og en av grunnene som ble nevnt var at ingen av dem sa stort gjennom kampen. Et forsvar trenger ei kjeftause som styrer firern, og både Kisnorbo og Naylor kan tydeligvis fylle den rollen.

Inget stopperpar iverden ville fungert under det sonale kaoset som Steve Staunton og Gary McAllister var ansvarlige for, med eller uten en kjeftesmelle bak der. Selv Dennis Wise klarte å få Michalik og Rui til å se gode ut.   :)

Eh, ja soneforsvar er jo helt umulig å lære...
Det er forøvrig forskjell på å være go og å se god ut. Hadde Wise fått dem til å fungere så grassat godt sammen ville vi vel neppe rykka ned?  :D

Nei det stemmer nok. Det var vel den eminente Matt Heath som var sjefen i det forsvaret som knapt nok slapp inn mål høsten 2007.  :)
Jon R.

lojosang

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #17 på: Januar 31, 2010, 15:37:37 »
Mikhailik fungerte ikke i det hele tatt sammen med Rui under Macca i fjor, og en av grunnene som ble nevnt var at ingen av dem sa stort gjennom kampen. Et forsvar trenger ei kjeftause som styrer firern, og både Kisnorbo og Naylor kan tydeligvis fylle den rollen.

Inget stopperpar iverden ville fungert under det sonale kaoset som Steve Staunton og Gary McAllister var ansvarlige for, med eller uten en kjeftesmelle bak der. Selv Dennis Wise klarte å få Michalik og Rui til å se gode ut.   :)

Eh, ja soneforsvar er jo helt umulig å lære...
Det er forøvrig forskjell på å være go og å se god ut. Hadde Wise fått dem til å fungere så grassat godt sammen ville vi vel neppe rykka ned?  :D

Nei det stemmer nok. Det var vel den eminente Matt Heath som var sjefen i det forsvaret som knapt nok slapp inn mål høsten 2007.  :)

Og med lynkjappe Foxe som høyreback! Ja det var tider.  ;D
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #18 på: Januar 31, 2010, 15:47:22 »
Et herlig stykke arbeid, TK20! Meget interessant!  :)

Var blant de som jublet da vi signet Lubomir Michalik i januar 'o8. Han spilte en stor kamp mot enten Chelsea eller Arsenal kun dager før han kom fra Bolton og jeg trodde vi hadde signet et stort talent.

Han var også meget god i utlånsperioden i CCC, men har slitt ekstremt med fast spill siden det og har et rykte på seg for å være usikker, stille og klønete. Nå husker jeg ikke hvilken partner han hadde i midtforsvaret i CCC-perioden, men det er helt tydelig at han er dønn avhengig av en stopperkollega som utfyller han - en organiserende, dybdetager om jeg kan kalle han det.

Så med Richard Naylor eller Patrick Kisnorbo i lag med Lubo, får vi kanskje se igjen det store talentet vi (trodde vi) kjøpte?
« Siste redigering: Januar 31, 2010, 16:35:26 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Henning

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #19 på: Januar 31, 2010, 17:18:44 »
Viss eg har halde tunga rett i munnen so blir dette snittet for antall innslupne mål.

Antall innslupne mål/kampar= snitt

Michalic/Huntington: 0/1 = 0
Kisnorbo/Michalik: 1/3= 0,33
Kisnorbo/Rui: 3/6= 0,5
Michalic/Naylor: 2/4= 0,5
Kisnorbo/Naylor: 5/8= 0,63
Michalic/Bromby: 5/5= 1
Kisnorbo/Bromby: 6/6= 1
Bromby/Naylor: 7/6= 1.17
Huntington: 0/1= 0
Rui: 3/6= 0,5
Michalik: 8/13= 0,62
Kisnorbo: 15/23= 0,65
Naylor: 14/18= 0,78
Bromby: 18/17= 1,06
« Siste redigering: Januar 31, 2010, 17:23:02 av Henning »

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #20 på: Januar 31, 2010, 17:56:04 »
Viss eg har halde tunga rett i munnen so blir dette snittet for antall innslupne mål.

Antall innslupne mål/kampar= snitt

Michalic/Huntington: 0/1 = 0
Kisnorbo/Michalik: 1/3= 0,33
Kisnorbo/Rui: 3/6= 0,5
Michalic/Naylor: 2/4= 0,5
Kisnorbo/Naylor: 5/8= 0,63
Michalic/Bromby: 5/5= 1
Kisnorbo/Bromby: 6/6= 1
Bromby/Naylor: 7/6= 1.17
Huntington: 0/1= 0
Rui: 3/6= 0,5
Michalik: 8/13= 0,62
Kisnorbo: 15/23= 0,65
Naylor: 14/18= 0,78
Bromby: 18/17= 1,06


Dette har eg ikkje orka å sjekke opp men eg har en følelse av at statistikken er best for de som har spilt de fleste kampene med Higgs i mål 8)

auren

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #21 på: Januar 31, 2010, 18:01:11 »
Viss eg har halde tunga rett i munnen so blir dette snittet for antall innslupne mål.

Antall innslupne mål/kampar= snitt

Michalic/Huntington: 0/1 = 0
Kisnorbo/Michalik: 1/3= 0,33
Kisnorbo/Rui: 3/6= 0,5
Michalic/Naylor: 2/4= 0,5
Kisnorbo/Naylor: 5/8= 0,63
Michalic/Bromby: 5/5= 1
Kisnorbo/Bromby: 6/6= 1
Bromby/Naylor: 7/6= 1.17
Huntington: 0/1= 0
Rui: 3/6= 0,5
Michalik: 8/13= 0,62
Kisnorbo: 15/23= 0,65
Naylor: 14/18= 0,78
Bromby: 18/17= 1,06

Jeg konkluderer med følgende etter denne analysen:

Bromby bør ikke spille stopper
Michalik og Kisnorbo bør danne stopperparet
Rui og Huntington har spilt for få kamper til å bli bedømt

auren har talt
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SDalen

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #22 på: Januar 31, 2010, 21:44:47 »
Wow... Spennende statistikk :) Holder fortsatt fast på at Naylor og Kisnorbo er per dags dato vårt beste stopperpar! Men ser for meg at Grayson kommer til å prøve nye spillere der også :)

MOT
Rogaland whites!

flynn

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #23 på: Februar 01, 2010, 10:00:36 »
Jajamennsann,-Imponerende statistikk-arbeid  :)

Enig i at Michalik er bedre enn sitt rykte, men foretrekker nok allikevel Kisnorbo/Naylor, med Lobo som "førstereserve"

flynn

haak-d

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #24 på: Februar 01, 2010, 10:10:02 »
Om Naylor og Paddy fortsetter der de slapp på OT, er det vel ingen tvil om hvem som er vårt beste stopperpar! Selv er jeg litt svak for Rui, og vil ha han som "tredje" stopper.
 

B-m

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #25 på: Februar 01, 2010, 12:02:47 »
Fantastisk arbeid! Du måtte jo ha brukt mange timer på dette! : ) Dette burde sendes til leedsunited.com.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #26 på: Februar 01, 2010, 12:10:34 »
Je er villig til å bestride deler av denne analysen. Bromby var serdeles utrent og i dårlig form da han kom til Leeds, men det jeg har sett av han som stopper har vært MYE mer komfortabelt enn som høyreback.

Leser på engelske forum at Lubo har vært god når han har spilt i år. Personlig så synes jeg har en dårlig og ser alltid ut til å skulle lage straffer. Jeg hadde foretrukket Bromby og Paddy som våre stoppere. Og en signering av en skikkelig høyreback hadde ikke vært meg i mot heller. Crowe ser for æeblikket så svak ut at Lian Darville sikkert ikke kunne gjørt d dårligere
 

oivindh

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #27 på: Februar 01, 2010, 12:42:20 »
Ingen tvil: Det må bli Huntington/ Rui!  ;D

Seriøst: Dette var et glitrende stykke arbeid. Har hatt lyst til å gjøre noe lignende selv, men har ikke hatt tid.

Jeg har siden McAllisters dager ment at Michalik har vært en ufortjent huggstabb, og denne oversikten viser vel mest av alt at det nesten er hipp som happ hvem vi bruker bak der så lenge taktikk og formasjoner sitter. Går allikevel for kontinuitet, panser og stål og Naylor/ Kisnorbo som førstestoppere,  samt Michalik som "første reserve" bare en hårsbredd foran Bromby og Rui. Tror ingen andre lag i L1 kan matche oss verken på kvalitet eller bredde på dette feltet.  :)
Enig her. Verdict fra lørdag: "Richard Naylor: In his own unassuming way, possibly the best player on the field. Met fire with fire against a physical forward line and walked all over Lisbie...9/10". Han må med..

Promotion 2010

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #28 på: Februar 01, 2010, 16:51:05 »
Je er villig til å bestride deler av denne analysen. Bromby var serdeles utrent og i dårlig form da han kom til Leeds, men det jeg har sett av han som stopper har vært MYE mer komfortabelt enn som høyreback.

Leser på engelske forum at Lubo har vært god når han har spilt i år. Personlig så synes jeg har en dårlig og ser alltid ut til å skulle lage straffer. Jeg hadde foretrukket Bromby og Paddy som våre stoppere. Og en signering av en skikkelig høyreback hadde ikke vært meg i mot heller. Crowe ser for æeblikket så svak ut at Lian Darville sikkert ikke kunne gjørt d dårligere

Lubo kunne vært årsaken til to straffer mot Colchester sist lørdag. En solid trekk i trøya og en hands...var det vel. Takket være en blind dommer slapp han unna.
Lubo må vel være divisjonens dårligste hodespiller, høyden tatt i betraktning.

Mulig han har vært god i enkelte kamper, men altfor ofte ser man at det er makkeren som storspiller. Kanskje han spiller bedre i PL der det er større rom og kanskje mindre uforutsigbart pes...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Sv: Hvem bør danne stopperpar? En sauna av statistikk:
« Svar #29 på: Februar 01, 2010, 17:21:20 »
Interessant lesning, selv om antallet kamper for i alle fall de ulike kombinasjonene blir så få at det blir lite statistisk valid  ;)

Selv har jeg fått tilbake litt av troa på Lubo. Som dere kan lese i TPN til helgen forteller Casper at engesken hans har kommet seg betraktelig, og det vil nok utvilsomt også ha mye å si for spillet. Han er likevel aller best om han spiller med en ledertype ved siden av seg, enten Nayls eller Paddy.

SA