KAMP: vs. HARTLEPOOL UNITED 6/2 2010

Started by Promotion 2010, February 02, 2010, 11:02:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Henning

Quote from: Promotion 2010 on February 02, 2010, 11:02:03

Seriekamp mot HARTLEPOOL UNITED på Elland Road lørdag 6. februar, kl. 16

Kampen går vel borte.

Same

Quote from: Henning on February 02, 2010, 20:08:02

Seriekamp mot HARTLEPOOL UNITED på Elland Road lørdag 6. februar, kl. 16

Kampen går vel borte.

Kampen er vel allerede tapt da? Med en sånn feil i kamp tråden?

It's the JINX

baste

En kamp vi bør vinne både hjemme og borte spør dere meg. MOT

Promotion 2010

Quote from: Same on February 02, 2010, 20:28:24
Quote from: Henning on February 02, 2010, 20:08:02

Seriekamp mot HARTLEPOOL UNITED på Victoria Park lørdag 6. februar, kl. 16

Kampen går vel borte OG DET BLIR VEL SEIER!

Kampen er vel allerede vunnet da? Med en sånn super kamp-tråd?

It's VICTORY

Pust pes.....NÃ... ER VEL ALT RETTET OPP!

HILSEN KJELVI-LIGHT!   ::)       ;D
Min første Leeds-kamp:

Same

Haha Promo, din lille snik. Endre innlegget mitt i quoten din  >:(

Tom S

Ser Norwich skal spille borte mot Millwall og Charlton spiller borte mot Swindon, vanskelige kamper for våre konkurrenter.

Så om Leeds har full fokus og ikkje går inn ein sånn post-fa-cup-transe, så kan det bli ei god runde.
COME ON LEEDS !!

Geiremann

Jeg er ikke helt 100% sikker på seier ennå, ettersom linken til reisetråden går til hjemmekampen som er spilt. Hvis dette blir rettet opp vinner vi!  ;D
Member of "The Peterborough eight".

auren

Lukter vel et nytt tap/uavgjort etter en sannsynligvis god kamp i kveld mot Spurs. Frykter vi mister fokuset for tredje gang på rad.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Masinga

Miste fokus? Jeg tror spillerne på banen selv vet hva som kreves nå. Det nytter ikke å gi 100% mot Spurs og deretter 90% mot Hartlepool. Dessuten har Leeds anskaffet nye spillere, som ikke kan brukes i cupen. Nå er det kamp om plassene i ligaen, enda mer enn før.
Masinga, medl.nr. 1250

auren

Quote from: Masinga on February 03, 2010, 10:36:04
Miste fokus? Jeg tror spillerne på banen selv vet hva som kreves nå. Det nytter ikke å gi 100% mot Spurs og deretter 90% mot Hartlepool. Dessuten har Leeds anskaffet nye spillere, som ikke kan brukes i cupen. Nå er det kamp om plassene i ligaen, enda mer enn før.

Vi mistet fokuset både mot Wycombe og Exeter etter knallkampene mot Man U og Spurs. Jeg frykter det samme kan skje på lørdag. Spesielt hvis vi skulle finne på å slå Spurs i kveld. Ja, vi hadde en god kamp mot Colchester forrige helg, men jeg tror vi må avvente med å friskmelde laget i forhold til den downperioden de hadde i januar.

auren

Promotion 2010

Quote from: auren on February 03, 2010, 10:53:08

Vi mistet fokuset både mot Wycombe og Exeter etter knallkampene mot Man U og Spurs. Jeg frykter det samme kan skje på lørdag. Spesielt hvis vi skulle finne på å slå Spurs i kveld. Ja, vi hadde en god kamp mot Colchester forrige helg, men jeg tror vi må avvente med å friskmelde laget i forhold til den downperioden de hadde i januar.

auren

Tirsdag stiller vi med et lag uten de nyankomne, mens på lørdag er både McSheffrey, Lowrey og Max Gradel tilbake. Dette vil nok funke bra!
Min første Leeds-kamp:

auren

Quote from: Promotion 2010 on February 03, 2010, 12:22:48
Quote from: auren on February 03, 2010, 10:53:08

auren

Tirsdag stiller vi med et lag uten de nyankomne, mens på lørdag er både McSheffrey, Lowrey og Max Gradel tilbake. Dette vil nok funke bra!

I dag er det onsdag ;)

Jada, jeg er fullt klar over at disse tre er tilbake igjen på lørdag. Jeg prøver bare å dempe forventningene frem mot den viktigste kampen denne uka. Det er ikke bare å spasere å hente 3 poeng, og er vi ikke 100% fokusert så blir nye poeng tapt. Både Charlton og Norwich har vanskelige kamper til helgen, så et uavgjortresultat borte mot Hartlepool kan faktisk være helt OK.

Mitt tips: Tap i kveld mot Spurs = seier på lørdag.
Seier i kveld mot Spurs = uavgjort eller tap på lørdag.

auren

GeirO

Da er vi klare for noe VIKTIG igjen.
Let the game begin!

MOT!
MOT

auren

Quote from: auren on February 03, 2010, 12:29:34

auren

Da er det bare å innkassere 3 poeng på lørdag ;D

auren

Masinga

Hartlepool må vel kunne karakteriseres som et bunnlag og er ikke veldig sterke på hjemmebane med statistikken 5-4-5 (Seier-Uavgjort-Tap). Men i slike kamper skal man ikke innkassere seieren på forhånd. For Hartlepool er dette sesongens høydepunkt der oppe i nordøst-England og de har sikkert fått smaken av blod i ganen allerede.

Spiller Leeds med samme intensitet som i FA-cupen, samt benytter de nye forsterkningene, bør dette likevel være overkommelig!
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Tilbake til kampene som faktisk teller mest!

Etter Charltons uavgjort sist kan vi spille denne kampen med litt mindre press, men det betyr på ingen måte at man ikke må stille fullt fokusert. Dette blir også kampen som skal følge opp den flotte innsatsen mot Colchester, hvor gutta skal bevise at de har forstått alvoret.

Har god tro på seier!
Marching on together!

Sterland

Håper inderlig Kisnorbo er tilbake til denne kampen. Mikkelikk blir veldig enkel langs bakken, noe som også kan sies om Naylor.

soumoh

Håper at vi starter med samme første XI som mot Spurs, men med følgende endringer:

Lowry inn for Hughes, McShefferey inn for Johnson.

Da går jeg ut i fra at Kizza og Klilla er fortsatt skadet.
We'll be back.

baste

Quote from: auren on February 04, 2010, 09:07:07

auren

auren

Støttes, nå har jo Becchio og funnet målet...Marching on together

Promotion 2010

LUFC: Hartlepool v Leeds Preview
Leeds United travel to Hartlepool on Saturday with three important league points at stake.

Form

Hartlepool
Pool have picked up just one point out of their last fifteen and have not won since beating Oldham 2-1 at home at the start of January.

Last time out they lost 2-1 at table topper Norwich City after taking a shock lead.

In their last home game they drew 1-1 with Gillingham.

Recent home form: DLWDWL

Leeds

The Whites fantastic FA Cup run finally ended in midweek when they lost in a replay 3-1 at home against Tottenham Hotspur.

Leeds recorded their first league win in four games last Saturday when they beat Colchester 2-0 at home.

Last time out away they suffered their worst defeat of the season when going down 3-0 at Swindon Town.

Recent away form: LDLWWd

History

The two sides have only ever met eight times in their history with Hartlepool still looking for their first win. Leeds have won seven with one game being drawn.

When they met at Victoria Park last season a late Jermaine Beckford goal was enough for Leeds to claim all three points in a 1-0 win.

The two sides met at Elland Road at Christmas, Leeds had to come from behind to claim all three points in a 3-1 win thanks to two goals from Beckford and one from Becchio.

Full list of results (League unless stated)
1965/66 Leeds 4-2 Hartlepool League Cup
1978/79 Hartlepool 2-6 Leeds FA Cup
2007/08 Leeds 2-0 Hartlepool
2007/08 Hartlepool 1-1 Leeds
2008/09 Leeds 3-2 Hartlepool League Cup
2008/09 Leeds 4-1 Hartlepool
2008/09 Hartlepool 0-1 Leeds
2009/10 Leeds 3-1 Hartlepool

Betting (Odds supplied by Betfair.com)

Match Betting

Hartlepool 4/1
Draw 14/5
Leeds 4/5

Min første Leeds-kamp:

ArneS

Hartlepool Trivia

Hartlepool er nevnt allerede på 800-tallet, og navnet betyr antakelig Hjortesjøen.  Byen hadde i 2001 snaue 90 000 innbyggere, med et kvinneflertall på 3 500.
Avisen Hartlepool Mail har et opplag på 17 800.

Må ikke forveksles med dampskipet som gikk ned utenfor Langholmen i Egersund i 1888.

Byen er berømt for visstnok å ha henrettet en ape(!) under Napoleonskrigen.  Apen hadde uniform, og var eneste overlevende fra et skip som ble senket utenfor Hartlepool.

En skilpadde ble i dag returnert til en dyrebutikk i Hartlepool, hele 3 uker etter at den ble stjålet.

Byen er vennskapsby med Hückelhoven, Tyskland, og Muskegon, Michigan, USA.

Hartlepool skal være vertskap for Tall Ships Race i sommer.  Her vil 125 seilskuter ankomme etter å ha krysset Nordsjøen fra Kristiansand.

Reg Smythe (og dermed også indirekte Andy Capp) er fra Hartlepool.  Det samme er fotballspilleren Andy Linighan.

Hartlepool United FC (HUFC) feiret 100-årsjubileum i 2008.  Stadion Victoria Park har en kapasitet på 7 691, selv om 7 784 var inne på kampen mot Leeds 26.12.07.

Klubben har i perioden 1958 til 1986 da de dårligste lagene i div. 4 måtte søke gjenvalg for å bli værende, hatt den tvilsomme æren av å ha søkt gjenvalg hele 12 ganger.

Både norske Jon-Andre Fredriksen og tidligere Brannspiller Armann Björnsson ser ut til å starte på benken i morgen.

Berge Gerdt Larsen er eier av Det Norske Oljeselskap (DNO), samt en rekke andre oljeselskaper av mindre størrelse i Norge og UK.   Gjennom flere av disse selskapene har Larsen i en årrekke vært hovedsponsor for HUFC, og uten ham hadde klubben sannsynligvis gått konk for en ti års tid tilbake.  Derfor har klubben også i denne perioden hatt en del nordmenn i sine rekker,  bl.a Jan Ove Pedersen, og tidligere Brann-keeper Martin Hollund.

Av kjente spillere som har vært i klubben kan nevnes:
Peter Beardsley
Andy Linighan
Steve Harper (Newcastle-keeper)
Steve Howard (Leicesters Leeds-dødare fra forrige sesong)
Den 17. mann

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

LEO

Men utifra rapporten fra kampen mot Norwich så skulle de hatt minst et poeng.

Litt merkelig å tenke på at vi kommer til å stille sterkere lag mot Hartlepool enn mot Tottenham.

baste

KAMPDAG  ;D ;D

Bare hjem å sove ifra 0745 og noen timer. Gleder meg som en unge. Føler på meg at vi klarer opprykk i år. I mine øyne er alle kamper viktige, i utgangspunktet ok m U borte, men jeg tar gjerne en SEIER i dag.

Har en drøm om å ta over 1. plassen når vi er ajour med antall kamper.

Marching on together  ;D ;D

Geiremann

Jeg har stor tro på seier i dag, men den hadde vært enda sterkere med Kisnorbo på plass istedetfor Lubo, noe som vel ikke skjer.
Forhåpentligvis er de siste lånespillerne med fra start, noe som kan bedre entusiasmen i laget noe.

3-1 seier med "Sheffrey" på skåringslista!
Member of "The Peterborough eight".

Roy

Gleder meg stort til kampen i dag. Med McShefferey, Lowrey og Max fra start forhåpentligvis. Kisnorbo skal prøves på morgenkvisten så det er bare å krysse fingre og tær!

Vi tar tre poeng her og Norwich/Charlton har tøffe kamper i dag så kvelden kan bli helhvit  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

testo

Tror Norwich ryker seierrekken idag og får det tøft mot Millwall.Håper på et par mål under og vi vinner med 3-4,da er vi på toppen igjen.
Innbyrdes oppgjør
26.12.2009 Norwich - Millwall  2 - 0
22.11.2005 Millwall - Norwich 1 - 0
15.10.2005 Norwich - Millwall 1 - 1
06.12.2003 Millwall - Norwich 0 - 0
08.11.2003 Norwich - Millwall 3 - 1
18.03.2003 Millwall - Norwich  0 - 2
19.10.2002 Norwich - Millwall  3 - 1
20.01.2002 Norwich - Millwall  0 - 0
11.08.2001 Millwall - Norwich  4 - 0

Swindon v Charlton
I denne kampen hadde det beste vært om de avga poeng begge lag for å få en enda større luke på de.Statestikken taler for at Charlton skal vinne dette men har tro på en U.

Innbyrdes oppgjør
26.12.2009 Charlton - Swindon  2 - 2
14.08.2007 Swindon - Charlton 0 - 2
11.03.2000 Charlton - Swindon  0 - 1
23.11.1999 Swindon - Charlton  1 - 2
04.04.1998 Swindon - Charlton  0 - 1
28.11.1997 Charlton - Swindon  3 - 0

I kampen Hartlepool v Leeds sier statestikken at Leeds skal grisebanke motstander idag.
Jeg har en godfølelse i kroppen idag og den pleier å treffe bra.Vi vinner med minst 3 mål idag.

Innbyrdes oppgjør
26.12.2009 Leeds United - Hartlepool  3 - 1
25.04.2009 Hartlepool - Leeds United 0 - 1
22.11.2008 Leeds United - Hartlepool 4 - 1
23.09.2008 Leeds United - Hartlepool 3 - 2
26.12.2007 Hartlepool - Leeds United 1 - 1
08.09.2007 Leeds United - Hartlepool 2 - 0
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

I følge Grayson er Gary McSheffrey, Shane Lowry og Max Gradel klare for kamp ikveld,Neil Kilkenny ser også til å være klar etter ankelskaden idag mens  Kisnorbo er noe usikker enda.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rune Bergen

Quote from: auren on February 04, 2010, 09:07:07

auren

auren

Vi kan aldri inkassere poeng, de må fightes og vinnes poeng for poeng