La oss ikke se oss blinde på kampen i går

Started by h.b, February 04, 2010, 12:34:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Vi jubler som om vi gikk videre. Sannheten er at vi faktisk ble utspilt av et lag som var minst et par nummeret for store for Leeds.
Ingen god kamp i går. Men det verste er at slik vi oppfører oss, ja det vil også spillerne gjøre. De lever da i gledesrus over et TAP og greier kanskje ikke å omstille seg til de kampene som er viktigere.nemlig kampen for å rykke opp.
Absolutt ingen spiller i går gjorde en kjempekamp.
Ankers gjør noen glimrende redninger, men er på bærtur i feltet et par ganger.
Becchio er vel den av spissene som er best i går.
Men for å være helt ærlig. Det var slettes ikke noen god kamp av Leeds. Et par glimrende reaksjonsredninger fra min allerede utsjelte keeper Ankergren hindrer et stortap

auren

Quote from: h.b on February 04, 2010, 12:34:36
Vi jubler som om vi gikk videre. Sannheten er at vi faktisk ble utspilt av et lag som var minst et par nummeret for store for Leeds.
Ingen god kamp i går. Men det verste er at slik vi oppfører oss, ja det vil også spillerne gjøre. De lever da i gledesrus over et TAP og greier kanskje ikke å omstille seg til de kampene som er viktigere.nemlig kampen for å rykke opp.
Men for å være helt ærlig. Det var slettes ikke noen god kamp av Leeds. Et par glimrende reaksjonsredninger fra min allerede utsjelte keeper Ankergren hindrer et stortap

Er du overrasket at Leeds som ligger som nr. 2 i L1 ble utspilt av et lag som ligger som nr. 4 i PL?

"Problemet" er at Leeds har skjemmet oss bort med en kanonkamp mot Man U samt en kjempekamp mot Spurs. I går fikk vi vel se den reelle nivåforskjellen på lagene. Tottenham dominerte nesten like mye som Leeds dominerte mot Kettering tidligere i Fa-cupen. Nivåforskjellen her er lik (2 divisjoner), men nivået mellom 5. og 3. divisjon er mindre enn mellom 3. og 1. divisjon.

Nei, vi spilte ingen "god" kamp i går. Synes vi gjennomførte ganske bra i første omgang, mens vi falt sammen i andre. Likevel gav vi Spurs kamp til siste spark. Jeg er strålende fornøyd med innsatsen og resultatene i FA-cupen denne sesongen.

Jeg er veldig glad på dine vegne hb, at du fikk noe mer å sutre om. Har du noensinne startet en positiv tråd?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

Synes det er grunn til å være stolte av laget vårt for det eventyret de ga oss i årets FA- cup. Nå er det bare å si SNIPP SNAPP SNUTE.....!!!
Yeboahs vitne

Runar

At det tar Spurs 165 minutter og slå et league one lag skal vi være fornøyd med, men følger H.B litt. Man skal ikke "feire" et tap.

I dag kan vi være stolte av FA cup gjennomføringen vår, men det å omsette gårsdagenstap til jubelscener er jeg ikke med på.

Henning

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1811_5917708,00.html

"The league is our bread and butter but we can take a lot from our cup run. The players were really down in the dressing room, but they will feel better about themselves in the morning. That is when they will appreciate what they have achieved."

Ingen feiring i garderoba akkurat. Men skal sjølvsagt vere stolt av innsatsen!

torivar

Er det hemorider?

Cbas10an

Jeg synes Leeds har levert en fantastisk innsats i Fa-cupen i år. Og selv om man i går gikk på et "forventet" tap, skal man være fornøyd med at man har gjort en bra figur i kampene mot spurs.
Det skal være en stor nivåforskjell mellom PL og L1. Leeds har et like stort navn som spurs har, men pr i dag ligger vi i L1, og har lag som Plymouth, Preston og Cardiff en hel divisjon over oss.
Leeds som lag og spillerene skal ta med seg prestasjonene i Fa-cup og Liga-cup(Hvor resultatet fort kunne endt bedre mot L'pool) videre. Det er ingen tvil om at vi har noe på gang og at vi virkelig er på vei tilbake....

MOT
MOT

Joachim

Dennis

Det er ingen Leedssupportere som feirer gårsdagens tap, utover det at vi nå kan flytte fokus mot de kampene som virkelig gjelder. Det er helt merkelig å tenke på det, men kampen mot Tottenham er tross alt mindre viktig enn kampen mot Hartlepool på lørdag.

Om du reagerer på at jeg skriver innlegg om hvor stolt jeg faktisk er over det Leeds har prestert i cupen i år, på grunnlag av det vi viste i annen omgang i gårsdagens kamp, så har du misforstått, Håkon. Jeg er klar over at dine innlegg i all hovedsak påpeker hvilke mangler du ser i dagens mannskap og at du sjelden eller aldri godkjenner det som blir gjort. Greit nok, det er ditt inntrykk, men her syns jeg du krisemaksimerer.

Vi blir i annen omgang utspilt av Tottenham, det er det liten tvil om. Klasseforskjell på lagene, men jeg synes forskjellen blir ekstra stor ettersom kreftene i Leedslaget ser ut til å være helt brukt opp. I første omkamp spiller vi til tider fin fotball, med Snodgrass som en flott link up mellom forsvar og angrep - i andre er han totalt fraværende og det blir lange pasninger på en Beckford Dawson hadde fullstendig kontroll på og en Becchio som til tider viser hvilke muskler han kan vise mot to og tre motstandere. Det kunne blitt et styggere resultat, men om Leedsgutta hadde hatt mer krutt igjen, kunne det også blitt jevnere.

Derimot, om ikke ett av de tre PL-lagene vi har møtt i år hadde klart å spille ut Leeds i minst en omgang (som har vært tilfelle) så hadde det vært noe skremmende feil. Disse lagene bruker millioner av pund på spillere som ikke engang er gode nok. Se bare på gårsdagens lag, som gjorde det kunststykket det er å betale rundt 100 millioner kroner for Alan Hutton, Gio dos Santos og Roman Pavlyuchenko. Jeg spør meg bare hvilke spillere vi kunne fått for 300 millioner, selv i League One og med en manager som har vist seg langt dyktigere på markedet enn anerkjente Harry Redknapp! Hvordan hadde kampen i går fremstått da?

Nå synes jeg ikke Tottenham Hotspur er "himmelen" for oss; med det mener jeg et lag vi burde se opp til og bygge etter. Klubben bruker ekstreme summer og ser også i år ut til å gå glipp av CL-spill. Så vidt jeg vet (link fra en Tottenham-kompis) gikk klubben over 200 millioner i driftsunderskudd, men budsjettet ble reddet av Berbatov-salget. Hva med neste år? At supporterne deres i går sang "who are ya?" mot oss på 0-1, synes jeg vitner om hvilken klubb Leeds United er og hvilken status vi fortsatt har.

Alt i alt er det ikke gårsdagens kamp jeg var stolt av, det var hovedinntrykket over fire kamper mot noe av det "verste" Premier League kunne mønstre mot oss. Altså, over åtte omganger mot PLs beste lag, ble vi utspilt i en (og en halv (de første 20 på WHL)) av dem. Jeg er ikke skremt!
Marching on together!

Papi

Viss du sitter med inntrykk av at vi feirer tapet i går, kan det vera greitt med ein kontramelding her. Eg har alldri feiret et tap, og kommer alldri til å gjøre dette.

Men som eg oppdaterte statusen min med på fjesboki i går så er eg fortsatt stolt Leedssupporter.
Vi har spilt mot Liverpool, Manchester U og Tottenham i ein og samme sesong.
Og vi har ikkje dummet oss ut mot noen.

Nå kan vi konsentrere oss om opprykket.
Kisnorbo uttalte forøvrig på LUTV i forkant av kampen at cupen var eit (misforstå meg rett) "uromoment" innad i stallen, med problemer med og omstille seg til neste kamp.
Dette forklarer jo formkurven i Januar.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Same

Hvis du ser intervjuene på LUTV så ser du en tydlig skuffen Grayson, og en Howson som er på gråten. Jeg tror de kommer til å nullstille seg så fort som mulig etter denne kampen og kjempe ihjel Hartlepool nå på lørdag. Tipper vi vinner veldig komfortabelt.

Så de har på ingen måte "feiret" dette tapet.

jarle

Det som skuffet meg mest var at vi ble pissa på og evnet ikke å gjøre noe med det...

Altfor redde... ingen ville ha ballen... ingen turte å spille en pasning...

At Spurs er bedre enn oss... ja det vet vi alle... men møt opp på kamp!!!!

Jon R

Gir denne kampen et riktig bilde av "nivåforskjellen" mellom Leeds og lag fra PL?

Hva med Tottenham - Wigan ( PL) 9-1
eller Tottenham - Burnley ( PL) 5-0
eller Hull ( PL) - Tottenham 1-5
eller Doncaster ( CCC)  - Tottenham 1-5
eller Preston (CCC)- Tottenham 1-5

Hva sier disse kampene om nivåforskjellen mellom Leeds og disse lagene? Er vi bedre enn Wigan og Burnely?

Vi spiller to jevne omganger mot Tottenham og blir utspilt i to. Dette altså mot et lag som ligger som er nr 4 i PL og som satser "alt" på å vinne årets FA cup. Det er selvsagt skuffende at vi ikke klarer å svare for fjerde gang da Tottenham går opp til 2-1 men jeg har tidligere denne sesongen sett lag fra Premier League som har gjort en langt dårligere figur mot et av øyrikets aller beste fotballag.
Jon R.

Hallgeir *

Enkelte bare MÃ... finne noe negativt å skrive om. "Dagen er vel ikke helt den samme uten?" At dere gidder! Enough said...  ::)
Super Leeds since 1968

Runar

Som alle gode prestasjonsgrupper så bør Leeds fokusere på det de har lykkes med både i FA cup og i serie når de nå skal inn å forbrede seg til ny kamp i helgen!

Det betyr blant annet at Becchio skal ta med seg det at han var mye mer på tur inn i motstanderens boks enn hva som har blitt rappotert tidligere.

Det en lærer mest av er å gjøre ting riktig, og det er de riktige opplevelsene/valgene SG og Leeds må fokusere på. Hvis vi kan "være enig" om at vi matchet Spurs i 90 av 180 minutter så er disse 90 minuttene som vi kan lære noe av.

Gjør vi det så har vi alle muligheter til å bli et bra lag også resten av sesongen

MOT

Sterland

Vi skal heller ikke glemme at kampen i går var spennende fram til det 93. minutt. Goal nr 3 fra Spurs var en konsekvens at alt ble kjørt frem. I tillegg hadde Bromby en kjempemulighet på heading til å utligne mot slutten. Greit nok at Spurs skaper en del sjanser og får spille mye ball, MEN vi skaper endel ok sjanser og gjør totalt sett en ok figur. Største årsaken til SPurs dominansen var at Bentley fikk herje såpass lenge mot Hughes. Her burde Grayson gjort noe tidligere. Desuten blir det for tynt med Naylor og Mikkelikk mot Defoe. De er for enkle langs bakken.

Peter7

Og det blir jo bare latterlig når Defoe og Bentley blir hauset opp som Englands redningsmenn etter å ha brukt Michailik og Hughes som rundingsbøyer i denne kampen. :D
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

gill

Blir drittlei av denne negative tonen din hele tiden, h.b. Håper du tar deg tid til å svare på følgende: Har det vært noe positivt denne sesongen? Er det noen gode spillere på Leeds United? Har Simon Grayson overhode noe å bidra med?

Promotion 2010

Quote from: jarle on February 04, 2010, 15:42:50
Det som skuffet meg mest var at vi ble pissa på og evnet ikke å gjøre noe med det...

Var du en tur ute på kjøkkenet det siste kvarteret av første omgang?  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

jag vet inte riktigt vad du ställer för krav och vad leeds skall pretsera för att du skall vara nöjd?  det skiljer ju trots allt 2 divisioner, jag tycker leeds stod upp bra, sedan är det ju en annan sak att tottenham har ett högre tempo det såg maj ju inte minst i andra halvlek, men godkänd match helt klart leeds visar att vi kan hålla jämna steg med topplagen i PL , matcherna borta mot MU  och spurs var mer än godkända,

LeedsUnited

Litt pussig at forummoderatorene lot seg villig "presse" til å fjerne judas tråden om beckford, men mer enn gjerne lar personangrep som i denne tråden rammer hb uten videre få være.
Men nå er vel jeg den store stygge ulven som bemerker dette og da blir jeg vel utestengt.
Og moderatorer: please ikke send meg en PM. De er ikke vannet verdt!

lojosang

Quote from: LeedsUnited on February 06, 2010, 00:11:09
Litt pussig at forummoderatorene lot seg villig "presse" til å fjerne judas tråden om beckford, men mer enn gjerne lar personangrep som i denne tråden rammer hb uten videre få være.
Men nå er vel jeg den store stygge ulven som bemerker dette og da blir jeg vel utestengt.

Som man reder ligger man, og Håkon reder verre enn Reksten og Willhelmsen til sammen.
Falsk martyrisme kler deg forøvrig ikke.

Judastråden ble forøvrig sammenslått med de hundre andre Beckfordtrådene fordi det var hundre aktive Beckfordtråder.
- Leif Olav

Kickthemdown

Personangrep?? Hvor? Gill poengterer jo bare at hb bare skriver crap (mitt ord) og det er jo helt sant..  :) Jeg kan komme med noe verre men er villig til å holde meg i skinnet i dag også..

baste

Quote from: Jon R on February 04, 2010, 20:09:28
Gir denne kampen et riktig bilde av "nivåforskjellen" mellom Leeds og lag fra PL?

Hva med Tottenham - Wigan ( PL) 9-1
eller Tottenham - Burnley ( PL) 5-0
eller Hull ( PL) - Tottenham 1-5
eller Doncaster ( CCC)  - Tottenham 1-5
eller Preston (CCC)- Tottenham 1-5

Hva sier disse kampene om nivåforskjellen mellom Leeds og disse lagene? Er vi bedre enn Wigan og Burnely?

Vi spiller to jevne omganger mot Tottenham og blir utspilt i to. Dette altså mot et lag som ligger som er nr 4 i PL og som satser "alt" på å vinne årets FA cup. Det er selvsagt skuffende at vi ikke klarer å svare for fjerde gang da Tottenham går opp til 2-1 men jeg har tidligere denne sesongen sett lag fra Premier League som har gjort en langt dårligere figur mot et av øyrikets aller beste fotballag.

Saklig og godt svar. Forstår at noen blir lei ** til tider, men det er jo en "lost case" å diskutere med bl.a **
Marching on together

Per Arne

Hvilke personangrep "rammer hb" her?

Roy

At vi blir fraløpt (for det var det vi ble) av et av topplagene i PL er ikke overraskende. Denne kampen er det bare å bli ferdig med. Den ga penger i kassa og nyttig info om hva som må til når vi er der oppe om et par-tre år. All honnør til spillerne som prøvde det de kunne i 90 min (at vi ikke er på det nivået ennå kan jeg leve med!)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

Har hørt mye rart gjennom tiden her på forumet, og tåler det meste. Jeg stikker nok hodet inn i et vepsebol ganske ofte, og tåler at jeg blir kalt idiot,tulling og verre. Men det som jeg syns er merkelig. Ja det er det at enkelte synes å ville ha Luscos sidene som ren jattesider. Ã...h nå er vi positive dere. Er man ikke positiv, ja da bør man finne på noe annet er ofte tankegangen. Og så snakker man om konstruktive innlegg.
Er innlegget negativt. Ja da får man på pukkelen. Er innlegget kun positivt, ja da er det konstruktivt og rett innlegg.

jarle

Quote from: Promotion 2010 on February 05, 2010, 13:04:45
Quote from: jarle on February 04, 2010, 15:42:50

Var du en tur ute på kjøkkenet det siste kvarteret av første omgang?  :o

Nei... var du på kjøkkenet i de andre 75 minuttene...

ollan

Quote from: h.b on February 06, 2010, 09:47:05
Har hørt mye rart gjennom tiden her på forumet, og tåler det meste. Jeg stikker nok hodet inn i et vepsebol ganske ofte, og tåler at jeg blir kalt idiot,tulling og verre. Men det som jeg syns er merkelig. Ja det er det at enkelte synes å ville ha Luscos sidene som ren jattesider. Ã...h nå er vi positive dere. Er man ikke positiv, ja da bør man finne på noe annet er ofte tankegangen. Og så snakker man om konstruktive innlegg.
Er innlegget negativt. Ja da får man på pukkelen. Er innlegget kun positivt, ja da er det konstruktivt og rett innlegg.
Helt fair det Håkon!! Problemet til tider er jo at selv de "positive" innleggene dine blir negativ hele tiden.
Nå er det vel sånn at folk flest er oppfostret på å ta med seg det positive og legge det negative bak seg.(sånn for å komme videre med livet sitt(det bør nok du kansje også vurdere)..) utfordringen blir jo når du starter 3-8 tråder på relativ kort tid med det nestensamme innhold og alle ender opp med de samme påstander som desverre sjelden blir dokumentert. Du skriver desverre ikke så veldig mange konstruktive innlegg du heller. Mest påstander som du ikke kan dokumentere... og sorry , i dag får du ikke noe smilefjes påslengt heller.....
Ollan

h.b

Det er vel stort sett ingen av de positive innleggene som kan dokumenteres heller. Bortsett fra at vi er på opprykksplass.

ollan

Quote from: h.b on February 06, 2010, 11:50:44
Det er vel stort sett ingen av de positive innleggene som kan dokumenteres heller. Bortsett fra at vi er på opprykksplass.

og der skjønte ikke du en døyt av det som ble skrevet..................
Ollan