Er Leeds fans mer passive enn Man U fans

Started by jarle, March 11, 2010, 03:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Leeds United
3 divisjon...
Nr 2 på tabellen
Ikke vunnet noe på 20 år...
Eier... en meget tvilsom Mr. Bates
Null penger
Null gjeld
Mye dårlige fotballspiller
Fantastiske fans, og de fleste synes godt fornøyde...

Manchester United
PL
Nr. 2 på tabellen
Kvartfinale i CL
Vunnet alt som går og vinne, kanskje verdens mest suksessrike lag de siste 20 årene
Eier... en meget tvilsom Mr. Glazer
Mye penger
Mye gjeld
Mye bra fotballspillere
Fantastiske fans, men de aller fleste meget misfornøyde.

Så misfornøyde at de stiller i grønne og gule skjerf på kamp.. og dette er nok bare starten.

Start diskusjon...

Bites Yer Legs

...Og samtidig tenker samtlige fotballsupportere det samme, hvorfor stiller idiotene i Norwich-skjerf?

Nå har vel protesten ingenting å gjøre med det sportslige, du hopper over det faktum at det er Glazer og hans overdragelse av gjeld som er problemet. Selv om det verserer diverse rykter om Bates, så har han ikke gjort det samme, som du også understreker her.

Ser at de heller ikke klarte å gjennomføre den hypede storaksjonen sin.
KEEP FIGHTING!!

h.b

Nå er vel det grønne og gule en protestfarge mot Glazer http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=591541 For fotballen sin del og spenningen. Ja da er ddt nok en fordel at Manu har massiv gjeld. For hvis man hadde gjort den klubben gjeldfri. Ja da ville Manu dominert enda kraftigere enn de gjør nå. Og jeg vil si at fansen deres og måten de protesterer mot Glazer på. Ja da har de min dypeste sympati. Vi Leeds fans er nok for feige og lite vant til suksess at vi tørr å gjøre noe slikt

Sydhagen

Jeg føler ikke at det er noen grunn til å skulle protestere mot Bates på samme måte som mot Glazer.
Bates har reddet Leeds United fra avgrunnen og gjort klubben så og si gjeldsfri. i tillegg kjører vi med overskudd. Tror dette vil gjøre at Leeds står meget sterkt stilt når boblen i PL sprekker. Det kommer til å komme flere konkurser/administrasjoner de nærmeste årene.

Jeg føler at Leeds har en veldig fornuftig kurve oppover nå. ikke hodeløs satsing som vil straffe seg på sikt, men et fornuftig økonomisk løp som sakte men sikkert vil ta oss opp til PL igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

trondt

Til jarle og h.b.: Hvorfor ikke melde permanent overgang ? Så kan dere dyrke deres misnøyes vinter (fritt etter Steinbeck) sammen med de røde, fantastiske supporterne.
Jeg føler at dere skulle rette spørmålet til de 20-40000 som kamp etter kamp stiller ER og gir sitt for at laget skal tilbake der vi hører hjemme.

flynn

En viktig forskjell; vi er kjørt i grøfta forlengst, og er nå i ferd med å klatre oppover mot overflaten igjen. Man.Utd's fans frykter at den kursen de er på nå også bærer lukt i avgrunnen, og forsøker på sin måte å forhindre at det skal skje.

Spørsmålet blir da snarere; hvorfor stilte ikke Leeds-fansen opp i hopetall f.eks på semifinalekampen mot Valencia og protesterte villt på Ridsdales styring av klubben ??

flynn

torivar

Quote from: Sydhagen on March 11, 2010, 08:04:41
Jeg føler ikke at det er noen grunn til å skulle protestere mot Bates på samme måte som mot Glazer.
Bates har reddet Leeds United fra avgrunnen og gjort klubben så og si gjeldsfri. i tillegg kjører vi med overskudd. Tror dette vil gjøre at Leeds står meget sterkt stilt når boblen i PL sprekker. Det kommer til å komme flere konkurser/administrasjoner de nærmeste årene.

Jeg føler at Leeds har en veldig fornuftig kurve oppover nå. ikke hodeløs satsing som vil straffe seg på sikt, men et fornuftig økonomisk løp som sakte men sikkert vil ta oss opp til PL igjen.

For meg var dette et veldig bra innlegg Sydhagen, og beskriver kjernen i hvorfor jeg ikke gidder å bruke kalorier på å stille i hylekoret mot Bates. Jarles beskrivelse av situasjonen i de to klubbene er forsåvidt grei og sikkert riktig. Selvfølgelig hadde det vært kjekt å kjøpe seg opp igjen til the bigboys, det har vi prøvd og det gikk til helvete. Dermed ikke sagt at jeg synest at alt er bare velstand nå.

Men vi har en klubb fortsatt - og det vil med dagens konservative forretningsdrift ta lang tid før vi igjen er top5 i PL. Men det kommer - vi vil reise oss igjen.

Marching on together

h.b

Reddet klubben fra avgrunnen. Jeg kjøper ikke den. Bates tok over klubben og truet med å oppløse klubben hvis han ikke fikk det som han ville. Det er bevis godt nok på en person som driter i klubben. Leeds har hatt massive inntekter de siste årene. Men pengene er borte. Leeds eier ikke nåla i veggen. Vi ha her med en kynisk leder som driter i selve klubben.

Hvis Bates hadde fulgt spillereglee. ja da hadde vi faktisk hatt en annen eier til å drive klubben etter denne administrasjonen. Leeds er en for stor klubb til at innvestorer vil la muligheten gå fra seg til å eie en storklubb

h.b

Quote from: Duncan McKenzie on March 11, 2010, 08:58:58

For meg var dette et veldig bra innlegg Sydhagen, og beskriver kjernen i hvorfor jeg ikke gidder å bruke kalorier på å stille i hylekoret mot Bates. Jarles beskrivelse av situasjonen i de to klubbene er forsåvidt grei og sikkert riktig. Selvfølgelig hadde det vært kjekt å kjøpe seg opp igjen til the bigboys, det har vi prøvd og det gikk til helvete. Dermed ikke sagt at jeg synest at alt er bare velstand nå.

Men vi har en klubb fortsatt - og det vil med dagens konservative forretningsdrift ta lang tid før vi igjen er top5 i PL. Men det kommer - vi vil reise oss igjen.

Marching on together

Reise oss igjen.
Sorry. men så lenge bates er i klubben. Ja da vil aldri Leeds United reise seg igjen. Skal Leeds reise seg. ja da sitter vi med milliardgjeld. Så enkelt er det

Sølvreven

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

torivar

h.b

Quote from: Duncan McKenzie on March 11, 2010, 09:16:41
Du er så positiv h.b.

Hvordan kan man være positiv. Vi er Leeds United på 3 nivå i engelsk fotball. En bakgårdsdivisjon. Leeds har ingen visjoner og vi lever med en eier som ikke har til hensyn å kjempe i toppen av engelsk fotball. Vi er faktisk dårligere enn Doncaster osv

AndyMathie

Ble uvel av denne tråden. Hater virkelig d faens laget og når æ kommer inn på forumet så ønsker æ slettes ikke sånne faens overskrifter. Nu kommer æ ikke tilbake til dæ her forumet før denne tråden har lagt sæ på neste side å slipper å lese om laget fra h......
We are Leeds and we are proud of it!

jarle

hva med denne...

Fansen slutter å gå på kamp, men putter billett prisen inn på en konto som har som mål å kjøpe Leeds... 30 kamper x 25.000 x 500 kroner = 225 millioner... slutt å kjøp drakter... sett samme de penga inn på konto også... samme med LUTV...osv

Skal se at "VI" har en 300 mill på et år...

Bates må selge og klubben er eid av supporterne...

ENKELT!!!

h.b

Fin tanke. Men supporterne til Leeds bryr  seg ikke om klubben nok til å gjøre det

McMidjo

Quote from: flynn on March 11, 2010, 08:49:10
En viktig forskjell; vi er kjørt i grøfta forlengst, og er nå i ferd med å klatre oppover mot overflaten igjen. Man.Utd's fans frykter at den kursen de er på nå også bærer lukt i avgrunnen, og forsøker på sin måte å forhindre at det skal skje.

Spørsmålet blir da snarere; hvorfor stilte ikke Leeds-fansen opp i hopetall f.eks på semifinalekampen mot Valencia og protesterte villt på Ridsdales styring av klubben ??

flynn

Helt enig.

Det er flere gode grunner til å protestere mot Bates â€" og de ukjente eierne av Leeds â€" også, men jeg klarer ikke å se parallellen til Glazer/scum.

Derimot synes også jeg det er grunn til å STORE spørsmålstegn ved oss Leedssupporteres bevissthet i den perioden Ridsdale og hans styre kjørte klubben fullstendig i grøfta. Var vi virkelig så blindet av suksess og framtidsdrømmer at vi ikke så risikoen i det Ridsdale drev på med?

Her ligger også et av mine virkelige store ankepunkter mot det som var den ene store uavhengige supporterorganisasjonen på den tida â€" LUSC. Ikke for å legge opp en ny LUSC-debatt, men at LUSC fungerte som Ridsdales nikkedokker på den tida er etter min personlige mening U T I L G I V E L I G…..

For å banne enda mer i kjerka: Jeg har fått større respekt for scumsupporterne gjennom denne prosessen enn det jeg noen gang trodde jeg skulle få. Det gule og grønne er for øvrig klubbfargene til Newton Heath â€" som var forløperen for den klubben vi i dag kjenner som scum.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Nei jeg klarer heller ikke å se helt sammenhengen  :o

Man U er en suksess under Glazer og Leeds er en joke under Bates... enda protesterer de mens Leeds fansen sitter stille...

Runar

FC United har jo blitt startet opp i non league som et direkte resultat av Glazers politikk.

Uansett om man er for eller imot Glazxer så har vel Man Utd aldri vært mer suksessrik enn de har vært under deres regime. Og det er jo på banen det skal avgjøres?

h.b

Manu har gjeld langt opp etter øra. Men de er suksessrike og kan kjøpe det de vil. Leeds er gjeldfrie i gåseøyne og har ikke råd til noe verdens ting

Per Arne

Quote from: h.b on March 11, 2010, 10:48:02
Fin tanke. Men supporterne til Leeds bryr  seg ikke om klubben nok til å gjøre det

Hva pokker vet du om hvor mye supporterne bryr seg om klubben sin? Ikke en forbannet dritt, tenker jeg...

Og du bare kommer med en masse ord, ingen handling. Gjør noe da! Og på meg virker det faktisk ikke som om DU bryr deg en dritt om Leeds United.

Og ikke opphøy deg selv til supersupporter, og alle andre til annenrangs fans. Vennligst.

h.b

Quote from: Per Arne on March 11, 2010, 11:03:56

Hva pokker vet du om hvor mye supporterne bryr seg om klubben sin? Ikke en forbannet dritt, tenker jeg...

Og du bare kommer med en masse ord, ingen handling. Gjør noe da! Og på meg virker det faktisk ikke som om DU bryr deg en dritt om Leeds United.

Og ikke opphøy deg selv til supersupporter, og alle andre til annenrangs fans. Vennligst.

:) Slik gidder jeg ikke svare på. Jeg ser gjerne Leeds live. Men da aller helst på bortebane. Dette for at Bates ikke skal få mine penger. Men noen kamper blir det på Elland Road også. Og hvis jeg hadde hatt en mulighet til å gjøre noe. Ja da hadde jeg gjort det. Og jeg vil faktisk være villig til å putte 10.000 inn i et evt oppkjøp av klubben

Promotion 2010

Quote from: jarle on March 11, 2010, 10:44:14
hva med denne...

Fansen slutter å gå på kamp, men putter billett prisen inn på en konto som har som mål å kjøpe Leeds... 30 kamper x 25.000 x 500 kroner = 225 millioner... slutt å kjøp drakter... sett samme de penga inn på konto også... samme med LUTV...osv

ENKELT!!!

Du er lur du!

OG JEG VIL TA UT LAGET! BARE JEG!!!!   8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Helt enig!
blir for dumt å si at Leeds supporterne ikke bryr seg!  skjerpings!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: jarle on March 11, 2010, 10:44:14
hva med denne...

ENKELT!!!

Hva med de pengene Leeds taper på at "VI" putter penga i egen lomme?
Leeds kommer til å få en kjempegjeld igjen!

Per Arne

Quote from: h.b on March 11, 2010, 11:08:23

:) Slik gidder jeg ikke svare på. Jeg ser gjerne Leeds live. Men da aller helst på bortebane. Dette for at Bates ikke skal få mine penger. Men noen kamper blir det på Elland Road også. Og hvis jeg hadde hatt en mulighet til å gjøre noe. Ja da hadde jeg gjort det. Og jeg vil faktisk være villig til å putte 10.000 inn i et evt oppkjøp av klubben

Så slutt da å komme med teorier om hvorvidt fansen bryr seg om klubben eller ikke. Men du unngår fint alle spørsmål om kilder når du kommer med uttalelser. Tidligere har det vært mye negativt om Bates og klubben. Men nå har du sannelig begynt å tråkke fansen ned i søla også.

h.b

Hvis fansen hadde brydd seg nok om klubben. Ja da hadde det vært massedemonstrasjoner mot Bates.
Vi ser ikke en eneste som sier noe om ståga i klubben. Til og med Newcastlefansen sier hva de mener på kamp. Det ser faktisk ut som om fansen er fornøyd med å bare eksistere

Sydhagen

Quote from: h.b on March 11, 2010, 11:16:58
Hvis fansen hadde brydd seg nok om klubben. Ja da hadde det vært massedemonstrasjoner mot Bates.
Vi ser ikke en eneste som sier noe om ståga i klubben. Til og med Newcastlefansen sier hva de mener på kamp. Det ser faktisk ut som om fansen er fornøyd med å bare eksistere

Har du tenkt tanken på at det ikke er alle som er SÃ... misfornøyd med Bates som det du er?
Og da mener du faktisk at de som ikke har samme mening om Bates som det du har IKKE bryr seg om Leeds United?

h.b

Quote from: Sydhagen on March 11, 2010, 11:22:53

Har du tenkt tanken på at det ikke er alle som er SÃ... misfornøyd med Bates som det du er?
Og da mener du faktisk at de som ikke har samme mening om Bates som det du har IKKE bryr seg om Leeds United?

Da lurer jeg på hva slags klubb det er vi vil følge. Er det en klubb som er ute etter suksess, eller det en klubb som bare skal eksistere

Sydhagen

Quote from: h.b on March 11, 2010, 11:25:51
Quote from: Sydhagen on March 11, 2010, 11:22:53

Da lurer jeg på hva slags klubb det er vi vil følge. Er det en klubb som er ute etter suksess, eller det en klubb som bare skal eksistere

Du følger akkurat den klubben du selv vil.
Viss du ikke er fornøyd med Leeds, så får du protestere utenfor kontoret til Bates og si dine meninger her inne på forumet som du gjør nå.

Men blir kraftig provosert når du sier at de som ikke mener det samme som deg om Bates, IKKE bryr seg om klubben!
Er vel ingen som sier at DU ikke bryr deg om klubben fordi at du hater Bates?

Kickthemdown

Quote from: jarle on March 11, 2010, 03:17:27
Leeds United
3 divisjon...
Nr 2 på tabellen
Ikke vunnet noe på 20 år...
Eier... en meget tvilsom Mr. Bates
Null penger
Null gjeld
Mye dårlige fotballspiller
Fantastiske fans, og de fleste synes godt fornøyde...

Manchester United
PL
Nr. 2 på tabellen
Kvartfinale i CL
Vunnet alt som går og vinne, kanskje verdens mest suksessrike lag de siste 20 årene
Eier... en meget tvilsom Mr. Glazer
Mye penger
Mye gjeld
Mye bra fotballspillere
Fantastiske fans, men de aller fleste meget misfornøyde.

Så misfornøyde at de stiller i grønne og gule skjerf på kamp.. og dette er nok bare starten.

Start diskusjon...

Hehe... Du skulle vært på Old Trafford 3 januar så ville du fort oppdaget at så ikke er tilfelle.  :D