Skrevet av Emne: Trådløst nettverk  (Lest 1368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Trådløst nettverk
« på: Mars 21, 2010, 17:22:33 »
Er det noen her inne som vet om internettleverandører man ikke trenger å ha en boks i huset til. Slik at jeg bare kan ta med meg min Mac uten å bekymre meg om signalene. Vil da få inn signaler uansett.
Jeg har merka at telenor har en type alla pin man bare setter inn i maskinen og vips så er man på nett uansett. men finnes det andre løsninger på dette og andre leverandører.
Eller det heter vel kanskje mobilt bredbånd
« Siste redigering: Mars 21, 2010, 17:50:23 av h.b »

Lord-Meta

Sv: Trådløst nettverk
« Svar #1 på: Mars 21, 2010, 18:07:02 »
Mobilt bredbånd er litt sånn bob bob etter egen erfaring, Har da hatt netcom sin. men så er det litt hva man har tenkt å bruke nettet til. surfe å lese aviser så fungerer mobilt helt fint. Netcom, telenor og ice(tror det va ice det het) er vell de mest brukte mobile bredbåndene.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Trådløst nettverk
« Svar #2 på: Mars 21, 2010, 18:25:42 »
Er det noen her inne som vet om internettleverandører man ikke trenger å ha en boks i huset til. Slik at jeg bare kan ta med meg min Mac uten å bekymre meg om signalene. Vil da få inn signaler uansett.
Jeg har merka at telenor har en type alla pin man bare setter inn i maskinen og vips så er man på nett uansett. men finnes det andre løsninger på dette og andre leverandører.
Eller det heter vel kanskje mobilt bredbånd

De aller fleste mobiltilbyderne har også bredbåndsløsninger.  Som regel får man et kort eller en usb "dings" som man kobler til pc så er man på nett.  Har selv hatt dette både hos Netcom og Telenor via jobben og det fungerer greit så lenge man har mobil dekning og ikke alt for høye krav til hastighet.
Men hastighetene på mobilt bredbånd kommer til å øke mye etter hvert.  Både Telenor og Netcom oppgraderer basestasjonene sine med fiber slik at de kan sette opp hastighetene.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Trådløst nettverk
« Svar #3 på: Mars 21, 2010, 19:33:43 »
Ventelo
Yeboahs vitne

Blank_File

Sv: Trådløst nettverk
« Svar #4 på: Mars 21, 2010, 23:41:01 »
Telenor Mobilt Bredbånd går hvertfall Netcoms løsning en lang gang (kanskje med unntak av Oslo). Og som andre har sagt funker det fint med mobilt bredbånd hvis du ikke har store krav til hastighet (spill og film f.eks), OG at man har gode 3G forhold der man planlegger og bruke tjenesten.

ICE er også et alternativ, men jeg synes latency er så høy når man bruker satelitt og ikke mobilnettet at jeg er ikke særlig begeistret for ICE heller.

Jeg kjenner ikke til hva alle de små teleselskapene kan tilby, men det er nok flere som har lignende løsninger.

Cbas10an

Sv: Trådløst nettverk
« Svar #5 på: Mars 22, 2010, 08:47:02 »
Telenor Mobilt Bredbånd har jeg brukt gjennom jobb, og det fungerer helt greit...  Ikke kanonbra, men heller ikke helt på tryne.

ICE kan jeg på ingen måte anbefale. Brukte det en del da jeg var på seilferie i fjor sommer, og da hadde jeg store problemer hele ferien..

Netcom har vel kommet med 4G Mobilt bredbånd nå. Jeg har ikke prøvd det, men det høres meget spennende ut..
MOT


Joachim

Blank_File

Sv: Trådløst nettverk
« Svar #6 på: Mars 22, 2010, 12:14:08 »
Netcom har vel kommet med 4G Mobilt bredbånd nå. Jeg har ikke prøvd det, men det høres meget spennende ut..
I Oslo ja. Mer eller mindre ræva alle andre steder.