Skrevet av Emne: Spotify: Del dine spelelister  (Lest 18224 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Spotify: Del dine spelelister
« på: April 02, 2010, 15:31:01 »
Tenkte det var på tide å opprette ein tråd der vi kan dele spelelister. Det er fint med ei kort skildring eller oppramsing av artistar/band som er på spelelista.

Clyro, Band of Horses, Field Music, The Cure, Ian Brown, ELO etc:
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/01jBU5orvSJ3tSELp64oEP

Per-Stian

« Siste redigering: April 02, 2010, 16:02:04 av Per-Stian »

Per-Stian

« Siste redigering: April 10, 2010, 14:13:36 av Per-Stian »

Per-Stian

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #3 på: April 02, 2010, 18:12:48 »
"Forever Football" - Mine favorittar, hovudsakleg med britiske band, før kampstart:
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/5hlI1H0788BOc6NhJ4Ym1P

« Siste redigering: April 02, 2010, 18:16:35 av Per-Stian »

Svend Anders

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #4 på: April 09, 2010, 17:34:53 »
Føler dette er i ferd med å bli en solotråd?

Håper flere kan poste også, trenger noen gode lister.

#nybegynnerpåspoten

SA

Thomas

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #5 på: April 09, 2010, 18:07:21 »
Noen som har en invite eller?

tobn på tur

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #6 på: April 09, 2010, 18:52:52 »
Jeg har 3 invites. Bare send mailen deres til meg, så skal første mann til mølla få.

Per-Stian

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #7 på: April 10, 2010, 01:59:50 »
Takk, Svend Anders, "for breaking the ice". Dette byrja å bli ein stusseleg og einsam tråd. Trudde det var fleire enn meg her på forumet som brukte Spotify...

Sleivind

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #8 på: April 10, 2010, 02:17:44 »
Jeg bruker Spotify en del, men har aldri oppdaget dette med spillelister på nettet. Ikke har jeg lagt inn noen som er brukbare enda heller. Og det jeg har i min ene spilleliste så langt, egner seg vel egentlig ikke for allmennheten. Der går jeg fra Johann Pachelbel til Nirvana og videre til Tiësto, bare for å nevne noen  :P

HåvardK

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #9 på: April 10, 2010, 11:09:09 »
Jeg bruker så å si utelukkende Wimp, og har ikke laget noen spillelister på Spotify. Likte imidlertid "fotball-sang-lista" til Per Stian, selv om det kanskje ble litt mye britisk etter min smak.

Thomas

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #10 på: April 10, 2010, 12:25:47 »
Jeg har 3 invites. Bare send mailen deres til meg, så skal første mann til mølla få.

Jeg har sendt deg melding.

Per-Stian

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #11 på: April 10, 2010, 16:40:47 »
"Time pieces" (over 500 låter) - musikk gjennom 60 år:
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/0xkamktoR2Tukc0q5K8uKt
« Siste redigering: April 12, 2010, 00:11:37 av Per-Stian »

Per-Stian

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #12 på: April 12, 2010, 00:31:21 »
"Feelgood Vol. 1" med blant andre Bob Marley, Eagle-Eye Cherry, Fleet Foxes, Madonna, Roxette, The Beach Boys, The Flaming Lips og Weezer. Enjoy!
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/4JucwgcWTDbCGnPTenKBho

Feelgood v1.1 (oppgradert og inspirert av Jon R):
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/4JucwgcWTDbCGnPTenKBho
« Siste redigering: April 14, 2010, 01:57:26 av Per-Stian »

Jon R

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #13 på: April 12, 2010, 21:00:24 »
"Feelgood Vol. 1" med blant andre Bob Marley, Eagle-Eye Cherry, Fleet Foxes, Madonna, Roxette, The Beach Boys, The Flaming Lips og Weezer. Enjoy!
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/4JucwgcWTDbCGnPTenKBho

Din luring.  ;)
Jon R.

Per-Stian

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #14 på: April 12, 2010, 22:20:02 »
"Feelgood Vol. 1" med blant andre Bob Marley, Eagle-Eye Cherry, Fleet Foxes, Madonna, Roxette, The Beach Boys, The Flaming Lips og Weezer. Enjoy!
http://open.spotify.com/user/psme63/playlist/4JucwgcWTDbCGnPTenKBho

Din luring ;)

You're my inspiration...

Jon R

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #15 på: April 13, 2010, 00:07:49 »
Mer Feelgood vol 0.9:  102 sanger fra 5 tiår. Sirlig håndplukket og mixet. Den perfekte vår & sommer mix.   ;)


http://open.spotify.com/user/joneballe/playlist/1UMgpZXaw4QYTj7qOG58CX
« Siste redigering: April 14, 2010, 20:41:52 av Jon R »
Jon R.

Giske

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #16 på: April 14, 2010, 00:14:54 »
Nydelige spillelister! Keep `em coming. Lider av umiddelbar fantasiløshet når jeg skal søke opp band eller sanger!  :)

Jon R

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #17 på: April 14, 2010, 20:26:53 »
Nydelige spillelister! Keep `em coming. Lider av umiddelbar fantasiløshet når jeg skal søke opp band eller sanger!  :)

Det er egentlig ganske enkelt. Fordyp deg i pop og rock historien i minimum 30-40 år og begynn allerede fra tidlig i tenårene å lage dine egne mixer på kassett, minidisc, CD brenner, MP3 spiller og etterhvert PCen. Tren deg spesielt på å lage spillelister etter genre eller tema. Dernest setter du deg ned med Spotify og plukker låter til din egendefinerte liste. Piece of cake egentlig.   :)
Jon R.

Giske

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #18 på: April 14, 2010, 22:56:45 »
Nydelige spillelister! Keep `em coming. Lider av umiddelbar fantasiløshet når jeg skal søke opp band eller sanger!  :)

Det er egentlig ganske enkelt. Fordyp deg i pop og rock historien i minimum 30-40 år og begynn allerede fra tidlig i tenårene å lage dine egne mixer på kassett, minidisc, CD brenner, MP3 spiller og etterhvert PCen. Tren deg spesielt på å lage spillelister etter genre eller tema. Dernest setter du deg ned med Spotify og plukker låter til din egendefinerte liste. Piece of cake egentlig.   :)

Takk for tipset! Skal ta det til etterrettning  ;)

Blank_File

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #19 på: April 15, 2010, 00:26:30 »
Nydelige spillelister! Keep `em coming. Lider av umiddelbar fantasiløshet når jeg skal søke opp band eller sanger!  :)

Det er egentlig ganske enkelt. Fordyp deg i pop og rock historien i minimum 30-40 år og begynn allerede fra tidlig i tenårene å lage dine egne mixer på kassett, minidisc, CD brenner, MP3 spiller og etterhvert PCen. Tren deg spesielt på å lage spillelister etter genre eller tema. Dernest setter du deg ned med Spotify og plukker låter til din egendefinerte liste. Piece of cake egentlig.   :)
Dette er kanskje en måte og gjøre det på for noen, men for meg som har liten interesse av dagens listemusikk er det verre. Man skal grave ganske dypt i historien før man finner mye av det jeg hører på. Gamle klassikere er meget bra til bakgrunnsmusikk og fest, men blir fort kjedelig i mine øyne om man skal finne ny musikk.

Sleivind

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #20 på: April 15, 2010, 01:15:27 »
Jeg har et inntrykk over at det er ingen som hører på listemusikk. Merkelig fenomen det der  ::)
Og listemusikk har vel alltid blitt sett på som fy fy av den litt eldre garde. Beatles og andre gromband ble vel sett ned på de og når de først ble populære!

Selv var jeg ung og viril når trancen fikk sitt gjennombrudd på slutten av 90-tallet, og har selvfølgelig tatt det med meg videre.

http://open.spotify.com/user/spotmylist.com/playlist/5CjFG5FYBGiUR39mc8DlN8

Veldig mye bra og veldig mye dårlig der. Men inneholder noen av de viktigste som Dj Shog, Dj Tatana, Blank & Jones, Energy 52 osv osv.

(regner ikke med jeg får mye gehør for dette innlegget her inne  :P)

Blank_File

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #21 på: April 15, 2010, 12:23:29 »
Jeg synes ikke listemusikk er fy fy, tvert i mot, men det er ikke noe jeg trenger en egen liste til på Spotify. Dessuten er det vel slik at de mest musikkinteresserte ofte går litt dypere til verks i enkelte sjangre i stedet for å skrape litt i alt mulig. Derfor blir det tilsynelatende få av de virkelige "musikkfanatiske" som hører på listemusikk.

fjellhaugen

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #22 på: April 15, 2010, 12:50:15 »
hvordan åpne disse linkene til spilleliste?

når jeg trykker på linken får jeg valk hvilket program å åpne med, deriblandt spotify.exe. jeg velger det men får da opp; invalid action ??? ???
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

flynn

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #23 på: April 15, 2010, 14:12:00 »
hvordan åpne disse linkene til spilleliste?

når jeg trykker på linken får jeg valk hvilket program å åpne med, deriblandt spotify.exe. jeg velger det men får da opp; invalid action ??? ???

Jeg spiller Jon's liste nå jeg. Jeg fikk den rett opp i Spotify hos meg. Du må selvsagt ha det installert, men det skjønte du sikkert... Jeg er også Premium-bruker, men antar at det skal virke selv for "gratispassasjerer?"

flynn

fjellhaugen

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #24 på: April 15, 2010, 14:15:54 »
hvordan åpne disse linkene til spilleliste?

når jeg trykker på linken får jeg valk hvilket program å åpne med, deriblandt spotify.exe. jeg velger det men får da opp; invalid action ??? ???

Jeg spiller Jon's liste nå jeg. Jeg fikk den rett opp i Spotify hos meg. Du må selvsagt ha det installert, men det skjønte du sikkert... Jeg er også Premium-bruker, men antar at det skal virke selv for "gratispassasjerer?"

flynn

kan hende det er derfor?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Giske

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #25 på: April 15, 2010, 17:16:05 »
hvordan åpne disse linkene til spilleliste?

når jeg trykker på linken får jeg valk hvilket program å åpne med, deriblandt spotify.exe. jeg velger det men får da opp; invalid action ??? ???

Jeg spiller Jon's liste nå jeg. Jeg fikk den rett opp i Spotify hos meg. Du må selvsagt ha det installert, men det skjønte du sikkert... Jeg er også Premium-bruker, men antar at det skal virke selv for "gratispassasjerer?"



flynn

kan hende det er derfor?

Jeg er "gratispassasjer" og det funker fint som bare det  ;)

Sleivind

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #26 på: April 15, 2010, 17:59:13 »
hvordan åpne disse linkene til spilleliste?

når jeg trykker på linken får jeg valk hvilket program å åpne med, deriblandt spotify.exe. jeg velger det men får da opp; invalid action ??? ???

Jeg spiller Jon's liste nå jeg. Jeg fikk den rett opp i Spotify hos meg. Du må selvsagt ha det installert, men det skjønte du sikkert... Jeg er også Premium-bruker, men antar at det skal virke selv for "gratispassasjerer?"

flynn

kan hende det er derfor?

Prøv heller å kopiere linken til spillelista, også limer du den inn i søkefeltet på spotify.

fjellhaugen

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #27 på: April 15, 2010, 18:28:57 »
takker og bukker sleivind.
jeg mener jeg prøvde det i sted og det virket ikke.
prøvde igjen nå og det gikk som en drøm..
nå blir det joneballe og trance all night long ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #28 på: April 15, 2010, 21:18:04 »
Spilleliste. Listemusikk. Lett å gå seg vill i begrepsbruken her.  ::)

Vil bare understreke at min liste inneholder en stor porsjon av både såkalt "listepop", men også mye "indiemusikk" , som feks Husker Du, Belle & Sebastian, Teenage Fanclub, Fleet Foxes, The Divine Comedy, Matthew Sweet, Camera Obscura m.m. Fellesnevneren er "den gode poplåta", gjerne med røttene godt plantet i 60 og 70 tallets popkanon, og som kan skape gode vibber på alenehjemmefesten til de litt større kidsa eller post-teenagere i alle aldre :)
Jon R.

newsome

Sv: Spotify: Del dine spelelister
« Svar #29 på: April 15, 2010, 21:46:59 »
Spilleliste. Listemusikk. Lett å gå seg vill i begrepsbruken her.  ::)

Vil bare understreke at min liste inneholder en stor porsjon av både såkalt "listepop", men også mye "indiemusikk" , som feks Husker Du, Belle & Sebastian, Teenage Fanclub, Fleet Foxes, The Divine Comedy, Matthew Sweet, Camera Obscura m.m. Fellesnevneren er "den gode poplåta", gjerne med røttene godt plantet i 60 og 70 tallets popkanon, og som kan skape gode vibber på alenehjemmefesten til de litt større kidsa eller post-teenagere i alle aldre :)
Den gode poplåten har du peil på Jon.
Jokke og crash test dummies er supert!Mimrer! 8) 8) ;)