Skrevet av Emne: Kastet ut fra Elland Road  (Lest 4559 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mercruiser

Kastet ut fra Elland Road
« på: April 03, 2010, 13:55:56 »
I kampen mot Colchester 30. jan måtte jeg forlate plassen min på tribunen.
Jeg og en Leeds-kompis skaffet oss flotte billetter på den ene kortsida.
Kampen er i gang og Beckford scorer på straffe. Jeg sørger for å filme målet
på mobilen, det tar helt av. Ved siden av meg sitter en tenåring (Leeds-fan),
han spør pent om han kan få videosnutten (mobil-opptaket) overført på sin
mobil via blåtann. Dette går helt greit. Så skjer det: Jeg glemmer meg og tar opp
Petterøesen og ruller meg en røyk, tenner på i iveren (vi leder 1-0) og tar meg
noen trekker. Ingen rundt meg, inkl tenåringene og noen lokale reagerer.
Så blåses det til pause. Jeg og kompisen forlater stolene for å strekke på bena,
vi planlegger å kjøpe oss noe snacks..
Så er det en som pikker meg på skuldra der, en fyr i dress og slips. Han spør om
å få se billetten min. Jeg tar fram fra innerlomma og viser fram billetten, selvsagt.
Så ber han oss følge til sides og forklarer at det er forbudt å røyke på kampen.
Jeg forstår dette og legger meg langflat, sier at det var i iveren.
Dressfyren får høre at vi er norske, vi prøver å argumentere og unnskylde oss,
men møter veggen. Samtidig dukker det opp tre stk bak ham som skal støtte opp
hvis vi skal begynne å slåss. Jeg blir avkrevd ID, sier at dette er en farse, at jeg er
medlem i LUSCOS osv. Dette er helt nytteløst..  Jeg begynner å forstå at jeg ikke må bli politianmeldt og har ikke noe valg. Ut av ER går jeg..
Sier til kompisen at han må gå inn og se 2. omg, jeg skal vente utenfor. Det vil han ikke,
og der står plutselig to norske Leeds-fans utenfor ER, jeg begynner å sippe i Leeds-skjerfet mitt. Vi tenker at vi må ta en taxi ned til Peter, men Commercial var selvsagt stengt under
kampen. Spaserer videre mot en brun pub i nabolaget, husker ikke navnet på den.
Kjøper oss en pint og får høre at Leeds leder 2-0. De lokale folkene på puben begriper ikke
vår historie, er det mulig? Vi hadde planlagt å kjøpe med ting, så vi tar taxi tilbake til
ER for å skaffe oss supporter-utstyr. Taxien kan selvsagt ikke kjøre helt frem, folket strømmer
ut fra stadion, så vi hopper av ca. 1,5 km fra ER. At vi følte oss dumme?
Vurderte å sende en e-mail til Leeds(Lorna), men droppet det.
PS: Jeg er ikke erfaren som sådan, dette var mitt 4. besøk på ER, men Leeds-gutt siden 77-78.

 

Here we go again

  • Gjest
Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #1 på: April 03, 2010, 14:08:18 »
Du var tydeligvis gutten i røyken den dagen du ;)

Synes forøvrig det burde holdt med en advarsel siden du i utgangspunktet la deg flat for hendelsen.  Men nå er vel ikke alltid securitasfolkene de smarteste guttene i klassen.

mercruiser

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #2 på: April 03, 2010, 14:19:30 »
La meg flat og skjønte at jeg tabbet meg ut.
Men fikk ingen advarsel, verken av publikummere ved siden av eller vaktpersonalet.
Noen som vet om disse "oksenakkene" er ansatt i LUFC..?

SirOlsen

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #3 på: April 03, 2010, 19:04:53 »
Du var tydeligvis gutten i røyken den dagen du ;)

Synes forøvrig det burde holdt med en advarsel siden du i utgangspunktet la deg flat for hendelsen.  Men nå er vel ikke alltid securitasfolkene de smarteste guttene i klassen.
Jeg vil ha meg frabedt at du trakasserer meg på den måten her inne :p
-SirOlsen-

auren

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #4 på: April 03, 2010, 19:26:26 »
Jeg tipper at de har et reglement som sier: Røyker du på stadion så blir du kastet ut. Hvis det stemmer så hjelper det dessverre ikke å legge seg langflat og si at du kommer hele veien fra Norge. Regelen må gjelde for alle. Hvis ikke dette er en regel, så er det dårlig håndtering av Securitas-vakten.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #5 på: April 03, 2010, 19:54:25 »
Du var tydeligvis gutten i røyken den dagen du ;)

Synes forøvrig det burde holdt med en advarsel siden du i utgangspunktet la deg flat for hendelsen.  Men nå er vel ikke alltid securitasfolkene de smarteste guttene i klassen.
Jeg vil ha meg frabedt at du trakasserer meg på den måten her inne :p

Hehe, ingen regel uten untak;)  Du må legge merke til at jeg skrev ikke alltid.

AndyMathie

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #6 på: April 04, 2010, 11:38:48 »
I kampen mot Colchester 30. jan måtte jeg forlate plassen min på tribunen.
Jeg og en Leeds-kompis skaffet oss flotte billetter på den ene kortsida.
Kampen er i gang og Beckford scorer på straffe. Jeg sørger for å filme målet
på mobilen, det tar helt av. Ved siden av meg sitter en tenåring (Leeds-fan),
han spør pent om han kan få videosnutten (mobil-opptaket) overført på sin
mobil via blåtann. Dette går helt greit. Så skjer det: Jeg glemmer meg og tar opp
Petterøesen og ruller meg en røyk, tenner på i iveren (vi leder 1-0) og tar meg
noen trekker. Ingen rundt meg, inkl tenåringene og noen lokale reagerer.
Så blåses det til pause. Jeg og kompisen forlater stolene for å strekke på bena,
vi planlegger å kjøpe oss noe snacks..
Så er det en som pikker meg på skuldra der, en fyr i dress og slips. Han spør om
å få se billetten min. Jeg tar fram fra innerlomma og viser fram billetten, selvsagt.
Så ber han oss følge til sides og forklarer at det er forbudt å røyke på kampen.
Jeg forstår dette og legger meg langflat, sier at det var i iveren.
Dressfyren får høre at vi er norske, vi prøver å argumentere og unnskylde oss,
men møter veggen. Samtidig dukker det opp tre stk bak ham som skal støtte opp
hvis vi skal begynne å slåss. Jeg blir avkrevd ID, sier at dette er en farse, at jeg er
medlem i LUSCOS osv. Dette er helt nytteløst..  Jeg begynner å forstå at jeg ikke må bli politianmeldt og har ikke noe valg. Ut av ER går jeg..
Sier til kompisen at han må gå inn og se 2. omg, jeg skal vente utenfor. Det vil han ikke,
og der står plutselig to norske Leeds-fans utenfor ER, jeg begynner å sippe i Leeds-skjerfet mitt. Vi tenker at vi må ta en taxi ned til Peter, men Commercial var selvsagt stengt under
kampen. Spaserer videre mot en brun pub i nabolaget, husker ikke navnet på den.
Kjøper oss en pint og får høre at Leeds leder 2-0. De lokale folkene på puben begriper ikke
vår historie, er det mulig? Vi hadde planlagt å kjøpe med ting, så vi tar taxi tilbake til
ER for å skaffe oss supporter-utstyr. Taxien kan selvsagt ikke kjøre helt frem, folket strømmer
ut fra stadion, så vi hopper av ca. 1,5 km fra ER. At vi følte oss dumme?
Vurderte å sende en e-mail til Leeds(Lorna), men droppet det.
PS: Jeg er ikke erfaren som sådan, dette var mitt 4. besøk på ER, men Leeds-gutt siden 77-78.

 

Har de rulletobakk i England? Hvis ikke så trodde sikkert Securitas vakten at du røkte noe helt anna enn Petterøes!
We are Leeds and we are proud of it!

fjellhaugen

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #7 på: April 04, 2010, 11:41:06 »
I kampen mot Colchester 30. jan måtte jeg forlate plassen min på tribunen.
Jeg og en Leeds-kompis skaffet oss flotte billetter på den ene kortsida.
Kampen er i gang og Beckford scorer på straffe. Jeg sørger for å filme målet
på mobilen, det tar helt av. Ved siden av meg sitter en tenåring (Leeds-fan),
han spør pent om han kan få videosnutten (mobil-opptaket) overført på sin
mobil via blåtann. Dette går helt greit. Så skjer det: Jeg glemmer meg og tar opp
Petterøesen og ruller meg en røyk, tenner på i iveren (vi leder 1-0) og tar meg
noen trekker. Ingen rundt meg, inkl tenåringene og noen lokale reagerer.
Så blåses det til pause. Jeg og kompisen forlater stolene for å strekke på bena,
vi planlegger å kjøpe oss noe snacks..
Så er det en som pikker meg på skuldra der, en fyr i dress og slips. Han spør om
å få se billetten min. Jeg tar fram fra innerlomma og viser fram billetten, selvsagt.
Så ber han oss følge til sides og forklarer at det er forbudt å røyke på kampen.
Jeg forstår dette og legger meg langflat, sier at det var i iveren.
Dressfyren får høre at vi er norske, vi prøver å argumentere og unnskylde oss,
men møter veggen. Samtidig dukker det opp tre stk bak ham som skal støtte opp
hvis vi skal begynne å slåss. Jeg blir avkrevd ID, sier at dette er en farse, at jeg er
medlem i LUSCOS osv. Dette er helt nytteløst..  Jeg begynner å forstå at jeg ikke må bli politianmeldt og har ikke noe valg. Ut av ER går jeg..
Sier til kompisen at han må gå inn og se 2. omg, jeg skal vente utenfor. Det vil han ikke,
og der står plutselig to norske Leeds-fans utenfor ER, jeg begynner å sippe i Leeds-skjerfet mitt. Vi tenker at vi må ta en taxi ned til Peter, men Commercial var selvsagt stengt under
kampen. Spaserer videre mot en brun pub i nabolaget, husker ikke navnet på den.
Kjøper oss en pint og får høre at Leeds leder 2-0. De lokale folkene på puben begriper ikke
vår historie, er det mulig? Vi hadde planlagt å kjøpe med ting, så vi tar taxi tilbake til
ER for å skaffe oss supporter-utstyr. Taxien kan selvsagt ikke kjøre helt frem, folket strømmer
ut fra stadion, så vi hopper av ca. 1,5 km fra ER. At vi følte oss dumme?
Vurderte å sende en e-mail til Leeds(Lorna), men droppet det.
PS: Jeg er ikke erfaren som sådan, dette var mitt 4. besøk på ER, men Leeds-gutt siden 77-78.

 

Har de rulletobakk i England? Hvis ikke så trodde sikkert Securitas vakten at du røkte noe helt anna enn Petterøes!

det har streifet meg også ;D

du satt ikke tilfeldigvis i nærheten av sølvreven  ;D ;D :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #8 på: April 04, 2010, 15:19:06 »
La meg flat og skjønte at jeg tabbet meg ut.
Men fikk ingen advarsel, verken av publikummere ved siden av eller vaktpersonalet.
Noen som vet om disse "oksenakkene" er ansatt i LUFC..?



Dyr bilett, dyr reise, dyr tobakk.....trist historie!! Håper det går deg bedre neste gang!
Yeboahs vitne

Askertiger

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #9 på: April 04, 2010, 15:45:31 »
Moralen i historien er vel at du bare får slutte å røyke.... Permanent!  ::)

He he.
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

LeedsU878

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #10 på: April 04, 2010, 15:50:06 »
Er nok en god ide å kontakte klubben, og legge deg langflat her. I utgangspunktet så blir du vel bannet fra stadion om du blir kastet ut. Om du skriver et brev til klubben, hvor du forklarer, og lover aldri å gjøre det igjen, så tror jeg nok at de tilgir deg :)

NB: Er du først bannet fra et stadion, gjelder dette i hele England.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

testo

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #11 på: April 04, 2010, 17:00:16 »
Mitt tips til deg er å kjøpe deg en snusbox ved neste reise,greit å ha på fly og sports arenaer.
Eller det beste er vel å slutte med den driten. ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Karl Hot Shot

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #12 på: April 04, 2010, 17:49:01 »
Det tar jo ett minutt eller to å rulle en røyk, og deretter tenner du den opp, og i disse minuttene kommer du ikke på at det er helt røykfritt på alle stadioner i Storbritannia? Jeg synes ikke det er så rart at sikkerhetsvaktene ikke ville høre på unnskyldningene dine. Det er alltid noen som prøver seg, og den eneste måten å få bukt med regelbruddene, er å reagere hardt.

Dessuten selges det rulletobakk i England, selv om akkurat Petterøes er kinkig å få tak i, men det er ikke så uvanlig at folk ruller.
 

Leedsfan

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #13 på: April 04, 2010, 20:29:15 »
Jeg har opplevd folk som røyker på arenaer her hjemme å gud å jeg hater å stå i blåsten til en røyker. Hos meg får du ingen sympati, men regner med at du tar dette som en mann og aldri gjør det igjen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

SirOlsen

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #14 på: April 04, 2010, 22:56:13 »
Du var tydeligvis gutten i røyken den dagen du ;)

Synes forøvrig det burde holdt med en advarsel siden du i utgangspunktet la deg flat for hendelsen.  Men nå er vel ikke alltid securitasfolkene de smarteste guttene i klassen.
Jeg vil ha meg frabedt at du trakasserer meg på den måten her inne :p

Hehe, ingen regel uten untak;)  Du må legge merke til at jeg skrev ikke alltid.
;D ;)
-SirOlsen-

ToreLA

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #15 på: April 05, 2010, 13:28:13 »
Høres ut som en fornuftig og god regel, og man kan ikke bare gjøre unntak fordi det er deg. Personlig synes jeg det er pussig at du fyrer opp en røyk midt blant folk (og barn/unge) uten å tenke at det kanskje er frekt og feil.


mercruiser

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #16 på: April 05, 2010, 13:39:11 »
Greit. Ville bare dele historien, vi er alle forskjellige..:)

Here we go again

  • Gjest
Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #17 på: April 05, 2010, 14:09:48 »
Når det gjelder røyking og hundedritt samles hordene.  Da kan man legge alle sine egne synder under teppet og samles under et unisont klagekor!

Synes fortsatt det hadde holdt med en advarsel ;)

Geir Magne

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #18 på: April 05, 2010, 14:16:16 »
Leit at du opplevde dette, men de er konsekvente på stadioner i England og er også vant til bråkebøtter som lager problemer. Derfor er det ingen nåde. Litt uvant for oss og vår kultur på kamper, selv om vi også er røykfrie på stadion i Norge.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Masinga

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #19 på: April 05, 2010, 16:24:53 »
Jeg var på den tragiske kampen mot Swindon på lørdag. Med hele familien! Vi gikk inn tidlig på South Stand (fikk ikke billetter på East Stand fordi jeg ikke er Member). I pausen hadde jeg en intens trang til røyk. Gikk derfor hele veien ut i sonen bak der man stempler inn (ved West Stand). Jeg trodde kanskje noen stod og røyket her, men absolutt ingen hadde tent seg en sigarett. Derfor turde jeg ikke utfordre skjebnen. Etter den historien til Frode, er jeg glad jeg lot være. Det hadde tatt seg ut å bli kastet ut fra EL mens resten av familien satt inne. Forresten hadde jeg ikke gått glipp av stort. 2. omgangen var helt forferdelig sett med Leedsøyne.
Masinga, medl.nr. 1250

Øystein E

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #20 på: April 06, 2010, 00:21:20 »
Fort gjort å tenne seg en røyk i ren forglemmelse. Det nærmeste jeg kommer en slik episode var på Valley Parade. Bradford møtte Chelsea. Riktig nok noen år siden, men det var nå røykeforbud på den delen av tribunen. Jeg tente meg en sigarett uten helt å tenke over hva jeg gjorde. Det resulterte i at en vakt kom bort til meg å ba meg høflig om å stumpe røyken. Så smilte han å gikk sin vei.
 

Thomas

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #21 på: April 06, 2010, 01:16:39 »
Det var vel nettopp på Valley Parade det var en voldsom brann under en Bradford-kamp en gang op 80(?)-tallet. Mener de hadde sikret opprykk og spilte sin siste hjemmekamp for året da den ene langsiden plutselig sto i full fyr. Flammene spredde seg i en voldsomt fart og det var flere som omkom. Tragisk.

Dagens digresjon.

AndyMathie

Sv: Kastet ut fra Elland Road
« Svar #22 på: April 06, 2010, 12:32:26 »
Fort gjort å tenne seg en røyk i ren forglemmelse. Det nærmeste jeg kommer en slik episode var på Valley Parade. Bradford møtte Chelsea. Riktig nok noen år siden, men det var nå røykeforbud på den delen av tribunen. Jeg tente meg en sigarett uten helt å tenke over hva jeg gjorde. Det resulterte i at en vakt kom bort til meg å ba meg høflig om å stumpe røyken. Så smilte han å gikk sin vei.

Ja vi satt sammen å så Bradford banke Chelsea. Husker spesiellt at de sang mye dritt til Hasselbaink. Husker du noen av sang strofene til mannen(JH)? Jeg husker bare at vi fikk oss mange gode lattere i løpet av matchen for Bradford fansen er noe av det mest kreative jeg har hørt noen ganger i England.
We are Leeds and we are proud of it!