KAMP: vs CARLISLE UNITED 13/4 2010

Started by Promotion 2010, April 11, 2010, 13:35:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barba

Quote from: B-m on April 13, 2010, 11:59:54
Hvis Leeds taper på bursdagen min, så er det bare hjerterått!

Gratulerer med dagen, og måtte du få en flott bursdagspresang. For da kan jeg våkne til min med en fersk seier.

Barba - gammel mann.
Barba - MOT

Tom S

Quote from: B-m on April 13, 2010, 11:59:54
Hvis Leeds taper på bursdagen min, så er det bare hjerterått!

Gratulerer med dagen  :)
COME ON LEEDS !!

ArneS

C A R L I S L E    T R I V I A

Carlisle er hovedbyen i Cumbria.  Byen kalles også Border City, da den er den engelske byen som ligger nærmest Skottland.  Opp gjennom historien har byen vekslet mellom å være engelsk og skotsk, alt etter utfallet av krigene mellom de to statene.  I 2001 var innbyggertallet i Carlisle og omegn 100.000.  Byen fikk bispedømmestatus i 1122.
Byen er endestasjon på turløypa fra Newcastle langs Hadrians Wall.  Fin tur, forresten, har gått den 2 ganger selv.  Det impliserer at romerne var her, og byen het da Luguvalium.  Carlisle var rommerrikets nordvestlige utpost.

The Carlisle Curse er en forbannelse fra 1500-tallet rettet mot grensefamilier som levde av å stjele hester og kveg.  Til årtusenskiftet bestilte kommunestyret en 14 tonn tung granittblokk med hele forbannelsens 1069 ord innhugget.  Enkelte fra det kristne miljøet arbeidet sterkt for å unngå dette.  Forbannelsen fikk skylden for flere uheldige episoder for byen, bl.a utbrudd av munn og klovsyke, oversvømmelse og det at Carlisle United rykket ned! 

Carr’s kjeks og Eddie Stobarts transportfirma er viktige arbeidsgivere. 

En buss med elever fra en skole i Carlisle ble forsøkt kapret i Frankrike forrige torsdag.

Foruten fotball, er rugby stort i Carlisle.

Kjente personer født i Carlisle:   Kevin Beattie, Mike Figgis (Regissør), Douglas Ferguson (Bassist i bandet Camel), Paul Huntington.   Rory Delap bor i byen.

Carlisle United FC.   Dannet i 1904.  Banen heter Brunton Park, har kapasitet på 16.981.  Dette er klubbens tredje hjem, etter Milhome Bank og Devonshire Park.  Brunton Park ble totalt oversvømmet i 2005.

Klubben fikk innpass i 3. divisjon i 1928, og var der og i 4. divisjon fram til 1962.  I 1965 hadde klubben rykket opp til 2. divisjon.  10 år senere byttet klubben plass med Scum, rykket  opp i daværende 1. divisjon, ledet etter de 3 første kampene, men satte deretter kursen mot sisteplass.  Nedrykket var ubønnhørlig, og siden har ikke toppdivisjonen sett snurten av Carlisle. 
Et av klubbens mest dramatiske øyeblikk kom i siste kamp i 1998-99.  Klubben måtte slå Plymouth for å unngå nedrykk fra 4. nivå, og mulig utslettelse.  Flere minutter på overtid scoret den innleide keeperen Jimmy Glass og reddet klubben.
I januar ble klubben den første som nådde finalen i malingcupen 5 ganger, der det har blitt 1 seier (1997).

Største seier  Hartlepool 8-0 (1928),  Største tap Hull City 1-11  (1939).
Største salg   Matt Jansen 2,5 mill pund til Crystal Palace 1998.

Spissen Gary Madine har i dag blitt siktet for etter anklager om bruk av vold på en pub fredag kveld.

Tidligere managere, kjente som spillere mer enn managere, egentlig:  Mervyn Day, Bobby Moncur, Bob Stokoe, John Ward.

Kjente spillere som har akslet Carlisle trøya:  Peter Beardsley,  Michael Bridges,  Snifferbrødrene Derek og Frank Clarke, Rory Delap, Matty Fryatt.
Den 17. mann

Cherry

Da dedikerer jeg drømmen min til deg, i annen topic!  (Fotballdrømm asså :-) )

ift Kavanagh, han var visstnok skadet ...i hvertfall forrige uke!

abbe

Ankerjon15

Vi må ikke lage mange frispark ikveld. Gud som jeg frykter Harte. Come on Leeds  ;D

Frode

Er det noen lag i hele ligasystemet som har fått flere straffespark enn Carlisle?  Det må nødvendigvis være god til å falle.

MacMurder

Nå ryktes det at den godeste Beckford er "utelatt" fra troppen i kveld!!!!

Runar

Harte har vel 14 mål i år som midtstopper!!  :o Her bør Naylor og co være forsiktig. Doyle bør vrakes viktig å unngå dødball i mot

Cherry

Han har jo mildt sagt sett "matlei" ut i det siste, så greit nok hvis innstillingen /attitude`n er slik som det ser ut.....
Han har gjort en god jobb, synd han ikke fullfører sesongen.
Er sikkert en god grunn til dette.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trond90

Spør igjen, noen som kan oppdatere meg med 1 omgangen? Skal spille kamp selv i kveld, og går glipp av 1 omgangen. MOT  :)

959 18 379

We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Leedsulf

Heh, skal vel ikke legge allverden i det, all den tid det kommer fra waccoe, men:

After a sit down with SG the f***ing arrogant c**t upped sticks and stormed off.
The coach waited for him whilst nails tried to get him on his mobile but it was switched off, resulting in the bus departing without him.

you heard it here first.

Rudi G.

Quote from: MacMurder on April 13, 2010, 15:28:43

Har hørt det samme ryktet!

Rudi G.

Sølvreven

Quote from: auren on April 13, 2010, 12:04:40
Quote from: Sterland on April 13, 2010, 12:03:12
Frykter Kavanagh, han pleier å styre showet, iallefall i møtene mot Leeds....

Fanken! Nå satt du støkken i meg her. Hadde helt glemt ut denne sølvreven. Du har helt rett - han imponerer som regel alltid mot Leeds. Forundrer meg ikke om han gjør det også i kveld og setter en assist eller et mål.

auren
Sølvrever er fryktede spillere....  ;)

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

testo

Quote from: fjellhaugen on April 12, 2010, 10:07:46
Quote from: testo on April 12, 2010, 00:08:57
Straffen var vel at vi røk ut av den gjeve LPTJPT cupen :D

Men allt skal hevnes...Ser vi har en tendens til å putte 2-3 mål også.
Kan bli en hyggelig kveld  :)

rett skal være rett testo.
det blir som å skrive GA cupen det der. RYSTENDE

Legger meg helt flat her fjellhaugen...dette var ikke bra.
Latskap gir sløvhet og er forkastelig.
Lurte på om det var noen mulighet å få tilgivelse,da jeg lover å skjerpe meg i ettertid.snuffs snuffs :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

The Magnificents

detta kan verta meget stygt eller vanvittig bra! sjølvsagt håpa me på da besta :)
tape me idag er alt gjort , då er det å berre å cruise inn ein playoff plass...

Beckford er etter mitt syn ein respektlaus sytekopp som berre kan dra langt Fan i vold!

common Leeds!!!!
Leeds Leeds Leeds!!

Here we go again

Krysser alt som krysses kan for seier i dag.  Utrolig viktig kamp som vi må vinne for å legge press på Millwall i kampen om 2. plassen.

Nervene er på høykant, men skål og lykke til folkens! :)

Tom S

Quote from: Rudi G. on April 13, 2010, 18:34:48
Quote from: MacMurder on April 13, 2010, 15:28:43

Har hørt det samme ryktet!

Det første som slo meg etter kampen mot Southend var om dette var siste kamp Becks har spilt i vår stolte drakt, noko som eg også antyder i min rapport/børs i Southend-tråden.
Det var fryktelig skuffande å sjå Becks mot Southend, så eg vert ikkje overrasket om han ikkje er med i stallen. Men, tviler på om Larry har "baller" til det...
COME ON LEEDS !!

LeifMorten

Tror at Backford har godt av noen kamper på tribunen. På den måten kan han bli en joker i innspurten. Kanskje han føler at han har noe å bevise da!

nord

Millwall har kun tapt en kamp siden 2 juledag!!
Dette kan ikke blive ved  ;D

tobn på tur

Nervene brer seg utover OEF en time før kamp start. Jeg joiner nervefesten, men har samtidig klokketro på seier. Skål for en god Leeds kveld.

Marching on Together!

Joe Jordan

Nervøs som fy, må nok minst EI Hansa til her. Er ikke overbevist om at trenden har snudd, til det er spillet rett og slett for dårlig fortsatt.... 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

MacMurder

Nesten uforandret lag, med unntak av Becchio inn for Beckford.

Cbas10an

MOT

Joachim

sveifors

Quote from: Sølvreven on April 13, 2010, 18:42:22
Quote from: auren on April 13, 2010, 12:04:40
Quote from: Sterland on April 13, 2010, 12:03:12
Frykter Kavanagh, han pleier å styre showet, iallefall i møtene mot Leeds....

Fanken! Nå satt du støkken i meg her. Hadde helt glemt ut denne sølvreven. Du har helt rett - han imponerer som regel alltid mot Leeds. Forundrer meg ikke om han gjør det også i kveld og setter en assist eller et mål.

auren
Sølvrever er fryktede spillere....  ;)

Kavanagh sitter på benken, vi forandrer kun med Becchio in for Beckford ellers er laget som Lørdag
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Ferre

Benken:

Ankergren
Parker
Lowry
McSheffrey
Grella
Beckford
Watt

Sterk benk...

auren

Hvor får folk disse lagoppstillingene fra? Ingenting på hjemmesida, YEP eller SkySports...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.