Financial results

Started by abbe, April 13, 2010, 13:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Ja stemmer dette. Ja da er dette ganske utrolig. Leeds generer massiv inntekt til klubben. og når vi går i minus med de lønningene som spillerne har. ja da kan man saktens lure

Sydhagen

Hadde vært interessant å sett en detaljert oversikt over hva de forskjellige inntekter/utgifter kommer fra
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Enig Sydhagen.
For her må det vel være store summer tatt ut til Bates=innvestorene. Tømmer kanskje Bates klubben for aktiva i påvente av et salg

auren

Tipper Lerum er konsernet som eier Leeds - alt overskuddet går til sylting ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Om jeg eier en bedrift og bedriften viser overskudd, så er det vel et av to valg jeg osm eier må ta. Enten blir overskuddet værende i bedriften for å drifte neste og år og heve egenkapitalen. Eller så tar jeg ut utbytte.

Hva Bates har gjort eller ikke gjort kan ikke jeg svare på, men at vi har et "tap" på 2,5 millioner pund i forhold til 07/08 er jo ikke veldig oppløftende.

Det kan bety at 07/08 var veldig bra (fikk vel penger for Wise og Gus) Eller at vi har pådratt oss tilsynelatende undøvendige utgifter i 08/09 (Vi sparket Macca, det kostet sikkert noe) Samt, Becchio. Skogummi, Sheenan, Naylor, Snodgrass, Robinson, Cristie, eventuelle låne spillere sikkert ikke var gratis.

Det så vi BØR se i 09/10 regnskapet er jo et solid overskudd både før og etter transfer aktivitet. Delph penger, flere TV kamper enn på mange sesonger, samt fulle hus og cup kamper.

Superfan

Quote from: h.b on April 13, 2010, 13:42:17
Enig Sydhagen.
For her må det vel være store summer tatt ut til Bates=innvestorene. Tømmer kanskje Bates klubben for aktiva i påvente av et salg

Hva skulle poenget med det være?

McMidjo

Legger ved link til årsberetningene for Leeds United fotballklubb + Leeds City Holdings (holdingselskapet som eier fotballklubben og Yorkshire radio), som det refereres til.

Har stjælt disse linkene fra Waccoe, hvor det også har pågått en relativt udramatisk diskusjon om disse tallene de siste dagene.

Har ikke gått gjennom dokumentene i detalj, men det virker av diskusjonen på Waccoe som det ikke er så mye å hoppe i taket over verken i positiv eller negativ retning. Har notert meg noen punkter:

• Tallene gjelder regnskapet fram til 1/7-2009 (før salget av Delph + FA-cupen), så antakeligvis vil vi få se noe bedre tall i regnskapet for det året vi er inne i nå. (Engelskmennene har regnskapsår som ikke følger kalenderåret)
  • Klubben har et svært tyngende lønnsnivå (spillerlønninger)
  • Spillerstallen er verdivurdert til 8,7 mill pund, pr 1/7 2009.
  • Yorkshire Radio er et pengesluk.
  • Tallene viser at klubben ikke hadde en så sterk økonomisk posisjon at det var grunnlag for å kjøpe TA uten finansiell hjelp â€" og viser da også i klartekst at utbygging/kjøp av ER vil kreve svært mye påfyll av penger gjennom lån/investeringer fra aktører utenfor klubben.
  • Elland Road er taksert til 49 mill pund (og landområdet øst for stadion â€" som også er inkl i Bates byggeplaner â€" er taksert til 6 mill pund). Gjenkjøpsopsjonen på ER er på ca 14 mill pund.
  • Det virker heller ikke som disse tallene gir noe større grunnlag for å påstå at penger ’lures unna’ av Bates &co, men regner med at de mest kreative konspirasjonsmakerne sikkert har noen nye interessante synspunkter på det…..

Anbefaler evt å lese ’Directors Report’  innledningsvis i begge dokumenter, iom at disse gir en form for oppsummering + vurderinger fra dagens ledelse.

Leeds City Holdings:
http://www.toofiles.com/en/oip/documents/pdf/leedscityholdings.html

Leeds United FC
http://www.toofiles.com/en/oip/documents/pdf/leedsunitedfootballclublimited.html

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

torivar

Klarer heller ikke å se de store bombene her. Det koster flesk å drive en så stor klubb. Vi ser jo hva de klarer å bruke av penger her i landet.   

Næringsdrivende herr h.b. sine konspirasjonsteorier tror jeg ikke noe på. Skal man bli søkkrik ved å selge et selskap så er snarere trikset å pynte bruden enn å tømme det for aktiva. At Bates ønsker å bli søkkrik er jeg helt sikker på.

Sannsynligvis vil dette resultatmessig sett være en av de bedre regnskapene i Football League. Det er et tankekors.

TK20

Tallenes tale er klar: sylting!

Svend Anders

Ikke veldig oppsiktsvekkende rapport, nei, selv om jeg ikke er helt ferdig med å lese meg op og samle sammen eventuelle løse tråder. Håper å samle opp de spørsmålene som er relevante til Harvey senere denne måneden.

Midjo: Hvor finner du noe som helst om YR spesielt? Jeg har foreløpig bare sett på klubbens rapport, får ikke lastet ned LCH. Det jeg også lurer på i forbindelse med YR-løpet er hvor mye klubben egentlig har tjent på indirekte drift av YR - dvs inntekter fra LUTV, sponsorinntekter, etc som er solgt som pakker i klubbens opplegg, som radiostasjonen normalt ville tatt selv. Det samme gjelder belastning på noen lønnskostnader - det er en rekke medarbeidere som både jobber for klubb og YR litt om hverandre (nå selvsagt, bare klubb).

Jeg er spent på neste års rapport, når vi endelig har et år uten fotballgjeld-betalinger, uten noen lønnsavtaler fra gamledager og lånet til holdingselskapet er betalt ut. Utover det blir det selvsagt preget av Delph-salg, cup-run, VM-kampanje, rettsak og prosjektering på ER.

PS! Ikke overraskende at HB mener store summer er tatt ut, men jeg vil gjerne høre hvordan det er gjort - om du i det hele tatt har åpnet dokumentet?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

McMidjo

Tallene for YR er innbakt i regnskapet til LCH (som gikk med et relativt stort underskudd), så YR-tallene må utledes derfra.

Ligger ikke noe spesifikt regnskap for YR såvidt jeg kan se, så her kan sikkert noen som er litt mer økonomi-/regnskapkyndige enn meg gjøre en litt mer presis vurdering....  :)

Rapporten for holdingselskapet er nok litt mer interessant, så om du ikke får opp linken SA, kan jeg sende deg en kopi på mail. Linken virker for meg nå ihvertfall!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

rd1

Hovedtrekkene:
-Vi taper penger (30 MNOK), men spillersalg berger resultatet
-Det betales ikke ut utbytte! (til alle konspirasjonsteorier om bates)
-Vi eier ikke nåla i veggen bortsett fra spillere
-Vi har ikke langsiktig gjeld.

Inntektene er for lave til å dekke spillerlønningene, dersom vi ikke rykker opp må vi a)redusere spillerlønningene b) selge spillere eller c)begge deler for å gå i 0.

Vi er avhengig av cash injections for å kjøpe stadion, treningsanlegg etc...
"Who needs Cantona??"

Runar

Quote from: rd1 on April 13, 2010, 21:48:48
Hovedtrekkene:
-Vi taper penger (30 MNOK), men spillersalg berger resultatet
-Det betales ikke ut utbytte! (til alle konspirasjonsteorier om bates)
-Vi eier ikke nåla i veggen bortsett fra spillere
-Vi har ikke langsiktig gjeld.

Inntektene er for lave til å dekke spillerlønningene, dersom vi ikke rykker opp må vi a)redusere spillerlønningene b) selge spillere eller c)begge deler for å gå i 0.

Vi er avhengig av cash injections for å kjøpe stadion, treningsanlegg etc...

Det gjelder jo sesongen 08/09 så da at vi ikke hadde inntekter som oversteg utgiftene den sesongen er ikke ensbetydene med at de ikke gjør det i år