Skrevet av Emne: KAMP: vs CHARLTON ATHLETIC, 1/5-2010  (Lest 118675 ganger)

0 medlemmer og 30 gjester leser dette emnet.

Evig Pint

Sv: KAMP: vs CHARLTON ATHLETIC, 1/5-2010
« Svar #120 på: April 30, 2010, 12:29:26 »
worried about

our hands to lose

HALLO, med den innstillingen blir det i hvert fall tap. Vi vet hvordan disse spillerene takler press når de er i forsvarsposisjon. Vi må ut der å vinne! Our hands to WIN Bradley!!

Har du hørt om ydmykhet i forkant og myrding på banen.  :) Forsnuftlig spør du meg, men den derre køpp-greia kunne han spart seg. Jeg plasserer den hos journalisten!  ;)

Ja for min del kan han si lose, så lenge han tenker win.. Men er redd for han sier lose, for han frykter nettopp det. Ã… tape. Og da taper man som regel. Huff! Nei! Håper det er ydmykhet i forkant, og myrding på banen ;D
Marching on together

Evig Pint

« Svar #121 på: April 30, 2010, 12:32:07 »
Sjukt :D. godt over 4 tusen visninger på dette tema!!
Og det er nesten 31t til kampstart. Ny rekord på gang?

MOT

Siden mange skal se kampen (som undertegnede, på pub) blir det vel mindre posting under selve kampen her. Men så har vi utfallet av kampen da... Etter 17.50 lørdag kan jo/er jo trolig mye følelser i sving :) Får håpe det er slike :D ;D og ikke disse  >:( :'(
Marching on together

bmoen

« Svar #122 på: April 30, 2010, 12:38:30 »
Nå er det bare å forberede seg på det værste og håpe på det beste! Leeds er ikke gode på slike kamper, men unntaket kommer kanskje i helga?!
 ;)  :-\
« Siste redigering: April 30, 2010, 12:40:53 av bmoen »
BMo - Leeds-fan siden 1964

Promotion 2010

« Svar #123 på: April 30, 2010, 12:49:13 »
Nå er det bare å forberede seg på det værste og håpe på det beste! Leeds er ikke gode på slike kamper, men unntaket kommer kanskje i helga?!
 ;)  :-\

Sakser eget innlegg fra OPPRYKK's-tråden:

Sitat
Opprykket i 64 vant vi borte mot Swansea.
Seriegullet i 69 vant vi borte mot Liverpool.
Seriegullet i 74 vant vi borte mot QPR.
Opprykket i 90 vant vi borte mot Bournemouth.
Seriegullet i 92 vant vi borte mot Sheff.Utd. og i sofaen etterpå da Scumchester tapte på Anfield.

On and on and on... 

MOT

Håper i det lengste at det virker denne gangen også!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

« Svar #124 på: April 30, 2010, 12:51:38 »
Herregud jeg er så nervøs nå! Holder på å drite på meg!! La det gå vår vei for en gangs skyld, pleeease!!

Superfan

« Svar #125 på: April 30, 2010, 13:14:44 »
Nervøs ja, men har for sikkerhets skyld lagt champis til kjøling. ;D

4ever arcticwhite

« Svar #126 på: April 30, 2010, 14:43:08 »
NEINEINEI Johnson! Kal dem da ikke for køppfinaler!  :o

Kremt.... Sånn!   ::)

Takk, Promo! I fjorskrekkelsen svikta stavekontrollen også!  :D
Huff, ja den fjorskrekkelsen, den fjorskrekkelsen.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Promotion 2010

« Svar #127 på: April 30, 2010, 15:03:07 »
Club focus - Leeds United - Whites prepare for crunch clash against Charlton Athletic

By Rami Soufi
Friday 30 April 2010

Leeds United will travel to Charlton Athletic in the most important match of the season for the players and fans alike, considering a victory for the Whites coupled with a defeat for Millwall, will guarantee automatic promotion to the Championship. Simon Grayson is likely to stick with the same starting line-up from last weekend's 4-1 triumph over MK Dons when all three strikers fielded during the match were on the scoresheet. The attacking partnership of Max Gradel and Luciano Becchio combines the pace and energy of the former along with the finishing capability of the latter, while top scorer Jermaine Beckford came off the bench and fired the goals to prove his worth, as the curtains come down on his Leeds career.

The Charlton match could very well be Beckford's last for Leeds if he manages to get on the pitch. If the Whites secure victory and their Championship qualification status, the manager may opt to start some of the reserves such as Mike Grella and Tresor Kandol in the last match - Grayson may be keen to protect his star striker so that an injury cannot prevent the club from receiving a substantial transfer fee in the summer  :o. However, the boss may offer Beckford an opportunity to celebrate success and play one last time at Elland Road. Before the sentiment and emotion seep in, the Whites must get down to business and focus on overcoming their opposition this weekend. The Addicks have only lost three games at the Valley and still maintain a mathematical chance of earning automatic promotion despite the odds and logic overwhelmingly pointing towards a play-off place.

The Whites manager will have a major dilemma as he might ponder tinkering with the starting pair upfront, considering Beckford managed two goals last weekend against the Dons. Grayson admitted he is impressed by how well Gradel and Becchio have performed together but he did add that Beckford is back in form, proven by the first of his two goals after coming off the bench to give an emphatic touch to the final scoreline. Beckford's first goal would have made any Premier League striker proud as he struck a sweet flying volley which ripped the net, while performing the whole acrobatic move of controlling, directing and scoring in one motion. Beckord has managed 30 goals this season and Grayson hinted he might keep him on the bench once again, considering he would strike fear into opponents when he is unleashed on a tiring defence in the latter stages.

Regardless of who is chosen to partner Becchio, who is the likeliest starter, the current campaign will only be considered a success if Leeds return to the Championship, with the supporters itching to see bigger opponents so they have a chance of achieving their greatest target of them all - returning to the Premiership. While much has been said about the Whites over the last few seasons, the fans feel the Whites belong in England’s elite league. The current squad might be short on talent to compete against Premiership opponents, yet the main foundations of the club remain synonymous with the top division, considering the capacity of Elland Road, the average attendance at home games and the quality of the youth system which has produced over the last few years some of England's brightest and most promising talents. James Milner, Aaron Lennon and Danny Rose are all graduates of the Leeds youth system.

The club and the Leeds faithful are fed up with having to act as a feeder club to Premiership sides who often attempt to poach the promising youngsters in return for next to nothing. While Leeds will not consider themselves to currently have the necessary squad to return to the Premier League, it would be reasonable to state that the club's potential exceeds the parameters of League One. The first step in the long and arduous process of returning to the top flight starts in Charlton because victory draws the club even closer to the Championship, which will act as the stepping stone to a hopeful return to the Premier League. For the supporters, beating Charlton will be the first step in bringing back memories of the good old days when Elland Road was a sellout on a regular basis.

http://www.adifferentleague.co.uk/p6_1_2682_club-focus-leeds-united-whites-prepare-for-crunch-clash-against-charlton-athletic.html
Min første Leeds-kamp:

tobn på tur

« Svar #128 på: April 30, 2010, 15:34:16 »
Nå er det nesten så jeg legger meg for å sove til 18:00 i morgen. Er så ufattelig nervøs. Ikke grenser.

Promotion 2010

« Svar #129 på: April 30, 2010, 15:43:38 »
Two to go: Leeds’ fate could be decided in the Valley
By TSS, Published: April 30, 2010
Posted in: LUFC, Posts

It’s a big weekend in League One, not least for Leeds United who head to the Valley to take on our early season rivals Charlton Athletic. Whilst both teams form has taken a hit since the first half of the season, Leeds United are still in the automatic places and could potentially clinch promotion on Saturday.

Charlton meanwhile now occupy one of the four play-off places. After a strong start, they’ve drifted off and now sit fifth in League One with arguably nothing left to play for. Automatic promotion is all but mathematically impossible for the Addicks, but they are guaranteed their place in this years play-offs. Whilst few Charlton fans would want to help Millwall clinch promotion by beating Leeds United this weekend, they’ll also know a higher placed finish is advantageous in the play-off semi-finals so still have something to play for.

Leeds’ biggest threat to promotion is the in-form team of League One, Millwall who have made a late dash up the table and currently sit third, just one point behind the Whites. They also have a tricky encounter away to Tranmere Rovers who are in the thick of a relegation battle and will be desperate for a result. The only other team realistically capable of taking second is Swindon Town who have the easiest fixture of all at home to Brentford. If both Leeds and Millwall failed to win this weekend, then Swindon’s final game would take them to the New Den with everything to play for.

Head-to-head
What makes the Charlton and Leeds clash most interesting is that both teams were early favourites for the League One title, both teams form went astray around the same time and both teams have a poor record against the top six. Both Charlton and Leeds have managed just one win against the rest of the top six. Leeds won at home to Norwich City, whilst Charlton won at home to Huddersfield. From a maximum 27 points so far against the top six, Charlton have managed just 10, whilst Leeds’ record is even worse with a measly total of 6.

Over the years, Leeds United come out on top in the fixture by a sizeable margin in terms of games won (Leeds 24 – Charlton 14). However, a lot of this goes back to a time when both teams were playing in the Premier League. Since both teams have been relegated there’s been just one match between the sides which ended in a frustrating goalless draw at Elland Road earlier this season.

When Saturday comes
There’s a lot of a room for optimism for the Whites. Leeds have the better form of the two sides heading into this clash, and with automatic promotion highly unrealistic for the Addicks, there’s a possibility that their manager could rest some key players ahead of the play-offs.

Leeds still have some gaping defensive holes that need filling, but Sanchez Watt added a lot to our attacking options last week and should start again tomorrow. Jermaine Beckford gave the manager a bit of a selection dilemma when he came on last week and netted two after seeing Gradel and Becchio fail to take their chances. It’s a nice selection dilemma to have up front, but this game will more likely be won and lost at the back. Grayson needs to cut out the sloppy errors that have gifted teams goals lately as Charlton have lost only three times at the Valley this season and only one of those teams managed to score by them twice.

Either way, it’s in our hands…
Min første Leeds-kamp:

Leif Egil

« Svar #130 på: April 30, 2010, 19:55:19 »
Nervøs ja, men har for sikkerhets skyld lagt champis til kjøling. ;D

Det tør jeg ikke... Om dette skulle gå bra tror jeg den champisen smaker like godt varm som kald....... ;D

newsome

« Svar #131 på: April 30, 2010, 20:09:23 »
Champagnen på kjøling og klar!

Måtte jeg få sprette den i morgen!
Smaker sikkert bra eventuelt neste helg også,men har lyst på den i morgen ;D

Stephenjazz

« Svar #132 på: April 30, 2010, 20:48:42 »
Blir det ikke festøl i morgen så blir det gravøl, prettings blir det uansett
Det blir aldri umoderne å vinne

Evig Pint

« Svar #133 på: April 30, 2010, 21:14:59 »
Begynte å prette allerede, trodde det skulle ta hånd om nervene, men virker ikke sånn...

Viktigste Leedskamp på lenge lenge lenge lenge lenge
Marching on together

LEO

« Svar #134 på: April 30, 2010, 21:44:57 »
laget :

higgs
bromby naylor collins Hughes
Snodgrass kilkenny johnsen Watt

Beecio Beckford

Husker man prøvde Beckford på venstre kant og at han skar inn. Ikke dumt.
Men jeg tror i morgen så må Beckford spille foran slik at forsvaret trekker seg bakover. Det kan gjøre at vi vinner midtbane krigen og kan sette to tre mål.

Altn. 2.  midtbane :  Gradel Kilkenny Watt  Snodgrass
                                    Beechio Beckford

Uansett så mener jeg Watt må spille.  I tillegg så bør faktisk Kandol få spille de siste 20 30 minuttene.  Han har jo faktisk spilt med hell for de.

MOT

auren

« Svar #135 på: April 30, 2010, 22:42:53 »
Din alternative midtbane LEO er et uhyre sjansespill. Husk at vi møter et av ligaens beste lag på bortebane. Vi kan ikke tenke "all out attack" fra avspark, viktig å ha et balansert lag. Jeg tror vi stiller dette laget:

Higgs - Bromby, Collins, Naylor, Hughes - Snoddy, Kilkenny, Doyle, Watt - Becchio og Gradel.

Er Parker fit stiller han på venstreback og da tipper jeg Hughes tar høyrebacken og Bromby må ta til takke med benken. Jeg tror kanskje at Grayson lot Doyle og Howson få hvile i forrige kamp. Johnson har spilt få kamper sentralt på midten, og jeg tror derfor at Grayson går for en tryggere midtbaneduo. Det kan godt hende at det blir Howson og Killa på midten. Begge spissene har gjort seg fortjent til å starte, så Beckford blir nok en supersub.

Det blir nok en tett og jevn batalje, og det lukter litt uavgjort med få mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rasmussen7

« Svar #136 på: Mai 01, 2010, 00:41:44 »
E d noen som vet hvor man kan se Charlton Leeds i Gudbrandsdalen???
Hamar, Brummundal eller Lillehammer??

Per-Stian

« Svar #137 på: Mai 01, 2010, 01:15:41 »
14 timar att og nervane er i høgspenn. Dette blir kanskje den mest spennande kampen i mitt 20-årige liv som leedsfan. Fornuften og realismen har for lengst forlatt kroppen. Eg veit snart ikkje skilnad på opp og ned.

Per-Stian

« Svar #138 på: Mai 01, 2010, 02:32:54 »
Berre ei lita påminning:
1.Norwich +40 92
2.LEEDS +33 83
3.Millwall +33 82
4.Swindon +16 79
5.Charlton +20 78
6.Huddersfield +26 77

Same

« Svar #139 på: Mai 01, 2010, 04:10:01 »
12 timer til avspark! Og kan hende opprykket er sikret om 13.5 time! Selv er jo noe pessimistisk vedrørende akkuart det. Tror vi maks stikker i fra The Valley med 1 poeng.

mercruiser

« Svar #140 på: Mai 01, 2010, 06:23:30 »
Så går det til H igjen.. Eller ikke! Har ikke fått sovet i natt, utslitt før
det begynner..

baste

« Svar #141 på: Mai 01, 2010, 08:13:30 »
1 mai, flagget er oppe....håper vi har en grunn til nettopp det...å flagge, feire Leeds opprykk i dag.

MOT

rogak

« Svar #142 på: Mai 01, 2010, 09:20:27 »
I dag ligger det i våre hender, vi er ikke avhengig av andre lag. Situasjonen kunne vært at vi f.eks. hadde vært avhengig av at Millwall avga poeng eller andre konstellasjoner. Nå trenger vi "bare" å vinne de to siste kampene. Det tror jeg faktisk vi gjør, vi har 4 seire på de fem siste kampene :) Den som har lever og rogn får se....
MOT

upwego

• I stallen
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #143 på: Mai 01, 2010, 09:51:05 »
Vi håper jo så inderlig på det samme for vårt kjære Leeds i dag, men jeg kan aldri tenke meg at dette dramaet blir avgjort i dag. Til det er der for mange som har for mye å spille for.
Tror faktisk vi må være strålende fornøyd dersom vi innehar 2.plassen etter dagens thriller-runde, og da kan det bli liv på Elland Road neste lørdag! -hvis vi da ikke i ettermiddag... ja, er det mulig?!  ;)
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

JacobScreek

• På juniorlaget
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #144 på: Mai 01, 2010, 09:55:30 »
6 timer og 5 minutter til kampstart....nervene står i høyspenn, klarer knapt å tenke på annet...

MOT!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

upwego

• I stallen
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #145 på: Mai 01, 2010, 10:06:28 »
Det er rett og slett fullstendig umulig å tenke på noe som helst annet enn kampen - hvor skal dette ende? ;)

Masinga

« Svar #146 på: Mai 01, 2010, 10:20:27 »
Frykter denne kampen. Leeds har ikke for vane å innfri forventningene denne sesongen. Jeg tror de trives best som "underdogs".

Håper LUFC gjør mine ord til skamme i dag.

Hilsen en som fortsatt ikke er kommet over 0 - 3 mot Swindon i påska (sammen med hele familien).
Masinga, medl.nr. 1250

sviper

« Svar #147 på: Mai 01, 2010, 10:27:11 »
1 mai, flagget er oppe....håper vi har en grunn til nettopp det...å flagge, feire Leeds opprykk i dag.

MOT

har også hatt opp flagget,og lat oss håpe vi ikke må ha det ned på halv stang....
LIFE IS LEEDS

upwego

• I stallen
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #148 på: Mai 01, 2010, 10:33:17 »

MOT

har også hatt opp flagget,og lat oss håpe vi ikke må ha det ned på halv stang....

Når vi tar ned flagget i dag - henger vi opp Leeds-flagget etterpå, og det skal få henge heile helga!  ;)

trosetti

« Svar #149 på: Mai 01, 2010, 12:02:19 »
GUDTRØSTEMISJEL, GUTTA! Nå har jeg ligget i fosterstilling og sugd på totten i ei uke. Endelig er dagen her. De to neste kampene er to av de viktigste kampene i Leeds sin historie.

Aldri før har det vært så viktig å ta 6p på to kamper. Få oss opp av denne gjørma! 
Lykke til i dag. MOT
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07