Skrevet av Emne: Ex-SPILLER: Kasper Schmeichel  (Lest 79271 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #210 på: Juni 29, 2011, 15:29:00 »
SG sier det Bates vil han skal si. Det at de sa de hadde en bedre keeper på gang var reint jug. Hvis ikke dene Rubbish er denne mannen SG  tenkte på da. Og vi vet alle hvor dårlig SG er på overgangsmarkedet.
Nei dette er en skandale og bortforklaring fra SG.

en liten selvmotsigelse å si hvor ubrukelig larry er på transferfronten når han selger kasper må vel være at det var larry som også KJØPTE kasper  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
ja, og 1 år etter så er han ifølge SG for dårlig...og i den perioden har han kommet i landslagstroppen til Danmark....det er noe som klinger litt rart her... :(


bare for å spare penger...
Tror dette kan blir en ny katastrofe sessong...

Blir jo gøy å komme på trening for gutta ... null spillere!
angrep mot forsvar på treninga...

midtbane...hæææ ... nei den ble borte i ferien

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #211 på: Juni 29, 2011, 16:33:18 »
 Det finnes utvilsomt mange som ikke er fornøyd med flere ting i klubben (inklusive Kaspers overgang til Leicester..... så er jeg innom tema i tråden), men derfra til å svartmale og lete etter absolutt alle tenkelige og utenkelige muligheter og umuligheter til at ting kan gå på dunken.....
.....æææææææææææææææ.... dommedag og ragnarok..... gi meg en pistol......dette er absolutt verdens siste tid som har kommet......ææææææææææææ......gi meg en pistol....ææææææææææææææææææææææææææææ......skyt meg NÃ…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã… !!!!!  >:( >:( >:( >:( >:(   ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #212 på: Juni 29, 2011, 16:34:14 »
......måtte bare få det ut.....  ::)
Super Leeds since 1968

Peters

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #213 på: Juni 29, 2011, 16:40:48 »
......måtte bare få det ut.....  ::)

Det kalles kos med missnøye... har en ingen annen å kose med så... :o

Tom S

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #214 på: Juni 29, 2011, 16:43:07 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.

COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #215 på: Juni 29, 2011, 18:49:04 »
Det finnes utvilsomt mange som ikke er fornøyd med flere ting i klubben (inklusive Kaspers overgang til Leicester..... så er jeg innom tema i tråden), men derfra til å svartmale og lete etter absolutt alle tenkelige og utenkelige muligheter og umuligheter til at ting kan gå på dunken.....
.....æææææææææææææææ.... dommedag og ragnarok..... gi meg en pistol......dette er absolutt verdens siste tid som har kommet......ææææææææææææ......gi meg en pistol....ææææææææææææææææææææææææææææ......skyt meg NÃ…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã… !!!!!  >:( >:( >:( >:( >:(   ;) ;) ;) ;) ;) ;)

For et innlegg, rett fra levra...

Honnør....:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #216 på: Juni 29, 2011, 18:49:46 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.



Proud supporters since 1975..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #217 på: Juni 29, 2011, 19:21:23 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.



Proud supporters since 1975..:)
Hva mener du med det?

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #218 på: Juni 29, 2011, 19:25:20 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.



Derfor DHY!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #219 på: Juni 29, 2011, 19:30:58 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.



Derfor DHY!
Så hvis man ikke mener det samme som dere, er man en drittunge på 14 år..?
herregud for en barnslig hersketeknikk :(

Sydhagen

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #220 på: Juni 29, 2011, 19:35:49 »
Alt for tidlig å dømme neste sesong allerede nå når det fortsatt er mange uker til seriestart! Jeg skal dele bekymringene viss status er den samme om 3 uker.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #221 på: Juni 29, 2011, 20:15:53 »
Jepp, denne sesongen kommer det til å gå så jævlig i dass at t.o.m. "de" negative kommer til å oppleve positive sider.

At det går an, folkens!
Eg går utfra at de fleste her er over 20 år, sjølv om det kan virke som opptil fleire er under 14.



Derfor DHY!
Så hvis man ikke mener det samme som dere, er man en drittunge på 14 år..?
herregud for en barnslig hersketeknikk :(

Vi er positive helt ut juli....:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

euphor9

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #222 på: Juni 29, 2011, 20:20:19 »
Lykke til Kasper!

Tror Leicester gjør det bedre enn Leeds kommende sesong,men håper jeg tar feil :)

Kickthemdown

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #223 på: Juni 29, 2011, 20:26:12 »
Lykke til Kasper!

Tror Leicester gjør det bedre enn Leeds kommende sesong,men håper jeg tar feil :)
Selv med partysvensken som manager så kommer de før oss neste sesong.

 De blir nummer 1, vi blir nummer 2....  :o

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #224 på: Juni 29, 2011, 20:52:57 »
 Jeg tror 96 % av oss er kritiske til Bates (Ja, det er faktisk hans egentlige navn). Jeg har oppfattet såpass mye gjennom en del tid her på forumet at jeg tror jeg kan uttale meg på svært manges vegne. Vi ønsker et bedre alternativ enn Bates som eier av klubben!

 Nå er det dessverre slik at han er eier. Lik det eller ikke, men slik er realiteten. Vi må leve med Bates til han selger eller parkerer tøflene for godt.

 Enkelte påstår at det ikke godtas å ha andre meninger enn flertallet. Det er i beste fall en stor misforståelse. Det vi blir lei av å lese, er samme argumenter "hver gang", som at inntekter går i lomma på Bates, om bygging av dasser, osv..osv. Jeg ser ikke bort fra at det finnes sannhetsgehalt i mange ting som blir påstått heller.

 Nå har det seg slik at vi stort sett er oppegående mennesker her inne. Jeg tror vi har forstått poenget. Det finnes noen som er VELDIG kritiske til hvordan klubben ledes, men er det virkelig nødvendig å ta alle sorger på forskudd? F.eks. er det ennå en stund til transfervinduet STENGES. Selvfølgelig ville det vært flott å ha forsterkninger på plass allerede nå, siden det tar tid å samspille en gruppe, MEN DET ER ENNÃ… TID. Hvorfor må fanden males blodrød på veggen allerede nå? Hvorfor drive med selvpining?

 Det er givende med debatter, for det gir et variert og "blomstrende" forum. Så er det dessverre slik at mange blir trøtte av gjentatte argumenter. Det skjer fra begge leire. Slipper man opp for nye argumenter, kan fort mannen tas istedenfor ballen. Ikke er det hyggelig for dem det går ut over, ei heller for resten av forumet.

 Beklager at innlegget ikke har noe å gjøre med trådoverskriften. Ønsker lykke til for Kasper i Leicester. Håper han får slite med like dårlig forsvar som i sesongen som har vært.  ;)

 

 
Super Leeds since 1968

Johrnino

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #225 på: Juni 29, 2011, 21:39:07 »
Godt skrevet! Det er altfor mye usaklig skriving på dette forumet som dessverre ødelegger veldig mye av poenget med å kikke innom forumet for å lese nyheter, og skaffe seg informasjon om verdens beste klubb!
 

Tom S

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #226 på: Juni 29, 2011, 21:44:06 »
Jeg tror 96 % av oss er kritiske til Bates (Ja, det er faktisk hans egentlige navn). Jeg har oppfattet såpass mye gjennom en del tid her på forumet at jeg tror jeg kan uttale meg på svært manges vegne. Vi ønsker et bedre alternativ enn Bates som eier av klubben!

 Nå er det dessverre slik at han er eier. Lik det eller ikke, men slik er realiteten. Vi må leve med Bates til han selger eller parkerer tøflene for godt.

 Enkelte påstår at det ikke godtas å ha andre meninger enn flertallet. Det er i beste fall en stor misforståelse. Det vi blir lei av å lese, er samme argumenter "hver gang", som at inntekter går i lomma på Bates, om bygging av dasser, osv..osv. Jeg ser ikke bort fra at det finnes sannhetsgehalt i mange ting som blir påstått heller.

 Nå har det seg slik at vi stort sett er oppegående mennesker her inne. Jeg tror vi har forstått poenget. Det finnes noen som er VELDIG kritiske til hvordan klubben ledes, men er det virkelig nødvendig å ta alle sorger på forskudd? F.eks. er det ennå en stund til transfervinduet STENGES. Selvfølgelig ville det vært flott å ha forsterkninger på plass allerede nå, siden det tar tid å samspille en gruppe, MEN DET ER ENNÃ… TID. Hvorfor må fanden males blodrød på veggen allerede nå? Hvorfor drive med selvpining?

 Det er givende med debatter, for det gir et variert og "blomstrende" forum. Så er det dessverre slik at mange blir trøtte av gjentatte argumenter. Det skjer fra begge leire. Slipper man opp for nye argumenter, kan fort mannen tas istedenfor ballen. Ikke er det hyggelig for dem det går ut over, ei heller for resten av forumet.

 Beklager at innlegget ikke har noe å gjøre med trådoverskriften. Ønsker lykke til for Kasper i Leicester. Håper han får slite med like dårlig forsvar som i sesongen som har vært.  ;)

 

 


Flott, hallghel!
COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #227 på: Juni 30, 2011, 11:10:43 »
Jeg tror 96 % av oss er kritiske til Bates (Ja, det er faktisk hans egentlige navn). Jeg har oppfattet såpass mye gjennom en del tid her på forumet at jeg tror jeg kan uttale meg på svært manges vegne. Vi ønsker et bedre alternativ enn Bates som eier av klubben!

 Nå er det dessverre slik at han er eier. Lik det eller ikke, men slik er realiteten. Vi må leve med Bates til han selger eller parkerer tøflene for godt.

 Enkelte påstår at det ikke godtas å ha andre meninger enn flertallet. Det er i beste fall en stor misforståelse. Det vi blir lei av å lese, er samme argumenter "hver gang", som at inntekter går i lomma på Bates, om bygging av dasser, osv..osv. Jeg ser ikke bort fra at det finnes sannhetsgehalt i mange ting som blir påstått heller.

 Nå har det seg slik at vi stort sett er oppegående mennesker her inne. Jeg tror vi har forstått poenget. Det finnes noen som er VELDIG kritiske til hvordan klubben ledes, men er det virkelig nødvendig å ta alle sorger på forskudd? F.eks. er det ennå en stund til transfervinduet STENGES. Selvfølgelig ville det vært flott å ha forsterkninger på plass allerede nå, siden det tar tid å samspille en gruppe, MEN DET ER ENNÃ… TID. Hvorfor må fanden males blodrød på veggen allerede nå? Hvorfor drive med selvpining?

 Det er givende med debatter, for det gir et variert og "blomstrende" forum. Så er det dessverre slik at mange blir trøtte av gjentatte argumenter. Det skjer fra begge leire. Slipper man opp for nye argumenter, kan fort mannen tas istedenfor ballen. Ikke er det hyggelig for dem det går ut over, ei heller for resten av forumet.

 Beklager at innlegget ikke har noe å gjøre med trådoverskriften. Ønsker lykke til for Kasper i Leicester. Håper han får slite med like dårlig forsvar som i sesongen som har vært.  ;)

 

 

+3
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #228 på: Juni 30, 2011, 11:15:31 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Sleivind

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #229 på: Juni 30, 2011, 11:22:23 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Hadde du bare kommet med ett eneste konkret bevis! Regnskapene ligger jo ute, så det burde jo være en enkel sak å finne ut hva som mangler der.

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #230 på: Juni 30, 2011, 11:47:03 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Hadde du bare kommet med ett eneste konkret bevis! Regnskapene ligger jo ute, så det burde jo være en enkel sak å finne ut hva som mangler der.

Man sier at man er uskyldig inntil motsat er bevist. mun er dømt for økonomisk før.Og hvis man skal kun si noe hvis han er dømt. Ja da tenker jeg . Hitler er aldri dømt han heller for noen ting. Er Hitler da uskyldig.
Måten mun gjør det på er å ta ut utbytte som er fullstendig lovlig. Han vil da bare ta ut utbytte etter hvor mye klubben har i overskudd. Og slike utbytter trengs ikke å vises i et regnskap offentlig. Samt at klubben betaler leie av Elland Road alt etter hva klubben har i overskudd. Det offentlige regnskapet er justert i forhold til hva eieren vil vise. Hva da med det at mun har sittet som den egentlige eieren siden administrasjonen. det kan ikke bevises. For det er ulovlig det han gjorde.
« Siste redigering: Juni 30, 2011, 11:49:15 av h.b »

Sleivind

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #231 på: Juni 30, 2011, 12:09:29 »
Flyttet svaret inn i Bates-tråden, der det hører hjemme.
« Siste redigering: Juni 30, 2011, 12:11:15 av Sleivind »

Trulsaren

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #232 på: Juni 30, 2011, 13:20:44 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Hadde du bare kommet med ett eneste konkret bevis! Regnskapene ligger jo ute, så det burde jo være en enkel sak å finne ut hva som mangler der.

Man sier at man er uskyldig inntil motsat er bevist. mun er dømt for økonomisk før.Og hvis man skal kun si noe hvis han er dømt. Ja da tenker jeg . Hitler er aldri dømt han heller for noen ting. Er Hitler da uskyldig.
Måten mun gjør det på er å ta ut utbytte som er fullstendig lovlig. Han vil da bare ta ut utbytte etter hvor mye klubben har i overskudd. Og slike utbytter trengs ikke å vises i et regnskap offentlig. Samt at klubben betaler leie av Elland Road alt etter hva klubben har i overskudd. Det offentlige regnskapet er justert i forhold til hva eieren vil vise. Hva da med det at mun har sittet som den egentlige eieren siden administrasjonen. det kan ikke bevises. For det er ulovlig det han gjorde.
Hitler kan bevises, vi venter bare på bevisene som feller Bates.. Kanskje du kan hjelpe?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Leedsfan

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #233 på: Juni 30, 2011, 20:16:42 »
Ken Bates: Yes, it is a good move for the club. When we talked to Schmeichel’s agent, he made it quite clear he didn’t really want to sign an extended contract, which means we would lose him next summer and he said he thought he was worthy of Premiership football, which was a matter of debate as far as I was concerned. In the circumstances, we considered the matter and decided there’s no point in keeping a player who is just using us as a stepping stone to moving on. Furthermore, the indications of his salary requirements were, in my opinion, unrealistic and we thought he had a mixed season anyway, a bit like curate’s egg; good in parts, bad in parts. So we thought it was better to move on, take a good profit, which of course goes into Simon’s fighting fund, and look around elsewhere. We have already signed one goalkeeper, of course, but we’re looking for another one to ensure we’re covered in depth and that process is ongoing. So we wish Schmeichel luck but we don’t see him as any great loss.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Here we go again

  • Gjest
Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #234 på: Juli 03, 2011, 21:27:54 »

jarle

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #235 på: Juli 03, 2011, 23:24:01 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Hadde du bare kommet med ett eneste konkret bevis! Regnskapene ligger jo ute, så det burde jo være en enkel sak å finne ut hva som mangler der.

Regnskapene til Enron så helt fine ut de også... og det var verdens største revisjonsfirma Andersen Consulting som reviderte regnskapene...

oppsss Enron regnskapene var vist fake ( verdens største svindel)
oppsss ASndersen Consulting forsvant fra overflaten....

Er det gud sier riktig... eller er det riktig fordi gud sier det?

Gufrias

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #236 på: Juli 04, 2011, 08:29:20 »
Enig i at det blir kanskje litt mye skriving om penger i lomma på mun. Men det er jo realitetene. Pengene forsvinner ut av klubben. Og ingen skal si noe annet enn at det var på reint økonomiske grunner at Schmeichel forsvant. så begge deler har jo en realisme i forhold til hele klubben Leeds United. Penga blir borte fra klubben og Schmeichel ble solgt grunnet økonomiske hensyn, ikke sportslige

Hadde du bare kommet med ett eneste konkret bevis! Regnskapene ligger jo ute, så det burde jo være en enkel sak å finne ut hva som mangler der.

Regnskapene til Enron så helt fine ut de også... og det var verdens største revisjonsfirma Andersen Consulting som reviderte regnskapene...

oppsss Enron regnskapene var vist fake ( verdens største svindel)
oppsss ASndersen Consulting forsvant fra overflaten....

Er det gud sier riktig... eller er det riktig fordi gud sier det?
Jeg tror du må ha forvekslet Kenneth Lay og Kenneth Bates. ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #237 på: Juli 04, 2011, 09:21:57 »
Schmeichel opptrer som en gentleman, dessverre i motsetning til Leeds United.

Som det blir nevnt fra fans: "Its our loss".
 

Jon R

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #238 på: Juli 05, 2011, 00:47:26 »
Noe sier meg at Schmeichel jr kommer til å fremstå som en god keeper igjen, så fort han får på seg Leicester drakta.  :o
Jon R.

euphor9

Sv: SPILLER: Kasper Schmeichel
« Svar #239 på: Juli 05, 2011, 01:12:00 »
Noe sier meg at Schmeichel jr kommer til å fremstå som en god keeper igjen, så fort han får på seg Leicester drakta.  :o
per
hele Leeds united står å råtne på rot,   d e en bedriten tilstand og være i.

Kasper kommer bare til å bli bedre og bedre som keeper.   Håper faktisk at bates og grayson forsvinner fortere enn swint, men som sagt så er jeg en av de negative,   men håper og håper..     for jeg elsker LEEDS UNITED!         oG SOM SAGT Tidligere..    liker å læse innlægg fra jarle og jon r,  dem e mine favori9tta...........................................................    og ja... æ har fereie og e ikke helt ibm kompatibelll   , men, drit i dedt.................