Bates vil spare seg opp i Premier League

Started by h.b, July 05, 2010, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Marching on together!

Asbjørn

Quote from: DenHviteYeboah on July 09, 2010, 16:09:47
Hehe,ingen som får respekt her på forumet som kritiserer Bates ;D

Hehe, nei det er da ingen respekt for 'veteranen' her inne???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

bwirum

Quote from: jarle on July 09, 2010, 11:50:16
Hvis det hadde vært mulig å sett og forstått at det er en mellomting mellom en sportslig satsning med investeringer kontra et nytt økonomisk abyss så ville det vært fremgang.

Hver gang man nevner at det bør handles inn et par kvalitetspillere blir man møtt med økonomisk ruin argumentet.

Nå er det vel Fiorentina og Leeds Pompeys og et par småklubber som har gått mer eller mindre konk... så faren er vel ikke overhengende når man tenker på hvor mange klubber det finns i Europa...

Men hele poenget er at Leeds må få en ny eier som har cash til å få klubben på beina igjen.
Det innebefatter tilbake kjøp av ER / TA samt få oss opp i PL!

Ingen av disse tingene ser det ut som Bates evner å få til.

Eller er det lettere å rykke opp fra CC til PL enn fra 3 div til CC???

Blir vel nesten som å påstå at enkel multiplkasjon er enklere en 3 grads ligninger.

Hvis diskusjonen hadde vært holdt på nivået du fremstiller denne posten Jarle, så hadde jo alt vært fryd og gammen på forumet :)
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

euphor9

Quote from: rd1 on July 08, 2010, 21:01:03
De fleste av svarene som etterspørres her inne finnes i regnskapet for 08/09 som ligger inne i foraet her inne. Jeg skjønner selvsagt at det er litt gørr med regnskap, spesielt ettersom det følger engelsk lov og gir lite spillerom for spenstige teorier om fantastiske utbytter eller andre utbetalinger til Bates.

Ut fra hukommelsen min sa vel regnskapet at Leeds United hadde et underskudd for året 08/09 (juli til juli), men etter spillersalg ble det et minimalt overskudd. Dette sier oss at Leeds United drives litt i minus, men at man gambler med at spillersalg skal berge overskuddet.

Delph salget ble gjort i regnskapsåret 09/10, året vi er inne i. Det er nærliggende at up-front pengene for Delph salget går til å balansere regnskapet (gi overskudd i år). Vi kan med overveiende sannsynlighet kalkulere at det ikke finnes noe særlig med penger til spillerkjøp denne sommeren. Min teori støttes opp med at vi ikke hadde penger til å kjøpe tilbake ER i høst. Vi har ikke noe særlig med penger.

For kommende sesong har vi nok et noe høyere budsjett på grunn av blant annet økte inntekter fra tilskurere. Sannsynligvis går disse inntektene til å dekke opp økte lønninger til våre nye og eksisterende spillerer (reforhandling av kontrakter).

Videre mener jeg at Leeds hadde ca 10mp i kortsiktig gjeld. Sannsynligvis til skattemyndigheter og andre kreditorer. Vi hadde ikke langsiktig gjeld, men til på den andre siden eide vi ikke nåla i veggen, bortsett fra spillerene. Ã... ta opp noe stort langsiktig lån for å kjøpe spillere er selvsagt økonomisk uforsvarlig. Skal vi være istand til å kjøpe tilbake ER eller TA, eventuelt bygge nytt må vi selvsagt ha litt penger på bok og ikke ha et stort langsiktig "kredittkort" lån som er brukt til spillerkjøp.

For å gjennta: Det er en fornuftig og sannsynlig antakelse at vi ikke har noen store penger til spillerkjøp. Det finnes ingen hokus pokus forklaring på dette!!!!

Så viss jeg forstår dette riktig så er driften av Leeds United for dyr til å tjene penger på?

I og med det at vi ikke eier treningsfelt eller Elland Road får vi heller ikke inntekter nok til den daglige driften av klubben.    Vi må oxo kalkulere med spillersalg for å gå i pluss?

Og ved at vi bare har noen middels brae spillere så kan vi ikke forvente noen penger inn uten å svekke laget?  Vet at mange klubber overlever økonomisk ved å kjøpe billig og selge dyrt.

Kan ikke se at Leeds skal klare å hevde seg i toppen  uten å satse (litt) penger på kjøp av en midtbanespiller og en spiss.  Blir spennende å se om vi får inn ett par bra spillere før sesongstart.   Håper Bates selger seg ut og at vi får inn eiere som kan få Leeds til å eie det som er Leeds United rettmessige eiendom(Elland Road,Thorphe Artc)  

Ellers så kommer Leeds ALDRI til å tjene nok til ett positivt driftresultat.

Bates har uttalt noe om ambisjoner for kommende sesong,men er ikke sikker på hva den mannen egentlig mener.   Skal han holde aksjonerene fornøyd? og fortsette å drite i fansen sine spørsmål?   Fansen er hjerte til klubben og de som syvende og sist betaler lønna til spillerne og ledelsen.   Håper på åpenhet og ærlighet til fansen(På sikt).  At vi får vite hvilket "sportsfund" som egentlig eier Leeds. Og holde dette skjult for fansen er elendig!         Og må bare påpeke som jeg har gjort tidligere..  Se hvordan Arsenal drives.  Ã... prøve å gjøre fansen fornøyd vil Leeds United tjene massevis på.  (vet at masse Arsenal fans er missfornøyd med Emirates kontra Highbury,men det var ikke det som var poenget med Arsenal)

Og beklager at jeg tok litt av om Bates,men dette er da vitterlig en Bates tråd :)

Fortsatt God Sommer.

Kickthemdown

Ken Bates often uses his programme notes to boast that he knows how to run a football club properly. As part of this tedious exercise in self-congratulation, he tells us that he always budgets to get knocked out of the cup in the first round, he does not include player sales, or play-off campaigns in his budgets. Fair enough, sounds sensible.

If that is the case, we have earned considerable incremental income over the last 2-3 years from (I conservatively estimate):
- the sale of Fabian Delph (£6m)
- sell-on for Kilgallon (£0.75m)
- sell-on for Milner (£2m)
- compensation for Wise & Poyet (£0.5m+)
- compensation for the "Chelsea kids" (£4.5m)
- compensation for Luke Garbutt from Everton (£0.75m+)
- several play-off campaigns (£1m+)
- cup income this season from Liverpool, scum and Tottenham ties (£1.5m+)

He has also made good progress in terms of reducing the wage bill, trimming the squad of some high earners eg Ankergren, Richardson, Douglas, Prutton, Showumni, and several more.

Leeds United made operating profits for the last 2 years, which do not include player sales etc, so we are trading at a profit. In terms of average crowds, Leeds are also exceeding the oft quoted "break-even" figure of 22,000 every season. All in all, a rosy picture financially. So credit to Kenneth for that.

In the face of all this good news, I still have a problem; I don't understand where all this additional revenue goes. It was not spent on buying back Thorp Arch, in an embarrassing fiasco, and it certainly has not been spent on transfer fees for new players. I am in no way suggesting any wrongdoing by the current board. But, as the team stuttered in their worst run for over a year and were in desperate need of some extra quality after Xmas, we were scrabbling around the bottom of the barrel signing a 37 year old never had been who has has just been released by Leicester. Since we have been promoted, we are still intent on bringing in only free transfers, when we should be investing wisely and cautiously to challenge in the CCC.

So tell me, where has all this extra money gone?

jarle

Quote from: Alta-White on July 12, 2010, 21:10:50
Ken Bates often uses his programme notes to boast that he knows how to run a football club properly. As part of this tedious exercise in self-congratulation, he tells us that he always budgets to get knocked out of the cup in the first round, he does not include player sales, or play-off campaigns in his budgets. Fair enough, sounds sensible.

If that is the case, we have earned considerable incremental income over the last 2-3 years from (I conservatively estimate):
- the sale of Fabian Delph (£6m)
- sell-on for Kilgallon (£0.75m)
- sell-on for Milner (£2m)
- compensation for Wise & Poyet (£0.5m+)
- compensation for the "Chelsea kids" (£4.5m)
- compensation for Luke Garbutt from Everton (£0.75m+)
- several play-off campaigns (£1m+)
- cup income this season from Liverpool, scum and Tottenham ties (£1.5m+)

He has also made good progress in terms of reducing the wage bill, trimming the squad of some high earners eg Ankergren, Richardson, Douglas, Prutton, Showumni, and several more.

Leeds United made operating profits for the last 2 years, which do not include player sales etc, so we are trading at a profit. In terms of average crowds, Leeds are also exceeding the oft quoted "break-even" figure of 22,000 every season. All in all, a rosy picture financially. So credit to Kenneth for that.

In the face of all this good news, I still have a problem; I don't understand where all this additional revenue goes. It was not spent on buying back Thorp Arch, in an embarrassing fiasco, and it certainly has not been spent on transfer fees for new players. I am in no way suggesting any wrongdoing by the current board. But, as the team stuttered in their worst run for over a year and were in desperate need of some extra quality after Xmas, we were scrabbling around the bottom of the barrel signing a 37 year old never had been who has has just been released by Leicester. Since we have been promoted, we are still intent on bringing in only free transfers, when we should be investing wisely and cautiously to challenge in the CCC.

So tell me, where has all this extra money gone?

Nei makan til tulling... en engelskmann som  kritiserer Bates og stiller spørsmål her på det Norske forumet... hvor er sensuren!!!

Kickthemdown

Psj, det er bare meg... Alta-White  ;)

Kan ikke fatte og begripe hvorfor enkelte ikke ser hva Kenneth holder på med ...

DenHviteYeboah

Quote from: Alta-White on July 12, 2010, 21:43:06

Kan ikke fatte og begripe hvorfor enkelte ikke ser hva Kenneth holder på med ...
Når opprykksrusen har lagt seg kan det hende at flere setter seg ned å tenker litt....forøvrig synes jeg det engelske innlegget er spot on.Min spådom er at dette kommer til å tilta i styrke i England,flere og flere vil ha svar.Da blir det spennende å lese hva de mest ihuga forsvarerne av Bates vil skrive på dette forum.... ;D

Rasmussen7

Superfan

Quote from: DenHviteYeboah on July 12, 2010, 22:48:19

Når opprykksrusen har lagt seg kan det hende at flere setter seg ned å tenker litt....forøvrig synes jeg det engelske innlegget er spot on.Min spådom er at dette kommer til å tilta i styrke i England,flere og flere vil ha svar.Da blir det spennende å lese hva de mest ihuga forsvarerne av Bates vil skrive på dette forum.... ;D

Kan du sette opp en shortlist over "de mest ihuga forsvarerne av Bates på dette forum"?

DenHviteYeboah

Quote from: Superfan on July 12, 2010, 22:53:44
Quote from: DenHviteYeboah on July 12, 2010, 22:48:19

Kan du sette opp en shortlist over "de mest ihuga forsvarerne av Bates på dette forum"?
Jeg synes du skal lese gamle emner om Ken Bates.Anbefaler "Ken Bates rides again" som ble startet av undertegnede.Da kan du jo selv avgjøre hvem du mener forsvarer ham og hvem som ikke gjør det ;D
MOT!

Dennis

Spørsmålene om hvor overskuddet fra spillersalg, sell-on-clauses og tribunal fees blir av, er helt på sin plass (sjokkert DHY?  :D), men at Leeds United gikk med driftsoverskudd (før spillerkjøp/salg) de siste to sesongene er direkte feil.

2007-08-regnskapet viste pene 4,5 millioner pund overskudd etter spillersalg, etter et overskudd på sunne 900.000 pund før transferposten. I 2008-09 led Leeds et underskudd på 1,5 millioner pund, mens det ble 15.000 pund i overskudd etter spillersalg. De to siste sesongene sett over ett, har altså klubben gått 600.000 i underskudd om man ikke medregner spillersalg.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/LEEDS-UNITED-Whites-are-in.4736525.jp
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Whites-reveal-financial.6221500.jp

Det er lov - og på sin plass - å stille kritiske spørsmål mot saker og ting man finner mistenkelig; MEN, det er også et par ting som skiller seg ut om disse regnskapene stemmer (regner med at de må godkjennes av eksterne revisorer tross alle ulumskheter som måtte finnes hos styre- og bakmenn):

Om klubben gikk med 1,5 millioner pund i underskudd i fjor, er det noe bekymringsverdig at lønningene heves (noe de selvsagt må skal klubben være slagkraftig i NpC). Prisene på sesongbilletter og billetter har steget noe, men antall supportere på kamp bør også stige forholdsvis kraftig om dette skal kompensere for økte lønninger. TV-rettigheter og reklameinntekter vil øke, men er det noen som vet hvor mye i forhold til i L1? Det er i alle fall sikkert at dette ikke kan matche forholdet mellom NpC og Premier League.

I følge artikkelen fra YEP er ikke inntektene fra Fabian Delph-salget (som kommer i flere deler når gutten forhåpentligvis (for oss) blir skadefri og spiller seg inn i laget) tatt med i dette regnskapet. Det er heller ikke inntektene fra cupkampene mot 'Pool, Spurs og Scum. Disse kommer først neste år.

Man skulle tro at disse skumle bakmennene, om de så kun er ute etter egen vinning, ønsker å se både Thorp Arch og Elland Road tilbake i Leeds' eie. Klubben har - igjen, ifølge YEP - 2 millioner pund årlig i leieutgifter på anleggene og ettersom Elland Road vil koste 14 millioner pund å kjøpe tilbake, men har en verdi på 49 millioner pund, ser jeg ikke hvordan dette kan gagne eierne. Helt banalt vil altså Elland Road i Leeds' eie øke klubbens verdi med 49 millioner pund (-14 mill, som det vil koste) og gjøre det langt mer interessant for salg med stor fortjeneste, som jo selvsagt alle businessmenn higer etter. Så enkelt er det selvsagt ikke, men kan (les: kan) dette ha noe med å gjøre at klubben rett og slett ikke har råd til å kjøpe de tilbake?

Et Elland Road og Thorp Arch tilbake i Leeds United-eie, ville jo gjort klubben langt mer verdifull og interessant for eventuelle kjøpere. For vi er vel alle enige om at de hadde solgt, til riktig pris?  

Jeg sitter igjen med følgende spørsmål og antakelser:
- Inntektene vil heves neste sesong, men det vil også utgiftene. Vil inntektene overgå utgiftene, eller vil regnskapet bli enda rødere neste år? Klubben gikk altså fra 900.000 i driftsoverskudd, til 1,5 millioner pund i underskudd på 14 måneder. Bekymringsverdig!
- Delph-inntekter (om det finnes noe før spilte kamper) og cupinntekter vil gi utslag på neste regnskapet. Blir dette igjen bare en redning på et (større) underskudd enn i år eller vil de gi klubben kapital?
- Kompensasjonen for Kilgallon, Garbutt og Wise/Poyet reddet kun underskuddet på forrige regnskapet og havnet ikke i klubbkassen.

Og fremtidsutsiktene?
- Det blir lite penger til spillerkjøp, ettersom klubben antakelig må selge for å gå i null.  :( Jeg håper at inntektene i NpC vil stige nok til at klubben vil tjene penger igjen. Eller selvsagt at den kjøpes opp av en mer ressurssterk investor(gruppe).

Uansett mener jeg supporterne fortjener å få skikkelig svar på TenforKen-kampanjen. Synes gruppen har spilt fair ball og det bør også Leeds-styret gjøre overfor supporterne. Om de ikke har noe å skjule, burde det ikke være noe problem. Vi bør også få klargjort hvor og hvordan klubben skal drives (etter planen) de neste sesongene.
Marching on together!

lojosang

Quote from: jarle on July 12, 2010, 21:30:02
Nei makan til tulling... en engelskmann som  kritiserer Bates og stiller spørsmål her på det Norske forumet... hvor er sensuren!!!

Nei, makan! Bateskritikk som hever seg milelangt over amøbestadiet og bruker noe som kalles "argumenter" og logiske ressonementer. Hvor er de klassiske Bates er sjikkelig domm!!!1!||-innleggene vi vanligvis får? Forumet er ikke til å kjenne igjen!  :P
- Leif Olav

B_Ød

han var den eneste som var der da vi trengt'n.
Ups & Ups!!

Håkon

Hei mine betrakninger

Fotball er følelser og skal gi svingende humør og kommentarer. Et menneske
uten sorger og gleder er ikke noe menneske(hvem sa dette????) husker ikke.

Jeg liker å være "akademikeren" prøve å ha seriøse vurderinger(selv om jeg også lar meg rive med!):)

Synest Mr kaizer sitt innlegg er super bra. hans vurderinger gir mening for meg!! det
å ha 100% fasit på noe er helt umulig.(selv om regnskap(m billag) skal være 100%:):)

Det evige spm? er det bedre å leie enn å eie? i Norge er det bedre å eie enn å leie ihvertfall

- 28% skattefradrag på renter
- kontroll på egen eiendom.(kan videreutvikles etter egne vurderinger, Hotell, m sportsbar osv:)
- verdiøkning.

er noen argument.

etter min mening må vi eie ER og Thorp Arch, og når vi ikke gjør det enda er det vel kun et svar på det for meg. Penge problem.
Leeds for alltid