Bates vil spare seg opp i Premier League

Started by h.b, July 05, 2010, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Her er det silly season igjen ser jeg.... :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Masinga

Quote from: sveifors on July 07, 2010, 11:36:31
Vi får være glad at ikke han er av eiere som setter klubben igjeld for å håndtere egen gjeld(Les scumchester Lpool).
Til og med Barcelona må visstnok ta opp et lån på 1,2 milliarder (!) til utbetaling av lønn. Men ledelsen bedyrer at fansen har iiiiingenting å frykte. Men det høres ikke sunt ut.

http://www.dagbladet.no/2010/07/07/sport/barcelona/fotball/la_liga/12456518/
Masinga, medl.nr. 1250

Tjalla

Jeg forventer absolutt ikke at Bates skal bruke av sine penger på Leeds. Han er ikke en Leeds supporter, han er en foretningsmann, så hvorfor skulle han det. Det eneste jeg forventer er at klubben skal få drives i null (++) slik at i hvertfall et lite overskudd skal kunne brukes på nye spillere.

Vanskelig å se for seg at det blir PL uten at noen innkjøp gjøres, men tror ikke det nødvendigvis trenger å bli spyttet inn millioner av pund (eller dollar/rubler) for at Leeds skal kunne rykke opp.
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

torivar

Quote from: jarle on July 07, 2010, 11:35:06
Quote from: Duncan McKenzie on July 07, 2010, 10:13:26
Jarle, jeg oppfordrer deg igjen. Gå rundt i gatene i lille Monaco og let etter denne Bates. Bor du virkelig i samme by som han kan jeg ikke forstå annet enn at han eller Susanna bør være mulig å spore opp. Jeg er helt sikker på at han spiser lunch, og at det ikke skjer ved kjøkkenbenken hjemme.

Si din mening og argumenter for dine synspunkter, hør hva han har å si. Det hadde vært utrolig spennende å fått referert hva dere hadde snakket om.  Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde jagd deg, og at han hadde tatt en sivilisert prat. Han er jo bare enn mann som deg og meg.

Marching on together.

Først kan han SVARE TENFORKEN...

skikkelige klubber og ærlige formenn har åpen dialog med fansen og medlemmene...
De som har noe å skjule lever som Bates...

Han har for meg ved å ikke svare på helt greie spørsmål fra fansen bekreftet alle mine misstanker...

Men det er ikke det denne tråden handler om...

Jeg vet ikke hva denne tråden handler om lenger - mest mulig kreativ utskjelling av andre eller hva, men jeg synest du skal gjøre det. Helt seriøst.

Rasmussen7

Jarle, jeg oppfordrer deg igjen. Gå rundt i gatene i lille Monaco og let etter denne Bates. Bor du virkelig i samme by som han kan jeg ikke forstå annet enn at han eller Susanna bør være mulig å spore opp. Jeg er helt sikker på at han spiser lunch, og at det ikke skjer ved kjøkkenbenken hjemme.

Si din mening og argumenter for dine synspunkter, hør hva han har å si. Det hadde vært utrolig spennende å fått referert hva dere hadde snakket om.  Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde jagd deg, og at han hadde tatt en sivilisert prat. Han er jo bare enn mann som deg og meg.

Marching on together.
D kommer nok Jarle neppe til og gjøre av 2 grunner...
1. Han er ikke tøff nok.
2. Han kommer sikkert ikke til og synes d er like morro å sjikanere Ken Bates ansikt til ansikt som d er på dette forumet, som jeg også tviler KB leser...

jarle

Quote from: Rasmussen7 on July 07, 2010, 15:28:46

Marching on together.
D kommer nok Jarle neppe til og gjøre av 2 grunner...
1. Han er ikke tøff nok.
2. Han kommer sikkert ikke til og synes d er like morro å sjikanere Ken Bates ansikt til ansikt som d er på dette forumet, som jeg også tviler KB leser...

Ohh my god...ikke tøff nok?

Nei jeg kommer ikke til å lete opp Bates i Monacos gater.

Om jeg treffer på ham kommer jeg ikke til å forstyrre ham der han sitter.
Men om det er i en passende situasjon så kommer jeg til å si hei og slå av en prat.

Men som jeg har sagt her før... hva jeg sier på dette forumet blir her mellom oss fans.
Bates ville jeg behandlet med respekt som alle andre mennesker.

Men du er kanskje en som sier det du mener til alle mennesker uansett tid og sted? Tviler sterkt på det!!! Du er vel som alle oss andre, du liker noen og misliker andre uten at du sier det rett opp i ansiktet til dem :)

Rasmussen7

Viss jeg misliker folk ,så holder jeg d for meg selv og BARE for meg selv.
Sitter ikke å slenger dritt om dem over internett.
Skulle jeg ha gjort d så kunne jeg like godt ha sagt d rett opp i tryne på vedkommede at han er en f.eks tosk...(vet ikke om jeg få lov til åbruke nord-norske uttrykk)

En annen ting er d at jeg ikke i d hele tatt dele ditt og andre sitt syn på Ken Bates.
Før KB kjøpte opp restene av klubben så hadde vi milliard gjeld...
Hva har vi nå???
Mener du at vi skal handle som 19 årige vestkantsjenter på shoppingrunde med Visa kortet til far??? Hvor mye penger i Lønn og Sign-on-fee tror du/dere vi må ut med får å få de spillerne du/dere forlanger får å vinne Champions league om to år???
De summene d snakkes om her har ikke Leeds United ryggrad til å takle slik tingnestilstand er per dags dato.
Ken Bates har etter min mening gjort en kjempe jobb for Leeds...
Hadde ikke han kommet inn når han gjorde,så kunne d ha blitt med Leeds som d ble med Aldershot på 90 tallet...D gikk ikke så bra viss d er noen som husker???
Kan ikke se hva som skulle være galt med å bygge stein får stein i stede får å bygge ett korthus som raser med d minste vindpust.

jarle

Quote from: Rasmussen7 on July 07, 2010, 18:48:57
Viss jeg misliker folk ,så holder jeg d for meg selv og BARE for meg selv.
Sitter ikke å slenger dritt om dem over internett.
Skulle jeg ha gjort d så kunne jeg like godt ha sagt d rett opp i tryne på vedkommede at han er en f.eks tosk...(vet ikke om jeg få lov til åbruke nord-norske uttrykk)

En annen ting er d at jeg ikke i d hele tatt dele ditt og andre sitt syn på Ken Bates.
Før KB kjøpte opp restene av klubben så hadde vi milliard gjeld...
Hva har vi nå???
Mener du at vi skal handle som 19 årige vestkantsjenter på shoppingrunde med Visa kortet til far??? Hvor mye penger i Lønn og Sign-on-fee tror du/dere vi må ut med får å få de spillerne du/dere forlanger får å vinne Champions league om to år???
De summene d snakkes om her har ikke Leeds United ryggrad til å takle slik tingnestilstand er per dags dato.
Ken Bates har etter min mening gjort en kjempe jobb for Leeds...
Hadde ikke han kommet inn når han gjorde,så kunne d ha blitt med Leeds som d ble med Aldershot på 90 tallet...D gikk ikke så bra viss d er noen som husker???
Kan ikke se hva som skulle være galt med å bygge stein får stein i stede får å bygge ett korthus som raser med d minste vindpust.

Det er ingen her som har bedt om shopping ala MAN CITY...
hold deg til fakta...

Vi snakker om å bruke noen kr. på noen kvalitetspillere....

Ja Bates er konge! Du må gjerne være fornøyd med at klubben er eid av en kjeltring som lyver så han tror det selv...
En som nekter å svare på enkle spørsmål fra bekymrede fans som er de som betaler lønna til Bates...
osv osv osv osv osv...

Jeg og endel andre er det IKKE!!!

Rasmussen7

Viss du leser inleggene på disse sidene så ser du at d er veldig stor shopping faktor ut og går.
"Har vi ikke betalt for spillern... ja d e han ikke go nok..."
Eller "Han der har jag aldri hørt om... da e han heller ikke go nok..."
Her skal d helst svies av 20 mill pund av penger som vi IKKe har.
Klarer vi å bruke de pengene så er d bra... da rykker vi sikkert rett opp.
Vell... du sier at d er ingen som snakker om stor shopping... Jeg sier at d er mange...

Du beskylder Bates for å være kjeltring.... er han dømt får noe??
Viss ikke har du vell hørt om uskyldig før d motsatte er bevisst..?

P.S Ser at d er mange som etterlyser pengene for Fabian Delph...
     Synes så tydelig jeg leste noe om at vi ikke får hele summen på 6mill pund(?)før etter
     ett viss antall kamper...Nå er vell Delph langtidsskadet... da kommer vell ikke pengene
     enda...eller??? Kan jo selfølgelig være jeg som ikke holder meg til fakta... ::)

Kato

Når vi velger å bruke £500 000 på en i beste fall middels spiller som Collins, er det vel ikke fritt i pengebingen.

DenHviteYeboah

Quote from: Rasmussen7 on July 07, 2010, 19:44:02
Viss du leser inleggene på disse sidene så ser du at d er veldig stor shopping faktor ut og går.
"Har vi ikke betalt for spillern... ja d e han ikke go nok..."
Eller "Han der har jag aldri hørt om... da e han heller ikke go nok..."
Her skal d helst svies av 20 mill pund av penger som vi IKKe har.
Klarer vi å bruke de pengene så er d bra... da rykker vi sikkert rett opp.
Vell... du sier at d er ingen som snakker om stor shopping... Jeg sier at d er mange...

Du beskylder Bates for å være kjeltring.... er han dømt får noe??
Viss ikke har du vell hørt om uskyldig før d motsatte er bevisst..?

P.S Ser at d er mange som etterlyser pengene for Fabian Delph...
     Synes så tydelig jeg leste noe om at vi ikke får hele summen på 6mill pund(?)før etter
     ett viss antall kamper...Nå er vell Delph langtidsskadet... da kommer vell ikke pengene
     enda...eller??? Kan jo selfølgelig være jeg som ikke holder meg til fakta... ::)

1.Hvem har skrevet at det skal/bør brukes £20mill på nye spillere?
2.Har du fulgt med på engelsk foppal/Ken Bates sitt virke i foppal de 20 siste år?
3.Er det noe nytt som har kommet at hvis en spiller du har solgt blir langtidsskadd i den nye klubben, så utbetales ikke pengene?Er det dette som har skjedd i tilfellet med Delph?

Bye

Yeboah: du argumenterer greit her, men siste poenget ditt bommer du kraftig med, i grunn. Rasmussen argumenterer med at Delphs overgang fordrer et visst antall kamper for at penger skal utbetales, og det skal vanskelig la seg gjøre å utbetale den summen all den tid han er skadet og ikke kan spille nok kamper til det. Ellers er jeg enig i det du sier.
Trønder i Bergen!

jarle

Quote from: Lexmark on July 07, 2010, 22:33:47
Yeboah: du argumenterer greit her, men siste poenget ditt bommer du kraftig med, i grunn. Rasmussen argumenterer med at Delphs overgang fordrer et visst antall kamper for at penger skal utbetales, og det skal vanskelig la seg gjøre å utbetale den summen all den tid han er skadet og ikke kan spille nok kamper til det. Ellers er jeg enig i det du sier.

Mener du at vi har fått null for gutten... isåfall bør noen i Leeds få sparken direkte.
Dette er våseprat av Bates akkurat som nye dasser og gjerder er store utgiftsposter... bare for å tåkelegge for oss fansen.

HVorfor er det ingen av oss som vet hva Delph dealen er.. hvorfor så hemmelig?

jarle

Bates i forbindelse med salget

During the January 2009 transfer window, Leeds rejected another two bids from Premier League for Delph, with Bates saying: "We explained to both clubs that we don't deal in petty cash

Nå skal vi altså ikke ha fått penger...

He he,..

Rasmussen7

Nå mente jeg å si at alle pengene ikke kommer for Delph før et visst antall kamper.
Beklage at jeg ikke fikk dette med....

Til Yeboahen.... hehehe... følger nok mere med på engelsk "fopall" enn du aner...
Gjør du???

rd1

De fleste av svarene som etterspørres her inne finnes i regnskapet for 08/09 som ligger inne i foraet her inne. Jeg skjønner selvsagt at det er litt gørr med regnskap, spesielt ettersom det følger engelsk lov og gir lite spillerom for spenstige teorier om fantastiske utbytter eller andre utbetalinger til Bates.

Ut fra hukommelsen min sa vel regnskapet at Leeds United hadde et underskudd for året 08/09 (juli til juli), men etter spillersalg ble det et minimalt overskudd. Dette sier oss at Leeds United drives litt i minus, men at man gambler med at spillersalg skal berge overskuddet.

Delph salget ble gjort i regnskapsåret 09/10, året vi er inne i. Det er nærliggende at up-front pengene for Delph salget går til å balansere regnskapet (gi overskudd i år). Vi kan med overveiende sannsynlighet kalkulere at det ikke finnes noe særlig med penger til spillerkjøp denne sommeren. Min teori støttes opp med at vi ikke hadde penger til å kjøpe tilbake ER i høst. Vi har ikke noe særlig med penger.

For kommende sesong har vi nok et noe høyere budsjett på grunn av blant annet økte inntekter fra tilskurere. Sannsynligvis går disse inntektene til å dekke opp økte lønninger til våre nye og eksisterende spillerer (reforhandling av kontrakter).

Videre mener jeg at Leeds hadde ca 10mp i kortsiktig gjeld. Sannsynligvis til skattemyndigheter og andre kreditorer. Vi hadde ikke langsiktig gjeld, men til på den andre siden eide vi ikke nåla i veggen, bortsett fra spillerene. Ã... ta opp noe stort langsiktig lån for å kjøpe spillere er selvsagt økonomisk uforsvarlig. Skal vi være istand til å kjøpe tilbake ER eller TA, eventuelt bygge nytt må vi selvsagt ha litt penger på bok og ikke ha et stort langsiktig "kredittkort" lån som er brukt til spillerkjøp.

For å gjennta: Det er en fornuftig og sannsynlig antakelse at vi ikke har noen store penger til spillerkjøp. Det finnes ingen hokus pokus forklaring på dette!!!!
"Who needs Cantona??"

Dennis

Tror innlegget ditt er det mest edruelige og fornuftige jeg har lest i år, rd1.
Marching on together!

Tom S

Quote from: Mr Kaizer on July 08, 2010, 22:39:17

Joda, men det er så forbanna kjedelig men sånn realisme, skjønner du!
;) ;)

Så eg seier berre SKÃ...L!
8) 8)
COME ON LEEDS !!

jarle

Quote from: rd1 on July 08, 2010, 21:01:03
De fleste av svarene som etterspørres her inne finnes i regnskapet for 08/09 som ligger inne i foraet her inne. Jeg skjønner selvsagt at det er litt gørr med regnskap, spesielt ettersom det følger engelsk lov og gir lite spillerom for spenstige teorier om fantastiske utbytter eller andre utbetalinger til Bates.

Ut fra hukommelsen min sa vel regnskapet at Leeds United hadde et underskudd for året 08/09 (juli til juli), men etter spillersalg ble det et minimalt overskudd. Dette sier oss at Leeds United drives litt i minus, men at man gambler med at spillersalg skal berge overskuddet.

Delph salget ble gjort i regnskapsåret 09/10, året vi er inne i. Det er nærliggende at up-front pengene for Delph salget går til å balansere regnskapet (gi overskudd i år). Vi kan med overveiende sannsynlighet kalkulere at det ikke finnes noe særlig med penger til spillerkjøp denne sommeren. Min teori støttes opp med at vi ikke hadde penger til å kjøpe tilbake ER i høst. Vi har ikke noe særlig med penger.

For kommende sesong har vi nok et noe høyere budsjett på grunn av blant annet økte inntekter fra tilskurere. Sannsynligvis går disse inntektene til å dekke opp økte lønninger til våre nye og eksisterende spillerer (reforhandling av kontrakter).

Videre mener jeg at Leeds hadde ca 10mp i kortsiktig gjeld. Sannsynligvis til skattemyndigheter og andre kreditorer. Vi hadde ikke langsiktig gjeld, men til på den andre siden eide vi ikke nåla i veggen, bortsett fra spillerene. Ã... ta opp noe stort langsiktig lån for å kjøpe spillere er selvsagt økonomisk uforsvarlig. Skal vi være istand til å kjøpe tilbake ER eller TA, eventuelt bygge nytt må vi selvsagt ha litt penger på bok og ikke ha et stort langsiktig "kredittkort" lån som er brukt til spillerkjøp.

For å gjennta: Det er en fornuftig og sannsynlig antakelse at vi ikke har noen store penger til spillerkjøp. Det finnes ingen hokus pokus forklaring på dette!!!!

Det er absolutt ingen lover og regler om at det ikke kan faktureres mot i Leeds til eksterne selskaper.... og om de befinner seg i et skatteparadis betyr det null skatt og pengene i lomma... England som faktisk er på flagget til de fleste av disse skatteparadisene... ( ref Bristish Virgin Island) har særdeles kunstige skatte avtaler med disse gamle engelske øyene...

Dennis

Quote from: Tom S on July 08, 2010, 22:47:08

;) ;)

8) 8)

Ja, den underforståtte meningen var jo at rd1 skrev saklig og fornuftig og dermed er helt på viddene.  ;D
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on July 08, 2010, 22:51:20

;) ;)

8) 8)

Ja, den underforståtte meningen var jo at rd1 skrev saklig og fornuftig og dermed er helt på viddene.  ;D

ja det er litt merkelig dette her.Ethvert innlegg som avdramatiserer økonomiske spørsmål og Bates sin regnskapsførsel blir omtalt som fornuftige,avbalanserte,edruelige og fornuftige innlegg.De innlegg som retter et kritisk søkelys mot Bates og driften av klubben blir omtalt som oppgulp,mas,tirade og konspiratorisk....

B_Ød

je førrbehøll mei hværtfall rætten tæl å tru det værste om ællt å ælle...er jo norsk må væta!  8)
Ups & Ups!!

jarle

Quote from: DenHviteYeboah on July 09, 2010, 01:57:37

;) ;)

8) 8)

ja det er litt merkelig dette her.Ethvert innlegg som avdramatiserer økonomiske spørsmål og Bates sin regnskapsførsel blir omtalt som fornuftige,avbalanserte,edruelige og fornuftige innlegg.De innlegg som retter et kritisk søkelys mot Bates og driften av klubben blir omtalt som oppgulp,mas,tirade og konspiratorisk....

Det blir som å kritisere hunden til folk DHY... selv om bikkja er pine gal vil eieren være blind og ikke godta kritikk, litt av samme her med oss fans... Folk elsker Leeds over alt annet og evner ikke å se det negative eller vil ikke se med det øyet.

Men du har helt rett i din kommentar på hvordan de to synspunktene fremstilles...
Komiske Ali og propaganda gjengen kan holde på...

Vi har flere som tenker som oss i Leeds enn her på bjerget.

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on July 09, 2010, 08:43:03

;) ;)

8) 8)

Det blir som å kritisere hunden til folk DHY... selv om bikkja er pine gal vil eieren være blind og ikke godta kritikk, litt av samme her med oss fans... Folk elsker Leeds over alt annet og evner ikke å se det negative eller vil ikke se med det øyet.

Men du har helt rett i din kommentar på hvordan de to synspunktene fremstilles...

;D ;D ;D

B_Ød

kæn itte smykke meg mæ æll vælas innsikt i økkonomi, men syns jo att dæ rd1 sier hær, virker å henge på greip..
Ups & Ups!!

Joe Jordan

Med tanke på all smerten siste årene har jeg ingen ønsker om at klubben skal begynne å låne seg til fant igjen. Flere her inne hadde store forventninger til signeringer i sommer, jeg er ikke en av de. Er man blakk så er man blakk. Nå er det et godt stykke frem til seriestart, så vi får se.

Vi er i nest høyeste divisjon igjen og jeg kan ikke uttrykke meg klart nok om hvilken enorm glede dette er. Jeg har ingen forventinger om at vi skal kvalifisere oss til PL neste sesong, mitt håp er at vi holder oss greit unna nedrykk. Alt annet er en bonus.

Så får en bygge fornuftig stein på stein. 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on July 09, 2010, 08:55:38

;) ;)

8) 8)

;D ;D ;D

Dere er så søte og morsomme atte!  :D

"Komiske Ali og propaganda-gjengen"? Og jeg som synes å lese at DHY i annenhvert innlegg påstår at ikke dere får den respekten dere fortjener eller blir hakket på. Snakk om å stå midt i skævven og ikke se så mye som en kvist!

Integriteten tviholder dere på, ser jeg!  ::)
Marching on together!

jarle

Hvis det hadde vært mulig å sett og forstått at det er en mellomting mellom en sportslig satsning med investeringer kontra et nytt økonomisk abyss så ville det vært fremgang.

Hver gang man nevner at det bør handles inn et par kvalitetspillere blir man møtt med økonomisk ruin argumentet.

Nå er det vel Fiorentina og Leeds Pompeys og et par småklubber som har gått mer eller mindre konk... så faren er vel ikke overhengende når man tenker på hvor mange klubber det finns i Europa...

Men hele poenget er at Leeds må få en ny eier som har cash til å få klubben på beina igjen.
Det innebefatter tilbake kjøp av ER / TA samt få oss opp i PL!

Ingen av disse tingene ser det ut som Bates evner å få til.

Eller er det lettere å rykke opp fra CC til PL enn fra 3 div til CC???

Blir vel nesten som å påstå at enkel multiplkasjon er enklere en 3 grads ligninger.

ollan

Quote from: jarle on July 09, 2010, 11:50:16
Hvis det hadde vært mulig å sett og forstått at det er en mellomting mellom en sportslig satsning med investeringer kontra et nytt økonomisk abyss så ville det vært fremgang.

Hver gang man nevner at det bør handles inn et par kvalitetspillere blir man møtt med økonomisk ruin argumentet.

Nå er det vel Fiorentina og Leeds Pompeys og et par småklubber som har gått mer eller mindre konk... så faren er vel ikke overhengende når man tenker på hvor mange klubber det finns i Europa...

Men hele poenget er at Leeds må få en ny eier som har cash til å få klubben på beina igjen.
Det innebefatter tilbake kjøp av ER / TA samt få oss opp i PL!

Ingen av disse tingene ser det ut som Bates evner å få til.

Eller er det lettere å rykke opp fra CC til PL enn fra 3 div til CC???

Blir vel nesten som å påstå at enkel multiplkasjon er enklere en 3 grads ligninger.

ta ferie nå Jarle ;)
Ollan

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on July 09, 2010, 10:58:35
Quote from: DenHviteYeboah on July 09, 2010, 08:55:38

;) ;)

8) 8)

;D ;D ;D

Dere er så søte og morsomme atte!  :D

"Komiske Ali og propaganda-gjengen"? Og jeg som synes å lese at DHY i annenhvert innlegg påstår at ikke dere får den respekten dere fortjener eller blir hakket på. Snakk om å stå midt i skævven og ikke se så mye som en kvist!

Integriteten tviholder dere på, ser jeg!  ::)
Hehe,ingen som får respekt her på forumet som kritiserer Bates ;D
Men det gjør meg ingenting lenger ;D
Fortsatt god sommer bror :)
MOT!