Bates vil spare seg opp i Premier League

Started by h.b, July 05, 2010, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Quote from: nellejr on July 06, 2010, 09:19:48
Quote from: jarle on July 05, 2010, 18:34:44
Quote from: p0ndus on July 05, 2010, 18:15:21
Perosnlig er jeg komfortabel med en god sesong i CCC. Det har å gjøre med mine antipatier mot fotballsirkuset, og flere og flere deler dette synspunktet.

Samtidig må jeg si meg enig med de som mener at det forskjell fra å sette seg i bunnløs gjeld med spillerkjøp som overstiger, la oss si totalt £10-15-mill pund (ikke siter meg på det, er dere snille, kun et eksempel) og totalt kjøp på, la oss si £2-3 mill. Jeg kan ikke skjønne at det utgjør en trussel for et lag med 30.000+ på tribunen, masse kommersielt salg til fans, og allerede en haug med spikrete TV-sendte kamper for kommende sesong.

Jeg kan videre ikke se at dette kræsjer med satsing på egne talenter eller et velutviklet speidernett for signering av "kupp" fra hehe, merkelige land.

Min mening!

Dette var kloke ord. Støttes!

Et lite spørsmål til de som mener gjeld er så farlig...

Noen her som har gjeld?
La oss si snittlønna her er 400.000 i året blant forum gjengen... mange her har da lån på 1 til 2 millioner kanskje...

Om Leeds som omsetter for 250 millioner kroner har gjeld på 50 millioner kroner... er det virkelig noen som mener det er et problem?
Lån det over 10 år så er det 5 millioner kroner i året pluss noen renter.

Det vill jo vært som om en 400.000 kr. årslønn hadde 80.000 i lån.

Gjeld er det store skjellsordet her på formumet... merkelig!
Men BAtes kan jo bruke de pengene han lurer unna først...

En utrolig skremmende tankegang som viser hvor glad vi skal være for at det IKKE er supportere som styrer klubben.

Det er forskjell på investeringer og forbruk. For at sammenligningen din skal være reell så må du opere med at du ikke tar opp lån for å kjøpe hus, men du tar opp 2 mill. i lån for å leie et hus i 3 år! Etter tre år må du flytte, uten å få noe tilbake. Tror du da du har fått låne 2 mill over 10 år? - 20 år?.

Kostnaden for å kjøpe en spiller må avskrives over det antall år som man har tegnet kontrakt for. Det vil si at betaler man £ 3 mill for en spiller med 3 års kontrakt, så blir kostnaden £ 19000 i uka + lønn.

Oppsummering: Den store forskjellen her er at en spiller er verdt null etter tre år, mens et hus har sansynligvis steget i verdi. Sammenligningen din er derfor verdiløs.

Er du helt gal?

En spiller er null verdt etter 3 år? Hvilken planet er du på...
kjøper du riktige spillere så stiger de i pris...

(kjøper du feil spiller så kan han synke selvsagt... )

ollan

Quote from: jarle on July 06, 2010, 14:50:34
Perosnlig er jeg komfortabel med en god sesong i CCC. Det har å gjøre med mine antipatier mot fotballsirkuset, og flere og flere deler dette synspunktet.

Samtidig må jeg si meg enig med de som mener at det forskjell fra å sette seg i bunnløs gjeld med spillerkjøp som overstiger, la oss si totalt £10-15-mill pund (ikke siter meg på det, er dere snille, kun et eksempel) og totalt kjøp på, la oss si £2-3 mill. Jeg kan ikke skjønne at det utgjør en trussel for et lag med 30.000+ på tribunen, masse kommersielt salg til fans, og allerede en haug med spikrete TV-sendte kamper for kommende sesong.

Jeg kan videre ikke se at dette kræsjer med satsing på egne talenter eller et velutviklet speidernett for signering av "kupp" fra hehe, merkelige land.

Min mening!

Noen her som har gjeld?
La oss si snittlønna her er 400.000 i året blant forum gjengen... mange her har da lån på 1 til 2 millioner kanskje...

Om Leeds som omsetter for 250 millioner kroner har gjeld på 50 millioner kroner... er det virkelig noen som mener det er et problem?

En utrolig skremmende tankegang som viser hvor glad vi skal være for at det IKKE er supportere som styrer klubben.

Det er forskjell på investeringer og forbruk. For at sammenligningen din skal være reell så må du opere med at du ikke tar opp lån for å kjøpe hus, men du tar opp 2 mill. i lån for å leie et hus i 3 år! Etter tre år må du flytte, uten å få noe tilbake. Tror du da du har fått låne 2 mill over 10 år? - 20 år?.

Kostnaden for å kjøpe en spiller må avskrives over det antall år som man har tegnet kontrakt for. Det vil si at betaler man £ 3 mill for en spiller med 3 års kontrakt, så blir kostnaden £ 19000 i uka + lønn.

Oppsummering: Den store forskjellen her er at en spiller er verdt null etter tre år, mens et hus har sansynligvis steget i verdi. Sammenligningen din er derfor verdiløs.

Er du helt gal?

'
Folk er vel ikke gal fordi de ikke deler dine synspunter?
Halvparten av alle overganger skjer som Bosmannspiller, det vil si at de ikke er verdt en penny for klubben som mister spilleren. Desverre er det slik at mange spillere ikke ønsker å signere ny kontrakt fordi de da mister"friheten" til å kunne gå gratis og motta en sign on fee. Beckford er vel et bra eksempel på dette?
Forøvrig så er vi alle på samme planet. Kansje du vet om andre som der er liv på?  ;)
Ollan

auren

Beckford var jo mye verdt etter sine 4 år i klubben...

Cluet er at man ikke kan sammenligne fotballspillere med hus, hage, bil og båt. Man risikerer at de er 0 kr verdt etter 3-4 år pga bosman. Nå kunne jo Leeds solgt beckford hvis de var nødt, men flere og flere spillere sitter kontrakten ut, og da risikerer man å sitte igjen med bates hvite skjegg i kassen som er ment for post.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Quote from: auren on July 06, 2010, 12:46:57
DHY: vennligst kom med 4-5 konkrete spillere vi har jaktet på, men hvor vi har trukket oss pga at andre klubber var interessert. Dette bør du kunne hoste opp siden du skriver at dette alltid skjer.

Når det gjelder whitbread og lambert kan det selvsagt tenkes at grayson ikke ønsket dem til Leeds, selv om media eventuelt linket dem til oss. Hvis nå f.eks. Middlesbrough kjøper Hooper for 2,5 mill pund, er ikke det et bevis på at vi har tapt kampen om spilleren. Vi vet fortsatt ikke om Grayson ønsker ham til klubben.

auren
jeg vet jo ikke dette 100%  akkurat slik som deg, men dette er jo hva forskjellige kilder som teamtalk,YEP,waccoe og andre har skrevet om enkelte spillere som Leeds har sett på de siste årene som ikke har kommet til Leeds fordi andre klubber har vært inne i bildet.
Sharp,Lambert,O´Brien,Clapham,Whitbread og mange andre de siste år.Men hvorfor skal jeg ramse opp dette? du har vel lest de samme sidene som meg de siste årene?Du har altså aldri fått følelsen av at spillere glipper for Leeds fordi klubben ikke vil betale noe for de?jaja ;D
MOT!

auren

Ok, så alle spillere som ryktes til Leeds har vi altså tapt? Da kan du nok fint legge til et par hundre spillere til på den lista.  ;)

Jeg er litt enig med deg - hvis det kommer en budkrig på en spiller som verdsettes til 1,5-2 millioner pund og det blir budkrig, så tror jeg ikke Leeds vil splashe ut 2-3 millioner pund på en enkelt spiller. Vi har nok en maks grense og kan ikke vise til like stor finanspondus som klubber som har fått PL fallskjermen sin. Er det snakk om budkriger under 1 million så tror jeg Leeds vil strekke seg langt...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Papi

Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2010, 15:51:20
Quote from: auren on July 06, 2010, 12:46:57
DHY: vennligst kom med 4-5 konkrete spillere vi har jaktet på, men hvor vi har trukket oss pga at andre klubber var interessert. Dette bør du kunne hoste opp siden du skriver at dette alltid skjer.

Når det gjelder whitbread og lambert kan det selvsagt tenkes at grayson ikke ønsket dem til Leeds, selv om media eventuelt linket dem til oss. Hvis nå f.eks. Middlesbrough kjøper Hooper for 2,5 mill pund, er ikke det et bevis på at vi har tapt kampen om spilleren. Vi vet fortsatt ikke om Grayson ønsker ham til klubben.

auren
jeg vet jo ikke dette 100%  akkurat slik som deg, men dette er jo hva forskjellige kilder som teamtalk,YEP,waccoe og andre har skrevet om enkelte spillere som Leeds har sett på de siste årene som ikke har kommet til Leeds fordi andre klubber har vært inne i bildet.
Sharp,Lambert,O´Brien,Clapham,Whitbread og mange andre de siste år.Men hvorfor skal jeg ramse opp dette? du har vel lest de samme sidene som meg de siste årene?Du har altså aldri fått følelsen av at spillere glipper for Leeds fordi klubben ikke vil betale noe for de?jaja ;D
MOT!

Eller så er det kanskje slik at disse spillerne aldri har vært aktuelle for klubben? Dei siste årene har spillerne som har vært linket til klubben uteblitt, og spillerne som ikkje har vært linket gjennom media signert.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

jarle

Quote from: auren on July 06, 2010, 15:37:16
Beckford var jo mye verdt etter sine 4 år i klubben...

Cluet er at man ikke kan sammenligne fotballspillere med hus, hage, bil og båt. Man risikerer at de er 0 kr verdt etter 3-4 år pga bosman. Nå kunne jo Leeds solgt beckford hvis de var nødt, men flere og flere spillere sitter kontrakten ut, og da risikerer man å sitte igjen med bates hvite skjegg i kassen som er ment for post.

auren

Beckford var verdt ganske mye... men Leeds valgte å beholde ham...

Bosman er kun et problem når man ikke gjør jobben sin!!!

Spillere signeres på 4 års kontrakter minimum og de fornyes med 2 år etter første 2 år... av kontrakten... Ellers så selges spilleren etter 2 år.

Eller alt 3 år og fornyes etter 1 år med 1 og 1 år.... da sitter klubben med alle kort på hånda.

Hvorfoe skal man ikke sammenligne spillere med hus og hage... Spillere er assets som er bokført med verdi i balanse regnskapet...

Rette spillere bringer inntekter, salg av trøyer, tilskuere til kampene og muligens opprykk i divisjonene... Ergo er de utgift til inntekts ervervelse...

Tom S

Sommeren og samme gamle leksa er komt; alt som skjer i og rundt Leeds er berre rævva!
Kanskje vi kan vente til Larry er ferdig på transfermarkedet før vi tar heilt av?

Utfra alt som ble skrevet på samme tid i fjor er det ganske utruleg at vi rykka opp, tross alt hadde vi jo ein elendig stall.

Blir vi ikkje litt lei?

Kva med å prøve å glede seg over å vere Leeds United, kan anbefalast!
PS! Det er ikkje ensbetydande med å like KB og ikkje ha kritiske spørsmål til Leeds United, om nokon trudde det.
COME ON LEEDS !!

jarle

Quote from: Tom S on July 06, 2010, 16:04:40
Sommeren og samme gamle leksa er komt; alt som skjer i og rundt Leeds er berre rævva!
Kanskje vi kan vente til Larry er ferdig på transfermarkedet før vi tar heilt av?

Utfra alt som ble skrevet på samme tid i fjor er det ganske utruleg at vi rykka opp, tross alt hadde vi jo ein elendig stall.

Blir vi ikkje litt lei?

PS! Det er ikkje ensbetydande med å like KB og ikkje ha kritiske spørsmål til Leeds United, om nokon trudde det.

Nei det som hendte ifjor er ikke utrolig i forhold til diskusjonene på forumet.
Grayson var helt enig med de skeptiske og forbedret stallen fortløpende.
så han var også enig at de spillere vi hadde før seriestart ikke var nok for å gå opp.

DenHviteYeboah

Blir vi ikkje litt lei?

Jeg koser meg med Leeds United og at vi har rykka opp :)
Jeg er kritisk til Grayson
Jeg er kritisk til om stallen er god nok for øvre halvdel
Jeg er kritisk til driften
Gammer´n gidder jeg ikke engang kommentere
Beklager at denne kombinasjonen fører til at du og mange andre blir lei ;D
Eller mener du at jeg og noen andre som har en slik kombinasjon skal slutte å skrive?
Jeg blir faktisk lei av denne lovprisingen enkelte har av Grayson og klubbens transferpolitikk ;D

Tom S

Quote from: jarle on July 06, 2010, 17:01:00

Blir vi ikkje litt lei?

Nei det som hendte ifjor er ikke utrolig i forhold til diskusjonene på forumet.
Grayson var helt enig med de skeptiske og forbedret stallen fortløpende.
så han var også enig at de spillere vi hadde før seriestart ikke var nok for å gå opp.

:D :D :D
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2010, 17:02:21

Eller mener du at jeg og noen andre som har en slik kombinasjon skal slutte å skrive?

Kanskje man blir litt lei overkillen på enkelte temaer som dras inn i hver bidige tråd og den tilbakevendende sarkasmen og nedlatenheten til brukere som ikke måtte dele deres meninger til det fulle?

Et par her inne er veldig tilhengere av å fortelle at et bør være en viss takhøyde på forumet, men jeg opplever de som de mest hårsåre av dem alle; motargumenter eller oppfordringer til diskusjoner svares med nevnt sarkasme eller "så dere skal bestemme hva som er riktig" etc.

Hva med å være moden nok til å diskutere og ha respekt for andre brukeres meninger for en gangs skyld, i stedet for å påstå at alle vi andre spiser fra Bates' hånd? Selv i ditt siste innlegg skriver du at du er lei lovprisningen av Grayson? Hvor i all verden er den? Har ikke lest annet enn nøktern positivisme og kritiske blikk siden 3. januar i alle fall. Likevel er man altså kun MED DERE, eller helt IMOT?

Trist.

Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on July 06, 2010, 17:49:22
Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2010, 17:02:21

Kanskje man blir litt lei overkillen på enkelte temaer som dras inn i hver bidige tråd og den tilbakevendende sarkasmen og nedlatenheten til brukere som ikke måtte dele deres meninger til det fulle?

Et par her inne er veldig tilhengere av å fortelle at et bør være en viss takhøyde på forumet, men jeg opplever de som de mest hårsåre av dem alle; motargumenter eller oppfordringer til diskusjoner svares med nevnt sarkasme eller "så dere skal bestemme hva som er riktig" etc.

Hva med å være moden nok til å diskutere og ha respekt for andre brukeres meninger for en gangs skyld, i stedet for å påstå at alle vi andre spiser fra Bates' hånd? Selv i ditt siste innlegg skriver du at du er lei lovprisningen av Grayson? Hvor i all verden er den? Har ikke lest annet enn nøktern positivisme og kritiske blikk siden 3. januar i alle fall. Likevel er man altså kun MED DERE, eller helt IMOT?

Trist.

Er enig i at man bør ha respekt for andres meninger.Tør jeg da spørre hvorfor hb og til dels Jarle har fått massiv tyn her inne?noen av innleggene imot hb har etter min mening vært så ufine at det er rart at han har giddet å skrive etterpå.Og dette med å diskutere:nja jeg er litt sarkastisk iblant,og det er litt unødvendig,men jeg synes faktisk at noen til de grader rosemaler situasjonen i klubben.Ja, vi har rykket opp, men det betyr ikke at alt er i sin skjønneste orden.Og du har ikke sett noe til lovprising av Grayson?da bør du lese "so far so good","rykter,spillere inn og ut"trådene.Flere bare bemerker at de har full tiltro til Grayson eller at de nye spillerne sikkert er mer enn gode nok.Hva er dette?nøktern positivisme og kritiske blikk?javel...
Vi ser visst dette igjennom forskjellige briller :)
MOT!

p0ndus

Uff jommen misnøye på denne tråden også :( :(

jarle

Her har du 27 spillerkjøp over 55 millioner kroner hittil i transfervinduet
Ifølge deg er de alle verdiløse om 3 år...!!!!!!!
Hva er det du vet som ingen av disse managerne som har handlet har fått med seg?

Eller er de bare glade for å kaste 350 mill ut  av vinduet på Villa feks.???

1. David Villa: Valencia til Barcelona, 40 mill. euro
2. Yaya Toure: Barcelona til Manchester City, 37,5 mill. euro
3. David Silva: Valencia til Manchester City, 32 mill. euro
4. Angel di Maria: Benfica til Real Madrid, 25 mill. euro
5. Leonardo Bonucci: Bari til Juventus, 15,5 mill. euro
6. Dmytro Tsjygrynskij: Barcelona til Sjakhtar Donetsk, 15 mill. euro
7. Jerome Boateng: Hamburg til Manchester City, 12,5 mill euro
8. Jorge Martinez: Catania til Juventus, 12 mill. euro
9. Joao Moutinho: Sporting Lisboa til Porto, 11 mill. euro
10. Roberto Soldado: Getafe til Valencia, 10 mill. euro
10. Javier Hernandez: Chivas til Manchester United, 10 mill. euro
10 Sandro: Internacional til Tottenham, 10 mill. euro
13. Zoran Tosic: Manchester United til CSKA Moskva, 9,5 mill. euro
14. Gaetano D'Agostino, Udinese til Fiorentina, 9 mill. euro
15. Roberto Jimenez Gago: Atlético Madrid til Benfica, 8,5 mill. euro
15. Sergio Floccari: Genoa til Lazio, 8,5 mill. euro
17. Nicolos Gaitan: Boca Juniors til Benfica, 8,4 mill. euro
18. Oleksandr Aliyev: Dinamo Kiev til Lokomotiv Moskva, 8 mill euro.
18. Chris Smalling: Fulham til Manchester United, 8 mill. euro
20. Steven Fletcher, Burnley til Wolverhampton, 7,8 mill. euro.
21. Mauro Boselli: Estudiantes til Wigan, 7,4 mill. euro
22. Ricardo Quaresma: Inter til Besiktas, 7,3 mill. euro
23. Cesar Azpilicueta: Osasuna til Marseille, 7 mill. euro
23. Marc Janko: Red Bull Salzburg til Twente, 7 mill. euro
23. Nikola Zigic: Valencia til Birmingham, 7 mill. euro
23. Ben Foster, Manchester United til Birmingham, 7 mill. euro.
23. Yossi Benayoun: Liverpool til Chelsea, 7 mill. euro

nellejr

Min mening!

Noen her som har gjeld?

Er du helt gal?

Du er medlem av korttidsminneforeninga skjønner jeg. Har ikke vi i Leeds nok av eksempler på at spillere ikke bare er null verdt ved kontraktsutgåelse, men faktisk har en negativ verdi før kontrakten går ut? Hvor historieløs kan man bli? Hva med Beckford? Hva tror du Swansea tenker om Bessone? Hvor mange eksempler trenger du ? Husk vi er i real life. Fotball manager er noe helt annet!
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

nellejr

Quote from: jarle on July 06, 2010, 21:21:58

Her har du 27 spillerkjøp over 55 millioner kroner hittil i transfervinduet
Ifølge deg er de alle verdiløse om 3 år...!!!!!!!
Hva er det du vet som ingen av disse managerne som har handlet har fått med seg?

Eller er de bare glade for å kaste 350 mill ut  av vinduet på Villa feks.???

1. David Villa: Valencia til Barcelona, 40 mill. euro
2. Yaya Toure: Barcelona til Manchester City, 37,5 mill. euro
3. David Silva: Valencia til Manchester City, 32 mill. euro
4. Angel di Maria: Benfica til Real Madrid, 25 mill. euro
5. Leonardo Bonucci: Bari til Juventus, 15,5 mill. euro
6. Dmytro Tsjygrynskij: Barcelona til Sjakhtar Donetsk, 15 mill. euro
7. Jerome Boateng: Hamburg til Manchester City, 12,5 mill euro
8. Jorge Martinez: Catania til Juventus, 12 mill. euro
9. Joao Moutinho: Sporting Lisboa til Porto, 11 mill. euro
10. Roberto Soldado: Getafe til Valencia, 10 mill. euro
10. Javier Hernandez: Chivas til Manchester United, 10 mill. euro
10 Sandro: Internacional til Tottenham, 10 mill. euro
13. Zoran Tosic: Manchester United til CSKA Moskva, 9,5 mill. euro
14. Gaetano D'Agostino, Udinese til Fiorentina, 9 mill. euro
15. Roberto Jimenez Gago: Atlético Madrid til Benfica, 8,5 mill. euro
15. Sergio Floccari: Genoa til Lazio, 8,5 mill. euro
17. Nicolos Gaitan: Boca Juniors til Benfica, 8,4 mill. euro
18. Oleksandr Aliyev: Dinamo Kiev til Lokomotiv Moskva, 8 mill euro.
18. Chris Smalling: Fulham til Manchester United, 8 mill. euro
20. Steven Fletcher, Burnley til Wolverhampton, 7,8 mill. euro.
21. Mauro Boselli: Estudiantes til Wigan, 7,4 mill. euro
22. Ricardo Quaresma: Inter til Besiktas, 7,3 mill. euro
23. Cesar Azpilicueta: Osasuna til Marseille, 7 mill. euro
23. Marc Janko: Red Bull Salzburg til Twente, 7 mill. euro
23. Nikola Zigic: Valencia til Birmingham, 7 mill. euro
23. Ben Foster, Manchester United til Birmingham, 7 mill. euro.
23. Yossi Benayoun: Liverpool til Chelsea, 7 mill. euro

Så du tro fortsatt at du får låne penger med 10 års tilbakebetalingstid for å kjøpe en spiller med 3-4 års kontrakt?
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Tom S

Forslag:
Kenneth tar av seg hua og går i banken ein av første dagene og låner £20M til spillerkjøp.
Deretter svir Larry av desse småpengene på 4 spillere i £5M klassen, men det må vere klassespillere, og vips Leeds United er i PL når sesongen 2011/12 sparkes i gang.

It's so f**king easy at eg ikkje skjønner at ingen har tenkt denne tanken før.

PS!
Om £20M blir for lite til å hente inn klassespillere, ja da låner vi berre £30M eller meir vi må ikkje vere smålåtne.
COME ON LEEDS !!

jarle

Quote from: Tom S on July 06, 2010, 22:49:33
Forslag:
Kenneth tar av seg hua og går i banken ein av første dagene og låner £20M til spillerkjøp.
Deretter svir Larry av desse småpengene på 4 spillere i £5M klassen, men det må vere klassespillere, og vips Leeds United er i PL når sesongen 2011/12 sparkes i gang.

It's so f**king easy at eg ikkje skjønner at ingen har tenkt denne tanken før.

PS!
Om £20M blir for lite til å hente inn klassespillere, ja da låner vi berre £30M eller meir vi må ikkje vere smålåtne.

Nå forstår jeg... alle de lagene i listen over som kjøper gjør feil og Leeds som senest ifjor lå i 3 divisjon gjør det riktig... hmmm

Per Arne

Quote from: jarle on July 06, 2010, 14:44:59
Quote from: Per Arne on July 06, 2010, 00:26:59
Quote from: jarle on July 05, 2010, 23:48:28
Quote from: Per Arne on July 05, 2010, 21:44:04

Min mening!

Noen her som har gjeld?

Du som påberoper deg å være ekspert på økonomi burda kanskje forstå at omsetning og lønn overhodet ikke er sammenlignbart. Du skjønner det Jarle, man kan ha en høy omsetning og likevel ikke ha en penny over.  

;)

NEI...kan du det asså! Fy søren nå blei jeg satt på plass...

kanskje du burde stille deg spørsmålet om det koster 250 mill og drive en klubb i 3 divisjon...
svaret er høyst trolig nei!

Er du alltid så ufyselig? Er det ikke mulig å kritisere dine innlegg uten at du skal svare slik?

Jeg driter egentlig fullstendig i hvordan du svarer meg, og jeg driter fullstendig i deg, men om dette er en generell oppførsel som du også praktiserer utenfor nettet, synes jeg virkelig synd på de som måtte befinne seg i din umiddelbare nærhet. Og spesielt om de ikke deler dine synspunkter på saker og ting. For du har jo alltid rett, og om du ikke har det, og blir gjort oppmerksom på det, blir du rett og slett uspiselig.

Jeg kan forstå at det er tungt, men når du presterer direkte faktafeil, er det vel ikke merkelig at noen sier fra. Du slenger ut av deg diverse teser om ditt og datt, og noen ganger blir det feil. Som nå. Da må du nesten tåle å bli gjort oppmerksom på det uten å grine.

Det var vel du som begynte med å belære meg barneskole lærdom... se på dine egne innlegg før du klager på meg.

Hva var det som var faktafeil?

Det forklarte jeg da vel? Det å sammenligne nærings omsetning (hadde du enda brukt et positivt resultat) med privat lønn, og så dra paraleller mellom disse ift prosentandel gjeld kontra dette.

En gang til: En høy omsetning må ikke nødvendigvis bety høyt overskudd. Om Leeds sitter igjen med 18 pund etter en omsetning på 250 mill har vi ikke mye å kjøpe for, eller låne på. Satt litt på spissen. :)

Var det bedre forklart?

Rent bortsett fra det, spørsmålet ditt om hvorvidt det koster 250 mill å drifte en fotballklubb i L1 har jeg ingen anelse om. Der kan det mye mulig være at du har rett i at overskuddet burde være høyt.

Men jeg tror fortsatt på at klubben blir drevet edruelig ift pengebruk. Hyppige uttalte teser om at Bates gjemmer unna store summer har jeg absolutt ingen tro på.

Helt klart, om jeg skulle la all fornuft fare, ville jeg selvsagt bifallt at høye lån ble tatt opp, og klassespillere ble kjøpt inn. Men jeg er en jordnær fyr, og jeg har tro på at en fornuftig innkjøpspolitikk er i tråd med en langtidsplan om at klubben skal bruke et par-tre år på å spille seg opp i PL. Dette uten å brekke nakken i forsøket.

Ellers håper jeg vi i fortsettelsen kan være uenige uten å synke til nedrigheter.

:)

jarle

Quote from: nellejr on July 06, 2010, 21:30:02

Min mening!

Noen her som har gjeld?

Er du helt gal?

Du er medlem av korttidsminneforeninga skjønner jeg. Har ikke vi i Leeds nok av eksempler på at spillere ikke bare er null verdt ved kontraktsutgåelse, men faktisk har en negativ verdi før kontrakten går ut? Hvor historieløs kan man bli? Hva med Beckford? Hva tror du Swansea tenker om Bessone? Hvor mange eksempler trenger du ? Husk vi er i real life. Fotball manager er noe helt annet!

Korttidsminne..???

Beckford kunne vært solgt for en bra Leeds valgte å beholde ham - ergo null... det er vel du som har kortidsminne her!!!

Som jeg sier feil spillere kan bli dyrkjøpte...  Riktige kjøp stiger i verdi...
også må man selge når budene er riktige...

Nåe det gjelder Bessone så var han er free transfer når han kom og gratis når han gikk...
Swansea ventet til det var mindre en et år igjen av kontrakten før han fikk tilbud om ny... derfor satt de uten power og spilleren hadde alle kort på hånden.

Men vi satster på å bli den første klubben igjennom som når PL toppen med låne og Bosman spillere...

Tjalla

Quote from: jarle on July 06, 2010, 23:16:44

Min mening!

Noen her som har gjeld?

Er du helt gal?

Korttidsminne..???

Beckford kunne vært solgt for en bra Leeds valgte å beholde ham - ergo null... det er vel du som har kortidsminne her!!!

Nåe det gjelder Bessone så var han er free transfer når han kom og gratis når han gikk...
Swansea ventet til det var mindre en et år igjen av kontrakten før han fikk tilbud om ny... derfor satt de uten power og spilleren hadde alle kort på hånden.

Men vi satster på å bli den første klubben igjennom som når PL toppen med låne og Bosman spillere...

Nå skal ikke jeg hetse noen her. Denne tankegangen er jo nettopp grunnen til at vi har vært nedom L1. Massevis av usikret lån som krever suksess for at klubben ikke skal tape store summer (ja lån med fotballspillere som sikkerhet kan kalles usikret fordi de i realiteten er null verdt dersom de ikke presterer). Dette var jo måten leeds fremstilte økonomien sin under Risdale, de hadde ganske greit med assets på papiret, men mesteparten av assetsene var i realiteten spillerene (med unntak av banen og treningsfeltet som vi ikke har lengre...) og alle her vet jo hvorden de presterte og hvordan det til slutt endte.

Men det jeg er enige med mange her i er at det virker meget merkelig at en klubb som ligger på det kostnadsnivået Leeds ligger på i dag (etter opprensningen) med den omsetningen ikke klarer å hoste opp noen pund sterling til et par overganger som viser at de vil noe og skaper litt blest (og kanskje til og med litt ektra inntekter). En fotballklubb kan ikke sammenlignes direkte verken med privat økonomi eller bedriftsøkonomi siden det som virkelig måles til slutt er det som skjer utenpå banen og det kommer neppe særlig godt frem i blåruss statistikken  ;)
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

jarle

Quote from: Tjalla on July 06, 2010, 23:31:35
Quote from: jarle on July 06, 2010, 23:16:44

Min mening!

Noen her som har gjeld?

Er du helt gal?

Korttidsminne..???

Nå skal ikke jeg hetse noen her. Denne tankegangen er jo nettopp grunnen til at vi har vært nedom L1. Massevis av usikret lån som krever suksess for at klubben ikke skal tape store summer (ja lån med fotballspillere som sikkerhet kan kalles usikret fordi de i realiteten er null verdt dersom de ikke presterer). Dette var jo måten leeds fremstilte økonomien sin under Risdale, de hadde ganske greit med assets på papiret, men mesteparten av assetsene var i realiteten spillerene (med unntak av banen og treningsfeltet som vi ikke har lengre...) og alle her vet jo hvorden de presterte og hvordan det til slutt endte.

Men det jeg er enige med mange her i er at det virker meget merkelig at en klubb som ligger på det kostnadsnivået Leeds ligger på i dag (etter opprensningen) med den omsetningen ikke klarer å hoste opp noen pund sterling til et par overganger som viser at de vil noe og skaper litt blest (og kanskje til og med litt ektra inntekter). En fotballklubb kan ikke sammenlignes direkte verken med privat økonomi eller bedriftsøkonomi siden det som virkelig måles til slutt er det som skjer utenpå banen og det kommer neppe særlig godt frem i blåruss statistikken  ;)

Problemet er at hver gang noen ber om et kjøp eller litt bruk av penger så viftes det med Pistol Pete og direkte nedrykk til league 10...

Det blir litt merkelig om 1 kjøp eller 2 til et par millioner pund skal få oss tilbake dit.
Særlig når Delph pengene ikke er brukt på noe som helst ( borsett fra en Yacht på British Virgin Island..)

Jeg mener bare Bates ikke kjøper gullfisker så går det vel bra?

bwirum

Quote from: jarle on July 06, 2010, 23:16:44Korttidsminne..???

Nå kan det jo faktisk argumenteres med at Beckford var mer verdt for oss å beholde ut sesongen og la han gå gratis på sommeren, enn det vi hadde fått for han om vi solgte i januar...

Uansett så er det vel eksempler på lag som har gått opp til PL uten massive investeringer? Husker ikke helt hva Burnley brukte før opprykkssesongen deres, men det var vel ikke voldsomme summer det heller?

Tror nok det kommer en eller to signeringer som faktisk koster penger, men vi har da som kjent akkurat startet på transfervinduet, det har vært (og er faktisk fremdeles) WC i Sør-Afrika, ferier og annet rask. Hvis vi kommer til 1. august og det fremdeles ser ut som det gjør nå, ja da skal jeg begynne å bli bekymret sammen med deg Jarle. Og h.b. Og DHY. Inntil det så velger jeg å ikke bruke all verdens energi på å være bekymret.

Allikevel, og totalt sett, før sesongstart så ønsker jeg meg virkelig en rask spiss, en kontrollør på midtbanen, en god stopper til og helst en høyreback. Aller mest en spiss og en stopper. Og så ønsker jeg å se noen talenter fra akademiet få sjansen i noen cup-kamper, så vi har noe å se frem til i årene som kommer av egenproduserte spillere.

Til sist, kan dere ikke alle sammen være så snill å bli litt flinkere til å kutte disse sitat-trærne? Veldig ofte holder det lenge å dra med seg det siste eller par siste sitatene. Det er spesielt irriterende når jeg prøver å lese litt på mob'en.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Tjalla

Quote from: jarle on July 06, 2010, 23:41:25

Problemet er at hver gang noen ber om et kjøp eller litt bruk av penger så viftes det med Pistol Pete og direkte nedrykk til league 10...

Det blir litt merkelig om 1 kjøp eller 2 til et par millioner pund skal få oss tilbake dit.
Særlig når Delph pengene ikke er brukt på noe som helst ( borsett fra en Yacht på British Virgin Island..)

Jeg mener bare Bates ikke kjøper gullfisker så går det vel bra?

Ja dermed kan jeg som sagt være enig med deg i prinsippet Jarle :) Dersom det ikke taes opp dyre usikret lån (tilmærmet et kredittlån/forbrukslån for en person) så mener jeg også at det bør satses litt. Men klart det beste var om vi fikk tak i de gratis, og nøyde oss med lønningene som også følger gode spillere. Dessverre så er det ikke alltid slik at man kan få tak i akkurat den rette spilleren (kun nestbeste-løsninger) for å bygge det laget man trenger for å oppnå målene, og da kan det fra en fotballklubb sitt ståsted være nødvendig å punge ut med litt sterling. Forhåpentligvis uten å ta opp lån ;)

Samtidig må jeg si at jeg hadde syntes at det var enda morsommere om det kom opp et par ungutter som tok steget og dominerte litt i førsteelleveren igjen! Kom igjen Aidy! MOT!
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Masinga

Quote from: bwirum on July 07, 2010, 07:54:33
Til sist, kan dere ikke alle sammen være så snill å bli litt flinkere til å kutte disse sitat-trærne? Veldig ofte holder det lenge å dra med seg det siste eller par siste sitatene. Det er spesielt irriterende når jeg prøver å lese litt på mob'en.
Helt enig! Her må moderatorene inn og styre. Det er helt unødvendig å sitere foregående innlegg ved å dra med seg den lange halen av sitater.
Masinga, medl.nr. 1250

torivar

Jarle, jeg oppfordrer deg igjen. Gå rundt i gatene i lille Monaco og let etter denne Bates. Bor du virkelig i samme by som han kan jeg ikke forstå annet enn at han eller Susanna bør være mulig å spore opp. Jeg er helt sikker på at han spiser lunch, og at det ikke skjer ved kjøkkenbenken hjemme.

Si din mening og argumenter for dine synspunkter, hør hva han har å si. Det hadde vært utrolig spennende å fått referert hva dere hadde snakket om.  Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde jagd deg, og at han hadde tatt en sivilisert prat. Han er jo bare enn mann som deg og meg.

Marching on together.

B_Ød

Etter første sesong på maaaange år, som faktisk har gitt et tellende resultat, klarer jeg ikke å være annet en positiv. Litt nøktern drift, økonomisk, ser jeg på som kun positivt. Stoler på at de som driver styre&stell i klubben har vel så kontroll på sakene som oss her på forumet. Bare bra med kritiske innlegg, tyder på engasjerte medlemmer, men det sklir litt for ofte ut syns jeg, og da blir det bare pinlig og flau lesning.
Så kan man jo heller krangle om poenget med å debattere i hvilken grad det er noe poeng i å føre en oppegående debatt her på forumet, sånn inn imot de avgjørelser som evt vil bli tatt fra klubbhold ;)
Ups & Ups!!

jarle

Quote from: Duncan McKenzie on July 07, 2010, 10:13:26
Jarle, jeg oppfordrer deg igjen. Gå rundt i gatene i lille Monaco og let etter denne Bates. Bor du virkelig i samme by som han kan jeg ikke forstå annet enn at han eller Susanna bør være mulig å spore opp. Jeg er helt sikker på at han spiser lunch, og at det ikke skjer ved kjøkkenbenken hjemme.

Si din mening og argumenter for dine synspunkter, hør hva han har å si. Det hadde vært utrolig spennende å fått referert hva dere hadde snakket om.  Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde jagd deg, og at han hadde tatt en sivilisert prat. Han er jo bare enn mann som deg og meg.

Marching on together.

Først kan han SVARE TENFORKEN...

skikkelige klubber og ærlige formenn har åpen dialog med fansen og medlemmene...
De som har noe å skjule lever som Bates...

Han har for meg ved å ikke svare på helt greie spørsmål fra fansen bekreftet alle mine misstanker...

Men det er ikke det denne tråden handler om...

sveifors

Jeg har konkludert med for lenge siden at Ken Bates ikke har mere penger å bruke på Leeds enten han vil eller de bak ham ikke vil.

Vi får være glad at ikke han er av eiere som setter klubben igjeld for å håndtere egen gjeld(Les scumchester Lpool).

Jeg er nøktern optimist men tror ikke vi blir et premier league lag før vi får nye eiere. La oss håpe på en anstendig sesong i år på tross av dette. Gidder ikke å bruke krefter på å hyle på ting jeg ikke kan gjøre noe med, les været og Ken Bates.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life