Skrevet av Emne: Sommer er Bates tid  (Lest 13194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Sommer er Bates tid
« på: Juli 18, 2010, 22:35:23 »
Lange sommernetter gir tid til tanker og litt research.

Idag kom over info som støtter mine teorier om Bates.

1) Han kjøpte klubben for 10 mill pund uten å gjøre en due dilligence! ?
Hvem profesionell business mann kjøper et konkursbo med gjeld left right and center uten å snu hver eneste stein...

svar: En som har som mål å la klubben gå konkurs for så ta den over 100% uten gjeld.

I en slik strategi betyr det jo ingen ting hva gjelden er, den skal jo bort.
Bates kontrolerte Astor som sto for mer en 25% av gjelden, mao kunne blokkere en CVA, og all husker jo at det hadde som forutsetning at Bates vant budrunden hvis ikke ville de blokkere CVA.
Så Bates visste jo at han ville vinne med 1 p i pundet.


Forumet er dødt om dagen... derfor en tråd som mange missliker :)



ps.. Laget vi skal starte Cola ligaen med er pr idag et godt stykke unna  det vi hadde i 2005 sessongen da vi var i økonomisk krise og tapte 120.000 pund pr uke i henhold til Bates. Skulle tro fotballen har utviklet seg siden da.

Hvor er typene som Sullivan, Creswell, Hulse, Healy, Blake, Lewis, Derry osv...

2-3 signinger til er meget nødvendig  tror jeg!!!


p0ndus

  • Gjest
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #1 på: Juli 18, 2010, 23:22:33 »
Hel klart Jarle, her må det investeringer til. Men kommer det noen ,neppe. Og nå er det mindre enn 4 uker til seriestart. Har litt sans for Collins(noe jeg tydeligvis er ganske alene om), men resten av forsterkningene virker tvilsomme. Sammenligner innkjøpspolitikken med å handle på FRETEX, masse fine brukelige ting der(for all del støtter godt om Fretex) men du går ikke dit når du skal kjøpe deg noe som skal sette den lille prikken over ien i heimen.
Var etter vårsesongen betinget opitimist med en plass rundt 10-15, men frykter nå veldig at vi vil havne i nedrykkssumpa tidlig i seongen og bli der. Så skaff oss spillerkrydderet vi trenger, så sesongen blir spiselig for alle våre fans. Ønsker fortsatt god sommer til alle MOT.

kilgallon

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #2 på: Juli 18, 2010, 23:32:58 »
Alt det der med Bates' motiver for å kjøpe klubben er imo en uendelig kjedelig diskussjon. Det begynner å bli noen år siden han gjorde det, og det har vel i ettertid vist seg at det ikke var forbudt det han gjorde - det var kanskje moralsk forkastelig - men vi er som klubb på vei opp igjen etter noe som føles som en evighet i skyggenes dal. Så i forhold til Bates - I rest my case.

Det annet som du tar opp Jarle er straks mere spennende og noe som jeg sjøl har gått og grundet på. Hvor stærk er egentlig dagens lag i forhold til dels det laget som spillte play off finale mot Watford i mai 2006 og det laget som rykket ned året etter i forhold til det vi kan mønstre pr i dag?

La oss ta to lagopstillinger. Den første er fra play off finalen:
Sullivan, Kelly, Butler, Gregan, Kilgallon, Richardson, Miller, Derry, Douglas, Lewis, Hulse.
Res.: Bakke, Healy, Blake, Stone, Bennet

Den andre er startopstillingen i siste kamp i Slovakia:
Schmeichel, Connolly, Bromby, Collins, Bessone, Kilkenny, Howson, Snodgrass, Johnson, Becchio, Paynter
Res.: Higgs, Gradel, Grella, Naylor, Bromby, Somma, Sam, white osv...

Hvis vi starter med de bakerste fem så vil jeg faktisk vurdere Sullivan som den stærkeste. Tett fulgt av Higgs. I mine øyne er de to temmelig like keepere. Rolige og stabile, med jevne prestasjoner (bortsett fra Sullivan i nettopp finalen mot Watford). Schmeichel er mere sprellemannen som disker opp med de mest utrolige redninger, men som også kan skape en viss form for utrygghet i forsvaret. Han har langt igjen før han når opp på et nivå hvor han er like god som hans far var på de dårlige dagene. Har sett han i en del kamper på det danske u-21 landslaget da de har base i aalborg, og Kasper har en viss uforudsigelighet i sitt spill som gjør at man ikke helt stoler på han.

Av de fire neste så er det greit å vurdere midtstopper plassen: Bromby og Collins er begge langt bedre enn Butler, men Kilgallon er bedre enn dem all (til sammen ;))
Håper virkelig Kisnorbo snart er klar!
De to nye backs er vanskelig å vurdere. Connolly er en spiller jeg har hørt om men aldri lagt mærke til, mens Bessone er et fullstendig ubeskrevet blad for meg. Men så mye ros han får her inne så er han sikkert veldig god!
Kelly er jo en legende, men var overveiende ikke god de to siste sesongene han spillte, mens Lewis gikk fra fremragende til veldig dårlig. Men helt klart en spiller som med det nivå han hadde dengang også hadde vært fast mann i dag.

Dagens midtbane er langt mere spennende og inneholder også langt mere kvalitet enn den i 2006. Gutter som Kilkenny, Howson, Snoddy, gradel og Johnson ville i mine spille skjorta av  Gregan, Derry, Miller og Douglas. No doubt about it. Det var ingen kreativitet dengang, men det har vi nå. Jeg synes vi har en fantastisk talentfull midtbane, men er enig med mange herinne at vi nok mangler en Annan, VanBommel eller Khedira type til å vinne alle de tøffe duellene foran vores 4 back kjede og dermed hindre motstanderne i å få rummet mellem midtbanen og stopperne våre. Der kunne vi saktens brukt en Derry i slag.

Fremme så hadde vi dengang Hulse og Healy og de matcher vel egentlig en Becchio og Paynter. Hverken Hulse eller Healy er notoriske goalgettere, men det har til gjengjeld Becchio og Paynter bevist at de er, om enn på et lavere nivå.

Alt i alt ser jeg egentlig veldig lyst på den kommende sesong. Når Kevin Blackwell kunne få det Leeds laget han hadde i 2006 helt til play off finalen, så ser jeg bestemt lyst på fremtiden. Det laget vi har nå er langt mere talentfullt og inneholder mere kvalitet samlet sett.

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #3 på: Juli 19, 2010, 02:09:37 »
Greie vurderinger, Kilgallon, med i hvert fall en ting å pirke på.  :D
Gregan spilte vel knapt en eneste kamp på midtbanen den sesongen du har hentet lagoppstillingen fra, så i rettferdighetens navn må han nesten vurderes som midtstopper.
- Leif Olav

kilgallon

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #4 på: Juli 19, 2010, 07:57:10 »
Ja, jeg vet det Lojosang ;) Men som midtstopper var han jo en katastrofe, så det gjorde ikke laget bedre :)

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #5 på: Juli 19, 2010, 08:03:30 »


Alt i alt ser jeg egentlig veldig lyst på den kommende sesong. Når Kevin Blackwell kunne få det Leeds laget han hadde i 2006 helt til play off finalen, så ser jeg bestemt lyst på fremtiden. Det laget vi har nå er langt mere talentfullt og inneholder mere kvalitet samlet sett.


Hvordan et lag bestående av spillere med stort sett erafring fra nivå 3 med noen få unntak og knapt nok det på enkelte spillere kan inneholde mer kvalitet enn 2005 laget hvor mange hadde PL erfaring fra tidligere eller endte opp på det nivået etter at Leeds solgte de er for meg uforklarlig! (12 mann med PL nivå/erfaring på 2005 laget... 2010 laget til nød 1 eller 2)


DenHviteYeboah

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #6 på: Juli 19, 2010, 08:10:32 »
Vi blir nok aldri enige om Bates her inne, men hvis vi ser bort fra hans drift av klubben håper jeg vi kan være enige om at gammer´n må vekk!For å få denne klubben videre MÃ… klubben ha ny eier.Med Bates sin evne/vilje til å bruke penger på klubben kommer vi aldri til å komme lenger enn til de 3-4 siste plasser i PL.
Er litt bekymret foran kommende sesong, men tror vi kan klare midt på.Det er jo helt ræva for denne klubben, men enkelte er jo fornøyd med det så...

Kato

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #7 på: Juli 19, 2010, 08:31:45 »
Går ut fra at bak diskusjonen om spiller opp mot hverandre, ligger tanken om vi kan rekke play-off med dagens mannskap kontra 2005/6-laget.

Ved siden av vurderingen av enkeltspillere er det jo andre faktorer som betyr mye:

1. Den gang var vi på nedtur med spillere som hadde vært med på nedrykk og konsolidering. Denne gang stiller vi med spillere som er rykket opp. Tror mentalt det er bedre "go" i gruppa. Vi er på opptur. Poeng: Det mentale betyr utrolig mye i fotball.

2. Den gang hadde vi en del mette spillere. Opplever vi er yngre og mer fremtidsrettede nå.

3. Mener klart  Grayson er en sterkere og bedre manager enn den gamle keeperen.

4. På den andre siden er det ingen som har nevnt nivået i ligaen. Hvordan har utviklingen vært? Det vil vel også påvirke mulighetene. Så noen kamper på våren, og var egentlig litt skremt over hvor mye bedre nivået virket å være enn der vi kommer fra. Kanskje Naylors ord denne uken er kloke.

 

Bjorn

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #8 på: Juli 19, 2010, 08:55:20 »
Vi blir nok aldri enige om Bates her inne, men hvis vi ser bort fra hans drift av klubben håper jeg vi kan være enige om at gammer´n må vekk!For å få denne klubben videre MÃ… klubben ha ny eier.Med Bates sin evne/vilje til å bruke penger på klubben kommer vi aldri til å komme lenger enn til de 3-4 siste plasser i PL.
Er litt bekymret foran kommende sesong, men tror vi kan klare midt på.Det er jo helt ræva for denne klubben, men enkelte er jo fornøyd med det så...

Etter sånn som forventningene ser ut til å ha bygget seg opp i det siste til ny sesong, tviler jeg på at det er mange som er fornøyde med å klare midten av tabellen. Men at det er helt ræva for denne klubben er jo å ta ting helt ut av perspektiv som vanlig. Vi spillte tross alt i League one forrige sesong. Før jeg vet hvordan laget spiller sammen og hvordan de klarer seg mot resten av Championship er jeg godt fornøyd med top 10. Dette kan godt justeres opp eller ned ettersom sesongen går. Grayson har planer om å rykke opp i løpet av 3 år. Det er vel ikke bra nok for deg DHY?
Marching On! 4276

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #9 på: Juli 19, 2010, 11:37:38 »
Vi blir nok aldri enige om Bates her inne, men hvis vi ser bort fra hans drift av klubben håper jeg vi kan være enige om at gammer´n må vekk!For å få denne klubben videre MÃ… klubben ha ny eier.Med Bates sin evne/vilje til å bruke penger på klubben kommer vi aldri til å komme lenger enn til de 3-4 siste plasser i PL.
Er litt bekymret foran kommende sesong, men tror vi kan klare midt på.Det er jo helt ræva for denne klubben, men enkelte er jo fornøyd med det så...

Etter sånn som forventningene ser ut til å ha bygget seg opp i det siste til ny sesong, tviler jeg på at det er mange som er fornøyde med å klare midten av tabellen. Men at det er helt ræva for denne klubben er jo å ta ting helt ut av perspektiv som vanlig. Vi spillte tross alt i League one forrige sesong. Før jeg vet hvordan laget spiller sammen og hvordan de klarer seg mot resten av Championship er jeg godt fornøyd med top 10. Dette kan godt justeres opp eller ned ettersom sesongen går. Grayson har planer om å rykke opp i løpet av 3 år. Det er vel ikke bra nok for deg DHY?


NEI.. det er ikke bra nok for Leeds å være utenfor PL i 10 lange år hvert 15 år slik det har vært til nå...

Noen andre klubber på vår størrelse har også opplevd nedrykk... men de kommer seg opp igjen og det rimelig kvikt.

Vi er vel den desidert største klubben i verden som roter rundt i lavere divisjoner til stadighet!!! ( les største by, rikeste by, et lag kun i byen etc kontra sammenlignbare klubber/byer i Europa)

Bjorn

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #10 på: Juli 19, 2010, 11:50:53 »
Ok.. Så er vi en stor klubb og andre klubber har rykket ned og deretter rykket opp igjen. Men sett i nyere tid, finnes det mange eksempler som Leeds som har mistet rubbel og bit, rykket ned 2 ligaer og deretter rykket opp igjen til PL med suksess?? I think not. Ihvertfall de to øverste divisjonene har blitt mye jevnere og flere kjemper om beinet.
Tror du skal lete lenge for et godt sammelignbart eksempel i England ihvertfall..
Forstår du er frustrert og at det går for sakte, men vi er da på vei i riktig retning? Tror du et opprykk i PL i år er den store løsningen? Er det virkelig sunt?

Marching On! 4276

kilgallon

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #11 på: Juli 19, 2010, 12:18:24 »
Hvor mange av de spillerne vi hadde i 2005/2006 har slått igjennom på PL-nivå, Jarle? Som jeg umiddelbart kan se så snakker vi kun Robbie Blake - og hvem skulle ha trodd det??? Han virket over the top den gang han var hos oss. Utrent og feit og med kun glimtvise prov på det han senere har vist hos Burnley. Healy, Kilgallon og Miller er vel eksempler på spillere som aldri har slått til i PL.
På det laget vi har nå har vi da masser av spillere med erfaring fra spesielt cola-ligaen. Her kan nevnes Bromby, Collins, Bessone, Kisnorbo, Sam, Connolly, Naylor, Hughes. Og spillere som Snoddy, Howson, Becchio, Kilkenny og Johnson holdt da et vannvittig bra nivå i de kampene vi så mot Pool, Manu, Spurs og Watford siste sesong.
Jeg synes faktisk vi har et spennende lag og jeg gleder meg som en liten unge til å følge det i den kommende sesong. Og jeg er ikke fornøyd med en plass midt på tabellen, selvfølgelig er jeg ikke det. Vi skal spille med om opprykking, men realistisk sett så tror jeg vi skal bruke et par år innen vi snakker PL.

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #12 på: Juli 19, 2010, 12:25:27 »
Hvor mange av de spillerne vi hadde i 2005/2006 har slått igjennom på PL-nivå, Jarle? Som jeg umiddelbart kan se så snakker vi kun Robbie Blake - og hvem skulle ha trodd det??? Han virket over the top den gang han var hos oss. Utrent og feit og med kun glimtvise prov på det han senere har vist hos Burnley. Healy, Kilgallon og Miller er vel eksempler på spillere som aldri har slått til i PL.
På det laget vi har nå har vi da masser av spillere med erfaring fra spesielt cola-ligaen. Her kan nevnes Bromby, Collins, Bessone, Kisnorbo, Sam, Connolly, Naylor, Hughes. Og spillere som Snoddy, Howson, Becchio, Kilkenny og Johnson holdt da et vannvittig bra nivå i de kampene vi så mot Pool, Manu, Spurs og Watford siste sesong.
Jeg synes faktisk vi har et spennende lag og jeg gleder meg som en liten unge til å følge det i den kommende sesong. Og jeg er ikke fornøyd med en plass midt på tabellen, selvfølgelig er jeg ikke det. Vi skal spille med om opprykking, men realistisk sett så tror jeg vi skal bruke et par år innen vi snakker PL.


Jeg sa at de endte opp i PL... ikke at de slo til eller ble stjerner

Tror også at de spillerne vi har passer bedre i cola ligaen en knokkel ligane vi var i der det nesten er umulig å spille fotball... så enig med deg der at vi sånn sett stor sterkt!
Savner uansett 2-3 av de som er et hakk eller 2 over de vi har!!!

Bjorn

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #13 på: Juli 19, 2010, 12:35:15 »
Men er det snakk om 2-3 stk er det vel ikke så ille? Det kan jo skje at det kommer inn ihverfall 1 til før det hele starter. Mulig Grayson avventer litt til for å se behovet..
Marching On! 4276

kilgallon

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #14 på: Juli 19, 2010, 12:47:16 »
Savner uansett 2-3 av de som er et hakk eller 2 over de vi har!!!

Helt enig! ;) Og de kommer forhåpentlig innen august!

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #15 på: Juli 19, 2010, 13:10:13 »
Ja, jeg vet det Lojosang ;) Men som midtstopper var han jo en katastrofe, så det gjorde ikke laget bedre :)

Tja, all den tid han var med å spille oss til playoffinale kan han neppe ha vært HELT katastrofal. genial var vel neppe Blackwell? :)
- Leif Olav

euphor9

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #16 på: Juli 19, 2010, 15:35:55 »
Tidligere i sommer var det snakk om at Beckford måtte erstattes ifølge diverse intervjuer med Grayson,dette pratet har stilnet litt virker det som.  Kan virke som Leeds leter i enhver krok etter billige spissløsninger.     Allerede ifjor viste vi at det blir vanskelig når vi ikke klarer å konkurere med Sothampton om spilleroverganger.  Ei heller kjøpe Thorpe Artc tilbake.

Bates har snakka om hotellplaner osv rundt Elland Road,tror heller Bates bør snakke om å pensjonere seg.

Hvil deg dine siste år Bates før du sprenger ei sikring i topplokket!

Men for tiden så må vi leve med det vi har.  Derfor så må Leeds prøve å skynde seg langsomt.
Bygge stein for stein.
 
Vi får håpe på at Grayson finner gode billige løsninger, for penger finnes det lite av å bruke på spillerkjøp.

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #17 på: Juli 19, 2010, 15:42:58 »
Tidligere i sommer var det snakk om at Beckford måtte erstattes ifølge diverse intervjuer med Grayson,dette pratet har stilnet litt virker det som.  Kan virke som Leeds leter i enhver krok etter billige spissløsninger.     Allerede ifjor viste vi at det blir vanskelig når vi ikke klarer å konkurere med Sothampton om spilleroverganger.  Ei heller kjøpe Thorpe Artc tilbake.

Bates har snakka om hotellplaner osv rundt Elland Road,tror heller Bates bør snakke om å pensjonere seg.

Hvil deg dine siste år Bates før du sprenger ei sikring i topplokket!

Men for tiden så må vi leve med det vi har.  Derfor så må Leeds prøve å skynde seg langsomt.
Bygge stein for stein.
 
Vi får håpe på at Grayson finner gode billige løsninger, for penger finnes det lite av å bruke på spillerkjøp.

Enig at det ikke er penger til noe.. det er tydelig - borsett fra maling og nye dasser samt noe gjerder som Bates skrøt av!

det jeg lurer på er hvor pengene blir av?


euphor9

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #18 på: Juli 19, 2010, 16:09:43 »


det jeg lurer på er hvor pengene blir av?


[/quote]


Viss vi har vært drevet med røde tall siste sesonger som jo regnskap til klubben har vist.
Er det da mulighet for eier(ne) å ta ut aksjeutbytte i form av overskudd?

Kan noen av pengene taes ut av driften uten at det synes på budsjettet?

Angående Delph pengene så må Leeds ha bedt om minimum 60-70% av pengene med engang og resten prestasjonsbetinget. Noe annet ville være usansynlig.

Hvordan lar det seg gjøre å gå i underskudd når Leeds har kjørt med Premier League priser i League 1?

Hvordan skal man klare å gå med overskudd iår da? Pga tv-inntekter osv?

Er helt på linje med Anthony/Jarle/h.b og de andre som mener at Bates må ut!

Skjønner self at det kan ta lengere tid enn mange av oss vil.


lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #19 på: Juli 19, 2010, 16:46:40 »


det jeg lurer på er hvor pengene blir av?




Viss vi har vært drevet med røde tall siste sesonger som jo regnskap til klubben har vist.
Er det da mulighet for eier(ne) å ta ut aksjeutbytte i form av overskudd?

Kan noen av pengene taes ut av driften uten at det synes på budsjettet?
[/quote]

Budsjettet er nokså verdiløst i denne sammenheng, regnskapet noe helt annet.

Hvis man skal tappe en bedrift for penger på lyssky vis er vel å gi seg selv lån til rimelig høye renter den vanligste måten å gjøre det på?
Jeg aner ikke hvor lett dette er og hvor godt kontrollert sånt er, men man vil jo håpe at britisk skattefut er såpass oppegående at de ville avsløre det rimelig greitt?
- Leif Olav

euphor9

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #20 på: Juli 19, 2010, 17:04:21 »
Det skulle self stå regnskapet og ikke budsjettet :)   Men takk for svar :)

DenHviteYeboah

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #21 på: Juli 19, 2010, 19:10:02 »
Vi blir nok aldri enige om Bates her inne, men hvis vi ser bort fra hans drift av klubben håper jeg vi kan være enige om at gammer´n må vekk!For å få denne klubben videre MÃ… klubben ha ny eier.Med Bates sin evne/vilje til å bruke penger på klubben kommer vi aldri til å komme lenger enn til de 3-4 siste plasser i PL.
Er litt bekymret foran kommende sesong, men tror vi kan klare midt på.Det er jo helt ræva for denne klubben, men enkelte er jo fornøyd med det så...

Etter sånn som forventningene ser ut til å ha bygget seg opp i det siste til ny sesong, tviler jeg på at det er mange som er fornøyde med å klare midten av tabellen. Men at det er helt ræva for denne klubben er jo å ta ting helt ut av perspektiv som vanlig. Vi spillte tross alt i League one forrige sesong. Før jeg vet hvordan laget spiller sammen og hvordan de klarer seg mot resten av Championship er jeg godt fornøyd med top 10. Dette kan godt justeres opp eller ned ettersom sesongen går. Grayson har planer om å rykke opp i løpet av 3 år. Det er vel ikke bra nok for deg DHY?
nei, jeg synes ikke det er bra nok for Leeds United.Men med bukken som eier er det vel ikke realistisk å håpe på annet....så du har nok rett i at det er ok.

DenHviteYeboah

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #22 på: Juli 19, 2010, 19:15:18 »
Ja, jeg vet det Lojosang ;) Men som midtstopper var han jo en katastrofe, så det gjorde ikke laget bedre :)

Tja, all den tid han var med å spille oss til playoffinale kan han neppe ha vært HELT katastrofal. genial var vel neppe Blackwell? :)
Blackwell var en bra manager.Fikk oss til playoff finale med et lag sammenrasket av spillere den gang vi tidligere ikke hadde hørt om.Så kom vi skjevt ut neste sesong og geitebukken gjorde genistreken med å hente Wise slik at vi kunne rykke ned en gang til.... :(

Ihag

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #23 på: Juli 19, 2010, 19:31:21 »
Greit om du demper dine ( alltid) negative kommentarer. Blir deppa når du er på forumet.


Innlegget er lett moderert på grunn av unødvendig kraftig språkbruk.
« Siste redigering: Juli 20, 2010, 02:42:21 av lojosang »

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #24 på: Juli 19, 2010, 19:33:38 »
Ja, jeg vet det Lojosang ;) Men som midtstopper var han jo en katastrofe, så det gjorde ikke laget bedre :)

Tja, all den tid han var med å spille oss til playoffinale kan han neppe ha vært HELT katastrofal. genial var vel neppe Blackwell? :)
Blackwell var en bra manager.Fikk oss til playoff finale med et lag sammenrasket av spillere den gang vi tidligere ikke hadde hørt om.Så kom vi skjevt ut neste sesong og geitebukken gjorde genistreken med å hente Wise slik at vi kunne rykke ned en gang til.... :(

Her er vi rørende enige, Yeboah. Dennis Wise er den største katastrofen som har rammet Leeds etter at Ridsdale fikk den glimrende ideen å ta opp milliardlån med sikkerhet i framtidige CL-inntekter og fire tombolalodd.
- Leif Olav

Ihag

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #25 på: Juli 19, 2010, 20:53:52 »
Ja, ja. Hvis Bill Gates var styreformann i LUFC, så er jeg enig. Hvis vi derimot ser på realitetene, så er jeg helt uforstående. Nå må Sandefjord hente Messi, Rooney osv ellers rykker vi ned ! Saklighet på samme nivå som et par på dette forumet ! KB og SG har gjort en god jobb for LUFC, og bør slippe lavmål kommentarer fra de nevnte 2!

DenHviteYeboah

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #26 på: Juli 19, 2010, 23:08:17 »
Ja, ja. Hvis Bill Gates var styreformann i LUFC, så er jeg enig. Hvis vi derimot ser på realitetene, så er jeg helt uforstående. Nå må Sandefjord hente Messi, Rooney osv ellers rykker vi ned ! Saklighet på samme nivå som et par på dette forumet ! KB og SG har gjort en god jobb for LUFC, og bør slippe lavmål kommentarer fra de nevnte 2!
dette var da voldsomt....til opplysning hadde jeg en fantastisk barndom ;D
Hva som er lavmål er det heldigvis de forskjellige øyne som avgjør og ikke du alene :)

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #27 på: Juli 19, 2010, 23:18:51 »
Ja, ja. Hvis Bill Gates var styreformann i LUFC, så er jeg enig. Hvis vi derimot ser på realitetene, så er jeg helt uforstående. Nå må Sandefjord hente Messi, Rooney osv ellers rykker vi ned ! Saklighet på samme nivå som et par på dette forumet ! KB og SG har gjort en god jobb for LUFC, og bør slippe lavmål kommentarer fra de nevnte 2!

omg :o

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #28 på: Juli 19, 2010, 23:21:37 »
Lange sommernetter gir tid til tanker og litt research.

Idag kom over info som støtter mine teorier om Bates.

1) Han kjøpte klubben for 10 mill pund uten å gjøre en due dilligence! ?
Hvem profesionell business mann kjøper et konkursbo med gjeld left right and center uten å snu hver eneste stein...

svar: En som har som mål å la klubben gå konkurs for så ta den over 100% uten gjeld.

I en slik strategi betyr det jo ingen ting hva gjelden er, den skal jo bort.
Bates kontrolerte Astor som sto for mer en 25% av gjelden, mao kunne blokkere en CVA, og all husker jo at det hadde som forutsetning at Bates vant budrunden hvis ikke ville de blokkere CVA.
Så Bates visste jo at han ville vinne med 1 p i pundet.

.....


Hva slags 'ny' info er det du har kommet over da Jarle? Om du først tar ordet research i din munn, bør du også følge opp med kilde/referanse, ihvertfall når det gjelder et så alvorlig tema som Leeds United og Ken Bates... :)

Teoriene om Bates og Astor er jo 'allemannseie', og det er mengder av oppegående Leedsfans som forlengst har trukket sine konklusjoner om denne sammenhengen... Så - what's new?? (Edit: Når jeg leser hva du egentlig skriver, ser det ut som du snur denne problemstillingen litt på hodet, men jeg tror jeg skjønner hva du egentlig mener... :))

Angående Due Diligence tør jeg påstå at du tar feil - ihvertfall om du går gjennom hva Bates selv uttalte til The Yorkshire Post tidligere i år:
http://www.yorkshirepost.co.uk/news/Ken-Bates-Leeds-United39s-problems.6005512.jp
« Siste redigering: Juli 20, 2010, 00:24:17 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kickthemdown

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #29 på: Juli 19, 2010, 23:31:38 »
Ja, ja. Hvis Bill Gates var styreformann i LUFC, så er jeg enig. Hvis vi derimot ser på realitetene, så er jeg helt uforstående. Nå må Sandefjord hente Messi, Rooney osv ellers rykker vi ned ! Saklighet på samme nivå som et par på dette forumet ! KB og SG har gjort en god jobb for LUFC, og bør slippe lavmål kommentarer fra de nevnte 2!
Hvor har du vært de siste årene? Begynnt å følge litt med igjen etter opprykket kanskje?