Skrevet av Emne: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station  (Lest 3437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArendalWhite

Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« på: Juli 20, 2010, 10:19:49 »
Jeg skal over på seriestarten og reiser fra Rygge til Newcastle. Reisen videre går med Metroen inn til Newcastle sentrum og tog videre til Leeds.
Det jeg lurer på er hvor lang tid man bør beregne seg fra f.eks ankomsthallen i Newcastle og til man er på Metroen.
Er det her snakk om 10 minutter eller en time?

Videre så gjelder det jo hvor lang tid man trenger fra man går av Metroen i sentrum og til man er på toget til Leeds.
Ligger Metroen og "main station" i samme bygg etc.
Noen som har reist denne ruta?

Jeg trenger å vite dette da jeg nå skal bestille togbillettene og jeg ønsker jo ikke å oppholde meg i Newcastle lenger enn nødvendig ;)

Mvh
Frode
Leeds United siden 1972

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #1 på: Juli 20, 2010, 11:42:52 »
Jeg skal over på seriestarten og reiser fra Rygge til Newcastle. Reisen videre går med Metroen inn til Newcastle sentrum og tog videre til Leeds.
Det jeg lurer på er hvor lang tid man bør beregne seg fra f.eks ankomsthallen i Newcastle og til man er på Metroen.
Er det her snakk om 10 minutter eller en time?

Videre så gjelder det jo hvor lang tid man trenger fra man går av Metroen i sentrum og til man er på toget til Leeds.
Ligger Metroen og "main station" i samme bygg etc.
Noen som har reist denne ruta?

Jeg trenger å vite dette da jeg nå skal bestille togbillettene og jeg ønsker jo ikke å oppholde meg i Newcastle lenger enn nødvendig ;)

Mvh
Frode

...jeg prøvde den ruta i fjor. Selve metroen tok ca litt under halvtimen, men den gikk ikke med en gang. Så mens jeg stod der i køen angret jeg meg på at jeg ikke bare tok taxi. Når du så er fremme trenger du ikke å gå opp i dagslyset for å komme til togstasjonen, men det var vel ikke akkurat samme bygg.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ArendalWhite

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #2 på: Juli 20, 2010, 15:09:23 »
Takk for svar.

Jeg har lest at Metron går hvert 8nde minutt. Det med ventetid kan kanskje ha noe med når på dagen man reiser etc?
Leeds United siden 1972

R - R

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #3 på: Juli 20, 2010, 20:41:05 »
Eg har tatt denne ruta fleire gangar. Metroen er tilknytta togstasjonen, tek ikkje mange minutta frå metrostoppen til perrongane. 5-7 min bør nok halde.

Eg har berre venta nokre få minutt kvar gang eg har reist der, så du treng ikkje pårekne så veldig mykje med tid, men legg alltid inn litt slingringsmonn :)

Eg trur det er meir sannsynleg at du vil gå glipp av ein evt. togbillett pga for seine fly eller bagasjetull enn at du blir forseinka pga metroen og overgangen til togstasjonen.
- Rune

ArendalWhite

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #4 på: Juli 21, 2010, 07:37:20 »
Mange takk.
Mye god info her.

Det kan se ut som om at det er mange togselskaper som trafikkerer strekningen. Jeg har søkt litt rundt og det er store variasjoner i prisene. Vi reiser 5 i følge så prisen betyr jo litt, da.
Noen som har forslag til hvor man finner rimelige togbilletter fra Newc til Leeds?
Leeds United siden 1972

Fygle

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #5 på: August 02, 2010, 15:42:27 »
Her legges det ut billetter ned mot £ 8,80 en veg: http://www.eastcoast.co.uk/special-offers/

Billettene legges ut ca. 3 mnd før avreisedato, og det er mulig å be om å bli varslet (på mail) når billigbillettene legges ut.

Har bruk disse hver gang og betaler sjelden mer enn £10.

God reise!  8)
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

ArendalWhite

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #6 på: August 03, 2010, 13:24:59 »
Jeg bestillte togbillettene på denne siden: http://www.railsaver.co.uk/
Dette er en side som henter priser fra mange togselskap.
Jeg fikk T/R (5 personer) for £130.

Hadde jeg vært litt raskere på labben så hadde jeg kommet under £100 :(

Uansett, nå er det kun kort tid til avreise og kamper mot Derby & Lincoln.
Vi gleder oss   ;D
Leeds United siden 1972

R - R

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #7 på: August 04, 2010, 23:18:17 »
For togreisande, så er dette bibelen:
http://www.nationalrail.co.uk/
- Rune

The Patriot

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #8 på: September 03, 2010, 02:30:09 »
For togreisande, så er dette bibelen:
http://www.nationalrail.co.uk/
Hadde jeg visst dette hadde jeg spart 1500 kroner i august :( kjedelig! Dårlig research fra min side.

Geiremann

Sv: Newcastle airport/Metroen/Newcastle main station
« Svar #9 på: Mars 10, 2011, 15:49:34 »
Håper noen med erfaring fra denne flyplassen kan ta seg tid til å lese og svare på mine spørsmål.
Jeg søker hjelp for å komme raskest mulig fra Newcastle airport til Newcastle Central (hovedtogstasjonen i Newcastle, tror jeg)

Lander på Newcastle airport torsdag 31. mars kl 18.40 og håper å rekke tog fra Newcastle Central til Leeds med avgang kl 19.43. Da vil jeg være framme i Leeds 21.07.
Må ellers vente på neste tog og komme fram til Leeds kl 22.51, iberegnet en halv times venting i York :(

Alternativ 1: Taxi fra flyplassen til Newcastle Central, men hvor raskt får man tak i taxi, må man bestille eller kan man bare gå direkte til en taxi, hvor lang tid tar turen og cirka hva koster det?

Alternativ 2: Metroen fra flyplassen til sentrum (25 min) og rask gange til Newcastle Central. Det går en metro 18.57, men tiltross for at Ryanair som regel lander før tida så kan vel dette bli tøft .
Hvor effektivt er det i forhold til pass-sjekk på flyplassen? Har for første gang kjøpt prioritert ombordstigning på flyet, så jeg skal sikre meg plass for å komme meg raskt av og har bare håndbagasje.

Et siste spørsmål: Hvis jeg ikke rekker toget jeg har kjøpt billett til, hva skjer hvis jeg blir «ferska» på neste tog?

Alle små detaljer er  viktige, så hvis du har info som kan hjelpe så kom med det!

På forhånd takk!
Member of "The Peterborough eight".