Hvor delt er forumet?

Started by Leedsfan, July 26, 2010, 14:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sesongen 2010-2011 kommer til å bli spennende, men forumets medlemmer virker å ha forskjellige meninger om hvordan den kommende sesongen kommer til å utvikle seg. Er du.......

Positiv
60 (46.9%)
Negativ
16 (12.5%)
Usikker
52 (40.6%)

Total Members Voted: 122

Voting closed: August 05, 2010, 14:19:41

Leedsfan

Er bare nysgjerrig da jeg innbiller meg at de fleste er positive/usikre kontra noen få som kun er negative og det i alle tråder de skriver i.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fmtj

Vanvittig spenning føler jeg før denne sesongen. Jeg er, som alle andre, klar over hvor tøft dette blir og har ikke de store forventningene til topplassering. Jeg sitter heller og krysser fingrene/ber for at vårt kjære Leeds United gjør en hederlig innsats og at vi overlever på dette nivået neste sesong.
Yeboahs vitne

Mr. Leeds

Med følgende utgangspunkt;

Vi har signert:
1 keeper
2 sidebacker
1 midtstopper
1 spiss
1 ving

Midforsvaret
Vi vet også at både Kisnorbo (ute til nov/des) og Naylor (akkurat tilbake fra skade) er svært usikre kort. Dermed kan stopperparet fort bli Bromby og Collins. Ikke akkurat en drømmesituasjon for å si det forsiktig. Hva med hurtige spisser som truer våre to relativt trege stoppere?

Sentral midtbane
Videre var savnet av en midtbanegeneral til å ta og føle på i store deler av forrige sesong. Nå er vi opp et hakk på stigen, noe jeg tror vil merkes. Her er ikke kommet inn noen midtbanesjef til dags dato, og med all respekt for Howson og Kilkenny så mener jeg de ikke er den typen midtbanegeneral jeg mener Leeds trenger!

Spiss
Selv om Paynter er signert så har vi store problem på denne plassen. Paynter er ute i x antall uker om vi skal tro på Conolly som uttalte 6 - 8 uker på Paynter. Videre er Beckford borte og er ikke erstatta. Vanskelig å erstatte en som scorer 25-30 mål i sesongen.. Som om ikke dette er nok så er Gradel og Somma suspendert i flere kamper. Dette kan bety Sam Lloyd og Becchio på topp. Kanskje Snodgrass også forsåvidt, men han burde i likhet med Lloyd kanskje bekle en vingrolle - eller en fri rolle bak Becchio..

Kommer det ikke inn noen kvalitetsspillere i løpet av kort tid så er jeg redd for at dette blir en kamp for å holde seg i divisjonen.

Bates sin målsetting
Bates sin målsetting er visstnok at vi ikke bare skal "make up the numbers", men at vi skal kunne slåss om opprykk! Min mening er at dette er et fantasimål med nåværende stall. Uten flere signeringer skal vi være fornøyd med å overleve i divisjonen. Bates sine drømmer er vel nettopp det - drømmer..

Min konklusjon
Med bakgrunn i dette tror jeg at vi går mot en vanskelig sesong. Hadde det fantes et 4 valg som het "Negativ, men vi berger plassen såvidt" så hadde jeg valgt den. Med ungangspunkt i den stallen vi nå har og alle skadeproblemene (som kan bli værre selvsagt!) så havner jeg på "negativ" dessverre. Men hva vet vel jeg? Jeg er bare en "so called supporter" ;D

Måtte jeg ta grundig feil!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

TK20

Måtte også stemme negativ her.

flynn

Hang meg på usikker-kategorien.
På en måte så opplever jeg en større ro foran denne sesongen enn de siste to i L1. Da var vi favoritter, og alt annet enn opprykk ville være nærmest katastrofe. Nå anser jeg muligheten for opprykk som nærmest forsvinnende liten, mens jeg samtidig er rimelig trygg på at vi ikke havner i reell bunnstrid. Jeg tror det er vesentlig lettere å beholde plassen i CCC enn å rykke opp fra L1!

Føler derfor at jeg kan tillate meg å ha litt is i blodet i starten, og skal kunne takle et tap eller tre uten å føle at sesongen er spolert.
Tipper oss midt på treet i denne sesongen, og håper at vi kan fortsette å bygge "sten-på-sten" og bli en seriøs opprykkskandidat i 2011/2012!

flynn

Asbjørn

...for meg var det bare ett alternativ: Usikker.

Usikker, fordi jeg er usikker på hvilken tropp vi stiller med denne sesongen. Dagens tropp tror jeg er i stand til å spille mange gode kamper/oppnå mange gode resultater, men jeg tror liksom ikke de vil gjøre det uten 'bips'. Altså, ikke hélt oppe i playoff-striden.
Men, både Grayson m.fl. sier jo at flere kommer inn. Om noen av disse er i stand til å heve første-elleveren, blir det en annen sak. Da kan jeg bli full av hååp igjen :)
...men det kan jo også bli stallfyll  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Er veldig usikker. Hvis det ikke kommer inn en god spiss og en midtbanespiller før sesongstart, kommer jeg til å bli negativ
Endre

abbe

Kan vi ikke bare få to forum? Et for gladlakser og hurragutter og et for konspirasjonsteoretikere og grinebitere.

veteranen

Quote from: abbe on July 26, 2010, 18:53:22
Kan vi ikke bare få to forum? Et for gladlakser og hurragutter og et for konspirasjonsteoretikere og grinebitere.

Men hvem er hvem, abbe?

Kjenner du igjen dette innlegget:
"Man støtter ikke hva som helst!!! Jeg liker ikke å bli holdt for narr. Dette er som om kona p*ler hele bygda og kommer hjem osende av mannesvette.... Skal man da liksom bare ta i mot med åpne armer? Et eller annet sted går en grense. Når en grisk, geriatrisk, dement, ond idiot som har bevist sin totalt manglende evne til å lede Leeds united stikker av med klubben etter å ha bydt knapper og glansbilder...ja da er det pinadø lov å reflektere over sitt forhold til denne klubben!!! Det skulle bare mangle!!"

Det innlegget må da være en skikkelig grinabiter verdig! Og det er faktisk skrevet av deg, kort tid etter at det hadde blitt kjent at Bates igjen hadde tatt kontroll over klubben etter adminstrasjonen i 2007. Etter den tid har dine innlegg stort sett dreid seg om å latterliggjøre dem som ønsker Bates dit peppern gror. Hva har skjedd?  ;)

Når det gjelder trådens topic, må vi hente inn tre kvalitetspillere i sentrallinjen før jeg står frem blant de store optimistene. Pr idag tilhører jeg nok gruppen "usikker"...

abbe

Quote from: veteranen on July 26, 2010, 20:24:52

Men hvem er hvem, abbe?

Kjenner du igjen dette innlegget:
"Man støtter ikke hva som helst!!! Jeg liker ikke å bli holdt for narr. Dette er som om kona p*ler hele bygda og kommer hjem osende av mannesvette.... Skal man da liksom bare ta i mot med åpne armer? Et eller annet sted går en grense. Når en grisk, geriatrisk, dement, ond idiot som har bevist sin totalt manglende evne til å lede Leeds united stikker av med klubben etter å ha bydt knapper og glansbilder...ja da er det pinadø lov å reflektere over sitt forhold til denne klubben!!! Det skulle bare mangle!!"

Det innlegget må da være en skikkelig grinabiter verdig! Og det er faktisk skrevet av deg, kort tid etter at det hadde blitt kjent at Bates igjen hadde tatt kontroll over klubben etter adminstrasjonen i 2007. Etter den tid har dine innlegg stort sett dreid seg om å latterliggjøre dem som ønsker Bates dit peppern gror. Hva har skjedd?  ;)

Når det gjelder trådens topic, må vi hente inn tre kvalitetspillere i sentrallinjen før jeg står frem blant de store optimistene. Pr idag tilhører jeg nok gruppen "usikker"...

Stikkordet her er 2007.....
Noen her inne har gått på repeat siden da, uten at noen nye fakta har kommet på bordet. Det er en revisorgjeng her som leter etter skjulte formuer og ulovlige overføringer basert på sin egen hoderegning, fantasier og antakelser. Jeg tror stadig ikke Bates er en helgen og "konkursen" stinker lang vei, og jeg skjønner godt hvis ingen vil låne penger til Leeds United med en slik trackrecord. Inlegget var forøvrig skrevet i skuffelse og affekt, men nå er ting som de er, på tide å komme seg videre uten å forpeste hver eneste forum tråd med udokumenterte påstander.

Jeg akter å ha det gøy med Leeds i år også, tiltross for at å logge seg på forumet for å få med litt rykter og nyheter fort kan ende med tunge depresjoner og lyst til å rive av seg håret.

Ellers konstaterer jeg at vi faktisk rykket opp til tross for alle påstander om at vi ikke var i nærheten av gode nok. Et poeng til gladlaks og hurragutt leiren der altså!

Mr. Leeds

Mener selv jeg er realistisk, og er slett ingen grinebiter. Jeg er bekymret over nåsituasjonen med en del nøkkelspillere skadet og suspendert (Naylor, & Kisnorbo samt Gradel og Somma). I tillegg vet vi at det kommer fler skader i løpet av en lang sesong. Anktakelig spiller vi rundt 50-55 tellende kamper når vi tar med cup og serie.

Signeringene vi har gjort hittill har vært helt greie - men ikke noe mer. Forhåpentligvis skryter jeg voldsomt av en eller flere av signeringene seinere i sesongen, men klarer ikke helt å se det for meg akkurat nå. Om det gjør meg til konspirasjonsteoretiker og grinebiter, so be it.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Jon R

Quote from: abbe on July 26, 2010, 20:49:10
Jeg akter å ha det gøy med Leeds i år også, tiltross for at å logge seg på forumet for å få med litt rykter og nyheter fort kan ende med tunge depresjoner og lyst til å rive av seg håret.

Ellers konstaterer jeg at vi faktisk rykket opp til tross for alle påstander om at vi ikke var gode nok. Et poeng til gladlaks og hurragutt leiren der altså!

Og her har du en som har gått fra hurragutt og gladlaks til "negativ" fra den ene sommeren til den andre. Ifjor var jeg positiv, nei overbevist om at en stor sesong og opprykk lå foran oss, mens iår er holdningen snudd totalt for min del. Slik jeg ser det er stallen svekket, både ift til det laget vi staret og avsluttet sesongen med. Hvordan folk kan være fornøyd med det for meg en gåte. Dette kan bli en lang og tung sesong og jeg er fortsatt usikker,på hvor vi ender i mai men helt klart skuffet og negativ til hva vi har vært vitne til av transferaktiviteter så langt. 14. plass og lower mid table er mitt tips pr d.d, men mye kan seff rettes opp med et par tre gode signinger på tampen av pre-season...

Jon R.

Leedsfan

Keepere:
Kasper Schmeichel
Shane Higgs

Høyre backer:
Paul Connolly
Jason Crowe
(Andy Hughes)

Venstre backer:
Federico Bessone
Ben Parker
(Aidan White)

Stoppere:
Patrick Kisnorbo
Richard Naylor
Leigh Bromby
Neill Collins

Sentral midtbane:
Neil Kilkenny
Jonathan Howson
Bradley Johnson
(Andy Hughes)

Høyre midtbane/ving:
Robert Snodgrass
(Max Gradel)

Venstre midtbane/ving:
Lloyd Sam
(Aidan White)
(Bradley Johnson)
(Robert Snodgrass)

Spisser:
Luciano Becchio
Billy Paynter
Mike Grella
Davide Somma
(Max Gradel)

Slik jeg ser det så skriker denne stallen etter en eller to sentrale midtbanespillere. Hadde det ikke vært for skadene på Naylor og Kisnorbo så hadde det garantert ikke vært spekulert i en ekstra stopper inn, da vi utgangspunktet har nok stoppere (kvaliteten kan diskuteres).

Hvis det kan komme inn en god sentral midtbanespiller og kanskje en spiss (noe jeg er usikker på da vi har 4 jevngode spisser og Gradel i bakhånd).

Konklusjonene min er at stammen i laget er god, første 11'eren trenger en knallgod sentral midtbanespiller som kan skåre og er en ledertype. Med dette laget så kjemper vi for en plass midt på tabellen evt. mot play-off plass.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Giske

Positiv her!  ;D  Det skal nok gå bra dette, "bygge stein for stein" osv! Vi skynder oss sakte mot PL...  ;)

sveifors

Jeg er positiv men usikker.

usikker pga

1. ingen ballvinner, general, arbeidende midtbaneterrier er signet. Ingen på vår midtbane egner seg. Her har vi vært for svake lenge.

2. Ingen sterk midtstopper(til Paddy er tilbake)

3. Ikke fått en spiss til.

Grella -- rekker ikke opp han må ut på lån og få litt stål i kroppen

Somma -- Kanskje

Becchio: scorer kanskje 10 mål

Paynter: kronisk målgjører i L1, men det vil være urettferdig å legge all ansvar her.

Snodgrass -- må ta steget

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Joe Jordan

I mine øyne er ingen av spissene i stallen i nærheten av nivået til Beckford. Stiller spørsmålstegn ved signeringene så langt, men håper og tror vi skal unngå nedrykk.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Asbjørn

...bare  kjapt innom her for å lese. Det du (& opptil flere her i tråden) nevner som mangelvare, er som en repeat av hva Peter L, coachene Gwyn og Ian, samt Simon & Shaun alle nevnte om hva som fortsatt måtte styrkes. Jeg merket også smilet/blikket mot sidemannen som Simon sendte da en av oss nevnte behovet for denne defensivt orienterte, fysisk sterke midtbanespilleren som laget fortsatt trengte. PL-klubbene vet først i neste uke hvilke spillere de evt vil låne ut, sa Peter. Og tydeligvis er det ikke nødvendigvis bare lån det blir snakk om...

Vi ca 30 som møtte på LotR fordelte oss på tre småbord og intervjuet 'våre' etter tur. Mao. var det lite aktuelt å snakke om annet enn det sportslige. Dog, Shaun var riiimelig optimist mht at England ville bli tildelt VM i desember - og at Elland Road var en av stadionene. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sølvreven

Quote from: Jon R on July 26, 2010, 21:06:41

Ellers konstaterer jeg at vi faktisk rykket opp til tross for alle påstander om at vi ikke var gode nok. Et poeng til gladlaks og hurragutt leiren der altså!

Og her har du en som har gått fra hurragutt og gladlaks til "negativ" fra den ene sommeren til den andre. Ifjor var jeg positiv, nei overbevist om at en stor sesong og opprykk lå foran oss, mens iår er holdningen snudd totalt for min del. Slik jeg ser det er stallen svekket, både ift til det laget vi staret og avsluttet sesongen med. Hvordan folk kan være fornøyd med det for meg en gåte. Dette kan bli en lang og tung sesong og jeg er fortsatt usikker,på hvor vi ender i mai men helt klart skuffet og negativ til hva vi har vært vitne til av transferaktiviteter så langt. 14. plass og lower mid table er mitt tips pr d.d, men mye kan seff rettes opp med et par tre gode signinger på tampen av pre-season...

Men  Jon R ? Du fikk jo rett i fjor? I år har vi mistet Beckford.... thats it! Og hadde jeg vært din sjef så hadde jeg fratatt deg alle rettigheter til alle paranteser og alt annet stas........... "][" etc....Tatt helt ut av smmenheng dah....
En ting, Can I love Ju Jon. Vi kommer til å være topp 6  i år, uansett dine dystre spådommer. Mark my word :D

Og kan jeg gi et godt råd..... Ikke se så lyst på  det...... det blir helt sikkert verre.....MOT

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Quote from: Asbjørn on July 27, 2010, 01:41:07

...bare  kjapt innom her for å lese. Det du (& opptil flere her i tråden) nevner som mangelvare, er som en repeat av hva Peter L, coachene Gwyn og Ian, samt Simon & Shaun alle nevnte om hva som fortsatt måtte styrkes. Jeg merket også smilet/blikket mot sidemannen som Simon sendte da en av oss nevnte behovet for denne defensivt orienterte, fysisk sterke midtbanespilleren som laget fortsatt trengte. PL-klubbene vet først i neste uke hvilke spillere de evt vil låne ut, sa Peter. Og tydeligvis er det ikke nødvendigvis bare lån det blir snakk om...

Vi ca 30 som møtte på LotR fordelte oss på tre småbord og intervjuet 'våre' etter tur. Mao. var det lite aktuelt å snakke om annet enn det sportslige. Dog, Shaun var riiimelig optimist mht at England ville bli tildelt VM i desember - og at Elland Road var en av stadionene. :)

Takk Asbjørn-    Optimismen er herved plassert...hos meg :D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Bjorn

Jeg er som vanlig optimist, men det er jo et definisjonsspørsmål hva det vil si å være postitiv foran denne sesongen. Er positiv opprykk eller øvre halvdel? Tror såklart det blir en tøff sesong, da det blir mange relativt jevne lag som kjemper om beinet. Men tar meg fortsatt lov til å være optimist gitt..  :)
Marching On! 4276

fjellhaugen

jøss!! jaggu måtte jeg innom litt bates inlegg her også før jeg kom gjennom alle inleggene :P

jeg stemte positiv, ettersom jeg er så naiv at vi starter sesongen med like mange poeng som de andre lagene.
Og om nivået ligger som på de CCC kampene jeg så på tv i fjor så skal vi nok klare å bite godt fra oss.
Jeg er dog en av de som mener vi kan ha godt av et år uten opprykk nå...... :-X
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Karl Hot Shot

I fjor sommer handlet alt om å rykke opp fra League One. Da var også en herremann ved navn Jermaine Beckford med på lasset. I år handler det meste om å bevare statusen som lag i npower Championship. Beckford er borte, én danske er byttet mot en annen danske i mål, Lloyd Sam har ankommet (det var sårt tiltrengt etter at verken Andy Robinson eller Bradley Johnson har vært gode over tid på venstreflanken). Men hvor blir det av forsterkningene på defensiv midtbane? Ingen på Elland Road har sett noe til pengene fra Delph-salget i fjor, og det er ikke akkurat flust med ungdommer som kommer opp fra Akademiet, og dessuten kan man ikke forvente at unggutter skal inneha ringrevkvaliteter heller som holding players.

Jeg stemte negativt i forhold til de grenseløst naive forventningene som enkelte utviser om at dagens Leeds United-tropp skal kunne fighte om laurbærene i Championship 2010/2011. Jeg tipper laget ender på tolvteplass i mai 2011 (og da har jeg faktisk vært så positiv som overhodet mulig).

Evig Pint

Negativ inntil vi henter en ny spiss, en rask midstopper og en sjef på midten.
Marching on together

sportcarl1

jag stemte positiv och har ingen anledning att ändra mig efter att ha sett matchen idag, de spelade en underhållande teknisk fotboll som påminde om den som de spelade förra säsongen, jag tror att snoddy, bechio, howson, johnson med flera lyfter sig ytterligare än klass, sam, bessone och kasper visade bra klass idag, paynter gjorde lika många mål som beckford förra säsongen så det kan bli en intressant säsong, förhoppningsvis kommer det in ytterligare spelare innan seriestarten

Jebediah

Jeg synes ikke at Leeds skal satse på direkte oppryk med en gang. De burde ha denne sesongen til og sette et fotfeste i the Championship og så ta og satse på oppryk til PL i 2011\2012. Men jeg håper jo selvfølgelig at de skal rykke opp i år

MrK

I år skal vi spille i en litt mer human serie, på LotR sa Snodin å co at de analyserte motstandere foran hver match for så å treffe et helt annet lag på matchday, brukte Exeter, som eksempel - de spillte cupfinale foran 20.000 + Dette vil bli annerldes iår da vi møter endel "store" klubber og de mente det var et pre for oss. Savner fart i midten bak, en sentralt og med Paynter ute lenge, så trengs det en målscorer. Coachene hadde stor tro på Davide Somma og som Lorimer sa - he needs one goal and he's there!

Har tro på en god og ikke minst jevn sesong der to av de nedrykkede muligens har noe å gjøre (Burnley har mye penger) Boro bør være der oppe samt Forest og LEEDS.

HAr tro på TOPP TI og merket meg at Grayson mente det kunne gå lenger!

MOT
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

jalu

Jeg er positiv til alt som ikke har skjedd, men når det skjer er jeg negativ ,inntil vi begynner på nytt  og slik går kampene ;D

DenHviteYeboah

Jeg stemte usikker,men alt tyder på at Bates og Grayson bygger et lag for å unngå nedrykk.Det er klubbens ambisjon kan det virke som..dessverre!

Jon R

Quote from: Sølvreven on July 27, 2010, 03:35:23
Quote from: Jon R on July 26, 2010, 21:06:41

Men  Jon R ? Du fikk jo rett i fjor? I år har vi mistet Beckford.... thats it! Og hadde jeg vært din sjef så hadde jeg fratatt deg alle rettigheter til alle paranteser og alt annet stas........... "][" etc....Tatt helt ut av smmenheng dah....
En ting, Can I love Ju Jon. Vi kommer til å være topp 6  i år, uansett dine dystre spådommer. Mark my word :D

Og kan jeg gi et godt råd..... Ikke se så lyst på  det...... det blir helt sikkert verre.....MOT

Hi-hi. Har visst oversett denne. Du må slutte å skrive innlegg med 2,5 i promille, sølvreven.  ;)
Jon R.

Borge

jeg er positiv - det er mye morsommere i det lange løp - men jeg skulle helst ha sett at det ble hentet inn tre kvalitetsspillere (forsvar, midtbane og angrep) som hevet alle lagdelene.
Var positiv sist sommer også, og det funket greit :-) Nå lengter jeg bare til seriestart.
Borge