Skrevet av Emne: Må eierne frem i lyset?  (Lest 5575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Må eierne frem i lyset?
« på: August 04, 2010, 20:39:23 »
http://www.teamtalk.com/leeds-united/6294769/New-League-rules-put-focus-on-Leeds

Nye regler krever visstnok at eierskapet må være synlig, selvsagt blir det da fokus på oss.


 

MOT

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #1 på: August 04, 2010, 20:42:16 »

Papi

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #2 på: August 04, 2010, 20:44:36 »
Leeds have issued a statement which only identifies the majority shareholder as FSF Holdings, an offshore company based in Nevis in the West Indies, as the majority shareholder. The legal owner of FSF is a Swiss-based firm called Chateau Fiduciaire but none of the identities of any owners are known.

Eg suger i engelsk men....
Ikkje noko Monaco ennå vertfall....??
« Siste redigering: August 04, 2010, 20:46:57 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2663
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #3 på: August 04, 2010, 20:46:51 »
http://www.teamtalk.com/leeds-united/6294769/New-League-rules-put-focus-on-Leeds

Nye regler krever visstnok at eierskapet må være synlig, selvsagt blir det da fokus på oss.




Leeds hevder vel at ingen av eierne har mer enn 10% - altså trenger man ikke offentliggjøre...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #4 på: August 04, 2010, 20:49:56 »
Eies fra Vest Indiske øyer. Du verden det virker å være noe røyklegging inne i bildet.
 

Papi

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #5 på: August 04, 2010, 20:55:14 »
Eies fra Vest Indiske øyer. Du verden det virker å være noe røyklegging inne i bildet.

Ã…ffer skulle dei indiske øyene være mer lugubert enn for eks. saudia arabia etc?
Er jo flere bedrifter bare i Norge som "flagger ut" for å få bedre skattebegrensinger
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ØBS

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #6 på: August 04, 2010, 20:56:25 »
Men hva er det de er så engstelige for???

Anyone???

Virker som om de har skumle ting å skjule spør du meg...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Papi

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #7 på: August 04, 2010, 21:01:18 »
Men hva er det de er så engstelige for???

Anyone???

Virker som om de har skumle ting å skjule spør du meg...

Nå tenner du på eit bål ØBS :D
Med litt tolmodighet får du dette forklart til den siste detalj de nærmeste dagene.

Men meget kjapt forklart er det vel mange som mener at det er ulovlig flytting av penger og at Bates til syvende og sist eiger alle firmaene selv.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Mr. Leeds

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #8 på: August 04, 2010, 21:05:34 »
Eies fra Vest Indiske øyer. Du verden det virker å være noe røyklegging inne i bildet.

Ã…ffer skulle dei indiske øyene være mer lugubert enn for eks. saudia arabia etc?
Er jo flere bedrifter bare i Norge som "flagger ut" for å få bedre skattebegrensinger
Spørsmålet er om det gjennom selskapet som eier Leeds United er utbetalt feilaktig for lite skatt jfr HMRC (den engelske versjonen av skatteetaten) sine regler. Understreker at jeg ikke vet nok om dette.

Likevel må det være lov å spørre: hvorfor ha selskap organisert i utlandet om det ikke er med formål å spare skatt? Hvilke andre grunner kan det være? Håper vi har rent mel i posen her og at det ikke er flere £ mill som forsvinner pga skattespørsmål...
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

jarle

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #9 på: August 04, 2010, 21:21:55 »
Og Bates vet ikke hvem noen av disse er og han jobber gratis som styreformann for Leeds

mamma mia...

Dette er 2 ting,,, det er skatteplanlegging ( unngå skatt)  det behøver ikke være ulovlig da England som gammel stormakt sitter på skatteavtaler med mange av sine gamle kolonier ( hvor disse offshore selskapene registreres ( West Indies... gammel Engelsk kolonie)

nr. 2... det er en set up for å skjule eierne. Dette er gunstig for Bates da det vel er liten tvil om at Astor FSF og Bates henger meget tett sammen. Mer en det som var lovlig i hans take over etter administrasjonen.

På toppen av dette er vi eid av et TRUST - fiduclaire. Igjen skatteplanlegging og skjuling av eierstrukturer.


Liten tvil om dette er en merkelig måte og sette opp et eierskap rundt en fotballklubb og burde også vært ulovlig. FA og de andre forbundene burde hatt som krav at klubbene var registrert og eid 100% i England og ikke i offshore strukturer.


men som sagt sannheten kommer som regel alltid for en dag.... sooner or later!


JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #10 på: August 04, 2010, 22:55:20 »



men som sagt sannheten kommer som regel alltid for en dag.... sooner or later!



....og det ender ALLTID med at Leeds United blir trekt 10-15 poeng...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

abbe

  • Gjest
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #11 på: August 05, 2010, 07:41:05 »
Eies fra Vest Indiske øyer. Du verden det virker å være noe røyklegging inne i bildet.

Ã…ffer skulle dei indiske øyene være mer lugubert enn for eks. saudia arabia etc?
Er jo flere bedrifter bare i Norge som "flagger ut" for å få bedre skattebegrensinger
Spørsmålet er om det gjennom selskapet som eier Leeds United er utbetalt feilaktig for lite skatt jfr HMRC (den engelske versjonen av skatteetaten) sine regler. Understreker at jeg ikke vet nok om dette.

Likevel må det være lov å spørre: hvorfor ha selskap organisert i utlandet om det ikke er med formål å spare skatt? Hvilke andre grunner kan det være? Håper vi har rent mel i posen her og at det ikke er flere £ mill som forsvinner pga skattespørsmål...


Skatt er en utgift, så det er ikke unaturlig at man organiserer seg slik at man betaler minst mulig.
Følger man alle regler osv. er jo det helt legalt.

Problemet oppstår i det øyeblikk det skulle vise seg at det er Bates som eier disse selskapene, I forb. med administrasjon avla han vel ed på at han ikke eide dem.

MrK

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #12 på: August 05, 2010, 08:51:25 »
Det er mange grunner til å ha utenlandsbaserte selskap Øyvind. Skatt er en grunn, en stor en  - John Fredsiksens selskaper f.eks. er Kypros basert og det er ingen stor forskjell på Kypros og Vest Indiske øyer. Fredriksen er jo en OK mann?
Ser ingen store problemer med dette, men så leng e eierne har poseter som er mindre enn 10% hver seg er det ingen lov som sier at de trenger å identifisere seg.

Skattelistene i Norge er jo noe av det dummeste som finnes der folk kikker på naboer m.fl og er grønne av misunnelse!

Mye av dette koker ned til at mange supportere ikke liker Bates, men det er faktisk en annen skål. Lokalisering av selskap rundt kloden er HELT LEGITIMT!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

stian

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #13 på: August 05, 2010, 08:59:09 »
Eies fra Vest Indiske øyer. Du verden det virker å være noe røyklegging inne i bildet.

Ã…ffer skulle dei indiske øyene være mer lugubert enn for eks. saudia arabia etc?
Er jo flere bedrifter bare i Norge som "flagger ut" for å få bedre skattebegrensinger
Spørsmålet er om det gjennom selskapet som eier Leeds United er utbetalt feilaktig for lite skatt jfr HMRC (den engelske versjonen av skatteetaten) sine regler. Understreker at jeg ikke vet nok om dette.

Likevel må det være lov å spørre: hvorfor ha selskap organisert i utlandet om det ikke er med formål å spare skatt? Hvilke andre grunner kan det være? Håper vi har rent mel i posen her og at det ikke er flere £ mill som forsvinner pga skattespørsmål...


Skatt er en utgift, så det er ikke unaturlig at man organiserer seg slik at man betaler minst mulig.
Følger man alle regler osv. er jo det helt legalt.

Problemet oppstår i det øyeblikk det skulle vise seg at det er Bates som eier disse selskapene, I forb. med administrasjon avla han vel ed på at han ikke eide dem.

Nærmere bestemt tror jeg han avla denne eden: "f**k - I don't f***ing own these f***ing companies"

abbe

  • Gjest
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #14 på: August 05, 2010, 10:33:17 »

Problemet oppstår i det øyeblikk det skulle vise seg at det er Bates som eier disse selskapene, I forb. med administrasjon avla han vel ed på at han ikke eide dem.

Nærmere bestemt tror jeg han avla denne eden: "f**k - I don't f***ing own these f***ing companies"

Ja, han er jo en velformulert herremann  ;)

Promotion 2010

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #15 på: August 05, 2010, 10:35:08 »
Det er mange grunner til å ha utenlandsbaserte selskap Øyvind. Skatt er en grunn, en stor en  - John Fredsiksens selskaper f.eks. er Kypros basert og det er ingen stor forskjell på Kypros og Vest Indiske øyer. Fredriksen er jo en OK mann?
Ser ingen store problemer med dette, men så leng e eierne har poseter som er mindre enn 10% hver seg er det ingen lov som sier at de trenger å identifisere seg.
Skattelistene i Norge er jo noe av det dummeste som finnes der folk kikker på naboer m.fl og er grønne av misunnelse!

Mye av dette koker ned til at mange supportere ikke liker Bates, men det er faktisk en annen skål. Lokalisering av selskap rundt kloden er HELT LEGITIMT!


OG POENGET ER JO ENKELT OG GREIT!

FORDEL EIERANDELENE PÃ… 11 STYKKER OG INGEN BEHØVER Ã… HVISKE ET ENESTE NAVN!   :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

bwirum

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #16 på: August 05, 2010, 11:08:12 »
Nærmere bestemt tror jeg han avla denne eden: "f**k - I don't f***ing own these f***ing companies"

"I have never had sexual relations with Monica Lewinsky."

Noe i samme sjangeren...

(She just blew me.)
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #17 på: August 05, 2010, 14:31:20 »
....og here we go again......suk!!!!   :-\
Yeboahs vitne

Borge

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #18 på: August 05, 2010, 14:44:12 »
Ingenting ville jo vært bedre enn full åpenhet rundt eierskapet til Leeds, og ikke minst hvilke knytninger som er mellom gammern og de oppgitte eierselskapene. Dette kommer nok for en dag før eller siden.

Kanskje dette kan "tvinge" frem salg av klubben :D

Borge

Boxman

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #19 på: August 05, 2010, 16:16:21 »
Når det gjelder akkurat dette her, må jeg si jeg er litt skeptisk til det som foregår.
Jeg har ingen problemer med å skjønne at eierselskapet er plassert i utlandet(i forhold til England). Men jeg har store problemer med å skjønne hvorfor det er så forbanna viktig å skjule navnene på aksjonærene.
Forklaringen til Bates, er at de vil unngå rampelyset, og den hetsen som uungåelig følger, når fansen er uenig i de avgjørelser som taes av de som styrer. Jeg kan for så vidt ha litt forståelse for dette, men når det kommer til stykket, så mener jeg at hvis de er så redde for offentligheten/fotballsupportere, bør de kanskje lete etter et annet sted for aksjeinvesteringene sine. Det finnes tross alt bedre investeringsmuligheter, enn en engelsk fotballklubb!
Så, da kan en fortsette å spekulere i hvilke andre grunner det er for å holde navnene skjult. Og da kan ikke jeg tenke meg en bedre grunn enn at de samme eierne også eier Thorp Arch og Elland Road. Det vil i såfall forklare hvorfor ingen av delene er tilbake i klubbens hender, og at det heller betales ut millionbeløp i leie hvert år. Noen tjener seg rik på dette, og like lite som vi vet hvem eierne til klubben er, vet vi hvem som sitter med sugerøret rett ned i klubbkassa, og mottar leie fra klubben. Og det helt lovlig og åpent, siden det aldri har blitt lagt skjul på at vi faktisk betaler disse leiesummene.
Det vi kan spørre her, er f.eks hvorfor vil investor x, bruke penger på å kjøpe Leeds United, hvor det ikke betales ut utbytte, og investeringen trolig ikke vil betale seg før aksjene selges? Hvilket tydeligvis er helt uaktuelt. Hvorfor ikke da heller investere i Thorp Arch/Elland Road, og dra inn millioner pr år, og i tillegg tjene godt når disse eiendommene evt en gangs selges.
Jeg er ingen aksjespekulant/eidendomshai, men er ikke i et sekunds tvil på hvor mine penger hadde blitt plassert. Utfra økonomiske hensyn vel og merke, og ikke utfra mine følelser for Leeds United.
Konklusjonen min er at jeg blir mer og mer overbevist på at Leeds United, Elland Road og Thorp Arch har samme eiere. Noe annet vil for meg være direkte ulogisk.
Vi kan vel bare tenke oss hva som ville skjedd om det ble avslørt at de som eier klubben, også er de som tjener seg rike på å leie ut Elland Road og Thorp Arch. Det ville nok endt i litt mer enn bare hets er jeg redd...

Ps - Jeg sier altså ikke at Bates eier hverken det ene eller det andre. Bare så det er nevnt...
Proud to be Leeds!

bwirum

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #20 på: August 05, 2010, 17:27:12 »
....og here we go again......suk!!!!   :-\
Jeg synes faktisk akkurat dette med eierandeler og åpenhet er en ganske nyttig diskusjon.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

TK20

Må eierne frem i lyset?
« Svar #21 på: August 05, 2010, 17:55:51 »
....og here we go again......suk!!!!   :-
Jeg synes faktisk akkurat dette med eierandeler og åpenhet er en ganske nyttig diskusjon.

Dette er en nyttig diskusjon, i riktig tråd. Kjør på!

ØBS

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #22 på: August 06, 2010, 01:34:59 »
Point taken, og henger meg på den Boxman...  Sitter litt med samme smaken som deg.

Det har kommet mange antydninger fra Bates om hvor vi bør bruke pengene våre når vi er i Leeds, for vi nordmenn er jo så stinne av penger at vi må jo kunne betale det det koster når vi allikevel er der og har brukt masse penger for å komme oss akkurat dit.  Når vi benytter hans løsninger vel og merke.

Jeg har selv vært til stede (Lorimer's Bar Forum) der han klart og tydelig tilkjennegjorde at fremtidige hoteller og andre fasiliteter som som eies av LUFC (eller eierne av dette igjen) helt klart skulle brukes av oss når vi er på besøk, uansett hva det skulle koste, for dette hadde vi som nordmenn råd til.  Dette for å støtte klubben.  Men jeg vet ikke, jeg.  Hvem er det egentlig vi støtter når vi ikke bruker penger direkte på klubben?  Vi vet jo ikke hvor pengene direkte til klubben går engang ettersom eierne ikke er kjente.  Og alle disse "lure" forslagene om hvor vi skal bo, reise med etc. kommer også fra samme kanten...

Var det ikke noen tilfeller også, i den første fasen han (fortsatt Bates) satt som eier, der det kom frem at han eide flere selskaper som i den perioden var underleverandører til LUFC?

Men , MrK, var det siste innlegget ditt rettet til meg?  Jeg skjønte poenget ditt, men ikke som et svar til meg.  Mulig jeg misforsto...

Men nå må jeg gå og legge meg...   Kun 4 timer til avreise Leeds, der jeg selv velger hvor jeg skal bruke mine begrensede midler.  Selv om Bates tror det, har ingen av oljemilliardene funnet veien til en slunken trubadurlomme...
LUSCOS-hilsen
ØBS

stian94

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #23 på: August 06, 2010, 02:10:08 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???
SJ

lojosang

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #24 på: August 06, 2010, 10:56:35 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???

Med mindre noen kan bevise at det er eiere som har mer enn 10% av klubben er vi trygge.
Denne regelen virker mest som en lite gjennomtenkt ryggmargsrefleks for å vise "handlekraft". Den er fullstendig verdiløs.
- Leif Olav

jarle

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #25 på: August 06, 2010, 12:00:18 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???

Med mindre noen kan bevise at det er eiere som har mer enn 10% av klubben er vi trygge.
Denne regelen virker mest som en lite gjennomtenkt ryggmargsrefleks for å vise "handlekraft". Den er fullstendig verdiløs.

Bra regel... eies man 50% av en fit and proper person og 50% prosent av en unfit and not proper person så er det galt...
Eies man av 11 personer som alle er unfit and unproper ....alle med mindre en 10% eierandel er det OK  ... KOKO!!!!


lojosang

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #26 på: August 06, 2010, 12:03:59 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???

Med mindre noen kan bevise at det er eiere som har mer enn 10% av klubben er vi trygge.
Denne regelen virker mest som en lite gjennomtenkt ryggmargsrefleks for å vise "handlekraft". Den er fullstendig verdiløs.

Bra regel... eies man 50% av en fit and proper person og 50% prosent av en unfit and not proper person så er det galt...
Eies man av 11 personer som alle er unfit and unproper ....alle med mindre en 10% eierandel er det OK  ... KOKO!!!!



Her er vi rørende enige, Jarle.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #27 på: August 06, 2010, 12:10:08 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???

Med mindre noen kan bevise at det er eiere som har mer enn 10% av klubben er vi trygge.
Denne regelen virker mest som en lite gjennomtenkt ryggmargsrefleks for å vise "handlekraft". Den er fullstendig verdiløs.
du er altså komfortabel med at ingen vet hvem som eier klubben?jeg mener at tusemvis av supportere (som deg og meg) bør vite hvem pengene går til.Hadde Bates eid klubben(noe han offisielt ikke gjør)hadde vi jo visst hvor pengene hadde gått.Og det hadde vært greit å klage til ham om ting man ikke er fornøyd med.Nå er det altså slik at Bates slipper å stå til ansvar for noe som helst fordi han ikke eier klubben?Og hvem eier klubben ?nei, det vil han ikke offentliggjøre.Hvorfor det?noen som ikke tåler dagens lys?
jeg skal ikke påstå noe som helst, men trekker mine egne slutninger....jeg er overbevist om at flere og flere kommer til å se hva som skjer her...FÃ… VEKK SMURFEN >:(

h.b

  • Gjest
Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #28 på: August 06, 2010, 12:37:40 »
Får endelig håpe at noen virkelig får tvunget vekk denne nissenakken

lojosang

Sv: Må eierne frem i lyset?
« Svar #29 på: August 06, 2010, 16:09:15 »
hvis bates velger å ikke avsløre hvem som eier klubben, er det sånn at vi ikke får de 2.2 millionene da ???

Med mindre noen kan bevise at det er eiere som har mer enn 10% av klubben er vi trygge.
Denne regelen virker mest som en lite gjennomtenkt ryggmargsrefleks for å vise "handlekraft". Den er fullstendig verdiløs.
du er altså komfortabel med at ingen vet hvem som eier klubben?

Du kunne kanskje prøve å lese hva som faktisk står i innlegget?

- Leif Olav