Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Ross McCormack  (Lest 334873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #510 på: April 04, 2013, 20:38:55 »
TSS

Ross McCormack has told Yorkshire Radio that the long-ball tactics favoured by Neil Warnock didn’t suit Leeds United.

The Scottish striker was seen shouting obscenities at his manager after scoring Leeds’ only goal in a 2-1 loss to Derby County on Monday and admits the pair had a difficult relationship.

After netting 19 goals last season, McCormack fell victim to Warnock’s change in style.

The direct approach Warnock implemented favoured more physically commanding strikers such as Luke Varney and previously, Luciano Becchio. McCormack meanwhile fell down the pecking order, making just 21 appearances this season, many of which saw him played out-of-position.

McCormack also said that the Leeds United team is worse now than it was 12 months ago, countering Warnock’s claims that Leeds are in a better position than he found them.

Elsewhere, Neil Redfearn has ruled himself out of the running for next Leeds United manager. The caretaker manager said he was happy to help out on a temporary basis but would prefer that the owners appoint a new manager “sooner, rather than later”.

Herlig at noen går ut og sier sannheten om warnocks innsats. I etterkant er det lett å se at forsøket med mr. W. aldri skulle vært gjort.

Det var rimelig åpenbart på forhånd også.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #511 på: April 04, 2013, 21:16:44 »
Burde Ross bli vår nye kaptein??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #512 på: April 04, 2013, 22:45:48 »
Burde Ross bli vår nye kaptein??

Nei. Jeg opplever ikke Ross McCormack som noe kapteinsemne.

kalle_92

  • Gjest
Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #513 på: April 04, 2013, 22:58:58 »
Burde Ross bli vår nye kaptein??

Nei. Jeg opplever ikke Ross McCormack som noe kapteinsemne.
Enig. Dog min favorittspiller for tiden. Alle de foregående favorittene mine har blitt solgt ;)

Leedsfan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #514 på: April 04, 2013, 23:13:35 »
Burde Ross bli vår nye kaptein??

Nei. Jeg opplever ikke Ross McCormack som noe kapteinsemne.

Han er engasjert, hyggelig og det virker som han er glad i klubben vår. Eneste problemet er at henge med hodet i blant, og det kan ikke en kaptein gjøre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #515 på: April 05, 2013, 01:09:35 »
Ross Mc Cormack: i særklasse vår mest begavede fotballspiller med flott arbeidsmoral. Problemet er hans dårlige utstråling. Ross Mc Cormack utstråler egosentrisitet, ikke  samhold. Det er for lite tommelen opp og positivitet over fremtoningen hans. Derfor vil han aldri bli en publikumsfavoritt og heller ikke kapteinen vi trenger. Hva laget vårt trenger er en karismatisk lederfigur av typen Patrick Kisnorbo. I dagens Leeds lag finner jeg ikke en eneste naturlig lederfigur. Så vidt jeg kan bedømme er Stephen Warnock det nærmeste vi kommer noe som ligner, og han er ikke på ordinær kontrakt. Vår nåværende kaptein Peltier er veldig langt unna hva jeg definerer som en lederfigur. Dette har vært et problem hele sesongen. Ã… finne et kapteinsemne på transfermarkedet må derfor være en prioritert oppgave til sommeren.
Jon R.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #516 på: April 05, 2013, 01:23:02 »
Ordinær kontrakt?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #517 på: April 05, 2013, 07:57:35 »
Ble ikke Warnock kjøpt på en 2-års kontrakt da..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Perik

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #518 på: April 05, 2013, 08:05:45 »
Gir vi McCormack kapteinsbindet ender han vel opp i Norwich før jul.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #519 på: April 05, 2013, 08:06:30 »
Gir vi McCormack kapteinsbindet ender han vel opp i Norwich før jul.

Norwich rykker ned så plukketiden deres er over..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #520 på: April 05, 2013, 08:39:30 »
Ross Mc Cormack: i særklasse vår mest begavede fotballspiller med flott arbeidsmoral. Problemet er hans dårlige utstråling. Ross Mc Cormack utstråler egosentrisitet, ikke  samhold. Det er for lite tommelen opp og positivitet over fremtoningen hans. Derfor vil han aldri bli en publikumsfavoritt og heller ikke kapteinen vi trenger. Hva laget vårt trenger er en karismatisk lederfigur av typen Patrick Kisnorbo. I dagens Leeds lag finner jeg ikke en eneste naturlig lederfigur. Så vidt jeg kan bedømme er Stephen Warnock det nærmeste vi kommer noe som ligner, og han er ikke på ordinær kontrakt. Vår nåværende kaptein Peltier er veldig langt unna hva jeg definerer som en lederfigur. Dette har vært et problem hele sesongen. Ã… finne et kapteinsemne på transfermarkedet må derfor være en prioritert oppgave til sommeren.
Han har en 2 1/2 års kontrakt
Ollan

auren

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #521 på: April 05, 2013, 09:25:14 »
Jeg regner med at Redders har en samtale med samtlige spillere i troppen rimelig raskt. Da bør han jo enkelt å greit spørre: Hvem ønsker du skal være lagets kaptein?

Den som får flest stemmer, har mest respekt og passer sannsynligvis best som kaptein.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #522 på: April 05, 2013, 11:28:07 »
Jeg regner med at Redders har en samtale med samtlige spillere i troppen rimelig raskt. Da bør han jo enkelt å greit spørre: Hvem ønsker du skal være lagets kaptein?

Den som får flest stemmer, har mest respekt og passer sannsynligvis best som kaptein.

auren

 ;)enig, D enkle er ofte d beste....
 

Leedsfan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #523 på: April 05, 2013, 12:05:32 »
Jeg regner med at Redders har en samtale med samtlige spillere i troppen rimelig raskt. Da bør han jo enkelt å greit spørre: Hvem ønsker du skal være lagets kaptein?

Den som får flest stemmer, har mest respekt og passer sannsynligvis best som kaptein.

auren

Tror ikke han kommer til å forandre kaptein, når det kommer en ny manager inn døra snart..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #524 på: April 05, 2013, 12:22:44 »
Jeg regner med at Redders har en samtale med samtlige spillere i troppen rimelig raskt. Da bør han jo enkelt å greit spørre: Hvem ønsker du skal være lagets kaptein?

Den som får flest stemmer, har mest respekt og passer sannsynligvis best som kaptein.

auren

Nå skal vel Redders først og fremst være en leder, ikke en valgfunksjonær.
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #525 på: April 05, 2013, 16:42:28 »
Ble ikke Warnock kjøpt på en 2-års kontrakt da..?

Det har du/dere helt rett i. Det var bare i mitt hode han var på lån.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #526 på: Mai 06, 2013, 00:29:13 »

Why McCormack Is Such A Valuable Asset
Posted on May 5, 2013 by Leah Waller in Featured, Latest Lucas  with  9 Comments ross mccormack

If you follow Leeds United striker Ross McCormack on Twitter (@RossMcCormack44) you’ll already be aware that he is exposed to quite a bit of stick from the fans. I often see abuse directed at the Scot retweeted on my timeline; the majority being about his lack of goals this season. To give Ross his credit the majority of the time he takes the comments in jest and gives as good as he gets back – but I have to wonder if they don’t bother him on some level, and I also have to wonder if the fans behind the tweets know anything about football or Leeds United.

The 26 year old has been part of the Leeds team since 2010 and has always been a valued member of the squad from scoring spectacular goals to helping his team mates find the net. He’s never been greedy in front of goal and if passing the ball to someone else is more likely to create a chance then that’s what he’ll do.

This season hasn’t been the easiest for the forward, he found himself warming the bench at times under previous manager Neil Warnock and when he was given the chance to play he was never put into his favourite goal scoring role and instead spent his time in the midfield area, that along with injuries has meant that the straight talking striker has only made 32 appearances this season compared to his near perfect record of 45 previously. This explains why his goal tally is somewhat lacking this season, but I feel that Ross is a severely undervalued player and brings much more than just goals to the table.

If you watch McCormack play, and I mean really watch and focus on him you will see how influential he is on the pitch. First let’s talk about his passing; Ross is a real ball player, he looks so comfortable with the ball at his feet and it’s a job for other players to get it off him when he’s in his element, he makes some proper cutting edge passes into the danger zone and determines the tempo of the game with his passing techniques. He rarely makes a poor pass and he has great accuracy and spatial awareness which greatly helps the Leeds possession statistics.

This season he holds the second highest assist rate, helping his team mates to score 12 goals in the league alone. This goes back to my earlier comment about him making the right decisions, it takes a very intelligent footballer to know when to pass and who to pass to in order to create a goal, you’ll see so many players – even at a higher level – go for goal when they have no chance at scoring rather than pass to a team mate in a better position.

Another thing that needs to be mentioned is his performance outside the league, he demonstrated in the League Cup and FA Cup that he can play well against Premier League opposition, putting in great performances against Manchester City, Chelsea and Tottenham – where he scored an absolute beauty. It’s not a secret that he might not be the fastest player, but he certainly has skill and he uses that along with his brain to his advantage.

This season might not have been the best for McCormack, and the blame for his lack of goals can most definitely be pinned on ex-manager Neil Warnock (or Tom Lees) but it has given us some positives to look forward to next season. He has paired up extremely well with Diouf; the two are like double trouble on that pitch and some of their passing and movement together is absolutely superb – not to mention exciting for next season. It is also clear by his statement after the Watford game that new manager Brian McDermott sees a lot of potential in him, he said; “I had a feeling Ross McCormack would make a difference today”.

Sadly the summer break is upon us and we have a three month wait until the league starts again, but as far as Ross McCormack goes, he has his sights set firmly on promotion and I’m sure if he’s put into his favourite striking position and manages to avoid getting knocked out (again) he will cause all kinds of problems for the opposition, and will probably have less Leeds fans chucking him abuse on Twitter as a result.

http://www.idradebeleeds.com/latestnews/why-mccormack-is-such-a-valuable-asset/
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #527 på: Mai 06, 2013, 12:13:20 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #528 på: Mai 06, 2013, 16:18:24 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack
Heller McCormack enn tjukken Morison :( heia Warnock....

Gufrias

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #529 på: Mai 06, 2013, 16:21:11 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack
Veldig, veldig uenig. Ross er katalysatoren i angrepsspillet vårt. Han har den kreativiteten og teknikken midtbanen vår mangler, og skaper flere målsjanser for seg selv og andre enn noen andre på laget.

Jeg innbiller meg for øvrig at målet på lørdag var en følge av at han truet bakrommet.
Hekta på Leeds siden 1974

fjellhaugen

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #530 på: Mai 06, 2013, 17:53:16 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

FAIL!
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

sportcarl1

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #531 på: Mai 06, 2013, 21:28:48 »
tycker han har var otroligt dålig i lördags föutom målet, men målvakten i watford var en katastrof, mccormack har väldigt stor potential men varit en av de största besvikelserna denna säsongen
 

Dennis

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #532 på: Mai 07, 2013, 11:33:30 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

Jeg respekterer selvsagt andres meninger, men dette må da være et halvhjertet forsøk på å provosere, Håkon? Hvorfor i all verden skulle vi selge vår klart beste angrepsspiller? Den eneste i hele stallen med et snev av kreativitet i seg? Uten McCormack hadde vi rykka ned i år.
Marching on together!

auren

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #533 på: Mai 07, 2013, 11:39:48 »
McCormack bør spilles der hvor han er best - i tospann med en annen spiss. Han spilles alt for mange ganger ut av posisjon, og vi så i kampen mot Watford at han gang på gang var på "feil" banehalvdel med ballen. Så er spørsmålet hvilken formasjon BMD kommer til å velge. Han kan selvsagt funke som tilbaketrukket spiss i en 4-2-3-1 formasjon, men det er i 4-4-2 han er best. Ender han opp som kantspiller vil laget bli bedre om han blir solgt til fordel for en skikkelig ving. Blir litt som Østenstad på landslaget - en klassespiss som ble plassert på kanten fordi han var for god å utelate fra startelleveren, men som ikke passet inn som enslig spiss.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #534 på: Mai 07, 2013, 12:06:23 »
Jeg er enig med deg, auren!

Likevel syns jeg McCormack kan sammenlignes med en viss Liverpoolfødt angrepsspiller på det ekle laget i rødt. Han er kanskje aller best rundt kassa, men han har også mye å bidra med i oppbygningen av spillet. McDermott har sagt at han bygger formasjon og taktikk opp etter spillermateriellet, ikke omvendt, som i f.eks det norske landslaget. Det er en klok innstilling, men burde selvsagt være vel... selvsagt.

Dersom Leeds får tak i hardtarbeidende vinger som er gode med ball, a la Snodgrass, kan 4-2-3-1 være en god formasjon rent oppsettsmessig, men jeg er også enig med Kjetil Rekdal; tallformasjonen er ikke så viktig. Jeg er derimot ingen stor fan av 4-4-2 fordi jeg synes den blir for rigid og statisk. Likevel, dersom den spilles med feks en rask breddeholder på venstreside, en overlappende høyreback, en spiss som senker seg ned og en midtbanespiller med dype løp, så er plutselig situasjonen en annen.

Til poenget: Ross McCormack er best på topp, men som du sier, i tospann. Da kan han vandre, ta i mot ballen og bruke kreativiteten sin. Egentlig er han en arbeidssom spiss også, selv om kroppsspråket til tider vitner om det motsatte. Han er også ydmyk og kritisk iht egen innsats (les: twitter-kommentarer m.m.) En spiller vi MÃ… beholde og gjerne bygge laget rundt.

Jeg tror Ross vil gjøre seg bra i "10-rollen" bak en toppspiss, a la Rooney i Scum. Antall mål vil kanskje ikke maksimeres på Ross selv, men det betyr nada om laget skaper flere sjanser og lager flere mål som et følge av dette. Jeg syns vi allerede ser konturer av et mer spillende lag og en trener som er opptatt av å holde ballen i laget og passe. Vi har i flere kamper stilt med en diamant på midtbanen og hva er dette godt for, om det ikke skal være for å skape vinkler og danne rom for offensive backer.
« Siste redigering: Mai 07, 2013, 12:08:04 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kato

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #535 på: Mai 07, 2013, 13:02:55 »
Jeg tror nok McCormack passer best i "hullet".

Men hvilke spillertyper bør han ha rundt seg?

Skal vi spille med en stor sterk spiss, blir det gjerne en uten voldsomt tempo. Da blir vi avhengige av å ha mer fart på kantene.

For å gjøre Macca bedre vil jeg gjerne:

1. Kjøpe inn en kraftspiss, som kan sloss for oss der oppe.

2. Kjøpe inn ihvertfall en kantspiller med fart

3. Kjøpe inn en sentral ballspiller

4-2-3-1, med Macca i hullet
 

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #536 på: Mai 07, 2013, 13:16:52 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

Jeg respekterer selvsagt andres meninger, men dette må da være et halvhjertet forsøk på å provosere, Håkon? Hvorfor i all verden skulle vi selge vår klart beste angrepsspiller? Den eneste i hele stallen med et snev av kreativitet i seg? Uten McCormack hadde vi rykka ned i år.

Uten Becchio hadde vi rykka ned. Nei grunnen er at han har stagnert og jeg ser ikke for meg at han kan utvikle seg videre. Han er mer enn  turbokylling uten fart

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #537 på: Mai 07, 2013, 14:54:47 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

Jeg respekterer selvsagt andres meninger, men dette må da være et halvhjertet forsøk på å provosere, Håkon? Hvorfor i all verden skulle vi selge vår klart beste angrepsspiller? Den eneste i hele stallen med et snev av kreativitet i seg? Uten McCormack hadde vi rykka ned i år.

jeg er skuffet over McCormack denne sesongen. I siste kamp mot Watford virket han tung ov feit! Hva har skjedd med den spretne og kampklare McCo...?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #538 på: Mai 07, 2013, 15:37:36 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

Jeg respekterer selvsagt andres meninger, men dette må da være et halvhjertet forsøk på å provosere, Håkon? Hvorfor i all verden skulle vi selge vår klart beste angrepsspiller? Den eneste i hele stallen med et snev av kreativitet i seg? Uten McCormack hadde vi rykka ned i år.

jeg er skuffet over McCormack denne sesongen. I siste kamp mot Watford virket han tung ov feit! Hva har skjedd med den spretne og kampklare McCo...?
Feit? Mye øl innabords når du så kampen??  ;)
Ollan

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #539 på: Mai 07, 2013, 15:57:53 »
Kanskje denne sommeren er tidspunktet for å la Mc Cormack gå. Vi bør ha inn raske og målfarlige spisser som truer bakrommet. Mc Cormack er desverre ikke rask nok. Selv om det ser slik ut. Og vi må ha en som er farlig i luftrommet. Det er ihvertfall ikke Mc Cormack

Jeg respekterer selvsagt andres meninger, men dette må da være et halvhjertet forsøk på å provosere, Håkon? Hvorfor i all verden skulle vi selge vår klart beste angrepsspiller? Den eneste i hele stallen med et snev av kreativitet i seg? Uten McCormack hadde vi rykka ned i år.

jeg er skuffet over McCormack denne sesongen. I siste kamp mot Watford virket han tung ov feit! Hva har skjedd med den spretne og kampklare McCo...?
Feit? Mye øl innabords når du så kampen??  ;)

Her

http://www.dailymotion.com/video/xzl3nh_watford-1-2-leeds-gol-de-mccormack-championship_sport#.UYkH9jI4XIV

STUTT-TJUKKEN!

Sjekk engelske nettsteder. McCor er ikke som han var.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973