KAMP: vs SHEFFIELD UNITED, 25/9 2010, kl 16.00

Started by Promotion 2010, September 14, 2010, 09:13:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jon R

Quote from: sportcarl1 on September 26, 2010, 11:12:07
Quote from: TK20 on September 26, 2010, 09:32:44
Helt enig med det du skriver Jarle.

Tydelig at Killa er viktig i dette laget. Howson og Johnson kan fighte om den andre plassen.

Si hva man vil om Johnson, men han har en tendens til å være på riktig sted til riktig tid. Ny scoring i går, og han fremstår tryggere og tryggere i start-elleveren.

Hadde håpet at Larry ville gi fornyet tillit til Somma/McCormack. Becchio er liksom for ræva. Han fighter bra, men har ikke touchen som skal til. Min prediksjon et at han havner bak Somma, McCormack og Paynter i køen etterhvert.

Deilig å se på Snoddy. Tror fort han kan komme på årets lag i NpC i år.
mc cormack var ju totalt osynlig och levererade ingenting när han spelade från start mot doncaster, han hade ingen bra säsong 09/10 i cardiff heller, då tror jag mer på en skadefri paynter

Dette visste jo Grayson da vi kjøpte han. Han var usynlig mot Doncaster men trenger spilletid for å finne tilbake til spiss formen. Han er vår "big-signing" denne sesongen,  har en bra CV og er fortsatt ung. Har tro på at han er en langt bedre partner til Somma enn Becchio er, men da må vi våge og bruke han selv om han ikke er i sin beste form. Utfordrerne til Mc Cormack er pr idag ikke allverden heller: Becchio (ikke i form og har denne latterlige falletendensen som i seg selv er grunn nok til å sette han ut av laget), Paynter ( skadet igjen), Grella (hadde fortjent en mulighet men har ingen tillit), Gradel ( absolutt et godt alternativ men jeg tror han gjør seg best som ving), Sam ( se Grella), Watt ( se de to foregående) Snodgrass ( gjør best nytte for seg som skapende kraft på midtbanen).  Håper derfor på Somma/ Mc Cormack fra start i de neste kampene.
Jon R.

Rudi G.

Godt aa se vi begynner aa bli trygge bak. Har ikke sjekket men jeg tror det er veldig lenge siden vi har holdt nullen to kamper paa rad. Regner med Bruce og Collins naa er det nye faste midtstopperparet vaart. Somma og Becchio blir for like som spillertyper og bor ikke spille sammen. Somma har det baade i luften og langs bakken, det har ikke Becchio og er vel den som bor frykte benken mest av de to. Haaper han erstattes av McCormack paa tirsdag. McCormack trenger spilletid.  Johnson var ikke paa sitt beste i gaar da han spilte sentralt og bor kanskje flyttes ut igjen paa kanten.

Det var fantastisk stemning paa ER i gaar og herlig med seiersmaalet helt paa slutten da det saa ut som om kampen skulle ebbe ut i 0-0. :)

Politioppbudet utenfor ER i gaar var enormt, kan ikke huske jeg har sett saa mye politi, og ja, det var dessverre en av vaare som ble knivstukket av en skitten Sheffieldslaur!! >:(

Trulsaren

Jeg har nå sett situasjonene som førte til Snodgrass andre gule kort og Wards røde kort. Jeg mener at begge kortene er korrekte.
Ward er et absolutt korrekt rødt kort. Han kommer inn med knottene først i ganske stor fart og setter spilleren i fare.
Snodgrass sitt gule kort kommer etter at han bommer på ballen og tar heller med seg spilleren. Dette hindrer en angrepsmulighet og skal straffes med gult kort. Det må da understrekes at jeg ikke har sett det første gule kortet, så om det var rødt kort eller ikke tørr jeg ikke å ha noen formening om.

Når det kommer til matchen fikk jeg "kun" med meg de siste 10. minuttene. Tydeligvis var det kun her det også var fart i kampen. Vi tar en viktig seier i et derby, og jeg satser på at vi gjør en knallmatch på tirsdag hjemme mot Preston!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Hobben

Quote from: Jon R on September 26, 2010, 12:43:52
Quote from: sportcarl1 on September 26, 2010, 11:12:07
Quote from: TK20 on September 26, 2010, 09:32:44
Helt enig med det du skriver Jarle.

Tydelig at Killa er viktig i dette laget. Howson og Johnson kan fighte om den andre plassen.

Si hva man vil om Johnson, men han har en tendens til å være på riktig sted til riktig tid. Ny scoring i går, og han fremstår tryggere og tryggere i start-elleveren.

Hadde håpet at Larry ville gi fornyet tillit til Somma/McCormack. Becchio er liksom for ræva. Han fighter bra, men har ikke touchen som skal til. Min prediksjon et at han havner bak Somma, McCormack og Paynter i køen etterhvert.

Deilig å se på Snoddy. Tror fort han kan komme på årets lag i NpC i år.
mc cormack var ju totalt osynlig och levererade ingenting när han spelade från start mot doncaster, han hade ingen bra säsong 09/10 i cardiff heller, då tror jag mer på en skadefri paynter

Dette visste jo Grayson da vi kjøpte han. Han var usynlig mot Doncaster men trenger spilletid for å finne tilbake til spiss formen. Han er vår "big-signing" denne sesongen,  har en bra CV og er fortsatt ung. Har tro på at han er en langt bedre partner til Somma enn Becchio er, men da må vi våge og bruke han selv om han ikke er i sin beste form. Utfordrerne til Mc Cormack er pr idag ikke allverden heller: Becchio (ikke i form og har denne latterlige falletendensen som i seg selv er grunn nok til å sette han ut av laget), Paynter ( skadet igjen), Grella (hadde fortjent en mulighet men har ingen tillit), Gradel ( absolutt et godt alternativ men jeg tror han gjør seg best som ving), Sam ( se Grella), Watt ( se de to foregående) Snodgrass ( gjør best nytte for seg som skapende kraft på midtbanen).  Håper derfor på Somma/ Mc Cormack fra start i de neste kampene.

Grella fikk en masse kjkangser i fjor og imponerte vell ingen..? Synst vi burde kvitte oss med Grella.
Rogaland Whites

vielljaa

Vil gjerne se denne midtbanen fremover:

Snodgrass-Howson-Kilkenny-Johnson.

Gradel/Sam/Watt er litt for ujevn synes jeg og burde heller være spillere som kan komme inn å "make a difference".

Enig i at Mccormack burde få spilletid, men vil kanskje like å se Watt/Gradel i tospann med Somma fremover. Ellers ser forsvaret ut til å ha kommet seg bra, selv med mange utskiftninger i det siste. Mccartney vil jeg ha på seasonlong-loan :)
There is only one United

vielljaa

Quote from: Trulsaren on September 26, 2010, 13:14:22
Jeg har nå sett situasjonene som førte til Snodgrass andre gule kort og Wards røde kort. Jeg mener at begge kortene er korrekte.
Ward er et absolutt korrekt rødt kort. Han kommer inn med knottene først i ganske stor fart og setter spilleren i fare.
Snodgrass sitt gule kort kommer etter at han bommer på ballen og tar heller med seg spilleren. Dette hindrer en angrepsmulighet og skal straffes med gult kort. Det må da understrekes at jeg ikke har sett det første gule kortet, så om det var rødt kort eller ikke tørr jeg ikke å ha noen formening om.

Når det kommer til matchen fikk jeg "kun" med meg de siste 10. minuttene. Tydeligvis var det kun her det også var fart i kampen. Vi tar en viktig seier i et derby, og jeg satser på at vi gjør en knallmatch på tirsdag hjemme mot Preston!

Snodgrass sitt andre gule var litt vel strengt. Greit med frispark der, men gult var way over the top. Sheffieldspilleren spiller ballen inn i ingenmannsland før har løper rett i Snoddy.
There is only one United

Asbjørn

Vel, her er managerene:

Leeds boss Simon Grayson said, 'The referee didn't help himself throughout the game. Snodgrass's were two soft yellow cards.
'On another day he might not have been booked for either to be fair. Ward's sending off was one of those that could have been a yellow card, but maybe the referee felt he had to even it up with another red.'

Speed said, "I've seen the videos. If Snodgrass doesn't get sent off, Wardy doesn't get sent off.
'Snodgrass' was a soft one. He got booked for standing in front of a free kick and then for blocking off and I thought it was harsh.
'And the Wardy one - he couldn't wait to send him off. It was a recurring theme all day. He was nowhere near the lad, he didn't touch him."

One of his strangest decisions of the afternoon was when he looked to have awarded Leeds a penalty for handball inside the area. The ball clearly claim of the arms of Bradley Johnson and what he got wrong from three yards away his assistant managed to dig him out of an hole by flagging for the correct decision.

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=214573
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Glimrende langpasning av Kilkenny mot Snodgrass, som dog måtte ha hjelp fra en Sheffield-forsvarer (who cares  :D) for å få ballen med seg. Deretter 45 grader ut med pasningen til Johnson. Et sugende løp av han gjorde susen! Tre kjærkomne poeng.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Quote from: hallghel on September 26, 2010, 13:36:00
Glimrende langpasning av Kilkenny mot Snodgrass, som dog måtte ha hjelp fra en Sheffield-forsvarer (who cares  :D) for å få ballen med seg. Deretter 45 grader ut med pasningen til Johnson. Et sugende løp av han gjorde susen! Tre kjærkomne poeng.
var det inte mccormack som passade  snoddy?

auren

Quote from: sportcarl1 on September 26, 2010, 20:19:04
Quote from: hallghel on September 26, 2010, 13:36:00
var det inte mccormack som passade  snoddy?

Det stemmer. Så akkurat målet på LUTV nå og kommentatoren sier at det er Macca som slår langpasningen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Quote from: Alta-White on September 25, 2010, 18:33:08
Quote from: TK20 on September 25, 2010, 18:29:21
Quote from: Stephenjazz on September 25, 2010, 18:27:25
Quote from: Bites Yer Legs on September 25, 2010, 18:03:15
Man of the match: Neil Collins!! For en spiller!!
Fra å være slaktoffer i fjor til å bli genierklært nå.  Svinger fort i Leeds :D

Stor forskjell på å komme inn på lån midt i en sesong, og på å bli kjøpt i pre-season og bygge opp form sammen med resten av laget.
Forskjellen er vel at han slipper å passe på Naylor....

Bare for å ha sagt det. Vi slår Sheff.utd 1-0 og vi ligger på 5 plass på tabellen. Hvem faen bryr seg om hvordan kampen var da? Fantastisk sesongstart !! Hvorfor har ikke Bruce fått tillitt før? ::)

Helt enig Alta. Dine betrakninger er spot on!
We are Leeds and we are proud of it!

Dennis

Liten betraktning fra tribunen.

Fin stemning på kampen, noe også den tilreisende Blades-fansen bidro til. De ble selvsagt outsunged, men var langt bedre enn laget sitt. At ikke Sheff Utd skaper mer enn en eneste målsjanse (den var dog stor) med Ched Evans og Richard Cresswell på topp, overrasket meg. Det blir nok en kamp mot nedrykk for naboene.

Defensivt hadde Leeds FULL kontroll og jeg synes Neill Collins og Andy Hughes fremstår som de to beste spillerne for dagen; Collins vant samtlige hodedueller og får av meg - i likhet som mange andre - BB-betegnelsen.

Vi hadde ikke forventet noen finspilt kamp, men Leeds' offensive spill skuffet meg. Det meste av oppbygningen i angrepet går rett fram fra en stopper eller back på Becchio. Han jobber hardt, men han er ikke det fyrtårnet i lufta Grayson ser ut til å tro. Det hele virker planløst og forutsigbart, men vi var heldige (og dyktige defensivt) i at Sheff Utds angrep var enda mindre kreative. De få gangene Gradel og Sam var involvert i spillet, klarte de også forholdsvis greit å ødelegge farten i angrepet selv. Det var nesten ikke forsøk på å komme rundt på kanten, men de skulle forsøke å vende innover her gang og slå ballen inn mot keeper, i stedet for rundt på kanten. Her må det mer variasjon til!

Det positive med dette, var jo at det forandret seg ganske mye da Kilkenny kom inn. Han var som alltid motakelig for ball og forsøkte både å spille ballen kortere og raskere enn sine medspillere. Howson ble også mer synlig da Kilkenny kom inn; han virket veldig nervøs i starten og åpnet kampen med flere svake feilpasninger. Tenningsnivået må nok ta en del av skylden for det.

Jeg vet ikke hvor mye som kom fram av det på skjermen, men Davide Somma har en fantastisk touch på ballen. Han er ikke blant de raskeste, men sterk i kroppen og med en god teknikk. Jeg tror fortsatt dette kan være litt av et scoop fra Leeds.

Og selvsagt tok stemningen helt av etter scoringen. Dommeren bidro også til å piske opp fansen med pirkete blåsing, flere svake avgjørelser og håpløse gule kort. At kampen ender med to røde kort var ikke lokalderbyet, men hans skyld ene og alene.

For oss gikk det heldigvis riktig vei!  ;)

Marching on together!

Cannavaro

Så kampen på stream og dette var et scrappy lokalderby.
Det som ofte skuffer meg med Leeds er defensive deler av midtbanen og forsvaret.
Så i åpningskampen mot Derby at vi manglet et defensivt anker og stopperne våre mangler litt ekstra "ro" over seg til tider.  Med bedre pasningssikkerhet så kunne våre stoppere med fordel
bidratt til mer ballinnehav i gjenvinningsfasen.  Her er det altfor ofte typiske engelske klareringer som går rett til motstanderen.  Er det en fase i spillet engelskmenn kan utvikle seg, så er det i stressa klareringssituasjoner - prøve å bedre klarering og få ballen til heller å rulle i laget.
Altfor ofte går ballen til motstander ved klarering.  På lørdag var det også svært lite som ble skapt fremover, Sheff Utd prøvde å pakke til midtbanen og ha "tighte" forbindelser mellom forsvars- og midtbaneledd.  Det funket jo.  Heller ikke på kant klarte vi å skape allverden, jeg kunne telle svært få innlegg.  Backene til Sheff. gjorde en god job.  Sam er vanligvis en utfordrende type som det ikke er lett å spille mot men backen gjorde det vanskelig for ham.
Johnson virket også en smule utilpass på lørdag syns jeg, men det var han som hadde største
sjansen for oss før målet. Han er en typisk indreløper som liker mye ballinnehav og har playmaker-kvaliteter i seg. Kom ikke helt til sin rett lørdag, men er en særs viktig spiller for laget. Howson vil jeg gjerne se mer av, at han tar mer tak i kampene, men han er jo ung enda.
Ellers er Higgs og særlig Schmeichel gode aller bakerst.  Jeg har kost meg med sesongstarten og tror dette går mot en spennende sesong for oss, gleder meg også å se Billy Paynter i aksjon når han blir skadefri.
MFLU - Miracles For Leeds United

lojosang

Vi hadde vel en forholdsvis begredelig dag på kantene framover på banen. Det gikk ikke spesielt fort med verken Sam eller Gradel når de fikk tak i ballen, de var uheldige meg motakene sine, og mange av pasningene som sikkert skulle til dem havna over sidelinja lenge før de KUNNE ta mot dem. En del av dette skyldes sikkert godt press fra motstander
- Leif Olav

HåvardK

En ting jeg reagerte på på lørdag, var den begredelige kvaliteten på innleggene - cornere inkludert. Så å si alle ble slått som "lomper"; altså uten kraft og skru, men med masse luft. Vanligvis barnemat for forsvar og keeper, og veldig vanskelig å få gjort noe med for angripere.

Håper dette var en engangsforeteelse.

torivar

Eddie Gray sier på lutv at Snodgrass fortjente to gule. Jeg kan ikke være annet enn enig når han klarer å starte sin argumentasjon på følgende måte (til Ben Frye):

I mean, Simon, you know, I, I don't know, uh, well, uh, you know, I think he got booked for......

herlig!

ØBS

Quote from: Jon R on September 26, 2010, 00:49:57
Quote from: Lord-Meta on September 26, 2010, 00:08:28
Ser at det svirrer litt rykter om at en person skal ha blitt kniv stukket. vet ikke om det er sannhet i dette og får virkelig håpe dette bare er rykter

Iflg Waccoe har det blitt bekreftet på radio at en Leeds supporter har blitt knivstukket og innlagt på sykehus..

I følge meg er dette korrekt.

Skjedde utenfor på P-plassen mellom stadion og McDonalds...
LUSCOS-hilsen
ØBS

readysteady

Denne kampen ble tv-sendt. Lurer derfor på om noen har opptak, og mulighet til å brenne og sende meg en DVD? Betaler selvsagt for dvd-plate, porto og "administrasjonsgebyr" :)

Promotion 2010

Quote from: readysteady on November 08, 2010, 11:21:53
Denne kampen ble tv-sendt. Lurer derfor på om noen har opptak, og mulighet til å brenne og sende meg en DVD? Betaler selvsagt for dvd-plate, porto og "administrasjonsgebyr" :)

Den ligger vel ute i LUTV-arkivet hvis den ble sendt på TV. Kjøp den for 400 i året og lek deg gjennom sesong etter sesong! Du kan også laste disse kampene ned hvis du vil...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

readysteady

Quote from: Promotion 2010 on November 08, 2010, 15:46:50

Den ligger vel ute i LUTV-arkivet hvis den ble sendt på TV. Kjøp den for 400 i året og lek deg gjennom sesong etter sesong! Du kan også laste disse kampene ned hvis du vil...
Tenkte jeg ikke på. Jeg har LUTV-abonnement. Er disse sendingene samme produksjon som de som blir sendt på Viasat Fotball?

Promotion 2010

Quote from: readysteady on November 09, 2010, 14:27:31

Tenkte jeg ikke på. Jeg har LUTV-abonnement. Er disse sendingene samme produksjon som de som blir sendt på Viasat Fotball?

Gode bilder og lokal kommentator. Lite forskjell du kommer til å se. MEN jeg vet ikke om det er samme produksjon. Kikk igjennom da hvis det er noe spesielt du ser etter.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

readysteady

Quote from: Promotion 2010 on November 09, 2010, 14:29:51
Quote from: readysteady on November 09, 2010, 14:27:31

Gode bilder og lokal kommentator. Lite forskjell du kommer til å se. MEN jeg vet ikke om det er samme produksjon. Kikk igjennom da hvis det er noe spesielt du ser etter.
Har lastet ned, men wmv-fila lar seg ikke spille av verken i Windows Media Player eller VLC (har kun lyd, ikke bilde). Hvis noen har lastet ned og fått det til å fungere så hører jeg gjerne fra dere.
Får se den online så lenge.

Edit: Fikk den plutselig til å spille av i Media Player allikevel.