Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 444370 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pettersen97

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #330 på: Oktober 13, 2015, 20:43:39 »
Jeg begynte å holde med Leeds på midten av 90 tallet, da min store helt Gunnar Halle(Ja,tro det eller ei!) gikk til Leeds. Jeg fikk noen fantastiske oppturer på slutten av 90 tallet og starten av 2000 tallet. Jeg må ærlig innrømme at mitt forhold til Leeds har aldri vært sterkere enn nå, dette er sikkert fordi jeg er på en del flere kamper nå som jeg har blitt "stor"nok for å dra til ENgland alene.
Jeg kan gjerne innrømme at Cellino er en merkelig skrue og en idiot til tider, men nå har vi alle mast om vinger+spillerkjøp, når han da blar opp penger for disse, så finner vi andre ting å klage på.
Hvis folk sier ja til røde drakter, Red Bull arena osv, så mister vi det lille vi har igjen i klubben vår, det er en identitet som ingen klubber kan sammenligne seg med! Vi hadde 6400 tilskuere borte mot MK DONS, 6400!! Tror du virkelig disse ville stilt opp om vi kom løpende ut på gressmatta i røde drakter og med 11 franskmenn? ALDRI LIVET!
Jeg drar over hver eneste gang jeg har sjansen for å se mitt kjære Leeds spille fotball, men det viktigste for min del er den stemningen med mine svorne Leeds supportere, vi synger høyest og selv om vi ligger under 4-0 så synger vi dobbelt så høyt som de andre. Det lille vi har igjen av Leeds er oss supportere, og er det noe vi ikke er så er det kravstore! Jeg tar championship med hvite drakter, lange baller,stygge taklinger, og gærne Leeds supportere framfor PL med røde drakter 2000 asiatere som ikke kan sangene våre, og et lag som heter Leeds Red Bull!

Vi er fordømt heldig som valgte denne klubben, og det ser man hver gang man er med Leeds home/away! Til dere som ikke har sett videon, så anbefaler jeg å se denne:https://www.youtube.com/watch?v=aCiJGEeddwA

Takk for meg!

Hærlig skrevet!! All Leeds aren't WE!! MOT :)
The Mighty Whites

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #331 på: Oktober 14, 2015, 09:16:26 »

B_Ød

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #332 på: Oktober 14, 2015, 15:19:05 »
Jeg begynte å holde med Leeds på midten av 90 tallet, da min store helt Gunnar Halle(Ja,tro det eller ei!) gikk til Leeds. Jeg fikk noen fantastiske oppturer på slutten av 90 tallet og starten av 2000 tallet. Jeg må ærlig innrømme at mitt forhold til Leeds har aldri vært sterkere enn nå, dette er sikkert fordi jeg er på en del flere kamper nå som jeg har blitt "stor"nok for å dra til ENgland alene.
Jeg kan gjerne innrømme at Cellino er en merkelig skrue og en idiot til tider, men nå har vi alle mast om vinger+spillerkjøp, når han da blar opp penger for disse, så finner vi andre ting å klage på.
Hvis folk sier ja til røde drakter, Red Bull arena osv, så mister vi det lille vi har igjen i klubben vår, det er en identitet som ingen klubber kan sammenligne seg med! Vi hadde 6400 tilskuere borte mot MK DONS, 6400!! Tror du virkelig disse ville stilt opp om vi kom løpende ut på gressmatta i røde drakter og med 11 franskmenn? ALDRI LIVET!
Jeg drar over hver eneste gang jeg har sjansen for å se mitt kjære Leeds spille fotball, men det viktigste for min del er den stemningen med mine svorne Leeds supportere, vi synger høyest og selv om vi ligger under 4-0 så synger vi dobbelt så høyt som de andre. Det lille vi har igjen av Leeds er oss supportere, og er det noe vi ikke er så er det kravstore! Jeg tar championship med hvite drakter, lange baller,stygge taklinger, og gærne Leeds supportere framfor PL med røde drakter 2000 asiatere som ikke kan sangene våre, og et lag som heter Leeds Red Bull!

Vi er fordømt heldig som valgte denne klubben, og det ser man hver gang man er med Leeds home/away! Til dere som ikke har sett videon, så anbefaler jeg å se denne:https://www.youtube.com/watch?v=aCiJGEeddwA

Takk for meg!

Hærlig skrevet!! All Leeds aren't WE!! MOT :)

skjønner godt hva du mener, hadde gleden av å oppleve noe av det samme (videoen) på Hillsborough i fjor vinter...
Lite eller ingenting kommer opp mot dette...  ;D
Ups & Ups!!

niccolai

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #333 på: Oktober 14, 2015, 18:54:23 »
Er du veldig keen på å se Leeds i rødt igjen? Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å forsvare dette på noen som helst måte.. Kan godt hende det kun er meg, men synes det er utrolig spesielt..

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #334 på: Oktober 14, 2015, 19:29:06 »
Er du veldig keen på å se Leeds i rødt igjen? Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å forsvare dette på noen som helst måte.. Kan godt hende det kun er meg, men synes det er utrolig spesielt..

Er ikke det at jeg er keen på det. Jeg er sulten på at klubben skal kjempe der de engang var. Og om det da innebærerer alle typer farger. ja so be it. Skal klubben ha suksess, så trengs det pengesterke folk som vil bruke penger

Hallgeir *

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #335 på: Oktober 14, 2015, 19:29:18 »
La oss egentlig gi beng i det med farger på drakta. Sålenge vi får eiere inn med penger, og som er villige til å bruke penger. Ja da betyr fargen mindre

Ja, så lenge varte "benget" ditt! 

Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det igjen: Vinglepetter....... :D
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #336 på: Oktober 14, 2015, 19:50:05 »
La oss egentlig gi beng i det med farger på drakta. Sålenge vi får eiere inn med penger, og som er villige til å bruke penger. Ja da betyr fargen mindre

Ja, så lenge varte "benget" ditt! 

Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det igjen: Vinglepetter....... :D


 ;D ;D ;D ;D
Hakke sagt noe om røssler nå

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #337 på: Oktober 15, 2015, 08:25:37 »
Er du veldig keen på å se Leeds i rødt igjen? Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å forsvare dette på noen som helst måte.. Kan godt hende det kun er meg, men synes det er utrolig spesielt..

Er ikke det at jeg er keen på det. Jeg er sulten på at klubben skal kjempe der de engang var. Og om det da innebærerer alle typer farger. ja so be it. Skal klubben ha suksess, så trengs det pengesterke folk som vil bruke penger


Ender Red Bull opp som Leedseiere noen gang, så får vi rødt i draktene (shortsen eller hva det måtte være) og ikke noe City- eller Chelsea-pengebruk. De drifter sine klubber som reklame for blandevann, ikke som en hobby for å bevise status ala Abramovitsj hvor de pøser inn penger.

Tror du ville blitt skuffa over hvilke spillere Leeds hadde fått under de og vi andre som ikke kan forestille oss vår klubb i røde drakter, hadde fått dobbel dose.

Helt enig i hva nicolai skriver. Nå var ikke jeg der, men ville jeg vært en del av de 6400 på Donskampen eller blant en "død"/ny Leeds-klubb i PL? Valget er lett for min del.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #338 på: Oktober 15, 2015, 10:08:42 »
Er du veldig keen på å se Leeds i rødt igjen? Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å forsvare dette på noen som helst måte.. Kan godt hende det kun er meg, men synes det er utrolig spesielt..

Er ikke det at jeg er keen på det. Jeg er sulten på at klubben skal kjempe der de engang var. Og om det da innebærerer alle typer farger. ja so be it. Skal klubben ha suksess, så trengs det pengesterke folk som vil bruke penger


Ender Red Bull opp som Leedseiere noen gang, så får vi rødt i draktene (shortsen eller hva det måtte være) og ikke noe City- eller Chelsea-pengebruk. De drifter sine klubber som reklame for blandevann, ikke som en hobby for å bevise status ala Abramovitsj hvor de pøser inn penger.

Tror du ville blitt skuffa over hvilke spillere Leeds hadde fått under de og vi andre som ikke kan forestille oss vår klubb i røde drakter, hadde fått dobbel dose.

Helt enig i hva nicolai skriver. Nå var ikke jeg der, men ville jeg vært en del av de 6400 på Donskampen eller blant en "død"/ny Leeds-klubb i PL? Valget er lett for min del.


Ja la oss alle drømme om et liv i lavere divisjoner. Et liv blant lag som Yeovil, og lignende lag. Bare vi spiller i hvite drakter. Ja da er det et fett hvor vi er hen.
Tipper at hvis vi f.eks hadde fått Red Bull, og de kjøpte inn det som trengtes for at laget kommer seg opp i Premier League og kjemper med de bedre lagene. Og hvis dem så gjør det med noen rødfarger i drakta. ja da er dette glemt et år eller så i etterkant av da vi faktisk er blant Englands beste lag igjen.
Og for å være helt ærlig med meg selv nå. Det gir meg mere glede av å se på lag som York spille fotball, enn å se Leeds bli pissa på uke ut, og uke inn.
Sjela til Leeds, ja hvor er den. Jo den er der hvor man kjemper med de beste lagene i øverste divisjon. Og det med å ha eiere som ikke har nok penger til å kjøpe inn det som trengs. ja det er synonymt med det å være et heislag mellom League one, og Championship.
Kanskje vi faktisk ikke får så mye mere penger med Red Bull evt. Men slik det er i dag. Ja da er det håpløst. Vi har en eier som har lovet å kjøpe tilbake Elland Road i fjor. Vi har en eier som sier offentlig at han ikke har økonomi til å kjempe med lag som Derby f.eks.
Gi Leeds 15 år til utenom det øverste selskap. Ja da vil laget kanskje ha en 10.000 av de hardbarka supporterne som eneste tilskuere på Elland Road. Norske Leeds fans vil være minimale. For den kjernen som faktisk vokste opp med Leeds som synonymt med det å kjempe om titler. Ja de Norske fansene sitter da på Gamlehjem eller er døende.
Med Cellino som eier vil sesongen han har lovet oss opprykk, være sesongen som vi antagelig vil kjempe mot nedrykk fra Championship. Hvis vi da ikke rykker ned denne sesongen da.
Prosjekt Cellino er en flopp rett å slett.

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #339 på: Oktober 15, 2015, 11:13:07 »
Du vil at Leeds skal kjøpe seg til topps samme hva det vil koste?

Nå misforstår du (antakelig med hensikt), men jeg har ikke ønsket at Leeds skal være en evig klubb i lavere divisjoner. Samtidig sier du det gir deg mer å se York enn Leeds.

Til tider vanskelig å tolke hva du faktisk vil, Håkon.

Bare så det er sagt; jeg tror Leeds kan rykke opp uten å bli kjøpt opp av en eier som vil forkaste alt klubben er og står for.
Marching on together!

nicolainilsen

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #340 på: Oktober 15, 2015, 11:49:47 »
Drømme om lavere divisjoner? Er da ingen som skriver det, fansen til Leeds dør ut? Vi har hatt 15 år med nedgang nå, trekker 6400 stk på bortekamp, vis meg noen andre klubber som gjør det er du snill? Vis meg noen med den "passion" som vi Leeds supportere har, kan garantere deg det ikke er mange! Jeg forstår at folk kan bli frustrert over dårlig spill, og lite poeng.. Helt greit! Men de ordene du velger å bruke noen ganger kan jeg ikke forstå, gir ingen glede av å se Leeds, vil heller se York osv, hvordan supporter er du egentlig da? Er du en gloryhunter så passer du best 45 min unna Leeds by, og den byen heter Manchester/Wankchester. Uansett hvor dritt Leeds er så skal man da alltid glede seg når klokken er 16.00 lørdag ettermiddag for å håpe at man tar 3 poeng!!!I år så ligger vi ikke godt ann, helt greit, men vi ikke spilt en 1/4 del av sesongen enda! Vi scorer kanskje ikke mye mål, vi tar kanskje ikke mye poeng, vi spiller kanskje ikke bra fotball, vi har heller ikke verdens beste spillere, det vi faktisk har er supportere og en by med SJEL! Det du ønsker er å bytte ut alt det Leeds er, putt inn 20.000 asiatere med kamera som ikke kan en eneste sang, få på rød drakter og 11 franskmenn. Det er som å inngå en avtale med djevelen, og hva gjør du evt den dagen vi skulle rykke ned med en rik eier, rød drakter, og de asiaterne? Da er DU som kommer til å stå først i hylekoret om dritt ditt og dritt datt.. Jeg ønsker over alt på jorda at Leeds skal komme tilbake i det gode selskap, men på bekostning av sjel,draktfarger,supporterne våre? ALDRI! Jeg elsker klubben min for mye til å ofre dette, for suksess! Man kan kjøpe det meste for penger, men ikke kjærlighet.. Jeg anbefaler deg virkelig å ta en titt på deg selv, og tenk godt om hvor glad du er i Leeds, fordi sånn snakk som dette, det minner meg om Chelsea, Manu,City supportere, og det er ikke OSS! WERE NOT FAMOUS ANYMORE på banen, men utenom det så er vi best! Neste gang så anbefaler jeg deg til å ta med et skilt hvor det står, det du skriver her. Så kan du se hvor mange som er enig med deg, jeg tipper 1/100 sånn ca!

Kato

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #341 på: Oktober 15, 2015, 12:50:06 »
For de som trør inn på dette forumet, på ellevte året etter nedrykk, tror jeg ikke man skal stille spørsmål om lojaliteten. Den lojaliteten er hinsides det fornuftige.

At vi diskuterer veien er naturlig, da må Håkon kunne ha sine meninger (som jeg har mine).

Det han ikke vet (eller ihvertall ikke sier) er at han er DOOMED. Som alle oss andre. Vi kan snakke om York og ManU og alt annet. Vi kan drømme om å holde med et lag som vinner ditt og datt. Kjøper ditt og datt.

Saken er at vi alle sitter i ei saks vi aldri kan komme ut av. Vi holder ikke med Leeds, vi ER Leeds.

Vi er fordømt til å følge dette laget. Det er en pining, ja jeg frykter en evig pining.

Men kommer vi oss unna?

Nei, det skjer ikke.
 

Joe Jordan

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #342 på: Oktober 15, 2015, 13:26:33 »
Har fulgt dette laget fra opprykket til øverste divisjon med Wilkinson, påfølgende ligagull, semi i Champions League, nedrykk, enda et nedrykk, opprykk.... Det var spesielt (les: litt trist) å sitte å høre på kamper på nettradio fra L1 men å skifte lag er HELT utenkelig. Går det egentlig an å bare skifte lag sånn uten videre? Hodet mitt fungerer ihvertfall ikke sånn.

Røde drakter hadde ihvertfall vært verre enn nedrykk til L1.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kontakinte

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #343 på: Oktober 15, 2015, 13:32:17 »
Er du veldig keen på å se Leeds i rødt igjen? Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å forsvare dette på noen som helst måte.. Kan godt hende det kun er meg, men synes det er utrolig spesielt..

Er ikke det at jeg er keen på det. Jeg er sulten på at klubben skal kjempe der de engang var. Og om det da innebærerer alle typer farger. ja so be it. Skal klubben ha suksess, så trengs det pengesterke folk som vil bruke penger

+1 på det meste. - på andre farger på drakta en 2 rød okse på kassa! 

Ender Red Bull opp som Leedseiere noen gang, så får vi rødt i draktene (shortsen eller hva det måtte være) og ikke noe City- eller Chelsea-pengebruk. De drifter sine klubber som reklame for blandevann, ikke som en hobby for å bevise status ala Abramovitsj hvor de pøser inn penger.

Tror du ville blitt skuffa over hvilke spillere Leeds hadde fått under de og vi andre som ikke kan forestille oss vår klubb i røde drakter, hadde fått dobbel dose.

Helt enig i hva nicolai skriver. Nå var ikke jeg der, men ville jeg vært en del av de 6400 på Donskampen eller blant en "død"/ny Leeds-klubb i PL? Valget er lett for min del.


Ja la oss alle drømme om et liv i lavere divisjoner. Et liv blant lag som Yeovil, og lignende lag. Bare vi spiller i hvite drakter. Ja da er det et fett hvor vi er hen.
Tipper at hvis vi f.eks hadde fått Red Bull, og de kjøpte inn det som trengtes for at laget kommer seg opp i Premier League og kjemper med de bedre lagene. Og hvis dem så gjør det med noen rødfarger i drakta. ja da er dette glemt et år eller så i etterkant av da vi faktisk er blant Englands beste lag igjen.
Og for å være helt ærlig med meg selv nå. Det gir meg mere glede av å se på lag som York spille fotball, enn å se Leeds bli pissa på uke ut, og uke inn.
Sjela til Leeds, ja hvor er den. Jo den er der hvor man kjemper med de beste lagene i øverste divisjon. Og det med å ha eiere som ikke har nok penger til å kjøpe inn det som trengs. ja det er synonymt med det å være et heislag mellom League one, og Championship.
Kanskje vi faktisk ikke får så mye mere penger med Red Bull evt. Men slik det er i dag. Ja da er det håpløst. Vi har en eier som har lovet å kjøpe tilbake Elland Road i fjor. Vi har en eier som sier offentlig at han ikke har økonomi til å kjempe med lag som Derby f.eks.
Gi Leeds 15 år til utenom det øverste selskap. Ja da vil laget kanskje ha en 10.000 av de hardbarka supporterne som eneste tilskuere på Elland Road. Norske Leeds fans vil være minimale. For den kjernen som faktisk vokste opp med Leeds som synonymt med det å kjempe om titler. Ja de Norske fansene sitter da på Gamlehjem eller er døende.
Med Cellino som eier vil sesongen han har lovet oss opprykk, være sesongen som vi antagelig vil kjempe mot nedrykk fra Championship. Hvis vi da ikke rykker ned denne sesongen da.
Prosjekt Cellino er en flopp rett å slett.

Erik M

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #344 på: Oktober 15, 2015, 18:55:12 »
Du vil at Leeds skal kjøpe seg til topps samme hva det vil koste?

Nå misforstår du (antakelig med hensikt), men jeg har ikke ønsket at Leeds skal være en evig klubb i lavere divisjoner. Samtidig sier du det gir deg mer å se York enn Leeds.

Til tider vanskelig å tolke hva du faktisk vil, Håkon.

Bare så det er sagt; jeg tror Leeds kan rykke opp uten å bli kjøpt opp av en eier som vil forkaste alt klubben er og står for.

Er det det vi er og står for?  Hvite drakter! Jøsses.  Jeg har vært med siden ca 1970 og JA jeg valgte Leeds fordi de var best og kulest og mest rampete.  Føler derfor ikke jeg kan rakke ned på kids som velger MU, MC og Chelsea i dag.  Hvordan kan unge i dag se hva vi er og står for?  Vi er en klubb folk flest ler av - noen få syns det er leit at vi ikke er med der oppe lenger.  Langt flere ler og koser seg over skandalene som ingen ende vil ta.

Jeg får tårer i øynene når jeg ser kritt hvite drakter men irriterer meg over at Swansea har finere drakter enn oss.  Vi har jammen hatt mye stygge drakter de siste årene;  formløse, blå og gule felt, lyseblå, mørkeblå, sort, gull (!!), you-name-it.  Årets drakter er faktisk de beste på lenge, men kritt hvite er de ikke - sånn jeg liker det.

Jeg foretrekker altså helt hvitt, men hvis røde shorts rokker ved det klubben er og står for må jeg le høyt.  Jeg har ingen anelse, virkelig, hva Red Bull har å by på.  Jeg forventer at de er langt, langt mer profesjonelle enn vår nåværende eier.  Jeg tror ikke de kommer til å rokke ved navn, stadion og drakter - hvorfor skulle de det?

Hvis Red Bull kun tenker på blandevann.... vel så selger de fanken så mye mer blandevann i toppen av PL en bånn av Championship, eller hva???
« Siste redigering: Oktober 15, 2015, 18:58:35 av Erik M »
 

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #345 på: Oktober 15, 2015, 19:19:39 »
Du vil at Leeds skal kjøpe seg til topps samme hva det vil koste?

Nå misforstår du (antakelig med hensikt), men jeg har ikke ønsket at Leeds skal være en evig klubb i lavere divisjoner. Samtidig sier du det gir deg mer å se York enn Leeds.

Til tider vanskelig å tolke hva du faktisk vil, Håkon.

Bare så det er sagt; jeg tror Leeds kan rykke opp uten å bli kjøpt opp av en eier som vil forkaste alt klubben er og står for.

Er det det vi er og står for?  Hvite drakter! Jøsses. Jeg har vært med siden ca 1970 og JA jeg valgte Leeds fordi de var best og kulest og mest rampete.  Føler derfor ikke jeg kan rakke ned på kids som velger MU, MC og Chelsea i dag.  Hvordan kan unge i dag se hva vi er og står for?  Vi er en klubb folk flest ler av - noen få syns det er leit at vi ikke er med der oppe lenger.  Langt flere ler og koser seg over skandalene som ingen ende vil ta.

Jeg får tårer i øynene når jeg ser kritt hvite drakter men irriterer meg over at Swansea har finere drakter enn oss.  Vi har jammen hatt mye stygge drakter de siste årene;  formløse, blå og gule felt, lyseblå, mørkeblå, sort, gull (!!), you-name-it.  Ã…rets drakter er faktisk de beste på lenge, men kritt hvite er de ikke - sånn jeg liker det.

Jeg foretrekker altså helt hvitt, men hvis røde shorts rokker ved det klubben er og står for må jeg le høyt.  Jeg har ingen anelse, virkelig, hva Red Bull har å by på.  Jeg forventer at de er langt, langt mer profesjonelle enn vår nåværende eier.  Jeg tror ikke de kommer til å rokke ved navn, stadion og drakter - hvorfor skulle de det?

Hvis Red Bull kun tenker på blandevann.... vel så selger de fanken så mye mer blandevann i toppen av PL en bånn av Championship, eller hva???

Le gjerne høyt, du.

Selv tror jeg trur jeg vil være nærmere å grine om Red Bull tar over. I det minste enda mer oppgitt. Hvite drakter er selvfølgelig en del av klubben, men jeg prøvde da å snakke i bilder. Tror du egentlig forstod det. Om ikke, beklager jeg dårlig formulert sak. At drakten er en av mange faktorer som gjør Leeds til hva det er. For meg, altså.

Om du ikke tror RB eventuelt ville rokket ved navn, stadion og drakter, er det bare å google deres andre eierskap. Det er lite sjel over det som leveres og fansene er ikke overmåte fornøyd. Om ikke klubbens identitet er viktig for f0lk, hva er det da man holder med? Hvorfor gidde å bruke energi, tid og penger på en middelhavsfarer i andre divisjon?

Ja, vi blir ledd av. Var senest i helga på jobbtur og stod stolt opp for Leeds. Tro ikke at vi blir ledd mindre av om shortsene blir røde og stadion heter Red Bull Road.

Hvor går egentlig grensa for hva man kan rokke med om det er greit å spille i rosa, rødt, grønt? Stadionnavnendring? Navnendring på klubben? Flytte hele klubben til en annen by som de gjør i franchise-klubbene i USA?

Bare vi pøser på med penger og henter sølvtøy?

Om ikke Leedsfansen hadde reagert minst like sterkt som Cardiff gjorde på deres endring, har jeg tatt feil av "oss".
« Siste redigering: Oktober 15, 2015, 19:21:32 av Mr Kaizer »
Marching on together!

gulle

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #346 på: Oktober 15, 2015, 19:59:43 »
Skift navn på tråden til
"Draktfarger versus opprykk"
Går inn på forumet nesten daglig for å se etter nyheter ,og tror vi er i ferd med å skifte eiere, fordi tråden står øverst, med ferske innlegg , men det er bare et nytt innlegg i debatten om draktfarger.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Erik M

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #347 på: Oktober 15, 2015, 22:54:18 »
Du vil at Leeds skal kjøpe seg til topps samme hva det vil koste?

Nå misforstår du (antakelig med hensikt), men jeg har ikke ønsket at Leeds skal være en evig klubb i lavere divisjoner. Samtidig sier du det gir deg mer å se York enn Leeds.

Til tider vanskelig å tolke hva du faktisk vil, Håkon.

Bare så det er sagt; jeg tror Leeds kan rykke opp uten å bli kjøpt opp av en eier som vil forkaste alt klubben er og står for.

Er det det vi er og står for?  Hvite drakter! Jøsses. Jeg har vært med siden ca 1970 og JA jeg valgte Leeds fordi de var best og kulest og mest rampete.  Føler derfor ikke jeg kan rakke ned på kids som velger MU, MC og Chelsea i dag.  Hvordan kan unge i dag se hva vi er og står for?  Vi er en klubb folk flest ler av - noen få syns det er leit at vi ikke er med der oppe lenger.  Langt flere ler og koser seg over skandalene som ingen ende vil ta.

Jeg får tårer i øynene når jeg ser kritt hvite drakter men irriterer meg over at Swansea har finere drakter enn oss.  Vi har jammen hatt mye stygge drakter de siste årene;  formløse, blå og gule felt, lyseblå, mørkeblå, sort, gull (!!), you-name-it.  Årets drakter er faktisk de beste på lenge, men kritt hvite er de ikke - sånn jeg liker det.

Jeg foretrekker altså helt hvitt, men hvis røde shorts rokker ved det klubben er og står for må jeg le høyt.  Jeg har ingen anelse, virkelig, hva Red Bull har å by på.  Jeg forventer at de er langt, langt mer profesjonelle enn vår nåværende eier.  Jeg tror ikke de kommer til å rokke ved navn, stadion og drakter - hvorfor skulle de det?

Hvis Red Bull kun tenker på blandevann.... vel så selger de fanken så mye mer blandevann i toppen av PL en bånn av Championship, eller hva???

Le gjerne høyt, du.

Selv tror jeg trur jeg vil være nærmere å grine om Red Bull tar over. I det minste enda mer oppgitt. Hvite drakter er selvfølgelig en del av klubben, men jeg prøvde da å snakke i bilder. Tror du egentlig forstod det. Om ikke, beklager jeg dårlig formulert sak. At drakten er en av mange faktorer som gjør Leeds til hva det er. For meg, altså.

Om du ikke tror RB eventuelt ville rokket ved navn, stadion og drakter, er det bare å google deres andre eierskap. Det er lite sjel over det som leveres og fansene er ikke overmåte fornøyd. Om ikke klubbens identitet er viktig for f0lk, hva er det da man holder med? Hvorfor gidde å bruke energi, tid og penger på en middelhavsfarer i andre divisjon?

Ja, vi blir ledd av. Var senest i helga på jobbtur og stod stolt opp for Leeds. Tro ikke at vi blir ledd mindre av om shortsene blir røde og stadion heter Red Bull Road.

Hvor går egentlig grensa for hva man kan rokke med om det er greit å spille i rosa, rødt, grønt? Stadionnavnendring? Navnendring på klubben? Flytte hele klubben til en annen by som de gjør i franchise-klubbene i USA?

Bare vi pøser på med penger og henter sølvtøy?

Om ikke Leedsfansen hadde reagert minst like sterkt som Cardiff gjorde på deres endring, har jeg tatt feil av "oss".


Ja, jeg tror vi er mer enig enn det umiddelbart virker.  Som sagt, jeg har ikke satt meg veldig godt inn i hva Red Bull vil innebære. Jeg tror imidlertid de ikke har investert i en annen klubb med slik fantastisk profil og historie.  Derfor tror jeg de er fornuftige nok til å bygge videre på det.  Kan ta feil.

Du spør hvor grensa går.  For meg er den sprengt og vel så det med Massimo Cellino.
« Siste redigering: Oktober 15, 2015, 22:57:21 av Erik M »
 

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #348 på: Oktober 17, 2015, 18:12:08 »
Prosjektet er en katastrofe. Med trusler om å begrense antall besøkende på bortebane fordi andre lag har mer penger enn oss er sykt.

Cellino er værre enn Bates. Han har ikke penger og ødelegger klubben bit for bit. Han har verken kompetanse eller knowhow nok til å berge Leeds United.


Jeg ble tilhenger av Leeds United da de vant trofé på trofé. Jeg ønsker meg tilbake dit koste hva det koste vil.

Kampen i dag mot Brighton var en farse. Ingen kan forsvare at 11 totalt håpløst samspilte spillere igjen skal få trekke på seg drakten til Leeds United - uansett farge - år etter år!

Vi har lidd oss gjennom en rekke med utrolig kostbare spillere de siste 12 årene - totalt sett har vi investert langt mer enn eksempelvis Bournemouth. Ingen har brakt annet enn skam over klubben.


Vi har kanskje to unntak: Botaka med talent og ferdigheter, men i dag fremsto Cook som en ødelegger i det offensive spillet.

En langt bedre trener hadde lagt opp til at spillesystemet er tilpasset spillerne - og ikke tillate at Mowatt i kamp etter kamp blir en svak skygge av seg selv grunnet feil bruk.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #349 på: Oktober 17, 2015, 18:19:12 »
Mener å huske at du var en av dem som virkelig stod på barrikadene og forsvarte Cellino da han var iferd med å kjøpe klubben. Det var nok av skeptikere den gangen som advarte mot italieneren.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #350 på: Oktober 17, 2015, 18:22:01 »
Mener å huske at du var en av dem som virkelig stod på barrikadene og forsvarte Cellino da han var iferd med å kjøpe klubben. Det var nok av skeptikere den gangen som advarte mot italieneren.

Han reddet oss fra nok en konkurs, men han kjører sin egne kamp mot Football League med å skyve Leeds United foran seg!

Det innbyr ikke til respekt!

Cellino: NEI TAKK!



Gi meg tilbake fotballklubben min som tar PL med storm!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #351 på: Oktober 17, 2015, 18:28:16 »
Mener å huske at du var en av dem som virkelig stod på barrikadene og forsvarte Cellino da han var iferd med å kjøpe klubben. Det var nok av skeptikere den gangen som advarte mot italieneren.

Han reddet oss fra nok en konkurs, men han kjører sin egne kamp mot Football League med å skyve Leeds United foran seg!

Det innbyr ikke til respekt!

Cellino: NEI TAKK!



Gi meg tilbake fotballklubben min som tar PL med storm!

Han har gjort utrolig mye idioti siden han kom. Som du sier reddet han oss fra å gå under, men hele fyren oser av det som jeg aldri vil skal forbindes med Leeds United.

Vi må nok slite med fyren en god stund til, dessverre.  :(
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #352 på: Oktober 19, 2015, 21:49:02 »
Pearson har vel hatt tid nok til å samle et consortium nå!

 :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #353 på: Oktober 21, 2015, 06:42:00 »

20/10/2015 3:22 PM GDT

mjgleeds  anybody seen the LUST tweet at ben hunt@leedshunter , about USA money waiting to buy the club, we may get our wish. There are americans considering buying everton at over 200 million , they could buy the club the ground, and the training ground back for half that money...???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #354 på: Oktober 21, 2015, 12:03:56 »
Alt dette snakket om eierskifte, er det noe hold i det, eller er dette bare en tråd hvor folk sier hvor dum de mener MC er?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #355 på: Oktober 21, 2015, 14:49:08 »
Alt dette snakket om eierskifte, er det noe hold i det, eller er dette bare en tråd hvor folk sier hvor dum de mener MC er?
Dette er veldig enkelt: Det er ingen med penger som ønsker å kjøpe klubben, så vi er dømt til å pines i årevis...dessverre >:(
Det eneste som er realistisk er  konsortium som får rasket sammen akkurat nok til å holde liv i klubben :( Altså et liv i skyggenes dal...

Erik M

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #356 på: Oktober 21, 2015, 17:17:40 »
Alt dette snakket om eierskifte, er det noe hold i det, eller er dette bare en tråd hvor folk sier hvor dum de mener MC er?
Dette er veldig enkelt: Det er ingen med penger som ønsker å kjøpe klubben, så vi er dømt til å pines i årevis...dessverre >:(
Det eneste som er realistisk er  konsortium som får rasket sammen akkurat nok til å holde liv i klubben :( Altså et liv i skyggenes dal...

Akkurat dette virker unødvendig pessimistisk.  Klubben bør kunne kjøpes billig og noen må kunne forstå det gigantiske potensialet.  Tror ikke problemet er kjøpere men selger.  Tror ikke MC selger før han blir tvunget til det.  Det får vi håpe italiensk rett og engelsk fortballforbund sammen klarer snart...
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #357 på: Oktober 21, 2015, 18:26:20 »
I dagens økonomiske situasjon så tror jeg det skal mye til før det dukker opp en eier med midler til og satse. Kan være at MC blir suspendert eller utestengt men da finner han sikkert en eller annen pastakreativ måte og beholde kontrollen på allikevel. Jeg tror tiden i skyggenes dal desverre kommer til og vare leeeeenge.

stian

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #358 på: Oktober 21, 2015, 19:46:04 »
En ny eier er det eneste som kan få klubben på rett kjøl. Etter rekken med sparkinger er det ingen gode/renommerte managere med vettet i behold som vurderer Leeds-jobben. Vi får dårlige managere som trekker til seg dårlige spillere, som får sparken etter en kvart sesong. Ser ingen stor grunn til å følge med kampene lenger, det blir bare tull av alt uansett. Jeg tror vi kan være ganske knekt som klubb før dette er over.

Josch

Sv: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #359 på: Oktober 31, 2015, 13:27:56 »
Mulige nye eiere: Leeds Fans United



www.leedsfansutd.co.uk/