Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 444368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #420 på: November 11, 2015, 12:27:18 »
Vet ikke hva jeg skal tro.
Ser ut som om vi nå fremover må forholde oss til Parkin
Deal Close: Leeds United set to announce £30 million takeover
http://footballleagueworld.co.uk/deal-close-leeds-united-set-to-announce-30-million-takeover/?
£30 mill for 75% av aksjene? Er ikke det billig egentlig? Her er det jo mulighet for enorme inntekter. Denne prisen er jo det samme storklubbene betaler for en flopp....
Burde det ikke vært et lass med kjøpere? Synes det er rart....

Kanskje følger det med gammel gjeld? Vi eier heller ikke ER eller TA (samlet sett koster disse to banene nærmere 15-20 millioner pund å kjøpe tilbake, gjør de ikke?)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #421 på: November 11, 2015, 12:47:42 »
Klubben har rett og slett få til ingen tangible assets.

Det latente potensialet i Leeds United er derimot enormt, så jeg ville tro at det er en meget god investering. Den vil likevel koste mye penger før den kaster av seg og nåløyet for opprykk til Premier League (og avkastning) er meget lite. Med andre ord er det risikabelt.

Så er også spørsmålet, som auren sier, om det henger igjen gjeld her som man ikke finner før en due dilligence. Cellino sier vi er i god økonomisk form, men om det er reelt eller at det betyr at han har en fordring på klubben (eks rentefritt lån) som skal kjøpes ut e.l., er vanskelig å si.

Det blir uansett store summer, men med et Leeds i PL (med den fanskaren og historikken) og ER/TA tilbake i klubbens hender mangedobles £30 mill for 75%.
« Siste redigering: November 11, 2015, 12:51:57 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kato

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #422 på: November 11, 2015, 12:57:21 »
Det er jo endel spørsmål her:

1. Er klubben skyldig Cellino privat noe?

2. Dukker det opp mye rusk under due diligence?

3. Hva med kostnadsføring av eventuelle fremtidige rettsaker (ansatte, Macron osv)?

4. Utgifter til tidigere trenere? Begynner jo å bli noen.

Men dette må også veies opp mot en ung og spennende spillerstall. Der ligger noen verdier.

Basert på mitt inntrykk av Cellino, så kan due diligence frembringe litt av hvert.

En annen sak, hva skjedde med de 10-11 millionene McCormack-salget innbrakte (som skulle gå til å kjøpe tilbake ER)?
 

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #423 på: November 11, 2015, 13:11:20 »
Det er jo endel spørsmål her:

1. Er klubben skyldig Cellino privat noe?

2. Dukker det opp mye rusk under due diligence?

3. Hva med kostnadsføring av eventuelle fremtidige rettsaker (ansatte, Macron osv)?

4. Utgifter til tidigere trenere? Begynner jo å bli noen.

Men dette må også veies opp mot en ung og spennende spillerstall. Der ligger noen verdier.

Basert på mitt inntrykk av Cellino, så kan due diligence frembringe litt av hvert.

En annen sak, hva skjedde med de 10-11 millionene McCormack-salget innbrakte (som skulle gå til å kjøpe tilbake ER)?

De gikk til ny gressklipper på ER ;D

HåvardK

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #424 på: November 11, 2015, 13:17:32 »
Det er jo endel spørsmål her:

1. Er klubben skyldig Cellino privat noe?

2. Dukker det opp mye rusk under due diligence?

3. Hva med kostnadsføring av eventuelle fremtidige rettsaker (ansatte, Macron osv)?

4. Utgifter til tidigere trenere? Begynner jo å bli noen.

Men dette må også veies opp mot en ung og spennende spillerstall. Der ligger noen verdier.

Basert på mitt inntrykk av Cellino, så kan due diligence frembringe litt av hvert.

En annen sak, hva skjedde med de 10-11 millionene McCormack-salget innbrakte (som skulle gå til å kjøpe tilbake ER)?
Selv savner jeg ett spørsmål: Er klubben skyldig Bates noe?

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #425 på: November 11, 2015, 13:18:22 »
Vi skylder vel GFH noe??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #426 på: November 11, 2015, 13:27:15 »
Det er jo endel spørsmål her:

1. Er klubben skyldig Cellino privat noe?

2. Dukker det opp mye rusk under due diligence?

3. Hva med kostnadsføring av eventuelle fremtidige rettsaker (ansatte, Macron osv)?

4. Utgifter til tidigere trenere? Begynner jo å bli noen.

Men dette må også veies opp mot en ung og spennende spillerstall. Der ligger noen verdier.

Basert på mitt inntrykk av Cellino, så kan due diligence frembringe litt av hvert.

En annen sak, hva skjedde med de 10-11 millionene McCormack-salget innbrakte (som skulle gå til å kjøpe tilbake ER)?
Selv savner jeg ett spørsmål: Er klubben skyldig Bates noe?

Ja, ikke sant. Føler vel at skapet med skjeletter kan være ganske stort.
 

HåvardK

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #427 på: November 11, 2015, 14:18:24 »
Det er jo endel spørsmål her:

1. Er klubben skyldig Cellino privat noe?

2. Dukker det opp mye rusk under due diligence?

3. Hva med kostnadsføring av eventuelle fremtidige rettsaker (ansatte, Macron osv)?

4. Utgifter til tidigere trenere? Begynner jo å bli noen.

Men dette må også veies opp mot en ung og spennende spillerstall. Der ligger noen verdier.

Basert på mitt inntrykk av Cellino, så kan due diligence frembringe litt av hvert.

En annen sak, hva skjedde med de 10-11 millionene McCormack-salget innbrakte (som skulle gå til å kjøpe tilbake ER)?
Selv savner jeg ett spørsmål: Er klubben skyldig Bates noe?

Ja, ikke sant. Føler vel at skapet med skjeletter kan være ganske stort.
Det spørs om alt får plass i et skap, for å si det slik.

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #428 på: November 11, 2015, 18:37:55 »
Nå er det sterke meldinger om at Parkin vil kjøpe seg inn i Leeds. Skal visst gjennomføre due diligence denne uka. Så sies det at han bare vil investere. Det snakkes om at han vil kjøpe 50% av aksjene. Da vil Cellino stå igjen med 25% og GFH 25%.
Denne løsninga tror jeg faktisk er noe av det verste som kan skje. For skal nå disse tre partene krangle om hvem som skal spytte penger inn i klubben når det kommer til det å kjøpe spillere.For hvis artikkelen stemmer. Ja da er det bare investering Parkin er ute etter. Og Cellino vil sikkert ikke spytte penger inn i klubben videre da. Og GFH gjør det ikke. Det har de bevist. Og Parkin. Ikke når han ikke får med seg de andre med på utgiftene.
Nei dette virker som en tap tap løsning egentlig.
http://www.insidefutbol.com/2015/11/11/businessman-steve-parkin-only-eyeing-investment-in-leeds-not-massimo-cellino-buy-out/251619/?

Hallgeir *

Sv:
« Svar #429 på: November 11, 2015, 18:44:55 »
Det er så utrolig kjedelig at dette enda en gang er den eneste tråden som egentlig betyr noe... Jeg ønsker fremgang, vær ikke i tvil om det. Jeg var like fortvila hver gang vi solgte unna i transfer vinduene. Det eneste Cellino har gitt oss, som Mathiesen her sier, er at han har beholdt våre beste spillere og kjøpt noen gode. Men hva har vi klart å gjøre med det? Pga den ellers latterlige ledelsen av klubben er vi like dårlig stilt som vi var før. Det er bare tidsspørsmål før de beste vi har ønsker seg vekk. De ser at dette er et umulig prosjekt med en gal mann bak rattet.


Vi får fremgang nå!  Den er på vei, bare vi har littegranne tålmodighet. Vi trenger en eier vi vet har penger og det  vet vi Cellino har! Alt annet blir for usikkert til at man kan satse på det!

Du ber OSS om å være tålmodige  ???

Hva hjelper det når eierens tålmodighet varer i gjennomsnitt 10 kamper per trener. Cellino har svært begrensede lederegenskaper. Vi kommer ingen vei med en som han.

Du er en av ytterst få som ikke har innsett dette forlengst.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #430 på: November 11, 2015, 21:03:05 »
Tenke seg til en type som Parkin (gjerne med flere passive backere), fansen kjøper ut GFHs andel eller en annen minoritetsandel og får styreplass. Symbolsk kanskje, men for å ha tette bånd til ledelsen. Adam Pearson blir CEO igjen, optimismen tilbake...

Herregud for et eventyr det ville vært.

Men det er vel det, det er, et eventyr.

Hvis det går på tryne med Parkin og fansen vender seg mot ham.....hva så...?

Last Chanse Saloon!

Vi er temmelig nær verdens ende!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #431 på: November 11, 2015, 21:07:59 »
Nå er det sterke meldinger om at Parkin vil kjøpe seg inn i Leeds. Skal visst gjennomføre due diligence denne uka. Så sies det at han bare vil investere. Det snakkes om at han vil kjøpe 50% av aksjene. Da vil Cellino stå igjen med 25% og GFH 25%.
Denne løsninga tror jeg faktisk er noe av det verste som kan skje. For skal nå disse tre partene krangle om hvem som skal spytte penger inn i klubben når det kommer til det å kjøpe spillere.For hvis artikkelen stemmer. Ja da er det bare investering Parkin er ute etter. Og Cellino vil sikkert ikke spytte penger inn i klubben videre da. Og GFH gjør det ikke. Det har de bevist. Og Parkin. Ikke når han ikke får med seg de andre med på utgiftene.
Nei dette virker som en tap tap løsning egentlig.
http://www.insidefutbol.com/2015/11/11/businessman-steve-parkin-only-eyeing-investment-in-leeds-not-massimo-cellino-buy-out/251619/?

Parkin er ute etter 51% av klubben. Har en er mann som kan skape gull ut av gråstein, men med sine £ 102 millioner (i 2013) og nå antagelig rundt £ 130 millioner så har han frigjorte midler nok til å kjøpe 51% for i overkant av £ 30 millioner.

Et lite signal er at han også eier Guiseley som sliter på nedre halvdel av 5.divisjon. Ikke mye suksess der.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #432 på: November 11, 2015, 21:19:53 »
@APOPEY: Steve Parkin understood to be in the early stages of negotiations to buy a controlling share in #lufc pending a deposit to do due diligence.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #433 på: November 11, 2015, 21:20:35 »
@LeonWobYP: Understand Parkin is considering investment in #lufc - not a buy out of Cellino's stake #lufc #lufclive #ypfootball
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #434 på: November 11, 2015, 21:24:04 »
@APOPEY: On the latest regarding Cellino looking to sell the club. I understand there is or has been interest in the club from various sources. #Lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #435 på: November 12, 2015, 08:15:36 »
Denne Parkin har vel vært inn og ut noen ganger tidligere (også due diligence), så vil nå se handling og ikke bare prat.

Ser rykter som sier han vil kjøpe 51 prosent. Den dagen kommer aldri der Cellino vil sitte med 25 prosent eierandel i Leeds (ved siden av GFH).
 

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #436 på: November 12, 2015, 09:54:25 »
Denne Parkin har vel vært inn og ut noen ganger tidligere (også due diligence), så vil nå se handling og ikke bare prat.

Ser rykter som sier han vil kjøpe 51 prosent. Den dagen kommer aldri der Cellino vil sitte med 25 prosent eierandel i Leeds (ved siden av GFH).

Kommer noen noen gang til å kjøpe klubben med en "stille" eier som GFH? Ingen vil gjøre store grep som å kjøpe ER+TA så lenge de sitter på gjerdet å venter på at aksjene deres skal stige i verdi? Eller hva sier økonomene? Det samme vil vel gjelde for Parkin!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #437 på: November 12, 2015, 10:10:06 »
Denne Parkin har vel vært inn og ut noen ganger tidligere (også due diligence), så vil nå se handling og ikke bare prat.

Ser rykter som sier han vil kjøpe 51 prosent. Den dagen kommer aldri der Cellino vil sitte med 25 prosent eierandel i Leeds (ved siden av GFH).

Kommer noen noen gang til å kjøpe klubben med en "stille" eier som GFH? Ingen vil gjøre store grep som å kjøpe ER+TA så lenge de sitter på gjerdet å venter på at aksjene deres skal stige i verdi? Eller hva sier økonomene? Det samme vil vel gjelde for Parkin!

Tror du toucher hovedproblemet ved en takeover her...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jostein.

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #438 på: November 12, 2015, 16:30:24 »
Om det stemmer at Parkin skal ha 50%, og massimo og GFH skal sitte med 25% er jo dette totalt krise. Det er ingen som er interessert i å investere masse av sine egne penger uten at de andre bidrar. Om det skal fungere er vi nødt til å kun ha en eier, eventuelt at Leeds Fans United eier 25%. Noe som kan fungere.
Leeds Carajo!

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #439 på: November 12, 2015, 16:34:20 »
Om det stemmer at Parkin skal ha 50%, og massimo og GFH skal sitte med 25% er jo dette totalt krise. Det er ingen som er interessert i å investere masse av sine egne penger uten at de andre bidrar. Om det skal fungere er vi nødt til å kun ha en eier, eventuelt at Leeds Fans United eier 25%. Noe som kan fungere.
Problemet her er at Leeds Fans United ikke har midler til satsing de heller

Jostein.

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #440 på: November 12, 2015, 16:40:35 »
Om det stemmer at Parkin skal ha 50%, og massimo og GFH skal sitte med 25% er jo dette totalt krise. Det er ingen som er interessert i å investere masse av sine egne penger uten at de andre bidrar. Om det skal fungere er vi nødt til å kun ha en eier, eventuelt at Leeds Fans United eier 25%. Noe som kan fungere.
Problemet her er at Leeds Fans United ikke har midler til satsing de heller

De har ihvertfall ikke fremvist noe som sier at de kan han det. Men man vet jo aldri hvem de har fått med.
Jeg håper inderlig at vi blir kvitt både GFH og Massimo, ellers så kommer det ihvertfall til å bli kaos..
Leeds Carajo!

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #441 på: November 12, 2015, 17:04:20 »
Denne Parkin har vel vært inn og ut noen ganger tidligere (også due diligence), så vil nå se handling og ikke bare prat.

Ser rykter som sier han vil kjøpe 51 prosent. Den dagen kommer aldri der Cellino vil sitte med 25 prosent eierandel i Leeds (ved siden av GFH).

Kommer noen noen gang til å kjøpe klubben med en "stille" eier som GFH? Ingen vil gjøre store grep som å kjøpe ER+TA så lenge de sitter på gjerdet å venter på at aksjene deres skal stige i verdi? Eller hva sier økonomene? Det samme vil vel gjelde for Parkin!

Tror du toucher hovedproblemet ved en takeover her...

GFH har torpedert for Massimo også. Jeg tror at ER hadde vært kjøpt tilbake hvis de hadde samarbeidet mer, GFH er noe av det verste som noen gang har rammet klubben.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #442 på: November 12, 2015, 17:44:12 »
Nå er det sterke meldinger om at Parkin vil kjøpe seg inn i Leeds. Skal visst gjennomføre due diligence denne uka. Så sies det at han bare vil investere. Det snakkes om at han vil kjøpe 50% av aksjene. Da vil Cellino stå igjen med 25% og GFH 25%.
Denne løsninga tror jeg faktisk er noe av det verste som kan skje. For skal nå disse tre partene krangle om hvem som skal spytte penger inn i klubben når det kommer til det å kjøpe spillere.For hvis artikkelen stemmer. Ja da er det bare investering Parkin er ute etter. Og Cellino vil sikkert ikke spytte penger inn i klubben videre da. Og GFH gjør det ikke. Det har de bevist. Og Parkin. Ikke når han ikke får med seg de andre med på utgiftene.
Nei dette virker som en tap tap løsning egentlig.
http://www.insidefutbol.com/2015/11/11/businessman-steve-parkin-only-eyeing-investment-in-leeds-not-massimo-cellino-buy-out/251619/?

Ikke så sikker på at det er så ille. Hvis Parkin er en solid mann, og en diplomat, så klarer han vel å få de andre med seg. Er ingen automatikk i at det må gå galt. Alle 3 eiere ønsker jo fortjenestte??

Hvor mye av pengene som kommer inn ved salg av 50% av aksjene, blir reinnvestert i klubben?

Er vel bare å sitte her på oef og følge med. For ingen av oss vet hvordan dette går. Synes Cellino har gjort mye bra siden han kom til klubben. Han er nu i det miste stabil ustabil  :-[

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #443 på: November 12, 2015, 18:10:32 »
GHF må ut av klubben. Det er mer prekært enn at Cellino skal ut.
Her tror jeg faktisk at LFU kan gjøre nytte. Kjøp ut denne posten og selg den videre til en egnet eier på et senere tidspunkt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #444 på: November 12, 2015, 18:40:53 »
GHF må ut av klubben. Det er mer prekært enn at Cellino skal ut.
Her tror jeg faktisk at LFU kan gjøre nytte. Kjøp ut denne posten og selg den videre til en egnet eier på et senere tidspunkt.
Enig, men dette er nok ganske håpløst >:(
GHF forlanger sikkert £50 mill for 25%.... for noen tullinger

rd1

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #445 på: November 12, 2015, 19:56:17 »
Om det stemmer at Parkin skal ha 50%, og massimo og GFH skal sitte med 25% er jo dette totalt krise. Det er ingen som er interessert i å investere masse av sine egne penger uten at de andre bidrar. Om det skal fungere er vi nødt til å kun ha en eier, eventuelt at Leeds Fans United eier 25%. Noe som kan fungere.

Dette er mulig å regulere slikt gjennom såkalt aksjonær avtaler. Det er for eksempel mulig å lage en avtale som sier at alle må gå inn inn med penger ved behov, dersom en part ikke gjør det blir denne vannet ut.

Virker imidlertid merkelig at Cellino vil aksepter en minoritetspost. Tipper at han vil selge hele sin post, så spørs det om Parkin har noen me seg som vil kjøpe resten av aksjene til Cellino..
"Who needs Cantona??"

eros

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #446 på: November 12, 2015, 20:43:10 »
Det må vel også være mulig å endre prosentfordeling basert på investeringer som gjøres underveis? Investeringer bidrar til økt egenandel, de får aksjeandelen i forhold til hvor mye de investerer... Da kan Parkin vanne de andre ut gradvis hvis de ikke er med og bidrar...

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #447 på: November 12, 2015, 21:13:24 »
Parkin verd £ 200 millioner:

@WALMOT3: Daily Mail #LUFC https://t.co/pBQXT0suHH

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #448 på: November 12, 2015, 21:32:25 »
Det må vel også være mulig å endre prosentfordeling basert på investeringer som gjøres underveis? Investeringer bidrar til økt egenandel, de får aksjeandelen i forhold til hvor mye de investerer... Da kan Parkin vanne de andre ut gradvis hvis de ikke er med og bidrar...
En rettet emisjon, der bedriften selger nye aksjer til en investor, er helt vanlig i næringslivet. Da vil denne aksjonærens prosentvise eierandel øke.

Alternativt kan aksjonæren låne ut penger til selskapet. Da blir eierandelene uforandret, men långiveren har naturligvis krav på å få pengene tilbake med renter.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #449 på: November 12, 2015, 21:33:57 »
@APOPEY: Hear sports lawyer Richard Cramer @frontrowtalk on process & patience required to sell #lufc https://t.co/vgGzSeU2zh https://t.co/S40qf2ztBM

http://www.bbc.co.uk/programmes/p037vt8w
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973