Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 444545 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kontakinte

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #480 på: Desember 23, 2015, 10:48:31 »
For noe tøys.  Leeds er åpenbart et potensielt meget godt kjøp.  Men det må være muligheter for å slippe til.  Med dagens eier tror jeg det er vanskelig å få en prosess i gang.  Han ombestemmmer seg hele tiden og bløffer om sannheter på fast basis noe som gjør en seriøs due dilligence prosess vansklig.  Cellino kjøpte Leeds usett og har slitt veldig med dette, i likhet med en lang rekke dårlig avgjørelser.  INGEN kjøper Leeds usett fra Cellino.

Fattig by...??

Fattig by på kultur, og det at Elland Road ligger i noe av det mest beryktede området i hele England, nemlig Beeston. Nå skal det sies at Beeston rett over Elland Road faktisk ikke er like ile som Beeston området kun 5 minutters gange nedenfor Cross Flatts park, og ikke minst et område jeg anbefaler alle å holde seg vekk fra, nedre del av Beeston. Rett på andre siden av motorveien fra den store parken i Holbeck, og oppover mot Dewsbury Road. Og for all del. Hold dere unne dette området sent kveldstid. Holbeck er ikke akkurat et godt område det heller. Men bevares. Området over Elland Road ved biblioteket er et ok område. Men ikke noe mere
http://www.ilivehere.co.uk/beeston-leeds.html.

Fattig på kultur får du reise lenger ut i skogen med.. Men "trygghet" i Beeston treffer du kanskje bedre med her konstabel.


Med kultur menes teatre, og store oppsettinger av kulturelle ting rikfolk går på

Oh excuse me Sir! Regner med du har lett etter slikt og ikke funnet det... ? Det er nok langt fra Beeston sine brune Puber og mørke skumle bakgater til den større kulturelle scene.
Skjønner ikke helt hva du vil frem til som så ofte før. Leeds er eneste by utenfor London som kan skimte med en større Opera samt ballett. I tillegg har de en rekke teatere, museer og flere andre ting som "normale" folk går på.. Jeg utfordrer heller ditt innspill og sier at Leeds som by, er kulturelt rik. I tillegg har Leeds vært og er fortsatt et finanssentrum i UK.
Om det hemmer mulighet for oppkjøp tviler jeg sterkt på.
Men som ofte sett på forumet så er likheten mellom oss som Leeds fans begrenset til at vi liker det samme laget. Ut over det er det delte meninger om alt og noen som ser begeret halvfullt og andre halvtomt. 

MOT..

 

Dette er en kåring som h.b har lest, Liverpool var full av kultur og Leeds hadde minimalt. Nå så jeg en ny kåring hvor Leeds er kåret til den beste byen å bo i i hele England.



Ja da så... Liverpool. Storbritannias Paris..  ::)
helt underbar stad att bo i, den har allt, här drömmer jag om att bo  i som pensionär :)
Hee! Liverpool?

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #481 på: Desember 23, 2015, 11:51:21 »
Folk påpeker det med kun et lag i byen som en fordel. Jeg ser på det som et stort negativt tegn. Det med flere lag i samme by skaper en ramme rundt lokalderbyene. Unnskyld utrykket. Men uansett hvor vi spiller. Ja da har vi aldri et byderby. Byderby skaper entusiasme og fulle stadioner. Når var det fullt på Elland Road sist egentlig

Kjell Skjerven

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #482 på: Desember 23, 2015, 14:33:12 »
No maa du hb slutte aa rakke ned paa Beeston!
Beeston er ein av grunnene til at ingen millionaerer vil kjoepe klubben meiner du??
Eit av dei mest beryktede omraader i heile England??
Og tar du verkeleg denne artikkelen for god fisk??

Du kan berre late vere aa svare meg,eg gidd ikkje kommentere dette meir.

Og no,tilbake til topic'en :-)








Side before self,every time.

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #483 på: Desember 23, 2015, 14:55:45 »
Visse deler er helt for jævlig Kjell. Det vet du nok hvis du tenker det om. Bare å gå på andre siden av Cross Flatts park det og ned mot Dewsbury Road. Området du jobber i er ikke så halvgalt.
Området kan være en av grunnene. Likedant med at det kun er en klubb i byen. Det skaper ikke byderbyer. Byderbyer er med på å skape interesse og fulle stadioner.
Noe av gunnene kan også være mangel på en skikkelig flyplass, og det at man må bo ganske langt unna selve banen for at man får milliardærer til å kjøpe banen.
Men du har rett i mange ting når det gjelder Beeston. Men desverre så sier folk selv i det området at området er skada av det som skjedde med disse bomberne som bodde i området 7/7 2005.
Du er heldig der du bor på rett side av denne parken. Jeg var såpass uheldig at jeg greide å bosette meg midt i selve drittområdet der i Beeston. Nær denne Trinity Methodist church. Og får å være ærlig med meg selv. Jeg gikk hjemover med hjertet i halsen hver eneste kveld. Måtte se meg over skuldrene. Men dette har sikkert endel å gjøre med at jeg havna i feil selskap med noe av den verste dritten i selve området.

Og greit nok at du ikke vil kommentere det. Jeg sier bare fakta som jeg opplevde, og som jeg hørte mange i området Beeston og Holbeck området prate om dagligen.
Men mye av problemene ligger selvsagt i det med at det er stor arbeidsløshet i området

moty

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #484 på: Desember 23, 2015, 17:00:38 »
Vi havnet på pub på andre siden av Cross Flatts park  etter en fotballkamp i 2011. Jeg og kompisen min hadde supporter effekter på oss og  vi ble mottatt som helter når de fikk høre vi var Norske. Det var helt klart mye skumle typer der blant annet noen fra Leeds service crew. Vi ble påspandert øl og passet på hele tiden å de opptrådte ikke noe truende i heletatt heller tvert om! Vi fikk ikke engang lov til å spandere tilbake på disse fattige og arbeidsledige gutta. En opplevelse jeg ikke ville ha hvert uten.
« Siste redigering: Desember 23, 2015, 17:13:43 av moty »
 

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #485 på: Desember 23, 2015, 22:03:50 »
Topic er TOMA, ikke allverdens stoff om Leeds by.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #486 på: Januar 02, 2016, 14:42:58 »
@ Mike Farnan:

My new year wish that my beloved Leeds United continue a successful run under Evans get promoted most important the fans buy the club.

Og

Mr Cellino wants £63m...guess that answers your question.

Og

@richardl73 @lufcstats unfortunately it appears true no assets other than the player contracts which seemingly are for sale. Got to worry?

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #487 på: Januar 03, 2016, 14:43:25 »
Snakket med Eddie Gray om dette på julebordet i Tønsberg. Eddie snakket varmt om Parkin. Kjente han personlig og kunne bekrefte at han var genuint interessert i å kjøpe klubben. Parkin hadde allerede satt seg godt inn i den økonomiske situasjonen og langt på vei gjort seg opp en mening om hva klubben var verdt. Eddie var dog ikke så sikker på at Cellino ville gjøre klubben "salgbar". Cellino var som et såret dyr ( kortversjon: Pearson som sa opp på dagen uten å informere Cellino på forhånd, samt all kritikken og hetsen fra supportere) men det passet nok ikke egoet til Cellino og stikke avgårde med halen mellom beina. Eddie fryktet derfor at Cellino ville overprise klubben og bygge videre på sitt renome som redningsmannen av en klubb som ingen andre vil kjøpe. Eddie hadde ingen tro på at seriøse Parkin gidder å gå inn i en langdryg forhandlingsprosess med Cellino. Mest sannsynlig vil han  legge et "take it or leave it" bud på bordet. Parkin ikke interessert i å betale silly money for klubben.

Ellers om Parkin. Yorkshireman, very Nice man,  svært suksessrik entreprenør og businessmann, idealist, elsker Leeds, drømmer om å lede klubben tilbake til gammel storhet. Ankepunktet var at han bruker svært mye penger på sin andre store lidenskap som var hester, pluss nettopp kjøpt et gigantisk gods i området som han brukte enorme summer på å pusse opp, mye penger bundet opp i eiendom, vil trolig bruke mindre penger på spillere enn hva Cellino har gjort, trolig ingen mr Quick fix (av typen som h.b og dhy ønsker seg), derimot superseriøs type med trygt økonomisk fundament, langsiktig perspektiv og profesjonalitet i sentrum. Vet hva som skal til for å bygge opp en suksessrik bedrift/ organisasjon, har et stort nettverk av pengesterke folk.

For meg høres Parkin langt på vei ut som en drømmeeier. Dessverre virker det som om Cellino er mest interessert i å skremme bort potensielle budgivere, med en prisantydning hinsides all fornuft, og at Eddies dystre spådom går i oppfyllelse. Tror nok vi blir sittende med italieneren noen år til.  :(
 
Jon R.

GeirO

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #488 på: Januar 03, 2016, 18:31:42 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.
MOT

sportcarl1

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #489 på: Januar 03, 2016, 18:50:22 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.
bara så länge det går bra och det satsas
 

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #490 på: Januar 03, 2016, 19:01:36 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #491 på: Januar 03, 2016, 19:02:05 »
Snakket med Eddie Gray om dette på julebordet i Tønsberg. Eddie snakket varmt om Parkin. Kjente han personlig og kunne bekrefte at han var genuint interessert i å kjøpe klubben. Parkin hadde allerede satt seg godt inn i den økonomiske situasjonen og langt på vei gjort seg opp en mening om hva klubben var verdt. Eddie var dog ikke så sikker på at Cellino ville gjøre klubben "salgbar". Cellino var som et såret dyr ( kortversjon: Pearson som sa opp på dagen uten å informere Cellino på forhånd, samt all kritikken og hetsen fra supportere) men det passet nok ikke egoet til Cellino og stikke avgårde med halen mellom beina. Eddie fryktet derfor at Cellino ville overprise klubben og bygge videre på sitt renome som redningsmannen av en klubb som ingen andre vil kjøpe. Eddie hadde ingen tro på at seriøse Parkin gidder å gå inn i en langdryg forhandlingsprosess med Cellino. Mest sannsynlig vil han  legge et "take it or leave it" bud på bordet. Parkin ikke interessert i å betale silly money for klubben.

Ellers om Parkin. Yorkshireman, very Nice man,  svært suksessrik entreprenør og businessmann, idealist, elsker Leeds, drømmer om å lede klubben tilbake til gammel storhet. Ankepunktet var at han bruker svært mye penger på sin andre store lidenskap som var hester, pluss nettopp kjøpt et gigantisk gods i området som han brukte enorme summer på å pusse opp, mye penger bundet opp i eiendom, vil trolig bruke mindre penger på spillere enn hva Cellino har gjort, trolig ingen mr Quick fix (av typen som h.b og dhy ønsker seg), derimot superseriøs type med trygt økonomisk fundament, langsiktig perspektiv og profesjonalitet i sentrum. Vet hva som skal til for å bygge opp en suksessrik bedrift/ organisasjon, har et stort nettverk av pengesterke folk.

For meg høres Parkin langt på vei ut som en drømmeeier. Dessverre virker det som om Cellino er mest interessert i å skremme bort potensielle budgivere, med en prisantydning hinsides all fornuft, og at Eddies dystre spådom går i oppfyllelse. Tror nok vi blir sittende med italieneren noen år til.  :(
 

Det høres jo greit ut, men en tålmodig utgave som vil fostre egne talenter fremfor å kjøpe "opprykksspillere" vil kunne bli et problem for utålmodige Leedsfans.

En slik måte å gjøre det på vil føre til at vi må selge våre beste spillere da vi ikke har råd til å lønne de, gi de utfordringer og gi de forhåpninger om opprykk.

Jeg vet ikke om det er veien å gå, selv om det høres sikkert og kjedelig ut.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #492 på: Januar 03, 2016, 19:02:30 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...

Er ikke så sikker på det....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #493 på: Januar 03, 2016, 19:04:27 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...

Er ikke så sikker på det....

Satse litt penger på speiding og finne røverkjøpene i L1/L2. Stor mangelvare i Leeds idag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #494 på: Januar 03, 2016, 19:17:41 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...

Er ikke så sikker på det....

Satse litt penger på speiding og finne røverkjøpene i L1/L2. Stor mangelvare i Leeds idag.

Det høres kjedelig og forutsigbart ut, litt befriende. Jeg tror ikke det får oss opp en divisjon.

Fallskjermpengene øker til £100mill nå, fra £50mill. Vi har vel en omsetning på £25-30 per dags dato. Dette vil si at vi er nesten f**ked!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #495 på: Januar 03, 2016, 19:26:06 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...

Er ikke så sikker på det....

Satse litt penger på speiding og finne røverkjøpene i L1/L2. Stor mangelvare i Leeds idag.

Det høres kjedelig og forutsigbart ut, litt befriende. Jeg tror ikke det får oss opp en divisjon.

Fallskjermpengene øker til £100mill nå, fra £50mill. Vi har vel en omsetning på £25-30 per dags dato. Dette vil si at vi er nesten f**ked!

Derfor er det ekstra viktig med god speiding. Finne de billige juvelene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #496 på: Januar 03, 2016, 19:35:33 »
Litt usikker på om utålmodige supporterne vil like en ny eier som kommer til å bruke lite penger på nye spillere og ha langsiktige mål. De liker nok at han er local......men drømmeeier var å gå litt langt.

Tror flertallet vil være fornøyd med stabilitet og forutsigbarhet...

Er ikke så sikker på det....

Satse litt penger på speiding og finne røverkjøpene i L1/L2. Stor mangelvare i Leeds idag.

Det høres kjedelig og forutsigbart ut, litt befriende. Jeg tror ikke det får oss opp en divisjon.

Fallskjermpengene øker til £100mill nå, fra £50mill. Vi har vel en omsetning på £25-30 per dags dato. Dette vil si at vi er nesten f**ked!

Derfor er det ekstra viktig med god speiding. Finne de billige juvelene.
Enig i dette, men vi har vært en av de dårligste i klassen i mange år nå...alle klubber i championship prøver jo på dette...

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #497 på: Januar 23, 2016, 23:06:52 »
Nå blusser det vel opp igjen
Steve Parkin side om side med Cellino i dag
http://themightyleeds.blogspot.no/2016/01/takeover-back-on-cards-again-as-buyer.html

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #498 på: Januar 23, 2016, 23:31:40 »
Nå blusser det vel opp igjen
Steve Parkin side om side med Cellino i dag
Hans gamle 'kollega' Farnan twitret i kveld:
Mike Farnan ‏@FarnanM  · 2h2 hours ago 
I was  a guest at Leicester City  owners today ,they have invested  in a wonderful stadium great football how I wish this was Lufc #mot

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #499 på: Januar 24, 2016, 14:22:26 »
Ikke meg imot, at ny eier kommer inn.
Vi treng mer stabilitet, Cellino er riktignok stabil Ustabil.  ::)

RoarG

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #500 på: Januar 25, 2016, 12:35:33 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Woody

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #501 på: Januar 25, 2016, 12:48:37 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Riktig,og en plan,en liiitt langsiktig plan ;)
LIFE IS LEEDS

willum

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #502 på: Januar 25, 2016, 17:06:41 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.

Jon R

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #503 på: Januar 25, 2016, 17:36:25 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.

Totally agree.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #504 på: Januar 25, 2016, 18:24:45 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?

Runar

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #505 på: Januar 25, 2016, 18:40:08 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?

Neppe helt gratis, men nå drives ikke alle klubber etter prinsippet om å tilegne seg den beste kompetansen.

De beste i verden i noe er naturlig nok også de dyreste, men det er ganske langt opp til de beste i verden fra vår plass. Men de som er nest best eller de som skal bli bant de beste, de kan være uoppdaget og sulten.

Karanka, Clement og Wagner var nok ikke grastis, men neppe de dyreste på markedet. Tre av de mest spennende managerne i Championship
 

willum

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #506 på: Januar 25, 2016, 19:41:42 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?

Neida. Og har man mye penger kan man kjøpe kompetanse i alle ledd.

Poenget var at vi vil få framgang ved om vi kan bytte Cellino med en dyktigere leder, selv om eierne ikke er Man City-rik.


Gufrias

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #507 på: Januar 25, 2016, 22:11:46 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?
Den kompetansen som eieren besitter er helt gratis. Sånn som kompetanse på å knytte til seg gode ledere, gi dem passelig frie tøyler og beholde dem.
Hekta på Leeds siden 1974

willum

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #508 på: Januar 26, 2016, 08:30:22 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?
Den kompetansen som eieren besitter er helt gratis. Sånn som kompetanse på å knytte til seg gode ledere, gi dem passelig frie tøyler og beholde dem.

Et langt bedre svar enn jeg ga ovenfor.

Kompetanse i organisasjonen trenger ikke koste £20m slik en knallgod PL-spiller gjør. En mer kompetent organisasjon vil kunne øke inntektene, og dermed kunne investere mer i spilere. Et skikkelig sportslig apparat vil kunne forbedre spillerlogistikken, og få mer kvalitet per pund brukt, og gjennom å få lov til å bruke tid på å sette sammen et lag med en definert måte å spille på, til slutt få bedre resultater på banen.

Cherry

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #509 på: Januar 26, 2016, 10:52:04 »
Hvis det skal være noen vits med eierskifte må vedkommende ha cash, veeeldig mye cash.

Overhodet ikke enig.

Mye cash er fint, men bare ny eier er ved sine fulle fem, bygger en organisasjon og et sportslig apparat uten månedlige utskiftninger, utnytter klubbens kommersielle potensial og således investerer fornuftig, vil vi oppleve markant framgang. Kompetanse er minst like viktig som penger.
Og denne kompetansen er helt gratis...?
Den kompetansen som eieren besitter er helt gratis. Sånn som kompetanse på å knytte til seg gode ledere, gi dem passelig frie tøyler og beholde dem.

Et langt bedre svar enn jeg ga ovenfor.

Kompetanse i organisasjonen trenger ikke koste £20m slik en knallgod PL-spiller gjør. En mer kompetent organisasjon vil kunne øke inntektene, og dermed kunne investere mer i spilere. Et skikkelig sportslig apparat vil kunne forbedre spillerlogistikken, og få mer kvalitet per pund brukt, og gjennom å få lov til å bruke tid på å sette sammen et lag med en definert måte å spille på, til slutt få bedre resultater på banen.

Stjerne-eksempel pr i dag: Middelsbjørg.