Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 444463 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #660 på: August 17, 2016, 22:22:21 »
Hakke mye trua på at det  er gjort Due Dilligence fra potensielle eiere. Dette er som vanlig bare sprøyt

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #661 på: August 17, 2016, 22:54:18 »
Hakke mye trua på at det  er gjort Due Dilligence fra potensielle eiere. Dette er som vanlig bare sprøyt

Og uten at Cellino tillater det......?  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #662 på: August 18, 2016, 08:34:54 »


Parkin er god for milliarder men svir av mye penger på sin store lidenskap, hester, samt en gigantisk eiendom han har kjøpt utenfor Leeds. Mye av kapitalen er bundet, noe som indikerer at dette ikke er eier som vil kjøpe oss til rask suksess. Er derimot kjent for en fantastisk evne til å få kapital til å yngle, gjerne eiendom  og selskaper han har kjøpt billig. Jobber selv med det han er god på og bygger selskaper ved å ansette de beste folka til å gjøre det han selv ikke har kompetanse på. ( ergo ingen eier som vil leke fotball manager). Har et fantastisk renommé i og utenfor Yorkshire og en fantastisk fin fyr ifølge Eddie. Leeds born and bred er han også.

I mine øyne Cellinos rake motsetning på alle de rette områdene.

Flott karakteristikk. :)

Mht din skepsis til at han vil kjøpe klubben til overpris. Her handler det vel om hva hans (evt) partnere er villige til å spytte inn. Husk, det er nå (tydeligvis...) klubben er til salgs, det er nå toget går, ...det kan gå tiår mellom hver gang (i en normal Bates/Celino/GFH-fri verden) at klubben er kjøpbar...
Han skal visstnok ha vurdert å kjøpe klubben tidligere men funnet risiko for høy grunnet det finansielle. Eddie mente Parkin en dag vil komme til å kjøpe seg inn, men fryktet at Cellino ikke vil gjøre klubben salgbar for "normale" investorer på kort sikt. Så langt virker det som om Eddie var 100 % spot on i sin analyse. Pr idag er Parkin som sponsor i mindre skala det nærmeste vi vil komme.

Hadde vært en perfekt eier i mine øyne. En som kan business, men som også har klubben sitt hjerte.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #663 på: August 19, 2016, 22:23:20 »
Etter en dag på farten ser jeg at waccoe-modsa har oppdatert sticky'en om TOMA. I den postes bare de 'significante postene' som har reell verdi. Ofte kan det gå uker mellom at det legges inn noe nytt der, for å si det sånn.

I dag la de inn denne (denne posteren kjenner jeg ikke til, men det er tydelig at waccoes-modsa har tillit til den):


From the poster @Mighty Kippax

   

"I have been watching the developments with interest, without adding anything. 


 
As some of you will know on here, I deal with some of the major law firms as a matter of course in my working life. Some will also know that I have not been to many games within the Italian crooks regime.
 
However, today is a day of two major steps in the right direction, for the last 2 days Bird and Bird have had a data room open with a team of completion lawyers trying to push a deal to close, there is a consortium in place, with a name well known to most businessmen in gods own county, and a significant investor backing the deal. From what I understand this is a game changer, and if it goes through will change the club for the better.
 
There is no Chinese involvement.
 
the second step forward is expect a statement from GFHC  very soon, which will lift the lid on some dealings with KWB and  Davie boy.
 
interesting times ahead.
 
And for those that may be sceptical, I am a family man in my 40s with no need to bullshit. I love this club as much as the majority of you. I will only post when I know something of genuine worth."

- - - - -
And from the poster @LUFC4EVR

 

" I'll throw my eggs in that basket - pretty much same I heard. News started leaking yesterday, and has taken many by surprise - but, we're in for some good times if the logistics fall into place ;) "

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #664 på: August 19, 2016, 22:38:36 »
Kippax har fra tid til annen gitt god info om takeovers. Han var vel frempå noen ganger under Bates og jeg tror han var informert da Cellino tok over.



Shadow LUFC følger opp med fler ting:

"Interesting Day #LUFC"

"Basically Baofeng have offered @GarryMonk certain job assurances #lufc"


FÅR MYE CRAP FRA FOLK FOR DET HAN SKRIVER, MEN GIR MYE INFO OM HVA SOM RØRER SEG I KLUBBEN!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #665 på: August 19, 2016, 22:39:06 »
Gods own county. Mener han Leeds her? (Parkin)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cannavaro

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #666 på: August 20, 2016, 00:41:44 »
Etter en dag på farten ser jeg at waccoe-modsa har oppdatert sticky'en om TOMA. I den postes bare de 'significante postene' som har reell verdi. Ofte kan det gå uker mellom at det legges inn noe nytt der, for å si det sånn.

I dag la de inn denne (denne posteren kjenner jeg ikke til, men det er tydelig at waccoes-modsa har tillit til den):


From the poster @Mighty Kippax

   

"I have been watching the developments with interest, without adding anything. 


 
As some of you will know on here, I deal with some of the major law firms as a matter of course in my working life. Some will also know that I have not been to many games within the Italian crooks regime.
 
However, today is a day of two major steps in the right direction, for the last 2 days Bird and Bird have had a data room open with a team of completion lawyers trying to push a deal to close, there is a consortium in place, with a name well known to most businessmen in gods own county, and a significant investor backing the deal. From what I understand this is a game changer, and if it goes through will change the club for the better.
 
There is no Chinese involvement.
 
the second step forward is expect a statement from GFHC  very soon, which will lift the lid on some dealings with KWB and  Davie boy.
 
interesting times ahead.
 
And for those that may be sceptical, I am a family man in my 40s with no need to bullshit. I love this club as much as the majority of you. I will only post when I know something of genuine worth."

- - - - -
And from the poster @LUFC4EVR

 

" I'll throw my eggs in that basket - pretty much same I heard. News started leaking yesterday, and has taken many by surprise - but, we're in for some good times if the logistics fall into place ;) "
Dette her syns jeg er interessant info, fyren ljuger sikkert ikke om dette.
Merker meg ; game changer, no chinese involvement og statement  GFHC. Håper inderlig det er noe i dette :)
MFLU - Miracles For Leeds United

GeirO

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #667 på: August 20, 2016, 10:20:09 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
MOT

RoarG

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #668 på: August 20, 2016, 15:38:27 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #669 på: August 20, 2016, 15:50:35 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?

Selvsagt vil vi at klubben skal det gjøre det bra sportslig. Men da gjelder det opprykk. Hvis mange dårlige resultater tilsier at Cellino selger. Ja da er jeg villig til å ta til takke med endel tap fremover

RoarG

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #670 på: August 20, 2016, 15:52:57 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?

Selvsagt vil vi at klubben skal det gjøre det bra sportslig. Men da gjelder det opprykk. Hvis mange dårlige resultater tilsier at Cellino selger. Ja da er jeg villig til å ta til takke med endel tap fremover
Jeg ønsker Leeds-seire alltid. Så kan eieren være så sær han bare vil. Det er ikke han jeg holder med.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #671 på: August 20, 2016, 15:56:55 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?

Selvsagt vil vi at klubben skal det gjøre det bra sportslig. Men da gjelder det opprykk. Hvis mange dårlige resultater tilsier at Cellino selger. Ja da er jeg villig til å ta til takke med endel tap fremover
Jeg ønsker Leeds-seire alltid. Så kan eieren være så sær han bare vil. Det er ikke han jeg holder med.

Kan være enig i det. men mange seire og mange tap tilsier fremdeles Championship. Med tap kan vi få nye eiere som tilfører midler til de riktige spillerkjøpene. Om Leeds havner på 7 eller 16 plass er for meg knakende likegyldig. I verste fall kan man si at blir det tredjeplass og tap i opprykksfinalen. Ja da er også det en fiasko. For en klubb som Leeds bør det kun være opprykk som er målet. Alt annet er fiasko

auren

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #672 på: August 20, 2016, 16:01:57 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?

Selvsagt vil vi at klubben skal det gjøre det bra sportslig. Men da gjelder det opprykk. Hvis mange dårlige resultater tilsier at Cellino selger. Ja da er jeg villig til å ta til takke med endel tap fremover
Jeg ønsker Leeds-seire alltid. Så kan eieren være så sær han bare vil. Det er ikke han jeg holder med.

Kan være enig i det. men mange seire og mange tap tilsier fremdeles Championship. Med tap kan vi få nye eiere som tilfører midler til de riktige spillerkjøpene. Om Leeds havner på 7 eller 16 plass er for meg knakende likegyldig. I verste fall kan man si at blir det tredjeplass og tap i opprykksfinalen. Ja da er også det en fiasko. For en klubb som Leeds bør det kun være opprykk som er målet. Alt annet er fiasko
For å ta den sedvanlige Luscos-frasen: det spiller ingen rolle hvem som er eier så lenge vi vinner hver kamp!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #673 på: August 20, 2016, 18:28:11 »
Tipper Cellino selger hvis Leeds gjør det dårlig framover. Selger ikke hvis Leeds gjør det bra.
For et dilemma for oss supportere....
Ã…? Vil du ikke at Leeds gjør det bra?

Selvsagt vil vi at klubben skal det gjøre det bra sportslig. Men da gjelder det opprykk. Hvis mange dårlige resultater tilsier at Cellino selger. Ja da er jeg villig til å ta til takke med endel tap fremover
Jeg ønsker Leeds-seire alltid. Så kan eieren være så sær han bare vil. Det er ikke han jeg holder med.
Jeg er for så vidt enig.
Men på lang sikt kan det gi flere Leeds-seire hvis Cellino selger.
Men akkurat i kveld er vi jo optimister etter å ha slått Owls borte.
MOT

Storminator

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #674 på: August 20, 2016, 18:43:05 »
Det har jo vist seg at om vi selger så får vi en håpløs eier som ikke har hjertet i klubben, men dypt nede i lommeboka. Er vi tjent med dette? så langt ser vi jo at både Bates, GHF (eller hva de heter) og Cellino har vært mest interessert i å promotere seg selv. Klubben er bare logoen som skal selge alt annet enn god fotball, selv om vi fikk en fullt fortjent seier i dag.
Har gjort unna debuten som englandsfarer og har fått se mitt kjære Leeds live på Elland Road. Leeds kommer alltid til å være i mitt hjerte :-D

sportcarl1

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #675 på: August 20, 2016, 19:18:26 »
Det har jo vist seg at om vi selger så får vi en håpløs eier som ikke har hjertet i klubben, men dypt nede i lommeboka. Er vi tjent med dette? så langt ser vi jo at både Bates, GHF (eller hva de heter) og Cellino har vært mest interessert i å promotere seg selv. Klubben er bare logoen som skal selge alt annet enn god fotball, selv om vi fikk en fullt fortjent seier i dag.
nu har  vi i och för sig tagit in 10 spelare  varav minst nio  tar startplats eller är stark  aspirant på det. Många av dem riktig kvalité.
« Siste redigering: August 20, 2016, 19:47:38 av sportcarl1 »
 

Promotion 2010

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #676 på: August 20, 2016, 20:41:06 »
Fint om du også kommer med info om TOMA her også!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #677 på: August 21, 2016, 10:24:09 »
Kan kanskje være noe i dette. Men fra The Sun. Så om  det er troverdig vet man ikke. Ihvertfall ryktes det om at Cellino ser seg etter en Italiensk klubb nå. Og da vil jeg anta at han selger Leeds.
http://www.hitc.com/en-gb/2016/08/21/report-cellino/page/1/

RoarG

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #678 på: August 21, 2016, 14:13:25 »
Kan kanskje være noe i dette. Men fra The Sun. Så om  det er troverdig vet man ikke. Ihvertfall ryktes det om at Cellino ser seg etter en Italiensk klubb nå. Og da vil jeg anta at han selger Leeds.
http://www.hitc.com/en-gb/2016/08/21/report-cellino/page/1/
Leste også denne. Men siden kilden er The Sun, så legger jeg ikke så mye i det. Kanskje ikke så usannsynlig siden Cellino er italiener og muligens lengter hjem?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #679 på: August 22, 2016, 15:56:07 »
Fra LUFC4EVR, tidvis frekventerende her inne forresten: :)

LUFC4EVR said:

A few thoughts from me on where we stand right now;
 
On MC;
He's leaving, I'm 99% sure about that now. Mostly due to his funding from the family trust was cut in Nov/Dec 15, and he won't put any of his savings into the club, but also because he realizes that this is heading nowhere without proper funding. MC's mad as a frog on Colombian marching powder, but he's no fool. Add to that the impending court case in Italy in late September, you can see there are clear motivations for cutting his losses and trying to get out on top.
 
As for the bidders;
I hear two very different versions right now, one is that Radrizzani+backers is in the lead, the other is that the UK based bidder is in the lead. Both are thought to have concluded DD, and now it's time for negotiations - as for trying to cipher out what's what, and who's right/wrong, it's near impossible without taking part in the inner circle, and we're not gonna get minutes from their meetings. What occurs behind doors, is normally very different to what's leaked as well, so even with the best sources close to the bidders, you are still going to have to rely on qualified guessing if you want to get an idea about what's going on. I've heard that some of the recent leaks actually come from within the club as well, so right now, my best guess is that the two bidders are being played against eachother.

This will also mean that parts of what is leaked is pure smoke and mirrors, which makes it even harder to see what is actually going on. I'll do my best to add what input I get from various places after trying to cipher trough it to get as accurate an picture I can.

What I am certain about though, is that there are ongoing negotiations about the sale of the club.


As Gary said during TOMA 1 many times, patience is a virtue, and these things take time. Let's see how this develops in the coming days and weeks. I'll try and post what comes my way, as it comes my way.
« Siste redigering: August 22, 2016, 16:50:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #680 på: August 22, 2016, 20:16:13 »
Keep it coming Asbjørn!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #681 på: August 22, 2016, 22:37:57 »
Vi vant mot Wednesday. Ingen grunn til å bytte eier nå!  ;D
Jon R.

gulle

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #682 på: August 23, 2016, 16:55:22 »
Vi vant mot Wednesday. Ingen grunn til å bytte eier nå!  ;D
jo det er helt avgjørende for å bygge opp et PL lag
Nå rykker vi opp! Jasederja

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #683 på: August 23, 2016, 17:02:25 »
I TOMA-tråden har man nå skiftet fokus, ikke om hvorvidt Massimo snart går, men om det er mulig i fremtiden å få røykt fredspipe med IMWT'erne*...  :)

:D

*InMassimoWeTrust

Sitat
I'm looking forward to the post-Cellino peace conference in Ouagadougou.   Pouch and his acolytes around the table with Lardy, the TTGM lads and LFU
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #684 på: August 23, 2016, 17:09:14 »
On a more serious note;
Sitat
Interesting info in the contributors TOMA thread. Shame we can't share it here
Sitat
If what has been said is true then it is truly game changing! Exciting times, pray to cod it's true!
...det kommer nok snart ut :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #685 på: August 23, 2016, 17:11:37 »
De som leser om eierskifte i mediene er engelske avisers nyttige idioter. Selvsagt skriver de om dette fordi mange går rundt og håper at dette skal bli realitet. De vet akkurat hva de skal skrive om , og lage rykter om. Cellino er egentlig en gullgruve  for tabloidene. Men det skjer ikke.  Cellino ønsker å  fullføre sitt prosjekt. :)

lojosang

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #686 på: August 23, 2016, 17:15:39 »
Som er 4500 tilskuere på Leedskamp på leid hjemmebane i Penzance on 25 år? :-D
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #687 på: August 23, 2016, 17:28:09 »
On a more serious note;
Sitat
Interesting info in the contributors TOMA thread. Shame we can't share it here
Sitat
If what has been said is true then it is truly game changing! Exciting times, pray to cod it's true!
...det kommer nok snart ut :)

Det gjør det nok, er jo 99% sikkert  :D toma

Og Monk skulle jo få sparken pga at Hay syns guttene virket nervøse på TA  :D

Blir jo bare LOL hele greien ;D
« Siste redigering: August 23, 2016, 17:31:16 av Rudi G. »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #688 på: August 23, 2016, 17:46:35 »
Blir jo bare LOL hele greien ;D

JEG derimot sier HURRA for engasjementet, at man iherdig ønsker at klubben får en BEDRE eier enn Massimo Cellino, at fansen bryr seg, at man saumfarer nettsider i håp om at nye, forhåpentligvis decent, eiere trer frem. Eiere som kan gi oss stabilitet og midler nok til at klubben omsider har en MULIGHET til å komme tilbake til toppdivisjonen igjen, og etter hvert til gammel heder og ære.

Intet LOL fra meg til det!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Nørgaard

Sv: Nye rykter om eierskifte...TOMA
« Svar #689 på: August 23, 2016, 17:49:03 »
Vi vant mot Wednesday. Ingen grunn til å bytte eier nå!  ;D
jo det er helt avgjørende for å bygge opp et PL lag

Og købe TA og EL tilbage