Skrevet av Emne: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...  (Lest 447658 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1470 på: Mai 29, 2019, 23:36:53 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!
Da svarer jeg det samme i denne tråden som i Rad tråden:
Selvfølgelig er det forskjeller ute og går her, men det som er spesielt er at du og andre opphøyer dere til å definere hvilke penger som er renere enn andre...det blir snakket om å tråkke på andre mennesker, uspiselige svin på skogen: hva med de klubbene som har kinesiske eiere? firmaer som opererer i et diktatur med dødsstraff, firmaer som har bygd opp sin rikdom med å utnytte arbeidere? hva med de store tyske konsernene som bygde opp sin rikdom under nazi-Tyskland? Volkswagen, IG Farben, Bosch osv...hva med industrigiganten Ford? Henry Ford- en av de største jødehaterne i USA, som i tillegg samarbeidet med nazi-regimet i 30 årene? Hva med AC Milan og Berlusconi? Poenget er at hvis man skal gå alle selskap og personer som har bygget opp sin rikdom etter i sømmene, får man seg mange overraskelser....fotballen er fullstendig ødelagt av penger, og det blir nesten umulig å vurdere hvilke eiere som er mer etiske enn andre. Mange av disse selskapene har jo vært tungt inne i fotballklubber. Folk får lese seg opp på historie før de starter med å dømme hvem som har mer rent mel i posen enn andre...For de som ønsker sportslig suksess for Leeds United så må de nok innse at det trengs mer penger for å nå ønskede mål. Dessverre har dagens fotball blitt slik...


Deilig at du tar opp igjen tråden som allerede er lagt død et annet sted.
Lagt død? hehe javel...hva med å svare på hvorfor noen penger er så mye renere enn andre i fotball..?

Svare på det... Det er ikke noen forskjell på hvorfor noen penger er renere enn andre i fotball eller andre steder. Penger som er "tjent" ved å rane en bank er mindre renere enn penger tjent ved å ha en jobb og få penger på konto som følge av jobben din hos en gitt arbeidsgiver...

Sånn der har du et eksempel på hvordan noen penger er renere enn andre....

Penger tjent ved kjøp og salg av TV rettigheter er renere enn penger tjent ved å stjele de fra befolkningen i et land, eller om de er akkumeltert på slavearbeid.

Det er jo ikke noe å svare på... Noen foretrekker at menneskerettigheter ikke brytes, betyr det at du er pålagt å sjekke eierstrukturen til alle du spiser eller alle klær du kjøper? Det velger du heldigvis helt selv om det betyr noe for deg. Men for min del når det kommer til "min" fotballklubb så betyr det noe at ikke pengene kommer på bekostning av et helt folk i en eller annen ørken et sted på jorden jeg ikke finner på kartet.

Jeg trenger ikke svarer på hvorfor, det er subjektivt... Det som er møkkete for meg, er rent for deg - helt fine det. Noen vasker seg på hendene før de går på do og pisser, andre gir faen.
1+
Takk

Tommel opp

Jon R

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1471 på: Mai 29, 2019, 23:42:18 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!


Her har vi en bra investor:

49ers er elendige og har ikke vunnet noe på evigheter!



Passer oss utmerket!


Katastrofe spør du meg! Disse amerikanerne vil vel bare selge PEPSI!
Jeg vet ikke hva du baserer innlegget ditt på. Jeg baserer meg på det jeg har funnet via google og 49 + Leeds United + Danny Mills. Mulig du vet bedre. I så fall forklar:

"Med totalt fem seire i Super Bowl har laget nest flest seire sammen med Dallas Cowboys, en mindre enn Pittsburgh Steelers som har seks." (Wiki)

"f Leeds start to succeed and get back in the Premier League, I wouldn’t rule out a takeover from the San Francisco 49ers. We know they have the money.They know how to run sporting clubs, have commercial nous and knowledge of what it takes to succeed in sports at the highest level."

« Siste redigering: Mai 29, 2019, 23:52:10 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1472 på: Mai 30, 2019, 00:17:00 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!
Da svarer jeg det samme i denne tråden som i Rad tråden:
Selvfølgelig er det forskjeller ute og går her, men det som er spesielt er at du og andre opphøyer dere til å definere hvilke penger som er renere enn andre...det blir snakket om å tråkke på andre mennesker, uspiselige svin på skogen: hva med de klubbene som har kinesiske eiere? firmaer som opererer i et diktatur med dødsstraff, firmaer som har bygd opp sin rikdom med å utnytte arbeidere? hva med de store tyske konsernene som bygde opp sin rikdom under nazi-Tyskland? Volkswagen, IG Farben, Bosch osv...hva med industrigiganten Ford? Henry Ford- en av de største jødehaterne i USA, som i tillegg samarbeidet med nazi-regimet i 30 årene? Hva med AC Milan og Berlusconi? Poenget er at hvis man skal gå alle selskap og personer som har bygget opp sin rikdom etter i sømmene, får man seg mange overraskelser....fotballen er fullstendig ødelagt av penger, og det blir nesten umulig å vurdere hvilke eiere som er mer etiske enn andre. Mange av disse selskapene har jo vært tungt inne i fotballklubber. Folk får lese seg opp på historie før de starter med å dømme hvem som har mer rent mel i posen enn andre...For de som ønsker sportslig suksess for Leeds United så må de nok innse at det trengs mer penger for å nå ønskede mål. Dessverre har dagens fotball blitt slik...


Deilig at du tar opp igjen tråden som allerede er lagt død et annet sted.
Lagt død? hehe javel...hva med å svare på hvorfor noen penger er så mye renere enn andre i fotball..?

Svare på det... Det er ikke noen forskjell på hvorfor noen penger er renere enn andre i fotball eller andre steder. Penger som er "tjent" ved å rane en bank er mindre renere enn penger tjent ved å ha en jobb og få penger på konto som følge av jobben din hos en gitt arbeidsgiver...

Sånn der har du et eksempel på hvordan noen penger er renere enn andre....

Penger tjent ved kjøp og salg av TV rettigheter er renere enn penger tjent ved å stjele de fra befolkningen i et land, eller om de er akkumeltert på slavearbeid.

Det er jo ikke noe å svare på... Noen foretrekker at menneskerettigheter ikke brytes, betyr det at du er pålagt å sjekke eierstrukturen til alle du spiser eller alle klær du kjøper? Det velger du heldigvis helt selv om det betyr noe for deg. Men for min del når det kommer til "min" fotballklubb så betyr det noe at ikke pengene kommer på bekostning av et helt folk i en eller annen ørken et sted på jorden jeg ikke finner på kartet.

Jeg trenger ikke svarer på hvorfor, det er subjektivt... Det som er møkkete for meg, er rent for deg - helt fine det. Noen vasker seg på hendene før de går på do og pisser, andre gir faen.
Deilig. Langversjonen av det jeg hadde tenkt å svare.


Vasker du hendene FØR du pisser....?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1473 på: Mai 30, 2019, 00:23:42 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!
Da svarer jeg det samme i denne tråden som i Rad tråden:
Selvfølgelig er det forskjeller ute og går her, men det som er spesielt er at du og andre opphøyer dere til å definere hvilke penger som er renere enn andre...det blir snakket om å tråkke på andre mennesker, uspiselige svin på skogen: hva med de klubbene som har kinesiske eiere? firmaer som opererer i et diktatur med dødsstraff, firmaer som har bygd opp sin rikdom med å utnytte arbeidere? hva med de store tyske konsernene som bygde opp sin rikdom under nazi-Tyskland? Volkswagen, IG Farben, Bosch osv...hva med industrigiganten Ford? Henry Ford- en av de største jødehaterne i USA, som i tillegg samarbeidet med nazi-regimet i 30 årene? Hva med AC Milan og Berlusconi? Poenget er at hvis man skal gå alle selskap og personer som har bygget opp sin rikdom etter i sømmene, får man seg mange overraskelser....fotballen er fullstendig ødelagt av penger, og det blir nesten umulig å vurdere hvilke eiere som er mer etiske enn andre. Mange av disse selskapene har jo vært tungt inne i fotballklubber. Folk får lese seg opp på historie før de starter med å dømme hvem som har mer rent mel i posen enn andre...For de som ønsker sportslig suksess for Leeds United så må de nok innse at det trengs mer penger for å nå ønskede mål. Dessverre har dagens fotball blitt slik...


Deilig at du tar opp igjen tråden som allerede er lagt død et annet sted.
Lagt død? hehe javel...hva med å svare på hvorfor noen penger er så mye renere enn andre i fotball..?

Svare på det... Det er ikke noen forskjell på hvorfor noen penger er renere enn andre i fotball eller andre steder. Penger som er "tjent" ved å rane en bank er mindre renere enn penger tjent ved å ha en jobb og få penger på konto som følge av jobben din hos en gitt arbeidsgiver...

Sånn der har du et eksempel på hvordan noen penger er renere enn andre....

Penger tjent ved kjøp og salg av TV rettigheter er renere enn penger tjent ved å stjele de fra befolkningen i et land, eller om de er akkumeltert på slavearbeid.

Det er jo ikke noe å svare på... Noen foretrekker at menneskerettigheter ikke brytes, betyr det at du er pålagt å sjekke eierstrukturen til alle du spiser eller alle klær du kjøper? Det velger du heldigvis helt selv om det betyr noe for deg. Men for min del når det kommer til "min" fotballklubb så betyr det noe at ikke pengene kommer på bekostning av et helt folk i en eller annen ørken et sted på jorden jeg ikke finner på kartet.

Jeg trenger ikke svarer på hvorfor, det er subjektivt... Det som er møkkete for meg, er rent for deg - helt fine det. Noen vasker seg på hendene før de går på do og pisser, andre gir faen.
Deilig. Langversjonen av det jeg hadde tenkt å svare.


Vasker du hendene FØR du pisser....?
Hva er dette for en pissekommentar?
Jon R.

JaJa

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1474 på: Mai 30, 2019, 02:00:51 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!
Da svarer jeg det samme i denne tråden som i Rad tråden:
Selvfølgelig er det forskjeller ute og går her, men det som er spesielt er at du og andre opphøyer dere til å definere hvilke penger som er renere enn andre...det blir snakket om å tråkke på andre mennesker, uspiselige svin på skogen: hva med de klubbene som har kinesiske eiere? firmaer som opererer i et diktatur med dødsstraff, firmaer som har bygd opp sin rikdom med å utnytte arbeidere? hva med de store tyske konsernene som bygde opp sin rikdom under nazi-Tyskland? Volkswagen, IG Farben, Bosch osv...hva med industrigiganten Ford? Henry Ford- en av de største jødehaterne i USA, som i tillegg samarbeidet med nazi-regimet i 30 årene? Hva med AC Milan og Berlusconi? Poenget er at hvis man skal gå alle selskap og personer som har bygget opp sin rikdom etter i sømmene, får man seg mange overraskelser....fotballen er fullstendig ødelagt av penger, og det blir nesten umulig å vurdere hvilke eiere som er mer etiske enn andre. Mange av disse selskapene har jo vært tungt inne i fotballklubber. Folk får lese seg opp på historie før de starter med å dømme hvem som har mer rent mel i posen enn andre...For de som ønsker sportslig suksess for Leeds United så må de nok innse at det trengs mer penger for å nå ønskede mål. Dessverre har dagens fotball blitt slik...


Deilig at du tar opp igjen tråden som allerede er lagt død et annet sted.
Lagt død? hehe javel...hva med å svare på hvorfor noen penger er så mye renere enn andre i fotball..?

Svare på det... Det er ikke noen forskjell på hvorfor noen penger er renere enn andre i fotball eller andre steder. Penger som er "tjent" ved å rane en bank er mindre renere enn penger tjent ved å ha en jobb og få penger på konto som følge av jobben din hos en gitt arbeidsgiver...

Sånn der har du et eksempel på hvordan noen penger er renere enn andre....

Penger tjent ved kjøp og salg av TV rettigheter er renere enn penger tjent ved å stjele de fra befolkningen i et land, eller om de er akkumeltert på slavearbeid.

Det er jo ikke noe å svare på... Noen foretrekker at menneskerettigheter ikke brytes, betyr det at du er pålagt å sjekke eierstrukturen til alle du spiser eller alle klær du kjøper? Det velger du heldigvis helt selv om det betyr noe for deg. Men for min del når det kommer til "min" fotballklubb så betyr det noe at ikke pengene kommer på bekostning av et helt folk i en eller annen ørken et sted på jorden jeg ikke finner på kartet.

Jeg trenger ikke svarer på hvorfor, det er subjektivt... Det som er møkkete for meg, er rent for deg - helt fine det. Noen vasker seg på hendene før de går på do og pisser, andre gir faen.
Deilig. Langversjonen av det jeg hadde tenkt å svare.

Helt enig, men jeg velger uttalelsen "Noen vasker seg på hendene ETTER at de har vært på do og pisser, andre gir faen."

Runar

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1475 på: Mai 30, 2019, 10:45:13 »
Danny Mills mener det er mer sannsynlig at 49ers kjøper opp Leeds enn arabiske firmaer. 49ers eier allerede 25% av Leeds.

https://www.footballinsider247.com/radrizzani-will-be-talking-to-them-danny-mills-tips-us-firm-worth-billions-to-take-over-leeds/
Selvfølgelig er det mer sannsynlig. Dessuten har de penger og ikke (kjente) uspiselige svin på skogen. Folk kan mene hva de vil om hvor viktig det er men ved siden av etikken er det langt mindre sannsynlig med ubehagelige skjeletter i skapet!
Da svarer jeg det samme i denne tråden som i Rad tråden:
Selvfølgelig er det forskjeller ute og går her, men det som er spesielt er at du og andre opphøyer dere til å definere hvilke penger som er renere enn andre...det blir snakket om å tråkke på andre mennesker, uspiselige svin på skogen: hva med de klubbene som har kinesiske eiere? firmaer som opererer i et diktatur med dødsstraff, firmaer som har bygd opp sin rikdom med å utnytte arbeidere? hva med de store tyske konsernene som bygde opp sin rikdom under nazi-Tyskland? Volkswagen, IG Farben, Bosch osv...hva med industrigiganten Ford? Henry Ford- en av de største jødehaterne i USA, som i tillegg samarbeidet med nazi-regimet i 30 årene? Hva med AC Milan og Berlusconi? Poenget er at hvis man skal gå alle selskap og personer som har bygget opp sin rikdom etter i sømmene, får man seg mange overraskelser....fotballen er fullstendig ødelagt av penger, og det blir nesten umulig å vurdere hvilke eiere som er mer etiske enn andre. Mange av disse selskapene har jo vært tungt inne i fotballklubber. Folk får lese seg opp på historie før de starter med å dømme hvem som har mer rent mel i posen enn andre...For de som ønsker sportslig suksess for Leeds United så må de nok innse at det trengs mer penger for å nå ønskede mål. Dessverre har dagens fotball blitt slik...


Deilig at du tar opp igjen tråden som allerede er lagt død et annet sted.
Lagt død? hehe javel...hva med å svare på hvorfor noen penger er så mye renere enn andre i fotball..?

Svare på det... Det er ikke noen forskjell på hvorfor noen penger er renere enn andre i fotball eller andre steder. Penger som er "tjent" ved å rane en bank er mindre renere enn penger tjent ved å ha en jobb og få penger på konto som følge av jobben din hos en gitt arbeidsgiver...

Sånn der har du et eksempel på hvordan noen penger er renere enn andre....

Penger tjent ved kjøp og salg av TV rettigheter er renere enn penger tjent ved å stjele de fra befolkningen i et land, eller om de er akkumeltert på slavearbeid.

Det er jo ikke noe å svare på... Noen foretrekker at menneskerettigheter ikke brytes, betyr det at du er pålagt å sjekke eierstrukturen til alle du spiser eller alle klær du kjøper? Det velger du heldigvis helt selv om det betyr noe for deg. Men for min del når det kommer til "min" fotballklubb så betyr det noe at ikke pengene kommer på bekostning av et helt folk i en eller annen ørken et sted på jorden jeg ikke finner på kartet.

Jeg trenger ikke svarer på hvorfor, det er subjektivt... Det som er møkkete for meg, er rent for deg - helt fine det. Noen vasker seg på hendene før de går på do og pisser, andre gir faen.
Deilig. Langversjonen av det jeg hadde tenkt å svare.

Helt enig, men jeg velger uttalelsen "Noen vasker seg på hendene ETTER at de har vært på do og pisser, andre gir faen."

Etter??

Tar du på pikken din med hender som har vært over alt igjennom en hel dag?

Penisen ligger jo beskyttet og ren i bokseren, hendene har vært på andre sine hender, dørhåndtak og hvor som helst..

Som jeg sa, er forskjell på hva som er rent for den ene og den andre ;-)
 

stian

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1476 på: Mai 30, 2019, 11:31:51 »
ALDRI har vel et tema på forumet vært mer off-topic enn en diskusjon om intimhygiene koblet til eierskapsforholdene i klubben. Men morsomt er det 8)

Runar

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1477 på: Mai 30, 2019, 11:36:02 »
ALDRI har vel et tema på forumet vært mer off-topic enn en diskusjon om intimhygiene koblet til eierskapsforholdene i klubben. Men morsomt er det 8)

Hahaha, regnet med at min kommentar om vasking av hender før en pisser, vil skape en reaksjon ;-)
 

RoarG

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1478 på: Mai 30, 2019, 12:46:03 »
ALDRI har vel et tema på forumet vært mer off-topic enn en diskusjon om intimhygiene koblet til eierskapsforholdene i klubben. Men morsomt er det 8)

Hahaha, regnet med at min kommentar om vasking av hender før en pisser, vil skape en reaksjon ;-)
Har folk noe nytt å komme med i denne saken, eller er det bare brønnpissing?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1479 på: Mai 30, 2019, 12:48:42 »
ALDRI har vel et tema på forumet vært mer off-topic enn en diskusjon om intimhygiene koblet til eierskapsforholdene i klubben. Men morsomt er det 8)

Hahaha, regnet med at min kommentar om vasking av hender før en pisser, vil skape en reaksjon ;-)
Har folk noe nytt å komme med i denne saken, eller er det bare brønnpissing?


Bare tull her! Vi får la denne tråden ligge et års tid!  :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1480 på: Juni 04, 2019, 16:39:42 »



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1481 på: Juni 04, 2019, 16:51:54 »





Det at raddikken kan konkurrere økonomiskt. Ja det er en grunn til at jeg håper det er noe i dette. For å beholde våre beste talenter. Da er vi avhengig av å ha en eier med økonomisk handlekraft. Uten det, så vil vi måtte selge våre talenter år etter år

lowfields

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1482 på: Juni 04, 2019, 19:01:56 »
https://www.dagbladet.no/sport/psg-presidenten-vil-kjope-seg-inn-i-leeds-united/71147795

"I troféskapet på Elland Road står det en rekke troféer, blant andre Champions League-trofeet fra 1974/75-sesongen, tre ligagull fra før Premier League-æraen " :). Godt at noen endelig har skjønt det.....
« Siste redigering: Juni 04, 2019, 19:04:07 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1483 på: Juni 04, 2019, 19:25:47 »
New York Times, kan det bli større og mer seriøst?


Qatar May Buy Into English Team Leeds

By Tariq PanjaJune 3, 2019

PSG President Nasser Al-Khelaifi is now looking into an investment in Leeds United.Thibault Camus/Associated Press
Qatar, the gas-rich Gulf state that has gained an outsized influence in global soccer, held advanced discussions to buy a stake in the storied English team Leeds United on Monday, according to two people with direct knowledge of the discussions.

Qatar stunned the sports world when it secured the rights to host soccer’s World Cup in 2022. Since that vote in 2010 it has been among the most consequential nations in soccer, buying and investing huge amounts to turn Paris St.-Germain into a powerhouse team and also becoming the biggest buyer of soccer rights on the continent through its BeIN Sports network.

The move for Leeds, which missed out on a return to the Premier League after losing a playoff semifinal to Derby last month, would be Qatar’s first foray into English soccer and most likely will lead to further scrutiny into its affairs at home and abroad. Human rights groups have drawn attention to the treatment of workers building World Cup stadiums, while there have been allegations of wrongdoing over the way in which Qatar convinced FIFA members to choose it to host the World Cup.

The talks with Leeds, which won the last of its three English championships in 1992, are at an advanced stage and stem from a close personal relationship between the club’s majority owner, Andrea Radrizzani, and Nasser al-Khelaifi, the businessman who fronts most of Qatar’s investments in sports. A close friend of Qatar’s emir, al-Khelaifi is president of P.S.G. and chairman of beIN Sports. He once backed Qatar’s joint sports television venture in Asia with Radrizzani, who ran MP Silva, a global sports rights buyer.

The Financial Times first reported talks between Qatar Sports Investments — the vehicle that controls its sports assets — and Leeds on May 25.

Spokesmen for Radrizzani, Q.S.I. and Leeds declined to comment. Last year, the Leeds owner sold a 10 percent stake to 49ers Enterprises, the investment division of the San Francisco 49ers. The initial talks with Qatar involve a stake sale, though there could be a provision for a full buyout later on, according to a person with knowledge of the discussions.

An investment in Leeds would be Qatar’s third in club soccer teams. As well as P.S.G., which is now home to soccer’s two most expensive players, Neymar and Kylian Mbappé, the Gulf team owns K.A.S. Eupen, a minor Belgium team. That investment is part of a plan to improve the skills of young Qatari nationals, who may form part of its national team in the World Cup, now just three years away.

Should a deal be completed, there are also likely to be other complications. European soccer’s governing body does not allow teams with a single owner to compete against each other in continental competitions. While that seems a long way off, with Leeds not even in the Premier League, Qatari money in Paris has shown how quickly a formidable team can be assembled to compete with Europe’s finest.

A version of this article appears in print on , on Page B10 of the New York edition with the headline: Qatar Is Said to Be Negotiating For Partial Ownership of Leeds.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1484 på: Juni 04, 2019, 19:32:37 »
From France: Leeds United ‘coherent choice’ for QSI, loan moves already getting coverage
By Naveen Ullal -  4th June 2019

Last month, The Financial Times reported Andrea Radrizzani was looking to sell a stake of his shares at Leeds United.


 
On June 3rd, we carried a report from L’Equipe, who explained the Whites boss had a meeting with Qatar Sports Investments (QSI) – the company backing Paris Saint-Germain – in Doha on Monday.

It was claimed the negotiations between the two parties ‘have been ongoing for months’ as the Championship side are of serious interest to QSI.

Today’s edition of L’Equipe looks into the  plans with regards to Leeds, making clear this has been a long term thing

It’s once again relayed that QSI chairman Nasser al-Khelaïfi and Radrizzani have recently met to talk about the deal.

After negotiating for several months, there was progress made in mid-May following Leeds’ defeat to Derby County in the play-off semi-final.

Embed from Getty Images


For QSI, there are several reasons why the choice is Leeds, and one of them is cost.

In addition to this, Al-Khelaïfi and Radrizzani have known each other for a decade and this could help in negotiations.

 

L’Equipe are already giving coverage to the prospect of PSG youngsters moving to Leeds United on loan.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1485 på: Juni 04, 2019, 19:39:38 »
Daniel Kilburn

TOMA 1 - Al-Waleed bin Talal
TOMA 2 - GFH
TOMA 3 - Massimo Cellino
TOMA 4 - Andrea Radrizzani
TOMA 5 - QSI

This is the shit I live for in a non World Cup/Euro summer. #lufc


We could have avoided the other four TOMAs had Bates not called bin Talal “Sheikh Rub a Dub Dub”.


Q: Is it true?
Too much noise from proper news outlets for it not to be true.


Q: Legit?
Oh yeah totally. This is the PSG owners. Proper big boys. That Newcastle takeover was probably made up by Ashley
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1486 på: Juni 04, 2019, 19:56:02 »
The Independent

Leeds United news: Club not in talks with PSG owner Nasser Al-Khelaifi over takeover

Mark Walker
Andrea Radrizzani did meet Nasser Al-Khelaifi but no negotiations took place ( AP )
Leeds United are not in talks with the Qatari owners of Paris Saint-Germain over potential investment in the Sky Bet Championship club.

Reports on Monday claimed Leeds owner Andrea Radrizzani had met with Qatar Sports Investments chairman Nasser Al-Khelaifi to discuss selling a stake in the club.

Radrizzani did meet this week with Al-Khelaifi, who is a good friend and associate of the Italian and also president of PSG, but no concrete negotiations over possible investment in Leeds took place.

We’ll tell you what’s true. You can form your own view.

From 15p €0.18 $0.18 USD 0.27 a day, more exclusives, analysis and extras.
Leeds have been approached by half a dozen interested parties this summer and Radrizzani would consider the right investment offer.

A possible future partnership with QSI has not been ruled out, but the club is not for sale.

Radrizzani made clear his intentions to "have another go" at promotion when Leeds announced last week that Marcelo Bielsa had agreed to extend his contract for a further season.

QSI, funded by the oil-rich state of Qatar, completed their takeover of French champions PSG in 2011 and have transformed them into one of the world's wealthiest clubs.

PSG signed Neymar from Barcelona for a world record £200million fee in 2017 and Kylian Mbappe has since joined from Monaco for £166m.

Al-Khelaifi, the boss of Qatari TV channel BeIN Sports, and Radrizzani have been friends for several years after negotiating television rights deals when the Italian owned sports media agency MP & Silva, which he co-founded and has since sold.

QSI have reportedly been interested in buying a stake in an English club for several months, while Leeds sold a reported 11 per cent stake to 49ers Enterprises, the investment arm of American football franchise the San Francisco 49ers, in May last year.

It is also understood Leeds have had several enquires for teenage winger Jack Clarke, but have not received any firm offers.

Clarke, 18, burst on to the scene in the Championship this season with several eye-catching performances and Tottenham, it has been reported, are ready to make an offer in the region of £20million.

Meanwhile, Leeds have confirmed chief executive officer Angus Kinnear's appointment as the independent chairman of the board for British Weight Lifting will have no impact on his role at Elland Road.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1487 på: Juni 04, 2019, 20:02:32 »
Conflicting messages over QSI's intentions - but stability has made Leeds United marketable again

Phil HayPublished: 15:05
 The Elland Road crowd ahead of the second leg of Leeds United's play-off semi-final against Derby County.
The Elland Road crowd ahead of the second leg of Leeds United's play-off semi-final against Derby County.
Updated: 15:40 Tuesday 04 June 2019

Leeds United have long been touted as the last goldmine in English football, the one club with reach and potential far above their current punching power. Yet owners with the wealth to realise it were difficult to find and drawn elsewhere, impervious to the club’s aesthetic appeal.


The last time money from the Gulf came to Elland Road, carried by Gulf Finance House, the shambles which ensued was so severe that the Bahraini bank began refusing to pay the wage bill. Qatar Sports Investments, the financial muscle behind Paris Saint-Germain, is on a different plain entirely and the link to QSI alone says something about Leeds’ enhanced state.

United think of themselves as a saleable asset, even though Andrea Radrizzani maintains that he has no intention of selling off a majority stake this summer. Leeds lose money like almost every other club in the Championship but a turnover of more than £40m is the highest in the division and their average attendance was second to Aston Villa this season. In previous years, those who knew the club talked of skeletons in the closet – unresolved legal cases, costly liabilities, unstructured debts – worrying would-be investors. They have more to market themselves with now, not least the presence of Marcelo Bielsa.

Radrizzani told Bielsa when the Argentinian agreed to extend his contract last week that he was committed to remaining as chairman for another year and Bielsa flew back to South America for a short holiday with some assurance about who, ultimately, would be in charge for his second season as head coach. But reports of imminent investment from QSI persist and there has been no attempt by Leeds to deny that Radrizzani would be willing to relinquish a minority share, for the second time in a little over 12 months.

Sources at Elland Road are still playing down the possibility of a deal with QSI, a fund led by Nasser Al-Khelaifi, a long-standing friend of Radrizzani’s, and last night denied claims from France that an agreement over the sale of a 10 per cent stake was already in place but United have had several approaches about potential investment, including one recently which claimed to be backed by Saudi Arabian cash. What the club and others know about QSI is that its money is real and available in huge quantities, as shown by the inordinate expenditure at PSG. Like the San Francisco 49ers, who acquired just over 10 per cent of Leeds for £11m a year ago, proof of funds would barely be necessary.

Qatari money is not without issues or politics and last month Al-Khelaifi, PSG’s chairman, was charged by authorities in France over allegations of corruption related to the bidding process for the 2017 and 2019 athletics world championships. Qatar itself has faced constant scrutiny over its success in winning the right to host the football World Cup in 2022 and the death toll amongst workers involved in the construction of venues for that tournament. QSI is state-controlled and backed by state funding, leaving no great distinction between the two.

An investment deal with Radrizzani would open the door to some of that cash, albeit within the constraints of Financial Fair Play (FFP) rules which were designed to prevent owners or shareholders burning unlimited amounts of money on players. It might also open the door to young players at PSG or more experienced footballers who PSG were happy to move on. Jese, a Spanish midfielder who has been on PSG’s books since 2016 and spent time on loan at Stoke City two seasons ago, was considered by Leeds as a possible January loan signing before taking a temporary move to Real Betis. United are not planning an extravagant transfer window this summer but their accounts and their spending power were aided this time last year by the 49ers ploughing in £11m.

A similar injection from another source would aid in the season ahead, although the 49ers intend to stay on board and any restructure of Leeds would be required to satisfy them. QSI is making no secret of its plan to acquire an interest in English football but might yet be drawn into buying another club outright. Leeds, in any case, insist a second investment deal is not yet near the point of completion, despite apparent interest and the knowledge that there is money out there if Radrizzani chooses to take it. Some overdue stability has created that attraction.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1488 på: Juni 04, 2019, 20:15:31 »
Prof Simon Chadwick

To be clear: prospective Leeds Utd buyer & current PSG owner is Qatar Sports Investments, a subsidiary of Qatar Investment Authority. Belgium's KAS Eupen & Spain's Cultural Leonesa are owned by Qatar's ASPIRE Academy for Sports Excellence. Important to remember that....

...each entity is funded/controlled by a different state entity, hence one often finds the same conflicts & challenges between such entities as one would in any other system of government. Similarly, officials within each entity will have their places in Qatari govt hierarchy....

....hence, when observing that 'the Qataris may buy Leeds Utd', it's something of a generalisation. There's still an awful lot of politicking goes on inside Qatari government ministries / departments.



Spennende tråd å lese:

https://twitter.com/prof_chadwick/status/1135814626967543808?s=12
« Siste redigering: Juni 04, 2019, 20:20:06 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1489 på: Juni 04, 2019, 22:20:33 »





Det at raddikken kan konkurrere økonomiskt. Ja det er en grunn til at jeg håper det er noe i dette. For å beholde våre beste talenter. Da er vi avhengig av å ha en eier med økonomisk handlekraft. Uten det, så vil vi måtte selge våre talenter år etter år

Hvor mye spilletid og sjanser for talentene med han som eier?

Tror neppe han har tid til å vente til et talent blomstrer. Kommer han inn og vi rykker opp så blir det handlet vilt. Blir det plass til Gotts, Bogusz, Edmondson, Shackleton etc da? Jeg tviler.

Alt koker ned til hvor fort vi vil opp til PL. Jeg har ikke hastverk, for jeg vil veldig ha med den generasjonen akademi spillere opp. Så en sesong til i CC tror jeg kan være bra med bakgrunn i det. Men det er ikke bare å bestille et opprykk...selv om det nesten hadde vært det med PSG eierne!


stian

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1490 på: Juni 05, 2019, 00:41:17 »
Vi spiller i alle fall i Championship i august, samme hvem som eier klubben. Hadde vi fått inn en ny minoritetseier som ga rom for de (ganske få) forbedringene som trengs, er det den beste løsningen for alle parter.

h.b

  • Gjest
Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1491 på: Juni 05, 2019, 07:33:55 »
Vi spiller i alle fall i Championship i august, samme hvem som eier klubben. Hadde vi fått inn en ny minoritetseier som ga rom for de (ganske få) forbedringene som trengs, er det den beste løsningen for alle parter.

Definer minoritetseier

ar9

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1492 på: Juni 05, 2019, 11:01:05 »





Det at raddikken kan konkurrere økonomiskt. Ja det er en grunn til at jeg håper det er noe i dette. For å beholde våre beste talenter. Da er vi avhengig av å ha en eier med økonomisk handlekraft. Uten det, så vil vi måtte selge våre talenter år etter år

Hvor mye spilletid og sjanser for talentene med han som eier?

Tror neppe han har tid til å vente til et talent blomstrer. Kommer han inn og vi rykker opp så blir det handlet vilt. Blir det plass til Gotts, Bogusz, Edmondson, Shackleton etc da? Jeg tviler.

Alt koker ned til hvor fort vi vil opp til PL. Jeg har ikke hastverk, for jeg vil veldig ha med den generasjonen akademi spillere opp. Så en sesong til i CC tror jeg kan være bra med bakgrunn i det. Men det er ikke bare å bestille et opprykk...selv om det nesten hadde vært det med PSG eierne!

Mange av de trofaste Leeds supporterne har god tid. Er tålmodige. Følger laget selv om de spiller seriekamp mot Yeovil og Shrewsbury. Vil helst ha minst mulig endringer. Eller ihvertfall stadion navnet er hellig etc etc..
Jeg synes også det er kult å dra på kamp selv om vi ikke spiller i PL. Det er enkelt og billig å få tak i bilett, etc etc.

Så bortekampen mot Ipswich og ble overraska over hvor mange trofaste norske supportere de hadde som reiste over.
Stor stadion og dyrket stadig frem lovende unggutter.

Men Ipswich hadde enda en ting til felles med Leeds.

Snittalderen på fansen...   stiger sakte men sikkert så lenge man ikke er i PL.

Nettopp derfor bør vi helst ikke rote nede i ligasystemet i 10-15 år til.

h.b

  • Gjest
Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1493 på: Juni 05, 2019, 11:38:36 »





Det at raddikken kan konkurrere økonomiskt. Ja det er en grunn til at jeg håper det er noe i dette. For å beholde våre beste talenter. Da er vi avhengig av å ha en eier med økonomisk handlekraft. Uten det, så vil vi måtte selge våre talenter år etter år

Hvor mye spilletid og sjanser for talentene med han som eier?

Tror neppe han har tid til å vente til et talent blomstrer. Kommer han inn og vi rykker opp så blir det handlet vilt. Blir det plass til Gotts, Bogusz, Edmondson, Shackleton etc da? Jeg tviler.

Alt koker ned til hvor fort vi vil opp til PL. Jeg har ikke hastverk, for jeg vil veldig ha med den generasjonen akademi spillere opp. Så en sesong til i CC tror jeg kan være bra med bakgrunn i det. Men det er ikke bare å bestille et opprykk...selv om det nesten hadde vært det med PSG eierne!

Mange av de trofaste Leeds supporterne har god tid. Er tålmodige. Følger laget selv om de spiller seriekamp mot Yeovil og Shrewsbury. Vil helst ha minst mulig endringer. Eller ihvertfall stadion navnet er hellig etc etc..
Jeg synes også det er kult å dra på kamp selv om vi ikke spiller i PL. Det er enkelt og billig å få tak i bilett, etc etc.

Så bortekampen mot Ipswich og ble overraska over hvor mange trofaste norske supportere de hadde som reiste over.
Stor stadion og dyrket stadig frem lovende unggutter.

Men Ipswich hadde enda en ting til felles med Leeds.

Snittalderen på fansen...   stiger sakte men sikkert så lenge man ikke er i PL.

Nettopp derfor bør vi helst ikke rote nede i ligasystemet i 10-15 år til.

Vi må opp aller helst neste sesong. Og god tid. Det sa vi i 2005. Vi er på stedet vil nå. Bare bedre struktur og regnskapsmessig. En mere ryddig klubb. Men på stedet vil rent sportslig

DenHviteYeboah

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1494 på: Juni 05, 2019, 11:50:00 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.

Bromancer

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1495 på: Juni 05, 2019, 12:05:48 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.

Et kynisk +1 fra meg  :D

Blank_File

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1496 på: Juni 05, 2019, 13:04:22 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.

Et kynisk +1 fra meg  :D
Jeg er også der helt 100%. Lysten er enorm. Og derfor piner det enda mer at QSI er på vei inn. Jeg får muligens det jeg ønsker meg, men kan ikke nyte det uten å gå på akkord med meg selv.

h.b

  • Gjest
Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1497 på: Juni 05, 2019, 13:13:10 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.

Et kynisk +1 fra meg  :D
Jeg er også der helt 100%. Lysten er enorm. Og derfor piner det enda mer at QSI er på vei inn. Jeg får muligens det jeg ønsker meg, men kan ikke nyte det uten å gå på akkord med meg selv.

Hvis sønn min blir storkriminell. Kanke si jeg liker det, men jeg vil elske han for det

Johnnyj

Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1498 på: Juni 05, 2019, 13:26:37 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.
Problemet er ikke at han er en rik sjeik.
Men landet han kommer i fra. Og at han er en av de mest innflytelsesrike personene i Qatar. Ville du reagert likt om det var en Nord-koreansk leder som tok over klubben?
Ved å ta han inn på eiersiden legitimerer vi regimét han kommer i fra.

Faktumet at han har tette forbindelser til landets øverste ledere. Er leder for Qatar sports investments som blir delvis finansiert av omfattende slavearbeid. Han skal også ha hatt en rolle i arrangering av Fotball VM i landet. Der alle stadionene som bygges, blir bygd av slaver som dør en etter en av ren utmattelse.

Dette er tydeligvis greit for deg. Men ikke folk som har et moralsk kompass.
Qatar og Saudi-Arabia er land som er så forferdelig grusomme at de bør sanksjoneres fra oss vestlige land. Vi bør snakke høyt om den uretten som foregår i landene og gjøre alt i vår makt til å vise avstand og avsky!

Pros and cons:
+ vi får masse penger.
- vi ødelegger ryktet til hele klubben, og legitimerer et av verdens aller verste regimér.



« Siste redigering: Juni 05, 2019, 13:28:18 av Johnnyj »

h.b

  • Gjest
Sv: TOMA 2: Nye rykter om eierskifte...
« Svar #1499 på: Juni 05, 2019, 13:45:20 »
Er så drittlei de absurde økonomiske forskjellene i fotballen at jeg bryr meg ikke om det kommer inn en rik sjeik. Dette har blitt verre og verre for oss i løpet av de 15 siste årene. >:(
Hadde denne klubben vært som Ipswich eller Coventry så hadde det vært greit å rote rundt i wankership og L1, men klubbens og byens størrelse og historie gjør mulighetene enorme ved et opprykk. Er så møkklei denne evige runddansen med å få opp bra spillere, for så at de blir kjøpt opp av Norwich eller andre småklubber som har kommet seg til PL.
Problemet er ikke at han er en rik sjeik.
Men landet han kommer i fra. Og at han er en av de mest innflytelsesrike personene i Qatar. Ville du reagert likt om det var en Nord-koreansk leder som tok over klubben?
Ved å ta han inn på eiersiden legitimerer vi regimét han kommer i fra.

Faktumet at han har tette forbindelser til landets øverste ledere. Er leder for Qatar sports investments som blir delvis finansiert av omfattende slavearbeid. Han skal også ha hatt en rolle i arrangering av Fotball VM i landet. Der alle stadionene som bygges, blir bygd av slaver som dør en etter en av ren utmattelse.

Dette er tydeligvis greit for deg. Men ikke folk som har et moralsk kompass.
Qatar og Saudi-Arabia er land som er så forferdelig grusomme at de bør sanksjoneres fra oss vestlige land. Vi bør snakke høyt om den uretten som foregår i landene og gjøre alt i vår makt til å vise avstand og avsky!

Pros and cons:
+ vi får masse penger.
- vi ødelegger ryktet til hele klubben, og legitimerer et av verdens aller verste regimér.

Da bør vi kutte ut Aspire. De har tette bånd til regimet. Og vi bør forlange at Raddikken forsvinner fra klubben,  da han samarbeider tett med diktator styre. ( venn av PSG eieren og velger å dra på tur til Myanmar