Den defensive organiseringen dagen derpå.....

Started by Kato, September 29, 2010, 09:13:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Av det man har sett denne sesongen, er det en ting å si om den defensive organiseringen:

Skremmende!!!!

1. Vi evner ikke å forsvare oss kollektivt med to ledd. Midtbanen blir altfor lett overspilt, og gjør forsvaret dårligere enn de nødvendigvis bør være. I 4-3-3 har vi vært grusomme, fins ikke noen femmer som faller inn i midtbaneleddet. I 4-4-2 noe bedre, men skyver og pumper altfor lite.

2. Individuelt er muskelkraften altfor svak i midtbaneleddet. Er vel snart bare Grayson som ikke ser at vi trenger noe nytt her.

3. Avstander mellom spillerne i leddene, og mellom leddene er altfor ofte gal. Beina går for sakte, vi skyver for lite i bredde og høyde.

4. Vi har klare tempoproblemer i det bakre ledd. Dermed er vi ofte svake førsteforsvarere.

5. Vi støter og faller ofte gæærnt i forsvarsleddet. Støter i ubalanse, faller urytmisk.

6. Grayson har bygd en stall som er helt ute av balanse. Offensiv slagkraft, defensivt mye verre.

7.  Og når vi snakker om samhandling, hvordan kan man hente inn en  McCartney uten kamptrening, og bryte han rett inn på laget? Samhandling defensivt krever tid. Hvor lenge jobbet George Graham med sin firer i Arsenal før det defensive satt støpt?

8. Ikke ute etter syndebukker, men hvordan i all verden Andy Hughes (som er den eneste backen jeg har sett støte med motspiller utvendig) er i en startellever hos oss er for meg ubegripelig

Vil ikke bidra i noe hylekor mot Simon Grayson, men har følgende spørsmål:

1. Hvorfor har du brukt lønnsmidlene så vanvittig rart?
2. Hvorfor setter ikke den defensive organiseringen seg? Hvor er strukturen?
3. Hvordan skal vi få til samhandling defensivt når spillere bare hentes inn og kastes på banen i et lånehysteri?
4. Hvordan skal du skape trygghet, selvtillit og mestringsfølelse i spillergruppa med all denne vinglingen og byttingen?
5. Hvis årsaken er skader, trener vi riktig?
6. Evner du å motivere gutta i en pause, som feks i går?

Så langt er i hvert fall resultatene bedre enn prestasjonene. Og vi har nesten to innslupne i snitt.

Gjør oppmerksom på at dette er vurdert fra langt hold..... Kan hende man nå er vel negativ, men prøver å være konstruktiv.

Kickthemdown

9 - Kasper er en ufattelig mye bedre keeper enn Higgs når det kommer til alt! Kasper roper og styrer fireren hele tiden og gir de huden full om noen ikke følger med. Higgs ligner en pubspiller som overhodet ikke har kraft eller myndighet der bak til at noen gidder å høre. Minst 2 av målene i går ville Kasper ha ordnet opp i .

Fint at du nevner Hughes så slipper jeg.. Kontrakten gikk ut i sommer og vi gikk til det skrittet at han fikk ny. Hughes må sitte igjen med følelsen av å vinne i lotto.

Veldig bra innlegg forresten Kato.

martind

Nå skal vi huske på at vi har holdt tett i 2 kamper før denne, så dette kan være en alvorlig arbeidsulykke også, men samtidig skal det jo ikke kunne skje.

Vi ser at vi savner Kasper bak, og Paddy i midtforsvaret. Jeg tror at vi trenger å få innpå Faye på midten, for å få litt styrke.

Jeg tror kanskje en offensiv 4-5-1 hadde vært et smart valg.

Kasper - McCartney, Bruce, Collins, White - Gradel, Howson, Faye, Johnson, Snoddy - Somma(becchio, Paytner). Da har vi Sam og Watt som vingalternativer, og muligheten til å legge om til 3 foran hvis vi må jage mål. <<<men vi trenger å ha nok folk sentralt for å unngå å bli overspilt på midten!
MOT!! We are Leeds!

Promotion 2010

Meget bra artikkel skrevet i frustrasjon:

http://lufcjames.footballunited.com/2010/09/29/grayson-messes-up-as-leeds-fall-apart-again/

I usually wait until the next day before writing a game up but I thought I would do it tonight since I won’t be sleeping tonight. What an absolute shambles that was. The scary thing is, I saw it coming.

We were never in control of that game, even at 4-1. We looked abysmal at the back from the first minute. The organisation and solidity we have seen in the previous two games was non-existent.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Quote from: Kato on September 29, 2010, 09:13:58
Av det man har sett denne sesongen, er det en ting å si om den defensive organiseringen:

Skremmende!!!!

1. Vi evner ikke å forsvare oss kollektivt med to ledd. Midtbanen blir altfor lett overspilt, og gjør forsvaret dårligere enn de nødvendigvis bør være. I 4-3-3 har vi vært grusomme, fins ikke noen femmer som faller inn i midtbaneleddet. I 4-4-2 noe bedre, men skyver og pumper altfor lite.

2. Individuelt er muskelkraften altfor svak i midtbaneleddet. Er vel snart bare Grayson som ikke ser at vi trenger noe nytt her.

3. Avstander mellom spillerne i leddene, og mellom leddene er altfor ofte gal. Beina går for sakte, vi skyver for lite i bredde og høyde.

4. Vi har klare tempoproblemer i det bakre ledd. Dermed er vi ofte svake førsteforsvarere.

5. Vi støter og faller ofte gæærnt i forsvarsleddet. Støter i ubalanse, faller urytmisk.

6. Grayson har bygd en stall som er helt ute av balanse. Offensiv slagkraft, defensivt mye verre.

7.  Og når vi snakker om samhandling, hvordan kan man hente inn en  McCartney uten kamptrening, og bryte han rett inn på laget? Samhandling defensivt krever tid. Hvor lenge jobbet George Graham med sin firer i Arsenal før det defensive satt støpt?

8. Ikke ute etter syndebukker, men hvordan i all verden Andy Hughes (som er den eneste backen jeg har sett støte med motspiller utvendig) er i en startellever hos oss er for meg ubegripelig

Vil ikke bidra i noe hylekor mot Simon Grayson, men har følgende spørsmål:

1. Hvorfor har du brukt lønnsmidlene så vanvittig rart?
2. Hvorfor setter ikke den defensive organiseringen seg? Hvor er strukturen?
3. Hvordan skal vi få til samhandling defensivt når spillere bare hentes inn og kastes på banen i et lånehysteri?
4. Hvordan skal du skape trygghet, selvtillit og mestringsfølelse i spillergruppa med all denne vinglingen og byttingen?
5. Hvis årsaken er skader, trener vi riktig?
6. Evner du å motivere gutta i en pause, som feks i går?

Så langt er i hvert fall resultatene bedre enn prestasjonene. Og vi har nesten to innslupne i snitt.

Gjør oppmerksom på at dette er vurdert fra langt hold..... Kan hende man nå er vel negativ, men prøver å være konstruktiv.

Meget bra innlegg...!!!!

I motsetning til det mange her tror... at Grayson er GUD.. så mener jeg laget er der det er på tross av Grayson... ikke på grunn av Grayson.

Jeg ser ingen systemer offensivt, jeg ser ingen systemer defensivt.. ingen samhandling mellom lagdeler...

Da er du ingen god trener...

Jeg tror dermimot Grayson er god på man manegement.

jarle

hallo..

så Prestons mål... det er jo ikke en av de som er pga gode Preston-joner...

1ste Higgs/ Collins ( ball watching)
2ndre - ja der er det åpent og fint...
3 - Higgs?? ballen detter ned inne på streken og du er høy og
har armer... dette er DIN ball!!!
4 Lilleputttrenern min lærte oss å stå på beina og ikke takle spillere på vei utover inne i 16 metern...
5 Er det Bruce eller Hughes, mamma mia!!!
6 - Hughes ? og var det Bruce? UFF UFF UFF

skal ikke være mulig... noe av det sykeste jeg har sett faktisk!!!

Papi

Quote from: jarle on September 29, 2010, 11:27:28
hallo..

så Prestons mål... det er jo ikke en av de som er pga gode Preston-joner...

1ste Higgs/ Collins ( ball watching)
2ndre - ja der er det åpent og fint...
3 - Higgs?? ballen detter ned inne på streken og du er høy og
har armer... dette er DIN ball!!!
4 Lilleputttrenern min lærte oss å stå på beina og ikke takle spillere på vei utover inne i 16 metern...
5 Er det Bruce eller Hughes, mamma mia!!!
6 - Hughes ? og var det Bruce? UFF UFF UFF

skal ikke være mulig... noe av det sykeste jeg har sett faktisk!!!

Disse punktene vil eg påstå er utenfor Graysons rekkevidde.

Tilogmed eg som hobbytrener hadde fortalt mine elever at ein ikkje skal drive med ballwatching, og ikkje takle på vei inn i sekstenmeteren.
Men eg kan ikkje med likhet til Grayson være med spillerene ute på banen og holde dei i hånda, og forklare hvordan dei skal gjøre tingene.

Så på bakgrunn av hvordan målene kommer frikjenner eg Grayson, og arresterer hele backfireren, keeperen og midtbanen.

Det som eg derimot kan arrestere Grayson på er om hvordan den defensive organseringen av midtbanen er. Virker som det er fritt spillerom for spillere. Dere trenger vertfall ikkje jobbe hjemover karer....?
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Papi

Quote from: Kato on September 29, 2010, 09:13:58

Skremmende!!!!

Vi evner desverre ikkje og spille med 4 eller 3 på midten. Vertfall ikkje med dagens mannskap.
Med og bruke 4 2 3 1 vil dette skape trygghet bakover, men igjen forkludre de offensive planene.
Men heller trygghet og vinne med eit mål, eller score 4 og likevel tape med 2.

Agree. Sett i sammenheng med ønsket formasjon fra min side trengs det et anker sammen med Kilkenny.
Og dette bør være ein "Bulldoser"

Vi må jo ha ein eller annen på backen. White sies og være skadet?

Mye likt. Dei to andre høgrebackene er skadet
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

B-m

Enig med deg Kato.

For meg er det store problemet samhandling mellom forsvar og midtbane. Forsvaret må gjøre jobben alene. Hvem har defensivt ansvar på midten? Johnson? Howson? Ikke vet jeg. Howson var fantastisk første omgang, rent offensiv. Johnson er "målkåt" og holder sjeldent igjen løp.. Gradel og Sam er også særdeles offensive - spesielt Gradel, som ikke ga Hughes noe som helst defensiv støtte. Var 20m + avstand mellom dem hele kampen. Skal vi spille med to spisser, så må vi ha en solid defensiv sentral midtbanemann som holder seg 10-20 meter fra forsvaret til enhver tid. Kilkenny klarer denne rollen bedre enn Howson og Johnson, samtidig som Kilkenny kjefter og smeller, som kunne vært nyttig i går. 

Jeg synes Higgs er en ok keeper, men han var forferdelig i går. Schmeichel ville ha reddet mål nummer 1 og 2 i går.

Ã... få Scmeichel, Connolly og Sndgrass tilbake vil gjøre oss mer solide bakover og gi en bedre balanse. Snodgrass er flink til å holde på ball, og er en mer erfaren vingspiller enn Gradel.

Midten vår må være: Snodgrass - Kilkenny - Faye - Howson - Watt/Sam
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

jarle

Schmeichel

Connolly        Bruce    Kisnorbo       McCartney

Kilkenny       Faye

Gradel                    Howson                 Snoddy

Somma/ McG

KONGELAG!!!!

Gufrias

Quote from: jarle on September 29, 2010, 15:37:01
                      Schmeichel

Kilkenny       Faye

Somma/ McG

KONGELAG!!!!
Skal du først ha med skadde spillere kan du gjerne bytte ut McCartney med Parker.
Hekta på Leeds siden 1974

Sheridan

Schmeichel

Kilkenny       Faye

Somma/ McG

KONGELAG!!!!

1 spiss? Eller 12 mann?  :)

White må satses på. Mer enn god nok allerede.
Bare tull dette Grayson sier om å sende han ut på lån.

auren

Schmeichel

Kilkenny       Faye

Somma/ McG

KONGELAG!!!!

Tror nok du hadde hatt mye å klage på selv med dette laget og denne formasjonen. Så veldig mye bedre hadde vi nok ikke blitt...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

At det svinger er helt klart. Nå har vi jo genierklært forsvarspillet etter Bruce sin inntreden og så går vi på en massiv kollaps og så er alt galt igjen.

Det er helt klart ikke lov å lede 4-1 for så å tape 4-6. Det er spillerne som må ta skylden for dette, ikke treneren. Hva skulle Grayson ha gjort annerledes? I etterpåklokskapens navn sikkert mye, men hvem hadde kunne forutsett denne kollapsen?

Etter å ha sett "highlights" så er jo Higgs skikkelig på bærtur flere ganger og har mye skyld i dette tapet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Etter stortapet for Barnsley for to uker siden, ble det foretatt en del utskiftninger. Det hjalp umiddelbart basert på resultatene som ble oppnådd i påfølgende kamper. Jeg ser vel ikke noen løsning i å bytte tilbake til de som spilte da.
Schmeichel er dessverre fortsatt ute mot Ipswich, mens vi har Snodgrass klar igjen etter en kamps utestengelse.

Hva med å prøve med Faye foran forsvaret? Det er vel hans favorittposisjon uansett. Jeg er selvfølgelig usikker på om han står en hel kamp ennå, men jeg ville ha prøvd det alternativet. For mange bytter (igjen) kommer neppe til å slå heldig ut.
Super Leeds since 1968

jarle

Spillere og Grayson for dele ansvaret...

Direkte feil utført av spillere kan han Larry lastes for, det at vi ikke henger sammen som lag for han ta på seg!

Foffe

Endelig har dette tapet begynt å synke litt inn.
I går var et mareritt uten like. Men er jo slik fotballen er, dessverre.

Men det skal faktisk ikke gå ann å lede 4-1 på hjemmebane og tape 4-6.
Hvis vi ser litt på spillerne som startet denne kampen er det en hel midtbane med bare offensive fibre, noe som enhver fotball med litt fotball forståelse ser at kan gå galt. Mener at vi burde ha hatt en spiller som kunne ligge foran forsvaret og bare styre. En typisk kaptein som tar ansvar og ikke er redd for å gå i krigen. Her synes jeg (som mange andre) at vi mangler en slik type.

Etter kampen i går virker det som om vi ikke i det hele tatt har trent på defensive organisering i det hele tatt! Har sett bedre lag i 4. divisjon i Norge holde bedre organisering og kollektiv jobbing.
Hvor er viljen til å blø for drakta?

Kanskje vi bør legge om formasjonen til 4-4-2? eller 4-5-1? Eller kanskje 4-3-2-1?

DenHviteYeboah

Jeg har ingen tro på at Grayson skal klare å organisere forsvaret vårt, derfor har jeg følgende forslag:
Ring George Graham og spør om han kan delta på treningsfeltet et par ukers tid. Da kan han vise Grayson hvordan vi holder tett bakover. En betalt konsulent tjeneste for sin tidligere klubb  :)
Dette må jo være en god investering for klubben?Dette må bukkeskjegget ta seg råd til!!! ;)

auren

Quote from: DenHviteYeboah on September 29, 2010, 21:47:13
Jeg har ingen tro på at Grayson skal klare å organisere forsvaret vårt, derfor har jeg følgende forslag:
Ring George Graham og spør om han kan delta på treningsfeltet et par ukers tid. Da kan han vise Grayson hvordan vi holder tett bakover. En betalt konsulent tjeneste for sin tidligere klubb  :)
Dette må jo være en god investering for klubben?Dette må bukkeskjegget ta seg råd til!!! ;)

Ã... hente inn GG som egen forsvarscoach kunne fort vært en genistrek. Spørsmålet er om Grayson og resten av trenerteamet vil føle seg strippet for autoritet. GG er en stor personlighet og kan fort ta litt for stor plass.

auren

auren

Quote from: jarle on September 29, 2010, 21:08:54

Direkte feil utført av spillere kan han Larry lastes for, det at vi ikke henger sammen som lag for han ta på seg!

Direkte feil utført av spillerne kan Larry lastes for? Eller aner jeg at du heller mener "kan ei Larry lastes for"?  ;)

auren

Jon R

Quote from: auren on September 29, 2010, 22:10:57

Direkte feil utført av spillere kan han Larry lastes for, det at vi ikke henger sammen som lag for han ta på seg!

Direkte feil utført av spillerne kan Larry lastes for? Eller aner jeg at du heller mener "kan ei Larry lastes for"?  ;)

auren

Dersom personlige plutselig florerer i flere kamper over en kort periode er det nærliggende å se dette som et klart symptom på systemsvikt, og noe som det er fullt mulig å gjør noe med.  Det var jo dette Grayson klarte å gjøre noe med ganske umiddelbart da han ovetok det defensive kaoset satt i system av Mc Allister & Staunton. Han kan klare det igjen, men bare dersom han klarer å identifisere problemet. Ã... vrake partnerskapet mellom Collins og Bruce tror jeg er det dummeste han kan gjøre i en slik situasjon. Bortsett fra det ser laget ditt bra ut, jarle!
Jon R.

jarle

Quote from: auren on September 29, 2010, 22:10:57

Direkte feil utført av spillerne kan Larry lastes for? Eller aner jeg at du heller mener "kan ei Larry lastes for"?  ;)

auren

he he.. ikke lastes for selvsagt....

Takk!

lojosang

Quote from: Foffe on September 29, 2010, 21:36:47
Endelig har dette tapet begynt å synke litt inn.
I går var et mareritt uten like. Men er jo slik fotballen er, dessverre.

Men det skal faktisk ikke gå ann å lede 4-1 på hjemmebane og tape 4-6.
Hvis vi ser litt på spillerne som startet denne kampen er det en hel midtbane med bare offensive fibre, noe som enhver fotball med litt fotball forståelse ser at kan gå galt. Mener at vi burde ha hatt en spiller som kunne ligge foran forsvaret og bare styre. En typisk kaptein som tar ansvar og ikke er redd for å gå i krigen. Her synes jeg (som mange andre) at vi mangler en slik type.

Etter kampen i går virker det som om vi ikke i det hele tatt har trent på defensive organisering i det hele tatt! Har sett bedre lag i 4. divisjon i Norge holde bedre organisering og kollektiv jobbing.
Hvor er viljen til å blø for drakta?

Kanskje vi bør legge om formasjonen til 4-4-2? eller 4-5-1? Eller kanskje 4-3-2-1?

Nå spilte vi vel 4-4-2 hele kampen gjennom, så å legge om til 4-4-2 gutgjør neppe store forskjellen.  ;D
- Leif Olav

Gufrias

Jeg synes dere roper ulv for tidlig. Faktum er at vi hadde to gode kamper defensivt før denne blemma. Og det med samme keeper, for det meste samme sidebacker og i stor grad samme midtbanespillere. Det er stabiliteten som er problemet, ikke kvaliteten.

Når det er sagt synes jeg det er litt rart at ikke SG byttet inn litt defensiv trygghet tidlig i andre omgang, da det vistes tydelig at Preston fikk gjøre mye som de ville.
Hekta på Leeds siden 1974

Blank_File

For dere som hørte intervjuet i går med Larry, så nevnte Eddie at han syns det virket litt stille på midtbanen rent pratemessig. Collins gjør visstnok den jobben i forsvaret, men på midtbanen er det meget stille. Larry pekte også da at en defensiv midtbanekriger som også har det i kjeften skulle han gjerne hatt, men David Batty og Vinnie Jones gror ikke på trær, og at denne type spiller rett og slett ikke var å finne på markedet.

Tror Faye er en slags nødløsning her, men at Larry kvier seg litt for å bruke han pga formen foreløpig. Det er uansett et poeng at han faktisk ser problemet. Jeg må si jeg stiller meg 100% bak Simon Grayson så lenge vi unngår nedrykk med god margin i år. Samtidig må vi se en progresjon fra år til år.

Har sagt det i en annen tråd og sier det igjen, dette blir ikke siste gang vi får rundjuling i år. Vi er nyopprykket og er ikke vant med å bli straffet så hardt for feilene våre. Det er aldri kjedelig å være Leeds-supporter!

Sleivind

Quote from: Blank_File on September 29, 2010, 23:06:02
For dere som hørte intervjuet i går med Larry, så nevnte Eddie at han syns det virket litt stille på midtbanen rent pratemessig. Collins gjør visstnok den jobben i forsvaret, men på midtbanen er det meget stille. Larry pekte også da at en defensiv midtbanekriger som også har det i kjeften skulle han gjerne hatt, men David Batty og Vinnie Jones gror ikke på trær, og at denne type spiller rett og slett ikke var å finne på markedet.

Tror Faye er en slags nødløsning her, men at Larry kvier seg litt for å bruke han pga formen foreløpig. Det er uansett et poeng at han faktisk ser problemet. Jeg må si jeg stiller meg 100% bak Simon Grayson så lenge vi unngår nedrykk med god margin i år. Samtidig må vi se en progresjon fra år til år.

Har sagt det i en annen tråd og sier det igjen, dette blir ikke siste gang vi får rundjuling i år. Vi er nyopprykket og er ikke vant med å bli straffet så hardt for feilene våre. Det er aldri kjedelig å være Leeds-supporter!

Nå satt jo Leeds sin største pratemaker (ser hvertfall sånn ut under kamp) på benken. Kilkenny er titt og ofte ute med leppa, om det er noe konstruktivt han kommer med, vet jeg ikke. Men han prater hvertfall.

Sheridan

Quote from: Sleivind on September 29, 2010, 23:20:43
Quote from: Blank_File on September 29, 2010, 23:06:02

Nå satt jo Leeds sin største pratemaker (ser hvertfall sånn ut under kamp) på benken. Kilkenny er titt og ofte ute med leppa, om det er noe konstruktivt han kommer med, vet jeg ikke. Men han prater hvertfall.

Kilkenny virker "litt for pinglete" til å være typen som drar med seg gjengen i motgang.  :o

TK20

To dager senere har sjokket gradvis lagt seg, og jeg sitter igjen med et mulig naivt optimistisk håp:

- Et nyopprykket lag får en meget god start på sesongen i ny divisjon.
- Optimismen er stor, og etter og ha ledet 4-1 hjemme, brer det seg gradvis en underbevisst følelse av at "denne divisjonen er jo enkel" og at "jeg og Neill styrer jo dette forsvaret med jernhånd, Premier League neste!".
- Gid det var så vel: cue smell i fleisen.

Forhåpentligvis vil vi nå tenke at divisjonen ikke er så enkel, og at man må krige i hver kamp, om hvert poeng, om hver eneste ball, skal man ha mulighet til å rykke opp. Kall det gjerne en oppvekker alle nyopprykkede lag må gjennom når ting går bedre enn forventet.

Dersom vi slår tilbake med seier til lørdag, har jeg troen på at dette kan snus, og at vi vil se tilbake på dette som et arbeidsuhell grunnet underbevisste tanker om at vi er bedre enn det vi egentlig er.

Gradel er ræva.

Dennis

Quote from: TK20 on September 30, 2010, 10:28:11
To dager senere har sjokket gradvis lagt seg, og jeg sitter igjen med et mulig naivt optimistisk håp:

- Et nyopprykket lag får en meget god start på sesongen i ny divisjon.
- Optimismen er stor, og etter og ha ledet 4-1 hjemme, brer det seg gradvis en underbevisst følelse av at "denne divisjonen er jo enkel" og at "jeg og Neill styrer jo dette forsvaret med jernhånd, Premier League neste!".
- Gid det var så vel: cue smell i fleisen.

Forhåpentligvis vil vi nå tenke at divisjonen ikke er så enkel, og at man må krige i hver kamp, om hvert poeng, om hver eneste ball, skal man ha mulighet til å rykke opp. Kall det gjerne en oppvekker alle nyopprykkede lag må gjennom når ting går bedre enn forventet.

Dersom vi slår tilbake med seier til lørdag, har jeg troen på at dette kan snus, og at vi vil se tilbake på dette som et arbeidsuhell grunnet underbevisste tanker om at vi er bedre enn det vi egentlig er.

Gradel er ræva.

Problemet med denne problemstillingen er at dette ikke er den første smellen i år. Èn skikkelig kollaps kan på sikt være sunn å få i trynet, men dette er den andre på kun fire kamper og det bekymrer meg stort.

Jeg tror laget har sportslig potensiale, det må derimot jobbes hardt med den mentale biten.
Marching on together!

nord

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson!