Laguttaket i går

Started by Runar, October 03, 2010, 11:54:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Først så vil jeg skryte litt av Grayson. Det å sette Snodgrass rett bak en spiss vil gi resultater. En spiller som er så bevegelig, så flink til å utnytte ubalane hos motstanderen og såpass målfarlig passer veldig godt i den rollen.

Desverre for Snodgrass så gav ikke Grayson han spesielt gode arbeidsvilkår i går. Med Snoddy som framskutt midtbanespiller trenger vi skikkelig kantspillere på vingen. Spillere som kan komme seg bredt i banen så det åpnet seg rom i midten til Snodgrass. Det å spille med Johnson og Howson på hver sin kant er på alle måter helt håpløst. Hva som var motivasjonen til Grayson med det kan vi bare spekulere i, men jeg setter pengene mine på at han mente det var defensivt tryggere. Forståelig, men ikke spesielt effektivt. Skal en få det beste ut av en spiller som Kilkenny, så er han avhengig av gjennbruddspillere rundt seg. Enten det er en rask spiss på topp eller hurtige kantspillere.

Jeg ser for meg: Med Faye som sentralt alternativ.

Gradel - Howson - Kilkenny - Watt

Snoddy

Viktig at vi sikrer nok løpskapasitet i midtbanen samtidig som vi er så trygge med ballen at vi kan sette Somma/Becchio/Paynter/McCormack i skikkelig scorings muligheter både ved hjelp av variert pasningspill, men også vedhjelp av enkeltmannsprestasjoner.

jarle

vår midtbane...

Howson og Johson på kant i 4-4-2... Jeg ler!!!
Spill med spillere på de plassene der de er gode!!!

FAYE              KILLA

GRADEL                    HOWSON                   SNOODY

howson kan konsentrere seg om det han er best til i en slags Øzil rolle..

Gradel/ Sam/ Watt kan bytte på den ene kanten

Som sagt før backene flytter opp og kantene tar et steg frem når vi har ball kontroll og vis spiller 2 - 4 - 1 - 3 i angrep med den sentrale defensive midtbanespilleren som et anker rett foran midtstopperne... han skal ikke fremover på banen i det hele tatt!!!

jackbauer68

Kortid skal folk her inne få banka inn i hodet at Bradley Johnson er vår viktigste midtbanespiller? Solid i dueller,spillbar hele tiden,fornuftig med ball og målfarlig,dere har tydeligvis ikkje vært på Elland Road i år.I tillegg er han Grayson's første mann blokka hver gang og den som tok over kapteinsbindet når både Naylor og Howson var ute. Så get real og slutt denne meningsløse spekuleringen om lag uten BJ 8)

Ferre

Quote from: jarle on October 03, 2010, 12:38:05
vår midtbane...

Howson og Johson på kant i 4-4-2... Jeg ler!!!
Spill med spillere på de plassene der de er gode!!!

FAYE              KILLA

GRADEL                    HOWSON                   SNOODY

howson kan konsentrere seg om det han er best til i en slags Øzil rolle..

Gradel/ Sam/ Watt kan bytte på den ene kanten

Som sagt før backene flytter opp og kantene tar et steg frem når vi har ball kontroll og vis spiller 2 - 4 - 1 - 3 i angrep med den sentrale defensive midtbanespilleren som et anker rett foran midtstopperne... han skal ikke fremover på banen i det hele tatt!!!

Må faktisk si meg veldig enig i den midtbanen der, tror den kunne funket veldig bra!

SindreWikre

Faye virka jo ikke noe spesielt redningen på det defansive , problemet er at vi har ingen som kan spille defensivt som er god nok. Howson og Johnson er gode spillere men ikke noe defensive, Største problemet er at vi har Gradel , Snoddy , Sam , Watt som alle kan spille kanter men ikke har et skikkelig anker med fysisk form som ikke blir fra løpt av alt. Vi er for offensive og forsvaret heller er ikke godt nok. Kilkenny tror jeg kanskje har potensial til og bli en god spiller men ikke et anker han heller, vi har bare spillere som fokuserer på og skore og ikke forsvaret!

Sam
Pontus ❤

Jon R

Quote from: Lloyd Sam on October 03, 2010, 15:47:42
Faye virka jo ikke noe spesielt redningen på det defansive , problemet er at vi har ingen som kan spille defensivt som er god nok.

Hvis han kan løpe og takle tror jeg absolutt at han kan være et "svar", men da må øvrige spillere få spille i posisjoner som passer dem i et system som er tilpasset de spillerressursene vi faktisk har!
Jon R.

SindreWikre

Men han kan jo ikke løpe?!
Pontus ❤

Jon R

Quote from: Lloyd Sam on October 03, 2010, 17:22:10
Men han kan jo ikke løpe?!

Det så jo unektelig sånn ut i klippene fra en reservelagskamp for en drøy måned siden, men hvis Grayson valgte å bruke han i 90 minutter igår hadde jeg håpet han var mer mobil pr 2 oktober 2010. Har ikke finstudert kamprapportene ennå men det er det kanskje andre som har?

Forøvrig tror jeg denne oppsetningen kunne fungert igår:

-------------------------Higgs----------------------------

Bruce---------Collins--------------Naylor ----------------Mc Cartney

------------------------Faye-----------------------------

-------------..-----------------Kilkenny------------------------

------------Howson---------------------Johnson--------------

Snodgrass-------------------------------------------------

------------------------Somma---------------------------------

Med en svært offensiv Mc Cartney med fullmakt til å raide venstrekanten, Howson og Johnson som indreløpere, Kilkenny som playmaker bak de to og Snoddy på høyrekanten, kunne Somma fått tilstrekkelig støtte. Ã... bruke Howson som "ving" på høyre, med midtstopperen Bruce bak han på høyre back, fungerte åpenbart ikke, uten at det bør overraske noen.
Jon R.

sportcarl1

högerflanken igår kändes inte bra med bruce och howson på högerkanten, blev bättre då bechio kom in och snoddy ifck sin vänsterkant vilket resulterade i mål nästan omgående, kändes som vi verkligen var på gång då när tyvärr bruce blev utvisad och det vände över igen till ipswich

Gufrias

Quote from: jackbauer68 on October 03, 2010, 14:40:30
Kortid skal folk her inne få banka inn i hodet at Bradley Johnson er vår viktigste midtbanespiller? Solid i dueller,spillbar hele tiden,fornuftig med ball og målfarlig,dere har tydeligvis ikkje vært på Elland Road i år.I tillegg er han Grayson's første mann blokka hver gang og den som tok over kapteinsbindet når både Naylor og Howson var ute. Så get real og slutt denne meningsløse spekuleringen om lag uten BJ 8)
Og der ligger kanskje problemet?
Hekta på Leeds siden 1974

Healyfan

Nå må vi ikke glemme at Howson og Johnson spilte på hver sin kant både i seieren mot SCUM og i uavgjort kampen mot Spurs i fjor.
Men enig: Hvertfall Howson bør brukes sentralt.

Ellers så synes jeg ting så ganske bra ut i begynnelsen av sesongen med:

Howson-Killa-Johnson

Sam-Becchio(Somma)-Watt

Men Snodgrass bør være fast. Og Gradel en god mulighet.
Lykke til, Simon!
Samme for meg, bare vi får resultater!
"Jonny Howson, Leeds born and bread comes up with a goal that levels the tie"
:D

Runar

Quote from: Healyfan on October 04, 2010, 23:57:43
Nå må vi ikke glemme at Howson og Johnson spilte på hver sin kant både i seieren mot SCUM og i uavgjort kampen mot Spurs i fjor.
Men enig: Hvertfall Howson bør brukes sentralt.

Ellers så synes jeg ting så ganske bra ut i begynnelsen av sesongen med:

Howson-Killa-Johnson

Sam-Becchio(Somma)-Watt

Men Snodgrass bør være fast. Og Gradel en god mulighet.
Lykke til, Simon!
Samme for meg, bare vi får resultater!

Når vi snudde kampen mot Spurs var Howson godt inn sentralt

fjellhaugen

Quote from: jackbauer68 on October 03, 2010, 14:40:30

listen to the lord... ;D

i like
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leedsfan

Når Grayson rulerer såpass mye på spiller og plassen spillerne spille på samt systemet så er det nesten litt for ille.

Jeg skulle ønske at vi hadde en hatt en knallgod 11'er med unge lovende spillere på banen og benken. Da kunne jeg heller godtatt at vi hadde tapt en kamp eller to når slitasjen på spillerne hadde ille, når skadene hadde kommet eller når det hadde vært utestengelser.

Jeg har prøvd å forsvare Grayson, men er litt lei av at spillere ikke forlater klubben når nye kommer inn, snakk om å sløse med midler.

Det å beholde Naylor som kaptein når Grayson er fristet til å la andre spille istedenfor han er også en taktisk tabbe mener nå jeg.

Sesongstarten har vært meget variabel, helt ok etter min mening. Det kunne faktisk vært verre, men bortekampen mot Barnsley og hjemmekampen mot Presten var noe skikkelig dritt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.