Skrevet av Emne: Vegen til EM 2012  (Lest 5168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Vegen til EM 2012
« på: Oktober 09, 2010, 01:09:14 »
Norge tok sin tredje strake siger i gruppa og toppar fem poeng foran Portugal og seks poengs margin til Danmark. Eg klarer ikkje forklare landslagets plutselege suksess med anna enn "Drillo-effekten". Det er fantastisk artig å sjå eit landslag som har fått tilbake trua på at miraklar kan skje, og at vi går frå siger til siger. Hyll Drillo!

Drillo etter sigeren over Kypros:
- Jeg står ved det jeg har sagt, vi må antakelig avgi poeng mot Island og Kypros hjemme for å miste andreplassen. En playoff kan bli hva som helst, det er hvertfall ikke i utgangspunktet mer enn 50/50. Så det er førsteplassen som frister mest her.
« Siste redigering: Oktober 09, 2010, 01:11:54 av Per-Stian »

asLeeds

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #1 på: Oktober 09, 2010, 08:22:38 »
ja,dette ser veldigt bra ut så langt.
Heia Norge :)
DALHEIM WHITES

Stephenjazz

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #2 på: Oktober 09, 2010, 13:03:33 »
Så lenge vi slår Danmark x2 og kommer foran dem er jeg fornøyd. Forøvrig kan Solbakken bare bli i Danmark. Norge har ikke noe godt av en som til stadighet er negativ til norsk fotball og skryter dansk fotball opp i skyene
Det blir aldri umoderne å vinne

p0ndus

  • Gjest
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #3 på: Oktober 09, 2010, 17:42:04 »
Helt enig med sistnevnte. Kan ikke tenke meg at Ståle klarer og opprettholde den suksessementaliteten som Drillo har skapt. Så gi mannen en 5 års kontrakt og la Ståle bli i Danmark.

magnuer

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #4 på: Oktober 10, 2010, 00:00:15 »
Tviler sterkt på at noen kommer til å gjøre det så bra som Drillo. Han er jo en professor i fotball

Masinga

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #5 på: Oktober 10, 2010, 13:43:47 »
Ja, Drillo får mye ut av et grått mannskap. Med Drillo i kvalifiseringene går det som regel bra. Problemet for Drillo er en evt. EM-turnering. Jeg har ennå VM i USA i 1994 og VM i Frankrike i 1998 friskt i minne. Dessuten EM i 2000, da under Semb. Verken Drillo eller Semb hadde noen plan i disse turneringene. Og Norge kom definitivt ikke dit for å underholde, slik f.eks. Danmark har gjort noen ganger.

Planen har vært å sikre seg en seier over en svak nasjon, spille uavgjort mot en bedre nasjon, og slik komme videre med litt flaks. I 1998 virket ikke planen. Da måtte Brasisl slås i siste kamp i gruppespillet. Det ble jo en uforglemmelig opplevelse for hele nasjonen. Jeg var til og med til stede i Marseille denne St.Hansaftenen for 12 år siden. Jeg så også kampen mot Italia. Det var, for å si det rett ut, en dårlig opplevelse. Ingen plan, bortsett fra at Norge lå tett bak og man håpet på en kontring eller heldig scoring. I 2000 i Nederland spilte Norge en skandaløs kamp mot Slovenia i siste kamp. Jeg tror alle andre enn nordmenn frydet seg over at Norge røk ut. Norge har aldri dratt til en turnering for å spille fotball, i hvert ikke underholde.

Derfor skriker det norske landslaget etter noe annet enn Bjørn Helge Riise, Hauger, Knudsen i mål osv. Egentlig kan omtrent alt av spillere utfordres med tanke på turneringsspillet i Polen og Ukraina i 2012.

Drillo er et geni, men han har mye å tenke på angående et evt. sluttspill. Da nytter det ikke å komme med den innstillingen man har hatt tidligere. Vi behøver derfor ikke avskrive Solbakken før han har begynt i jobben.
Masinga, medl.nr. 1250

Woody

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #6 på: Oktober 10, 2010, 15:05:58 »

Ser at Masinga ikkje har tru på måten Norge spelar på,men pr i dag so trur eg dette er måten Norge MÃ… spela på for å kunne hevda seg.Kva fotball Norge i framtida skal spele kan vi vel diskutere,men eg trur ikkje det er lurt å skifte ut halve stammen i laget no,berre for at vi skal framstå som eit meir underholdande lag,til dette er det for kort tid fram mot EM og ikkje trur eg vi har ein skog av desse offansive spelarane heller pr i dag(dessverre)Kan Norge i eit EM sluttspel spele som dei gjer i dag og slå nasjonar som Tyskland Frankrike og Portugal(noko vi faktisk har gjort i seinare tid) so er eg meir en happy.Kjem vi til EM so bør det heller ikkje vera tvil om at Drillo er den som skal leda laget,som det vert nevnt so er Norge eit ganske grått lag,men Drillo får i hvertfall ut ca 108,5% av dei.At Drillo ikkje hadde ein plan i nevnte meisterskap er og å dra det vel langt synest eg,planlaust var det i den tida som Ã….Hareide var/skulle vera sjef,da var det planlaust da ;)
LIFE IS LEEDS

Per-Stian

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #7 på: Oktober 10, 2010, 16:17:28 »
82 % sjanse for at vi kjem til EM og 69 prosent sannsynlegheit for at vi vinn gruppa.

Dette meiner Norsk Regnesentral i følge VG (http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10025307).

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #8 på: Oktober 10, 2010, 16:40:06 »
Ja, Drillo får mye ut av et grått mannskap. Med Drillo i kvalifiseringene går det som regel bra. Problemet for Drillo er en evt. EM-turnering..


Fullstendig med på den. Hittil har vi opplevd et fullstendig grått Norge i sluttspillene, i sterk kontrast til innsatsen i kvalik-spillet. Et av problemene har nok vært varmen, i sterk kontrast til kalde høstkvelder med kvalik-spill. Derfor var var det gruelig synd at ikke Norge fikk prøvd seg i den sørafrikanske vinteren i juli 2010.  :(

Men... siste årene har vi jo heller ikke kvalifisert oss, nå har vi fått et godt utgangspunkt for nettopp det. Jeg tror Drillo har høstet lærdom av sluttspill-failurene våre, og at vi vil fremstå bedre ved et evt nytt sluttspill :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #9 på: Oktober 10, 2010, 17:42:00 »
Hva er det dere rører om?

Vi var ubeseira i gruppespillet i 94, vi ble slått ut på for få scora mål med like mange poeng og +mål som gruppevinneren. I 98 tapte vi åttendedelsfinalen med ett mål mot mesterskapsringrevene Italia etter å blitt tvunget til å gjøre to bytter på midtbanen i løpet av 40 minutter. Hva venter dere egentlig? San Marino møter vi KUN i kvallik, og det er vel kun dem og Brasil i en privatlandskamp vi har utspilt siste 60 år? Vi spilte da slik vi alltid har spilt under Drillo i disse mesterskapene?

EM under Semb forbigås helst i stillhet.
- Leif Olav

Ronald

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #10 på: Oktober 11, 2010, 09:04:14 »
Om Leeds hadde plukka seier etter seier på samme måte som landslaget skulle eg vært strålende fornøyd.

Eg hyller Drillo, men han er et godt bevis på at klubbtrener og Landslags"trener" er to svært forskjellige ting.

Blir det em-spill på Norge vil det være rosinen i pølsa, selvom vi ikke "vinner"  ;)

lojosang

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #11 på: Oktober 11, 2010, 13:50:21 »
Hva er det dere rører om?

Vi var ubeseira i gruppespillet i 94, vi ble slått ut på for få scora mål med like mange poeng og +mål som gruppevinneren. I 98 tapte vi åttendedelsfinalen med ett mål mot mesterskapsringrevene Italia etter å blitt tvunget til å gjøre to bytter på midtbanen i løpet av 40 minutter. Hva venter dere egentlig? San Marino møter vi KUN i kvallik, og det er vel kun dem og Brasil i en privatlandskamp vi har utspilt siste 60 år? Vi spilte da slik vi alltid har spilt under Drillo i disse mesterskapene?

EM under Semb forbigås helst i stillhet.

Hva er det du rører om? Det var i 98 vi var ubeseira i gruppespillet. I 94 tapte vi, som alltid i VM mot Italia.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #12 på: Oktober 12, 2010, 12:39:44 »
Drillo er et geni, men han har mye å tenke på angående et evt. sluttspill. Da nytter det ikke å komme med den innstillingen man har hatt tidligere. Vi behøver derfor ikke avskrive Solbakken før han har begynt i jobben.



Mye å tenke på ang. sluttspill...!!!??? Jeg er helt sikker på at Drillo ikke tenker på det ennå. Gudskjelov tenket han kvalik og de motsanderne vi møter der istedetfor å bekymre seg om kamper i et EVENTUELT sluttspill. Meningsløst å begynne å tenke på problemer i et sluttspill fordi Drillo helt sikkert tenket på MULIGHETER i et sluttspill, derom nå det skjer. Og det er vel en av hovedgrunnene til at nye DRILLOS gjør det akkurat så bra som nå- at han er dyktig som få til å se muligheter fremfor problemer!!! Jeg slutter meg til rekkene som hyller denne fotballguden. Drillogater i alle byer er mitt krav til nasjonen!!
Yeboahs vitne

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #13 på: Oktober 12, 2010, 17:15:37 »
Sendes kveldens kamp mellom Kroatia og Norge på noen TV-kanal?

Dennis

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #14 på: Oktober 12, 2010, 17:18:23 »
Sendes kveldens kamp mellom Kroatia og Norge på noen TV-kanal?

Canal Plus og mulig å kjøpe på nettet f.eks. på VG Nett...

...eventuelt streames den gratis (dog i dårligere kvalitet) på www.atdhe.net
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #15 på: Oktober 12, 2010, 17:20:25 »
Sendes kveldens kamp mellom Kroatia og Norge på noen TV-kanal?

Canal Plus og mulig å kjøpe på nettet f.eks. på VG Nett...


...og på 100% Fotball (bl.a. bt.no)

...men eg satser på at broderen fortsatt har Canal+'en sin :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #16 på: Oktober 12, 2010, 17:23:19 »
Sendes kveldens kamp mellom Kroatia og Norge på noen TV-kanal?

Canal Plus og mulig å kjøpe på nettet f.eks. på VG Nett...

...eventuelt streames den gratis (dog i dårligere kvalitet) på www.atdhe.net

Takk, da blir det besøk hos Karsten i kveld :)

auren

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #17 på: Oktober 12, 2010, 18:23:51 »
What?? Prioriterer dere kveldens reservelandskamp foran reservekampen til Leeds?? SHOCKING!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #18 på: Oktober 12, 2010, 19:09:49 »
What?? Prioriterer dere kveldens reservelandskamp foran reservekampen til Leeds?? SHOCKING!

auren

Selvsakt ikke, klart Karsten må se lanskamp alene, jeg skal se reservene på LUTV, skulle bare se om du fulgte med ;)

auren

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #19 på: Oktober 12, 2010, 20:50:09 »
I følge VG Live så blir Norge stort sett rundspilt og burde ligget under med flere mål. Istedet leder vi etter en flott scoring av Moa. Men kanskje ikke rart vi blir rundspilt når vi spiller med B-laget.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #20 på: Oktober 12, 2010, 21:11:40 »
I følge VG Live så blir Norge stort sett rundspilt og burde ligget under med flere mål. Istedet leder vi etter en flott scoring av Moa. Men kanskje ikke rart vi blir rundspilt når vi spiller med B-laget.

auren



Rundspilt og rundspilt. Er ikke SÃ… gale. Selvfølgelig blir vi trykket litt bakover, men synes likevel vi har grei kontroll. De har fått en del sjanser på dødball.


Kampen går på canal+ fotball som Get har gjort tilgjengelig for alle til kampen i kveld.

auren

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #21 på: Oktober 12, 2010, 21:16:14 »
I følge VG Live så blir Norge stort sett rundspilt og burde ligget under med flere mål. Istedet leder vi etter en flott scoring av Moa. Men kanskje ikke rart vi blir rundspilt når vi spiller med B-laget.

auren



Rundspilt og rundspilt. Er ikke SÃ… gale. Selvfølgelig blir vi trykket litt bakover, men synes likevel vi har grei kontroll. De har fått en del sjanser på dødball.


Kampen går på canal+ fotball som Get har gjort tilgjengelig for alle til kampen i kveld.

7-1 i sjanser i følge VG Live. Det er nå ganske så overlegent.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #22 på: Oktober 12, 2010, 21:31:09 »
I følge VG Live så blir Norge stort sett rundspilt og burde ligget under med flere mål. Istedet leder vi etter en flott scoring av Moa. Men kanskje ikke rart vi blir rundspilt når vi spiller med B-laget.

auren



Rundspilt og rundspilt. Er ikke SÃ… gale. Selvfølgelig blir vi trykket litt bakover, men synes likevel vi har grei kontroll. De har fått en del sjanser på dødball.


Kampen går på canal+ fotball som Get har gjort tilgjengelig for alle til kampen i kveld.

7-1 i sjanser i følge VG Live. Det er nå ganske så overlegent.

auren

VG Live? Etter det jeg har sett på Canal+,  så synes jeg ikke Kroatia har vært SÃ… overlegne.

Dennis

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #23 på: Oktober 12, 2010, 22:11:26 »
Fortjent kroatisk seier, men med Carew fra start og en mer rutinert midtbane tror jeg faktisk Kroatia hadde skapt langt mindre. Kommentatorene skryter Krancjar opp i skyene for 'fantastiske fotballferdigheter', selv vil jeg kalle det 'snu ræva til' av Demidov. Uansett, dette er en ubetydelig kamp i seg selv, selv om man aldri vil tape.

Er derimot like jævla imponert over hvor lite kroatiske fotballspillere forstår hver gang dommeren blåser av. Utrolig irriterende!
Marching on together!

magnuer

Sv: Vegen til EM 2012
« Svar #24 på: Oktober 13, 2010, 21:36:59 »
Så ikke kampen, men Drillo må jo også prøve noen nye. Siden det var en helt ubetydelig kamp så kan jeg godta tapet