KAMP: vs MIDDLESBROUGH 16.10 2010 KL 18:20

Started by Rudi G., October 14, 2010, 19:20:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackbauer68

Quote from: auren on October 16, 2010, 21:40:18
Quote from: Sander on October 16, 2010, 21:33:50
Quote from: B-m on October 16, 2010, 21:00:46
Latterlig av noen å prøve henge ut enkeltpsillere.

Helt enig! Howson gjorde langt fra noen dårlig kamp i dag..

:-\

Han har flere stygge feilpasninger og noen unødige balltap. Likevel så viser han til tider hva som bor i han - han har et flott offansivt driv i seg. Middels minus for Howson i dag.

auren

God analyse,og dessverre for ofte passende for overvurderte Howson 8)

Sander

Quote from: ArneS on October 16, 2010, 22:14:35
Flott dag dette!   Synes vi gjorde en god kamp i dag.  Vi stresser og ødelegger for Boro - et lag som tross alt var et av ligaens mest utpregede hjemmelag.   Klarer ikke å følge alle som på død og liv plent må finne noe å klage over.   Det er ikke et eneste lag på denne kloden som ikke gjør feil i løpet av en kamp.
Det viktigste er at vi framstår som et lag som kjemper for hverandre, og for å rive i stykker motstanderen med stort sett lovlige midler.

Ett poeng unna play-off etter 11 kamper er over ALL forventning for min del.

Nyt kvelden, drikk med måte.    MOT
Hm?

ØBS

Quote from: DenHviteYeboah on October 16, 2010, 19:42:45
synes ikke det er så ille egentlig, men Naylor er jo en vandrende skandale.Sier alt om Grayson at han har utnevnt ham til kaptein....og hva med lånekeepern?kort og småfet-en dårlig kombinasjon for en keeper.....

Verken kort eller småfet...

Hvor har du dine trivia fra?
LUSCOS-hilsen
ØBS

DenHviteYeboah

Quote from: ØBS on October 17, 2010, 00:35:45
synes ikke det er så ille egentlig, men Naylor er jo en vandrende skandale.Sier alt om Grayson at han har utnevnt ham til kaptein....og hva med lånekeepern?kort og småfet-en dårlig kombinasjon for en keeper.....

Jeg syntes han så kort og småfet ut :)

ØBS

Quote from: Gufrias on October 16, 2010, 21:20:25
Quote from: DenHviteYeboah on October 16, 2010, 18:06:01
Dessverre er nok sannsynligheten for at vi vinner denne kampen like stor som at det blir masseslagsmål under en sjakkturnering.... :(
Det rapporteres om ville opptøyer under Malaysia Chess festival i kveld, etter en omstridt rokade ;D

Remis ;D.
LUSCOS-hilsen
ØBS

ØBS

Quote from: DenHviteYeboah on October 17, 2010, 00:40:50
Quote from: ØBS on October 17, 2010, 00:35:45

Jeg syntes han så kort og småfet ut :)

Du må ikke ha skjermen din på "wide" når sendinga er i 4:3 eller 14:9... ;D
LUSCOS-hilsen
ØBS

ArneS

Veldig off-topic, Øyvind.......Men du bare må sjekke ut Skjelvekommode og Stapte Renault!
Den 17. mann

ØBS

NæmmenArneda....

Kan'ke poste et svar på "off topik" bare for at svaret er off topic i en ikke off topic tråd, eller...?
LUSCOS-hilsen
ØBS

ArneS

Vet at det er et kraftig overtramp fra min side....Unnskyld alle.
Den 17. mann

ØBS

Men for all del, PRETT...

Kom akkerat hjem fra Sportsbaren via Sentrum Scene etter konsert med Robert Plant.

Har selvsagt massssse på hjertet, men velger å la være ettersom vi vant, konserten var fortreffelig, og trivselspromillen er betimelig høy, så: Gratulerer alle sammen, og god natt... ;D
LUSCOS-hilsen
ØBS

magnuer

Fikk ikke med meg kampen siden noen kompiser skulle ha meg med på kino >:( Men jeg er storfornøyd med 3 poeng i en kamp jeg frykta ville være vanskelig å komme fra med poeng :)

Bore

Quote from: magnuer on October 17, 2010, 01:14:27
Fikk ikke med meg kampen siden noen kompiser skulle ha meg med på kino >:( Men jeg er storfornøyd med 3 poeng i en kamp jeg frykta ville være vanskelig å komme fra med poeng :)

Hva? Kino? Hva slags prioritering er det?  ???  :o

magnuer

Quote from: Bore on October 17, 2010, 01:56:04

Det var en forferdelig prioritering fra min side :( Skulle gjerne sett den kampen. Så nå vet jeg hva jeg velger neste gang

Lysse

Veldig imponerende seier av gutta idag. Har på følelsen at vi imponerer mot antatt bedre lag, mens vi dessverre ikke holder samme standard mot antatt dårligere lag. Håper vi fortsetter med en mer kynisk spillestil på bortebane slik at vi tar veldig viktige bortepoeng. Og Somma, hvilken diamant vi har der :)

Bites Yer Legs

Brown 7
Conolly 7
Naylor 7
Collins 7
McCartney 5 (Hughes 6)
Snodgrass 7
Howson 7
Faye 7
Watt 8  (Johnson 7)
Somma 8
Becchio 9

Fantastisk seier!! Hadde litt ondt av Strachan, men f**** så deilig!!! Mye høye karakterer, vel fortjent! Vi hadde stålkontroll sett bort fra en glipp av Johnson (målet) og Connolly (på overtid). Ellers PERFEKT!! For en herlig type Jason Brown er, ny helt!! Eneste jeg lurer på er om vi blir litt lurt av at Boro har brukt så mye penger og har mange store navn, de så skikkelig blodfattige ut!! Våres fortjeneste eller deres elendighet?!?
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Quote from: auren on October 16, 2010, 21:13:04
Fantastisk deilig med 3 poeng i en kamp jeg fryktet vi skulle tape. Noen betraktninger:

- Var Leeds så veldige gode eller var Boro fryktelig svake? Sistnevnte er ihvertfall sikkert. Med dette spillet blir det nedrykk for Boro.
- Faye hadde en meget god førsteomgang. Spilte smart, enkle pasninger og noen gode taklinger. Han hadde til og med et sugende, defansivt løp. I andre omgang blir han litt mer usynlig og er nok litt ute av kamptrening. Virker litt "treg i sessen".
- At ikke dommeren gir et eneste gult kort i kampen er utrolig. Stemplingen fra Kink på Watt var nesten rødt. Faye fikk seg også en trøkk som hadde fortjent gult kort.
- 3 potensielt nye skader bekymrer. Faye kan lett være ute i ukesvis. Hva som skjedde med McCartney vet jeg ikke. Merkelig.
- Smart trekk av Grayson å sette inn Bromby for Faye de siste 8-9 minuttene.
- Solid forsvar, selv om scoringen kanskje burde vært avklart. Naylor og Collins vinner det meste av dueller. Hughes la jeg knapt merke til i hele andre omgang. Og det MÃ... jo være positivt. Han fikk dog god hjelp av en tent Johnson.

auren

taklingen på Faye på slutten der var faktisk helt rein og veldig rå.. om det skal være gult kort  kan vi like godt spille basket ;)
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Quote from: Bore on October 16, 2010, 20:45:54
Quote from: Peter7 on October 16, 2010, 20:36:08
Veldig bra. Synd at Faye og Watt måtte ut med skade - synes de var blant de bedre. Somma bør få forbud mot å gå nærmere eget mål enn midtstreken, men for en spiss! Bortsett fra den obligatoriske brøleren på målet klarte forsvaret seg bra. Spilte Howson?

Haha, faktisk var Howson der ja..  ::)

Synes han spilte seg ut av laget idag, få inn Kilkenny sammen med Faye.
Howson, nye Bowyer! Det er en grunn til at Faye kan "lunte" rundt!  8)
KEEP FIGHTING!!

oivindh

Quote from: Bites Yer Legs on October 17, 2010, 04:11:45
Quote from: Bore on October 16, 2010, 20:45:54
Quote from: Peter7 on October 16, 2010, 20:36:08
Veldig bra. Synd at Faye og Watt måtte ut med skade - synes de var blant de bedre. Somma bør få forbud mot å gå nærmere eget mål enn midtstreken, men for en spiss! Bortsett fra den obligatoriske brøleren på målet klarte forsvaret seg bra. Spilte Howson?

Haha, faktisk var Howson der ja..  ::)

Synes han spilte seg ut av laget idag, få inn Kilkenny sammen med Faye.
Howson, nye Bowyer! Det er en grunn til at Faye kan "lunte" rundt!  8)
Var ikke tanken med Faye, at dette burde være omvendt?

oivindh

Quote from: magnuer on October 17, 2010, 02:52:00
Quote from: Bore on October 17, 2010, 01:56:04

Det var en forferdelig prioritering fra min side :( Skulle gjerne sett den kampen. Så nå vet jeg hva jeg velger neste gang
Skjerpings :-)

LEO

Faye var min BB i matchen.  Han gjorde jobben som Annan gjør for Rosenborg.

Stopper folk og leverer ballen til nærmeste medspiller.  Dette har vi manglet.

Taklingen på Watt var forferdelig og den dårlige dommern greide ikke å ta opp kortet da heller.

Kato

Becchio svak første timen. Scorer et fantastisk mål, og løfter seg mye siste del av kampen. Men 9 på børsen, det var voldsomt.

Howson gjør i perioder mye bra med ball offensivt (med fint driv), men spiller på seg altfor mange brudd når vi er på tur fremover. Høyt toppnivå, altfor lavt bunnivå. Må bli mer stabil.

Hobben

Faye var BB I mine øyne.

Skal jeg være ærlig, når vi henten han, tenkte jeg: Hva ....??? Men, han kan bli en juvel for oss.

Også etter denne kampen er jeg imponert av Somma!! Nye Beckford, bare enda bedre :D
Rogaland Whites

Hobben

Jeg tror jeg aldri vil bli imponert av Conolly. Hver gang han har ballen maier han den ut til kast. Det er flere ganger under kampen han kan passe til keeper eller hvertfall på ballen fremover.
Rogaland Whites

Kato

Connolly er i godt selskap der bak når det gjelder å fore tribunen med baller

auren

Quote from: Bites Yer Legs on October 17, 2010, 04:08:49
Quote from: auren on October 16, 2010, 21:13:04
Fantastisk deilig med 3 poeng i en kamp jeg fryktet vi skulle tape. Noen betraktninger:

- Var Leeds så veldige gode eller var Boro fryktelig svake? Sistnevnte er ihvertfall sikkert. Med dette spillet blir det nedrykk for Boro.
- Faye hadde en meget god førsteomgang. Spilte smart, enkle pasninger og noen gode taklinger. Han hadde til og med et sugende, defansivt løp. I andre omgang blir han litt mer usynlig og er nok litt ute av kamptrening. Virker litt "treg i sessen".
- At ikke dommeren gir et eneste gult kort i kampen er utrolig. Stemplingen fra Kink på Watt var nesten rødt. Faye fikk seg også en trøkk som hadde fortjent gult kort.
- 3 potensielt nye skader bekymrer. Faye kan lett være ute i ukesvis. Hva som skjedde med McCartney vet jeg ikke. Merkelig.
- Smart trekk av Grayson å sette inn Bromby for Faye de siste 8-9 minuttene.
- Solid forsvar, selv om scoringen kanskje burde vært avklart. Naylor og Collins vinner det meste av dueller. Hughes la jeg knapt merke til i hele andre omgang. Og det MÃ... jo være positivt. Han fikk dog god hjelp av en tent Johnson.

auren

taklingen på Faye på slutten der var faktisk helt rein og veldig rå.. om det skal være gult kort  kan vi like godt spille basket ;)

Joda, Boro-spilleren er først på ballen han, men han han smeller jo ned Faye i tillegg. Klart frispark ihvertfall, så får vi vel heller diskutere om det burde vært gult eller ikke.  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: Kato on October 17, 2010, 10:46:34
Becchio svak første timen. Scorer et fantastisk mål, og løfter seg mye siste del av kampen. Men 9 på børsen, det var voldsomt.

Howson gjør i perioder mye bra med ball offensivt (med fint driv), men spiller på seg altfor mange brudd når vi er på tur fremover. Høyt toppnivå, altfor lavt bunnivå. Må bli mer stabil.

Helt enig!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Det mest positive fra kampen i går - sett bortsett fra tre poeng og en gjennomført god kamp på bortebane - er for meg at vi ikke klapper sammen totalt når Boro forsøker å klore seg til et initiativ. 1-1-scoringen kunne vært et skikkelig vendepunkt, men Leeds snur det til seier!

Ser heller ikke kritikken av Howson som helt rettferdig. Han var ikke blant de aller beste, men noen ser på han med veldig kritiske øyne syns jeg. Om han kan bli mer stabil og involvert i spillet - kan dette være mulig på sikt med Faye som anker? - så blir han viktig i det offensive! Syns derimot Johnson er stor og tung og lite mobil. Håper ikke Watt er ute lenge!

Skryt til Amdy Faye i går: Han ligger dypt og bryter mange overganger og ballinnehav både på vanlig og uortodoks måte. Laget har skreket etter en slik spiller og jeg håper vi har funnet han i Faye. At ikke taklingen på han blir frispark er utrolig svakt dømt; taklingen er først på ball, men takling bakfra er gult kort og det burde denne også vært.

Somma viser igjen en god førsteomgang, men blir borte i store deler av andre. Meget gode basisferdigheter; målet er klasse.
Marching on together!

p0ndus

Deilig med seier. Fortjent seier. Middlesbrough var dog sørgelig tiltaksløse/dårlige  men tre poeng er uansett kjempebra. Syntes fortsatt  vi har en lei tendens til å ligge for lavt mot  slutten av de kampene hvor vi leder, men denne gang holdt det  ihvertfall. Hadde på følelsen før sesongen at vi ville være bedre på borte bane enn hjemmebane og så langt virker det jo sånn. Fikk bra inntrykk av vår nye innleide målvakt. Ser nå bare fram i mot Nowich-Leeds 20 Nov, gleder meg til og se oss ta revansje for fjorårstapet.MOT

Promotion 2010

Boro-fan om Strach og kampen i går:

"Get him out, yesterday was a shambles. Score was flattering, they should have won by more!"
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Quote from: Kato on October 17, 2010, 10:46:34

Er enig i din vurdering av Howson denne gang. Men det er ingen tvil om at hans ferdigheter kommer mye medre til rette i en slik rolle. Får han fortsette der, vil han levere mange gode kamper framover.