Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Alan Smith  (Lest 222374 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #240 på: Januar 07, 2011, 13:40:20 »
Skal være den første til å hylle at Alan Smith gikk til Scum og ikke Everton eller Newcastle, en profesjonell fotballspiller som får muligheten til å spille for ett av europas beste lag eller midt på treet PL bør ALLTID velge det beste sportslige tilbudet dersom han klubb ønsker og selge.

Så det er et ikke tema for meg, argumentene for å kjøpe/låne Smith er sikkert gode nok, han representerer en spillertype flere mener vi trenger, han har erfaring på det høyeste nivå, han har rykket opp fra dette nivået tidligere, han vil nok være sulten på å vinne fansen tilbake - jeg mener ihvertfall at fotballspilleren Alan Smith og spesielt den sentralemidtbane utgaven som i dag finnes ikke er verdt utgiftene eller god nok til å forsvare at vi henter han hjem.

Han løper for lite, han kan ikke takle uten og lage frispark, han slår aldri en god gjennombruddspasninger eller en pasning framover. Han senker tempoet offensivt og har liten forståelse for pasningsrytme. Han er bra i lufta, jobber bra og er villig til å dø for skjorten, men jeg ser ikke den sportslige verdien i denne spilleren lengre og det skjærer meg litt i hjertet å si for Alan Smith er min favorittspiller gjennom all tid i Leeds skjorten!

Han var symbolet på Leeds da han fikk spille spiss, og denne mistforståtte oppfattelsen av at han skulle bli en David Batty eller en Roy Keane sentralt på midtbanen har ødelagt en karriere (sammen med en grusom skade).

Jeg sammenligner ofte L. Becchio sin spillestil med Alan Smith sin, i bevegelse, liker å bryte for å vinne en duell, kriger og jager tapte saker, god i luften og middelmådig med ball, men solid feilvendt. Enda har jeg tilgode å høre noen si at Becchio ville blitt en god sentralmidtbane, for det ville han ikke blitt heller.

Smith på dagens lag kan ha en kortsiktig gevinst (selv om jeg tviler litt på det og, finnes ihvertfall bedre alternativer til samme pris), jeg er litt redd for at en "return of christ" fort kan ende opp i at en gammel helt som ikke lengre er den spilleren han engang var ødelegger sitt "gode" navn og rykte  

Han er mye bedre en Brad J... og vil fylle ER samt gi laget et moralsk løft!


At han er MYE bedre enn Johnson for stå for din regning...

Bedre ja, men god nei


Sett mange Newcastle kamper?
Han vil på cola liga nivå være meget god!

Runar

Sv: Alan Smith
« Svar #241 på: Januar 07, 2011, 14:37:52 »
Så endel Newcastle kamper tidlig i sesongen når han spilte fast... Så vel ingen i fjor, men har sett Alan Smith spille sentralmidtbane flere ganger enn jeg kunne ønske gjennom de siste 8 årene så jeg føler meg ganske trygg på min vurdering.

God nok for NpC er ha sikkert, men det er ikke der standaren ligger. Johnson og er god nok på dette nivået.

Meget god i NpC sier du, men forsatt ikke i nærheten i PL - finnes en logisk brist i den analysen.

Men hvis du mener han er så meget god så vil jeg gjerne at du beskriver hva det er han er så god til
 

jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #242 på: Januar 07, 2011, 14:48:12 »
Så endel Newcastle kamper tidlig i sesongen når han spilte fast... Så vel ingen i fjor, men har sett Alan Smith spille sentralmidtbane flere ganger enn jeg kunne ønske gjennom de siste 8 årene så jeg føler meg ganske trygg på min vurdering.

God nok for NpC er ha sikkert, men det er ikke der standaren ligger. Johnson og er god nok på dette nivået.

Meget god i NpC sier du, men forsatt ikke i nærheten i PL - finnes en logisk brist i den analysen.

Men hvis du mener han er så meget god så vil jeg gjerne at du beskriver hva det er han er så god til

MÃ… ha tapt seg vedlig på et pår mnd da siden han var en av Newcastles beste ifjor.

Brad J. er shite...

Han er det vi trenger... et rivjern!

Karl Hot Shot

Sv: Alan Smith
« Svar #243 på: Januar 07, 2011, 14:57:14 »
Hva skal Alan Smith ha i lønn? Jeg mener det er horribelt å sprenge banken, bare fordi det er snakk om den bortkomne sønn. En låneavtale ville derimot ikke være å forakte.
 

Runar

Sv: Alan Smith
« Svar #244 på: Januar 07, 2011, 15:03:02 »
Så endel Newcastle kamper tidlig i sesongen når han spilte fast... Så vel ingen i fjor, men har sett Alan Smith spille sentralmidtbane flere ganger enn jeg kunne ønske gjennom de siste 8 årene så jeg føler meg ganske trygg på min vurdering.

God nok for NpC er ha sikkert, men det er ikke der standaren ligger. Johnson og er god nok på dette nivået.

Meget god i NpC sier du, men forsatt ikke i nærheten i PL - finnes en logisk brist i den analysen.

Men hvis du mener han er så meget god så vil jeg gjerne at du beskriver hva det er han er så god til

MÃ… ha tapt seg vedlig på et pår mnd da siden han var en av Newcastles beste ifjor.

Brad J. er shite...

Han er det vi trenger... et rivjern!

Jeg bøyer meg i støvet - dine argumenter er for sterke...

Han var en av newcastles beste ifjor, men allikevel en de kjapt valgte og erstatte i år. Sier ikke at han ikke er god nok til NpC, men han er ingen frelser - og ei heller noe rivjern, mer et levende frispark spør du meg
 

jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #245 på: Januar 07, 2011, 15:03:36 »
Hva skal Alan Smith ha i lønn? Jeg mener det er horribelt å sprenge banken, bare fordi det er snakk om den bortkomne sønn. En låneavtale ville derimot ikke være å forakte.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for løssluppen pengebruk fra Mr Bates...
Det er det siste vi som fans trenger å miste nattesøvnen over.  ;D

Leechap

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #246 på: Januar 07, 2011, 15:40:07 »
Smith eller Smed om man vil har smidd seg til rett i underkant av £60000 i uken. Lønn som man lett oppnår etter å ha vært innom høyskole eller universitet på studier. Skulle da bare mangle om ikke det skal lønne seg bedre å sparke fotball enn å studere - ikke sant?
Kan ikke i min villeste fantasi se at Leeds United legger mer enn omkring £10000 i potten i ukelønn. Så her vil det nok høyst sannsynlig være et leieforhold inne i bildet med subsidiering.
Slutning: Dette blir det ikke noe av - ren spekulasjon og ønsketenking, det samme med Woodgate.
« Siste redigering: Januar 07, 2011, 15:43:55 av Leechap »

jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #247 på: Januar 07, 2011, 17:26:30 »
Så endel Newcastle kamper tidlig i sesongen når han spilte fast... Så vel ingen i fjor, men har sett Alan Smith spille sentralmidtbane flere ganger enn jeg kunne ønske gjennom de siste 8 årene så jeg føler meg ganske trygg på min vurdering.

God nok for NpC er ha sikkert, men det er ikke der standaren ligger. Johnson og er god nok på dette nivået.

Meget god i NpC sier du, men forsatt ikke i nærheten i PL - finnes en logisk brist i den analysen.

Men hvis du mener han er så meget god så vil jeg gjerne at du beskriver hva det er han er så god til

MÃ… ha tapt seg vedlig på et pår mnd da siden han var en av Newcastles beste ifjor.

Brad J. er shite...

Han er det vi trenger... et rivjern!

Jeg bøyer meg i støvet - dine argumenter er for sterke...

Han var en av newcastles beste ifjor, men allikevel en de kjapt valgte og erstatte i år. Sier ikke at han ikke er god nok til NpC, men han er ingen frelser - og ei heller noe rivjern, mer et levende frispark spør du meg


Så DOL tok feil
Sir Alex tok feil
19 landskamper feil

Du har har svaret...


Runar

Sv: Alan Smith
« Svar #248 på: Januar 07, 2011, 17:33:27 »
Det er helt feil og da misforstår du alt... Han har vel ingen landskamper som Sentralmidtbane... Og det er der du vil ha han.. Sir Alex hentet han som spiss, og der hadde han suksess første året før han fikk en skade. Etter det så ble han brukt i andre roller av ulike årsaker! Uansett er faktum at all suksess han har gjort på en fotballbane er som spiss. Jeg er ikke imot Smith av noen annen grunn enn at han ikke representerer en Sentralmidtbanespiller som jeg tror er noe å satse på...

DOL bruke han utelukkende som spiss bortsett fra våren 2002 da han spilte høyrekant, noe som og var helt idiotisk!
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Alan Smith
« Svar #249 på: Januar 07, 2011, 17:42:09 »
Mine armer er ihvertfall åpne!  :)

There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kickthemdown

Sv: Alan Smith
« Svar #250 på: Januar 07, 2011, 17:45:13 »
Grunnen til at Smith ble erstattet er at han er såpass begrenset at han ikke kan annet enn å takle og det ender som oftest i gult kort og frispark til motstanderen.
Må bare påpeke at Smith er ingen frelser, han er ingen mann som hadde løftet laget betraktelig. Eneste grunnen for å få ham tilbake er fordi han er "local lad" eller no.

Dere burde satse høyere. Kan hende han var bra for 10 år siden, men vi er ikke i 2001 nå så de som tror tiden står stille burde starte klokken igjen.
Du så tydeligvis ikke Newcastle sin bortekamp mot Spurs i romjulen? Der var Smith veldig bra synes jeg. I tospann med Barton sentralt så ble Palacios og Modric holdt helt stille. Palacios så stille at han ble byttet ut i pausen. Der og da ble jeg enda mer sikker på at Smith passer helt perfekt for oss nå.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #251 på: Januar 07, 2011, 17:46:57 »
Angående Alan Smith, så lurer jeg på en ting: Er det ingen mulighet for at han kan bli spiss igjen? Han har jo vært det en gang i tiden, med stor suksess. Hva er egentlig grunnen for at han har endt opp som midtbanespiller?

Stephenjazz

Sv: Alan Smith
« Svar #252 på: Januar 07, 2011, 17:56:47 »
Vær så snill, hvor mye har du sett av Leeds i år? hele innlegget ditt blir for dumt. Vil vedde en halv cola på at Smith er way better enn BJ
Det blir aldri umoderne å vinne

jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #253 på: Januar 07, 2011, 17:57:24 »
Det er helt feil og da misforstår du alt... Han har vel ingen landskamper som Sentralmidtbane... Og det er der du vil ha han.. Sir Alex hentet han som spiss, og der hadde han suksess første året før han fikk en skade. Etter det så ble han brukt i andre roller av ulike årsaker! Uansett er faktum at all suksess han har gjort på en fotballbane er som spiss. Jeg er ikke imot Smith av noen annen grunn enn at han ikke representerer en Sentralmidtbanespiller som jeg tror er noe å satse på...

DOL bruke han utelukkende som spiss bortsett fra våren 2002 da han spilte høyrekant, noe som og var helt idiotisk!


Var vel Sir Alex som omskolerte ham til midtbane... men hva vet han om fotball...

Stephenjazz

Sv: Alan Smith
« Svar #254 på: Januar 07, 2011, 19:18:41 »
Vær så snill, hvor mye har du sett av Leeds i år? hele innlegget ditt blir for dumt. Vil vedde en halv cola på at Smith er way better enn BJ

Hva jeg har sett av Leeds i år spiller ingen rolle når vi snakker om en Newcastle spiller. ::)
Du påstår at han ikke hadde løftet Leeds. Hvordan kan du være så sikker på det når du ikke har sett noe Leeds. Det er ikke kun fordi han er local lad at ønskes tilbake, han er også en god spiller til tider.
Det blir aldri umoderne å vinne

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #255 på: Januar 07, 2011, 20:00:21 »
Alan Smith er en legende!!
Alan Smith er også en svært begrenset midtbanespiller!!

Fornuftig innfallsvinkel:Enig i alt Runar skriver her,håper ikkje vi henter han.Og la oss tenke på fremtiden,Smith tilhører fortiden.

Følelsesmessig innfallsvinkel:Det vil være fantastisk for klubben å få en virkelig stjerne på plass,en som trekker 5-6000 ekstra tilskuere på neste kamp og løfter hele byen.Gleder meg allerede til å ta imot han når eg er på Elland Road neste lørdag!!



jarle

Sv: Alan Smith
« Svar #256 på: Januar 07, 2011, 20:07:29 »
Alan Smith er en legende!!
Alan Smith er også en svært begrenset midtbanespiller!!

Fornuftig innfallsvinkel:Enig i alt Runar skriver her,håper ikkje vi henter han.Og la oss tenke på fremtiden,Smith tilhører fortiden.

Følelsesmessig innfallsvinkel:Det vil være fantastisk for klubben å få en virkelig stjerne på plass,en som trekker 5-6000 ekstra tilskuere på neste kamp og løfter hele byen.Gleder meg allerede til å ta imot han når eg er på Elland Road neste lørdag!!




Fornuften - YES!. Jeg er sikker på at Smith vil bli en hit. Leeds har vel aldri hatt en spiller som er så Leeds 100% ( Billy) Og AS hadde aldri forlatt Leeds hadde det ikke vært helt nødvending. Tror Smith vil løfte seg 25% med Leeds drakta på. Rutinen, kvaliteten, alt stemmer.

Følelsene - Say no more!

Bites Yer Legs

Sv: Alan Smith
« Svar #257 på: Januar 07, 2011, 20:09:59 »
Grunnen til at Smith ble erstattet er at han er såpass begrenset at han ikke kan annet enn å takle og det ender som oftest i gult kort og frispark til motstanderen.
Må bare påpeke at Smith er ingen frelser, han er ingen mann som hadde løftet laget betraktelig. Eneste grunnen for å få ham tilbake er fordi han er "local lad" eller no.

Dere burde satse høyere. Kan hende han var bra for 10 år siden, men vi er ikke i 2001 nå så de som tror tiden står stille burde starte klokken igjen.

Du så ikke Smith når han var i Leeds, for da var du maks 3 år eller noe. Alle som har sett den gutten i den hvite trøyen vet hvilken spiller han er når han spiller for klubben i sitt hjerte. En overgang til Leeds kommer ikke bare være et løft for Leeds som klubb, men også for Smith personlig (som spiller), har aldri sett noen blø for drakten som han gjorde for oss, men forestiller meg at det var noe av det samme som Bremner gjorde i sine dager.


Og som Newcastle-supporterhar du ingen rett til å uttale deg om Smith som en eventuell frelser, rett og slett fordi du ikke forstår. At han er "local lad eller noe" er ikke i nærheten av å rettferdigjøre Smudgers status..
KEEP FIGHTING!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #258 på: Januar 07, 2011, 20:10:47 »
Alan Smith er en legende!!
Alan Smith er også en svært begrenset midtbanespiller!!

Fornuftig innfallsvinkel:Enig i alt Runar skriver her,håper ikkje vi henter han.Og la oss tenke på fremtiden,Smith tilhører fortiden.

Følelsesmessig innfallsvinkel:Det vil være fantastisk for klubben å få en virkelig stjerne på plass,en som trekker 5-6000 ekstra tilskuere på neste kamp og løfter hele byen.Gleder meg allerede til å ta imot han når eg er på Elland Road neste lørdag!!




Fornuften - YES!. Jeg er sikker på at Smith vil bli en hit. Leeds har vel aldri hatt en spiller som er så Leeds 100% ( Billy) Og AS hadde aldri forlatt Leeds hadde det ikke vært helt nødvending. Tror Smith vil løfte seg 25% med Leeds drakta på. Rutinen, kvaliteten, alt stemmer.

Følelsene - Say no more!


Håper du har rett,skeptisk men i ekstase her ;D

oivindh

Sv: Alan Smith
« Svar #259 på: Januar 07, 2011, 20:15:40 »
Angående Alan Smith, så lurer jeg på en ting: Er det ingen mulighet for at han kan bli spiss igjen? Han har jo vært det en gang i tiden, med stor suksess. Hva er egentlig grunnen for at han har endt opp som midtbanespiller?
Helt enig.. Han har egentlig ikke vært god siden han spilte spiss i Leeds.. Men at han kan være en positiv tilvekst bere ved å møte opp her, er en helt annen sak. Personlig håper jeg MYE MER på Woody.. Det hadde vært en BIG BOOST det  ;D

Svend Anders

Sv: Alan Smith
« Svar #260 på: Januar 07, 2011, 20:23:22 »
Alan Smith er et tema som fenger. Det er ikke uten grunn.

Jeg vet ikke hvor reelt det faktisk er å tro på en overgang nå i januar for gutten. Aller mest tviler jeg fordi man skulle tro det allerede hadde skjedd ting dersom et var aktuelt. I stedet får jeg et inntrykk av at dersom det faktisk skjer noe, blir det i form av free transfer til sommeren (er han bosman da?), evt et lån når man får tynt Newcastle litt utover i dette vinduet.

Dersom Smith returnerer vil det åpenbart være en forutsetning at han tar et realt lønnskutt. Enten alene (først og fremst ved permanent overgang), eller ved at Newcastle "tar en Leeds" og subsidierer en del fremover. Ingen av delene er helt urealistisk, Smith har tjent såpass med penger at han har råd til å ta "bare" £10,000 f.eks med sign-on-fee, opprykksbonus, osv.

Ville han gitt Leeds en boost? Jeg mener svaret er åpenbart ja! Det kan godt være at han ikke dominerer i Premiership lenger - i alle fall ikke i Newcastle - men han styrte da laget, som kaptein og sentral midtbanemann (stort sett?) så sent som sist sesong til opprykk til Premier League. Det er i første rekke den samme oppgaven han må kunne ta på seg i Leeds.

Jeg tror effektene av å hente Smithy hjem, og da snakker jeg langtfra bare fotballteknisk, er så store at det vil stilne kritikerne ganske raskt - det tror jeg uansett skjer når han setter inn den første sugende taklinga i Leeds-drakta. Tilbake til Smith-effekten: Det vil skape entusiasme blant fansen, det vil gi en erfaring på og utenfor banen inn i både tropp og akademi, og med sugende taklinger blir han en inspirasjon også ute på banen. Alan Smith er en vinnerskalle. Den vinnerskallen trenger vi særlig sentralt på midtbanen i øyeblikket.

Svend Anders

Runar

Sv: Alan Smith
« Svar #261 på: Januar 07, 2011, 21:01:42 »
Til han som tror at fordi Sir Alex omskolerte Smith sp var det lurt og riktig... Sir Alex hentet Demba-Demba, Roy Carroll og har gjort mye annet rart i sin tid, alle gjør feil. Fordi en Kvalitets manager gjorde noe engang betyr ikke det at det var riktig...

Jeg forbeholder meg retten til og si at Smith kan løfte Leeds på og utenfor banen på kortsikt, men han er ikke i nærheten av den spilleren han var og kanskje i framtiden kan bli igjen - på topp!

Fra en som forsatt bærer Smith drakten min med stolthet. MOT
 

Per-Stian

Sv: Alan Smith
« Svar #262 på: Januar 07, 2011, 21:46:32 »
Alan Smith er en legende!! Alan Smith er også en svært begrenset midtbanespiller!!

Fornuftig innfallsvinkel:Enig i alt Runar skriver her,håper ikkje vi henter han.Og la oss tenke på fremtiden,Smith tilhører fortiden.

Følelsesmessig innfallsvinkel:Det vil være fantastisk for klubben å få en virkelig stjerne på plass,en som trekker 5-6000 ekstra tilskuere på neste kamp og løfter hele byen.Gleder meg allerede til å ta imot han når eg er på Elland Road neste lørdag!!

Eg trur det kan vere både fotballfagleg og utanomsportsleg riktig å hente Smith heim igjen - viss lønna ikkje vert astronomisk og dersom spelaren sjølv vil. Det eg såg av Smith i Newcastle forrige sesong talar for seg; kvalitet, innsats og tæl. I år har eg ikkje sett han spele, det skal seiast. Alan Smith vil definitivt lyfte stemninga i byen og på stadion fleire hakk - trass i at mange framleis er såra. Draktsalget vil ta fullstendig av og mange ikkje-religiøse vil vende attende til Elland Road for å oppleve den heimvendte sonen.

Leedsfan

Sv: Alan Smith
« Svar #263 på: Januar 07, 2011, 21:49:28 »
At man klarer å betvile om Smith hadde vært en forsterkning for Leeds kan jeg ikke fatte. Den karen hadde løpt og taklet i 90 minutter i kamp etter kamp. Noen spillere blir late av "stjernestatus", jeg er sikker på at det omvendte hadde skjedd med Smithy.

Hvis vi har mulighet å få tak i David Batty, ehh jeg mener Alan Smith hvorfor skulle vi ikke det?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Stephenjazz

Sv: Alan Smith
« Svar #264 på: Januar 07, 2011, 21:52:02 »
Grunnen til at Smith ble erstattet er at han er såpass begrenset at han ikke kan annet enn å takle og det ender som oftest i gult kort og frispark til motstanderen.
Må bare påpeke at Smith er ingen frelser, han er ingen mann som hadde løftet laget betraktelig. Eneste grunnen for å få ham tilbake er fordi han er "local lad" eller no.

Dere burde satse høyere. Kan hende han var bra for 10 år siden, men vi er ikke i 2001 nå så de som tror tiden står stille burde starte klokken igjen.

Du så ikke Smith når han var i Leeds, for da var du maks 3 år eller noe. Alle som har sett den gutten i den hvite trøyen vet hvilken spiller han er når han spiller for klubben i sitt hjerte. En overgang til Leeds kommer ikke bare være et løft for Leeds som klubb, men også for Smith personlig (som spiller), har aldri sett noen blø for drakten som han gjorde for oss, men forestiller meg at det var noe av det samme som Bremner gjorde i sine dager.


Og som Newcastle-supporterhar du ingen rett til å uttale deg om Smith som en eventuell frelser, rett og slett fordi du ikke forstår. At han er "local lad eller noe" er ikke i nærheten av å rettferdigjøre Smudgers status..

Du må slutte å snakke om hvordan han var før. Det er helt uvesentlig når vi er i 2011 og ikke 2001. Alan Shearer var god for 5 år siden, men vi skryter ikke av at han fremdeles er utrolig, nå som han har lagt opp. Same thing, om du skjønner.
Smith har vært en god spiller for oss - til tider. Han var bra i CCC. Han har blødd for drakta. Han er ikke local lad her i Newcastle, men han er defintitivt mannen som gir mest i løpet av en kamp. Problemet er at Smiths beste ikke lenger er spessielt bra. Han holder npC nivå, og om dere har planer om å bli i npC så kommer ikke Smith til å ødelegge spillet deres, men det virker jo som om dere har ambisjoner om opprykk. I tilfelle opprykk ville ikke Smith vært en mann som hadde redda dere med noe som helst. Og når sangene om Super-Smith runger på ER er disse fra gamle dager ikke for hans nåværende prestasjoner. Ingen synger om Shearer på St.James' Park.
Vel er det noen bortsett fra Carroll og Barton som hadde redda Leeds`s opprykk slik du påstår?
Tøys, eneste jeg hører fra Newcastle-fans er hvor god Shearer var. Kanskje ikke så rart når det er det eneste Newcastle kan skryte av tbh. Leeds har ambisjoner om opprykk, men skal stabilisere seg som et lag på øvre halvdel i ccc først.
Smith er ekte local lad, han skriver man ikke noe negativt om. I hvert fall om man ikke holder med Leeds
Det blir aldri umoderne å vinne

testo

Sv: Alan Smith
« Svar #265 på: Januar 07, 2011, 21:52:20 »
Alan Smith er et tema som fenger. Det er ikke uten grunn.

Jeg vet ikke hvor reelt det faktisk er å tro på en overgang nå i januar for gutten. Aller mest tviler jeg fordi man skulle tro det allerede hadde skjedd ting dersom et var aktuelt. I stedet får jeg et inntrykk av at dersom det faktisk skjer noe, blir det i form av free transfer til sommeren (er han bosman da?), evt et lån når man får tynt Newcastle litt utover i dette vinduet.

Dersom Smith returnerer vil det åpenbart være en forutsetning at han tar et realt lønnskutt. Enten alene (først og fremst ved permanent overgang), eller ved at Newcastle "tar en Leeds" og subsidierer en del fremover. Ingen av delene er helt urealistisk, Smith har tjent såpass med penger at han har råd til å ta "bare" £10,000 f.eks med sign-on-fee, opprykksbonus, osv.

Ville han gitt Leeds en boost? Jeg mener svaret er åpenbart ja! Det kan godt være at han ikke dominerer i Premiership lenger - i alle fall ikke i Newcastle - men han styrte da laget, som kaptein og sentral midtbanemann (stort sett?) så sent som sist sesong til opprykk til Premier League. Det er i første rekke den samme oppgaven han må kunne ta på seg i Leeds.

Jeg tror effektene av å hente Smithy hjem, og da snakker jeg langtfra bare fotballteknisk, er så store at det vil stilne kritikerne ganske raskt - det tror jeg uansett skjer når han setter inn den første sugende taklinga i Leeds-drakta. Tilbake til Smith-effekten: Det vil skape entusiasme blant fansen, det vil gi en erfaring på og utenfor banen inn i både tropp og akademi, og med sugende taklinger blir han en inspirasjon også ute på banen. Alan Smith er en vinnerskalle. Den vinnerskallen trenger vi særlig sentralt på midtbanen i øyeblikket.

Svend Anders

Vis Smith noen gang skal komme hjem så må det bli og ikke etter at vi har gjort jobben og rykka opp med andre spillere. Nå har han mulighet for å få sin tilgivelse av de supporterne som har bannet han siden overgangen.
At han kommer til å heve seg er det ikke noen tvil om, Alan er allt det Svend Anders referer til her og litt til...Det største problemet til AS er at han ikke spiller for Leeds United at this time, og jeg tror han vet det også.
Alan smith har forøvrig kontrakt til 30.06.2012 så det er ingen vits å vente til sommeren.


Alan Smith er en legende!!
Alan Smith er også en svært begrenset midtbanespiller!!

Fornuftig innfallsvinkel:Enig i alt Runar skriver her,håper ikkje vi henter han.Og la oss tenke på fremtiden,Smith tilhører fortiden.

Følelsesmessig innfallsvinkel:Det vil være fantastisk for klubben å få en virkelig stjerne på plass,en som trekker 5-6000 ekstra tilskuere på neste kamp og løfter hele byen.Gleder meg allerede til å ta imot han når eg er på Elland Road neste lørdag!!




Fornuften - YES!. Jeg er sikker på at Smith vil bli en hit. Leeds har vel aldri hatt en spiller som er så Leeds 100% ( Billy) Og AS hadde aldri forlatt Leeds hadde det ikke vært helt nødvending. Tror Smith vil løfte seg 25% med Leeds drakta på. Rutinen, kvaliteten, alt stemmer.

Følelsene - Say no more!


Mange intelligente innlegg fra deg Jarle anngående Smith`s kvaliteter og hva han egentlig står for, ikke alle som forstår at det handler om å forstå og begripe hva som enda ligger i denne karen  ;)

Alan Smith - The True Devil
http://www.youtube.com/watch?v=UQD8MPz28Ck&feature=related

Men jeg vil tilføye at jeg tror en retur til Leeds for Smith er ganske reell. Sansynligvis skjer det i sommer.

Hva i all verden legger du i dette Gambi ???
Hvorfor tror du på retur og hvorfor skulle dette sansynerlig skje i sommer ???


« Siste redigering: Januar 07, 2011, 22:06:27 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

kalle_92

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #266 på: Januar 07, 2011, 22:05:27 »
I en artikkel publisert tidligere i dag, forklarer James Marshment hvorfor han ikke tror at Smith er noe for Leeds. http://www.teamtalk.com/news/2483/6639663/Smith-switch-is-not-right-for-Whites

Jeg vet ikke om noen har tatt fram denne artikkelen tidligere i dag.

Sitat
The problem mainly lies with Smith's versatility. Is he a striker? Is he a midfielder? For me, he's neither a star performer in both positions, and I'm not certain he'd get into our side in either position right now.

If you signed him to play up front, then his record in front of goal is hardly prolific as zero goals in 80 appearances for the Magpies testifies. OK, so he's a battler and good at bringing others into play, but in Luciano Becchio we already have a master of that art and he scores goals. And with Becchio spearheading the Whites attack in a 4-3-2-1 formation which is currently paying pretty handsome dividends - not to mention the wealth of options we have to come on up front sitting on the bench - it's hard to make a case for him giving Smith a game up front.

DenHviteYeboah

Sv: Alan Smith
« Svar #267 på: Januar 07, 2011, 22:10:24 »
Jeg skrev dette innlegget 1.september 2010. Synes dette passer utmerket i Smith tråden, fordi en slik signering hadde gitt så mye mer enn det sportslige.Hvis Gnomefar får til dette, så skal jeg lovprise ham i et innlegg ;D
Personlig må jeg si at jeg nå har vært nedfor siden 2004 mht signeringer.Hvis Smith skulle komme tilbake vil det være den største hjemkomsten siden David Battty :)
Dessverre frykter jeg at dette overgangsvinduet ender med noe overtallsrask fra andre klubber.....

Ja hva skal man si om våre signeringer iår?Foruten Kasper og McCormack mener jeg det har vært særdeles grått.Sikkert mange meninger om dette, men jeg mener fortsatt at Papa Smurf fortsatt undervurderer den psykologiske effekten ved å ikke kjøpe eller låne en eneste KANONSPILLER.Jeg satt og så på Viasat sendingen på lørdag hvor det var et innslag om Bellamys overgang til Cardiff.Vi fikk se fra supportershopen til Cardiff hvor det var ville tilstander.Trøyer med Bellamy gikk som varmt hvetebrød, folk jublet utenfor stadion,klemte hverandre osv.Det var en optimisme og glede å se overalt.Inne på stadion var det elektrisk stemning,og dette økte i styrke utover i kampen.Cardiff vant 4-0.Bellamy scoret 1 og la opp til 2.Nå vet vi alle at Ridsdale ikke er noen brøkregner og at Cardiff kan få en vanvittig blåmandag hvis de ikke rykker opp iår, men mitt spørsmål uansett er følgende:hvorfor kan ikke Leeds United signe eller låne en eneste spiller som gir et vanvittig håp?Klarer ikke Bates å se effekten av dette?Flere tilskuere på hjemmekamper,trøyesalg til himmels mer mediadekning.Hva gir en slik signering supporterne?HÃ…P!Er klar over at vi har startet bra iår,men vi mangler en general på midtbanen.Hva med å signe en i "Dacourt-klassen"?Rett og slett sprenge lønnsbudsjettet på en eneste spiller?Eller låne en spiller i denne klassen i 1 år?Denne klubben skal absolutt kjøpe eller låne spillere de aller fleste aldri har hørt om.Bare de mest ihuga foppall supporterne vet hvem disse spillerne er.Jaja,jeg har nok gitt opp en slik signering dessverre. Men tenk om det er VIERA som isen på kaken.. :)Det hadde virkelig gitt håp om en topp sesong

B-m

Sv: Alan Smith
« Svar #268 på: Januar 07, 2011, 22:49:39 »
ja det gikk jo kjempebra med Cardiff etter de signerte Bellamy, hehe
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Sv: Alan Smith
« Svar #269 på: Januar 07, 2011, 22:50:56 »
Men jeg vil tilføye at jeg tror en retur til Leeds for Smith er ganske reell. Sansynligvis skjer det i sommer.

Du er så latterlig Gambi som later som du er 13 år- forbanna fjott
---------------------------
who killed Trondheimwhite?