Bør Grayson trekke seg som manager

Started by testo, October 26, 2010, 23:50:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hvor lenge skal/bør vi vente

Trekk deg nå
12 (12.9%)
Vente 4-5 kamper til
26 (28%)
Vente til nyåret
22 (23.7%)
Når vi ligger på nedrykk
13 (14%)
To the bitter end
20 (21.5%)

Total Members Voted: 92

Voting closed: October 30, 2010, 23:50:10

Promotion 2010

Quote from: lojosang on October 27, 2010, 20:20:08
Gus Poyet, folkens? Assistenten som førte oss dypere enn vi noen gang har vært?  ???

Bra forslag. Look to Brighton!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Quote from: DenHviteYeboah on October 27, 2010, 18:06:18
Det blir sagt at det ikke finnes trenere som er bedre enn Grayson som er ledige...tullball!
Disse hadde sagt ja hvis man hadde spurt-og hadde SANNSYNLIGVIS fått langt mer ut av mannskapet-dessuten er de vant til å IKKE handle på øverste hylle!
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Oppsummeringen er for såvidt grei, men de to siste er vel under kontrakt og egentlig ikke "ledige".
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Curbs og O'Neill eller kanskje Hodgson når han får sparken senere i høst!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

magnuer

Quote from: Promotion 2010 on October 28, 2010, 11:45:01
Curbs og O'Neill eller kanskje Hodgson når han får sparken senere i høst!  ;)
Hodgson er jo arbeidsledig før jul så da rekker han å bruke overgangsvinduet i januar :)

Bites Yer Legs

Det blir sagt at det ikke finnes trenere som er bedre enn Grayson som er ledige...tullball!
Disse hadde sagt ja hvis man hadde spurt-og hadde SANNSYNLIGVIS fått langt mer ut av mannskapet-dessuten er de vant til å IKKE handle på øverste hylle!
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Haha.. Aldri. Alan Pardew? Pardew!?!? Er dette komikveld? Mannen som har floppet herfra til evigheten de siste årene. Den best betalte manageren utenfor PL, er vel derfor du ønsker han så sterkt.

Curbishley er passé, Boothroyd er primitiv (som å tisse i skoen for å få varme), Sollied er unproven i England (..og steindyr i forhold til å ikke vite hva en får), Poyet er interressant nok generelt sett, men å hente han etter en knapp sesong i Brighton er mildt sagt eksperimentielt.
KEEP FIGHTING!!

DenHviteYeboah

Quote from: Bites Yer Legs on October 28, 2010, 14:32:29
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Haha.. Aldri. Alan Pardew? Pardew!?!? Er dette komikveld? Mannen som har floppet herfra til evigheten de siste årene. Den best betalte manageren utenfor PL, er vel derfor du ønsker han så sterkt.

Curbishley er passé, Boothroyd er primitiv (som å tisse i skoen for å få varme), Sollied er unproven i England (..og steindyr i forhold til å ikke vite hva en får), Poyet er interressant nok generelt sett, men å hente han etter en knapp sesong i Brighton er mildt sagt eksperimentielt.
Tusen takk for din komikveld vurdering av mine kandidater ;D

Bites Yer Legs

Quote from: DenHviteYeboah on October 28, 2010, 15:52:15
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Det var isåfall et mer gjennomtenkt og velbegrunnet innlegg enn det å bare nevne noen "store" navn, for så å påstå at de er bedre enn Grayson..
KEEP FIGHTING!!

lojosang

- Leif Olav

Hobben

Rogaland Whites

DenHviteYeboah

Quote from: Bites Yer Legs on October 28, 2010, 17:02:22
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Det var isåfall et mer gjennomtenkt og velbegrunnet innlegg enn det å bare nevne noen "store" navn, for så å påstå at de er bedre enn Grayson..
Det kommer faktisk an på øynene som ser om det er et velbegrunnet og gjennomtenkt innlegg ;D
Registrerer at du latterliggjør disse trenerne,men hva er ditt forslag da?
Grayson uansett utvikling?

Tarald72

La oss nå ta utgangspunkt i om Grayson bør vurdere å fratre sin stilling før diskusjonen om arvtaker blusser opp - det er en helt annen diskusjon, selv om det henger sammen....
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Bites Yer Legs

Quote from: DenHviteYeboah on October 28, 2010, 18:06:17
Quote from: Bites Yer Legs on October 28, 2010, 17:02:22
I tilfeldig rekkefølge:
-Trond Sollied
-Alan Curbishley
-Alan Pardew
-Aidy Boothroyd
-Gus Poyet

Det kommer faktisk an på øynene som ser om det er et velbegrunnet og gjennomtenkt innlegg ;D
Registrerer at du latterliggjør disse trenerne,men hva er ditt forslag da?
Grayson uansett utvikling?

Her er jeg enig med Tarald.

"Uansett utvikling" er et ganske vidt begrep. Om vi går ned igjen er det jo en ganske annen sak enn om vi ender mid-table for eksempel.

Jeg mener definitivt at Grayson ikke skal trekke seg, dette er hans tredje sesong som Leeds-manager, laget er nå mer eller mindre bygget opp av ham (spillere, spillemønster etc..) om han skal trekke seg nå blir jeg veldig forundret. Vi ligger greit plassert, ja, vi har gått på noen stygge smeller, men vi ligger da ikke slik til at det virker naturlig for manageren vår å trekke seg?

Om han så på et tidspunkt skulle få sparken av Bates er det en annen sak, så den eventuelle managerdiskusjonen får en heller spare til seinere (forhåpentligvis aldri). I den ånden nekter jeg å lansere noen nye kandidater  ;) . Gode vs dårlige managere-diskusjonen kan vi i så fall ta off-topic  8)
KEEP FIGHTING!!

Leedsfan

Hvis Grayson begynner å låne en eller flere midtstoppere nå etter å ha hentet så mange i løpet av kort tid så har han tapt all kredibilitet.

Vi kan ikke ha Collins, Naylor, Bromby, Bruce, Kisnorbo og Missalick i stallen for så å begynne å låne spillere for 1 måned av gangen.

Grayson gjorde en skikkelig tabbe når han utnevnte Naylor til kaptein og en enda større blunder når han ikke tok fra han kapteinsbindet når han skjønte at han ikke holder mål.

Grayson har også gjort en stor tabbe ved å hente inn for mange middelmådigheter uten å bli kvitt de middelmådighetene som er i klubben. Stallen er alt for stor og det gjør ikke situasjonen noe enklere. Grayson kan ikke hente inn 3-4 til i januar uten å bli kvitt endel stallfyll som hever gode lønninger.

Synd å si det, men dette er en meget trist utvikling. Jeg har støttet Grayson lenge, men har også begynt å tvile på hans evner til å lede dette laget i kamp og på kontoret. Det er så utrolig frustrerende.

Er løsningen en ny manager som kaster daukjøttet på dør og sitter igjen med 12-14 spillere samt henter inn 3-4 klare forsterkninger? Løsningen er Martin O'Neill, men han tjener vel gode penger i Saudiarabia snart. Bates kunne gitt han en skikkelig lønn + en heftig bonus ved opprykk samt 3-4 mill pund til nye transfers og så hadde vi begynt å vinne igjen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tarald72

Ja, svaret er kanskje ikke å ha en bred stall bestående av mange middelmådige spillere, men hellere tynne den ut litt for å få fram kvalitetene i laget....jeg vil ikke komme med forslag til spillere, men jeg likte det siste innlegget! Ta tak!!! Det haster!!!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

lojosang

En stall på 15-18 spillere i en liga med 46 kamper, er optimalt, altså. Nesten nok til å fylle opp reservebenken så lenge ingen blir skadet.  ::)
- Leif Olav

Tarald72

Tja, rundt 20 kanskje - men det vil jeg ikke diskutere her!!!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Leedsfan

Quote from: lojosang on October 29, 2010, 00:44:57
En stall på 15-18 spillere i en liga med 46 kamper, er optimalt, altså. Nesten nok til å fylle opp reservebenken så lenge ingen blir skadet.  ::)

Jeg tenkte 15-18 spillere som kjempet om en plass i første 11'eren og resten lovende ungutter som fikk en sjanse i ny og ne. Det man tenker er ikke lett å få med seg for andre hvis man ikke skriver det ned, jeg tar det på min kappe!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tarald72

Ok, det hørtes jo ut som en rimelig god løsning Leedsfan
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

testo

Quote from: Tarald72 on October 29, 2010, 23:32:10
Ok, det hørtes jo ut som en rimelig god løsning Leedsfan

Det høres som det er ironi i innlegget ditt Tarald72, lurt med en smileys om så tilfelle. Blir fort  missoppfattet og himmla mye bråk  ::)  ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Trekk deg nå    - 12 (12.9%)
Vente 4-5 kamper til    - 26 (28%)
Vente til nyåret    - 22 (23.7%)
Når vi ligger på nedrykk    - 13 (14%)
To the bitter end    - 20 (21.

Stemmer totalt: 93

Etter en sterk seier igår så viser det seg at det har blitt nermest dødt rundt spørsmålene om Grayson bør gå eller bli i Leeds.
Avstemningen ble avsluttet igår og flertallet 28% mener at vi bør vente 4-5 kamper til for å friskmelde Grayson, fair enough, men hva har han gjort etter fadesene vi har vært vitne til i det siste?

1.Har spillerne skjerpet seg og begynnt å høre på SG

2.Var det 4-5-1 formasjonen som gjorde utslaget

3.Er det O'Brien som har fått skikk på rekkene (

4.Er SG en trener som ikke ser feilene som en trener på dette nivå skal se.

5.Eller er det så enkelt som at vi har fått stolpe inn isteden for stolpe ut som har vært en stund nå.

Jeg verken så eller hørte kampen mot scunny, men er av den oppfatning at det var et godt trekk av SG å spille med 1 spiss på topp.
Hvor gode scunny var skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil tro at de er et lag som vil slite på den nedre delen av tabellen og at dette var et lag som passet Leeds akkurat igår.

Nå skal vi møte Coventry-Norwich og Reading i løpet av November måned og alle tre ligger idag på playoff plass og klarer vi å krype forbi de med bra fotball så gir jeg SG kreditten for å ha reist kjerringa denne gangen.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Jon R

Jeg stemte for 4 dager siden og da alternativ gi han 4-5 kamper til. Jeg er lykkelig over sterke 4-1 mot Scunny men er på ingen måte beroliget. Vi gjorde en sterk annen omgang i går, men den kan ikke ta bort det faktum at vi har vist et ufattelig lavt bunnnivå i 2010. Noe må være grunnleggende galt ved det sportslige opplegget i klubben vår og jeg tror vi har en lang vei å gå før vi vil oppleve noe som ligner på stabilitet.

Første bud må være å droppe denne kortsiktige lånepolitikken. Grayson må lære seg å stole på de nest beste når det butter imot, istedet for å løpe og låne hver gang noen får en skade eller bunnnivået blir for lavt. Dagens lånepolitikk er negativ av flere grunner:
* en trussel mot den langsiktige satsingen, og spesielt for akademispillerne
* den skaper grobunn for misnøye i spillergruppen
* den er egnet til å svekke managerens autoritet. Ded spillerne han selv har hentet inn vurderes som ikke gode nok.
* det er en dyr løsning så lenge troppen er så stor så fra før av.  

Det neste blir å bruke de rette spillerne i den rette formasjonen. Scunny kampen igår var et stort steg i riktig retning, men Grayson må treffe oftere med gameplanen.

Vi må få et klart definert spillemønster for at spillerne skal bli trygge i rollene sine. Kanskje 4-5-1 bør bli vår faste formasjon når vi spiller borte.

Neida. Alt er ikke svart men Larry har vist så mange åpenbare svakheter at det ville vært rart om han satt trygt i en klubb som vår. Vi kan håpe han har en god mentor som kan guide han gjennom denne krevende førstesesongen på nivå 2. Hvis ikke er jeg redd det er exit innen nyttår.  

Jon R.

Tarald72

Pussig nok (?) er jeg fullstendig enig med Ole R. her.....det er viktig å kunne stole på de nest beste også, det er vel en grunn til at de er der også.......skader oppstår jo, og å låne spillere i tide og utide skaper bare ustabilitet i laget!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Tarald72

Quote from: Tarald72 on October 31, 2010, 15:26:46
Pussig nok (?) er jeg fullstendig enig med Ole R. her.....det er viktig å kunne stole på de nest beste også, det er vel en grunn til at de er der også.......skader oppstår jo, og å låne spillere i tide og utide skaper bare ustabilitet i laget!

Unnskyld Jon R.  :)
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Kato

Med disse kortsiktige lånene innrømmer jo Grayson at han har bommet på transfermarkedet.

Der han i sommer burde hentet kanskje 4-5 klare forsterkninger, endte han opp med 10 stk i beste fall av varierende kvalitet.

En annen sak er moralen i gruppa. Kan jo ikke føre til all verdens harmoni at spillere bare hentes inn og kastes inn på laget....

Leedsfan

Quote from: Kato on October 31, 2010, 15:38:21
Med disse kortsiktige lånene innrømmer jo Grayson at han har bommet på transfermarkedet.

Der han i sommer burde hentet kanskje 4-5 klare forsterkninger, endte han opp med 10 stk i beste fall av varierende kvalitet.

En annen sak er moralen i gruppa. Kan jo ikke føre til all verdens harmoni at spillere bare hentes inn og kastes inn på laget....

Helt enig med det du skriver. Det ikke jeg forstår er at man ikke har lært av tidligere feil, spillere ala Robinson hever sinnsyk lønn uten å gjøre noe som helst. Vi må bli kvitt noe daukjøtt, gleder meg til januar!

Jon R

Quote from: Tarald72 on October 31, 2010, 15:28:13
Quote from: Tarald72 on October 31, 2010, 15:26:46

Unnskyld Jon R.  :)

Alt i orden, harald.  :)
Jon R.

DenHviteYeboah

hvor er du lojosang..?jeg forventer nå et innlegg fra deg som forsvarer denne lånepolitikken til Grayson ;D

auren

Jeg er helt enig med de siste talere om at denne lånepolitikken til Grayson begynner å bli patetisk. Likevel har jeg en forhåpning om at disse tilsynelatende korte lånene av O'Brien og McCartney har en mer langsiktig tankegang. Jeg ser ikke bort i fra at Grayson har samme strategi han hadde bak lånet av Gradel for ett år siden - først et kortsiktig lån som ble forlenget med et par måneder, før han i januar 2010 altså kjøpte Gradel for en billig penge. Jeg tror nok at både O'Brien og McCartney vil være de beste spillerne i troppen i sine posisjoner - og dermed styrker Leeds United rent kvalitetsmessig hvis vi skulle ende opp å signere dem / låne dem ut sesongen. Da kommer selvsagt spørsmålet om hva Grayson gjorde i sommer da han signerte Collins, Bruce og Bessone - innser han nå at to av disse spillerne ikke er gode nok? Selv om vi nå begynner å få sinnsykt mange forsvarsspillere så ønsker jeg O'Brien og McCartney velkommen i troppen på bakgrunn av:

- Naylor begynner å bli gammel, skadeutsatt og gjør personlige feil i hver 0,8 kamp.
- Parker har vært ute i over ett år med skade og må skynde seg langsomt. Aner vi et lån?
- Crowe er en L1 spiller og bør lånes ut / selges i januar
- Bromby er en OK back up
- White blir regnet som for utrygg defanisvt som back og går nok kanskje på lån snart.

Da står vi igjen med Connolly, Bruce, Collins, O'Brien, Bessone og McCartney (samt en allsidig back up i Hughes) som virker å være av OK/bra kvalitet i den divisjonen vi spiller.

Jeg har ikke tatt med en Kisnorbo som muligens er ute til langt ut på nyåret, og det spekuleres i om han i det hele tatt kommer tilbake på det nivået han var før skaden.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Boxman

Tipper vi kommer knallsterkt etter nyttår.
Hvis vi ser litt tilbake i historien, så vil vi se at Leeds United er bedre på kalenderår, enn sesonger.
Det var f.eks så vidt vi rykket opp forrige sesong, men det var ikke et lag i League One, som var nær oss, hvis vi lager en tabell for kampene spilt i kalenderåret 2009. Og tar vi kalenderåret 2001, hadde vi faktisk vunnet PL!
Jeg gidder ikke sjekke flere år/sesonger, men dette er faktisk et fenomen, som jeg er sikker på vi finner flere eksempler på, hvis vi leter.
Så når vi nå har hatt en dårlig vår, og så vidt klarte å slite oss til opprykk, med en påfølgende dårlig høst, betyr det at vårsesongen blir STOR!  ;)
Jeg setter penger på opprykk  hvert fall...  ::)
Proud to be Leeds!

Asbjørn

Quote from: Boxman on October 31, 2010, 16:24:04

Jeg setter penger på opprykk  hvert fall...  ::)

Jeg også (iallefall en tier) ;)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan