Skrevet av Emne: Nissefar lover nye fjes  (Lest 7213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Glenn K

Nissefar lover nye fjes
« på: Oktober 28, 2010, 15:23:15 »
Ser at bates lover nye fjes ''sooner rather than lather''... kanskje vi kan få inn en defensiv midtbanespiller med høyere kvalitet enn det vi besitter nå?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6472713,00.html

magnuer

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #1 på: Oktober 28, 2010, 15:47:58 »
Blir vel en dårlig lånespiller som vanlig :)

DenHviteYeboah

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #2 på: Oktober 28, 2010, 15:50:11 »
Ser at bates lover nye fjes ''sooner rather than lather''... kanskje vi kan få inn en defensiv midtbanespiller med høyere kvalitet enn det vi besitter nå?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6472713,00.html
jeg kjenner at jeg blir fysisk kvalm og nedfor når jeg leser ting Bates sier.Det kan godt hende det kommer nye fjes-altså fjes i form av rask som hever kvaliteten 0%.Har like stor tiltro til Bates planer,forklaringer og visjoner som til Kim Jong-Il....

euphor9

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #3 på: Oktober 28, 2010, 15:54:43 »
Blir vel en dårlig lånespiller som vanlig :)

Leeds' supremo insists recent results have not been good enough and that the club will only be signing players who significantly enhance the team's credentials and not just to swell the ranks.

Sier Bates. Og det betyr vel forsterkninger?!  Blir spennende å se hvem og hvor mange som kommer.

Leeds har en negativ målstatistikk nå og de vet vel hva som bruker å skje ofte med lag som slipper inn mere mål en de scorer.

bwirum

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #4 på: Oktober 28, 2010, 15:57:31 »
Ser at bates lover nye fjes ''sooner rather than lather''... kanskje vi kan få inn en defensiv midtbanespiller med høyere kvalitet enn det vi besitter nå?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6472713,00.html
jeg kjenner at jeg blir fysisk kvalm og nedfor når jeg leser ting Bates sier.Det kan godt hende det kommer nye fjes-altså fjes i form av rask som hever kvaliteten 0%.Har like stor tiltro til Bates planer,forklaringer og visjoner som til Kim Jong-Il....
Ikke diss store leder! Eller er det gode leder? Noe annet? I forget...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #5 på: Oktober 28, 2010, 17:00:38 »
Hallo igjen kjøre Leeds venner. Det ser ut til at en ny lånespiller er på vei. Andy OBrien fra Bolton lånes inn for 1 måned.Det kan være en brukbar forsterkning. Midtforsvaret har store problemer. Det nytter ikke å bare bytte Bruce mot Naylor og tro at det blir bedre. Jeg håper og tror at Leeds slår tilbake mot Scunthorpe på lørdag.
Pontus ❤

Ola_S

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #6 på: Oktober 28, 2010, 17:07:39 »
høh,når jeg var liten så trudde jeg på "nissen"  ;D nå er jeg voksen å trur ikke på "nissen" lenger  :P  hehe

Rasmussen7

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #7 på: Oktober 28, 2010, 17:24:55 »
At han lover forsterkninger er ikke d samme som at han lover oss Messi, Higuain eller Carvalho...
Håper på at sjefen med stor S kommer snart forr d trengs...
Spørs bare da hvem d skulle være, håper på en mulig "rødhåret" jæ... som anker og en rolig Radebe type i midtforsvaret...
Treng ihvertfall en som kan svinge pisken på midtbanespillerne for å få dem til å jobbe hjem, for d trengs virkelig...
Snodgrass skulle vært piska med en flisat vaier etter Cardiff-kampen forr å levne Høyrebacken helt alene med Bellamy som muligens er den beste spillern i NPC...
Dette bare forr å understreke at sjefen mangler utpå der...

Hobben

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #8 på: Oktober 28, 2010, 17:45:54 »
Hallo igjen kjøre Leeds venner. Det ser ut til at en ny lånespiller er på vei. Andy OBrien fra Bolton lånes inn for 1 måned.Det kan være en brukbar forsterkning. Midtforsvaret har store problemer. Det nytter ikke å bare bytte Bruce mot Naylor og tro at det blir bedre. Jeg håper og tror at Leeds slår tilbake mot Scunthorpe på lørdag.

Hvor er det bekreftet at Andy OBrien er lånt ut til oss i 1mnd ?
Rogaland Whites

Glenn K

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #9 på: Oktober 28, 2010, 18:48:35 »
Hallo igjen kjøre Leeds venner. Det ser ut til at en ny lånespiller er på vei. Andy OBrien fra Bolton lånes inn for 1 måned.Det kan være en brukbar forsterkning. Midtforsvaret har store problemer. Det nytter ikke å bare bytte Bruce mot Naylor og tro at det blir bedre. Jeg håper og tror at Leeds slår tilbake mot Scunthorpe på lørdag.

Hvor er det bekreftet at Andy OBrien er lånt ut til oss i 1mnd ?

Her står det ikke noe bekreftet, men Grayson sier han er klar over at O' Brien er en god spiller...

http://www.leedsunited.com/news/20101028/new-face-for-the-weekend_2247585_2199716

Sleivind

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #10 på: Oktober 28, 2010, 19:00:04 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

DenHviteYeboah

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #11 på: Oktober 28, 2010, 19:07:18 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.
har du sett noen bedring på oganisering de 10 siste måneder...?

Sleivind

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #12 på: Oktober 28, 2010, 19:10:27 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.
har du sett noen bedring på oganisering de 10 siste måneder...?

Nei, men jeg vil gjerne se det. Og løsningen på det problemet er ikke nye spillere.

DenHviteYeboah

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #13 på: Oktober 28, 2010, 19:13:02 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.
har du sett noen bedring på oganisering de 10 siste måneder...?

Nei, men jeg vil gjerne se det. Og
løsningen på det problemet er ikke nye spillere.
enig, men hva med et nytt trenerregime..?

Kato

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #14 på: Oktober 28, 2010, 20:49:58 »
Stort fokus på å bedre organiseringen, og det er nok helt riktig. Vi har mye å gå på i det kollektive forsvarsabreidet.

Et av de store problemene er det derimot lite å gjøre med, nemlig at ingen med et defensivt fiber i kroppen løper 60-meteren under 11 sekunder.

Og det blir bare patetisk når Bates babler om at han bare vil ha spillere som forsterker laget. Kanskje han burde tenkt på det i sommer, når tidenes mest ubalanserte lag ble skapt.
 

Jon R

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #15 på: Oktober 28, 2010, 21:00:38 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[
Jon R.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #16 på: Oktober 28, 2010, 21:14:25 »
Ja nå har man vel snart spillere til og stille tre ellvere i troppen, som jeg har hevdet før, kvalitet foran kvantiet. Har ikke veldig sans for disse stadige 1 måneds lånene heller.

auren

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #17 på: Oktober 28, 2010, 21:16:38 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[

Dessverre enig med dere begge to  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #18 på: Oktober 28, 2010, 21:26:05 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[
Enig i at rollene ikke er klare nok, og det er Graysons ansvar..FULL skjerpings  :D

baste

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #19 på: Oktober 28, 2010, 21:31:19 »
I know their squad is already huge but I really feel that Simon's going to have to make some additions or changes to it, be it on loan in the next few weeks or more substantially in January. If I was him, I'd be hammering the phones of Premier League managers to find out who's available, who's affordable and who might be willing to come. He needs better players.

Cardiff's squad is proof of what's out there if you've got the money and willpower. Who would honestly have thought that Bellamy would wind up in the Championship when it first became clear that Manchester City wanted him out? Cardiff asked the question and got a result. Whatever it's costing them, they're getting more than their money's worth.
These are worrying times at Leeds, after four defeats from five games.

I don't see any way of glossing over that record. I only hope that a win materialises at Scunthorpe United on Saturday. Otherwise, the pressure will really be on.

* Our exclusive Dominic Matteo column is sponsored by sportingbet.com


Leedsfan

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #20 på: Oktober 28, 2010, 23:51:41 »
I know their squad is already huge but I really feel that Simon's going to have to make some additions or changes to it, be it on loan in the next few weeks or more substantially in January. If I was him, I'd be hammering the phones of Premier League managers to find out who's available, who's affordable and who might be willing to come. He needs better players.

Cardiff's squad is proof of what's out there if you've got the money and willpower. Who would honestly have thought that Bellamy would wind up in the Championship when it first became clear that Manchester City wanted him out? Cardiff asked the question and got a result. Whatever it's costing them, they're getting more than their money's worth.
These are worrying times at Leeds, after four defeats from five games.

I don't see any way of glossing over that record. I only hope that a win materialises at Scunthorpe United on Saturday. Otherwise, the pressure will really be on.

* Our exclusive Dominic Matteo column is sponsored by sportingbet.com



Alle vet at når Leeds begynner å tape så blir trenden meget vanskelig å snu! Dominic har helt rett i sin beskrivelse av tilstanden i klubben. Jeg lurer egentlig på hva Bates egentlig tenker om dagen, på kort og lang sikt!+!?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

newsome

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #21 på: Oktober 29, 2010, 01:59:15 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Kloke ord du skriver der!
Dessverre har ikke sjefen evner eller kunnskap til det.
Det viser stortapene med tydelighet!

Han skifter ut og inn på laget og håper han treffer blink!
Struktur og organisering evner han dessverre ikke.

bwirum

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #22 på: Oktober 29, 2010, 14:42:03 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.
har du sett noen bedring på oganisering de 10 siste måneder...?
Beste jeg har sett er når vi har spilt med 10 mann! ;D
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #23 på: Oktober 29, 2010, 17:04:41 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[


MEN, etter Boro-kampen skrev du dette, JonR...  :o

Det mest positive fra kampen i går - sett bortsett fra tre poeng og en gjennomført god kamp på bortebane - er for meg at vi ikke klapper sammen totalt når Boro forsøker å klore seg til et initiativ. 1-1-scoringen kunne vært et skikkelig vendepunkt, men Leeds snur det til seier!

Ser heller ikke kritikken av Howson som helt rettferdig. Han var ikke blant de aller beste, men noen ser på han med veldig kritiske øyne syns jeg. Om han kan bli mer stabil og involvert i spillet - kan dette være mulig på sikt med Faye som anker? - så blir han viktig i det offensive! Syns derimot Johnson er stor og tung og lite mobil. Håper ikke Watt er ute lenge!

Skryt til Amdy Faye i går: Han ligger dypt og bryter mange overganger og ballinnehav både på vanlig og uortodoks måte. Laget har skreket etter en slik spiller og jeg håper vi har funnet han i Faye. At ikke taklingen på han blir frispark er utrolig svakt dømt; taklingen er først på ball, men takling bakfra er gult kort og det burde denne også vært.

Somma viser igjen en god førsteomgang, men blir borte i store deler av andre. Meget gode basisferdigheter; målet er klasse.

Første kamp jeg har sett i år hvor vi har hatt full kontroll i 90 minutter.

Howson er veldig ujevn og tenderer til "svak" kampen sett under et,  men viktig at han får muligheten til å utvikle det åpenbare potensialet han har. Må luke bort de leie balltapene på midten!

Synes Johnsson er en av våre bedre etter at han kom inn og forstår ikke helt det du skriver om manglende mobilitet.

Snoddy har et stykke igjen til toppformen men viser prov på klasse.

Faye var god, men fikk nok mye hjelp av det utrolig lave tempoet i kampen. Har fortsatt et lite stykke igjen til full fitness og vil derfor ikke konkludere med at midtbaneproblemet vårt er løst riktig enda. Måtte skaden være av det lettere slaget!

Becchio var fantastisk i 20 minutter og må bare bygge videre på det. 15 mål + synes plutselig ikke helt urealistisk allikevel!

Somma god i første men forsvant helt etter at Grayson plasserte han ute på ytre venstre i annen.

Synd med Watt. Synes han var vår klart beste spiller frem til han måtte gå av.

God gameplan av Grayson. Fikk ekstra utfordringer med alle skadene underveis, men taklet det fremragende.  Det virket som en veldig bevisst taktikk å drepe tempoet i kampen, noe vi lyktes 100 % med.
Børsen: Brown 6 - Connolly 6, Collins 7, Naylor 6, Mc Cartney 6 - * WATT 8, Howson 5, Faye 7, Snodgrass 6 - Somma 7, Becchio 7   subs: Johnson 7, Hughes 6,  Bromby

Nå er'n plutselig helt rævva?    :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #24 på: Oktober 29, 2010, 17:21:00 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[


MEN, etter Boro-kampen skrev du dette, JonR...  :o

Det mest positive fra kampen i går - sett bortsett fra tre poeng og en gjennomført god kamp på bortebane - er for meg at vi ikke klapper sammen totalt når Boro forsøker å klore seg til et initiativ. 1-1-scoringen kunne vært et skikkelig vendepunkt, men Leeds snur det til seier!

Ser heller ikke kritikken av Howson som helt rettferdig. Han var ikke blant de aller beste, men noen ser på han med veldig kritiske øyne syns jeg. Om han kan bli mer stabil og involvert i spillet - kan dette være mulig på sikt med Faye som anker? - så blir han viktig i det offensive! Syns derimot Johnson er stor og tung og lite mobil. Håper ikke Watt er ute lenge!

Skryt til Amdy Faye i går: Han ligger dypt og bryter mange overganger og ballinnehav både på vanlig og uortodoks måte. Laget har skreket etter en slik spiller og jeg håper vi har funnet han i Faye. At ikke taklingen på han blir frispark er utrolig svakt dømt; taklingen er først på ball, men takling bakfra er gult kort og det burde denne også vært.

Somma viser igjen en god førsteomgang, men blir borte i store deler av andre. Meget gode basisferdigheter; målet er klasse.

Første kamp jeg har sett i år hvor vi har hatt full kontroll i 90 minutter.

Howson er veldig ujevn og tenderer til "svak" kampen sett under et,  men viktig at han får muligheten til å utvikle det åpenbare potensialet han har. Må luke bort de leie balltapene på midten!

Synes Johnsson er en av våre bedre etter at han kom inn og forstår ikke helt det du skriver om manglende mobilitet.

Snoddy har et stykke igjen til toppformen men viser prov på klasse.

Faye var god, men fikk nok mye hjelp av det utrolig lave tempoet i kampen. Har fortsatt et lite stykke igjen til full fitness og vil derfor ikke konkludere med at midtbaneproblemet vårt er løst riktig enda. Måtte skaden være av det lettere slaget!

Becchio var fantastisk i 20 minutter og må bare bygge videre på det. 15 mål + synes plutselig ikke helt urealistisk allikevel!

Somma god i første men forsvant helt etter at Grayson plasserte han ute på ytre venstre i annen.

Synd med Watt. Synes han var vår klart beste spiller frem til han måtte gå av.

God gameplan av Grayson. Fikk ekstra utfordringer med alle skadene underveis, men taklet det fremragende.  Det virket som en veldig bevisst taktikk å drepe tempoet i kampen, noe vi lyktes 100 % med.
Børsen: Brown 6 - Connolly 6, Collins 7, Naylor 6, Mc Cartney 6 - * WATT 8, Howson 5, Faye 7, Snodgrass 6 - Somma 7, Becchio 7   subs: Johnson 7, Hughes 6,  Bromby

Nå er'n plutselig helt rævva?    :D

Kan faktisk ikke se at det er noen selvmotsigelser her, promo. Jeg skriver at borokampen er unntaket, og tilskriver tempo som en viktig årsaksfaktor i begge innleggene.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #25 på: Oktober 29, 2010, 17:36:31 »
Din luring! Du har jo taket i dette halmstrået, du nevner, i en annen tråd!  ::)


Neida, ikke noe viktig! Jeg hadde bare 5 minutter foran pc'en!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #26 på: Oktober 30, 2010, 11:47:03 »
Da håper jeg virkelig at han tenker et nytt fjes som eier av en klubb som fortjener bedre enn en idiot som Bates

vertigo

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #27 på: Oktober 30, 2010, 12:36:01 »
Enig med de fleste her. Jeg tror vi har gode nok spillere til å hevde oss i denne divisjonen. Det er organiseringen som er problemet. Jeg begynner å tro at Grayson ikke er i stand til å fikse det.
 

peder

Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #28 på: Oktober 30, 2010, 12:42:56 »
Kanskje Grayson og co heller bør vurdere å ta noen grep på treningsfeltet for å få orden på organiseringen i laget, enn å bruke energi på nye spillere?

Hva hjelper det om vi får inn en midtstopper som går rett inn på laget? Absolutt ingenting. Det er treningsfeltarbeid som bør være fokus nå, ikke nye spillere.

Særdeles enig. Managmentet har helt mistet grepet. Samhandlingen og kollektivet er ikke eksisterende. Spillerne forstår ikke rollene sine, noe Faye var et synlig bevis på mot Cardiff. Mere meningsløs og forvirrende rollefordeling mellom han og Howson har jeg knapt nok sett på dette nivået tidligere. En spiller som Somma løper rundt som en hodeløs kylling og Becchio er langt inne på egen banehalvdel og duellerer, når han heller burde være oppe ved motstanderens 16 meter. Så lenge vi har en gameplan som spillerne ikke forstår eller mestrer, kan verken Messi, Van Bommel eller O Store Brien redde oss. Denne stallen burde være mer enn god nok når vi snakker målsetningen " unngå nedrykk" og bare et par-tre kvalitetsspillere unna en opplagt opprykkskandidat. Hva skjedde forresten med "youth and pace"? Spillerne virker jo direkte baktunge ift hva vi så i august/ september. Kun mot Boro, der kampen gikk i gåtempo gjennom 90 minutter, har vi klart å matche motstanderen siste måneden. Uforståelig! Noe være fundementalt galt innen den sportslige ledelsen i klubben vår, og snuoperasjonen burde først og fremst begynne der.  :-[
Helt enig her. Vårt største problem er farten/pace i forsvaret, de kampene hvor vi møter lag med relativt høy hastighet i midtbane/angreps leddet taper vi og møter vi ett forsvar som er flinke til å presse ballfører i midtbane leddet mister vi alt for lett ballen ganske enkelt fordi vi ikke har de kvalitetene som skal til. Og når redningen skal være en spiller som på grunn av skade ikke er god nok til å spille for laget sitt i PL og derfor sendes til Leeds i 1.mnd for å spille seg i form så sier vel det noe om hvilke kvaliteter manageren syns han har i egene rekker. Det jeg lurer på er hvor fa... er alle talentene. Bates kommer aldrig til å bruke penger på Leeds derfor må spillere hentes inn allerede ved 15/16 års alderen og bygges opp i klubben se bare på junior arbeidet til Man.City, Liverpool, Arsenal, Man.Utd. Chelsea M.M. Det er her Leeds har mest og hente for jeg tror grunnen til at SG ikke har hentet inn bedre spillere er rett og slett mangel på penger/lønningsbudsjett. For å sittere ett kjent ordtak. "Det er dyrt å være fattig"

p0ndus

  • Gjest
Sv: Nissefar lover nye fjes
« Svar #29 på: Oktober 30, 2010, 22:08:12 »
Deilig med seier, men noen må se og analysere hva som skjer med HOWSON, i 1-2 kamper hver sesong så glimter han til noee enormt . Så sjekk ut fellesnevneren for disse kampene , se etter hva som gjør at han fungerer så enormt godt i disse kampene og viderefør disse til andre kamper. Vips behøver vi ingen ny nye fjes fra nissefar.(En kuriositet ,nisser har ry på seg og være rause og godmodige, Batesnissen vår lever vel ikke akkurat opp til dette ryet. Da er heller ordet gnom litt mer dekkende etter mitt syn. Småond, hemlighetsfull og gjerrig er dekkende beskrivelse av en gnom. Og det passer Bates perfekt).