Bates: Leeds United = gjeldfri

Started by Promotion 2010, November 11, 2010, 20:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Leeds chairman impressed with turnaround in club’s finances
11.11.10 | Ian Ferris
READ MORE NEWS ON: Leeds United

Leeds United chairman Ken Bates is delighted at the state of the club's current finances.

The Elland Road outfit were one of the first Premier League clubs to fall victim to overspending after racking up massive £121million debts at their peak.

The Whites have since been promoted back to the Championship and Bates insists the club have prioritised finances to ensure past mistakes are not repeated.

"We made a profit last year. We don't owe anybody any money. We have a little bit in the bank, but not much," he told Sky Sports.

"We're paying our bills on time and have no debts. So that's the important thing.

"All football clubs are now realising it that you have to get your balance sheet and your profit and losses right first and then play football, otherwise as you're seeing every week you won't be able to play football.

"I never discuss business in specifics in public. That's a matter for Simon, myself and the rest of the board. Simon's always got what he's asked for so far. But then he's a reasonable man."

http://www.tribalfootball.com/articles/leeds-chairman-impressed-turnaround-club%E2%80%99s-finances-1243161

;D

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Sleivind

Rudi G.

Tom S

COME ON LEEDS !!

Kato

Legger han klubben ut for salg her?

jackbauer68

Quote from: Tom S on November 11, 2010, 20:59:51
Betryggende!

Evt skremmende at ikkje meir blir gjort for å få oss opp der vi hører heime 8)

p0ndus

Kan dette bekreftes av seriøse kilder(da mener jeg seriøse!!!) kilder?

Tom S

Quote from: jackbauer68 on November 11, 2010, 21:19:35
Quote from: Tom S on November 11, 2010, 20:59:51
Betryggende!

Evt skremmende at ikkje meir blir gjort for å få oss opp der vi hører heime 8)

Nja, eg synest det er betryggende.
Med sunn drift og god økonomi er den viktigste "steinen" på plass for å satse videre.
Kanskje er dette, som Kato ymter frampå om, ein "til salgs" annonse fra Bates' side?
COME ON LEEDS !!

veteranen

Forstår ikke helt hva som er så imponerende her.
Mesteparten av klubbens gjeld ble slettet i forbindelse med den farseaktige administrasjonen i 2007.
Seinere ble Fabian Delph solgt for 6 mill, mens vi selv har brukt lite penger på spillerkjøp.
Thorp Arch ble ikke kjøpt innen tidsfristen. Men vi er gjeldfrie â€" hurra! Men ville det ikke vært vel så greit å ha en gjeld på 5 mill - og samtidig eie "vårt" praktfulle treningsanlegg? Og mens vi først er igang: hadde det kanskje vært like greit (og vel så det) om vi hadde hatt 20 mill i gjeld, men til gjengjeld (ble mye "gjeld" her nå) eiet både Elland Road og Thor Arch?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Bates "skal ha" noe som helst. Av meg får han fint lite.

Here we go again

Dette høres jo i utgangspunktet veldig positivt ut.  Håper denne sesongen bringer enda mer penger inn i kassen slik at vi i alle fall til neste sesong kan investere i 2-3 spillere som er hakket bedre en de vi har i dag.
Samtidig bør jo dette som en annen nevner her gjøre klubben mer interessant å kjøpe! ;)

jarle

Han er faen meg frekkere en lusa...

Han er gjeldfri fordi han sletta gjelda med over 90%... i en ytterst tvilsom admin...

I tillegg har han solgt det som kunne selges av spillere og bytta de mot gratis rask.

Flink gutt du Bates.

Litt penger i banken... det burde være minimum 10 mill pund der.

Rudi G.

Quote from: veteranen on November 11, 2010, 21:27:07
Forstår ikke helt hva som er så imponerende her.
Mesteparten av klubbens gjeld ble slettet i forbindelse med den farseaktige administrasjonen i 2007.
Seinere ble Fabian Delph solgt for 6 mill, mens vi selv har brukt lite penger på spillerkjøp.
Thorp Arch ble ikke kjøpt innen tidsfristen. Men vi er gjeldfrie â€" hurra! Men ville det ikke vært vel så greit å ha en gjeld på 5 mill - og samtidig eie "vårt" praktfulle treningsanlegg? Og mens vi først er igang: hadde det kanskje vært like greit (og vel så det) om vi hadde hatt 20 mill i gjeld, men til gjengjeld (ble mye "gjeld" her nå) eiet både Elland Road og Thor Arch?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Bates "skal ha" noe som helst. Av meg får han fint lite.

I mitt hode hadde vi en gjeld på 1,2 mrd og "eide" TA og ER og var uspiselig for enhver investor, vi var en galopperene gjeldsbombe på vei utenfor stupet. I dag, snart 10 år seinere eier vi ikke TA og ER men er gjeldfri og burde være interresant for en eventuel kjøper som ser det vanvittige potensiale denne klubben er. Hvordan gamlingen klarte å kvitte seg med gjelden bryr jeg meg egentlig ikke noe om, men han gjorde det, så klapp for det!

raggen

Noe er og blir aldri fornøyd... ER heller ikke fan av bates men fakta er at han tok over klubben da ingen andre ville ta i den med ildtang.. klart måten han har gjort ting på kan det stilles spørsmålstegn med ,men han har gjort klubben økonomisk forsvarlig(hvis d stemmer dette han sier da).
Så får man jo håpe at dette er begynnelsen på noe videre
Forever Leeds United!!!!!!!!

veteranen

Quote from: Rudi G. on November 11, 2010, 21:49:41

I mitt hode hadde vi en gjeld på 1,2 mrd og "eide" TA og ER og var uspiselig for enhver investor, vi var en galopperene gjeldsbombe på vei utenfor stupet. I dag, snart 10 år seinere eier vi ikke TA og ER men er gjeldfri og burde være interresant for en eventuel kjøper som ser det vanvittige potensiale denne klubben er. Hvordan gamlingen klarte å kvitte seg med gjelden bryr jeg meg egentlig ikke noe om, men han gjorde det, så klapp for det!
[/quote]

Vel, vi trenger jo ikke ta hele gjeldsdiskusjonen en gang til, men siden du først nevner gjelden på 1.2 milliard, så skal det sies at det var Krasner & co forhandlet/solgte ned mestearten av det beløpet (bl.a. ved hjelp av salg av stadion og treningsanlegg). Fra Bates overtok i januar 2005, til administrasjonen sommer 2007, økte gjelden kraftig igjen, til den ble radert ut under det påfølgende skuespillet.

Det er greit nok at du ikke bryr deg om hvordan "gamlingen" klarte kunstykket, men det kan vise seg at mer innflydelsesrike personer enn deg faktisk vil bry seg hvis ting &  tang en dag blir fullt ut avdekket. Skulle dette skje, vil faren være stor for at det er langt mer enn Rudi som rakner.

Mener forresten å erindre at en bergenser på dette forum utbasunerte med brask og bram at Bates definitivt skulle UT av klubben hvis han ikke kjøpte tilbake Thorp Arch innen tidsfirsten ifjor...  ;)

auren

Quote from: veteranen on November 11, 2010, 22:41:52
Skulle dette skje, vil faren være stor for at det er langt mer enn Rudi som rakner.

Hehe.. Vettisen er flink med ord :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

Quote from: auren on November 11, 2010, 22:48:37
Quote from: veteranen on November 11, 2010, 22:41:52
Skulle dette skje, vil faren være stor for at det er langt mer enn Rudi som rakner.

Hehe.. Vettisen er flink med ord :)

auren
Den formuleringen lå sånn opp i dagen at jeg ikke kunne dy meg.  :)

Mens vi først er inne på Rudi (kjekkere å snakke om han enn gamlingen), så tillater jeg meg å være litt off-topic:
Rudi er en stor Leeds-fan â€" og det har han vært lenge. Husker at han ringte meg fra Leeds da han var der første gang i august 1997. Det var utrolig artig å høre den enorme entusiasmen og gleden han følte da han sto utenfor Elland Road, den fredagen, en uke før seriestarten hjemme mot Arsenal (som han var tilstede på). Men det jeg husker aller best fra den samtalen var hans beskrivelser av de nykjøpte spillerne han nå hadde beskuet på nært hold. Særlig denne: "Men døøh.. han der David Hopkin ser helt jææævlig ut!"  :D

Rudi er en fin fyr. Håper å treffe på han igjen â€" enten her eller der!   :)

Joe Jordan

Quote from: Kato on November 11, 2010, 21:18:05
Legger han klubben ut for salg her?

Det var det første som slo meg også.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Rudi G.

OT:

Jada Asbjørn, kunne jo prøvd meg på noe som at Leeds igjen skal bestige fjell, men den hadde jo selvsakt ikke blitt like bra ;). Forøvrig har du jo en enorm hukommelse, det med Hopkin husker jeg ikke men ser ikke bort i fra at det selvsakt er helt riktig sitert ;D, det andre huskes krystallklart 8)

Angående treffes igjen, så er jo julebordet i Bergen en ypperlig anledning til det :)

fmtj

Med forbehold om kilden; EN deilig situasjon!!!!
Yeboahs vitne

h.b

Bra å være gjeldri i gåseøyne. Men hadde heller foretrukket at vi hadde lån til satsing enn at nissen tar ut pengene selv fra klubben.

Promotion 2010

Quote from: h.b on November 12, 2010, 14:16:47
Bra å være gjeldri i gåseøyne. Men hadde heller foretrukket at vi hadde lån til satsing enn at nissen tar ut pengene selv fra klubben.

Litt av en påstand!  Hvor tar du det fra?  RYKTEBØRSEN?   ::)

Eller er det en kjennsgjerning eller fakta. Noe du har blitt fortalt i fortrolighet, kanskje? Eller noe du har lest eller skrevet her inne selv?

:P

Min første Leeds-kamp:

h.b

Quote from: Promotion 2010 on November 12, 2010, 14:21:56

Eller er det en kjennsgjerning eller fakta. Noe du har blitt fortalt i fortrolighet, kanskje? Eller noe du har lest eller skrevet her inne selv?

Fordi pengene på en mystisk måte blir borte fra klubben. 6 mill pund for Delph. Og akkurat det samme kosta TA. Men Leeds hadde ikke penger til å kjøpe tilbake TA

Sydhagen

Quote from: h.b on November 12, 2010, 14:32:53

Fordi pengene på en mystisk måte blir borte fra klubben. 6 mill pund for Delph. Og akkurat det samme kosta TA. Men Leeds hadde ikke penger til å kjøpe tilbake TA

Vil ikke de pengene dukke opp på neste regnskapsår som legges frem?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Ifølge Bates ( ::)) så har vi ikke fått ett eneste pund for Delph ennå  :D Hvilken businessmann han er denne karen!!

Promotion 2010

Quote from: Alta-White on November 12, 2010, 14:40:34

Ifølge Bates ( ::)) så har vi ikke fått ett eneste pund for Delph ennå  :D Hvilken businessmann han er denne karen!!

Vi hadde ikke fått penger på et gitt tidspunkt! Og skaden til Delph utsatte nok betalingene, men regn med at denne Mr Bates er en god forretningsmann.  ;)
Min første Leeds-kamp:

DenHviteYeboah

Quote from: Promotion 2010 on November 12, 2010, 14:44:17
Quote from: Alta-White on November 12, 2010, 14:40:34

Vi hadde ikke fått penger på et gitt tidspunkt! Og skaden til Delph utsatte nok betalingene, men regn med at denne Mr Bates er en god forretningsmann.  ;)
Det er fantastisk at du har slik tro på gnomefar...gratulerer ;D

Cherry

er sant ift Delph faktisk. Han måtet spille ett visst antall kamper, som i sin tur
"trigget" trappetrinn med utbetalinger til Leeds på overgangssummen.

Noen som vet hvordan det står til med han/Er han spillbar igjen?

Promotion 2010

Quote from: cherry on November 12, 2010, 15:07:09
er sant ift Delph faktisk. Han måtet spille ett visst antall kamper, som i sin tur
"trigget" trappetrinn med utbetalinger til Leeds på overgangssummen.

Noen som vet hvordan det står til med han/Er han spillbar igjen?

Januar på det tidligste! ..........visstnok!
Min første Leeds-kamp:

Per-Stian