Marketing av klubben

Started by jarle, November 24, 2010, 16:10:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Hvorfor er ikke Leeds United offiselt på Facebook...blant annet.

Barcelona
AC Milan
de fleste andre bruker det nå som marketing tool,

De legger ut lagoppstillinger, bilder etter matcher, filmer fra gamle dager etc...
De kommuniserer med fansen... skaper engasjement og tilhørlighet...

Desverre føler jeg at jeg ikke betyr en dritt for Leeds U selv om jeg bruker mer tid og krefter på de enn noe annet brand eller "produkt" i verden...

eneste er denne gjengen her på forumet... som skaper litt glede og iritasjon om hverandre.

Tenk om vi som fans kunne kommuniserte med spillere, ledelse via Facebook eller annet, følt at vi betydde noe,..

Noen trenger å våkne opp på ER.

Vi må rekrutere nye fans over hele verden som skal kjøpe drakter osv... vi på 40 pluss blir snart for gamle for sånt ;-)

Promotion 2010

Godt poeng, jarle.

Har flere noen andre poeng så poster vi dem her og presenterer dem for Bates eller fremmer dem for nye eiere når de kommer.

Faktum er at det kommer opp noen virkelige gode ideer fra flere her - som faktisk kunne vært realisert i virkeligheten.

Thom Kerwin har vel en Twitter-side og der finne rvi vel også folk fra lokalavisene. Mens noe offisielt finner vi neppe.

Personlig er jeg litt skuffet over web-siden til LU som av og til ser ut til å være skrevet av en 5-åring! Mye skrive- og setningsfeil der.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Hva med å bruke treningsleier og kamper før seriestart litt smart...

Treningsleir i Munchen... remake of the 75 final.. mer Old Boys match...
osv... Vi kan dra til Torino hvor Leeds er godt likt pga The Gentle Giant...

Bli mer moderne i markedsføringen...PR..

Alle husker Leeds som er viktige i fotball i verden for de var unge når vi var blant de beste i verden...

Virker ikke på meg som vi har noe tanker i det hele tatt i Leeds U...

Leeds United TV... f**king great... de andre lagene har egne TV kanaler for faen... vi har noe møkk på internett.

Evig Pint

Gode poenger, og som markedsføringsstudent finner jeg dette veldig interessant! På tide å tenke nytt og modernisere markedsføringen. Viktig skape en Leeds profil. Vi skal f.eks. spille i helhvitt, alt annet er tull etter min mening.

Sosiale medier: Her må Leeds komme på banen, dette er nåtiden og fremtiden innenfor kommunikasjon. Facebook, twitter osv.

Begynne å legge litt mer tanke bak preseason som Jarle nevner.. På sikt bør også Asia og andre markeder være aktuelle.

Også enig med det du sier om hjemmesiden Promo, ikke veldig imponert over den!

Auren nevnte jo dette med logokonkurranse blant fansen, det var også et veldig godt forslag. Det hadde skapt blest, samt klubben hadde garantert fått inn mange gode forslag. Den nye fanslogoen som kom fra klubben nå var jo direkte amatørmessig desverre. Og den skal være felles for alle fanbaser? Huff...

Marching on together

auren

Quote from: jarle on November 24, 2010, 18:03:52

Alle husker Leeds som er viktige i fotball i verden for de var unge når vi var blant de beste i verden...

Leeds United TV... f**king great... de andre lagene har egne TV kanaler for faen... vi har noe møkk på internett.

LUTV er faktisk et meget bra produkt, og har denne sesongen vært banebrytende med å sende direkte pay per view kamper fra Elland Road. Dette har ingen andre klubber i de øverste divisjonene gjort / fått tillatelse til å gjøre. Er ikke de andre klubbenes "Tv-stasjoner" også internettbaserte? Det er ikke akkurat riksdekkende tv!

Ellers så synes jeg ideen din er bra den jarle. Jeg tror ikke akkurat LUFC har noen merkevaresjef. Eller en markedssjef for den saks skyld (ihvertfall ikke en dugende en). Men for å unnskylde klubben så har vi vært på en sammenhengende økonomisk nedtur siste 7-8 årene så det har ikke akkurat vært førstepri. Nå som økonomien begynner å bli bedre så har vi en eier som ikke ser verdien av å tenke verken strategisk eller langsiktig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Auren;
Ã... si at vi har en eier/styreformann som ikkje ser verdien av å tenke verken strategisk eller langsiktig, er vel ikkje riktig!?

Greit å vere uenig med strategien og ha andre synspunkt, men i rettferdighetens navn har vel Bates jobbet langsiktig med å etablere LUTV, Billys Bar, Howards, The New Pavillion, Catering (kåret til Yorkshires beste), kurs/konferanse osv for å gjere klubben meir 24/7 og ikkje berre "open on matchday only".
I tillegg er det planer om utbygging/rehabilitering av stadion, kjøpesenter, nattklubb, hotell osv.
Alt dette er vel for å sikre ein solid økonomisk plattform for framtida.

Men, for all del det er nok mykje å ta tak i marknadsføringsmessig for den rette personen.
Ikkje minst mange gode forslag her på forumet.
Det er utruleg viktig for fansen og føle seg som ein del av klubben, og akkurat det har ikkje vert Bates sterkeste side...
COME ON LEEDS !!

auren

Jeg er helt enig her Tom, men jeg tenkte mer på merkevaren "Leeds United", som jarle påpekte. Det å la fansen føle seg inkludert er jo et fremmedord dessverre.

auren

lojosang

Selge engelsk fotball i Tyskland høres ut som en litt rar plass å starte, da, må jeg si. Eller selger de Store Stygge store mengder effekter i sentraleuropa også?
- Leif Olav

Per-Stian

Godt forslag, Jarle!

Ã... bygge merkevare via Facebook kan vere veldig lønnsomt, sett i forhold til investeringa. Norwegian har over 80.000 "medlemmer" på deira FB-side og har seld mykje billettar gjennom å marknadsføre seg der. I tillegg kjem aukt verdi av og kjennskap til merkevaren. Samstundes er dette ein fin kanal for kundar å dele sine meiningar - heile døgeret - utan å måtte vente i telefonkø eller sende brev til selskapet.

Eg har ikkje det eksakte investeringsbeløpet til Norwegian i hovudet, men det er overhovud ikkje kostbart. Det kan for eksempel koste cirka 300.000 å setje opp ei relativt enkel og salgbar FB-side. I tillegg må minst eitt årsverk drifte sidene i ein startperiode. Det er enkelt og effektivt å legge ut lenker til eiga heimeside der ein kan lokka med "Facebook-rabatt" på billettar og supporterutstyr. Ein kan også legge ut eksklusive nyheiter, eller teaserer, på Facebook for å lokke fleire brukarar til heimesidene. Då kan ein legge fram høge besøkstala for sponsorar og slik sett kunne tjene meir på sal av annonseplassar på heimesida.

Eg må også nemne at det er enkelt for eit føretak å måle trafikken frå FB til eigne heimesider slik at ein til ei kvar tid kan sjå kor godt eller dårleg dei ulike kampanjane fungerer.

jarle

Quote from: lojosang on November 24, 2010, 20:04:36
Selge engelsk fotball i Tyskland høres ut som en litt rar plass å starte, da, må jeg si. Eller selger de Store Stygge store mengder effekter i sentraleuropa også?

My GOD!!! du er en raring...

Det var en ide... ikke noe jeg har tenkt veldig hardt på... var det det eneste du kunne få deg til å melde utifra innlegget.... Altid en grunn til å si nei...

Nei til V stil
Nei til skøyting...

Du virker på meg som en erke nordmann... la oss ha det som det er ... det er tryggest slik!

jarle

Quote from: auren on November 24, 2010, 19:01:06
Quote from: jarle on November 24, 2010, 18:03:52

LUTV er faktisk et meget bra produkt, og har denne sesongen vært banebrytende med å sende direkte pay per view kamper fra Elland Road. Dette har ingen andre klubber i de øverste divisjonene gjort / fått tillatelse til å gjøre. Er ikke de andre klubbenes "Tv-stasjoner" også internettbaserte? Det er ikke akkurat riksdekkende tv!

Ellers så synes jeg ideen din er bra den jarle. Jeg tror ikke akkurat LUFC har noen merkevaresjef. Eller en markedssjef for den saks skyld (ihvertfall ikke en dugende en). Men for å unnskylde klubben så har vi vært på en sammenhengende økonomisk nedtur siste 7-8 årene så det har ikke akkurat vært førstepri. Nå som økonomien begynner å bli bedre så har vi en eier som ikke ser verdien av å tenke verken strategisk eller langsiktig.

auren

Man U TV og Chelsea TV er kanaler på SKY SPORT...
Inter og JUventus har det samme i Italia og sikkert fler

Så det er ikke internett TV... men nå er jo streaming fremtiden og ikke kabel..så...

newsome

Quote from: Promotion 2010 on November 24, 2010, 17:23:46
Godt poeng, jarle.

Har flere noen andre poeng så poster vi dem her og presenterer dem for Bates eller fremmer dem for nye eiere når de kommer.

Faktum er at det kommer opp noen virkelige gode ideer fra flere her - som faktisk kunne vært realisert i virkeligheten.

Thom Kerwin har vel en Twitter-side og der finne rvi vel også folk fra lokalavisene. Mens noe offisielt finner vi neppe.

Personlig er jeg litt skuffet over web-siden til LU som av og til ser ut til å være skrevet av en 5-åring! Mye skrive- og setningsfeil der.

Utrolig,men for en gangs skyld enig med deg Promo.
De offisielle hjemmesidene til Leeds U er lite spennende og dårlig. Ikke bare dårlig språk, men rett og slett lite spennende. Trengs en oppgradering der!!!!!  

DenHviteYeboah

Quote from: newsome on November 24, 2010, 23:39:14
Quote from: Promotion 2010 on November 24, 2010, 17:23:46
Godt poeng, jarle.

Utrolig,men for en gangs skyld enig med deg Promo.
De offisielle hjemmesidene til Leeds U er lite spennende og dårlig. Ikke bare dårlig språk, men rett og slett lite spennende. Trengs en oppgradering der!!!!!  
Enig i dette.Tror dessverre at det er slik at man får det man betaler for...hvis man hadde satset på denne siden,hadde man vel ansatt en topp IT-person?Hvis det er feks slik at en eller annen uten noen form for spesiell kompetanse drifter denne siden så er det vel naturlig at den blir som den blir..?
Jarles punkter er meget bra!Bare dette med å få omtale er jo et helt essentielt poeng.Vi må vel dessverre innrømme at markedsføringsavdelingen hos scum har gjort en meget bra jobb de siste 30 årene...?hele tiden sørget for å være i media.Selvfølgelig hjelper det jo også at mange journalister dessverre støtter dette laget...tror nok denne klubben må slutte å stå å vente på omtale.Det trengs en aktiv markedsføring-også her i Norge!Hvorfor har ikke LUSCOS arrangert kamp i Norge med gamle stjerner?Er dette for dyrt?Det er vel sikkert mange her inne som har kontakter med næringslivet?Tror dette hadde medført omtale..
Et annet spørsmål:når alle de gode tankene fra dette forumet frem til klubben????

lojosang

Noen større ekspert på på å skaffe medieomtale enn Ken Bates kan vi vel neppe få.  ;D
Så spørs det bare om det stemmer at all PR er god PR.

Facebook og Twitter høres vel og bra ut. Det kan sikkert få oss som allerede er frelst til å bruke litt ekstra pund i ny og ne, og trege folk som går med en Leeds-fan i magen kan nok helt sikkert bli gitt det ekstra sparket som skal til for å reise seg og bekjenne sin tro. Dette burde vel hjeller ikke være mer kostbart enn at klubben skulle kunne tjene det inn igjen rimelig greit.

Men for å vinne nytt land og nye supportere som ikke har noen tilknytning til klubben fra før er det nok dessverre kun suksess som hjelper. All verdens markedsføringsbudsjetter kan neppe gjøre noe med det. Noen som husker Ruud og Rye barberhøvler?  ::)

Det hjemmesiden til LUFC først og fremst trenger er kompetente journalister heller enn en IT-avdeling. Eller et grammatikkurs og en ny stavekontrollfunksjon. More shit, less wrapping.
- Leif Olav

jarle

Quote from: lojosang on November 25, 2010, 10:59:58
Noen større ekspert på på å skaffe medieomtale enn Ken Bates kan vi vel neppe få.  ;D
Så spørs det bare om det stemmer at all PR er god PR.

Facebook og Twitter høres vel og bra ut. Det kan sikkert få oss som allerede er frelst til å bruke litt ekstra pund i ny og ne, og trege folk som går med en Leeds-fan i magen kan nok helt sikkert bli gitt det ekstra sparket som skal til for å reise seg og bekjenne sin tro. Dette burde vel hjeller ikke være mer kostbart enn at klubben skulle kunne tjene det inn igjen rimelig greit.

Men for å vinne nytt land og nye supportere som ikke har noen tilknytning til klubben fra før er det nok dessverre kun suksess som hjelper. All verdens markedsføringsbudsjetter kan neppe gjøre noe med det. Noen som husker Ruud og Rye barberhøvler?  ::)

Det hjemmesiden til LUFC først og fremst trenger er kompetente journalister heller enn en IT-avdeling. Eller et grammatikkurs og en ny stavekontrollfunksjon. More shit, less wrapping.

Vel i business er det 3 type kunder...

Eksisterende
Gamle
Nye

Leeds kunne jo begynt å behandle de 2 første kategoriene på en bedre måte så skal du se at det er penger og tjene.

Mange sovende Leeds fans rundt omkring... var selv en slik på 80 tallet når vi var som "best"

Nye er tildels kun mulig å få via suksess på banen...

abbe

Jeg følger med på NHL og de er jo en generasjon foran i hvertfall championship fotball på slikt.

NHL + klubbene er på facebook og twitter og legger ut drøssevis med klipp, konkuranser. For alle klubbene kan man se "Game in six" gratis på web sidene, interjuver, morsomme klipp, kommentarer osv. osv.

For en ussel 100 lapp har jeg kjøpt NHL GameCenter premium til iPad og iPhone. Der får man se alle mål fra kampene + situasjoner som hits, utvisninger, bra skudd og redninger osv. Alt av tabeller, player stats osv. er selvsagt med. Er usikker på om man kan se kampene live..

Se f.eks. her: http://itunes.apple.com/us/app/nhl-gamecenter-2010-premium/id399294123?mt=8

Hadde glatt vært villig til å betale for noe liknende for Leeds/npc.

Men som sagt, mengden gratis info/video/nyheter osv. fra klubbene er imponerende.

For Leeds sin del er man henvist til LUTV som virker som å være en svært ustabil tjeneste og med et video arkiv som er så dynget ned i DRM at man kan være sikker på at man ikke kan få glede av arkivet. Svært skuffende!

Det later til at engelsk fotball er opptatt av å nå ut til færreste mulig, bare til hardcore fans som betaler hva som helst for å støtte laget. Synd at de ikke forsøker å favne videre. Enig med jarle, Leeds later til å sitte fast i gårsdagens medieverden.

Og hvordan klarer gjennomkommersialisert USA idrett seg uten kjip reklame på drakktene? Tenk å kunne kjøpe en Leeds drakt uten reklame for et lugubert reisebyrå smurt over hele brystet.

jarle

Quote from: abbe on November 25, 2010, 13:54:43
Jeg følger med på NHL og de er jo en generasjon foran i hvertfall championship fotball på slikt.

NHL + klubbene er på facebook og twitter og legger ut drøssevis med klipp, konkuranser. For alle klubbene kan man se "Game in six" gratis på web sidene, interjuver, morsomme klipp, kommentarer osv. osv.

For en ussel 100 lapp har jeg kjøpt NHL GameCenter premium til iPad og iPhone. Der får man se alle mål fra kampene + situasjoner som hits, utvisninger, bra skudd og redninger osv. Alt av tabeller, player stats osv. er selvsagt med. Er usikker på om man kan se kampene live..

Se f.eks. her: http://itunes.apple.com/us/app/nhl-gamecenter-2010-premium/id399294123?mt=8

Hadde glatt vært villig til å betale for noe liknende for Leeds/npc.

Men som sagt, mengden gratis info/video/nyheter osv. fra klubbene er imponerende.

For Leeds sin del er man henvist til LUTV som virker som å være en svært ustabil tjeneste og med et video arkiv som er så dynget ned i DRM at man kan være sikker på at man ikke kan få glede av arkivet. Svært skuffende!

Det later til at engelsk fotball er opptatt av å nå ut til færreste mulig, bare til hardcore fans som betaler hva som helst for å støtte laget. Synd at de ikke forsøker å favne videre. Enig med jarle, Leeds later til å sitte fast i gårsdagens medieverden.

Og hvordan klarer gjennomkommersialisert USA idrett seg uten kjip reklame på drakktene? Tenk å kunne kjøpe en Leeds drakt uten reklame for et lugubert reisebyrå smurt over hele brystet.

Er det noe Americanos kan er det marketing...  mye å lære!!!

lojosang

Det klarer de vel ved å tenke kynisk kommersielt. Kommer det for få tilskuere på kampene flytter man bare laget til en ny by. I tillegg har man stabilitet i form av at det er det kommersielle som avgjør opprykk og nedrykk. Tipper jeg.

For å spinne videre på Jarle sin post også, så er det som kjent langt billigere å beholde sine gamle kunder enn å skaffe seg nye. Men det gjelder å få sine gamle kunder til å bruke mest mulig penger. Så hva kan klubben gjøre for å skvise mer dinarer ut av sine fans rundt i verden slik at de ØNSKER å bruke mer av sine midler på Leeds?

Videreutvikling av LUTV bør være førsteprioritet. TV-rettigheter til direktevisning hadde av kamper er vel den store våte drømmen for de fleste av oss, men blir nok vanskelig så lenge det er FL eller FA som framforhandler TV-avtalene. De som har betalt ågerpriser for enerett på et produkt ser sjelden med blide øyne på at andre gir bort eller selger samme produktet i deres marked.
- Leif Olav

Promotion 2010

Kom med flere forslag her både menigmann og dere som driver innen promotering, reklame og marketing!

Så sakser en eller annen det sammen og presenteres som et konstruktivt innspill fra LUSCOS!

Det går vel an...  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

abbe

Quote from: lojosang on November 25, 2010, 14:52:01

Det klarer de vel ved å tenke kynisk kommersielt. Kommer det for få tilskuere på kampene flytter man bare laget til en ny by. I tillegg har man stabilitet i form av at det er det kommersielle som avgjør opprykk og nedrykk. Tipper jeg.

Det er ikke opprykk/nedrykk slik vi kjenner det. NHL "eier" jo pr. def. lagene, de er franschisse tagere. Noen lag som ikke har fått hjulene til å gå rundt har blitt flyttet, det stemmer. Det er vel mer et rent underholdningsprodukt enn religionsutøvelse som vi driver med :-) Veldig ulikt den europeiske modellen uansett.

Men det som er himla bra, er at lagene har et lønnstak for laget totalt og en max pr. spiller. Når sesongen starter er over halvparten av lagene reelle utfordrere til tittelen. Det gir en utrolig mye mer spennende liga enn PL der man vet hvem som vinner de neste 5 årene eller så, eller enda verre Tippeligaen der man egentlig ikke trenger å avvikle en eneste kamp det er bare å sende gullet rett til Trondheim. Forstår det slikt at UEFA nå tenker i liknende baner, med i hvertfall å sette visse grenser for hvor mye lån og store underskudd man kan ha på driften. Tror det er lurt hvis man skal opprettholde fotballens popularitet.

Jon R

Bra tråd!

Markedsføring, reklame, facebook, hjemmeside.... Mange bekker små kan gjøre en stor å, men det viktigste er jo ikke nevnt...

Hvordan har egentlig engelsk fotball ( og etterhvert annen internasjonal fotball) fått den statusen den har i Norge idag? Jo via Rikskringkastingen og tippekampen til dagens kommersielle TV kanalers voldsomme satsing på fotball fra fjern og nær! Det er derfor kun en ting som virkelig monner: Leeds United må tilbys inn i stua til folk via TVruten så ofte som overhodet mulig!

Mine 2 enkle råd til klubben er derfor:
1) Slutt å motarbeide Sky Sports og andre sentrale aktører som er villige til gjøre jobben for oss!! Effekten av TV sendte kamper er uvurderlig og den eneste måten å virkelig rekruttere massene der ute. Uttalelser som at "Leeds taper penger på TV sendte kamper" er dermed stupide, kortsynte og direkte Leedsfiendtlige.  :-[

2) I tillegg vil jeg råde klubben til å spille på lag med og understøtte alle gode krefter som er villige til å markedsføre klubben helt gratis, som de uavhengige supporterunionene i og utenfor øyriket. La kort og godt klubben fremstå som åpen, gjestfri og inkluderende overfor alle som ønsker å assossieres med den.  :)
Jon R.

lojosang

Punkt to burde være en selvfølgelighet. Det er det dessverre ikke.

Punkt 1 tror jeg faktisk Bates har rett i. Det er ikke vi som bor utenfor England som er den viktigste bidragsyteren til Leedskassa. Det er engelskmennene. For å sette det på spissen hjelper det fint lite for Leeds om Three Lions og Sportsbaren selger mer øl og LUSCOS får 100 nye medlemmer hvis klubben mister opp mot 10000 tilskuere på at en kamp spilles på ugunstige tider men vises på Sky.

Norske klubber klager på akkurat det samme. Lillestrømfansen bestod av EN student på mandagskampen mot Haugesund i protest mot mange sene mandagskamper. Her må vi være edruelige nok til å skille egne ønsker om å se laget vårt så ofte som mulig her borte fra den økonomiske realiteten i England
- Leif Olav

jarle

Quote from: lojosang on November 25, 2010, 18:54:39

Punkt 1 tror jeg faktisk Bates har rett i. Det er ikke vi som bor utenfor England som er den viktigste bidragsyteren til Leedskassa. Det er engelskmennene. For å sette det på spissen hjelper det fint lite for Leeds om Three Lions og Sportsbaren selger mer øl og LUSCOS får 100 nye medlemmer hvis klubben mister opp mot 10000 tilskuere på at en kamp spilles på ugunstige tider men vises på Sky.

Norske klubber klager på akkurat det samme. Lillestrømfansen bestod av EN student på mandagskampen mot Haugesund i protest mot mange sene mandagskamper. Her må vi være edruelige nok til å skille egne ønsker om å se laget vårt så ofte som mulig her borte fra den økonomiske realiteten i England

fortell det til Man U ,... at de millioner av fans i utlandet som kjøper draktene deres ikke er så viktige.... HALLO!!!! 

hvorfor tror du Man U og Chelski drar til USA og Asia... for morro skyld eller for å tjene penger?

Jon R

Mener du virkelig dette?

Hvordan ble du Leeds supporter, lojo? Fordi du så Leeds live på Elland Road? Bidrar du bare til klubbkassa når du er fysisk tilstede på fotballkamp? Selv kickstartet min tid som Leeds supporter en mai dag i 75 da jeg via NRK så Leeds tape for M Munchen. 35 år senere har jeg brukt mye penger direkte  klubben gjennom  supportereffekter, LUTV og selvfølgelig kamper i England. Hadde jeg bare lest om kampen kan jeg forsikre deg om at det ikke hadde hatt samme effekt..

Hvordan har du tenkt vi skal rekruttere nye supportere i Asia,  Australia, Afrika? Hvis 100 000 mennesker utenfor England bruker 500 kr i året på klubben er det 50 mill alene. Selv bruker jeg minst en tusenlapp i året når jeg ikke er i England, og da er LUSCOS avgiften ikke medregnet.  Det er med andre ord ikke småpenger vi snakker om her.. :)

Et lag fra norsk tippeliga vil naturligvis aldri kunne få samme appell verden over som en "oppvåknet" tradisjonsrik klubb fra England, det er jeg sikker på at du skjønner...
Jon R.

auren

Quote from: Jon R on November 25, 2010, 20:10:54

Mener du virkelig dette?

Hvordan ble du Leeds supporter, lojo? Fordi du så Leeds live på Elland Road? Bidrar du bare til klubbkassa når du er fysisk tilstede på fotballkamp? Selv kickstartet min tid som Leeds supporter en mai dag i 75 da jeg via NRK så Leeds tape for M Munchen. 35 år senere har jeg brukt mye penger direkte  klubben gjennom  supportereffekter, LUTV og selvfølgelig kamper i England. Hadde jeg bare lest om kampen kan jeg forsikre deg om at det ikke hadde hatt samme effekt..

For å sette det litt på spissen: Hvor mange 8-10 åringer i Norge vil bli eksponert for Leedskamper som går på Sky Sports mandagskvelder klokken 2045? Og i tillegg snakker vi her om nivå 2 i England - Leeds spiller ikke akkurat såååå sexy fotball, gjør vi vel? Det blir helt feil å sammenligne med tv-sendinga på 70-tallet da NRK var eneste alternativ og Leeds var Englands beste lag.

Når Leeds forhåpentligvis rykker opp til PL vil pengene vi mottar ved direktesendinger + penger fra tv-avtalen generelt, være så høye at det kompenserer fint for 5000 mindre tilskuere fra tid til annen. På nest øverste nivå derimot stiller saken seg litt annerledes.

Her er jeg enig både med Bates og lojo!

auren

lojosang

Quote from: jarle on November 25, 2010, 19:13:25

fortell det til Man U ,... at de millioner av fans i utlandet som kjøper draktene deres ikke er så viktige.... HALLO!!!!  

hvorfor tror du Man U og Chelski drar til USA og Asia... for morro skyld eller for å tjene penger?

Det kan kanskje ha noe med å gjøre at de spiller i CL hver sesong? Skal Tromskraft bruke samme markedsføringsstrategi og leve etter de samme økonomiske prisnipper som GE? Eller skal de først og fremst pleie sine lokale kunder og vokse gradvis? Man har fått med seg at vi var i tredjedivisjon forrige sesong?

Dere prøver å selge en Trabant som en Rolls Royce. Det er trist, men det er også en realitet.
- Leif Olav

lojosang

Mener du virkelig dette?

Selv kickstartet min tid som Leeds supporter en mai dag i 75 da jeg via NRK så Leeds tape for M Munchen.

Nå syns jeg du skal prøve å lese noe du har skrevet selv igjen Jon. ;D
Se hva du har skrevet her.

Du så en europakøppfinale.
Vi SKAL ikke prøve å kapre fans i "Asia, Australia, Afrika" som 2.divisjonsklubb. I nedgangstider er det da gjengs taktikk å satse på kjerneområdene sine? Vi skal opp igjen i det gode selskap. SÃ... kan vi vurdere om det har noe for seg å hive penger etter de lukrative supportermarkedene i Afrika.

Det burde være nok av KRITIKKVERDIGE ting å kritisere Bates for om vi ikke skal framstille fravær av Sky-Sportskamper borte mot Preston tett oppunder midnatt en mandagskveld som et tapssluk.
- Leif Olav

jarle

Ser ut som endel her har missforstått kraftig...

Leeds er en sovende gigant...
vi må ta vare på enhver mulighet til å holde Leeds som brand gående.. og da er selvsagt FA cup, mot Man U og Spurs, opprykkskamper, Sky kamp på mandag kveld... fanatstiske muligheter til dette...

Eller mener dere at vi skal gå i hi til vi er i PL igjen...

Ingen ting er kraftiger når det gjelder effekt enn TV..

Selv en idiot som har vært med på et dustete reality show blir jo superkjendis... det viser kraften i dette mediet...

Og vi ble selv solgt for nesten 40 år siden via tippekamper og fotballkort... Goal og Shoot!...

Men nå er ikke dette så viktig lengre ifølge forumets marketing guruer...

I say MAD MEN!!

Jon R

Quote from: lojosang on November 25, 2010, 22:05:22

Mener du virkelig dette?

Selv kickstartet min tid som Leeds supporter en mai dag i 75 da jeg via NRK så Leeds tape for M Munchen.

Nå syns jeg du skal prøve å lese noe du har skrevet selv igjen Jon. ;D
Se hva du har skrevet her.

Du så en europakøppfinale.
Vi SKAL ikke prøve å kapre fans i "Asia, Australia, Afrika" som 2.divisjonsklubb. I nedgangstider er det da gjengs taktikk å satse på kjerneområdene sine? Vi skal opp igjen i det gode selskap. SÃ... kan vi vurdere om det har noe for seg å hive penger etter de lukrative supportermarkedene i Afrika.

Det burde være nok av KRITIKKVERDIGE ting å kritisere Bates for om vi ikke skal framstille fravær av Sky-Sportskamper borte mot Preston tett oppunder midnatt en mandagskveld som et tapssluk.

Her er vi virkelig på ulike planeter, gutter. Ã... si nei til det mest kraftfulle mediet som finnes når vi trenger det som mest....

Dette handler slett ikke bare om mandagskamper, men at en "diplomat" som Bates legger seg ut med de gode kreftene (Sky) som kan bringe oss ut til alle verdensdeler.... Trøste og bære...

Sitat Ken Bates: “We have had five [televised] out of 13. We think we have had more than our fair share. The majority of the money is shared out to all 72 clubs and so the small clubs gain at the big clubs’ expense and we are getting a bit tired of it.
“We have had discussions already about other matches at Elland Road, of which I am not going to go into detail, but we have made it quite clear that there is a limit for us to sacrifice.
“It affects our budget. We budgeted for 25,000 gates, which rose to 26,700, but now after the Cardiff game we are marginally over the 25,000 and it is not fair and we are making a fuss about it.”
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/8089893/Leeds-chairman-Ken-Bates-on-collision-course-with-Sky.html

Og Lillestrømfansen protest dreide seg naturligvis ikke om at Lillestrøm var på TV, men at de for n`te gang måtte reise langt av sted på en mandag for se laget sitt spille...
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10027280

Jon R.

lojosang

Nei, vi er nok på samme planet, bare i forskjellige tiår. Dere sammenligner europakøppfinaler på NRK i en tid hvor det var eneste tilgjengelige kanal og man fikk fotballkamp kun en gang i uka med dagens hundrevis av kanaler, ti kamper å velge mellom hver dag. Og da tror dere åtteårige ivorianere og Uddevallister vil velge kampen mellom Cardiff og Leeds i annendivisjon og bli helfrelst?
- Leif Olav