KAMP: vs LEICESTER CITY, 26/12 2010

Started by Promotion 2010, December 22, 2010, 10:33:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

testo

Dette kunne ha godt mye værre om vi ikke hadde vært litt i driven og scora 2 først.
Hadde dette vært for noen mnd siden så hadde vi sikkert fått både 3 og 4 i ræva uten selv og score.
I den formen vi er i nå så er det ikke noen som får 3 poeng fra oss, og det gjenstår over 20 kamper igjen å spille og med litt forsterkninger her og der så har vi minst PO plassen, men tror dette går veien rett opp i PL.
Nå venter 2 hjemmekamper og forhåpentligvis 6 poeng som fører oss opp på direkte plass igjen.......

MOT
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Quote from: Promotion 2010 on December 26, 2010, 18:31:09
http://www.xscores.com/soccer/Results.jsp?sport=1&countryName=ENGLAND&leagueCup=L&leagueName=CHAMPIONSHIP&seasonName=2010%2F2011&groupBy=4&viewLast=10&result=5

Siste 10 kampene gir oss klar ledelse i CCC!    ;D

Som også viser at 2-2 borte mot Leicester er et godt resultat. Selvsagt bittert i kveld, men poeng her kan være et nøkkelpoeng (av mange) over en hel sesong.

Blir ikke overrasket om Revene er en del av play off-mobben i mai.
Marching on together!

larss

Når du leder 2-0 20 min. før slutt så er dette langt i fra bra nok. Gi meg kynisme og det må handles et par defensive rævhøl bokstavlig talt skal dette gå.

LarsS, som ikke er fornøyd
LarsS

Sølvreven

Ok. Skuffelsen over 2 tapte poeng har lagt seg. Men fytterakkern så jeg misliker de j... revene. Mulig jeg må skifte ut Nicket mitt.....  ;)

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Stephenjazz

Quote from: larss on December 26, 2010, 18:42:14
Når du leder 2-0 20 min. før slutt så er dette langt i fra bra nok. Gi meg kynisme og det må handles et par defensive r****l bokstavlig talt skal dette gå.

1 poeng er da bra borte mot Leicester. Ikke mange som kommer til å ta poeng der. Naturligvis er det bittert å kaste bort en 2-0 ledelse. Både mot Burnley og Swansea har vi henta igjen en ledelse, sånt jevner seg ut over sesongen
Det blir aldri umoderne å vinne

Jørn Egil

Quote from: Stephenjazz on December 26, 2010, 18:49:46
Når du leder 2-0 20 min. før slutt så er dette langt i fra bra nok. Gi meg kynisme og det må handles et par defensive r****l bokstavlig talt skal dette gå.

1 poeng er da bra borte mot Leicester. Ikke mange som kommer til å ta poeng der. Naturligvis er det bittert å kaste bort en 2-0 ledelse. Både mot Burnley og Swansea har vi henta igjen en ledelse, sånt jevner seg ut over sesongen
Slikt jevner seg ikke til slutt. De gode laga har evnen til å få jevne kamper til sin fordel og motsatt med de dårlige. Det er ofte det som skiller gode å dårlige lag. Flaks og uflaks jevner seg ut men jeg vil ikke si at å vinne eller å tape kamper er flaks eller uflaks

ØBS

LUSCOS-hilsen
ØBS

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

ØBS

Quote from: ingar-br on December 26, 2010, 17:28:47
Fantastisk å høre MOT synges i bakgrunnen. Trodde det var bortekamp jeg?

Var der i påsken for halvannet år siden sammen med Rune R, Trygve, Kjell Skjerven, Per Stian og White Rose.  Samme da...

Hørte ikke noen andre enn Leeds-supporterne da heller...
LUSCOS-hilsen
ØBS

SuperLeeds!

Quote from: Sølvreven on December 26, 2010, 18:48:00
Ok. Skuffelsen over 2 tapte poeng har lagt seg. Men fytterakkern så jeg misliker de j... revene. Mulig jeg må skifte ut Nicket mitt.....  ;)

Istemmes! Hva med Sølvpilen?

samadhi

Skuffende å gi fra seg en 2-0 ledelse, men vi vet hvor fort dette skjer i denne divisjon. Hvor mange gange har det ikkje skjedd før i år at vi enten har rotet det bort selv, eller har hentet tilbake etter å ha ligget under.

Er fornøyd med uavgjort og at vi nok en gang ikke taper. Håper Grayson rokkerer litt på laget til neste kamp, så vinner vi. Håper på Sommatime igjen  :)
marching on together,
derudaf forever...

p0ndus

Godt fornøyd med  bortepoeng her :). Blir en etterkampenprett her også :)

Woody

Greit nok å ikkje vere 100% fornøgd med 1 poeng,men å skrika etter kynisme og nye defensive spelarar etter dette er å ta i syns eg.Det var fks vår eminente keeper som ordna straffe og redusering....Likte ellers bytta til SG i dag,satsa offensivt og ville ha tre poeng.Likar dette bedre enn kynisme gjennom ein heil kamp,så får vi heller godta at det vert 1 poeng mot lag som fks Leicester.
LIFE IS LEEDS

Andersen

1. poeng greit , når vi vet hvordan vi har slitt mot Leicester tidligere . LEEDS4EVER

testo

Leicester City manager Sven-Goran Eriksson was pleased with his side's character following their 2-2 draw with Leeds.

The Foxes had to come from two goals down to earn a point in the Championship clash at the Walkers Stadium, after Max Gradel and Robert Snodgrass struck for the Whites.

City pulled one back when Paul Gallagher fired home a penalty after Kasper Schmeichel brought down Darius Vassell in the area, receiving a yellow card in the process.

And Andy King hit a superb volley to level the scores in the 76th minute to earn his side a point.

Eriksson said: "We didn't start very well, we did not pass and we were not very good. Leeds were very aggressive in the first half and did not allow us to play our normal game.

"The good thing was we showed we could fight in the second half and that is why we did not lose the game.

"We showed a lot of character. It was good to come back from 2-0 down against a very good football team.

"I've seen the (King's) goal on the video and it was a fantastic strike, very, very good, top class."

On transfer rumours linking King with a move away from the club, he added: "I've heard rumours, but there is nothing concrete, there is nothing on the table. Let's hope it remains like that. We want to keep him."

Leeds reaction

Leeds boss Simon Grayson was left ruing a mistake in the build-up to Leicester's first goal, but admits he would have taken a point before kick-off.

He added: "I thought that until their first goal we were in control of the game. We were dominating it, passing it around and I don't think Kasper Schmeichel had a save to make.

"We got our deserved lead and looked like we could extend that. Unfortunately we made one mistake which contributed to the penalty and that gave Leicester the momentum to try and get back into it.

"But before the game we would have settled for a point because this is a difficult place to come to. They have some top players and are undefeated here under Sven -Goran Eriksson."

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6616767,00.html

Top Rated Players Player    Rating    Club

Andy King            8.0    Leicester
Andy O'Brien    8.0    Leeds
Max Gradel    8.0    Leeds
Neil Kilkenny    8.0    Leeds
Snodgrass    7.8    Leeds
Terje

flynn

Quote from: testo on December 26, 2010, 23:41:19
Leicester City manager Sven-Goran Eriksson was pleased with his side's character following their 2-2 draw with Leeds.

The Foxes had to come from two goals down to earn a point in the Championship clash at the Walkers Stadium, after Max Gradel and Robert Snodgrass struck for the Whites.

City pulled one back when Paul Gallagher fired home a penalty after Kasper Schmeichel brought down Darius Vassell in the area, receiving a yellow card in the process.

And Andy King hit a superb volley to level the scores in the 76th minute to earn his side a point.

Eriksson said: "We didn't start very well, we did not pass and we were not very good. Leeds were very aggressive in the first half and did not allow us to play our normal game.

"The good thing was we showed we could fight in the second half and that is why we did not lose the game.

"We showed a lot of character. It was good to come back from 2-0 down against a very good football team.

"I've seen the (King's) goal on the video and it was a fantastic strike, very, very good, top class."

On transfer rumours linking King with a move away from the club, he added: "I've heard rumours, but there is nothing concrete, there is nothing on the table. Let's hope it remains like that. We want to keep him."

Leeds reaction

Leeds boss Simon Grayson was left ruing a mistake in the build-up to Leicester's first goal, but admits he would have taken a point before kick-off.

He added: "I thought that until their first goal we were in control of the game. We were dominating it, passing it around and I don't think Kasper Schmeichel had a save to make.

"We got our deserved lead and looked like we could extend that. Unfortunately we made one mistake which contributed to the penalty and that gave Leicester the momentum to try and get back into it.

"But before the game we would have settled for a point because this is a difficult place to come to. They have some top players and are undefeated here under Sven -Goran Eriksson."

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6616767,00.html

Top Rated Players Player    Rating    Club

Andy King            8.0    Leicester
Andy O'Brien    8.0    Leeds
Max Gradel    8.0    Leeds
Neil Kilkenny    8.0    Leeds
Snodgrass    7.8    Leeds

O´Brian og Kilkenny eneste ikke-målscorere på denne lista. Interessant med Killa synes jeg, dere som så eller hørte kampen kan kanskje bekrefte/avkrefte at han var en av banens beste?

flynn

Kickthemdown

Forferdelig unødvendig å klare og bli kontra på 20 min før slutt med en 2-0 ledelse. Er det virkelig nødvendig å sende mange mann oppover i banen da for å vinne en dødball?  :-\ Forsvarsfireren burde ikke ligge med midtbanelinjen når de har en kjapp mann som Vassell mot seg.

Men... Snoddy skal jo ha en frispark i forkant.. AGH !

Jon R

Fy f..en det målet til Snoddy... En kandidat til årets mål!!!! :o
Jon R.

Promotion 2010

LUFC Snodgrass disappointed with point
Leeds United midfielder Robert Snodgrass was left disappointed after Leeds let a two goal lead slip inside the final twenty minutes.

Speaking on the official website, Snodgrass said, "It was disappointing. "It`s disappointing that weren`t putting more pressure on the leaders in the division. When you see how well we have done it shows the character we have and we don`t want to accept second best."

Leeds looked to be cruising to victory after Snodgrass gave Leeds a 2-0 lead with a wonder strike ten minutes into the second half.

Max Gradel had given Leeds a 1-0 lead after twenty minutes after the side had soaked up the early Leicester pressure.

After Snodgrass gave Leeds a 2-0 lead the side were in total control until conceding a penalty with eighteen minutes remaining.

Snodgrass actually felt that he was fouled in the build up that led to the Leicester penalty, "Some of the boys felt that there was a foul on me in the build up to their penalty. It was a bad decision," he continued.

Despite the disappointment of letting a two goal lead slip, many would have been happy with a point before kick off at Leicester, a side that had already beaten Leeds twice this season.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=225856#ixzz19Juj4O6p
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

testo

Quote from: Promotion 2010 on December 27, 2010, 15:03:56
Quote from: Jon R on December 27, 2010, 11:45:25
Fy f..en det målet til Snoddy... En kandidat til årets mål!!!! :o

Snoddys mål fra bak mål!

http://www.youtube.com/watch?v=t_6vNULe_6A

;D

Har man Cerebral parese så har man en liten mulighet å få med seg noe men ser fotografens problem her :D
Terje

Hobben

Jeg synest at det siste angrepet til Leeds minnet om en soleklar straffe? Der Paynter skal legge inn å Gallager bruker albuen til å stoppe innlegget? Noen som har en annen oppfatning?
Rogaland Whites

janesoer

Soleklar straffe. Hendene rett ut fra kroppen for å blokkere.

Asbjørn

Quote from: janesoer on December 27, 2010, 18:37:48
Soleklar straffe. Hendene rett ut fra kroppen for å blokkere.

Leeds-spillerne er enige med dere. I tillegg nevner de at Snoddy ble felt i forkant av 2-2 målet...

Snodgrass actually felt that he was fouled in the build up that led to the Leicester penalty, "Some of the boys felt that there was a foul on me in the build up to their penalty. It was a bad decision," he continued.
http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=225856
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

Quote from: Alta-White on December 27, 2010, 11:33:19
Forferdelig unødvendig å klare og bli kontra på 20 min før slutt med en 2-0 ledelse. Er det virkelig nødvendig å sende mange mann oppover i banen da for å vinne en dødball?  :-\ Forsvarsfireren burde ikke ligge med midtbanelinjen når de har en kjapp mann som Vassell mot seg.

Men... Snoddy skal jo ha en frispark i forkant.. AGH !

Hvor er midstopperne på 2-1 målet... EN JOKE!
Snodgrass mister som kanstpiller og backen må følge inn... my god... Ikke 1 men 2 stoppere gone missing...

Geiremann

Etter å ha studert høydepunkter på LUTV så ser det ut til at Leicester sin straffe var feil idømt. Det ser ut til at Kasper skal takle med høyrebeinet, men ombestemmer seg og holder igjen det beinet Vassel aldri ble takla av. Skjønner at dommeren blir lurt, men han dømte for noe han tror han så. Darius Vassel er den store drittsekken, men de fleste av oss hadde vel vært fornøyd om en Leeds-spiller hadde gjort det samme.

Member of "The Peterborough eight".

LEO

men som nevnt tidligere vi blir snytt for en klar straffe.

Asbjørn

Quote from: Geiremann on December 27, 2010, 19:42:43
Etter å ha studert høydepunkter på LUTV så ser det ut til at Leicester sin straffe var feil idømt. Det ser ut til at Kasper skal takle med høyrebeinet, men ombestemmer seg og holder igjen det beinet Vassel aldri ble takla av. Skjønner at dommeren blir lurt, men han dømte for noe han tror han så. Darius Vassel er den store drittsekken, men de fleste av oss hadde vel vært fornøyd om en Leeds-spiller hadde gjort det samme.

Kasper på twitter:
that was because it wasnt a pen, i tried to get out the way and he ran into me, think the ref knew that too

vassell played for the pen. It's a shame because we were coasting til then. we had no luck today
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Da har jeg nettopp sett høydepunktene på LUTV. Så ut til å være en crappy match. Noen inntrykk:

- 4-2 i sjanser til Leeds.
- 2 crappy mål og 2 strålende.
- 1-2 målet kommer etter mange stygge blemmer. Snoddy må ta mest av skylden. Først en dårlig pasning, så mister han ballen etterpå når han skal skjerme den. Det hjelper heller ikke på at Vassell står helt alene 30 meter fra mål.
- Vi blir snytt for straffe like før slutt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.