Skrevet av Emne: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45  (Lest 131324 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Tom S

COME ON LEEDS !!

jarle

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #961 på: Januar 04, 2011, 22:55:06 »
Kun Preston og Palace som har flere baklengs... ::)


og de er bunnlag...
det er noe galt og det må fixes NÃ…!!!

Hobben

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #962 på: Januar 04, 2011, 22:56:02 »
WE ARE LEEDS
WE ARE PROUD!
Rogaland Whites

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Trond90

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #964 på: Januar 04, 2011, 23:08:11 »
Vi kommer sterkt tilbake! 15 neste nå uten tap i serien!

MOT!

 ;D
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #965 på: Januar 04, 2011, 23:12:11 »
Well 3 draws and a defeat over the holiday period but oddly I'm still happy. We've played well at times and we've been thru a lot worse!

Litt sannhet her!


Jeg må faktisk gi deg litt rett i at Bromby er savnet, newsome. Jeg har vært ganske skeptisk til ham, men det kan rett og slett ikke bli værre enn det vi har i stallen pr dags dato!


Egentlig utrolig skuffet over poengfangsten i kampene etter QPR: 3 av 12! Kunne fort vært 7-9 poeng!

Mye potensiale i laget, men defensivt har vi vel ikke vært værre siden 1946-47 sesongen!  :-[
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #966 på: Januar 04, 2011, 23:28:54 »
Kun Preston og Palace som har flere baklengs... ::)


og de er bunnlag...
det er noe galt og det må fixes NÃ…!!!

Det enkleste er å score færre mål, så blir vi et bunnlag vi også med tiden. Dette blir for inkonsekvent.  ;D
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #967 på: Januar 04, 2011, 23:28:56 »
STAT ATTACK
10 Shots On Target 6
2 Shots Off Target 3
12 Fouls (Conceded) 12
11 Corners 5
0 Yellow Cards 2
0 Red Cards 0
REFEREE: Andy D'Urso
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #968 på: Januar 04, 2011, 23:34:13 »
Eddie inne på noe viktig nå. Howson må spille i tre manns sentral midtbane og bli involvert mer i det offensive spillet.

Det er ingen tvil om at Grayson forlot vinnerresepten når han introduserte Mc Cormack som hengende spiss på bekostning av Kilkenny sentralt. Minimum to midtbanespillere må hentes inn i januarvinduet og det haster!  :o

Forøvrig utrolig unnvikende svar fra Eddie når en innringer spurte om hva som er Graysons problem med Somma. Eddie svarte at han er en Somma fan, at Somma er en natural goalscorer "and he can only improve", før han skiftet tema.  (??? ???)
Jon R.

Evig Pint

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #969 på: Januar 04, 2011, 23:45:52 »
Eddie inne på noe viktig nå. Howson må spille i tre manns sentral midtbane og bli involvert mer i det offensive spillet.

Det er ingen tvil om at Grayson forlot vinnerresepten når han introduserte Mc Cormack som hengende spiss på bekostning av Kilkenny sentralt. Minimum to midtbanespillere må hentes inn i januarvinduet og det haster!  :o

Forøvrig utrolig unnvikende svar fra Eddie når en innringer spurte om hva som er Graysons problem med Somma. Eddie svarte at han er en Somma fan, at Somma er en natural goalscorer "and he can only improve", før han skiftet tema.  (??? ???)

Godt poeng. Føler nok litt presset etter å ha brukt penger på McCormack, men han har vel tilgode å virkelig imponere på a-laget. Gå tilbake til vinnerresepten Larry!!


Forøvrig ingen krise med tap i denne kampen, vi spiller fortsatt ok, men har fått dårlig betalt i de fire siste nå. MIDTBANEN trenger nye folk, det er her skoen trykker, og hovedgrunnen for at vi sliter med mange baklengs - men få gjerne også en ny stopper inn, det kan ikke skade.
Marching on together

newsome

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #970 på: Januar 05, 2011, 00:01:38 »
Well 3 draws and a defeat over the holiday period but oddly I'm still happy. We've played well at times and we've been thru a lot worse!

Litt sannhet her!


Jeg må faktisk gi deg litt rett i at Bromby er savnet, newsome. Jeg har vært ganske skeptisk til ham, men det kan rett og slett ikke bli værre enn det vi har i stallen pr dags dato!


Egentlig utrolig skuffet over poengfangsten i kampene etter QPR: 3 av 12! Kunne fort vært 7-9 poeng!

Mye potensiale i laget, men defensivt har vi vel ikke vært værre siden 1946-47 sesongen!  :-[
Tror ikke det er sportslige årsaker til at ikke han spiller!Tror han må ha røket uklar med Grayson.

newsome

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #971 på: Januar 05, 2011, 00:14:11 »
Har sett målene Leeds fikk imot på Sky nå.

Begge ser ut som katastrofalt forsvarsspill  :(

AOB skulle jo være løsningen.
Han var egentlig en kriseløsning som ble hentet inn etter at vi tapte 0-4 mot Cardiff sist.
Tror at hvis ikke vi blir forsterket med en sentral forsvarer snart så kan vi glemme noen play off plass.

Jeg mener forsvarene rett og slett ikke holder mål.
Svend Anders lurer på hvor mange vi trenger.
Skulle ønsket vi hadde mer kvalitet og mindre kvantitet!!

Giske

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #972 på: Januar 05, 2011, 00:25:30 »
Utrolig dårlig forsvarspill på begge baklengsmålene!! Passivt!!  :'(

testo

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #973 på: Januar 05, 2011, 01:47:31 »
Mål nr1
Jeg er ikke noen fotballfilosof men jeg ser at Kasper går ut på begge baklengsmålene. På mål nr 1 så er det 3 Leeds spillere bak han og en fra Cardiff, Han bytter rett og slett plass med en utespiller som nesten redder det første.
kunne vært unngått om Kasper hadde blitt stående mener jeg.

Mål nr 2
Da er vi 3 stk på høyde med Cardiff sine 3 spillere. Før passningen når frem til Cadiffspilleren så har han løpt fra venstre forsvareren som er på sopptur(Parker?), O'Brien blir for ubesluttsom og blir hengende igjen mens Collins løper dritten av seg.
Skylden får Parker. O'Brien og Collins hadde vel også byttet plass ved anledningen.

Jeg tror kanskje Kasper hadde kunnet avverget ett, mulig begge målene vis han hadde blitt stående i mål.

" 2 STK DRITTMÅL SOM SKULLE VÆRT UNNGÅTT"
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sydhagen

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #974 på: Januar 05, 2011, 09:16:44 »
http://clarkeonenil.co.uk/front-page/the-dielhenn-debrief-cardiff-city-2-v-1-leeds-united


Tuesday 4th January 2010, Championship.

The undefeated streak couldn’t go on forever, and unfortunately Cardiff have now proved twice this season that they are significantly better than us, regardless of current form. Last time it was a humiliating 4-0, this time it was a hard-fought 2-1, but both times Cardiff thoroughly dominated.

Kasper Schmeichel had his busiest outing in a while, and stepped up to plate to prove that Leeds have a top class goalkeeper. He made several saves to keep the scoreline respectable that other Championship keepers couldn’t have made.

Andy O’Brien and Neill Collins held things together to a reasonable extent at centre-back. Collins seems to be better when Leeds are under sustained spells of pressure, because it means his lack of pace cannot be exploited by counter-attacks. Ben Parker had a fairly quiet first start of the season. His fitness didn’t seem to be an issue, and he will have appreciated Cardiff’s tendency to attack on the other wing. Anything he had to do, Parker dealt with. At right-back, Paul Connolly was given a torrid time by Cardiff’s Craig Bellamy. He won’t come up against that kind of quality every week, but Connolly couldn’t cope with Bellamy’s movement.

Bradley Johnson and Jonny Howson were completely overrun in the centre of midfield. Neither could grab the game by the scruff of the neck as Cardiff dominated throughout, and when they did get the ball they could only play hopeful passes into the channels.

Ross McCormack’s work-rate was impressive against his former club, playing in the hole behind the main striker. He didn’t have much chance to show any quality in the final third, though, and still hasn’t score his first goal for us. On the flanks, Max Gradel and Robert Snodgrass again looked weary, not for the first time recently. Both seem to be feeling the effects of the busy Christmas fixture list, although Snodgrass scored a lovely goal. Sanchez Watt’s pace gave the game a different dimension when he came on.

Billy Paynter cut a lonely figure up-front as the ball was at the other end of the pitch. He has proved that he can hold the ball up but still hasn’t really had a genuine chance on goal, so is still to prove his goalscoring ability. Luciano Becchio came off the bench to partner Paynter but he also could not hold the ball up and cause Cardiff any problems.

James Dielhenn.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jackbauer68

  • Gjest
Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #975 på: Januar 05, 2011, 09:32:48 »
Mål nr1
Jeg er ikke noen fotballfilosof men jeg ser at Kasper går ut på begge baklengsmålene. På mål nr 1 så er det 3 Leeds spillere bak han og en fra Cardiff, Han bytter rett og slett plass med en utespiller som nesten redder det første.
kunne vært unngått om Kasper hadde blitt stående mener jeg.

Mål nr 2
Da er vi 3 stk på høyde med Cardiff sine 3 spillere. Før passningen når frem til Cadiffspilleren så har han løpt fra venstre forsvareren som er på sopptur(Parker?), O'Brien blir for ubesluttsom og blir hengende igjen mens Collins løper dritten av seg.
Skylden får Parker. O'Brien og Collins hadde vel også byttet plass ved anledningen.

Jeg tror kanskje Kasper hadde kunnet avverget ett, mulig begge målene vis han hadde blitt stående i mål.

" 2 STK DRITTMÅL SOM SKULLE VÆRT UNNGÅTT"

Ja,totalt ubrukelig posisjonering av Parker på 2.målet,og Kasper har ingenting der ute å gjøre,står han på streken har ikkje Chopra en sjanse i havet til å putte.... 8)

Sleivind

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #976 på: Januar 05, 2011, 09:39:17 »
Mål nr1
Jeg er ikke noen fotballfilosof men jeg ser at Kasper går ut på begge baklengsmålene. På mål nr 1 så er det 3 Leeds spillere bak han og en fra Cardiff, Han bytter rett og slett plass med en utespiller som nesten redder det første.
kunne vært unngått om Kasper hadde blitt stående mener jeg.

Mål nr 2
Da er vi 3 stk på høyde med Cardiff sine 3 spillere. Før passningen når frem til Cadiffspilleren så har han løpt fra venstre forsvareren som er på sopptur(Parker?), O'Brien blir for ubesluttsom og blir hengende igjen mens Collins løper dritten av seg.
Skylden får Parker. O'Brien og Collins hadde vel også byttet plass ved anledningen.

Jeg tror kanskje Kasper hadde kunnet avverget ett, mulig begge målene vis han hadde blitt stående i mål.

" 2 STK DRITTMÅL SOM SKULLE VÆRT UNNGÅTT"

Man kan skylde på mange, men å gi Kasper skylden på målene blir vel litt feil. Han gjør helt riktig ved å komme ut for å gjøre målet mindre. Det som er feilen på det målet er vel at O'Brien prøver å sette halve Cardiff i offside. Bare veldig synd det ikke er noen andre Leedsspillere som følger den planen.

Det samme på mål nummer to, ikke mye Kasper gjør feil. Men at en sånn ball går helt frem til målet vårt er utilgivelig. Både Parker og Collins burde være i stand til å få klarert. En enkelt langball og de har  to stykk aleine med Kasper.

jarle

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #977 på: Januar 05, 2011, 10:06:39 »
Kasper havner litt på mellomdistanse...
Den første er vanskelig og ser ut som offside på mannen ved siden av Bellamy som etter min mening er med i spillet.

Nr 2... tror ikke han hadde putta hvis Kasper sto og ikke havner på mellomdistanse...
Kasper burde stå høyere i utgangspunktet på de lange ballene... men hvor er forsvaret... 1 av stopperne skal jo ta ut dybde med engang og plukke den langpasningen som ingenting... dette holder ikke.

Grayson og laguttak!!!!
Watt og Sam skulle startet minimum 1 av disse kampene og det naturlige ville vært Middlesb. hjemme eller P.mouth...

Legg til det ufattelige at han hviler Kilkenny når han skal dra 2 uker senere...Kunne vel slitt ut Kilkenny før han skulle på Asia ferie.
Ville vært bedre og hvilt Howson da og latt McG spille i hans rolle... Isteden så lar han Howson spille i en rolle vi vet han ikke passer i.
Legg til det ufattelige at Bruce sitter og Collins spiller.

Tror vi hadde hatt 4 poeng extra hadde Larry gjort de riktige valgene.


torivar

  • Gjest
Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #978 på: Januar 05, 2011, 10:29:49 »
Jarle, du er blitt en fryd å lese. Konstruktive og gode innlegg.

GeirO

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #979 på: Januar 05, 2011, 11:19:46 »
Har inntrykk av at Kasper blir litt for fort "heit i toppen", dvs. han reagerer litt for fort og galt. Det blir nok bedre med årene.
MOT

HåvardK

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #980 på: Januar 05, 2011, 11:27:54 »
Grayson og laguttak!!!!
Watt og Sam skulle startet minimum 1 av disse kampene og det naturlige ville vært Middlesb. hjemme eller P.mouth...

Legg til det ufattelige at han hviler Kilkenny når han skal dra 2 uker senere...Kunne vel slitt ut Kilkenny før han skulle på Asia ferie.
Ville vært bedre og hvilt Howson da og latt McG spille i hans rolle... Isteden så lar han Howson spille i en rolle vi vet han ikke passer i.
Legg til det ufattelige at Bruce sitter og Collins spiller.

Syns du har svært gode poeng her, jarle. Jeg er Howson-fan, men ikke så blind at jeg ikke ser at han mangler veldig mye defensivt. Trodde dette hadde blitt klart for Grayson også. Videre må det da gå an å rullere på hvem som starter på kantene når Sam og Watt gjør gode innhopp gang på gang. Mange lovpriser Grayson for gode taktiske valg underveis i kampene - forsåvidt med rette - men hva om byttene hadde kommet i startoppstillingen i stedet? Og Somma.... Hva galt har den mannen gjort?

Kato

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #981 på: Januar 05, 2011, 12:36:31 »
To enkle feil fører til begge baklengsene. Begge backene ansvarlig for hver sin.

1. mål: Paul Connolly faller ikke nok inn bak sin stopper, og Cardiff får tre gjennom i rom 2.

2. mål: Ben Parker faller av for seint når den lange slås.

Dessverre elementære feil.
 

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #982 på: Januar 05, 2011, 13:02:39 »
Jarle, du er blitt en fryd å lese. Konstruktive og gode innlegg.
jarle har hatt gode og konstruktive innlegg lenge han.selv om du og andre har vært uenige.... ;D

jarle

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #983 på: Januar 05, 2011, 13:12:51 »
Jarle, du er blitt en fryd å lese. Konstruktive og gode innlegg.


Takk.... men det var mer gøy med meg før  ;D

Papi

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #984 på: Januar 05, 2011, 13:26:59 »
Kasper havner litt på mellomdistanse...
Den første er vanskelig og ser ut som offside på mannen ved siden av Bellamy som etter min mening er med i spillet.

Nr 2... tror ikke han hadde putta hvis Kasper sto og ikke havner på mellomdistanse...
Kasper burde stå høyere i utgangspunktet på de lange ballene... men hvor er forsvaret... 1 av stopperne skal jo ta ut dybde med engang og plukke den langpasningen som ingenting... dette holder ikke.

Grayson og laguttak!!!!
Watt og Sam skulle startet minimum 1 av disse kampene og det naturlige ville vært Middlesb. hjemme eller P.mouth...

Legg til det ufattelige at han hviler Kilkenny når han skal dra 2 uker senere...Kunne vel slitt ut Kilkenny før han skulle på Asia ferie.
Ville vært bedre og hvilt Howson da og latt McG spille i hans rolle... Isteden så lar han Howson spille i en rolle vi vet han ikke passer i.
Legg til det ufattelige at Bruce sitter og Collins spiller.

Tror vi hadde hatt 4 poeng extra hadde Larry gjort de riktige valgene.



Tror litt av årsaken til at han hvilte Kilkenny var nettopp for å se hvordan laget fungerte uten han. Når en vet at Kilkenny skal være borte ein mnd, er det selvsagt fristende og prøve det ut i ein kamp i forveien, kor han kan komme inn om det ikke fungerer.
Ellers er eg saktens enig med resten.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Leechap

  • Gjest
Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #985 på: Januar 05, 2011, 14:35:46 »
Fasit:
Fortjente ingenting og fikk ingenting. Rundspilt og avkledd til tider - noe friskt blod på gang?

sportcarl1

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #986 på: Januar 05, 2011, 17:15:52 »
To enkle feil fører til begge baklengsene. Begge backene ansvarlig for hver sin.

1. mål: Paul Connolly faller ikke nok inn bak sin stopper, og Cardiff får tre gjennom i rom 2.

2. mål: Ben Parker faller av for seint når den lange slås.

Dessverre elementære feil.

2:a målet ser jag som en individuell stark prestation av chopra som sprang i direkt rätt ögonblick, går inte direkt att lasta varken parker eller schmeichel för det, med facit i hand skulle det aldrig bli några mål :), varken framåt eller bakåt
 

Gufrias

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #987 på: Januar 05, 2011, 18:14:35 »
To enkle feil fører til begge baklengsene. Begge backene ansvarlig for hver sin.

1. mål: Paul Connolly faller ikke nok inn bak sin stopper, og Cardiff får tre gjennom i rom 2.

2. mål: Ben Parker faller av for seint når den lange slås.

Dessverre elementære feil.

2:a målet ser jag som en individuell stark prestation av chopra som sprang i direkt rätt ögonblick, går inte direkt att lasta varken parker eller schmeichel för det, med facit i hand skulle det aldrig bli några mål :), varken framåt eller bakåt
Det er jo også en presis og godt timet pasning til Chopra. Nå er det jo slik at alle baklengsmål kunne ha vært unngått hvis, såfremt, ifall, men ingen av Cardiffs mål i går var typiske drittmål.
Hekta på Leeds siden 1974

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #988 på: Januar 05, 2011, 19:16:01 »
To enkle feil fører til begge baklengsene. Begge backene ansvarlig for hver sin.

1. mål: Paul Connolly faller ikke nok inn bak sin stopper, og Cardiff får tre gjennom i rom 2.

2. mål: Ben Parker faller av for seint når den lange slås.

Dessverre elementære feil.

2:a målet ser jag som en individuell stark prestation av chopra som sprang i direkt rätt ögonblick, går inte direkt att lasta varken parker eller schmeichel för det, med facit i hand skulle det aldrig bli några mål :), varken framåt eller bakåt
Det er jo også en presis og godt timet pasning til Chopra. Nå er det jo slik at alle baklengsmål kunne ha vært unngått hvis, såfremt, ifall, men ingen av Cardiffs mål i går var typiske drittmål.

Joda, det første vil jeg absolutt kalle et drittmål. 5 mot 5 i boksen, 4 cardiff-spillere er ledige, en av dem får ballen og får god nok tid til å score..

larss

Sv: KAMP: vs CARDIFF CITY, 4/1 2010, kl 20.45
« Svar #989 på: Januar 05, 2011, 21:02:14 »
De fire siste kampene har endt med 3 poeng og vi er nå på 5.plass med mere kamper spilt enn Watford og Forest på plassene bak. (Som i teorien kan passere oss med likt antall kamper)

For meg er det helt uforstålig, nærmest en sensasjon at vi ligger der vi ligger med et lag som mangler fulstendig defensive fibre og kynisme og har sluppet inn nesten mest mål i hele divisjonen.. Dette handler først å fremst at vi ikke har gode nok spillere defensivt og hvordan/når settes presset når vi ikke har ballen. Har sett en tendens til at vi legger et stort rom i mellom forsvar og midtbane sånn at motstanderene kan få utfordre forsvaret vårt rettvendt med ball. Vi rygger og rygger fordi vi ikke har antydning til hurtighet der bak.
Har sagt tidligere at et par "rævhøl" med fart(minst en på midten og en bak) vil hjelpe.
Det er jævla trist å tenke på at hadde dette blitt tatt på alvor tidligere (stygge siffer i begynnlsen av sesongen) så hadde vi ledet serien.
Vi er med helt der oppe i en uhyre jevn divisjon så jeg føler at det må handles in kvalitet som kan få orden og trygghet i det defensive spillet vårt for pr. dato så har vi ingen etter min mening. (Mulig AOB men han trenger hjelp) Dette er ikke bare kritikk av forsvarspillerne men også vår midtbane og hvordan/når setter spissen(e) vår inn presset med oppbygging bakfra for motstanderlaget. (Laget ser til tider ut som et trekkspill på full bælg, dvs. er ikke i nærheten av å ligge kompakt med laget)
Mulig dette inlegget hører heime i en annen "tråd" men pytt, pytt.

LarsS, som mener at med lure kjøp nå så kan dette faktisk gå.
LarsS