KAMP: vs NORWICH CITY, lørdag 19/2 2011, kl 16.00.

Started by Hobben, February 15, 2011, 17:09:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Gufrias

Quote from: Alta-White on February 19, 2011, 23:05:07
Quote from: fotballfantomet on February 19, 2011, 18:10:48
Quote from: job on February 19, 2011, 18:00:34
2-2. Synd men sant. Denne burde vi ha vunnet slik kampen var. Skikkelig irriterende.
enig, synst leicester kryper farlig innpå no...liker ikkje tanken på å komma utenfor kvallik. MOT
Direkte opprykk eller 7 ende plass takk. Play off kan de andre lagene ta seg av  :-\
Uenig. Alt som kan gi opprykk er bedre enn alt annet.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

2-2. Synd men sant. Denne burde vi ha vunnet slik kampen var. Skikkelig irriterende.
enig, synst leicester kryper farlig innpå no...liker ikkje tanken på å komma utenfor kvallik. MOT
Direkte opprykk eller 7 ende plass takk. Play off kan de andre lagene ta seg av  :-\

Du har rett. Bobby Mc Donald og John Stiles var svake i 87 og har ikke blitt bedre med årene. Kilgallon gjorde ingen god kamp på v back i 2006 og Beckford er alltid svak i play off. Dessuten har jo de andre lagene fantastiske play-off statistikker å vise til. Se bare på Nottingham F som kun tapte knepent mot Blackpool ifjor.

Konklusjon: Havner vi på 3. til 6. plass kan likså godt legge oss ned og dø.
Jon R.

Jebediah

Havner vi blant de 10 beste til slutt så skal vi være fornøyde synes jeg.

Jeg har tro på kvalikk men det er 2-3 lag som ligger bak oss jeg frykter kan snyte oss for kvaliken.

Leedsfan

Liten oppsummering etter å ha sett kampen mot Norwich live.

Leeds spiller til tider meget bra fotball, men opptrer også meget naivt (som ved målene). Bradley og Kilkenny på midten blir for passive, Kilkenny distribuerer ballen bra og Bradley gjør en grei jobb. Bradley må erstattes med en type spiller som vi "alle" ønsker, nemlig et midtbaneanker som jobber utrettelig og nekter mostanderene tid og rom. Howson gjør en god og aggressiv jobb på midten. Hvis Howson skal spille sentral midtbane så mister vi noe av hans ferdigheter fremover på banen, flink å gå/løpe med ball i beina og målfarlig.

Så en ny midtbaneterrier er vi avhengig av, og det er ikke noe nytt. Jeg vil tro at man kunne ha vunnet mange flere kamper han denne spilleren vært på plass, vi hadde sluppet inn færre og scoret flere...

Fremover på banen er Snodgrass ok, ikke så mye involvert som forventet. Han har noen fantastisk innlegg som man kunne putta på hadde vi hatt flere enn Becchio der inne. Gradel er litt av og på, gjør veldig mye bra og er farlig. Becchio blir litt ensom (som tidligere) og lider pga det, han fikk bedre plass og tid etter at Somma kom inn. Somma med sitt første spark på ballen løftet jo hele stadioen.

Forsvaret er bra i nesten hele kampen. Det første målet burde man ha satt mange Norwichspillere i offside da man kunne se at midstopperen kun tenkte på å lempe ballen inn i feltet. På det andre målet så støter McCartney for tidlig og unødvendig. Kasper gjør et par meget gode redninger, men er ikke 100% patent på målene synes jeg. Ikke så lett å gjøre noe med de, men er bedre/mer erfaren keeper hadde kanskje stått annerledes. Den innlånte Villaspilleren gjør en god kamp, men sliter litt med samarbeidet til Snoddy. Sikkert litt pga at Snoddy er vanskelig å lese, ser at backen nøler litt med å sette full fart.

Stemningen på stadioen var til å ta og føle på. Norwichsupporterne gjør en meget god jobb og det gjør også Leedsfansen.

Dagens høydepunkt: Somma sitt fantastiske mål
Dagens kuriositet: Grant Holt titter på fansen til Leeds når han stiller opp til avspark i 2. omgang. Får sikkert slengt mye dritt i trynet, men kontrer ved å peke på pikken og sier:"you want some, come on" og smiler lurt. Litt artig hendelse å se.

Alt i alt en meget god kamp fra Leeds sin side, mange sjanser til å putte. Det hadde også Norwich, så hvis man skal være rettferdig så burde kampen ha endt 5-4 til Leeds.

Vi gleder oss nå til tirsdag kveld hvor Barnsley må knuses. Skal det bli opprykk så må vi vinne disse kampene hvor vi dominerer 70% av kampen.

Hadde man hatt denne midtbanespilleren vi trenger så hadde Somma kunne spilt fra start og i en kamp som dette så hadde han fått mange muligheter, han vet jo hvor målet er. Vi må nesten begynne å spille med 2 spisser slik at vi kan få igang Paynter og Ross.

MOT!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kickthemdown

Quote from: Jon R on February 20, 2011, 16:48:06
Direkte opprykk eller 7 ende plass takk. Play off kan de andre lagene ta seg av  :-\

Du har rett. Bobby Mc Donald og John Stiles var svake i 87 og har ikke blitt bedre med årene. Kilgallon gjorde ingen god kamp på v back i 2006 og Beckford er alltid svak i play off. Dessuten har jo de andre lagene fantastiske play-off statistikker å vise til. Se bare på Nottingham F som kun tapte knepent mot Blackpool ifjor.

Konklusjon: Havner vi på 3. til 6. plass kan likså godt legge oss ned og dø.
Morsomt .  :-\

sportcarl1

Quote from: Jebediah on February 20, 2011, 17:27:28

Jeg har tro på kvalikk men det er 2-3 lag som ligger bak oss jeg frykter kan snyte oss for kvaliken.

var väl pessimistiskt i överkant och vara förnöjt med en tiondeplats(ler), vi ligger 6;a och har  en förlust på de sista 20 matcherna och det var mot cardiff borta, vi har 53 poäng, förra säsongen räckte 70 poäng till topp 6, 14 matcher kvar vinst i 7 av matcherna och förlust i 7 genererar 21 poäng till och då landar i på 74 poäng,

Jebediah

Quote from: sportcarl1 on February 20, 2011, 20:36:01

var väl pessimistiskt i överkant och vara förnöjt med en tiondeplats(ler), vi ligger 6;a och har  en förlust på de sista 20 matcherna och det var mot cardiff borta, vi har 53 poäng, förra säsongen räckte 70 poäng till topp 6, 14 matcher kvar vinst i 7 av matcherna och förlust i 7 genererar 21 poäng till och då landar i på 74 poäng,

le i vei men en 10 plass er faktisk en bra plassering med tanke på at vi er ny opprykkede,Men selvfølgelig håper jeg på kvalikk eller direkte opprykk.

jeg tror noen er litt for opptemistiske. Bedre og ha et litt mer realistisk syn på ting

Sydhagen

Det virker ifølge denne rapporten at vi rundspilte Norwich i store deler av kampen. Så ett poeng er vel litt skuffende

http://clarkeonenil.co.uk/front-page/the-dielhenn-debrief-leeds-united-2-v-2-norwich-city
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

Page 1 of 1
1Show all
.
1Matt Goldspink
Monday, February 21, 2011 at 11:41 AM I thought we played well going forward, but we defended far too deeply. We invited pressure and conceded both goals by not pressing enough. Johnson and Kilkenny sat back too much and allowed Norwich to come at us! Thought Howson was unlucky and was impressed by both fullbacks. Somma was awesome from the bench, but again Grayson doesn't make substitutions early enough. When we are are drawing or behind in games and we seem to be screaming out for some fresh legs Grayson doesn't act until its generally too late to make an impact. Obviously Somma was a welcome introduction but he should have been on 15 minutes earlier. And what exactly is Paytner going to do with 2 or 3 minutes on the pitch?!?!?!?! Barnsley is a must win! And lets hope Grayson actually utilises our substitutes for a change unless we're 4:0 up!!
Report Unsuitable

En kommentar i YEP der det hevdes at Simon venter for lenge med innbytterne, i dette tilfelle Somma of Paynter. Mange her inne som har ment det samme ihvertfall når det gjelder Somma!!
Yeboahs vitne

auren

Da har jeg nettopp sett høydepunktene på LUTV. Mine betraktninger:

- 7-5 i sjanser til Leeds.
- Howson virker å være drivende god i "Howson-rollen"  :)
- McCartney tabber seg ut på 1-2, mens Lichaj er uheldig / udyktig og klarer ikke å klarere ballen vekk fra linja.
- Somma med et supert førstetouch  :)
- Somma med uselvisk stikk til Paynter der sistnevnte nok burde ha scoret. Rollene skulle vært byttet om (som også kommentatorene var inne på).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Quote from: Jebediah on February 21, 2011, 08:47:01
Quote from: sportcarl1 on February 20, 2011, 20:36:01

le i vei men en 10 plass er faktisk en bra plassering med tanke på at vi er ny opprykkede,Men selvfølgelig håper jeg på kvalikk eller direkte opprykk.

jeg tror noen er litt for opptemistiske. Bedre og ha et litt mer realistisk syn på ting

hehe jag tyckte inte jag var opptimistisk, tyckte jag var försiktig i överkant med 7 förluster på återstående 14 matcher, forsätter vi med samma poängsnitt som hittills så kommer vi hamna på 76 poäng, skall vi hamna på 10:eplats så måste vi åka på en riktigt riktig dip

Sleivind

Det andre målet til Norwich er jo en kollektiv katastrofe fra Leeds sin side. Dårlig press fremme, O'Brien er fremme på midtbanestreken og støter (hvor er midtbanen?), en slapp takling fra Johnson, hårreisende støting fra McCartney, Kasper er alt for langt ute og Lichaj glemmer at han faktisk har to bein det går an å spille fotball med.

Woody

Har vore uten nett i helga,og har nettopp sett høgdepungta.Føler at vi mistar 2 poeng,sjølv om vi hentar inn att norwich kan det vera 2 verdifulle poeng som rauk.Det har blitt mange uavgjorte kampar,og sjølv om det ikkje gir mange poeng så er det kansje lettare å svelga denna,da dette var ein såkalt 6 poengs kamp.
LIFE IS LEEDS

auren

Har noen flere inntrykk å dele:

- Mellomrommet mellom forsvar og midtbane er igjen alt for stort. Det ser vi ut i fra høydepunktene på Foxes skudd fra 35 meter som Kasper fister over, og Hoolahans første sjanse i andre omgang.
- Gray kommenterer feil fra alle andre enn McCartney på 1-2  ???
- "Alle" mener at vi burde ledet 2-0 eller 3-0 til pause. Sjansestatistikken min viser 4-3 til Leeds, dog to av sjansene var av det digre slaget. Men Norwich hadde også en i treverket, samt en suser fra 35 meter.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Denne kampen er nå lagt ut på LUTV i sin helhet.