Hvordan klarer Leedssupportere være så negative......

Started by Leedsfan, February 23, 2011, 21:12:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

...når sesongen har gått over all forventning?

Jeg var redd for kampen mot nedrykk, men vi kjemper fortsatt om direkte opprykk/play-off. Vi har spilt jevnt med de beste og hatt tre skreller (Barnsley, Preston og Cardiff).

Grunnstammen i stallen er bra. Enten vi rykker opp eller blir værende i The Championship så kommer det garantert nye ansikter inn til neste sesong pga en liten stall.

Vi slipper inn mange mål, vi spiller naivt og stallen er ikke homogen.
Vi scorer mange mål, flere spillere har tatt lange steg og vi er med.

Har vi virkelig lov til å være så negative? En ting er å være kritisk, konstruktiv sådan.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Det er fordi svakhetene våre er så tydelige, og egentlig skal være relativt overkommelige å rydde bort. Derfor blir vi så frustrerte.

Jebediah

Jon R

Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 21:12:52

Jeg var redd for kampen mot nedrykk, men vi kjemper fortsatt om direkte opprykk/play-off. Vi har spilt jevnt med de beste og hatt tre skreller (Barnsley, Preston og Cardiff).

Grunnstammen i stallen er bra. Enten vi rykker opp eller blir værende i The Championship så kommer det garantert nye ansikter inn til neste sesong pga en liten stall.

Har vi virkelig lov til å være så negative? En ting er å være kritisk, konstruktiv sådan.

Nok en tråd om "de negative"?   :-[

Litt usikker på hva du egentlig mener og hvem du sikter til, men påstanden om "negative Leeds supportere" får stå for din regning, Leedsfan! Det finnes neppe dekning for at Leeds supportere generelt er negative, ihvertfall! Tvertimot er vi vel blant de mest trofaste og lojale supporterne som finnes! 

Engasjement og kritisk tenkning må ikke være synonymt med negativitet! Dette forumet er laget for folk som liker å tenke høyt sammen med likesinnede og da må det være greit å dele også kritiske tanker! Hvis alle bare er "positive" og mener det samme ville ikke dette forumet hatt livets rett. Jeg synes derfor det er synd at nesten ethvert tilløp til kritisk tenkning har en tendens til å bli disset og stemplet som "negativt". Det er helt greit at noen kun ønsker å lese hyggelige og positive ting om klubben sin og gir utrykk for det, men noe av det som formidles kan virke ødeleggende for debatten og ufortjent overfor folk (feks kato) som kanskje har fulgt laget i tykt og tynt gjennom mange tiår og som virkelig bidrar til heve standarden på forumet.   :-\

Har vi virkelig lov til å være så negative?" spør du før du tilføyer: En ting er å være kritisk, konstruktiv sådan"

Ettersom du selv ikke klargjør hvor grensen går, blir det i grunn umulig å svare på spørsmålet ditt.   ;)
Jon R.

ToreLA

Enig med trådstarter. Er veldig fornøyd med sesongen så langt. Har hele tiden ment at vi kanskje har godt av et mellomår i Championship. Meget imponert over hvordan laget har tatt store skritt i løpet av sesongen. Det er stor forskjell på det Leeds vi ser nå og det vi så i starten av sesongen, da jeg synes Leeds fortsatt så ut som et 1.divisjonslag. Dette blir bra.

Husk, det er mange som forventer suksess blant disse supporterne og som helst ser at Leeds blir det neste Manchester City. Jeg blir helst kvalmen av tanken.

Leedsfan

Quote from: Kato on February 23, 2011, 21:18:35
Det er fordi svakhetene våre er så tydelige, og egentlig skal være relativt overkommelige å rydde bort. Derfor blir vi så frustrerte.

Er det virkelig så enkelt, eller er det mer sammensatt? Mange har spurt etter ny(e) midtstoppere og et rivjern på midtbanen.

Savnet etter en god tenacious midbanespiller er stort, og jeg tror Grayson/Bates har vært på jakt etter en slik lenge. Hva vet vi om hvem som har vært tilgjengelig og eventuelt hvor mye denne spilleren ville kostet oss.

Personlig er jeg glad at vi har sluttet å signere spillere kun for å signere de, stallen vår har vært alt for stor i mange år nå!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Leedsfan

Quote from: Jon R on February 23, 2011, 22:57:19
Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 21:12:52

Nok en tråd om "de negative"?   :-[

Litt usikker på hva du egentlig mener og hvem du sikter til, men påstanden om "negative Leeds supportere" får stå for din regning, Leedsfan! Det finnes neppe dekning for at Leeds supportere generelt er negative, ihvertfall! Tvertimot er vi vel blant de mest trofaste og lojale supporterne som finnes! 

Engasjement og kritisk tenkning må ikke være synonymt med negativitet! Dette forumet er laget for folk som liker å tenke høyt sammen med likesinnede og da må det være greit å dele også kritiske tanker! Hvis alle bare er "positive" og mener det samme ville ikke dette forumet hatt livets rett. Jeg synes derfor det er synd at nesten ethvert tilløp til kritisk tenkning har en tendens til å bli disset og stemplet som "negativt". Det er helt greit at noen kun ønsker å lese hyggelige og positive ting om klubben sin og gir utrykk for det, men noe av det som formidles kan virke ødeleggende for debatten og ufortjent overfor folk (feks kato) som kanskje har fulgt laget i tykt og tynt gjennom mange tiår og som virkelig bidrar til heve standarden på forumet.   :-\

Har vi virkelig lov til å være så negative?" spør du før du tilføyer: En ting er å være kritisk, konstruktiv sådan"

Ettersom du selv ikke klargjør hvor grensen går, blir det i grunn umulig å svare på spørsmålet ditt.   ;)

Det er noen som frekventerer dette forumet som kun har fokus på det negative og det kan være litt slitsomt til tider mener nå jeg. Denne klubben er på vei fremover igjen og vi vil snart være i det gode selskap igjen.

Som nevnt tidligere så stusser jeg litt over maset om pengebruk med tanke på den fortiden vår, dvs få år tilbake. Personlig hadde jeg ikke jublet hvis vi hadde gjort noen knallsigneringer som hadde styrket laget, ala sist gang vi rykket opp fra The Championship. Det er dessverre litt andre tider nå, enn da!

Mange sier at Bates er en gnien "gnomefar", men hadde han virkelig vært så glad i penger så hadde han såklart satset 5mill£ på spillere hvis de hadde vært en garanti for opprykk til Premier League hvor de store pengene er. Dessverre er det ikke fullt så enkelt, penger hjelper såklart, men gir ingen garanti.

Vi spiller for mange kamper uavgjort, de fleste skulle vi ha vunnet, men endel skulle vi nok ha tapt også.

Jeg definerer ikke "kritisk tenkning" på samme måte som deg hvis vi forstår hverandre rett. Konstant fokus på det negative, det reelle og det innbilte er ikke "kritisk tenkning" i min verden!

Leedsfan

Quote from: ToreLA on February 23, 2011, 23:05:15
Enig med trådstarter. Er veldig fornøyd med sesongen så langt. Har hele tiden ment at vi kanskje har godt av et mellomår i Championship. Meget imponert over hvordan laget har tatt store skritt i løpet av sesongen. Det er stor forskjell på det Leeds vi ser nå og det vi så i starten av sesongen, da jeg synes Leeds fortsatt så ut som et 1.divisjonslag. Dette blir bra.

Husk, det er mange som forventer suksess blant disse supporterne og som helst ser at Leeds blir det neste Manchester City. Jeg blir helst kvalmen av tanken.

Klarer vi å rykke opp så jubler jeg av full halse, men griner ikke hvis vi havner midt på tabellen/play-off.

Denne klubben er på vei oppover, noen vil si litt for sakte..

Jon R

Quote from: ToreLA on February 23, 2011, 23:05:15

Må man enten være bare fornøyd eller bare "negativ"?  ???

Selv er jeg meget fornøyd med sesongen sett under et, men svært kritisk til at det ikke synes fremgang å spore i det defensive arbeidet, når mer enn 2/3 deler av sesongen er unnagjort.
Ser ingen grunn til at et så viktig tema skal feies under teppet.

Jon R.

Jon R

Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 23:37:53

Mange sier at Bates er en gnien "gnomefar", men hadde han virkelig vært så glad i penger så hadde han såklart satset 5mill£ på spillere hvis de hadde vært en garanti for opprykk til Premier League hvor de store pengene er. Dessverre er det ikke fullt så enkelt, penger hjelper såklart, men gir ingen garanti.

Tror ikke det er så mange som sier det, Leedsfan, selv om en liten minoritet har sagt det mange ganger.  ;)
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on February 23, 2011, 23:57:18
Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 23:37:53

Tror ikke det er så mange som sier det, Leedsfan, selv om en liten minoritet har sagt det mange ganger.  ;)

Ok da, du har rett..:)

lojosang

Slik denne tråden framstår nå minner den mistenkelig om en relativt harmløs men unødvendig og lite "konstruktiv" persondebatt. Tråden holdes under oppsikt og vil bli stengt om forumistfokuset blir større enn de generelle betraktningene. At et hvert internettforum består av "naive tullinger" og "deprimerte svarsinnspessimister" er jo velkjent.  Og at begge grupper kaller seg selv nøkterne og objektive.

Det er langt verre i kommentarfeltene i norske tabloider.  ;D
- Leif Olav

Sleivind

Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 23:28:53

Er det virkelig så enkelt, eller er det mer sammensatt? Mange har spurt etter ny(e) midtstoppere og et rivjern på midtbanen.

Savnet etter en god tenacious midbanespiller er stort, og jeg tror Grayson/Bates har vært på jakt etter en slik lenge. Hva vet vi om hvem som har vært tilgjengelig og eventuelt hvor mye denne spilleren ville kostet oss.

Personlig er jeg glad at vi har sluttet å signere spillere kun for å signere de, stallen vår har vært alt for stor i mange år nå!

Problemene våre forsvinner nok ikke helt hvis vi skaffer oss et skikkelig midtbaneanker, problemene er nok mer komplekse enn som så.

Men man må få lov til å syte litt når vi gjør feil som er så banale at selv småguttespillere hadde gjort det bedre. Noen bittesmå justeringer fra trenerteamet, og kanskje vi hadde sluppet inn noen få mål mindre. To færre innslupne de to siste kampene, og vi hadde vært sju poeng foran 7.plassen, og kun ett poeng bak direkte opprykk.

Leedsfan

Quote from: lojosang on February 24, 2011, 00:37:36
Slik denne tråden framstår nå minner den mistenkelig om en relativt harmløs men unødvendig og lite "konstruktiv" persondebatt. Tråden holdes under oppsikt og vil bli stengt om forumistfokuset blir større enn de generelle betraktningene. At et hvert internettforum består av "naive tullinger" og "deprimerte svarsinnspessimister" er jo velkjent.  Og at begge grupper kaller seg selv nøkterne og objektive.

Det er langt verre i kommentarfeltene i norske tabloider.  ;D

Fair enough. Her er noen positive linker fra det jeg filmet i Leeds for noen dager siden. Enjoy...

http://www.youtube.com/watch?v=MRK2mZPDsSo Max Gradel freekick (Leeds-Barnsley feb.2011)

http://www.youtube.com/watch?v=RQ2TunNIXHo Max Gradel 2-1 (Leeds-Barnsley feb.2011)

http://www.youtube.com/watch?v=TgxbIw1ga1Y Luciano Becchio 1-1 (Leeds-Barnsley feb.2011)  

http://www.youtube.com/watch?v=uVA2ZxmEBYM Marching on Together (Leeds-Barnsley feb.2011)

http://www.youtube.com/watch?v=FpdclzYKUJc Davide Somma 2-2 (Leeds-Norwich feb.2011)

Leedsfan

Quote from: Sleivind on February 24, 2011, 00:59:23
Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 23:28:53

Problemene våre forsvinner nok ikke helt hvis vi skaffer oss et skikkelig midtbaneanker, problemene er nok mer komplekse enn som så.

Men man må få lov til å syte litt når vi gjør feil som er så banale at selv småguttespillere hadde gjort det bedre. Noen bittesmå justeringer fra trenerteamet, og kanskje vi hadde sluppet inn noen få mål mindre. To færre innslupne de to siste kampene, og vi hadde vært sju poeng foran 7.plassen, og kun ett poeng bak direkte opprykk.

Er helt enig, er også skuffet over at vi ikke kommer unna med full pott ofte nok. Poenget med tråden er at vi må se ting i perspektiv. Det går jo bedre enn de fleste av oss hadde turt å tro, eller?

Hobben

Jeg vil tro at de fleste her inne tar meg som veldig ofte som negativ til alt som skjer i klubben, og nei jeg er ikke skuffet om vi tar ein topp 10 plass, men nå har vi ligget på topp 6 nesten hele sesongen, og da er det skuffende at vi nå begynner såvidt å miste taket på topp 5 laga. Og som nevnt her inne, reslutatatene som kom da vi spilte Barnsley (B), Preston (H), Cardiff (H), er svært skuffende.

Feilene våre syner bra, flere ganger har vi ledet men bare tatt eit poeng, men så har vi også snudd mange kamper. Men Leeds i år har ikke taklet å ledet ein kamp ofte.
Rogaland Whites

Sydhagen

Quote from: hobberst on February 24, 2011, 07:43:47
Men Leeds i år har ikke taklet å ledet ein kamp ofte.

Her ligger hovedårsaken til at vi ikke leder serien. Vi klarer IKKE å "drepe" kampene når vi leder og har spillemessig solid overtak!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Er relativt ny på forumet her, så dette kan være en brannfakkel, men det finnes medlemmer her inne jeg til dags dato ikke har sett en eneste positiv kommentar fra, de samme medlemmer kommenterer sjelden eller aldri når vi er i flyten...men gud bedre ..så fort det butter litt. Dette er i mine øyne ikke annet en negativitet fra øverste hylle.
Personlig er jeg strålende fornøyd med det klubben har fått til siden Grayson kom inn i bildet, og tviler sterkt på at det kunne gått noe bedre uansett eier(e)..who knows?, trenerteam, manager, groundsman osv...

Gamle Ød...som gleder seg til Swansea på MYP2P  ;D
Ups & Ups!!

rd1

Er dette en tråd for og av Leedsfan?? av 19 innlegg står Leedsfan for 8...

Har selv vært negativ til Grayson innsatts i forhold til den defensive organiseringen, og at han etter all tydelighet ikke innser at vi mangler en solid defensiv midtbanespiller. Det er godt mulig å argumentere med "at han venter på den rette", men det har han gjort i 2 år nå..

Forøvrig er det morsomt å være Leedssupporter om dagen. Vi ligger på topp seks, og er det mest underholdende laget (på godt og vondt i Storbritania).

Nå har ikke vi sett regnskap fra klubben på en stund, men det er også grunn til å anta at vi drives etter fornuftige økonomiske prinsipper. Vi satser ikke mer penger en vi har.

Hovedutfordringen vår oppstår dersom opprykket glipper. Forsvinner Becchio, Snodgras etc?
"Who needs Cantona??"

bwirum

Jeg synes vi må skille mellom det å være negativ og det å være engasjert og si sin mening når en faktisk ser enkle grep som ville gjort underverker. Spesielt når det er såpass unisone meninger om det. Tror de fleste synes det er trist at vi ikke har klart å få skikk på den defensive delen nå. Vi har da hatt tid nok til å fikse det.

For øvrig er det vel ikke rart at Leedsfan besvarer innlegg i tråden han startet. Selv om det kanskje er mulig å konsolidere poster litt, Leedsfan? Spesielt når du har 4 poster på rappen.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Kato

Tipper jeg er en av de trådstarter sikter til, da jeg fra og med pausetråden mot Derby i ligaåpningen fra 8. august ("Midtstopperne med Collins i spissen"...) via en analyse 29 . september ("Analyse" av den defensive organiseringen) frem til trådene den senere tid har vært kritisk til hvordan vi er organisert defensivt (samt spillermateriell).

Som alle her inne er jeg kjempefornøyd med tabellposisjonen som nyopprykket lag. Becchio, Howson, Gradel, Snodgrass, Somma med flere har levert langt over forventning.

Frustrasjonen min ligger i at det skjer ingen forbedringer. Det skal være enkelt å lære en back at man ikke støter med motspiller utvendig. Det skal være enkelt å lære en forsvarsspiller at man faller inn bak makkeren når han går i duell. Det er ikke noe simsalabim å forstå at man må falle av når det blir slått en langpasning mot oss.

Dette var jeg kritisk til i august, og det er jeg kritisk til nå.

Men jeg prøver å ta ballen, og håper jeg ikke i alt for stor grad tar mannen, ved å gå løs på meddebattanter.

Kanskje det blir for ensidig negativt når man ligger på 6. plass. Men det er derfor jeg er på forumet. For å diskutere. Og det blir ikke rare diskusjonen hvis alle er enige om at alt er bra.

B_Ød

Quote from: bwirum on February 24, 2011, 08:43:41
Jeg synes vi må skille mellom det å være negativ og det å være engasjert og si sin mening når en faktisk ser enkle grep som ville gjort underverker. Spesielt når det er såpass unisone meninger om det. Tror de fleste synes det er trist at vi ikke har klart å få skikk på den defensive delen nå. Vi har da hatt tid nok til å fikse det.

For øvrig er det vel ikke rart at Leedsfan besvarer innlegg i tråden han startet. Selv om det kanskje er mulig å konsolidere poster litt, Leedsfan? Spesielt når du har 4 poster på rappen.

Er jo litt enig med deg her, men kan ikke skjønne at forumbrukere her oppe på berget, har alle svarene lissom..som i tillegg ingen andre i klubben ser? Kan dette bildet være litt mer sammensatt? Jeg er ikke så sikker på at vi hadde spilt i CL 2012/13 selv om Bates/Grayson hadde fulgt samtlige råd fra oss til punkt å prikke...
Kritikk er ok, men mener det blir trådd over grensen til stadighet...
Ups & Ups!!

Leedsfan

Quote from: rd1 on February 24, 2011, 08:32:55
Er dette en tråd for og av Leedsfan?? av 19 innlegg står Leedsfan for 8...

Er det ikke lov å være engasjert i en tråd man starter?

Leedsfan

Quote from: Kato on February 24, 2011, 08:55:26
Tipper jeg er en av de trådstarter sikter til, da jeg fra og med pausetråden mot Derby i ligaåpningen fra 8. august ("Midtstopperne med Collins i spissen"...) via en analyse 29 . september ("Analyse" av den defensive organiseringen) frem til trådene den senere tid har vært kritisk til hvordan vi er organisert defensivt (samt spillermateriell).

Som alle her inne er jeg kjempefornøyd med tabellposisjonen som nyopprykket lag. Becchio, Howson, Gradel, Snodgrass, Somma med flere har levert langt over forventning.

Frustrasjonen min ligger i at det skjer ingen forbedringer. Det skal være enkelt å lære en back at man ikke støter med motspiller utvendig. Det skal være enkelt å lære en forsvarsspiller at man faller inn bak makkeren når han går i duell. Det er ikke noe simsalabim å forstå at man må falle av når det blir slått en langpasning mot oss.

Dette var jeg kritisk til i august, og det er jeg kritisk til nå.

Men jeg prøver å ta ballen, og håper jeg ikke i alt for stor grad tar mannen, ved å gå løs på meddebattanter.

Kanskje det blir for ensidig negativt når man ligger på 6. plass. Men det er derfor jeg er på forumet. For å diskutere. Og det blir ikke rare diskusjonen hvis alle er enige om at alt er bra.

Faktisk så er ikke du et av navnene jeg tenker mest på. Jeg har merket at det er mange negative fans overalt, på dette forumet, utenlandske leedsforum, enkeltmennesker jeg har møtt på og selv jeg er negativ til tider. Poenget med tråden er vel at det må være mulig å se ting i perspektiv!

La oss ta McCartney som eksempel, i de to kampene jeg har sett live (Norwich og Barnsley) samt tv-kamper så er denne karen ofte posisjonert feil. Dette er en landslagsspiller, har spilt på høyeste nivå en stund, er snart 30 år og tjener 50000 pund i uka. Personlig mener jeg at Grayson skal slippe å fortelle han hvordan han skal posisjonere seg, det skal han vite. Problemet må i så fall være den kollektive posisjoneringen, men hva Grayson sier til spillerene på trening og i kampforberedelser vet jeg ikke.

En ting er å komme med konstruktiv kritikk, en annen ting er å konstant fokusere på det negative uten å vite hva som egentlig foregår i klubben Leeds. Leser jo ofte konspirasjonsteorier her, men stemmer de? Var det politiet som drepte Palme og var det Bush som sto bak 9/11?

Leedsfan

Mener du at jeg praktiserer dårlig forumetikette?:)

4ever arcticwhite

Quote from: Leedsfan on February 24, 2011, 09:17:17

Det er snakk om svar på fire ulike innlegg, og det mener jeg er helt i orden:)
The future's so White I've got to wear shades 8)

Leedsfan

Quote from: 4ever arcticwhite on February 24, 2011, 09:57:39
Quote from: Leedsfan on February 24, 2011, 09:17:17

Det er snakk om svar på fire ulike innlegg, og det mener jeg er helt i orden:)

Jeg er på andre forum også og aldri vært borti at man skal porsjonere ut innleggene sine når man prøver å svare så godt man kan til forskjellige medlemmer/problemstillinger.

lojosang

Quote from: rd1 on February 24, 2011, 08:32:55
Det er godt mulig å argumentere med "at han venter på den rette", men det har han gjort i 2 år nå..

Nærmer seg 34 år for meg. Tålamod, rd! Tålamod!  ;D
- Leif Olav

trondt

Quote from: Leedsfan on February 24, 2011, 09:15:55
Quote from: Kato on February 24, 2011, 08:55:26

La oss ta McCartney som eksempel, i de to kampene jeg har sett live (Norwich og Barnsley) samt tv-kamper så er denne karen ofte posisjonert feil. Dette er en landslagsspiller, har spilt på høyeste nivå en stund, er snart 30 år og tjener 50000 pund i uka. Personlig mener jeg at Grayson skal slippe å fortelle han hvordan han skal posisjonere seg, det skal han vite. Problemet må i så fall være den kollektive posisjoneringen, men hva Grayson sier til spillerene på trening og i kampforberedelser vet jeg ikke.
Har vi spillere i klubben som tjener 25 mill i året ? ???