VERSTE Leeds-signinger siden nedrykket fra PL

Started by Promotion 2010, March 10, 2011, 21:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Worst Leeds signings since the Premier League
Published on March th, 2011

Yesterday we started our new Top Fives series with a look at the best signings since Leeds were relegated from The Premier League. Both The Scratching Shed and the fans decided that Gary McAllister made the best singing for Leeds when he brought Robert Snodgrass in from Livingston. But who made the worst?

In a period where Leeds United have seen many more downs than they have ups, the list of contenders was a long one, but here’s the five we came up with, followed by a chance for you to tell us who you thought was the biggest failure.

5. Stephen Crainey: The subject of much ridicule throughout his time at Elland Road, Stephen Crainey arrived as Leeds’ first cash signing since relegation from the Premier League going on to spend three pretty dismal years with the club.

Stephen Crainey was so bad that even the hopelessly inadequate Armando Sá managed to keep him out of Dennis Wise’s side, as did American midfielder Eddie Lewis who was played out of position.

4. Enoch Showunmi: Two league goals in two years was the total contribution provided by the clumsy and altogether useless centre forward.

With a first touch that was only bettered by the hopelessness of his finishing, the Leeds fans lightened the mood of his arrival with a song honouring his famously well endowed gentlemen’s region.

Rumoured to have killed a member of his opposite sex during a poorly advised attempt to reproduce, Enoch’s notoriety precedes him. Unfortunately, so too did his footballing ability and few Leeds fans were surprised when his transfer failed to pay off.

3. Jermaine Wright: No one is entirely sure how Jermaine Wright managed to blag 38 chances to impress the Leeds United faithful, but his impressive record stands testament to the old ‘follow your dreams’ philosophy. Clearly, there’s always someone out there ready to help you fulfil them regardless of how useless you may be.

After two years of failing to impress anyone at Elland Road, Wright’s contract was cancelled by mutual consent much to the delight of everyone who had suffered through his 38 appearances. Struggling to remember him? Count yourself lucky…

2. Michael Ricketts: Journeyman striker Michael Ricketts spent two years trying to do his job at Elland Road, failing miserably for the entire duration.

Simple folk like myself expect certain things from players. Defenders should be able to tackle, midfielders should be able to pass, wingers should be able to cross and strikers should be able to score goals. Ricketts, who fits into the last of these categories had twenty five chances to fulfil his job description at Leeds, never managing to find the back of the net once.

After Leeds tried desperately to offload him onto someone else through the loan market, Ricketts finally left for good at the end of the 2005-06 season, going on to join Southend. There he managed two appearances before the seaside club realised he was not only overrated, but massively overweight.

1. Kevin Nicholls: The award for the worst Leeds United signing since our relegation goes to Kevin Blackwell â€" rather unsurprisingly some might say â€" for his capture of the horrible Kevin Nicholls.

Joining Leeds United for £700,000 in July 2006, Nicholls spent much of his early Leeds career in the treatment room where new manager Dennis Wise found him hurling abuse at random passers-by and awarded him the club captaincy.

He returned in his new role as club captain and thanked Dennis Wise by getting himself sent off during the 1-0 defeat to Ipswich Town. After only a handful of further appearances, Nicholls was dropped from the team and stripped of his captaincy after it was revealed he had demanded a transfer back to Luton Town.

An embarrassed Dennis Wise stubbornly refused to let the horrible Nicholls leave unless Luton could come up with the money Leeds had paid for him. After they failed to do so, Preston North End coughed up and he left Elland Road to join them.

Not satisfied with failing to get his own way, Nicholls quickly managed to swindle his way back onto the transfer list and joined Luton Town at the end of the 2007-08 campaign where he has been described as a “legend” and “arguably the club’s best ever captain”.

Notable absencesCompiling this list was a bit of a mammoth task given the sheer volume of contenders there was to choose from. Some of these players were excluded due to the nature of their contract â€" ie. they were loan players rather than transfers, or were only here short term like Paul Dickov. Others were omitted purely because I felt there were worse alternatives, but it’s all subjective and you’re more than welcome to add your own opinions below.

Disagree? Who do you think was Leeds’ worst post-Prem transfer?

http://www.thescratchingshed.com/2011/03/worst-leeds-signings-since-the-premier-league/
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kongsmo

"SNIFFER"

Jon R

Den versjonen av Wise vs Nicholls affæren er den verste historieforfalskningen jeg noen gang har lest. Utover det er jeg enig i at vi fikk lite ut av han, men først og fremst på grunn av skader og muldvarphistorier. :o

J.Wright hadde flest assists i klubben 2005 og fortjener ikke å være på listen synes jeg. Og Crainey på listen over verste signinger?  ???

Her kommer min liste:

1) M. Rickets (ingen over ingen ved siden: dyr, feit & umotivert)
2) Ian Westlake (dyr, dårlig, sjokkerende treg)
3) A Robinson (feit og unfit fra han kom til han dro)
4) Steve Stone (høy lønn + i ettertid dokumentert invalid da han kom til oss )
5) Skumgummi (komisk figur, komisk navn, komisk karriere)

Runner ups:
Fredrico Bessone, Adam Clayton
Jon R.

Gufrias

Quote from: Allan"Sniffer"Clarke on March 10, 2011, 21:35:32
hvor er andy robinson  ???
En sjetteplass er heller ikke å forakte, i et så "sterkt" felt.
Hekta på Leeds siden 1974

auren

Den verste går for min del til en spiller jeg har glemt navnet på. Kanskje fordi han har den korteste karrieren i Leeds og aldri spilte en kamp? Mannen som ble hentet før Nicholls, men da Nicholls kom var han ikke god nok og ble solgt videre. Var det Hull han kom fra? Begynte navnet med W? 

Uansett en flau transferhistorie. Kunne trodd Blackwell spilte FM!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

Quote from: auren on March 10, 2011, 22:14:33
Den verste går for min del til en spiller jeg har glemt navnet på. Kanskje fordi han har den korteste karrieren i Leeds og aldri spilte en kamp? Mannen som ble hentet før Nicholls, men da Nicholls kom var han ikke god nok og ble solgt videre. Var det Hull han kom fra? Begynte navnet med W? 

auren

livermore 8)

Trond90

Quote from: auren on March 10, 2011, 22:14:33

auren
Livermore du mener? Kom fra Millwall og var hos oss i 1 måned om sommeren før vi solgte ham videre til Hull, snodigt  ;D
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Sleivind

Da Costa, Sweeney, Sorsa, Foxe, Assoumani, Christie, Westlake, Telfer, Constantine, Elding, Kenton, Weston, Sa, Livermore, Harding, Elliott, Morris, Griffiths, Einarsson, Cadamarteri, osv osv osv.

Signert eller kjøpt, det har vært mange ubrukelige spillere innom Leeds de siste sesongene.

Gufrias

Det indikerer at det kunne vært plass til noen managere og speidere på lista.

Sleivind

Hvordan kunne jeg glemme Collins? Et halvt år i klubben, i tillegg betalte vi jo en god slump med penger for han.

oivindh

Quote from: Sleivind on March 10, 2011, 22:52:35
Hvordan kunne jeg glemme Collins? Et halvt år i klubben, i tillegg betalte vi jo en god slump med penger for han.
Neil Collins spilte midtstopper 8.5 i fjor med meg ringside, og husker godt han vant en hodeduell  :D  Alle som spilte den dagen er i mine øyne helter  ;D

Dennis

Grufull tråd!  :'(

:)

Det eneste lyspunktet med navnene som nevnes i denne tråden, er at Fernando Torres overgår dem alle (for en stakket stund i det minste). ;)

Ellers er det mye grusomt her og de mentale sårene mine er tydeligvis ikke helt leget enda: Foxe, Stone, Einarsson, Sweeney, Constantine etc etc etc. GRUSOMT! Og jeg som akkurat var på vei i seng...  >:(

Marching on together!

lojosang

Idiotisk liste.
Mannen med flest assists i første sesongen i Wankership?
En midtbanespiller som ble skvisa ut av en paranoid gjøk?
Her er mi liste.

1-50. Dennis Wise.

- Leif Olav

Sander

Quote from: Jon R on March 10, 2011, 22:06:37
Den versjonen av Wise vs Nicholls affæren er den verste historieforfalskningen jeg noen gang har lest. Utover det er jeg enig i at vi fikk lite ut av han, men først og fremst på grunn av skader og muldvarphistorier. :o

J.Wright hadde flest assists i klubben 2005 og fortjener ikke å være på listen synes jeg. Og Crainey på listen over verste signinger?  ???

Her kommer min liste:

Runner ups:

??? Er fem minutter på banen grunnlag for å sette Clayton på en sånn liste?

Grayson har alltid sagt dette er en mann for fremtiden, og etter rapportene har han gjort sakene sine bra i klubben han var utlånt til.. (Peterborough?)

Bites Yer Legs

Her kommer min liste:

Runner ups:

Kan du komme med den egentlige Nicholls-historien?  8) Han gjorde vel det samme i Preston?

Var Steve Guppy og Craig Hignett noen gang signet eller drømmer jeg..? Vi har isåfall hatt mye ymse i denne klubben!

Ian Westlake fortjener ikke å være på listen syntes jeg, mer skadeplaget enn Nicholls vel, også skårte han DET målet 22 minutter på overtid mot Oldham!  ;D
KEEP FIGHTING!!

SindreWikre

1. Mick Ricketts
2. Ian Westlake
3. Steve Stone
4. J Wright
5. Kishishev
Pontus ❤

Gufrias

Quote from: Sander on March 11, 2011, 01:01:00

Her kommer min liste:

Runner ups:

??? Er fem minutter på banen grunnlag for å sette Clayton på en sånn liste?

Grayson har alltid sagt dette er en mann for fremtiden, og etter rapportene har han gjort sakene sine bra i klubben han var utlånt til.. (Peterborough?)
Jeg synes det er i overkant hastig å plassere både Clayton og Bessone på denne lista. Begge er fortsatt kontraktsbundet til Leeds, og har følgelig muligheten (om enn teoretisk, i Bessones tilfelle) til å lykkes i klubben.

Ellers synes jeg Geoff Horsfield fortjener å nevnes i denne tråden (selv om Showunmi var verre).

Kickthemdown

Quote from: Sleivind on March 10, 2011, 22:36:54
Da Costa, Sweeney, Sorsa, Foxe, Assoumani, Christie, Westlake, Telfer, Constantine, Elding, Kenton, Weston, Sa, Livermore, Harding, Elliott, Morris, Griffiths, Einarsson, Cadamarteri, osv osv osv.

Signert eller kjøpt, det har vært mange ubrukelige spillere innom Leeds de siste sesongene.
Ja..  :'( Tenk at de kan skryte resten av livet sitt for å ha spilt for Leeds United. Krise.

samadhi

Jeg vil ha Sean Gregan på denne lista.

I sesongen etter nedrykket fra PL trengte vi febrilsk ett sentralt midbaneanker (samme som vi i dag altså) Blackwell prøvde flere ganger å hente Gregan som hadde vært kaptein på WBA året før da de rykket opp til PL. Etter en tid fikk vi endelig napp på Gregan og betalte i tillegg en god slump penger for han.

Det vi fikk var en tung og treig midtbanespiller, som ble brukt som en nødløsning i midtforsvaret sammen med Butler.

En spiller som skapte store forventinger, men som ikke levde opp.
marching on together,
derudaf forever...

Dennis

Etter en søvnløs natt har jeg kommet på to av de minst kompetente fotballspillerne gjennom tidene (som selvfølgelig har spilt for Leeds etter PL-nedrykket): De Vries & Andrews

MAKAN!  :o
Marching on together!

martind

Collins var da absolutt med på opprykket i fjor, og gjorde i mine øyne en brukbar figur.

1. Crainey - God i Blackpool, katastrofe i Leeds...
2. Rickets
3. Gregan
4. Da Costa

Ian Westlake får for å score 5 minutter på overtid mot Oldham :)
MOT!! We are Leeds!

Promotion 2010

Quote from: Mr Kaizer on March 11, 2011, 08:53:55
Etter en søvnløs natt har jeg kommet på to av de minst kompetente fotballspillerne gjennom tidene (som selvfølgelig har spilt for Leeds etter PL-nedrykket): De Vries & Andrews

Ian Andrews kan du vel ikke mene. Han kom vel til oss for en uavgjort kamp på lån i 1988 fra Celtic da Mervyn Day var skadet. Holdt nullen eller slapp inn et eneste mål, tror jeg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Andrews

???
Min første Leeds-kamp:

Hallgeir *

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2011, 08:59:31

Ian Andrews kan du vel ikke mene. Han kom vel til oss for en uavgjort kamp på lån i 1988 fra Celtic da Mervyn Day var skadet. Holdt nullen eller slapp inn et eneste mål, tror jeg.

???
Nei, Andrews som kom på lån fra Coventry. Helt riktig å plassere han på den listen.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: hallghel on March 11, 2011, 09:38:27
Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2011, 08:59:31

???
Nei, Andrews som kom på lån fra Coventry. Helt riktig å plassere han på den listen.

Utrolig så fort tiden går...1988...  :D
Min første Leeds-kamp:

Dennis

Det var vel Wayne Andrews og Mark De Vries spisskatastrofene het.
Marching on together!

fmtj

Shogun eller hva han nå heter og gamperaua (Horsfield) er gode kandidater uten tvil. Det triste med denne tråden er at det er så enormt mange kandidater. En ting som forundrer meg stort er Craney som klarer seg som v. back i PL.... ???  Hvordan er det mulig. Hollow ???ay må ha gitt ham veldig enkle og presise, samt begrensede oppgaver- hit the ball forward along the sideline Stevie!!!! Og dermed gjør han det...... 8)!!

PS!! Er forøvrig enig med de som trakk frem Gregan her- skikkelig trøtting- tung, dorsk og treig!!
Yeboahs vitne

Leedsulf

Gregan var ikke allverden som midtbanespiller, og beskrivelsene som har kommet frem her passer greit. Synes dog ikke han var ræva at han på parkeringsplassen etter en kamp fortjente å bli utskjelt av fans foran kone og barn.
Han ble jo stopper etterhvert, og gjorde tingene tålig greit i tospann med Kilgallon, etter hva jeg kan erindre.

Var det ikke de Vries som senket Leyton Orient(?) på overtid? Legende!

Ang. Jamma, ble vel fallhøyden litt stor ettersom han kom fra nivået over, og sa nei til bl.a. Everton. Han ble ikke den helt store frelseren, men som nevnt over hadde han en god del målgivende i løpet av sesongen.

Det samme kan vel sies om Ricketts. Hadde klokketro på han da han signerte. En på forumet her har jo et sitat om Ricketts i signaturen sin som oppsummerer det greit. Husker ikke ordrett hva det er, og kommer heller ikke på hvem som har det, så fint om det dukker opp i tråden :)

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fmtj

Quote from: fjellhaugen on March 11, 2011, 12:19:56
spissparet kantgoal og flo

Svært gode kandidater dette også, veldig enig i dette med Tore Andre Flo(PP)
Yeboahs vitne