Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 33617 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #90 på: Mai 20, 2011, 13:19:25 »
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/95-spillere-er-tatt-ut-i-streik-i-tippeligaen-3498211.html

"Det største konfliktpunktet gikk på spillerorganisasjonen NISOs krav om fritt valg av spillernes fotballsko som kommer inn under revisjonen av fotball-, håndball- og ishockeyoverenskomsten."

Har jeg forstått dette rett, at hovedgrunnen til streiken er om fotballsko???

Er det ikke bare å la spillerne velge sko selv, eller må de begynne å se på utstyrslisten til klubbene når de vil ha en overgang, så de får samme sko???

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/helgens-tippeligarunde-utsatt-3498699.html

Ødelegger en hel fotballhelg, bare fordi to parter ikke kan bli enige om noen sko...

Sydhagen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #91 på: Mai 20, 2011, 13:42:56 »
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/95-spillere-er-tatt-ut-i-streik-i-tippeligaen-3498211.html

"Det største konfliktpunktet gikk på spillerorganisasjonen NISOs krav om fritt valg av spillernes fotballsko som kommer inn under revisjonen av fotball-, håndball- og ishockeyoverenskomsten."

Har jeg forstått dette rett, at hovedgrunnen til streiken er om fotballsko???

Er det ikke bare å la spillerne velge sko selv, eller må de begynne å se på utstyrslisten til klubbene når de vil ha en overgang, så de får samme sko???

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/helgens-tippeligarunde-utsatt-3498699.html

Ødelegger en hel fotballhelg, bare fordi to parter ikke kan bli enige om noen sko...

For klubbene kan dette være snakk om store beløp. de mottar millioner hvert år fra adidas, puma osv for at de skal bruke deres merke. dette beløpet vil de da miste viss ikke spillerne vil spille med de skoene (passer ikke til føttene + mange andre grunner)

Tror dette er mer alvorlig for klubbene enn for spillerne og jeg synes det er smålig av spillerne å rette et slikt krav når de vet at klubbene sliter økonomisk allerede. Kanskje de blir arbeidsledige istedet for?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #92 på: Mai 20, 2011, 14:16:55 »
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/95-spillere-er-tatt-ut-i-streik-i-tippeligaen-3498211.html

"Det største konfliktpunktet gikk på spillerorganisasjonen NISOs krav om fritt valg av spillernes fotballsko som kommer inn under revisjonen av fotball-, håndball- og ishockeyoverenskomsten."

Har jeg forstått dette rett, at hovedgrunnen til streiken er om fotballsko???

Er det ikke bare å la spillerne velge sko selv, eller må de begynne å se på utstyrslisten til klubbene når de vil ha en overgang, så de får samme sko???

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/helgens-tippeligarunde-utsatt-3498699.html

Ødelegger en hel fotballhelg, bare fordi to parter ikke kan bli enige om noen sko...

For klubbene kan dette være snakk om store beløp. de mottar millioner hvert år fra adidas, puma osv for at de skal bruke deres merke. dette beløpet vil de da miste viss ikke spillerne vil spille med de skoene (passer ikke til føttene + mange andre grunner)

Tror dette er mer alvorlig for klubbene enn for spillerne og jeg synes det er smålig av spillerne å rette et slikt krav når de vet at klubbene sliter økonomisk allerede. Kanskje de blir arbeidsledige istedet for?

Hadde likt å se de arbeidsledige, og se hvor glade de hadde vært av å fremme krav som kunne ødelegge klubbene, men som i stede ender med å ødelegge seg selv.  ;D

Nå fikk jeg ikke med meg helt at klubbene får så mye som millioner for noe så lite som sko, så saken er kanskje ikke så lett allikevel da. ;) Men vil uansett påstå at streiken er helt bak mål, for hva er problemet med skoene sånn plutselig, men som ikke har vært tidligere???

Sleivind

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #93 på: Mai 20, 2011, 16:02:00 »
Har ekstremt liten forståelse for denne streiken. Håper NFF står på kravene!

Ikke nok med at de allerede skakkjørte klubbene sliter nok fra før av. Nå skal altså de mest profilerte og best betalte spillerne få mer gjennom private skoavtaler. Resultatet blir jo at klubbene får mindre, de som tjener mest får mer og de som tjener minst får mindre.

Dette gjelder forøvrig ikke bare fotballspillere; http://www.dagbladet.no/2011/05/20/sport/fotball/tippeligaen/streik/16598216/


"Walltin sier videre at pengene klubbene taper på dårligere avtaler ikke vil havne hos noen få toppspillere som kan inngå private skoavtaler."

Det er akkurat det som kommer til å skje.

"Det vil være en kostnad og en omorganisering av sponsormarkedet. Men vi aksepterer ikke noe skremmescenario, sier Walltin til Dagbladet"

Inntektskutt og ekstrakostnader, akkurat det klubbene trenger nå!

testo

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #94 på: Mai 21, 2011, 12:07:12 »
Jeg synes det er greit at spillerne får velge sko selv for det er ikke alle merker som passer til enhver fot, og det bør være spillerens valg om han vil ha en sko som passer han perfekt eller om det skal snøres på en sko som spilleren ikke er helt tilfreds med. Dette gjøres stort sett ellers i verden og klubbene må selv ut å skaffe seg egne og bedre sponsor avtaler vis de ikke kan overleve uten den inntekten. Da får de sette ned lønnsnivået litt isteden da og betale etter prestasjons prinsippet, det tror jeg MANGE klubber hadde spart mange kr på og prestasjonene og nivået i norge hadde anntakelig også steget etterhvert.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

p0ndus

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #95 på: Mai 21, 2011, 16:27:37 »
Kan de ikke kjøpe et par sko de liker da, fjerne merkene, og skrive overbetalt i steden.

HåvardK

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #96 på: Mai 21, 2011, 16:43:54 »
Jeg synes det er greit at spillerne får velge sko selv for det er ikke alle merker som passer til enhver fot, og det bør være spillerens valg om han vil ha en sko som passer han perfekt eller om det skal snøres på en sko som spilleren ikke er helt tilfreds med. Dette gjøres stort sett ellers i verden og klubbene må selv ut å skaffe seg egne og bedre sponsor avtaler vis de ikke kan overleve uten den inntekten. Da får de sette ned lønnsnivået litt isteden da og betale etter prestasjons prinsippet, det tror jeg MANGE klubber hadde spart mange kr på og prestasjonene og nivået i norge hadde anntakelig også steget etterhvert.
Jaha? Så NISO ville ha gått med på lønnsnedsettelse, bare spillerne hadde fått velge sko selv?

testo

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #97 på: Mai 21, 2011, 17:32:07 »
Jeg synes det er greit at spillerne får velge sko selv for det er ikke alle merker som passer til enhver fot, og det bør være spillerens valg om han vil ha en sko som passer han perfekt eller om det skal snøres på en sko som spilleren ikke er helt tilfreds med. Dette gjøres stort sett ellers i verden og klubbene må selv ut å skaffe seg egne og bedre sponsor avtaler vis de ikke kan overleve uten den inntekten. Da får de sette ned lønnsnivået litt isteden da og betale etter prestasjons prinsippet, det tror jeg MANGE klubber hadde spart mange kr på og prestasjonene og nivået i norge hadde anntakelig også steget etterhvert.
Jaha? Så NISO ville ha gått med på lønnsnedsettelse, bare spillerne hadde fått velge sko selv?

Blir som å Jobbe akkord....Yter du ikke 100% så får du dårligere lønn evnt satt på benken, Litt ala NHL med statestikker, gjør du det dårlig der så havner du i AHL med betydelig dårligere lønn. Jeg er sikker på at vi hadde fått se mye bedre fotball her i landet med et slikt system, men-
Nei dette får man nok ikke gjennomført, men enkelte spillere der ute kunne trenkt et tupp i ræva som en påminnelse om at dette faktisk er jobben deres.
Norsk fotball er rett og slett ikke underholdene.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

fjellhaugen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #98 på: Mai 22, 2011, 12:20:40 »
Blir som å Jobbe akkord....Yter du ikke 100% så får du dårligere lønn evnt satt på benken, Litt ala NHL med statestikker, gjør du det dårlig der så havner du i AHL med betydelig dårligere lønn. Jeg er sikker på at vi hadde fått se mye bedre fotball her i landet med et slikt system, men-
Nei dette får man nok ikke gjennomført, men enkelte spillere der ute kunne trenkt et tupp i ræva som en påminnelse om at dette faktisk er jobben deres.
Norsk fotball er rett og slett ikke underholdene.

to ting testo;
hadde du likt at sjefen din ga deg dårligere lønn om du ikke var 100% hver dag?
hvordan måler du innsatsen til en fotball spiller? pr mål? pr pasning?m pr takling? antall meter løpt? VG karakter?

jeg tviler vel relativt sterkt på at den amerikanske modellen er noe LO har lagt til grunn i oppbygginen av norske fagforeninger  ;)

hva underholdning gjelder vil jeg si at det er en ting som kan måles i antall mål.
i tippeligaen scores det i snitt 3 mål hver kamp mot Npowers 2,6 og Premier Leagues 2,75
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hobben

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #99 på: Mai 22, 2011, 14:51:44 »
16. Viking :D :D :D :D :D
Rogaland Whites

testo

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #100 på: Mai 22, 2011, 15:05:39 »
Blir som å Jobbe akkord....Yter du ikke 100% så får du dårligere lønn evnt satt på benken, Litt ala NHL med statestikker, gjør du det dårlig der så havner du i AHL med betydelig dårligere lønn. Jeg er sikker på at vi hadde fått se mye bedre fotball her i landet med et slikt system, men-
Nei dette får man nok ikke gjennomført, men enkelte spillere der ute kunne trenkt et tupp i ræva som en påminnelse om at dette faktisk er jobben deres.
Norsk fotball er rett og slett ikke underholdene.

to ting testo;
hadde du likt at sjefen din ga deg dårligere lønn om du ikke var 100% hver dag?
hvordan måler du innsatsen til en fotball spiller? pr mål? pr pasning?m pr takling? antall meter løpt? VG karakter?

jeg tviler vel relativt sterkt på at den amerikanske modellen er noe LO har lagt til grunn i oppbygginen av norske fagforeninger  ;)

hva underholdning gjelder vil jeg si at det er en ting som kan måles i antall mål.
i tippeligaen scores det i snitt 3 mål hver kamp mot Npowers 2,6 og Premier Leagues 2,75

Nå har jeg det sånn da. mindre jobbing mindre lønn. slik burde flere hatt det også, allt for mye latskap ute i arbeidslivet.

Ã… gjennomføre dette med fotballspillere er nok ikke mulig å få gjennomført, men poenget mitt er at lønna ikke står i stil til innsatsen til mange spillere.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sleivind

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #101 på: Mai 22, 2011, 15:37:48 »
Blir som å Jobbe akkord....Yter du ikke 100% så får du dårligere lønn evnt satt på benken, Litt ala NHL med statestikker, gjør du det dårlig der så havner du i AHL med betydelig dårligere lønn. Jeg er sikker på at vi hadde fått se mye bedre fotball her i landet med et slikt system, men-
Nei dette får man nok ikke gjennomført, men enkelte spillere der ute kunne trenkt et tupp i ræva som en påminnelse om at dette faktisk er jobben deres.
Norsk fotball er rett og slett ikke underholdene.

to ting testo;
hadde du likt at sjefen din ga deg dårligere lønn om du ikke var 100% hver dag?
hvordan måler du innsatsen til en fotball spiller? pr mål? pr pasning?m pr takling? antall meter løpt? VG karakter?

jeg tviler vel relativt sterkt på at den amerikanske modellen er noe LO har lagt til grunn i oppbygginen av norske fagforeninger  ;)

hva underholdning gjelder vil jeg si at det er en ting som kan måles i antall mål.
i tippeligaen scores det i snitt 3 mål hver kamp mot Npowers 2,6 og Premier Leagues 2,75

Nå har jeg det sånn da. mindre jobbing mindre lønn. slik burde flere hatt det også, allt for mye latskap ute i arbeidslivet.

Ã… gjennomføre dette med fotballspillere er nok ikke mulig å få gjennomført, men poenget mitt er at lønna ikke står i stil til innsatsen til mange spillere.


Vil heller si at lønna ikke står i stil til kvaliteten på mange fotballspillere, og dette gjelder ikke bare i tippeligaen.

Rudi G.

  • Gjest

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #103 på: Mai 23, 2011, 10:42:51 »
Streiken er over!

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tippeligastreiken-er-over-3500062.html




Ja, og intet oppnådd egentlig, kanskje historiens dummeste streik!!!
Yeboahs vitne

Andersen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #104 på: Mai 23, 2011, 17:41:19 »
Hvilken divisjon spiller Bryne i hobberst !  ;D 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #105 på: Mai 23, 2011, 17:49:39 »
Streiken er over!

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tippeligastreiken-er-over-3500062.html




Ja, og intet oppnådd egentlig, kanskje historiens dummeste streik!!!

Ja, forstår ikke mye her. Det virket som om det å kunne velge sko selv var det viktigste, forståelig nok, men der er de jo like langt som før de gikk til streik ::)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #106 på: Mai 24, 2011, 12:54:00 »
Streiken er over!

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tippeligastreiken-er-over-3500062.html




Ja, og intet oppnådd egentlig, kanskje historiens dummeste streik!!!

Ja, forstår ikke mye her. Det virket som om det å kunne velge sko selv var det viktigste, forståelig nok, men der er de jo like langt som før de gikk til streik ::)








.....nemlig.....
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Re: Tippeligaen 2011
« Svar #107 på: Mai 29, 2011, 20:13:18 »
Aiaiai. Det er en STRÃ…LENDE dag for fotball, dere!
- Leif Olav

vielljaa

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #108 på: Mai 29, 2011, 22:35:25 »
Hatten av for Rushfeldt! EYA TIL! ;D ;D
There is only one United

trondt

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #109 på: Mai 30, 2011, 10:07:29 »
Hadde jeg hatt hatt skulle jeg tatt den av meg for Rushfeldt.
Endelig en "likandes" kar som rekordholder.

fjellhaugen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #110 på: Mai 31, 2011, 07:45:00 »
spilte FKHaugesund i helga?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

lojosang

Sv: Re: Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #111 på: Mai 31, 2011, 08:31:05 »
spilte FKHaugesund i helga?

Nei, de fikk walk-over mot Molde. :D
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #112 på: Juni 17, 2011, 14:14:06 »
Endelig klarer Viking å vinne en kamp, men da vinner alle bånnlaga samtidig....!! Ja, ja, da ble de ikke hekta enda mere av for å si det sånn!! Og Ã…ge Hareide får mere og mere makt jo færre poeng laget tar.... :o! Sportsdirektør Egil Østenstad sier takk for seg og Hareide gis hans oppgaver i tillegg....eller må det spares nå...?? Et lag i alvorlig krise vi ser her og alle begynner å bli desperate!!
Yeboahs vitne

euphor9

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #113 på: Juni 17, 2011, 15:29:52 »
EYA TIL!       Håper på medalje i år oxo.

Andersen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #114 på: Juni 17, 2011, 17:33:46 »
Da vant endelig Viking igjen , Sterkt å slå Brann hjemme med 3- 0  . med en del unggutter på laget ! Håper dette var det som skulle til for å klatre på tabellen . 

lojosang

Sv: Re: Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #115 på: Juni 17, 2011, 21:40:49 »
Da vant endelig Viking igjen , Sterkt å slå Brann hjemme med 3- 0  . med en del unggutter på laget ! Håper dette var det som skulle til for å klatre på tabellen .

Ã… vinne fotballkamper? Ja tror muligens du er inne på noe der. Kan du kommunisere det til Hareide også er dere kommet langt.
- Leif Olav

Andersen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #116 på: Juni 19, 2011, 20:19:49 »
Heia Viking! nok en seier , Rosenborg neste?  :D

Gufrias

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #117 på: Juni 20, 2011, 18:10:16 »
Heia Viking! nok en seier , Rosenborg neste?  :D
Heia Rosenborg! Nok en seier, Viking neste?   ;)
Hekta på Leeds siden 1974

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #118 på: Juni 27, 2011, 11:06:55 »
Heia Viking! nok en seier , Rosenborg neste?  :D
Heia Rosenborg! Nok en seier, Viking neste?   ;)





0 forbanna 0 og RBK ble hjelpesløse uten Prica...!!! Start er i sumpa, sammen med Viking og Sogndal, men Viking har nå formen akkurat nå da. Og mange andre artige utslag, Stabæk yppa seg lenge mot TIL men gutan kom tilbake. Sterkt!! Solskjærs gutter gikk på skjær i Telemark. Tippeligaen er konge!!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #119 på: Juli 04, 2011, 20:54:14 »
Få opp en statue av PMH!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."