Finansrapport fra Leeds United

Started by kalle_92, April 04, 2011, 11:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalle_92

REPORT ON FINANCIAL STATEMENTS
04 Apr 2011

Leeds United Football Club Limited ('Leeds United') is the primary trading subsidiary of Leeds City Holdings Limited ('Holdings').

The financial year end for both companies is 30th June 2010.

Leeds United Football Club Limited

Headlines (2009 figures in brackets)

Turnover       Â£27,446,000     (£23,535,000) up 16.6%
Profit              £2,072,000        (£15,000)

Leeds United made an operating loss before amortisation of player's registrations in the sum of £670,000 which can be wholly attributed to the cost of gaining promotion to the Championship as payments made to players/ management staff as a result of the success. A total of £7,706,000 was paid to players and football management staff in the 2009/10 season.

Gate receipts increased by 30.8% to £11,732,000 and merchandising increased by 12.0% to £5,509,000.

The number of full time employees decreased by 5 to 184 and, in addition, there is employment for approximately another 710 employees on a part-time basis.

The balance sheet shows net assets of £7,140,000. In addition, as at the 1st September 2010, the senior football management estimated the value of the playing squad at £6,667,000 which is not included in the above.

Leeds City Holdings Limited

Headlines (2009 figures in brackets)

Turnover          £27,533,000      (£23,535,000) Up 16.9%
Profit                 Â£1,517,000        (-£1,375,000)

The balance sheet shows net assets of £6,767,000.
http://www.leedsunited.com/news/20110404/report-on-financial-statements_2247585_2326407
Interessant å se forandringen fra 09/10 til 10/11 sesongen...

DenHviteYeboah

The number of full time employees decreased by 5 to 184 and, in addition, there is employment for approximately another 710 employees on a part-time basis.
Disse tallene virker helt ville!
184 heltidsstillinger???????????
til hva?
710 totalt ansatte??????
til hva? 500 billettører???
Har noen sjekket dette opp mot andre klubber på denne størrelsen?

DenHviteYeboah

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 13:23:26
til hva?
710 totalt ansatte??????
Forresten her bør man kreve å få se kopi av alle arbeidskontrakter.Morsom lesning tipper jeg....

h.b

Sikkert disse 500 eierne det  ;D
Uansett så skulle jeg likt å sett regnskapstallene før diverse personer som Bates og andre har tatt ut provisjonen/utbytte

Sydhagen

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 13:25:45
til hva?
710 totalt ansatte??????
Forresten her bør man kreve å få se kopi av alle arbeidskontrakter.Morsom lesning tipper jeg....

Hvorfor det?
er for meg helt uinterresant å lese en annen manns arbeidskontrakt. Og det er vel en sak mellom den ansatte og arbeidsgiver?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: h.b on April 04, 2011, 13:26:58
Uansett så skulle jeg likt å sett regnskapstallene før diverse personer som Bates og andre har tatt ut provisjonen/utbytte

here we go again....

er jo helt normalt at man tar ut utbytte i en bedrift som går i pluss. Samtidig så er det også vanlig at noe av overskuddet går tilbake i driften for oppgraderinger etc.

Men du mener vel at Bates har tatt ut milliardbeløp som kunne vært brukt på Ronaldo?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

torivar

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 13:25:45
til hva?
710 totalt ansatte??????

Spesielt bør sånne non-members som deg kunne kreve dette.

h.b

Quote from: Sydhagen on April 04, 2011, 13:29:59
Quote from: h.b on April 04, 2011, 13:26:58

here we go again....

er jo helt normalt at man tar ut utbytte i en bedrift som går i pluss. Samtidig så er det også vanlig at noe av overskuddet går tilbake i driften for oppgraderinger etc.

Men du mener vel at Bates har tatt ut milliardbeløp som kunne vært brukt på Ronaldo?

Enig i at det er normalt at det går tilbake til eierne i form av utbytte. Men da snakker vi om at man tar ut et utbytte i forhold til det man putter inn i firmaet. Er det 5 mill pund i overskudd et år. Ja da bør det først innvesteres, og så kan man ta ut utbytte.
Eierne var vel så stokka dumme at man tok ut utbytte før et evt gjennkjøp av TA. Men så eier vel Bates TA allikevel da.så da tjener han vel mer på å betale leie av Leeds sine penger til sin egen lomme da

4ever arcticwhite

til hva?
710 totalt ansatte??????

vil tro at i de 184 heltidsstillingene inngår også det sportslige apparatet og spillerne.
Vi har vel sikkert 30 spillere i a-stallen, i tillegg kommer trenere og fysioer, og muligens er også akademispillere og -stab innregnet i det tallet. Kan vel fort være snakk om totalt 60-70 stillinger bare der, tenker jeg. Kanskje mer også. Må også regne med en god del mennesker for å holde standarden oppe på kamparena (selv om den ser litt sliten ut, eller kanskje særlig derfor...) og treningsanlegg.

Og detltidsstillingene - vel, det skal en del mennesker til for å arrangere en fotballkamp med 30.000 tilskuere. Vakter, kiosksalg, billettører....

Virker som om det er en ganske sunn drift, med et overskudd på mellom 5 og 10 prosent. Hvor mange andre klubber i englands øverste divisjoner kan vise til overskudd i det hele tatt?
The future's so White I've got to wear shades 8)

kalle_92

Quote from: 4ever arcticwhite on April 04, 2011, 13:52:51
til hva?
710 totalt ansatte??????

vil tro at i de 184 heltidsstillingene inngår også det sportslige apparatet og spillerne.
Vi har vel sikkert 30 spillere i a-stallen, i tillegg kommer trenere og fysioer, og muligens er også akademispillere og -stab innregnet i det tallet. Kan vel fort være snakk om totalt 60-70 stillinger bare der, tenker jeg. Kanskje mer også. Må også regne med en god del mennesker for å holde standarden oppe på kamparena (selv om den ser litt sliten ut, eller kanskje særlig derfor...) og treningsanlegg.

Og detltidsstillingene - vel, det skal en del mennesker til for å arrangere en fotballkamp med 30.000 tilskuere. Vakter, kiosksalg, billettører....

Virker som om det er en ganske sunn drift, med et overskudd på mellom 5 og 10 prosent. Hvor mange andre klubber i englands øverste divisjoner kan vise til overskudd i det hele tatt?
Synes fortsatt tallet virker helt vanvittig ut :p

DenHviteYeboah

til hva?
710 totalt ansatte??????

Det høres fornuftig ut det du sier, men du mangler altså 114 heltidsstillinger etter din oppramsing...
du har jo nevnt det vesentligste som spillere, trenere og administrasjon..alikevel mangler man 114 stillinger...dette er helt på viddene:710 mennesker på lønnslippen til Leeds United?hele poenget her er at Bates fører alt for høye utgifter i forhold til realitetene-er jeg bombesikker på ;)
Poenget med å se arbeidskontrakter er jo for å fastslå om disse menneskene eksisterer...og hvem er dette et forhold mellom?hvem er arbeidsgiver egentlig?herregud for en lapskaus... >:(

jarle

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 15:05:10
til hva?
710 totalt ansatte??????

Det høres fornuftig ut det du sier, men du mangler altså 114 heltidsstillinger etter din oppramsing...
du har jo nevnt det vesentligste som spillere, trenere og administrasjon..alikevel mangler man 114 stillinger...dette er helt på viddene:710 mennesker på lønnslippen til Leeds United?hele poenget her er at Bates fører alt for høye utgifter i forhold til realitetene-er jeg bombesikker på ;)
Poenget med å se arbeidskontrakter er jo for å fastslå om disse menneskene eksisterer...og hvem er dette et forhold mellom?hvem er arbeidsgiver egentlig?herregud for en lapskaus... >:(

710 deltidsansatte høres helt vilt ut... er det frivillige som ikke for betalt?
Synes 184 heltidstillinger høres mye ut også... ( er spillere innkludert?)

Dennis

Det er selvfølgelig vanvittig naivt av meg å tro at noe annet ville skje, men det er totalt irrelevant å konkludere med om antall ansatte er i høyeste laget, før man eventuelt sammenligner med andre klubber av samme størrelse og i samme situasjon.

Noe sier meg at dersom tallet hadde vært lavt, så hadde også det vært feil... "Klubben har et altfor lite apparat", "Dette minner om en norsk bedriftsklubb" etc etc.
Marching on together!

Leedsfan

Jeg mener at de fortalte på TV2 at det er 4000 mennesker i aktivitet for å arrangere en SCUM-kamp.

Det kreves mer enn spillere og støtteapparat samt ledelse for å få en fotballklubb til å fungere. Høres jo ut som noen insinuerer at Bates finner på ansatte for å lage fiktive kostnader. Hva gjør Bates med pengene til de fiktive ansatte? Stapper de i lomma?

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Quote from: Leedsfan on April 04, 2011, 16:19:55
Hva gjør Bates med pengene til de fiktive ansatte? Stapper de i lomma?

Where else? :P

DenHviteYeboah

Jeg mener at de fortalte på TV2 at det er 4000 mennesker i aktivitet for å arrangere en SCUM-kamp.

Det kreves mer enn spillere og støtteapparat samt ledelse for å få en fotballklubb til å fungere. Høres jo ut som noen insinuerer at Bates finner på ansatte for å lage fiktive kostnader. Hva gjør Bates med pengene til de fiktive ansatte? Stapper de i lomma?

Tullball.4000?høres helt vilt ut..

DenHviteYeboah

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 16:53:58

Leedsfan: du svarer riktig på ditt eget spørsmål ;D ;D ;D

bwirum

Hvor mange serveringssteder er det rundt på ER? Hvor mange vakter må i sving for å få det til å gå trygt for seg? Jobber alle disse hver eneste hjemmekamp eller tror man det er noen sorts rullering her? Hva slags markedsavdeling tror vi Leeds Utd har? Hvor mange trenere, stab etc finnes i klubben? Hvem drifter anleggene på generell basis? Begynn å tell og fortell meg at det fremdeles er helt urimelig.

Det er greit å være kritisk, men det er lov å tenke litt før man poster. Kan sikkert høres høyt ut, men at det er helt hinsider er jo på trynet.

Hvis en sier at de deltidsansatte har en snittbrøk på 20% (forutsetter at ganske mange / de fleste av de kun jobber ifm kamper og arrangementer), så kommer vi til en omsetning på drøyt £80k / årsverk. Litt lite hvis du hadde vært i Norge, men for England... tja, er nok ikke så gærent.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sleivind

184 høres jo i utgangspunktet veldig mye ut. Men når man vet at Brann (en bitteliten norsk fotballklubb) har 40-50 fast ansatte, så høres det kanskje ikke så mye ut?

Styret, ledelsen, markedsavdelingen, økonomiavdelingen, medieavdelingen, drifting av stadion og treningsanlegg, butikkansatte, vaskehjelp, vaktmestere, trenere for alle a-lag, reservelag, juniorlag, og trenere for enda yngre lag, også kommer andre hjelpere i tillegg som fysioterapeuter, materialforvaltere osv. Også har vi en bråte med spillere, både på a-lag, reservelag og juniorlag som regnes for fast ansatte.

Det blir jo en del ansatte ut av det til slutt...

Svend Anders

Hvorfor det høres helt vilt ut forstår jeg ikke, men det er kanskje fordi ikke alle har sett innsiden av Elland Road eller reflektert like mye rundt driften som undertegnede.

For å sammenligne litt:

Leeds har 184 heltidsansatte, og ytterligere 710 deltidsansatte.

Arsenal har 387 heltidsansatte , i 2008 hadde de 907 deltidsansatte. Diverse kilder.

Everton hadde i 2009 226 heltidsansatte, og i gjennomsnitt 459 deltidsansatte per kamp i tillegg. Kilde: http://www.evertonfc.com/assets/_files/documents/feb_10/efc__1265113120_Everton_Annual_Report_and_Acco.pdf

I 2005 hadde Newcastle 307 heltidsansatte og ytterligere 936 deltidsansatte.
Kilde: http://www.nufc.co.uk/staticFiles/53/12/0,,10278~4691,00.pdf

Så hypotesen om falske/oppkonstruerte lønninger og utgifter kan vel strengt tatt legges død, atter en gang? Så slipper vi å gå inn på hvordan man i det hele tatt skulle manipulert staten med arbeidsprofil, arbeidsgiveravgift, skatteinnbetalinger for den "ansatte", osv. Og ikke minst hvordan det hadde lønnet seg kontra f.eks å ta ut utbytte med miniml skatt i Nevis.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

DenHviteYeboah

Quote from: Svend Anders on April 04, 2011, 18:16:19
Hvorfor det høres helt vilt ut forstår jeg ikke, men det er kanskje fordi ikke alle har sett innsiden av Elland Road eller reflektert like mye rundt driften som undertegnede.

For å sammenligne litt:

Arsenal har 387 heltidsansatte , i 2008 hadde de 907 deltidsansatte. Diverse kilder.

Everton hadde i 2009 226 heltidsansatte, og i gjennomsnitt 459 deltidsansatte per kamp i tillegg. Kilde: http://www.evertonfc.com/assets/_files/documents/feb_10/efc__1265113120_Everton_Annual_Report_and_Acco.pdf

Så hypotesen om falske/oppkonstruerte lønninger og utgifter kan vel strengt tatt legges død, atter en gang? Så slipper vi å gå inn på hvordan man i det hele tatt skulle manipulert staten med arbeidsprofil, arbeidsgiveravgift, skatteinnbetalinger for den "ansatte", osv. Og ikke minst hvordan det hadde lønnet seg kontra f.eks å ta ut utbytte med miniml skatt i Nevis.

SA
Sammenlignet med disse klubbene ser det jo fornuftig ut, men jeg må si at dette synes jeg alikevel er helt vilt i de andre klubbene også...at det må så mange heltidsstillinger til for å drifte en foppalklubb er ganske betenkelig.Dette er jo på linje med en kommune hjemme med en befolkning på 5-8000 innbyggere. Tenk på hvor mange oppgaver de har...Må det virkelig 700 personer til på deltidsbasis for å drifte Elland Road ved hjemmekamper?Og 907 på Emirates..osv?

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 16:53:58

Det ble i hvert fall sagt under sending, innrømmer at jeg ble overrasket.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Googla scum og fant ut at de hadde 504 kontor ansatte i 2003.
Skjønner at det er lite negativt anngående Leeds om dagen når man henger seg opp i tullball.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

bwirum

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 18:47:10Sammenlignet med disse klubbene ser det jo fornuftig ut, men jeg må si at dette synes jeg alikevel er helt vilt i de andre klubbene også...at det må så mange heltidsstillinger til for å drifte en foppalklubb er ganske betenkelig.Dette er jo på linje med en kommune hjemme med en befolkning på 5-8000 innbyggere. Tenk på hvor mange oppgaver de har...Må det virkelig 700 personer til på deltidsbasis for å drifte Elland Road ved hjemmekamper?Og 907 på Emirates..osv?
For å brodere litt på det jeg sa i sted;

På ER har vi 4 stands. Nå har jeg ikke telt kiosker og pølsebuer og alt sammen, men si det er 3 på kortsidene og 5 på langsidene. For å ta et tall. Og så jobber det kanskje 10 pers i hver av disse buene. Det er 160 pers bare der. Så har du VIP-avdelinger med dertil hørende kjøkken, servitører og "kom-så-skal-jeg-vise-deg-plassen-din-etter-at-jeg-har-sjekket-at-du-er-member" personell. Mellom 60 og 100 pers? Ikke usannsynlig. Billettører og programselgere? 50-70 pers? Igjen, ikke usannsynlig. Renholdere etter kampene? Det er litt å vaske vet du. 40? Sikkerhetsfolk/vakter? 100? Ikke et stort antall for å passe på 30000 idioter som oss på kamp. Det baller på seg vøtt. Superstore? Regner ikke med at alle de er fulltidsansatt. 20 på deltid? Er jo ganske sinnssyke tilstander der på kampdag.

Når en regner med at alle disse 710 personene sikkert ikke jobber samtidig, så er tallet relativt vettugt spør du meg.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

p0ndus

Er veldig fornøyd dersom regnskapet er bekreftet 100%. Overskudd er i såfall veldig bra. Men betviler litt at vi får tilgang til de reelle tallene. (håper jeg tar feil).
Jmf antall ansatte med hel og deltid virker også det logisk.

Angående 400 for og arrangere en Scum kamp. så skal  det ikke mange Cowboyer til for og holde orden på en haug enspora krøtter. Derfro var det tallet mer overraskende.  ;D ;D

Promotion 2010

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 18:47:10

For å sammenligne litt:

SA
Sammenlignet med disse klubbene ser det jo fornuftig ut, men jeg må si at dette synes jeg alikevel er helt vilt i de andre klubbene også...at det må så mange heltidsstillinger til for å drifte en foppalklubb er ganske betenkelig.Dette er jo på linje med en kommune hjemme med en befolkning på 5-8000 innbyggere. Tenk på hvor mange oppgaver de har...Må det virkelig 700 personer til på deltidsbasis for å drifte Elland Road ved hjemmekamper?Og 907 på Emirates..osv?

Hjelpe meg. Du skyter deg selv ikke bare i foten....men i hodet også!!!   ;)

Når går du lei. Har du noensinne vært på Elland Road en kampdag? Eller andre steder?

Du skriker om å sprøyte penger inn i klubben på spillersiden og når dette viser at Bates greier å drifte klubben på et lavbudsjett i forhold til 25-30.000 tilskuere på hjemmekampene (i forhold sammenlignbare klubber) så er ikke det bra nok heller!!! Da er det plutselig for mye ressurser som legges ut for å få litt olje i maskineriet på kampdager!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Quote from: Promotion 2010 on April 05, 2011, 13:11:09
Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2011, 18:47:10

For å sammenligne litt:

SA

Hjelpe meg. Du skyter deg selv ikke bare i foten....men i hodet også!!!   ;)
Når går du lei. Har du noensinne vært på Elland Road en kampdag? Eller andre steder?

Du skriker om å sprøyte penger inn i klubben på spillersiden og når dette viser at Bates greier å drifte klubben på et lavbudsjett i forhold til 25-30.000 tilskuere på hjemmekampene (i forhold sammenlignbare klubber) så er ikke det bra nok heller!!! Da er det plutselig for mye ressurser som legges ut for å få litt olje i maskineriet på kampdager!  ;D

:D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

h.b

vi kan vel konkludere med at driften går eksemplarisk for en klubb som ikke vil satse

trondt

Vi tjener penger, vi ligger på play-offplass i vår første sesong i championship, vi har ingen spillere som er utestengt for banning (sic.), det meste virker jo faktisk å være på stell.
Hva skal egentlig til for at folk skal bli fornøyde ?
(Skrevet av en naiv, blåøyd supporter).

kalle_92

Quote from: trondt on April 05, 2011, 13:46:02
Vi tjener penger, vi ligger på play-offplass i vår første sesong i championship, vi har ingen spillere som er utestengt for banning (sic.), det meste virker jo faktisk å være på stell.
Hva skal egentlig til for at folk skal bli fornøyde ?
(Skrevet av en naiv, blåøyd supporter).
:)