Finansrapport fra Leeds United

Started by kalle_92, April 04, 2011, 11:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

Quote from: trondt on April 05, 2011, 13:46:02
Vi tjener penger, vi ligger på play-offplass i vår første sesong i championship, vi har ingen spillere som er utestengt for banning (sic.), det meste virker jo faktisk å være på stell.
Hva skal egentlig til for at folk skal bli fornøyde ?
(Skrevet av en naiv, blåøyd supporter).

tommel opp!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

martind

Quote from: trondt on April 05, 2011, 13:46:02
Vi tjener penger, vi ligger på play-offplass i vår første sesong i championship, vi har ingen spillere som er utestengt for banning (sic.), det meste virker jo faktisk å være på stell.
Hva skal egentlig til for at folk skal bli fornøyde ?
(Skrevet av en naiv, blåøyd supporter).

At det går ann å være så blåøyd trondt... helt ubegripelig!!! ;)
MOT!! We are Leeds!

Superfan

Quote from: Svend Anders on April 04, 2011, 18:16:19
Hvorfor det høres helt vilt ut forstår jeg ikke, men det er kanskje fordi ikke alle har sett innsiden av Elland Road eller reflektert like mye rundt driften som undertegnede.

For å sammenligne litt:

Leeds har 184 heltidsansatte, og ytterligere 710 deltidsansatte.

Arsenal har 387 heltidsansatte , i 2008 hadde de 907 deltidsansatte. Diverse kilder.

Everton hadde i 2009 226 heltidsansatte, og i gjennomsnitt 459 deltidsansatte per kamp i tillegg. Kilde: http://www.evertonfc.com/assets/_files/documents/feb_10/efc__1265113120_Everton_Annual_Report_and_Acco.pdf

I 2005 hadde Newcastle 307 heltidsansatte og ytterligere 936 deltidsansatte.
Kilde: http://www.nufc.co.uk/staticFiles/53/12/0,,10278~4691,00.pdf

Så hypotesen om falske/oppkonstruerte lønninger og utgifter kan vel strengt tatt legges død, atter en gang? Så slipper vi å gå inn på hvordan man i det hele tatt skulle manipulert staten med arbeidsprofil, arbeidsgiveravgift, skatteinnbetalinger for den "ansatte", osv. Og ikke minst hvordan det hadde lønnet seg kontra f.eks å ta ut utbytte med miniml skatt i Nevis.

SA

SA,

Når skal du slutte med å fremlegge ugjendrivelige fakta? Ødelegger jo helt dagen for konspirasjonsteorigjengen. Skjerp deg!!

fmtj

Ja, ja, her er det mange som mener mye om ting de ikke vet så mye om er nå det jeg tenker etter gjennomgang av denne tråden!! Støtter meg her til den naive og blåøyde jeg gitt!!
Yeboahs vitne

Runar

Quote from: h.b on April 05, 2011, 13:22:02
vi kan vel konkludere med at driften går eksemplarisk for en klubb som ikke vil satse

Om klubben går noe som er tilnærmet null så satser den faktisk maksimalt av dens kapasitet.

h.b

Det som er det jævlige er det faktum at jeg synes det går over all forventning egentlig. Men jeg gruer meg til mai i 2012 når Leeds har rykka ned fra Premier League fordi det plutselig går opp for folk at Bates ikke vil satse på Leeds United.
Gruer meg til den dagen hvor jeg kan si I told you so

trondt

Quote from: h.b on April 05, 2011, 13:55:07
Det som er det jævlige er det faktum at jeg synes det går over all forventning egentlig. Men jeg gruer meg til mai i 2012 når Leeds har rykka ned fra Premier League fordi det plutselig går opp for folk at Bates ikke vil satse på Leeds United.
Du lever vel etter maya-kalenderen også, så dette bør nok ikke være noe å grue seg for.       
I 2012 er alt over allikevel.

Superfan

Quote from: Runar on April 05, 2011, 13:54:41
vi kan vel konkludere med at driften går eksemplarisk for en klubb som ikke vil satse

Om klubben går noe som er tilnærmet null så satser den faktisk maksimalt av dens kapasitet.

Enkelte her mener at vi skal lånefinansiere satsingen med betydelige midler, noe ala det han derre Peter Ridsdale drev med, dersom du husker noen år tilbake. Var jo bærekraftig det....

h.b

Er en mellomting da. Uten satsing kan vi like gjerne se på wigan som en større klubb. Husk at Huddersfield var en større klubb rent resultatsmessig engang for mange år siden. Og Leeds kan fort bli en has been klubb om noen år

martind

Om det å satse betyr tap av kapital og kraftige underskudd, så kan vi for min del ligge der vi ligger. Vil følge klubben uansett. At vi driver fornuftig og ligger der vi ligger synes jeg er den beste måten å drive på. Jeg vil ikke oppleve det vi har vært gjennom etter han derre PR en gang til. Heller nøktern satsing med Ken Bates hvis det er alternativet.

Det skal sies at jeg vil gjerne oppleve premier league igjen snart, og har også troen på det, men det må skje med en trygghet om at klubben samtidig ikke går under dersom resultatene skulle utebli.
MOT!! We are Leeds!

4ever arcticwhite

Ser at salget av Delph er innregnet i overskuddet, så strengt tatt driver vi vel i tilnærmet null.

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/operating_loss_at_leeds_turned_into_profit_thanks_to_delph_sale_1_3254177
The future's so White I've got to wear shades 8)

B_Ød

"Men jeg gruer meg til mai i 2012 når Leeds har rykka ned fra Premier League fordi det plutselig går opp for folk at Bates ikke vil satse på Leeds United"

Ja, hvis det er grunnen til at vi rykker ned, skal jammen meg jeg bli med på alt du måtte si og mene i ettertid!  ;D

Rareste setningen jeg har lest her inne til nå..fantastisk!!!
Ups & Ups!!

h.b

Quote from: 4ever arcticwhite on April 05, 2011, 14:30:55

Ser at salget av Delph er innregnet i overskuddet, så strengt tatt driver vi vel i tilnærmet null.

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/operating_loss_at_leeds_turned_into_profit_thanks_to_delph_sale_1_3254177

Som igje tilsier at Leeds selger for å komme i null hvert år med Bates. Vi er da en farmerklubb for de som vil satse

Superfan

What?? Trodde det var opplest og vedtatt at disse Delph-pengene var lurt unna i et eller annet nullskatteland for lenge siden. Sjokkerende!

h.b

Quote from: Superfan on April 05, 2011, 14:34:05

What?? Trodde det var opplest og vedtatt at disse Delph-pengene var lurt unna i et eller annet nullskatteland for lenge siden. Sjokkerende!

Sikkert mine regnekunnskaper. Men fra minus 600.000 til pluss 2 mill. det er ikke 6 mill som salget skulle gi

jaho

:o   :o   :o  ::)  ::) det sa vel det meste

Sydhagen

Quote from: h.b on April 05, 2011, 14:37:55

Sikkert mine regnekunnskaper. Men fra minus 600.000 til pluss 2 mill. det er ikke 6 mill som salget skulle gi

Nå er vel en stor del av de 6mill prestasjonsbasert?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Superfan

Quote from: Sydhagen on April 05, 2011, 14:39:48
Quote from: h.b on April 05, 2011, 14:37:55

Nå er vel en stor del av de 6mill prestasjonsbasert?

Eksakt, og der er vel prestasjonene noe under pari foreløpig. Dessuten var vel 6 mill brutto overgangssum, og det framgår jo av artikkelen at Bradford skal ha sin del av denne.

Cherry

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/operating_loss_at_leeds_turned_into_profit_thanks_to_delph_sale_1_3254405

Da har det faktisk dryppet litt på oss & Bradford!
Gutten har også signert NY 4-års avtale med AV etter det jeg kan skjønne...

Runar

Husker jeg det riktig så var det 3 mill pund up front og 3 mill pund som var avhengig av kamper osv... Bradford skulle ha sin andel av den første utbetalingen 20 % tror jeg det skulle være.

Gufrias

Ærlig talt, HB - her har du prestert en selvmotsigelse av de store. Hvis vi rykker ned i 2012 er det fordi vi rykker opp i vår. Ikke helt forenlig med at Bates ikke vil satse.
Hekta på Leeds siden 1974

Runar

Rykker vi opp 2 sesonger uten å ha satset så gleder jeg meg virkelig til vi engang i framtiden skal satse...

h.b: ikke mal fanden på veggen helt enda. Jeg vet du er utålmodig og vil opp å vinne gull helst i går, jeg forstår deg - kan til å være du har et poeng i all galskapen, men om Bates vil satse eller ei er irrelevant - Leeds tjener ikke mer penger enn de bruker for øyeblikket, og sånn sett så er det "max" satsning.

Selvfølgelig kan vi låne x-antall millioner å "gamble", men disse penge må så betales tilbake noe som gjør at vi må bruke neste års penger på gammal moro. Noe som vil svekke neste års satsning.

Tiden med underskudd er forbi, ikke bare for Leeds, men også for endel andre klubber... Klubbene med en unik posisjon i det gjeveste selskap har kanskje noen onkler som kan holde galskapen gående en stund til, men stikk fingern i jorda - Leeds er ingen stormakt i europa, det har vi ikke vært siden 60-70, vi er en tradisjonsrik klubb med en aldrene fanbase som bør være mellom plass nr. 6-14 i den øverste divisjonen i england. Basert på inntektsgrunnlag/potensiale og størrelse..

jarle

Quote from: Runar on April 05, 2011, 16:30:25
Rykker vi opp 2 sesonger uten å ha satset så gleder jeg meg virkelig til vi engang i framtiden skal satse...

h.b: ikke mal fanden på veggen helt enda. Jeg vet du er utålmodig og vil opp å vinne gull helst i går, jeg forstår deg - kan til å være du har et poeng i all galskapen, men om Bates vil satse eller ei er irrelevant - Leeds tjener ikke mer penger enn de bruker for øyeblikket, og sånn sett så er det "max" satsning.

Selvfølgelig kan vi låne x-antall millioner å "gamble", men disse penge må så betales tilbake noe som gjør at vi må bruke neste års penger på gammal moro. Noe som vil svekke neste års satsning.

Tiden med underskudd er forbi, ikke bare for Leeds, men også for endel andre klubber... Klubbene med en unik posisjon i det gjeveste selskap har kanskje noen onkler som kan holde galskapen gående en stund til, men stikk fingern i jorda - Leeds er ingen stormakt i europa, det har vi ikke vært siden 60-70, vi er en tradisjonsrik klubb med en aldrene fanbase som bør være mellom plass nr. 6-14 i den øverste divisjonen i england. Basert på inntektsgrunnlag/potensiale og størrelse..

6-14?

Leeds er det eneste laget i Englands 3 største by og den rikeste bortsett fra London
Vi bør dermed være topp 1-5 etter min mening.

Leeds (pronounced /ˈliːdz/ ( listen)) is a city and metropolitan borough in West Yorkshire, England.[8] In 2001 Leeds' main urban subdivision had a population of 443,247,[9] while the entire city had a population of 770,800 (2008 est.).[10] Leeds is the cultural, financial and commercial heart of the West Yorkshire Urban Area,[11][12][13] which at the 2001 census had a population of 1.5 million,[14] and the Leeds city region, an economic area with Leeds at its core, had a population of 2.9 million.[15] Leeds is the UK's largest centre for business, legal, and financial services outside London

4ever arcticwhite

Quote from: jarle on April 05, 2011, 17:49:07
Quote from: Runar on April 05, 2011, 16:30:25

6-14?

Leeds er det eneste laget i Englands 3 største by og den rikeste bortsett fra London
Vi bør dermed være topp 1-5 etter min mening.

Leeds (pronounced /ˈliːdz/ ( listen)) is a city and metropolitan borough in West Yorkshire, England.[8] In 2001 Leeds' main urban subdivision had a population of 443,247,[9] while the entire city had a population of 770,800 (2008 est.).[10] Leeds is the cultural, financial and commercial heart of the West Yorkshire Urban Area,[11][12][13] which at the 2001 census had a population of 1.5 million,[14] and the Leeds city region, an economic area with Leeds at its core, had a population of 2.9 million.[15] Leeds is the UK's largest centre for business, legal, and financial services outside London

Da trenger vi også en rik onkel. Uten det er det nok utrolig vanskelig å være stabilt inne blandt de seks beste i england, da må man ha en "world wide" fanbase ala den Scum har, og dit er det vanskelig å komme....
The future's so White I've got to wear shades 8)

bwirum

Hvis forutsetningen for plassering er geografisk grunnlag så vil jeg være enig med Jarle i at vi selvsagt skal være i CL-contention vært eneste år. Gitt at det er en del andre faktorer med i bildet her så tror jeg nok det blir tøft å sette den målsetningen. Spesielt dette med rike onkler, som vi jo har et problem med, mens andre har det bedre...

Når (NÃ...R!) vi rykker opp i PL så vil jeg tro akademiet vår blir enda mer attraktivt, det er jo på vei tilbake nå, og det er her jeg mener fremtidens lag skal bygges. Luftslottenes tid er på vei av gårde. Noen kommer til å prøve å henge igjen så godt det lar seg gjøre selvsagt (les: ManC, Chelsea, til dels ManU på grunn av den gigantiske fanskaren de har rundt om, kanskje også Liverpool på litt sikt om han New England fyren ønsker å satse litt hardere på de.). Vi andre som oss, Arsenal, Tottenham og andre som en naturlig tenker på i relativ nærhet av toppen til PL vil nok måtte bygge langt mer fra bunn enn hva har vært vanlig en stund nå.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

trondt

Quote from: bwirum on April 06, 2011, 09:08:43
Hvis forutsetningen for plassering er geografisk grunnlag så vil jeg være enig med Jarle i at vi selvsagt skal være i CL-contention vært eneste år. Gitt at det er en del andre faktorer med i bildet her så tror jeg nok det blir tøft å sette den målsetningen. Spesielt dette med rike onkler, som vi jo har et problem med, mens andre har det bedre...

Når (NÃ...R!) vi rykker opp i PL så vil jeg tro akademiet vår blir enda mer attraktivt, det er jo på vei tilbake nå, og det er her jeg mener fremtidens lag skal bygges. Luftslottenes tid er på vei av gårde. Noen kommer til å prøve å henge igjen så godt det lar seg gjøre selvsagt (les: ManC, Chelsea, til dels ManU på grunn av den gigantiske fanskaren de har rundt om, kanskje også Liverpool på litt sikt om han New England fyren ønsker å satse litt hardere på de.). Vi andre som oss, Arsenal, Tottenham og andre som en naturlig tenker på i relativ nærhet av toppen til PL vil nok måtte bygge langt mer fra bunn enn hva har vært vanlig en stund nå.
YES !!

Promotion 2010

Operating loss at Leeds turned into profit thanks to Delph sale
Published on Tuesday 5 April 2011 09:43

the sale of Fabian Delph to Aston Villa helped two Yorkshire clubs post a profit in the last financial year, the Yorkshire Post can reveal.

Both Leeds United and Bradford City turned operating losses into a surplus as a result of the deal that took the midfielder from Elland Road to Villa Park in August, 2009, for an initial £6.25m.

In United’s case, it transformed an operating loss of £670,000 into a £2m profit for the year to June 30, 2010.

For City, meanwhile, the transfer of Delph, who left Valley Parade to join Leeds’s Academy at the age of just 12, helped the club post a profit of £501,000 for the same period.

It is unusual for one player to prove so valuable to the balance sheets of two clubs and one that is rooted in the terms of Bradford-born Delph’s 2001 move across West Yorkshire, whereby the Bantams are due 12.5 per cent of any fee that United receive â€" which in 2009-10 saw the League Two club receive more than £800,000.

The Yorkshire Post also understands City’s earnings from Delph’s move to the West Midlands have since risen to almost £1m due to clauses included in the transfer that have seen Leeds paid an additional £500,000 for Villa qualifying for Europe this season and another £500,000 last month when the 21-year-old signed a new four-year contract.

The Delph money aside, Leeds’s newly-released accounts show that the club’s turnover rose to almost £27.5m during a season that saw Simon Grayson’s side win promotion from League One and enjoy a stirring FA Cup run that included knocking out Manchester United.

Despite that, United still needed the transfer of Delph plus the sale of promising youngsters such as George Swan and Luke Garbutt to ensure they posted a profit for a third consecutive year.

The reason for this can be partly explained by the club winning promotion, meaning a pre-arranged bonus payment scheme for players and coaching staff had to be honoured in May â€" boosting last season’s total wage bill for all football-related staff, both players and coaches, to £7,706,000. No comparable figure is available for 2008-09 due to those accounts instead listing the club’s total wage bill, which stood at £12.2m.

Grayson’s side finishing second in League One also meant cash had to be paid to some of the clubs who had either loaned or sold players to Leeds during the 2009-10 season.

For instance, under the terms of the season-long deal that brought Michael Doyle to Elland Road from Coventry City, United agreed to pay half of the midfielder’s £10,000-per-week wage with his parent club picking up the rest.

In the event of Leeds winning promotion, however, it was agreed the Yorkshire club would immediately cover the cost of Coventry’s contribution â€" meaning they were hit with a bill of more than £250,000 within days of the 2009-10 season ending.

A similar deal covered Gary McSheffrey’s loan stay at Elland Road, while clauses were included in other permanent transfer deals that saw monies paid out following United’s elevation to the Championship.

With regards to the overall finances, a profit of £2,072,000 in 2009-10 compares favourably with the £15,000 surplus of the previous financial year when United lost in the League One play-off semi-finals to Millwall.

It does, though, represent less than half the £4.5m profit United posted in 2007-08 â€" the club’s first after administration, when the accounts covered a 14-month period as opposed to 12.

Gate receipts played a big part in boosting last year’s figures with income soaring 30 per cent from £8,966,000 in 2008-09 to £11,732,000. Likewise, merchandising income rose from £4.9m to £5,5m â€" up by 12 per cent.

Leading football analyst Vinay Bedi, of stockbrokers Brewin Dolphin, said: “The first thing that strikes me about these figures is that the turnover is exceptionally high for a non-Premier League club.

“It shows the power of the Leeds United brand and the strength of the club’s support base. Basically, fans put £17m into the club â€" either through the turnstiles or in the club shop.”

On Leeds making an operating loss, however, Bedi added: “You can’t rely on something like transfer revenue. A highly sought-after player such as Delph does not come along every year.

“Even so, it seems a case of so far, so good for Leeds United.”

On the flipside of United increasing revenue, the cost of renting both Elland Road and the club’s Thorp Arch training ground crashed through the £2m barrier for the first time during the period covered by the latest set of accounts.

This outlay on rent, which increases annually by three per cent every October, together with the money Leeds had to pay out following promotion made the income received from Delph’s transfer all the more significant.

For Bradford, too, Delph’s move to Villa meant the club was able to turn a sizeable deficit into a £501,000 profit â€" going some way to offsetting a loss of £765,000 made in 2008-09.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Her går det i hvert fall frem at vi har fått bortimot £ 2,5 millioner for Delph hittil. Det neste som utløser mer penger er vel antall kamper og uttak til det engelske landslaget!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Potensielt 6 mill pund for Delph synes jeg er meget bra. Var det ikke flere som trodde at Bates hadde stukket av med alle Delph pengene? Rart at de kan påvirke det offisielle regnskapet da.

Nå kan ikke jeg historien angående Chelsea og Bates, men stjal han penger fra klubben? Hvorfor tror alle at han skummer penger på overganger, ansatte osv osv?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jarle

Quote from: Leedsfan on April 07, 2011, 10:09:47
Potensielt 6 mill pund for Delph synes jeg er meget bra. Var det ikke flere som trodde at Bates hadde stukket av med alle Delph pengene? Rart at de kan påvirke det offisielle regnskapet da.

Nå kan ikke jeg historien angående Chelsea og Bates, men stjal han penger fra klubben? Hvorfor tror alle at han skummer penger på overganger, ansatte osv osv?

Det er Bates selv som har sagt at vi ikke har fått noen Delph penger...
og at alt går til maling av dasser

nå er de her tydeligvis... bra det!