Main Menu

Opprykk?

Started by Børke, April 09, 2011, 18:17:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Børke

Millwall-Leeds 3-2 H. Dette var en vanskelig bortekamp, ingen tvil om det. Men skal vi rykke opp, direkte eller via Play-Off er man også avhengige av å få mest mulig trepoengere også i slike kamper. Ved et eventuelt opprykk uansett måte, da ser jeg for meg en kamp om å overleve i Premier League. Kan liksom ikke se hvilke tre lag som Leeds skal legge bak seg over 38 kamper der, forsterkninger eller ikke. Totalt sett er jeg fornøyd med sesongen nå ettersom vi har tre år i League One bak oss. Marching On Together! :-)

Kato

Skal vi rykke opp må i hovedsak tre ting skje:

1. Vi klarer å karre til oss nok poeng til å berge play-off. Dvs score minimum 4 mål i de resterende kampene.:)

2. Vi må legge fra oss play-off spøkelset.

3. Vi må unngå å møte Cardiff.

Vurderer sjansen til at ovennevnte tre punkter skal skje til:

75 prosent sjanse for play-off
25 prosent sjanse hvis vi havner i play-off (minus play-off-spøkelse)
66,7 prosent sjanse for å møte Cardiff hvis de havner i play-off

Dermed sjansen for opprykk: Ca 4 prosent.

Tom S

Plukker vi 8p på siste 6 kamper vil eg tru PO er sikret.
Og i PO har vi like stor sjanse som de 3 andre lagene.
Spennende!
COME ON LEEDS !!

Børke

Det er vanskelig i Play-Off uansett hvem Leeds møter,både over to kamper i semien og en eventuell finale. Det er riktig at Leeds sine Play-Off tradisjoner er dårlig (tap i 1987, 2006, 2008, og 2009.) Dessuten har Leeds ingen god statistikk mot Cardiff. Men en kan ikke bare tenke dårlig statistikk, der kommer nye sjanser, og det er bedre å havne i Play-Off enn å havne på 7. plass. Aller helst ønsker vi direkte opprykk, men det blir trolig for tøft i år. Swansea har tatt ledelsen hjemme mot Norwich nå.

jarle

VI må slutte å slippe inn så mye mål...

Da har vi en mulighet...

Same

Om vi berger en play-off plass, så vil jeg absolutt ikke møte Swansea i de to første kampene. De er KNALL sterke på hjemmebane. De har vel bare sluppet inn 9 mål hjemme i år, og 3-0 tapet fra i vinter kan fort komme igjen. Og da blir det nærmest umulig å nå en play-off finale.

Superfan

Den elendige defensive organiseringen blir vår bane, også i et eventuelt play-off. Vi har vel satt verdensrekord i antall baklengsmål.

HåvardK

Quote from: jarle on April 09, 2011, 19:05:24
VI må slutte å slippe inn så mye mål...

Da har vi en mulighet...
Enig i løsingsforslaget, men det er vel temmelig usannsynlig at vi greier å snu denne trenden. Mange har ropt etter spillertyper som har skullet ordne opp i dette, men jeg tror løsningen ligger vel så mye i organiseringa og det rent taktiske. Her ser vi dessverre ingen tegn til forbedring, og vi vil bli moset grundig i hver eneste kamp i PL hvis dette ikke blir rettet på. Dessverre.

GeirO

Etter dagens tap mot Millwall skal vi leke litt Drillo, tallmagi og sannsynlighetsberegninger:

Sannsynlighet for direkte opprykk:
I praksis 0%, selv om Norwich tapte i dag. Dette begrunnes primært med at Leeds er i for dårlig form. Hadde de vært i god form kunne de fått noen prosent her, men nei.

Sannsynlighet for opprykk via play-off:
Sannsynligheten for å nå play-off, dvs. plassering mellom 3 og 6 er litt vanskelig å spå. Men med dårlig form (som fort kan snu), er det en viss fare for å ikke greie play-off. Men med andre lag som også gir bort poeng, mener jeg det er ca. 75% sannsynlig at vi greier en av de fire plassene som gir sluttspill.
Sannsynligheten for å vinne play-off-finalen og rykke opp er "selvsagt" 25%. Med vår dårlige play-off-statistikk mener sikkert mange at den er langt lavere, men velger å holde meg til matematikken. Vi begynner jo å få litt erfaring......Erfaringsmessig kan alt skje i ent play-off, og da tror jeg 25% er et greit estimat.

Det skulle gi 0,75 X 0,25 = 0,1875. Dvs. ca. 19 % sjanse for å rykke opp til PL pr. dags dato!

I forhold til mine ikke-matematiske forventninger om opprykk, tror jeg 19 % er et greit tall. Det tilsvarer en litt bedre sjanse enn å få en sekser på terningen.

Og det skjer jo stadig........ :-\
MOT

GeirO

Quote from: Kato on April 09, 2011, 18:21:20
Skal vi rykke opp må i hovedsak tre ting skje:

1. Vi klarer å karre til oss nok poeng til å berge play-off. Dvs score minimum 4 mål i de resterende kampene.:)

2. Vi må legge fra oss play-off spøkelset.

3. Vi må unngå å møte Cardiff.

Vurderer sjansen til at ovennevnte tre punkter skal skje til:

75 prosent sjanse for play-off
25 prosent sjanse hvis vi havner i play-off (minus play-off-spøkelse)
66,7 prosent sjanse for å møte Cardiff hvis de havner i play-off

Dermed sjansen for opprykk: Ca 4 prosent.

Skjønte ikke helt konklusjonen om 4 %, men vi er helt enige i 75% sjanse for play-off og 25% sjanse for å vinne play-off.
MOT

GeirO

Da jeg laget denne tråden så jeg ikke tråden "Opprykk", som ligner på denne. Moderator kan evt. slå sammen trådene.
MOT

samadhi

Det positive med at vi trolig allerede nå er ute av kampen om direkte opprykk er at dette ikke vil påvirke oss negativt i en eventuell playoff. Med det mener jeg at dersom vi kjemper om direkte opprykk helt til siste slutt så kan laget får en psykisk nedtur når dette ikke lykkes, og den dårlige opplevelsen tas med inn i playoff. Ser ikke bort fra at Cardiff kan gå på en sånn smell dersom de ikke klarer direkte opprykk, da de lenge har sett ut som ett lag som vil rykke opp.

Forhåpentligvis cruiser vi inn til en 5.plass og sparer krefter til playoff,
og dermed har vi det vi trenger når vi skal kjempe om den siste opprykksplassen.

På frihånd ser jeg for meg følgende sjanse til direkte opprykk for lagene fra 3. til 6.plass;
3.plass; 20%
4.plass; 30%
5.plass; 30%
6.plass; 20%
marching on together,
derudaf forever...

Superfan

0% med det defensive spillet vi har. Stryk til Grayson for ikke å ha tatt tak i dette for lenge siden.

Gufrias

Scunthorpe blir vår viktigste allierte i de siste kampene. De har igjen Reading og Millwall hjemme, og Forest borte. La oss håpe at de fortsetter der de slapp mot QPR
Hekta på Leeds siden 1974

raggen

ser også på sjansen for opprykk via play off lik 0... dette med historie og statistikk samt dårlig form....
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sydhagen

Er forberedt på spill i championship neste sesong også, så får det heller bli en bonus viss det skulle bli opprykk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Til alle som ikke forventer noe om det blir play off - så kan vi jo si at 2 av de 3 siste play-off spillene har endt i finale. Kommer du deg til finalen kan ALT skje. Samt at denne gruppen har fått endel erfaring med cupoppgjør igjennom spill mot Tottenham, Arsenal, Man Utd og Liverpool de siste årene. En annen kvailtet som jeg vil ta med så vi i går, vi ligger under med 2 mål og komme "tilbake" og scorer å utjevner resultatet. Bortemål teller ikke i playoff og det skal vi nok kanskje være glade for slik som vi slipper inn.

Ingen grunn til å avskrive oss om det blir play off - 

kalle_92

Quote from: Runar on April 10, 2011, 10:59:50
Til alle som ikke forventer noe om det blir play off - så kan vi jo si at 2 av de 3 siste play-off spillene har endt i finale. Kommer du deg til finalen kan ALT skje. Samt at denne gruppen har fått endel erfaring med cupoppgjør igjennom spill mot Tottenham, Arsenal, Man Utd og Liverpool de siste årene. En annen kvailtet som jeg vil ta med så vi i går, vi ligger under med 2 mål og komme "tilbake" og scorer å utjevner resultatet. Bortemål teller ikke i playoff og det skal vi nok kanskje være glade for slik som vi slipper inn.

Ingen grunn til å avskrive oss om det blir play off - 
Med mindre vi møter Cardiff eller Swansea før finalen, tror jeg vi kan klare det.

Børke

Umulig å spå sluttabellen i Championship 2010/2011 nå. Det ser ut til at Queens Park Rangers vinner divisjonen. Ellers er det veldig åpent etter dem. Det er vanskelige kamper som gjenstår for samtlige opprykkskandidater. Men skal jeg tippe noe, så blir mitt tips som følger: 1. Queens Park Rangers  2. Norwich City   3. Swansea City   4. Leeds United   5. Cardiff City   6. Reading.  QPR er "truet" med straff i form av bot og poengtrekk for muligens noe som har skjedd to år tilbake i tid, men jeg tror ikke at det får noen følger for Londonklubben. West Ham beholdt plassen i Premier League i 2006/2007 sesongen etter at de hadde vært igjennom noe lignende, og dette sendte Sheffield United ned igjen til Championship etter en gjesteopptreden i Premier League. Det er BARE Leeds som får svi når det er "noe gale", og her sikter jeg til  -15 poeng i forkant av 2007/2008 sesongen, en sesong som endte med Play-Off finale mot våre naboer fra Doncaster og 0-1 tap.. Ok, nå blir jeg sikkert "arrestert" fordi at Luton Town fikk -30 poeng i League Two, noe som kostet dem ligastatusen i en sesong hvor både Bournemouth og Rotherham fikk -17 poeng hver. Men Leeds skal tilbake til det gode selskap, om ikke i år, så ikke om altfor lenge!

nord

Faktiskt er jeg meget tilfreds hvis vi kan klare 6 pladsen og være med til PLAY OFF! Er bange for Millwall og NOtthingham kan gå forbi os  :-[

Hallgeir *

Fant denne på Clarkeonenil!

Interessant lesning.....

Leeds United Monday Talking Point, The Case Against The Defence

Apr 11th, 11 / 1 Comment / Share this Entry

Proper defender.

Ben finds out its not just the personnel that makes our defence chronic.

After our win at Bristol City in February, I wrote about the increasing fragility of our defence, despite two successive clean sheets. I also spoke about our problems at left back after the Sheffield United debacle. Once again yesterday we saw defending that wouldn’t have looked out of place in a Kindergarten 3rd XI match as we went down to another poor performance where few players came out with any credit.

The standard view of our goal leakage problems is that our midfield is too flimsy to stop attacks and is unable to break up play. Howson and Johnson were guilty of that yesterday, and when Bannan came on he gave the ball away with ease. I don’t think Millwall are an outstanding side but they certainly wanted to win the game, whereas in the first 20 minutes we were utterly impotent were penned in our own half conceding numerous free kicks, one of which we conceded from.

Both centre backs had an absolute nightmare yesterday. Bromby can play well, as shown at home to QPR and Forest. He is also prone to launching the ball forward a long way but without any thought as to where the ball will eventually end up. O’Brien has regressed dramatically since his move became permanent. His headers are either vertical or go straight to the opposition. He preferred to pass the ball out of defence yesterday that only resulted in the loss of possession and fell over a fair bit too.

The statistics make appalling reading and I wondered which defensive partnerships have fared best this season:

Statistikken under skal egentlig være på linje mot høyre, men den fikk en annen form ved kopiering. Håper dere forstår hva som menes.....

Partnership

Points/game

Goals conceded/game

Clean sheets/game

Naylor/Collins

1.25

1.88

0.13

Bruce/Collins

1.67

2.00

0.33

O’Brien/Bruce

1.85

1.62

0.23

O’Brien/Collins

1.20

2.00

0.20

Bruce/Bromby

1.00

2.00

0.00

O’Brien/Bromby

1.67

1.50

0.17

Not one central defensive partnership has conceded fewer than 1.5 goals per game. While O’Brien and Bromby’s partnership has seen a marginal tightening at the back, the longest-serving partnership this season (O’Brien and Bruce) has heralded the most points â€" of course they played in our long unbeaten spell before the New Year.

I wonder whether our frailties are caused by physical, mental or physiological difficulties. Do we buy defenders who are hardworking but ultimately limited in ability? None of the defenders we have are small but there is a tendency to head or hoof the ball to our midfielders who are very short. Although our defending from set pieces was good last week, we conceded another two goals yesterday in a criminal manner. Schmeichel had his worst game in a Leeds shirt â€" he was out of position for the free kick, completely at fault for the second goal, could not catch a cross and his kicking was hopeless bar one.

Is there an understanding between the goalkeeper and his centre backs? Blame is very quick to be apportioned but no one seems to do very much about it. At least one of the back four needs to stamp some sort of authority of his teammates if the captain isn’t (and Jonny, being a nice lad isn’t the kind of captain to slag off his teammates).  I do think the players care, passionately in fact, but can they handle the pressure? Bromby played in the majority of last season’s run in so should know what it is all about. O’Brien has played in Europe and relegation battles for Newcastle and Bolton. Bruce and Schmeichel should learn from their fathers about the end of season pressure (although in a recent interview we learnt that the junior goalkeeper does not talk about football with his dad). The atmosphere yesterday was caustic and febrile. We kept the Millwall lot quiet for 15 minutes of the second half by pressing them high, closing them down and playing football on the floor. When we dozed off we let them score the vital goal and the noise increased once more.

I am also concerned about the coaching methods. I am not qualified at all on these matters but when it comes to defenders they often leave a far worse player than when they arrive. Lubo Michalik, Matt Heath, Alan Sheehan, Rui Marques and Paul Huntington all had varying degrees of success with us, but all started quite well but by the end of their tenures had fallen down the pecking order. It could be they were released when they were no longer required as better defenders took their place, but it could also be that any good defending methods they had when they joined the club were trained out of them when they played in the side. The same goes with recent goalkeepers. Casper Ankergren received the League One Player of the Month award in March. He started the season as he finished with us â€" appalling kicking and crossing. Whomever he trains with has regained his confidence and will be a Championship goalkeeper next year. Perhaps I am talking complete rubbish here, but I think our coaching staff does need a rethink because since January last year we’ve been conceding at an unacceptable rate. A semi-fit Paddy Kisnorbo could probably do a better job but he is out of contract at the end of this season and it seems unlikely he will even play a reserve game now.

In the first half of last season, we conceded 13 goals in 23 games. What has gone wrong?

Ben Gershaw.

Super Leeds since 1968

Jebediah

Disse 3 lagene er de som rykker opp

De 2 som rykker direkte opp er Queens Park Rangers og Norwich City

Laget som rykker opp ved play-off blir Cardiff City

fmtj

Uansett hvodan dette ender har vi hatt en fin sesong synes jeg. Play off blir for meg ekstra bonus i år da jeg var redd for at vi skulle slite evt. bli middelhavsfarere i år. Kanskje klarer vi det og kanskje til og med opprykk. Alt er pip åpent!! MOT!!!!
Yeboahs vitne

auren

Grei statistikk du linker til hallghel, men det er maaange andre momenter som er viktige i forhold til defansivt arbeid enn bare midtstopperne. Det kunne vært interessant å sett på statistikken i forhold til keeper, backer og sentrale midtbanespillere, samt formasjonen vi spiller. 

I morgen kveld håper jeg vi går offansivt til verks. Vi har ingenting å tape. Vil ha 4-4-2 formasjon med Becchio og Somma på topp. Captain Howson vrakes. Mitt lag:

Kasper - Connolly, AOB, Bromby, Lichaj - Snodgrass, Johnson, Bannan, Gradel - Somma, Becchio.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Tror ikke at 4-4-2 vil være til stor hjelp. Vi er nok helt avhengig av at en spiller beskytter de to sentralemidtbanespillerne våre.

Parker må inn som venstreback. Kan ikke ha både innvover backer og innoverkanter, blir for udynamisk. Jeg vil helst ha Bannan og Kilkenny sentralt - Det er nok de to som er dårligst til å takle, men det er og de som helt klart vil miste ballen minst. Med bevegelige Howson, Gradel, Snodgrass og Becchio i front så vil Kilkennye (som er hjernen i laget) og Bannan kunne holde ballen i laget og diktere tempoet i spillet. Har vi posession så har vi nok målscorer i laget til at sjansene vil komme.