Bevist. Leeds har ingen ambisjoner eller vil bruke penger

Started by h.b, May 25, 2011, 12:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Quote from: CardiganArms on May 26, 2011, 09:59:01
Quote from: jarle on May 26, 2011, 09:37:04
Det er som JonR skriver et faktum at Larry har vært mer eller mindre ubrukelig på transfermarkedet... i tillegg har han brukt kriselån hver gang en i start 11'veren er skadet eller suspandert isteden for å bruke de han har brakt inn...  Han står rett å slett til STRYK på dette feltet.
Dette er i mine øyne "utter crap", og det er hvertfall et faktum. SG har tatt oss kun en vei, og hvordan dette kan stå til stryk, uansett felt, er helt uforståelig for meg.

Det er et faktum at du kaller jarles utsagn "utter crap". Lenger kan en ikke gå. Gjør ellers oppmerksom på at han kommenterer SGs disposisjoner på transfermarkedet; ikke hans totale virke som manager. En ganske viktig nyanseforskjell.

B_Ød

Quote from: HåvardK on May 26, 2011, 10:05:01
Det er som JonR skriver et faktum at Larry har vært mer eller mindre ubrukelig på transfermarkedet... i tillegg har han brukt kriselån hver gang en i start 11'veren er skadet eller suspandert isteden for å bruke de han har brakt inn...  Han står rett å slett til STRYK på dette feltet.
Dette er i mine øyne "utter crap", og det er hvertfall et faktum. SG har tatt oss kun en vei, og hvordan dette kan stå til stryk, uansett felt, er helt uforståelig for meg.

Det er et faktum at du kaller jarles utsagn "utter crap". Lenger kan en ikke gå. Gjør ellers oppmerksom på at han kommenterer SGs disposisjoner på transfermarkedet; ikke hans totale virke som manager. En ganske viktig nyanseforskjell.
les det jeg skriver..
Ups & Ups!!

Blank_File

Jeg kjenner faktisk også litt på frykten for fremtiden i forhold til spillerutvikling og kjøp. Lure, unge kjøp har det vel ikke akkurat florert med under Grayson. Schmeichel trengte man ikke akkurat være rakettforsker for å forstå at var en god handel og Gradel var vel inne i bildet for Simon kom til klubben? Noen Snodgrasser og Beckforder har det ikke akkurat vært. Ikke ser det ut til å komme gode nok spillere ut av akademiet lenger heller...

jarle

Quote from: CardiganArms on May 26, 2011, 10:10:24

les det jeg skriver..

Jeg får si som SA gjør... dokumenter suksess historiene til Larry på transfermarkedet i den perioden han har vært manager og sammenlign dem med alt rasket som har kommet og gått...

Kasper og Max mot en haug med middelmådighter...eller?

lojosang

Hvorfor vi plutselig skal bli flinkere til speiding og inkludering av nye spillere i laget bare ved å betale overgangssummer har jeg vanskelig for å forstå. Det er først og fremst her vi må bli bedre. Og så må vi slutte å signe vinger. Vi har nok av dem nå.  :)

Nå sa vel Grayson at murbrekkermidtbanemenn som han var på jakt etter i fjor ikke var tilgjengelige, og akkurat der hadde det nok hjulpet å ha en solid bunke pundsedler å slå i bordet med.
- Leif Olav

Runar

ENig med JonR og Jarle, det er vel opplest å vedtatt at det kun er Paddy, Max og Kasper som har skikkelig slått til av Grayson sine signeringer... Spillere som Connoly, Higgs, Sam, Naylor osv. representerer den store grå massen av helt ok signeringer, mens bomkjøp/lån som McCartney, Vokes, Dickov, McSheffery, Crowe, Collinse, Lowry er bevis på manglende evne hos ledelsen å spotte talent.

Faktum er at i år så har vi brukt Wise sine kjøp fra januar 08 på midtbanen. Johnson, Kilkenny, samt Howson, Gradel (Grayson) og Snoddy (Macca) har primært vært våre førstevalg. For en manager som har vært i klubben i 2,7 år og sikret et opprykk og har hatt så mange spillere inn dørene på ELland Road så har han truffet på færre enn forventet.

lojosang

Quote from: jarle on May 26, 2011, 10:14:38
Quote from: CardiganArms on May 26, 2011, 10:10:24

les det jeg skriver..

Jeg får si som SA gjør... dokumenter suksess historiene til Larry på transfermarkedet i den perioden han har vært manager og sammenlign dem med alt rasket som har kommet og gått...

Kasper og Max mot en haug med middelmådighter...eller?

Jeg vil nå ha med Naylor og Doyle som suksesstransfers i klassen under de to du nevner, selv om Naylor hadde en mindre heldig start på DENNE sesongen. Kisnorbo også, på tross av skademarerittet. Men ellers har man vært mindre heldig, ja.
- Leif Olav

bwirum

Jeg synes Larry har gjort en framifrå jobb på det meste, bortsett fra transfers. Var det ikke Wilco som sa at om du treffer med 60% så har du gjort en god jobb? Vi er vel ikke akkurat der oppe under SG. Mer som ... 20%. Men det er klart, han får jo ikke de enkleste arbeidsbetingelsene heller, når han får småpenger til spillerbudsjettet.

Jeg er skjønt enig med Jon R, tror nok ikke Bates har funnet den gyldne middelveien her. Jeg ønsker ikke at vi skal spandere over evne, men en liten økning for å få inn kvalitet fremfor kvantitet hadde nok gjort seg.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Runar

Quote from: bwirum on May 26, 2011, 11:18:24
Jeg synes Larry har gjort en framifrå jobb på det meste, bortsett fra transfers. Var det ikke Wilco som sa at om du treffer med 60% så har du gjort en god jobb? Vi er vel ikke akkurat der oppe under SG. Mer som ... 20%. Men det er klart, han får jo ikke de enkleste arbeidsbetingelsene heller, når han får småpenger til spillerbudsjettet.

Jeg er skjønt enig med Jon R, tror nok ikke Bates har funnet den gyldne middelveien her. Jeg ønsker ikke at vi skal spandere over evne, men en liten økning for å få inn kvalitet fremfor kvantitet hadde nok gjort seg.

Wilko sa 2/5 altså 40 %

auren

Er det noen som vil ta oppgaven med å lage en oversikt over hvilke spillere SG har skaffet til Leeds både som transfer og på lån? Da kan vi i større grad konkludere med om spillerene har vært en suksess, en middelmådighet eller en fiasko.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Jeg tok på meg oppgaven selv ;D

Kilde: Wikipedia.

Lån 2008/2009 gjort av Grayson:
Trundle
Naylor
C. Dickinson
L. Dickinson
Sodje
Flahavan

Transfers 2009/2010:

Crowe - gratis
Higgs - gratis
Kisnorbo - gratis
Bromby â€" 250K
Somma - gratis
Gradel â€" 250K
Dickov â€" gratis

Lån 2009/2010

Doyle
Fielding
Vokes
Gradel (ble permanent senere)
Ephraim
David Martin
Capaldi
McSheffrey
Lowry
Collins
Watt

Transfers 2010/2011:
Schmeichel - gratis
Paynter - gratis
Connolly - gratis
Bessone - gratis
Collins - 500K
Sam - gratis
Bruce - 300K
McCormack - 350K
Nunez - gratis
Clayton - undisclosed
Faye - gratis
Warner - gratis
O’Brien - undisclosed
Thompson - gratis

Lån 2010/2011
Watt
Jason Brown
McCartney
Deale Chamberlain
Ben Alnwick
O’Brien (senere gjort permanent)
David Gonzales
Lichaj
Bannan
Livermore

auren

auren

Totalt 27 lån og 21 transfers = 46 spillere (Gradel og AOB går igjen to ganger). SYKT mange, og altfor mange som bare ble en kort periode, uten særlig innflytelse.

auren

Od

auren

Her er de 21 transfers Grayson har gjort. Jeg klassifiserer dem i klassen som dårlig, middels, bra og uklassifisert. Mine vurderinger:

Crowe - gratis middels
Higgs - gratis middels
Kisnorbo - gratis bra
Bromby â€" 250K middels
Somma - gratis bra
Gradel â€" 250K bra
Dickov â€" gratis dårlig
Schmeichel - gratis bra
Paynter - gratis middels
Connolly - gratis bra
Bessone - gratis dårlig
Collins - 500K dårlig
Sam - gratis middels
Bruce - 300K dårlig
McCormack - 350K bra
Nunez - gratis middels
Clayton - undisclosed dårlig
Faye - gratis dårlig
Warner - gratis uklassifisert
O’Brien - undisclosed bra
Thompson - gratis uklassifisert

Totalt: 7 bra, 6 middels, 6 dårlig og 2 uklassifisert.

I forhold til rene transfers så har Grayson så langt truffet på 1/3.

auren

jarle

til å grine av...
46 spillere på 3 år = 15 spillere pr år!!!

Særlig når stammen i laget er fra Macca og vi hele tiden bare har trengt 3-5 solide forsterkninger!!!

Da er vel den her ballen lagt død en gang for alle...

auren

I forhold til lån, klassifiseres de i bra og dårlig, samt uklassifisert:

Trundle dårlig
Naylor bra
C. Dickinson bra
L. Dickinson dårlig
Sodje bra
Flahavan uklassifisert
Doyle bra
Fielding uklassifisert
Vokes dårlig
Gradel bra
Ephraim dårlig
David Martin uklassifisert
Capaldi dårlig
McSheffrey dårlig
Lowry dårlig
Collins dårlig
Watt bra
Jason Brown uklassifisert
McCartney dårlig
Deale Chamberlain uklassifisert
Ben Alnwick uklassifisert
O’Brien bra
David Gonzales uklassifisert
Lichaj bra
Bannan dårlig
Livermore dårlig

Totalt: 8 bra, 11 dårlig og 7 uklassifisert. Alle uklassifiserte er keepere, og var stort sett "nødvendige" å hente inn. Få spilte noen kamper. Tar vi bort de uklassifiserte, får vi altså 8/19 gode lån = 42 %.

auren

DenHviteYeboah

Quote from: auren on May 26, 2011, 11:58:59
Her er de 21 transfers Grayson har gjort. Jeg klassifiserer dem i klassen som dårlig, middels, bra og uklassifisert. Mine vurderinger:

Crowe - gratis middels
Higgs - gratis middels
Kisnorbo - gratis bra
Bromby â€" 250K middels
Somma - gratis bra
Gradel â€" 250K bra
Dickov â€" gratis dårlig
Schmeichel - gratis bra
Paynter - gratis middels
Connolly - gratis bra
Bessone - gratis dårlig
Collins - 500K dårlig
Sam - gratis middels
Bruce - 300K dårlig
McCormack - 350K bra
Nunez - gratis middels
Clayton - undisclosed dårlig
Faye - gratis dårlig
Warner - gratis uklassifisert
O’Brien - undisclosed bra
Thompson - gratis uklassifisert

Totalt: 7 bra, 6 middels, 6 dårlig og 2 uklassifisert.

I forhold til rene transfers så har Grayson så langt truffet på 1/3.

auren

Etter min mening beviser dette at hb sitt innlegg er relevant og påstanden i emnetittelen er helt riktig!Dette er altså The Mighty Leeds United...gnomen må vekk!

auren

Kort oppsummert: Der hentes inn kvantitet fremfor kvalitet. 33 % hitrate på transfers, noe som er litt under Wilcos norm på 40 %. 42 % hitrate på lån, som er ca. på Wilcos norm.

Konklusjon: Hitraten til Grayson er forsåvidt OK, men han henter inn aaaaaaaltfor mange spillere.

auren

auren

Under Grayson har vi hentet spillere for ca. 2 million pund i rene transferbeløp (1.650 000 + to undisclosed for AOB og Clayton). Det rare er at de som er gratis har slått til i større grad enn de vi betaler penger for  ::)

auren

Kato

Tallene viser jo at Grayson her har gjort en alt for dårlig jobb. På tide å redusere til 3-5 pr sesong, og heller få inn litt kvalitet med de han henter.

Sydhagen

Det rare er at de som er gratis har slått til i større grad enn de vi betaler penger for  ::)

auren
[/quote]

Dette motbeviser h.b og Jarles påstand om at det må brukes penger!!  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Quote from: Sydhagen on May 26, 2011, 12:53:52
Det rare er at de som er gratis har slått til i større grad enn de vi betaler penger for  ::)

auren

Dette motbeviser h.b og Jarles påstand om at det må brukes penger!!  ;)
[/quote]
ja det stemmer.de beste spillerne i PL er gratis ;D ;D

auren

Graysons beste kjøp: Neil Collins for 500K!  ;D

auren

Blank_File

Syns nok du er litt snill i vurderingen din fisken, men faktisk gjorde det meg litt roligere å få de på en liste og se at det ikke står så STEINGALT til!

Jon R

Quote from: auren on May 26, 2011, 12:07:38

Trundle dårlig
Naylor bra
C. Dickinson bra
L. Dickinson dårlig
Sodje bra
Flahavan uklassifisert
Doyle bra
Fielding uklassifisert
Vokes dårlig
Gradel bra
Ephraim dårlig
Capaldi dårlig
McSheffrey dårlig
Lowry dårlig
Collins dårlig
Watt bra
McCartney dårlig
O’Brien bra
Lichaj bra
Bannan dårlig
Livermore dårlig

Totalt: 8 bra, 11 dårlig og 7 uklassifisert. Alle uklassifiserte er keepere, og var stort sett "nødvendige" å hente inn. Få spilte noen kamper. Tar vi bort de uklassifiserte, får vi altså 8/19 gode lån = 42 %.

auren

Synes du er for snill her, auren. C.Dickinson kan vel ikke klassifiseres som bra og Watt er for meg sesongens store skuffelse. Utvilsomt et stort potensiale men i beste fall "middels" når det kommer til hva han har bidratt med under denne og forrige sesong.
Jon R.

bwirum

Quote from: Runar on May 26, 2011, 11:24:22
Quote from: bwirum on May 26, 2011, 11:18:24

Wilko sa 2/5 altså 40 %

Meh, skal ikke stole på husk'en nei...
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

auren

Quote from: Jon R on May 26, 2011, 13:25:10
Quote from: auren on May 26, 2011, 12:07:38

Trundle dårlig
Naylor bra
C. Dickinson bra
L. Dickinson dårlig
Sodje bra
Flahavan uklassifisert
Doyle bra
Fielding uklassifisert
Vokes dårlig
Gradel bra
Ephraim dårlig
Capaldi dårlig
McSheffrey dårlig
Lowry dårlig
Collins dårlig
Watt bra
McCartney dårlig
O’Brien bra
Lichaj bra
Bannan dårlig
Livermore dårlig

auren

Synes du er for snill her, auren. C.Dickinson kan vel ikke klassifiseres som bra og Watt er for meg sesongens store skuffelse. Utvilsomt et stort potensiale men i beste fall "middels" når det kommer til hva han har bidratt med under denne og forrige sesong.

Jada, det kan godt hende jeg er litt snill. I forhold til Dickinson så spilte han 7 kamper på lån i januar 2009. Jeg mener å huske at han imponerte og at vi ønsket at lånet ble forlenget. Det ble det ikke, og Dikco dro tilbake til Stoke for å kjempe om 1.lagsspill i PL. På den tiden lå vi i League One.

Når det gjelder Watt har han nok skuffet en del denne sesongen, men han har bidratt en del fra benken, og har vært en bra mann å ha i troppen. Dessverre har han vært litt skadeforfulgt. Ettersom jeg kun valgte å dele inn i dårlig / bra, så kom Watt i sistnevnte kategori. Men "middels" er nok mer beskrivende.

auren

martind

Quote from: Leedsfan on May 26, 2011, 00:34:49
Quote from: jarle on May 25, 2011, 21:55:45
Quote from: Superfan on May 25, 2011, 21:51:07
Quote from: Sydhagen on May 25, 2011, 13:26:50
Er vel ikke mangel på ambisjoner viss man finner en bra spiller på free??????
Det kaller man økonomisk sans!

Bedre å hente inn en bra spiller gratis enn å kjøpe en bra spiller til 5 mill pund.

Så enig, så enig. Men noen her mener at bra spillere skal koste en mengde £. Dem om det.

Det er som regel en grunn til at en spiller er GRATIS... det er det dere glemmer...
Det betyr som regel at den klubben han er i ikke vil ha ham lengre!!!!

I wonder why!

Dette er jo bare tull. Det er jo hele tiden skriverier om "grådige" spillere som ikke vil skrive ny kontrakt med klubben sin. Du skryter av fotballkunnskaper...:)

Ja og vi øsnket jo hvertfall ikke Beckford med videre. Han var jo udugelig for klubben vår. Sa helt klart, spillere på free transfer er bare søppel. Alt sammen!!!
MOT!! We are Leeds!

Mats-

Quote from: martind on May 26, 2011, 15:00:14

Bedre å hente inn en bra spiller gratis enn å kjøpe en bra spiller til 5 mill pund.

Så enig, så enig. Men noen her mener at bra spillere skal koste en mengde £. Dem om det.

Det er som regel en grunn til at en spiller er GRATIS... det er det dere glemmer...

I wonder why!

Dette er jo bare tull. Det er jo hele tiden skriverier om "grådige" spillere som ikke vil skrive ny kontrakt med klubben sin. Du skryter av fotballkunnskaper...:)

Ja og vi øsnket jo hvertfall ikke Beckford med videre. Han var jo udugelig for klubben vår. Sa helt klart, spillere på free transfer er bare søppel. Alt sammen!!!

Martin don't feed the troll.

jarle

Quote from: martind on May 26, 2011, 15:00:14

I wonder why!

Les hva jeg skriver... DET BETYR SOM REGEL.!!! Beckford var et unntak!
Vi kunne også solgt ham men valgte å la han bli så han kunne skyte oss opp!