er vi fornøyd bare Leeds eksisterer

Started by h.b, June 05, 2011, 13:59:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hva vil vi med Leeds United og gjeld

Er vi da fornøyd med at Leeds er utenfor premier League bare klubben drives økonomisk fornuftig uten gjeld.
31 (60.8%)
Eller bør vi akseptere 50 mill pund i gjeld for at Leeds skal være i Premier League
20 (39.2%)

Total Members Voted: 49

h.b

Mats-

£50 mill <=> i underkant av NOK 500 mill.

Hehe, hvis spørsmålet er enkelt så tror jeg svaret er enda enklere. Klart nei.Spørsmålet er kanskje litt for unyansert, mange faktorer som får betydning. En av dem er, hvor godt en klarer å betjene gjelda. Ser helst at Leeds, om ikke en er gjelds fri, har en lav gjeldsandel. 

NB. Hvis det er 50 mil NOK, da er det klart ja.

sportcarl1

inga av alternativen som passar perfekt, man vill ju bägge, spela i Pl och dessutom ha bra ekonomi

Runar

?

Om vi MÃ... skylde 50 millioner pund for å delta i PL, så må vi vel låne 50 millioner pund... Skjønner ikke spørsmålet - Er vel ikke et must å skylde 50 million pund for å delta i PL? FA kommet med nye regler som sier det?

h.b

Det jeg registrerer av diverse innlegg på forumet. Ja det er det at sålenge det finnes en klubb som heter Leeds United og den drives med overskudd. Ja da er det det samme om klubben spiller i Premier League eller i division 2 sammen med lag som Chester. Bare klubben ikke har gjeld. Ja da spiller det rett og slett ingen rolle.
Hadde en som var Manu,Liverpool,Chelsea,Man City eller Tottenham supporter hatt den innstillingen. Ja da hadde vedkommende blitt kastet ut av supporterklubben.
Og jeg får hele tiden samme forbaskede melding. Har du glemt hva som skjedde. Nei jeg har ikke glemt at Leeds engang for rundt 40 år siden var en av verdens beste fotball lag. Den tiden vil jeg tilbake til. For hvis jeg bare skal akseptere at Leeds eksisterer. Ja da hadde jeg nesten ønska at klubben aldri hadde vunnet noe. For da hadde det vært lettere å godta en klubb uten ambisjoner eller vilje til å satse

h.b

Quote from: Runar on June 05, 2011, 15:10:20
?

Om vi MÃ... skylde 50 millioner pund for å delta i PL, så må vi vel låne 50 millioner pund... Skjønner ikke spørsmålet - Er vel ikke et must å skylde 50 million pund for å delta i PL? FA kommet med nye regler som sier det?

Skal vi være i Premier League. Ja da er det for å være med i toppen. Vi er Leeds United og skal alltid ha mål om å være det beste laget

p0ndus

Quote from: Mats- on June 05, 2011, 14:30:29
£50 mill <=> i underkant av NOK 500 mill.

Hehe, hvis spørsmålet er enkelt så tror jeg svaret er enda enklere. Klart nei.Spørsmålet er kanskje litt for unyansert, mange faktorer som får betydning. En av dem er, hvor godt en klarer å betjene gjelda. Ser helst at Leeds, om ikke en er gjelds fri, har en lav gjeldsandel. 

NB. Hvis det er 50 mil NOK, da er det klart ja.

Støttes, lurer på om trådstarter i dag kan nevne en klubb i PL om ikke har minimum 50 Mill NOK i gjeld.
Så som Mats skriver det viktigste er og ha en gjeld vi kan betjene greit.

Leedsfan

For det første så er det jo ingen som vil låne oss 50 mill pund siden vi ikke eier noe annet enn en spillerstall. Så spørsmålet er så hypotetisk som det går an å bli.

Leeds holdt på å gå under med 100 mill pund i gjeld og høye lønninger, ønsker vi dette igjen bare for å kunne føle oss bedre når vi er i samme rom som våre SCUM-venner?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Denne pollen er umulig for meg å svare på.

Jeg vil at Leeds United skal drives økonomisk fornuftig. Dette betyr ikke nødvendigvis uten gjeld, men det betyr at gjelden ikke må være høyere enn det man kan forsvare innenfor et forsiktig inntektsanslag.

Jeg vil at Leeds skal ha sportslig suksess - at de skal få ut sitt potensiale, og helst gjøre det bedre år for år. Så lenge det ikke går på bekostning av økonomisk fornuft.

Jeg aner ikke om 50 millioner er en forsvarlig gjeld. Men jeg har lagt merke til at drift av fotballklubber er en økonomisk risikosport, der tilgang på penger ikke nødvendigvis er det samme som umiddelbar sportslig suksess - og sportslig suksess er en forutsetning for økte inntekter. Og gjeld har nå en gang den ubehagelige baksiden at den skal betales tilbake, enten inntektene øker eller ikke.

Så derfor må svaret på ditt høyst tendensiøse spørsmål bli et klart og utvetydig KANSKJE.
Hekta på Leeds siden 1974

Od

Vi rykker opp når vi får en ny eier som velger å satse på klubben.

Sydhagen

Alternativene er svart\hvitt....

Så lenge Leeds viser sportslig fremgang så er jeg fornøyd. For viss det fortsetter så vil det til slutt bunne ut i suksess. Så det vil egentlig si at siden Grayson ble ansatt så er jeg en fornøyd Leeds supporter. Det har gått fremover sesong for sesong helt siden han kom til klubben. Så for fremtiden vise om jeg fortsatt er fornøyd. Viss vi stagnerer i championship over lengre tid så vil jeg ikke være fornøyd.

Synes det er helt latterlig å skulle satse 50 mill pund i den situasjonen klubben er i nå. Så lenge Leeds er i championship må satsingen være edruelig (tæring etter næring).
Når Leeds rykker opp i PL, så er det grunnlag for mer satsing. Da vil klubben kunne betjene en gjeld på 50 mill pund. Det forutsetter selvfølgelig at man beholder plassen i PL.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Quote from: h.b on June 05, 2011, 15:18:07
Quote from: Runar on June 05, 2011, 15:10:20
?

Skal vi være i Premier League. Ja da er det for å være med i toppen. Vi er Leeds United og skal alltid ha mål om å være det beste laget

Jeg ønsker vi skal prestere til det ytterste av vårt potensialet... Summen av gjeld er jeg ikke opptatt av - ser ikke at det er gjeldende...

Leedsfan

Quote from: Sydhagen on June 05, 2011, 19:47:02
Alternativene er svart\hvitt....

Så lenge Leeds viser sportslig fremgang så er jeg fornøyd. For viss det fortsetter så vil det til slutt bunne ut i suksess. Så det vil egentlig si at siden Grayson ble ansatt så er jeg en fornøyd Leeds supporter. Det har gått fremover sesong for sesong helt siden han kom til klubben. Så for fremtiden vise om jeg fortsatt er fornøyd. Viss vi stagnerer i championship over lengre tid så vil jeg ikke være fornøyd.

Synes det er helt latterlig å skulle satse 50 mill pund i den situasjonen klubben er i nå. Så lenge Leeds er i championship må satsingen være edruelig (tæring etter næring).
Når Leeds rykker opp i PL, så er det grunnlag for mer satsing. Da vil klubben kunne betjene en gjeld på 50 mill pund. Det forutsetter selvfølgelig at man beholder plassen i PL.

Helt enig...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

jag vill inte att vi skall låna för att köpa spelare, var ju en del andra ccc-lag som gjorde det inför förra säsongen och fick börja göra sig av med spelare i januarifönstret som tex middlesbrough

kalle_92

Denne pollen er ihvertfall uten den gyldne middelvei (snakk om dualisme - black or white) som jeg ønsker og tror Leeds vil gå i. Derfor avstår jeg fra å legge en stemme her. Til dels latterlig med alle disse repetitive innleggene til diverse folk her inne. Jeg går inn på ordet er fritt, og en stor del av innleggene som er på tråder som "ryktetråden", "silly season", eller til og med div. spillertråder. Synes det kan bli litt vel overdose av alt dette her.

Jeg for min del vil ihvertfall ikke at vi skal ta opp lån (som vi ei heller får...), når vi ikke engang eier TA eller ER.

Cherry

uansett - så må det såes før det kan høstes.....og denne såingen er det vel få som ser blir gjort ennå!
Det bør være progresjon i hva som legges i potten for spillerkjøp denne sesongen vs før fjoråret, for det er engang slik at spillerere vil også spille sammen med gode spillere...

Gufrias

Quote from: kalle_92 on June 05, 2011, 21:36:02
Denne pollen er ihvertfall uten den gyldne middelvei (snakk om dualisme - black or white) som jeg ønsker og tror Leeds vil gå i. Derfor avstår jeg fra å legge en stemme her. Til dels latterlig med alle disse repetitive innleggene til diverse folk her inne. Jeg går inn på ordet er fritt, og en stor del av innleggene som er på tråder som "ryktetråden", "silly season", eller til og med div. spillertråder. Synes det kan bli litt vel overdose av alt dette her.

Jeg for min del vil ihvertfall ikke at vi skal ta opp lån (som vi ei heller får...), når vi ikke engang eier TA eller ER.
Jeg synes det virker litt som black or black.
Skal vi gamble med 50 mill i gjeld og enten rykke opp eller gå ned i et flammehav, eller skal vi spare pengene og få den fineste leide fotballstadion i Conference?

Hvor er Oddvar Stenstrøm?

Ps. Jeg avsto fra å stemme, jeg også.
Hekta på Leeds siden 1974

bwirum

Kan ikke klikke på pollen her, men jeg er ute etter den berømmelige gyldne middelveien. En økonomisk forsvarlig satsing for å få oss opp i PL, økende satsing for å få oss stabilisert på øvre halvdel, igjen økende satsing for å få oss i CL-contention.

Tror ikke det finnes så mange snarveier her om vi ikke blir kjøpt opp av en sjeik. På den annen side så har jeg visse motforestillinger mot å bli brukt som leketøy for en oljerik araber. Vanskelig balansegang...
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

B_Ød

Ups & Ups!!

J.N

Mangler spørsmålstegn i tittelen

lojosang

Storfornøyd med at Leeds eksisterer.
- Leif Olav

Andersen

Klubben har sansynligvis lært fra forrige gang , at å kjøpe seg til fant, og ha en luftdrøm om inntekter mega sådanne kun basert på Champions - Leage spill og annet . Nei vil ha et Leeds lag bygget opp med fornuft ispedd en og annen spiller som kan løfte laget , og heller skynde seg langsomt med tanke på premier leage 2- 3 sesonger ? LEEDS4EVER

h.b

Quote from: Andersen on June 07, 2011, 18:20:40
Klubben har sansynligvis lært fra forrige gang , at å kjøpe seg til fant, og ha en luftdrøm om inntekter mega sådanne kun basert på Champions - Leage spill og annet . Nei vil ha et Leeds lag bygget opp med fornuft ispedd en og annen spiller som kan løfte laget , og heller skynde seg langsomt med tanke på premier leage 2- 3 sesonger ? LEEDS4EVER
Vi hadde kanskje den beste muligheten vi har hatt og vil få på mange år nå denne sesongen som har vært. Vi kommer mest sannsynlig til å være svekket da sesongen starter. Og jo mer vi venter. Jo mer spillere vil vi selge og laget blir svekket.
Hvis vi skal vente i noen år. Ja da er sjansen større for at vi rykker ned enn opp

ollan

Quote from: h.b on June 07, 2011, 18:36:24
Quote from: Andersen on June 07, 2011, 18:20:40
Vi hadde kanskje den beste muligheten vi har hatt (Første forsøk i år,har ikke hatt flere muligheter)og vil få på mange år nå denne sesongen som har vært. Vi kommer mest sannsynlig til å være svekket da sesongen starter. Og jo mer vi venter(kansje vi venter på noe bedre?). Jo mer spillere vil vi selge og laget blir svekket. (hvem vil vi selge?)
Hvis vi skal vente i noen år. Ja da er sjansen større for at vi rykker ned enn opp

Leser du noen gang igjenom det du skriver før du poster? Du skriver jo  veldig selvmotsigende i annenhver linje i de fleste innleggene dine.... ref denne og 10000+ andre poster. Skriv i vei så mye du orker,men les igjennom av og til vær så snill. ;)
Ollan

asLeeds

DALHEIM WHITES

Leedsfan

Den største selvmotsigelsen h.b kommer med er jo den at han vil bli kvitt Bates, men samtidig kritiserer Bates sin transfer- og lønnspolitikk. Hvis det er slik at Bates hadde satset 50mill pund og oppnådd suksess så hadde vi jo aldri blitt kvitt han.

HåvardK

Quote from: lojosang on June 07, 2011, 00:42:12
For viss Leeds ikke hadde eksistert. Ja da hadde du vel drikki wisky hele døgnet

lojosang

Quote from: HåvardK on June 07, 2011, 22:11:21
Quote from: lojosang on June 07, 2011, 00:42:12
For viss Leeds ikke hadde eksistert. Ja da hadde du vel drikki wisky hele døgnet

Nei, bare når det ikke var Haugesundkamp. Da hadde jeg drikki øll.
- Leif Olav

Andersen

Så ikke les innleggene mine da Ollan enkelt og greit . LEEDS4EVER.

ollan

Quote from: Andersen on June 08, 2011, 19:15:07
Så ikke les innleggene mine da Ollan enkelt og greit . LEEDS4EVER.

Sorry ANDERSEN, få opp gluggene dine og se på hvem i sitatet jeg henviste til. forøvrig budre du  som ikke har 10000+ skjønne at innlegget var myntet på deg. Men regner med at folk skjønner at det alltid er siste sitat som blir kommentert. Beklager hvis du følte deg forfulgt  ;
Ollan