Skrevet av Emne: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)  (Lest 62518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #450 på: August 07, 2011, 00:00:15 »
Du skjønte ikke helt hva jeg mente, men men. Det var mest ment som en fleip og de gutta jeg nevnte kan godt være avholds for alt jeg vet. Neste gang skal jeg avslutte med noen smilys slik at du skjønner at jeg mener å fleipe. Tror ikke vi har helt samme form for humor, men det er jo ikke noe galt i det. Ta deg en god pris under leppa og drøm søtt.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #451 på: August 07, 2011, 00:04:46 »
Du skjønte ikke helt hva jeg mente, men men. Det var mest ment som en fleip og de gutta jeg nevnte kan godt være avholds for alt jeg vet. Neste gang skal jeg avslutte med noen smilys slik at du skjønner at jeg mener å fleipe. Tror ikke vi har helt samme form for humor, men det er jo ikke noe galt i det. Ta deg en god pris under leppa og drøm søtt.

Vi har ikke samme humor, i Bergen har vi ikke a-ending så her heter det leppen som i Vålerengen, og det er kun jenter som drømmer søtt, menn drømmer ikke!

David Harle

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #452 på: August 07, 2011, 00:16:29 »
Jeg skjønner godt hva Leedsfan mener. Forestillingen i dag var en tankevekker for undertegnede som også har vært positiv i pre-season. Hvordan det er mulig å ikke klare å spille inn en forsvarsrekke i løpet av pre-season er intet mindre enn utrolig. Ny venstreback som kastes inn fra det store intet er en skandale. Tror det tar noen måneder før vi får spilt inn et lag dessverre. Og selvfølgelig heter deb Vålerenga i Bergen også...     

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #453 på: August 07, 2011, 00:16:46 »
gutter, seriøst.. vi er alle skuffet, men ikke lat forumet skli ut til å bli en hoggestabbe der vi skylder og skjeller hverandre ut!
Vi tapte opningskampen i fjor også, men reiste oss! ser selv veldig fram til leedsturer og pretting md rudi, ollan, kokkentor, hobberst, hb, jarle, DHY og resten av forumgjengen! :)
MOT
The Future Is Bright,
The Future Is White!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #454 på: August 07, 2011, 00:26:15 »
Jeg skjønner godt hva Leedsfan mener. Forestillingen i dag var en tankevekker for undertegnede som også har vært positiv i pre-season. Hvordan det er mulig å ikke klare å spille inn en forsvarsrekke i løpet av pre-season er intet mindre enn utrolig. Ny venstreback som kastes inn fra det store intet er en skandale. Tror det tar noen måneder før vi får spilt inn et lag dessverre. Og selvfølgelig heter deb Vålerenga i Bergen også...     

Litt morsomt dette, men det er ikke snakk om å klare a spille inn en forsvarsrekke i løpet av pre-season, VI HAR IKKE KLART OG SPILLE INN EN FORSVARSREKKE¨SIDEN SG KOM PÃ… BANEN FOR OVER 3 Ã…R SIDEN, og dessuten heter det Vålerengen i Bergen!

MOT!

Odin

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #455 på: August 07, 2011, 00:32:56 »
Tilbake i London etter en skuffende kamp. Var en av 3000 i Leeds svingen.
Idag gikk det mest i "We All Love Leeds, and We Hate Ken Bates." og "Where have all our money gone." Vi stod hele kampen, bare avbrutt en gang når sangen lød, "Sit down if you hate Ken Bates"

Folk er skikkelig forbannet, og skjønner lite av Graysons signeringer og kampdisposisjoner.
Vi har 4 forsvarere som bare kan heade, og er trege som lim på bakken. Ikke har de teknikk heller og treffer sjelden på innlegg og pasninger. Hvordan kunne vi signe en ny venstreback som er like dårlig som mange av de middelmådige forsvarerne Grayson har kjøpt eller lånt? I dag var O'Dea forferdelig.

Lonergan har neppe kvaliteter som matchvinner, og selv om Schmeichel gjorde mye rart, vant han også kamper for oss. Vi syntes han skulle tatt det første målet!
McCormack har verken hurtighet, luftstyrke eller teknikk til å spille spiss alene. Utrolig valg av Grayson.
Vi syntes Brown var en av de beste i 1 omgang, rart han ble byttet ut...kanskje han var skadet.. Snodgrass virket tung og lite interessert. Clayton kom mere med i andre omgang etter en stille første.

Fansen stod på til det siste og avsluttet med "There is only one Simon Grayson." Tror likevel ikke tålmodigheten er veldig stor med ham framover..  

Southampton har et spennende lag på gang, og har beholdt sine viktige spillere. De kan havne på playoff. Tror ikke vi kommer så høyt denne sesongen dessverre..

Klar for West Ham om 2 uker- MOT

  

testo

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #456 på: August 07, 2011, 00:34:44 »
Jeg skjønner godt hva Leedsfan mener. Forestillingen i dag var en tankevekker for undertegnede som også har vært positiv i pre-season. Hvordan det er mulig å ikke klare å spille inn en forsvarsrekke i løpet av pre-season er intet mindre enn utrolig. Ny venstreback som kastes inn fra det store intet er en skandale. Tror det tar noen måneder før vi får spilt inn et lag dessverre. Og selvfølgelig heter deb Vålerenga i Bergen også...     

Litt morsomt dette, men det er ikke snakk om å klare a spille inn en forsvarsrekke i løpet av pre-season, VI HAR IKKE KLART OG SPILLE INN EN FORSVARSREKKE¨SIDEN SG KOM PÃ… BANEN FOR OVER 3 Ã…R SIDEN, og dessuten heter det Vålerengen i Bergen!

MOT!

dessuten heter det Vålerengen :D
Liker det veldig mye  :D
for ordens skyld så heter det Vålerengen i Lillestrøm også :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #457 på: August 07, 2011, 00:35:33 »
gutter, seriøst.. vi er alle skuffet, men ikke lat forumet skli ut til å bli en hoggestabbe der vi skylder og skjeller hverandre ut!
Vi tapte opningskampen i fjor også, men reiste oss! ser selv veldig fram til leedsturer og pretting md rudi, ollan, kokkentor, hobberst, hb, jarle, DHY og resten av forumgjengen! :)
MOT

Her i Oslo heter det åpningskampen og ikke opningskampen. Nå smilte du vel så mye med leppen at snusen rant ut Rudi, eller?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #458 på: August 07, 2011, 00:39:19 »
gutter, seriøst.. vi er alle skuffet, men ikke lat forumet skli ut til å bli en hoggestabbe der vi skylder og skjeller hverandre ut!
Vi tapte opningskampen i fjor også, men reiste oss! ser selv veldig fram til leedsturer og pretting md rudi, ollan, kokkentor, hobberst, hb, jarle, DHY og resten av forumgjengen! :)
MOT

Her i Oslo heter det åpningskampen og ikke opningskampen. Nå smilte du vel så mye med leppen at snusen rant ut Rudi, eller?

Hvor ble det av smilys :o
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #459 på: August 07, 2011, 00:43:20 »
 >:( ;) :o
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #460 på: August 07, 2011, 00:49:13 »
gutter, seriøst.. vi er alle skuffet, men ikke lat forumet skli ut til å bli en hoggestabbe der vi skylder og skjeller hverandre ut!
Vi tapte opningskampen i fjor også, men reiste oss! ser selv veldig fram til leedsturer og pretting md rudi, ollan, kokkentor, hobberst, hb, jarle, DHY og resten av forumgjengen! :)
MOT

Her i Oslo heter det åpningskampen og ikke opningskampen. Nå smilte du vel så mye med leppen at snusen rant ut Rudi, eller?

I Aurland heter det opningskamp 8) mens i Oslo heter vel det المباراة الافتتاحية tar jeg ikke helt feil!

testo

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #461 på: August 07, 2011, 00:54:33 »
Morsomt å shatte med dere gutter men nå tar jeg kvelden og en ting er jeg sikker på.....

VI VINNER NESTE  8)
God natt mates
Og ikke glem
MOT
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

svenrune

  • På prøvespill
  • *
  • Innlegg: 52
  • Total likes: 0
  • If they are big, the harder they fall
    • Vis profil
    • www.horkam.com
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #462 på: August 07, 2011, 01:59:50 »
Lonergan 3
Connolly 3
O'Brien 4
Kisnorbo 5
O'Dea 1
Brown 3
Clayton 4
Snodgrass 2
Howson 4
Gradel 5
McCormack 3

Paynter 1
Nuñez 4
Sam 4
Synes faktisk detta var skremmende dårlig, kun Gradel og Kisnorbo som viser litt guts idag! Resten er begredelig!
UPS AND DOWNS!!!!!

Tom S

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #463 på: August 07, 2011, 04:00:20 »
Super LEEDS!
Ut med Bates og Larry!!

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #464 på: August 07, 2011, 04:04:39 »
Det er ille når det eneste man vil på en lørdagskveld er å drikke seg dritings sammen med jarle, h.b, DHY og Jack... Er det noen som forstår hvordan jeg har det?

Hva fanen mener du med dette?

Må du ha det inn med teskje?

Tydeligvis, kom igjen!

Fra å ha et positivt syn på denne sesongen så traff jeg bånn i dag. I kveld virker mye håpløst for den kampen jeg så på tv for noen timer siden gjorde vondt i hjertet. Så i ren selvmedlidenhet så kunne jeg tenkt meg å drikke meg dritings sammen med gutter som vanligvis har et helt annet syn på det som skjer i Leeds United enn det jeg har. Så kunne vi pratet dritt om Bates, East Stand, dassene, Grayson, spillerne som ikke duger, savnet etter Kilkenny, Bradley og Kasper, fortvilelsen etter å ikke ha signert Nolan, Mills, Stockdale osv. Et skikkelig fyllekalas med selvmedlidenhet, frustrasjon og sinne som hovedtema.

Er du med nå Rudi?

*PS er nok mer meg selv etter Bradford og tilbake igjen etter Boro*

Hvis du tror noen av oss andre ikke er skuffet etter kveldens opptreden tar du skammelig feil, og hvis du også tror at vi sitter å drikker oss dritings og diskuterer det du ramser om tar du også skammelig feil. Tipper de fleste av oss, og da mener jeg jarle, dhy, hb, jb68, meg selv, rune monsen, kokken, asbjørn, tom, terje, trond, brian, scott osv er skuffet over kveldens opptreden og at vi er enige om hva som gikk galt mens vi planlegger og prater om de neste turene vi skal ha til Leeds!

Vi vet også at SG ikke er god nok og at klubben Leeds United er for stor til å eies av KB!

Vi vet også at Leeds United er en storklubb uansett fanen hva Joachim sier, vi er SUPER LEEDS for pokker!!!

Og hvis du tror at noen av oss ikke tror vi vinner neste kamp tar du også feil!

Come On Leeds !!
COME ON LEEDS !!

Mats-

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #465 på: August 07, 2011, 08:27:17 »
Tror noen må starte med litt andre aktiviteter på si. Mal ett par modeller, ta en tur i skogen, høvel over ei dame (evt mann om du er into that), ellers så blir Ullevål Uni. sykehus å få inn halve LUSCOS på hjerteinfarkt avd. der. It's just football  ;)

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #466 på: August 07, 2011, 08:55:42 »
Tilbake i London etter en skuffende kamp. Var en av 3000 i Leeds svingen.
Idag gikk det mest i "We All Love Leeds, and We Hate Ken Bates." og "Where have all our money gone." Vi stod hele kampen, bare avbrutt en gang når sangen lød, "Sit down if you hate Ken Bates"

Folk er skikkelig forbannet, og skjønner lite av Graysons signeringer og kampdisposisjoner.
Vi har 4 forsvarere som bare kan heade, og er trege som lim på bakken. Ikke har de teknikk heller og treffer sjelden på innlegg og pasninger. Hvordan kunne vi signe en ny venstreback som er like dårlig som mange av de middelmådige forsvarerne Grayson har kjøpt eller lånt? I dag var O'Dea forferdelig.

Lonergan har neppe kvaliteter som matchvinner, og selv om Schmeichel gjorde mye rart, vant han også kamper for oss. Vi syntes han skulle tatt det første målet!
McCormack har verken hurtighet, luftstyrke eller teknikk til å spille spiss alene. Utrolig valg av Grayson.
Vi syntes Brown var en av de beste i 1 omgang, rart han ble byttet ut...kanskje han var skadet.. Snodgrass virket tung og lite interessert. Clayton kom mere med i andre omgang etter en stille første.

Fansen stod på til det siste og avsluttet med "There is only one Simon Grayson." Tror likevel ikke tålmodigheten er veldig stor med ham framover..  

Southampton har et spennende lag på gang, og har beholdt sine viktige spillere. De kan havne på playoff. Tror ikke vi kommer så høyt denne sesongen dessverre..

Klar for West Ham om 2 uker- MOT

  



Meget bra innlegg som helt dekker mine inntrykk også, med unntak av håpet om opprykk. Jeg tror KB og SG handler inn et par lånespillere til som kan heve laget.

Dessverre er engelske managere veldig enerådige. Jeg fryktet SG's skryt av McCormack som enslig spiss i treningskampene. Han får vel ubegrenset tillit frem til Becchio er tilbake. O'Dea var mye O'Dear i dag, kanskje fordi han nok ikke var førstevalg for SG.

Paynter har dessverre ikke talent nok og vil aldri bli noen matchvinner på dette nivået. Clayton bidro til utrolig lite i førsteomgang, men la opp til et par sjanser i andre. Forundret ovar at han ikke røk ut først, men Brown løp rett i garderoben og var kanskje skadet?


Neppe noen å gi karakterer til ute på banen, men i mitt hode får både Ken Bates og Simon Grayson STRYK for gjennomføringen av denne sommeren....hittil!   :-[
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hobben

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #467 på: August 07, 2011, 09:43:24 »
Tilbake i London etter en skuffende kamp. Var en av 3000 i Leeds svingen.
Idag gikk det mest i "We All Love Leeds, and We Hate Ken Bates." og "Where have all our money gone." Vi stod hele kampen, bare avbrutt en gang når sangen lød, "Sit down if you hate Ken Bates"

Folk er skikkelig forbannet, og skjønner lite av Graysons signeringer og kampdisposisjoner.
Vi har 4 forsvarere som bare kan heade, og er trege som lim på bakken. Ikke har de teknikk heller og treffer sjelden på innlegg og pasninger. Hvordan kunne vi signe en ny venstreback som er like dårlig som mange av de middelmådige forsvarerne Grayson har kjøpt eller lånt? I dag var O'Dea forferdelig.

Lonergan har neppe kvaliteter som matchvinner, og selv om Schmeichel gjorde mye rart, vant han også kamper for oss. Vi syntes han skulle tatt det første målet!
McCormack har verken hurtighet, luftstyrke eller teknikk til å spille spiss alene. Utrolig valg av Grayson.
Vi syntes Brown var en av de beste i 1 omgang, rart han ble byttet ut...kanskje han var skadet.. Snodgrass virket tung og lite interessert. Clayton kom mere med i andre omgang etter en stille første.

Fansen stod på til det siste og avsluttet med "There is only one Simon Grayson." Tror likevel ikke tålmodigheten er veldig stor med ham framover..  

Southampton har et spennende lag på gang, og har beholdt sine viktige spillere. De kan havne på playoff. Tror ikke vi kommer så høyt denne sesongen dessverre..

Klar for West Ham om 2 uker- MOT

  



Meget bra innlegg som helt dekker mine inntrykk også, med unntak av håpet om opprykk. Jeg tror KB og SG handler inn et par lånespillere til som kan heve laget.

Dessverre er engelske managere veldig enerådige. Jeg fryktet SG's skryt av McCormack som enslig spiss i treningskampene. Han får vel ubegrenset tillit frem til Becchio er tilbake. O'Dea var mye O'Dear i dag, kanskje fordi han nok ikke var førstevalg for SG.

Paynter har dessverre ikke talent nok og vil aldri bli noen matchvinner på dette nivået. Clayton bidro til utrolig lite i førsteomgang, men la opp til et par sjanser i andre. Forundret ovar at han ikke røk ut først, men Brown løp rett i garderoben og var kanskje skadet?


Neppe noen å gi karakterer til ute på banen, men i mitt hode får både Ken Bates og Simon Grayson STRYK for gjennomføringen av denne sommeren....hittil!   :-[

Jeg holder føre at jeg så Brown fikk knottene til en saints spiller i låret etter han selv gikk i en takling, så kan være derfor han gikk ut? Var jo en av de minst dårligeste i går.
Rogaland Whites

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #468 på: August 07, 2011, 11:12:52 »
Skulle håpe det var en ny kamp i dag fordi jeg er fortsatt deppa...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #469 på: August 07, 2011, 12:15:00 »
De var ein svææært dorlig kamp av leeds, desverre... Men Leeds kjem sterkare tilbake, 1 kamp spelt, mangen kamper att! leeds kjem tilbake, We all love super LEEDS !!!
Personlig er jeg ikke overbevist om at det faktum at "we all love super LEEDS !!!" er tilstrekkelig for at vi kommer sterkere tilbake. Tror nok at spillermateriellet og måten vi spiller fotball på betyr vel så mye.

Masinga

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #470 på: August 07, 2011, 13:19:23 »
Ja, hva skal man si? En begredelig og tafatt sesongåpning. Jeg nekter å tro at Leeds er så dårlige når ballen ruller videre utover høsten. På forhånd hadde jeg ikke forventet klikk-klakkfotball av Leeds. Men jeg hadde forventet et tettere forsvar enn dette. Problemene bakover fortsetter som i fjor. Den som trodde at Kisnorbo og Brown nå skulle tette all hull, tok smertelig feil. Man lar ikke en mann gå upresset på 18-20 meter og fyre løs. Samtidig føler jeg at Lonergan var en meter feilplassert. På det andre målet er det ganske fantastisk at O`Brian header perfekt til den enslige Southampton.

Backene er som tømmerstokker fremover og bidrar lite i det offensive. Særlig O`Dea bærer preg av å være en typisk midtstopper og lite anvendelig i andre posisjoner.

Midtbanen var også en stor skuffelse. Brown viste tæl og la tidlig inn en søknad om gult kort. Men han viste ikke stort av konstruktive ting. Han burde vært byttet tidligere. Det samme gjelder Snodgrass. Etter fem minutter så vi at dette ikke var hans kamp da han sendte en enkel pasning utover sidelinjen. Gradel er en strikkmotor og mangler mye også han på god kampform. Howson ikke stort bedre. Synd han ikke scorte på muligheten tidlig i kampen. Normalt setter han slike. Oppsummert: Når Snodgrass, Gradel og Howson er langt unna det vi vet er potensialet, må det være håp om forbedring videre. Clayton var usynlig i 1. omgang. Viste tegn på klasse i 2. omg.

McCormack fikk det vanskelig og ikke de riktige ballene å jobbe med. I begynnelsen av 2. omg. fikk han derimot servert pasninger mer i hans gate. Tydeligvis hadde man snakket i pausen om dette i hvert fall.

På forhånd forventet jeg et tungt Leedslag, fulle av trening (forhåpentligvis). Det er noe med at sesongen er lang og det skal legges et grunnlag på sommeren. Noen slipper opp tidlig og er lettere i beina en motstanderen i sesongåpningen. Jeg håper, håper, håper Leeds ikke har slurvet med dette. Men sikker kan vi aldri bli.

Defensivt var kampen under pari og verre enn jeg hadde trodd. Fremover vil Leeds garantert prestere bedre. Hele laget var dårlig går. Angående Grayson er det litt vanskelig å se en linje i det han driver med. Ønsker han å satse på talenter? Eller ønsker han å forsterke utenfra? Jeg får en følelse av det siste. Dersom han ønsker å utvikle nye spillere, må han gi dem sjansen.
Masinga, medl.nr. 1250

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #471 på: August 07, 2011, 13:30:03 »
Ja, hva skal man si? En begredelig og tafatt sesongåpning. Jeg nekter å tro at Leeds er så dårlige når ballen ruller videre utover høsten. På forhånd hadde jeg ikke forventet klikk-klakkfotball av Leeds. Men jeg hadde forventet et tettere forsvar enn dette. Problemene bakover fortsetter som i fjor. Den som trodde at Kisnorbo og Brown nå skulle tette all hull, tok smertelig feil. Man lar ikke en mann gå upresset på 18-20 meter og fyre løs. Samtidig føler jeg at Lonergan var en meter feilplassert. På det andre målet er det ganske fantastisk at O`Brian header perfekt til den enslige Southampton.

Backene er som tømmerstokker fremover og bidrar lite i det offensive. Særlig O`Dea bærer preg av å være en typisk midtstopper og lite anvendelig i andre posisjoner.

Midtbanen var også en stor skuffelse. Brown viste tæl og la tidlig inn en søknad om gult kort. Men han viste ikke stort av konstruktive ting. Han burde vært byttet tidligere. Det samme gjelder Snodgrass. Etter fem minutter så vi at dette ikke var hans kamp da han sendte en enkel pasning utover sidelinjen. Gradel er en strikkmotor og mangler mye også han på god kampform. Howson ikke stort bedre. Synd han ikke scorte på muligheten tidlig i kampen. Normalt setter han slike. Oppsummert: Når Snodgrass, Gradel og Howson er langt unna det vi vet er potensialet, må det være håp om forbedring videre. Clayton var usynlig i 1. omgang. Viste tegn på klasse i 2. omg.

McCormack fikk det vanskelig og ikke de riktige ballene å jobbe med. I begynnelsen av 2. omg. fikk han derimot servert pasninger mer i hans gate. Tydeligvis hadde man snakket i pausen om dette i hvert fall.

På forhånd forventet jeg et tungt Leedslag, fulle av trening (forhåpentligvis). Det er noe med at sesongen er lang og det skal legges et grunnlag på sommeren. Noen slipper opp tidlig og er lettere i beina en motstanderen i sesongåpningen. Jeg håper, håper, håper Leeds ikke har slurvet med dette. Men sikker kan vi aldri bli.

Defensivt var kampen under pari og verre enn jeg hadde trodd. Fremover vil Leeds garantert prestere bedre. Hele laget var dårlig går. Angående Grayson er det litt vanskelig å se en linje i det han driver med. Ønsker han å satse på talenter? Eller ønsker han å forsterke utenfra? Jeg får en følelse av det siste. Dersom han ønsker å utvikle nye spillere, må han gi dem sjansen.
Godt oppsummert, Masinga!
The Future Is Bright,
The Future Is White!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #472 på: August 07, 2011, 13:45:02 »

Neppe noen å gi karakterer til ute på banen, men i mitt hode får både Ken Bates og Simon Grayson STRYK for gjennomføringen av denne sommeren....hittil!   :-[

Godt å ha deg tilbake, Promo :)

Denne kampen var begredelige saker. :(

Jeg holder med Larry i at de fem første minuttene var bra.

...men det stoppet liksom der. Det var ikke mye å rope hurra for i de neste 85 pluss tillegg.

Det er klart at mål preger kamper, de gjør som regel det.
Men da vi fikk det første i fleisen var det ennå mye tid på å rette opp. Men vi ble skaket, og Southampton kjørte på. De var aggresive, og som lag klarte vi ikke å svare på dette. Isolert sett var kanskje Brown/Clayton aggresive nok, men som lag var vi det ikke.

Og her kommer vi inn på Larrys rolle. Som flere har vært inne på, det var et meeeget lite samkjørt forsvar vi stilte med. To av fem av de bakerste var ferske, tredjemann har vært skadet i så godt som hele pre season. Og 'sjefen' var altså ute i hele fjor (siste kvarteret av siste kamp unntatt).

Slikt fungerer ikke fra kamp én. Det kunne gå mot et ikke-aggresivt Newcastle i en pre season-kamp. Men ikke mot en motstander som fighter oss ut (at de klarte det er en skuffelse i seg selv). :(

At lagdelene ikke hjalp hverandre i besynderlig grad, handeler vel mye om det samme. Vi hadde to nye på sentral midtbane. Men de har fått spille sammen i de fleste pre season-kampene, og er nok de vi må satse på. Jeg tror fortsatt at Brown vil spille seg bedre relativt raskt, og Clayton viste jo at han kan forsvare en plass. Snoddy var anonym, han slet nok med AOB-komplekset, en pre season med lite spilletid.

Jeg har vel mer tro på at disse må få spille seg sammen, enn at vi skal bytte folk i forsvaret allerede. Iallefall bør de som skal opp mot Middlesbrough om en uke få sjansen til å få samspillet i orden i tirsdagens cupkamp.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

marve

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #473 på: August 07, 2011, 14:17:31 »

Neppe noen å gi karakterer til ute på banen, men i mitt hode får både Ken Bates og Simon Grayson STRYK for gjennomføringen av denne sommeren....hittil!   :-[

Godt å ha deg tilbake, Promo :)

Denne kampen var begredelige saker. :(

Jeg holder med Larry i at de fem første minuttene var bra.

...men det stoppet liksom der. Det var ikke mye å rope hurra for i de neste 85 pluss tillegg.

Det er klart at mål preger kamper, de gjør som regel det.
Men da vi fikk det første i fleisen var det ennå mye tid på å rette opp. Men vi ble skaket, og Southampton kjørte på. De var aggresive, og som lag klarte vi ikke å svare på dette. Isolert sett var kanskje Brown/Clayton aggresive nok, men som lag var vi det ikke.

Og her kommer vi inn på Larrys rolle. Som flere har vært inne på, det var et meeeget lite samkjørt forsvar vi stilte med. To av fem av de bakerste var ferske, tredjemann har vært skadet i så godt som hele pre season. Og 'sjefen' var altså ute i hele fjor (siste kvarteret av siste kamp unntatt).

Slikt fungerer ikke fra kamp én. Det kunne gå mot et ikke-aggresivt Newcastle i en pre season-kamp. Men ikke mot en motstander som fighter oss ut (at de klarte det er en skuffelse i seg selv). :(

At lagdelene ikke hjalp hverandre i besynderlig grad, handeler vel mye om det samme. Vi hadde to nye på sentral midtbane. Men de har fått spille sammen i de fleste pre season-kampene, og er nok de vi må satse på. Jeg tror fortsatt at Brown vil spille seg bedre relativt raskt, og Clayton viste jo at han kan forsvare en plass. Snoddy var anonym, han slet nok med AOB-komplekset, en pre season med lite spilletid.

Jeg har vel mer tro på at disse må få spille seg sammen, enn at vi skal bytte folk i forsvaret allerede. Iallefall bør de som skal opp mot Middlesbrough om en uke få sjansen til å få samspillet i orden i tirsdagens cupkamp.



Når du skriver at brown og clayton nok er de vi må satse på så har vi vell ikke noe valg .Hvem andre i dagens tropp kan vi sette inn der på midten ???.
Kan bli et kjempe problem utover i sesongen når skader å suspensjoner vill komme .
De vi spilte med i går er jo de beste vi har  ,mangler vell bare becchio .
« Siste redigering: August 07, 2011, 14:20:03 av marve »
 

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #474 på: August 07, 2011, 14:33:55 »
Har vært på hytta i helgen, så jeg har ikke fått sett kampen.Nedslående å lese det som står på forumet :( Nå er det selvfølgelig helt umulig å si noe om dette laget før etter 10 kamper-for å finne en tendens, men det later dessverre til at vi fortsatt ikke klarer å organisere forsvaret :( dette har vært diskutert i dette forum og engelske i lang tid...Jeg har aldri vært fan av Grayson, men må si at det mest håpløse synes jeg hans bruk av spillere: kaste innpå utrente og ferske spillere som vips skal lære seg til å spille sammen med de andre...hvorfor ikke spille inn et lag på sommeren?mange merkelige valg av Mr. Grayson >:( som sagt før: Grayson og Snodin evner ikke å organisere på dette nivået...dessverre kommer det til å bli tydligere og tydligere tror jeg....
jammen godt vi får et flott hotell da ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #475 på: August 07, 2011, 15:13:03 »
Når du skriver at brown og clayton nok er de vi må satse på så har vi vell ikke noe valg .Hvem andre i dagens tropp kan vi sette inn der på midten ???.
Kan bli et kjempe problem utover i sesongen når skader å suspensjoner vill komme .
De vi spilte med i går er jo de beste vi har  ,mangler vell bare becchio .

Det mest opplagte måtte jo bli å bruke Howson/Brown (evt Clayton) som de sentr. i en ren 4-4-2, evt benytte Bruce på midten (men det gjorde han jo ikke i fjor heller...)

Nunes (i en Howson-rolle) er vel også en miulighet...

Men jeg tror nok jeg foretrekker Brown-Clayton med Howson foran inntil videre...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #476 på: August 07, 2011, 16:44:44 »
De mest åpenbare svakhetene som kom til syne i denne kampen slik jeg så den var:

- Backene våre. Ikke er de gode forsvarere heller, men de er i alle fall utrolig lite ambisiøse og villige offensivt. Kanskje skyldes det at Gradel og Snodgrass aldri trakk innover og åpnet rom for dem, men jeg tviler på at de ville kommet seg høyere i banen uansett. Offensive backer er helt nødvendig i moderne fotball, da dette gjerne er de som evner å skape overtall framover på banen. O´Dea var en gedigen skuffelse, og det framstår smått utrolig at han startet kampen i det hele tatt.

- McCormack som midtspiss. Skal vi spille i 4-2-3-1 formasjon så må den ene der framme være en kriger og duellspiss, som kan holde på ballen og linke opp med de andre når de kommer etter. Underlig vurdering av Grayson å starte med Ross særlig etter Paynters scoring sist. Dessverre har jeg begrenset tro på hvor mye Paynter kan få utrettet også, så om Becchio er ute lenge frykter jeg at vi vil fortsette å være tamme framover.

Midtstopperne, Clayton og tildels Brown, samt Gradel og Howson kom seg etter mitt skjønn brukbart fra kampen. Det samme synes jeg gjelder Lonergan. Og Nunes kan være en joker, men neppe klar for spill fra start.

flynn

Stephenjazz

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #477 på: August 07, 2011, 17:29:42 »
Man kan snakke om lite samkjøring bak, men hvorfor ble det ikke hentet en forsvarer tidlig i pre-season? Da hadde vi hatt et samspilt lag til sesongstart. Det er ene og alene treneren sin feil
Det blir aldri umoderne å vinne

Sølvreven

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #478 på: August 07, 2011, 18:18:53 »
Se hva ferguson gjorde i pausen da de lå under 2-0.
   46     Spiller ut Manchester United Nemanja Vidic. Spiller inn Jonny Evans.
   46   Spiller ut Manchester United Rio Ferdinand. Spiller inn Phil Jones.
   46   Spiller ut Manchester United Michael Carrick. Spiller inn Tom Cleverley.
Og vinner 2-3 etter tordentale og bytter........

Det savner jeg med Grayson. Handling!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Southampton, lørdag 6. august 2011 (bortekamp)
« Svar #479 på: August 07, 2011, 18:26:40 »
Se hva ferguson gjorde i pausen da de lå under 2-0.
   46     Spiller ut Manchester United Nemanja Vidic. Spiller inn Jonny Evans.
   46   Spiller ut Manchester United Rio Ferdinand. Spiller inn Phil Jones.
   46   Spiller ut Manchester United Michael Carrick. Spiller inn Tom Cleverley.
Og vinner 2-3 etter tordentale og bytter........

Det savner jeg med Grayson. Handling!

Noen tordentale var det nok ikke, trengte ikke det når han tok 3 av de mest etablerte.. Kjetil Rekdal og Fergie er flinke med å statuere et eksempel med sine bytter. Grayson gjør "safe" bytter hele tiden, feks på 0-0 så vil han jo sjelden bytte føler jeg.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.