Skrevet av Emne: Lagoppstilling per dags dato  (Lest 357303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1290 på: Desember 22, 2019, 14:22:31 »
Er Bogusz bedre enn det vi allerede har, Eriksen?
Tar du vekk Clarke, Leif og Shack er det jo ingen av de andre ungguttene som ser ut til å være i nærheten av å ta nivået.

Greit nok å være brukbar i preseason.. men innhoppene til Strujik og Stevens har ropt mer utlån enn at de kan bidra PR nå.
Skal Clarke tilbake til Spurs må vi hente inn tilsvarende kvalitet til benken.

Vi stiller så utrolig mye sterkere hvis vi har 5 gode innbyttere å spille på kontra 2-3.

Parker hadde noe rett ang oss i går. Vi trenger noe moment av x faktor og uforutsigbarhet.

Jeg vet ikke. Derfor bør det vel testes ut før januar. Har få alternativer uten å endre flere posisjoner.

Stevens er i mine øyne bedre enn Clarke. Det har jeg også lest flere i akademiet mene. I følge Hay er Stevens erstattern til Clarke.

At det skriker utlån syntes jeg er en drøy påstand etter noen minutter på banen. Kan ikke forvente at en junior som kastes inn er outstanding eller firandrer matchen. Det er de etablerte som må bidra for at junioren skal klare å lykkes. Det oste ikke trygghet av de etablerte før Strujik kom inn helker. Da er det sikkert ikke lett å komme inn. Angrepsspillet gikk ikke på skinner før Stevens kom inn, så ikke hans skyld at ting ikke endret seg etter. Likevel syntes jeg det er helt riktig å bytte dem inn. Dem må få prøvd seg. Selv om jeg stusset over at sånne bytter ikke kommer når vi leder 2,3,4-0..men når vi ligger under, uavgjort eller leder med ett. Det er Bielsa sitt ansvar.

leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1291 på: Desember 22, 2019, 15:27:09 »
Er Bogusz bedre enn det vi allerede har, Eriksen?
Tar du vekk Clarke, Leif og Shack er det jo ingen av de andre ungguttene som ser ut til å være i nærheten av å ta nivået.

Greit nok å være brukbar i preseason.. men innhoppene til Strujik og Stevens har ropt mer utlån enn at de kan bidra PR nå.
Skal Clarke tilbake til Spurs må vi hente inn tilsvarende kvalitet til benken.

Vi stiller så utrolig mye sterkere hvis vi har 5 gode innbyttere å spille på kontra 2-3.

Parker hadde noe rett ang oss i går. Vi trenger noe moment av x faktor og uforutsigbarhet.

Jeg vet ikke. Derfor bør det vel testes ut før januar. Har få alternativer uten å endre flere posisjoner.

Stevens er i mine øyne bedre enn Clarke. Det har jeg også lest flere i akademiet mene. I følge Hay er Stevens erstattern til Clarke.

At det skriker utlån syntes jeg er en drøy påstand etter noen minutter på banen. Kan ikke forvente at en junior som kastes inn er outstanding eller firandrer matchen. Det er de etablerte som må bidra for at junioren skal klare å lykkes. Det oste ikke trygghet av de etablerte før Strujik kom inn helker. Da er det sikkert ikke lett å komme inn. Angrepsspillet gikk ikke på skinner før Stevens kom inn, så ikke hans skyld at ting ikke endret seg etter. Likevel syntes jeg det er helt riktig å bytte dem inn. Dem må få prøvd seg. Selv om jeg stusset over at sånne bytter ikke kommer når vi leder 2,3,4-0..men når vi ligger under, uavgjort eller leder med ett. Det er Bielsa sitt ansvar.

Jo, men det blir jo altfor tynt. Kanskje en dag, hvem vet? Men fakta er jo at Clarke har bidratt med 5 målpoeng under Bielsa. Var også en viktig brikke fra benken på denne tiden i fjor. Stevens har ikke vært i nærheten i de minuttene han har fått.
Det hjelper lite at potensiale er stort når vi sårt trenger kvalitet her og nå.
Vi er jo ikke en utvkilingsklubb alla Barnsley. Vi kjemper om opprykk til PL. Hvis de unge spillerne ikke evner å vise mer på trening, U23 kamper og de minuttene de får med seniorfotball er jo et utlån mye bedre for begge parter.
Ser jo lang vei at både Strujik og Stevens hadde problemer med tempo og rammen rundt. Så ut som høns i villrede.

 Det er jo slike kamper vi spiller? Trøkket vil jo være slik utover. Var jo derfor vi kollapset i fjor. Skader og liten stall hemmet oss, men var jo mentaliteten eller mangel på mentalitet som var tungen på vektskålen.
At mediokre ungdommer skal komme inn å heve dette kan være, men ingen av de vi har nå.

leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1292 på: Desember 22, 2019, 15:35:06 »
Skal sies at jeg håper Stevens kan slå til. Han er spennende nok han:-)
Bra med tempo i kroppen og levert noen gode kamper for U-23 av det jeg har fått med meg.

Er det en spiller jeg virkelig venter på med glede så er det Kenneh. Synes han var veldig god som def midtbane i kampen her forleden.
Ser ut som min andre favoritt Alfie har falt litt bak i rekken.

Kato

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1293 på: Januar 02, 2020, 11:15:03 »
Av utespillere har Bielsa en gruppe med 17 spillere han stort sett bruker.

Ayling, White, Cooper, Alioski, Berardi, Dallas, Douglas, Phillips, Klich, Shackleton, Pablo, Costa, Bamford, Eddie, Roberts, Forshaw og Harrison.

I tilegg har vi Davis, Gotts, Hosannah, Strujik, Casey, Mccalmont, Bogusz, Stevens som trener jevnlig med a-laget. Clarke har vært i mixen også, men flere ganger ikke fått plass på benken og har vel spilt kun ca 20 minutter vel. Så setter han i denne gruppen. Nå er han uansett ute. Tilsammen har dem kanskje spilt 90 minutter denne sesongen.

Av de 17 har Douglas, Roberts, Shackleton og Forshaw stort sett vært skadet. I tilegg har Pablo vært lenge ute tre ganger. Da står vi igjen med 12 av de såkalt faste spillerne.

Jeg velger å tro at med en frisk Roberts, Forshaw, Pablo og Shackleton hadde Bielsa rotert litt mer. Det tror jeg faktisk. Men når dem ikke har vært tilgjengelig har det blitt kjørt knallhardt på de 12 friske.

Dypt imponert over hva Bielsa har fått ut av laget og helt utrolig hva spillerne har krefter til. Vi er på topp og er det beste laget i ligaen.

Jeg er ikke en som bruker voldsomt med energi på å bekymre meg over ting som kan skje eller ikke. Men akkurat dette klarer jeg ikke å feie vekk.

I jula brukte vi 15 utespillere. 5 spilte alt, 4 nesten alt. Bamford og Eddie delte broderlig på spilletiden. De 4 siste spilte tilsammen 76 minutter.

White, Cooper,Phillips, Dallas og Harrison spilte alt, 360 minutter
Klich, 356 minutter, Ayling 342, Costa 315, Alioski 312.

Bamford 199 og Eddie 191

Douglas 45, Stevens 18, Roberts 9 og Berardi 4

De som spilte alt og nesten alt har i tilegg spilt tilnærmet alt hele sesongen.

Poenget jeg skal frem til. Når spiller 18-25 i troppen ikke benyttes i større grad, selv i situasjoner hvor vi er helt inne på beinet. Har Ledds med Orta/Bielsa feilet litt med lagbygge, tatt litt for høy risiko? At Douglas, Roberts, Shackleton, Forshaw ofte er skadet er jo ingen stor overraskelse. Alle vet at Pablo ikke holder i 46 kamper.  Har unggutta blitt overvurdert internt? Eller hva kan være grunnen? Nå reiser Eddie tilbake, da vil vi bli enda tynnere besatt. Roberts ute igjen, mens Douglas pr.nå er tilgjengelig. Så status ca likt.

To spørsmål! 

1. Er det mulig at dette holder inn om belastningen på spillerne er som nå frem til 2 mai?
Vi er helt avhengig av at "kjeksene" klarer å holde seg noenlunde skadefrie. Helt avhengig!

2. Hvorfor benyttes ikke spiller 18-25 mer når det er mulig?
Dem er ikke gode nok
Bielsa sine tvangstanker/særhet
Spillerne tåler det

Hvis siste er tilfelle vil vi slite om vi får litt ekstra skader og vi må bruke dårlige spillere. Er det Bielsa vil dette gå bra når han må kaste innpå en og annen unggutt.

Dette blir en spennende vinter og vår. Januarvinduet vil avgjøre sesongen sammen med flaks/uflaks i forhold til skader. Stolpe inn der, så er vi ei PL neste sesong :)

Slitasje ble nevnt som en faktor mot slutten av juleprogrammet. Mot Birmingham gå vi oss aldri, og kjørte kampen i mål langt på overtid. I går så vi langt friskere ut enn WBA utover i andre omgang. Et lag som hadde hvilt flere spillere enn oss. Den utbrentheten "noen" har sett i jula er ikke reell. Vi ser piggere ut, vi ser bedre trent ut. Vi ser ut til å tåle det. Ihvertfall så langt. Og nå roer det seg.
 

GeirO

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1294 på: Januar 02, 2020, 11:28:51 »
Mulig Bielsa har tanker om at de fire som har vært skadet mye skal spille mye framover. Da vil mange faste få avlastning. Samtidig innbyr dette ti at andre får avlasting. Eksempelvis når Douglas spiller venstreback kan Alioski og Harrison veksle på venstrekanten. Pablo kan spille både på høyrekant og offensiv midtbane (avlaste to spillere) og Forshaw avlaster Philips. Mange muligheter.....

Men dette betinger at de kommer tilbake skadefrie. Gleder meg til å se Shackleton sin utvikling, men frykter den har stagnert litt nå etter skadeoopholdet.
MOT

NT

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1295 på: Januar 02, 2020, 11:29:45 »
Eriksen55:To spørsmål!

1. Er det mulig at dette holder inn om belastningen på spillerne er som nå frem til 2 mai?
Vi er helt avhengig av at "kjeksene" klarer å holde seg noenlunde skadefrie. Helt avhengig!

2. Hvorfor benyttes ikke spiller 18-25 mer når det er mulig?
Dem er ikke gode nok
Bielsa sine tvangstanker/særhet
Spillerne tåler det

Mitt inntrykk er at belastningen ikke preger laget vesentlig.  Dette er hva de trener for, er trygg på at den investeringen de gjorde sist sesong vil betale seg i år.  Både at de fysisk har bygget opp en solid base, samt at de psykisk vet hva dette nå handler om. Tackler presset og forventningen bedre, alt blir lettere å håndtere. Så er det vel rett og slett en kjensgjerning at skal du rykke opp fra Championship så må stammen + "kjeksen" holde seg noenlunde skadefrie. De lag som rammes, de står heller ikke løpet ut.   Det leder hen til ditt spr. 2. om hvorfor de ikke benyttes mer når det er mulig ?  Men er det i det hele tatt noen gang det er mulig ?    Det er så tette kamper, så jevnt, så marginalt hvilken vei det tipper, forstår Bielsa godt hvorfor han hele tiden vender seg mot det mer trygge enn de noe mer utrygge nr 18-25.  Hadde vi vært mer i utviklings sone , så kunne de spilt - men denne sesong er det NÃ… eller ALDRI for Team Bielsa/Rads &Co. Managmentet har bygget opp til det maksimale av hva de har hatt ressurser for, nå må disse hestene løpe -og vi må bare håpe på at de ikke tråkker feil

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1296 på: Januar 02, 2020, 12:08:42 »

To spørsmål! 

1. Er det mulig at dette holder inn om belastningen på spillerne er som nå frem til 2 mai?
Vi er helt avhengig av at "kjeksene" klarer å holde seg noenlunde skadefrie. Helt avhengig!

2. Hvorfor benyttes ikke spiller 18-25 mer når det er mulig?
Dem er ikke gode nok
Bielsa sine tvangstanker/særhet
Spillerne tåler det

Hvis siste er tilfelle vil vi slite om vi får litt ekstra skader og vi må bruke dårlige spillere. Er det Bielsa vil dette gå bra når han må kaste innpå en og annen unggutt.

Dette blir en spennende vinter og vår. Januarvinduet vil avgjøre sesongen sammen med flaks/uflaks i forhold til skader. Stolpe inn der, så er vi ei PL neste sesong :)

Slitasje ble nevnt som en faktor mot slutten av juleprogrammet. Mot Birmingham gå vi oss aldri, og kjørte kampen i mål langt på overtid. I går så vi langt friskere ut enn WBA utover i andre omgang. Et lag som hadde hvilt flere spillere enn oss. Den utbrentheten "noen" har sett i jula er ikke reell. Vi ser piggere ut, vi ser bedre trent ut. Vi ser ut til å tåle det. Ihvertfall så langt. Og nå roer det seg.

At vi står såpass bra gjennom hele kampen i går imponerte meg. Men ingen tvil om at det slurves litt mer og at returløpene ikke er på samme nivå, naturlig nok. Men WBA var en del mer preget enn oss. Så ingen tvil om at vi fysisk er meget godt rustet!

Gode prestasjoner og seiere er en bra boost når man er litt nede. Dallas sin sene utligning mot Preston tror jeg var usedvanlig viktig. På samme måte som seiersmålet mot Bham. Mye kunne sett annerledes med 1 konta 4 poeng der.

Som du sier, heldigvis roer det seg litt ned nå og gutta kan se tilbake på en bra jul for både egen del og andre lags resultater :)

Men sesongen er lang og jeg tror vi må ha hellet på vår side ift skader. Har vi det rykker vi opp i mars!

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1297 på: Januar 02, 2020, 12:19:02 »
Eriksen55:To spørsmål!

1. Er det mulig at dette holder inn om belastningen på spillerne er som nå frem til 2 mai?
Vi er helt avhengig av at "kjeksene" klarer å holde seg noenlunde skadefrie. Helt avhengig!

2. Hvorfor benyttes ikke spiller 18-25 mer når det er mulig?
Dem er ikke gode nok
Bielsa sine tvangstanker/særhet
Spillerne tåler det

Mitt inntrykk er at belastningen ikke preger laget vesentlig.  Dette er hva de trener for, er trygg på at den investeringen de gjorde sist sesong vil betale seg i år.  Både at de fysisk har bygget opp en solid base, samt at de psykisk vet hva dette nå handler om. Tackler presset og forventningen bedre, alt blir lettere å håndtere. Så er det vel rett og slett en kjensgjerning at skal du rykke opp fra Championship så må stammen + "kjeksen" holde seg noenlunde skadefrie. De lag som rammes, de står heller ikke løpet ut.   Det leder hen til ditt spr. 2. om hvorfor de ikke benyttes mer når det er mulig ?  Men er det i det hele tatt noen gang det er mulig ?    Det er så tette kamper, så jevnt, så marginalt hvilken vei det tipper, forstår Bielsa godt hvorfor han hele tiden vender seg mot det mer trygge enn de noe mer utrygge nr 18-25.  Hadde vi vært mer i utviklings sone , så kunne de spilt - men denne sesong er det NÃ… eller ALDRI for Team Bielsa/Rads &Co. Managmentet har bygget opp til det maksimale av hva de har hatt ressurser for, nå må disse hestene løpe -og vi må bare håpe på at de ikke tråkker feil

Gode poenger. Det er jo en balansegang her så klart. Målet/kravet er å rykke opp og da må de beste spille, så enkelt er det. A-lag er heller ikke der spillerne skal utvikle seg til å bli gode. Men jeg trodde kanskje at 18-25 var bedre enn dem tydeligvis er. Og er dem ikke gode nok er stallen sårbar når det er litt mye " kjeks" blant de 17.  Han har helt sikkert gjort sine analyser på konsekvensen av å hvile en etablert og heller spille en unggutt. Til nå er svaret at den risikoen ønsker ikke Bielsa. Det er fair. Så da er det bare å krysse fingrene for at vi ikke "må" bruke dem senere i sesongen. Ihvertfall ikke flere om gangen :)


jaho

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1298 på: Januar 02, 2020, 18:13:36 »
Av utespillere har Bielsa en gruppe med 17 spillere han stort sett bruker.

Ayling, White, Cooper, Alioski, Berardi, Dallas, Douglas, Phillips, Klich, Shackleton, Pablo, Costa, Bamford, Eddie, Roberts, Forshaw og Harrison.

I tilegg har vi Davis, Gotts, Hosannah, Strujik, Casey, Mccalmont, Bogusz, Stevens som trener jevnlig med a-laget. Clarke har vært i mixen også, men flere ganger ikke fått plass på benken og har vel spilt kun ca 20 minutter vel. Så setter han i denne gruppen. Nå er han uansett ute. Tilsammen har dem kanskje spilt 90 minutter denne sesongen.

Av de 17 har Douglas, Roberts, Shackleton og Forshaw stort sett vært skadet. I tilegg har Pablo vært lenge ute tre ganger. Da står vi igjen med 12 av de såkalt faste spillerne.

Jeg velger å tro at med en frisk Roberts, Forshaw, Pablo og Shackleton hadde Bielsa rotert litt mer. Det tror jeg faktisk. Men når dem ikke har vært tilgjengelig har det blitt kjørt knallhardt på de 12 friske.

Dypt imponert over hva Bielsa har fått ut av laget og helt utrolig hva spillerne har krefter til. Vi er på topp og er det beste laget i ligaen.

Jeg er ikke en som bruker voldsomt med energi på å bekymre meg over ting som kan skje eller ikke. Men akkurat dette klarer jeg ikke å feie vekk.

I jula brukte vi 15 utespillere. 5 spilte alt, 4 nesten alt. Bamford og Eddie delte broderlig på spilletiden. De 4 siste spilte tilsammen 76 minutter.

White, Cooper,Phillips, Dallas og Harrison spilte alt, 360 minutter
Klich, 356 minutter, Ayling 342, Costa 315, Alioski 312.

Bamford 199 og Eddie 191

Douglas 45, Stevens 18, Roberts 9 og Berardi 4

De som spilte alt og nesten alt har i tilegg spilt tilnærmet alt hele sesongen.

Poenget jeg skal frem til. Når spiller 18-25 i troppen ikke benyttes i større grad, selv i situasjoner hvor vi er helt inne på beinet. Har Ledds med Orta/Bielsa feilet litt med lagbygge, tatt litt for høy risiko? At Douglas, Roberts, Shackleton, Forshaw ofte er skadet er jo ingen stor overraskelse. Alle vet at Pablo ikke holder i 46 kamper.  Har unggutta blitt overvurdert internt? Eller hva kan være grunnen? Nå reiser Eddie tilbake, da vil vi bli enda tynnere besatt. Roberts ute igjen, mens Douglas pr.nå er tilgjengelig. Så status ca likt.

To spørsmål! 

1. Er det mulig at dette holder inn om belastningen på spillerne er som nå frem til 2 mai?
Vi er helt avhengig av at "kjeksene" klarer å holde seg noenlunde skadefrie. Helt avhengig!

2. Hvorfor benyttes ikke spiller 18-25 mer når det er mulig?
Dem er ikke gode nok
Bielsa sine tvangstanker/særhet
Spillerne tåler det

Hvis siste er tilfelle vil vi slite om vi får litt ekstra skader og vi må bruke dårlige spillere. Er det Bielsa vil dette gå bra når han må kaste innpå en og annen unggutt.

Dette blir en spennende vinter og vår. Januarvinduet vil avgjøre sesongen sammen med flaks/uflaks i forhold til skader. Stolpe inn der, så er vi ei PL neste sesong :)

Slitasje ble nevnt som en faktor mot slutten av juleprogrammet. Mot Birmingham gå vi oss aldri, og kjørte kampen i mål langt på overtid. I går så vi langt friskere ut enn WBA utover i andre omgang. Et lag som hadde hvilt flere spillere enn oss. Den utbrentheten "noen" har sett i jula er ikke reell. Vi ser piggere ut, vi ser bedre trent ut. Vi ser ut til å tåle det. Ihvertfall så langt. Og nå roer det seg.

SÃ… enig med Kato her! Det blir sett mye "spøkelser på høylys dag" til tross for tabelltopp..  Den slitenheten mange "ser" viste vel laget ikke er helt reell i de to turene til Birmingham! Tror vi har et så profft apparat så laktat tester bl.a. blir utført, og noen tåler nok å spille mer en andre. Ser ut som både Klich og Phillips er noen fysiske monstre slik sett. I tillegg har jeg sett kommentarer om at fordi vi i tillegg trener knallhardt er det enda viktigere å hvile spillere oftere.... Dette synes jeg er et rart resonnement...og satt litt på hodet...Det er kanskje FORDI vi trener hardt at vi holder bedre i kamper,og forhåpentlig hele sesongen hvis vi unngår skadebonanza  denne sesongen. Er en kjensgjerning at treningsmengden til fotballspillere ikke kan sammenlignes med mange individuelle idretter, selv om det har vært en klar bedring på dette noen år nå.. Selvfølgelig er fotball en sammensatt idrett, men i forhold til mange andre idretter ser det fortsatt ut som fotballspillere fortsatt skal pakkes litt inn i bomull.. I løpet av en kamp er det mye stopp i spillet, løp langt fra max-nivå, altså ikke mange minutter hver kamp i full spurt.. Her er vel Bielsa en av innovatørene med bl.a. sin "Murderball" der spillerne hele tiden må være i bevegelse...dette er bare utviklende for spillerne..fotballspillere har tradisjonelt mye å gå på fysisk og treningsmessig.
Hadde nok rullert noe mer hvis Forshaw-Shack-Pablo-Roberts hadde vært mer tilgjengelige.. Fulgt med litt på andre lagoppstillinger i topp 6, ikke store forandringer til hver kamp for en del andre lag heller.. WBA gjorde noen forandringer mot Middlesbrough..tapte 0-2..så ikke mer fit ut mot oss for det.. Ble også påstått at vi hadde samme 11-er i de tre første kamper i jula, selv om sannheten var at vi IKKE hadde samme 11-er noen gang.. Mot Fulham startet Pablo (spilte bare et par min. men startet. Mot Preston var Alioski ny i 11-ern, mot Birmingham var Eddie ny i 11-ern..bare 1 bytte fra start altså, men IKKE samme 11-er...Mot WBA derimot var det samme 11-er. Synes også vi bør være med tålmodig om vi ikke vinner og er supre hver kamp...vi leder tross alt..men typisk nok for mange så er eneste løsningen endringer... Har Ayling en dårlig kamp, ja da bør han ut....oppps så var han plutselig BB neste kamp.. Kladder det litt fremover, nei da må vi over til 4-4-2 enda vi har drillet inn andre systemer.. Så bør vi prøve ungdommen når vi leder...de må jo få prøve seg... får de prøve seg, men vi avgir poeng, da holder de ikke og bør ut på lån.. (Struijk)... Greit vi har meninger, men noen ganger blir ting lagt frem som om vi vet best..hvorfor ser ikke Bielsa & Co det vi ser o.s.v. Pust mer med magen..nyt sesongen...nyt forandringen fra det som var for bare 1 1/2 år tilbake.. I denne ligaen går vi ikke gjennom uten skrammer... Se bare bak oss...så er det Fulham som er nærmest..så Sheffield, så Brentford, så Nottingham...dette viser at alle er langt fra stabile... Er nervøs selv for tiden, mest for at vi plutselig er litt for usikre bak, men stor bedring mot WBA...men tro meg, ha tillit til de som styrer klubben, helt utrolig hva som er fått til med denne gjengen..ingen skal beskylde oss for å kjøpe oss til noe.. Hardt arbeid, struktur, og en god plan har gitt enorme resultater...løsningen er ikke å gjøre hverken ditt eller datt så mye annerledes når det kladder en del.. Men med to spillere ut nå, og fortsatt usikkerhet rundt Forshaw gjør at et par nye fjes må inn..Ikke dermed sagt at de MÃ… være klare førstevalg, men av såpass kvalitet så de presser på for en plass, altså nivå Eddie/Alioski/Roberts  som gjør oss mindre sårbare for skader.. :)

auren

Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1299 på: Januar 27, 2020, 17:52:39 »
Bielsa uttalte på dagens pressekonferanse at det ikke var noen skader i troppen. Forshaw er jo et stykke unna å være matchfit, men jeg tror at denne elleveren er vår beste med alle friske og raske:

Kiko - Ayling, White, Cooper, Dallas - Phillips - Costa, Klich, Pablo, Harrison - Augustin

Subs: Meslier, Berardi, Alioski, Shackleton, Poveda, Roberts og Bamford

Men jeg ser også muligheten for følgende angrepsrekke hjemme mot svakere motstand som parkerer bussen:

Poveda, Klich, Bamford, Pablo - Augustin

Vi har mange konstellasjoner og strenger å spille på hvis de beste spillerne holder seg skadefri. Det kan bli en kjekk og spennende sesonginnspurt.

auren
« Siste redigering: Januar 28, 2020, 16:45:07 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1300 på: September 07, 2020, 11:39:53 »
Alltid et spørsmålstegn om CC spillerne Ayling, Cooper, Dallas, Phillips, Pablo, Klich, Harrison og Bamford tar PL nivå. Jeg tror det skal gå greit med de fleste.. Noen vil bli ledende, andre ok og noen vil kanskje falle igjennom. Tror heller ikke nivået mellom bunn 6-7 i PL og topp 4 i CC er voldsomt stort. Ikke sikkert Leeds hadde rykket ned fra PL i fjor og ikke sikkert Villa/West Ham hadde rykket opp fra CC med lagene dem hadde. Tror jeg, for å understreke det :)

Inn kommer også Gvardiol, samt Rodrigo De Paul eller en annen offensivmidtbane. Hvis vi lander de to nevnte ser laget spennende ut. Uten dem to (eller andre), brått litt tynnere!

Hva tror folket er den sterkeste 18 mannstroppen?
                                                                 
                  Meslier

    Ayling  Koch  Cooper  Dallas
 
                  Phillips

   Pablo  de Paul Klich Harrison

                Rodrigo

Sub: Kiko, Davis, Strujik, Shackleton, Roberts, Costa og Bamford

Caprile, Casey, Gvardiol, Douglas, Alioski, Poveda, Forshaw, Gotts, Stevens, Gelhard og Greenwood


Tror spillere som Douglas og Alioski skal slite med å få spilletid i år. Ihvertfall Douglas om Davis tar steget og Gvardiol er god. Alioski reddes nok av anvendelighet, men tror det blir mange kamper på tribunen for denne duoen. Hvis dem er her etter 5 oktober. Douglas tipper jeg ikke er det.

En skadefri Forshaw i form tror jeg danker ut Shack og er en genial spiller å ha i bakhånd..men så var det den hoften da..

Er vi godt nok rustet på keeperplass? Jeg tror ja. Syntes Kiko får ufortjent mye pepper - Han er nåværende hakkekylling..alltid en som er det. Men Meslier er nok førstevalg, og det er greit.
Unngår Roberts alle skadene og klarer å ta neste steget - Er dette litt "enten eller sesongen" hans i Leeds?
Poveda - Klarer han å utfordre kantene og ta en plass?
Hvor god er egentlig Gvardiol - Prislappen tilsier klasse..
Hvor gode er Strujik, Davis og Shack på dette nivået? 

Tysk, Spansk og Argentisk landslagsspillere - Sinnsykt - Klassesigneringer - Det store spørsmålet er om dem slår til!

Summasummarum - Syntes dette begynner å se veldig bra ut - I tilegg signerer Bielsa ny kontrakt denne uken :)

GeirO

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1301 på: September 07, 2020, 12:05:52 »
Ser du har plassert Gvardiol som stallfyll. Han er nok bankers på benken, og ikke umulig at han allerede er/blir kjapt bedre enn både Cooper og kanskje Koch.....
MOT

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1302 på: September 07, 2020, 12:31:09 »
Ser du har plassert Gvardiol som stallfyll. Han er nok bankers på benken, og ikke umulig at han allerede er/blir kjapt bedre enn både Cooper og kanskje Koch.....

Ikke er han Leeds spiller, ikke vet vi hvor god han er, ikke vet vi om han tar nivået i PL raskt og er transfersummen det snakkes om en del av rotet rundt Augustine, så forbeholder jeg meg retten til å være litt skeptisk til at en 18 åring går rett inn i troppen. Men ingenting hadde vært gøyere enn om det skjedde  :)

Orta sa at det var normalt å treffe på 3 av 5 signeringer. Tar gjetne 5 av 5 jeg. Men Om det stemmer så håper jeg virkelig det er Koch og Rodrigoene. De må være gode og de kan bidra ASAP. Det er jeg usikker på om en 18-åring gjør. Derfor  :)

GeirO

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1303 på: September 07, 2020, 16:11:06 »
Ser du har plassert Gvardiol som stallfyll. Han er nok bankers på benken, og ikke umulig at han allerede er/blir kjapt bedre enn både Cooper og kanskje Koch.....

Ikke er han Leeds spiller, ikke vet vi hvor god han er, ikke vet vi om han tar nivået i PL raskt og er transfersummen det snakkes om en del av rotet rundt Augustine, så forbeholder jeg meg retten til å være litt skeptisk til at en 18 åring går rett inn i troppen. Men ingenting hadde vært gøyere enn om det skjedde  :)

Orta sa at det var normalt å treffe på 3 av 5 signeringer. Tar gjetne 5 av 5 jeg. Men Om det stemmer så håper jeg virkelig det er Koch og Rodrigoene. De må være gode og de kan bidra ASAP. Det er jeg usikker på om en 18-åring gjør. Derfor  :)
Den er grei. Er veldig spent på han selv, men gjetordene om han er jo veldig bra. Men først må han signere.....
MOT

NT

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1304 på: Mars 17, 2021, 17:24:20 »
Nå er vi straks skadefrie på stopperplass. Vi kan da velge mellom en Spansk, Tysk, Skotsk og en ung stopper som både Belgia og Nederland ønsker å ha på sitt landslag. Det gledes. Råflott å sette 2 av dem på benken da vi har utfordringer på venstreback og ikke minst i 8'er rollen når Dallas ikke spiller på de plassene.

En tanke - Muligheter for at dette skjer og hadde det funket?  :)

Klich er jo ikke akkurat på hugget om dagen. Sikker på at Phillips kunne bidratt godt i 8'ern også. Dette gjør plass til Koch. Fungerer han i 4'er rollen, så vil jeg påstå vi styrker våres 2 svakeste posisjoner. Både Koch og Phillips har spilt i denne rollen for hendholdsvis Tyskland og England.  Stopperparet fungerte veldig bra mot Chelsea. Roberts inne for Rodrigo, men regner med at Rodrigo spiller når han er klar..   

Så spørs det om det blir flere skader eller om vi kan unngå det ut sesongen..Lenge mellom kampene i PL, så et samkjørt lag med de beste ut sesongen hadde vært gøy. Første test er landslagssamlingene for de uttatte. Først og fremst Llorente er jeg spent på om kommer frisk tilbake.

                 

                        Meslier                                                       Sub: Kiko, Berardi,Cooper, Alioski, Forshaw, Klich, Shackleton, Costa, Poveda + u23

Ayling      Llorente           Strujik   Dallas
                         
                           Koch

Raphinia   Rodrigo        Phillips      Harrison

                          Bamford

Du nærmer deg noe her, og ser man på den benken så kan det vel sies at de spillerne nå har nådd sitt maksimale potensiale, mens din nye 11`r kan ta steg. Dette vil funke som ei kule !
Skjønner dette er fremtidsretta, savna nr 19...

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1305 på: Mars 18, 2021, 17:48:29 »
Nå er vi straks skadefrie på stopperplass. Vi kan da velge mellom en Spansk, Tysk, Skotsk og en ung stopper som både Belgia og Nederland ønsker å ha på sitt landslag. Det gledes. Råflott å sette 2 av dem på benken da vi har utfordringer på venstreback og ikke minst i 8'er rollen når Dallas ikke spiller på de plassene.

En tanke - Muligheter for at dette skjer og hadde det funket?  :)

Klich er jo ikke akkurat på hugget om dagen. Sikker på at Phillips kunne bidratt godt i 8'ern også. Dette gjør plass til Koch. Fungerer han i 4'er rollen, så vil jeg påstå vi styrker våres 2 svakeste posisjoner. Både Koch og Phillips har spilt i denne rollen for hendholdsvis Tyskland og England.  Stopperparet fungerte veldig bra mot Chelsea. Roberts inne for Rodrigo, men regner med at Rodrigo spiller når han er klar..   

Så spørs det om det blir flere skader eller om vi kan unngå det ut sesongen..Lenge mellom kampene i PL, så et samkjørt lag med de beste ut sesongen hadde vært gøy. Første test er landslagssamlingene for de uttatte. Først og fremst Llorente er jeg spent på om kommer frisk tilbake.

                 

                        Meslier                                                       Sub: Kiko, Berardi,Cooper, Alioski, Forshaw, Klich, Shackleton, Costa, Poveda + u23

Ayling      Llorente           Strujik   Dallas
                         
                           Koch

Raphinia   Rodrigo        Phillips      Harrison

                          Bamford

Du nærmer deg noe her, og ser man på den benken så kan det vel sies at de spillerne nå har nådd sitt maksimale potensiale, mens din nye 11`r kan ta steg. Dette vil funke som ei kule !
Skjønner dette er fremtidsretta, savna nr 19...

Pablo skal selvsagt med. Flaut å glemme han når jeg tok med Forshaw.. Helst ville jeg hatt Pablo i toppform inn for Rodrigo 😀

Ja, om dette laget hadde blitt samspilt så tror jeg det kan bite bra fra seg!

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1306 på: November 23, 2021, 23:22:07 »
Hvis du hadde hatt alle spillerne tilgjengelig. Hvem hadde du valgt i Bielsas 4-1-4-1 formasjon?

Mitt valg:
                   Meslier

Ayling  Llorente Strujik Dallas

                      Koch

Raphinha Rodrigo Phillips James

                       Bamford

Sub: Klaesson, Firpo, Cooper, Forshaw, Shackleton, Harrison, Summerville, Gelhardt, Greenwood

Tribune: Drameh, Cresswell,  Bate, Klich, Roberts, Mccinstry,

En drøm å fått oppleve en skadefri tropp.  Litt flere alternativer på benken her enn vi har hatt i høst!


TK20

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1307 på: November 24, 2021, 08:31:22 »
Hvis du hadde hatt alle spillerne tilgjengelig. Hvem hadde du valgt i Bielsas 4-1-4-1 formasjon?

Mitt valg:
                   Meslier

Ayling  Llorente Strujik Dallas

                      Koch

Raphinha Rodrigo Phillips James

                       Bamford

Sub: Klaesson, Firpo, Cooper, Forshaw, Shackleton, Harrison, Summerville, Gelhardt, Greenwood

Tribune: Drameh, Cresswell,  Bate, Klich, Roberts, Mccinstry,

En drøm å fått oppleve en skadefri tropp.  Litt flere alternativer på benken her enn vi har hatt i høst!

Overrasket over Koch/Phillips. Jeg ville kjørt
Meslier
Ayling Llorente Cooper Firpo
Phillips
Rapha Dallas Rodrigo James
Bamford

Strujik, Harrison og Forshaw nærme en plass

ingve1960

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1308 på: November 24, 2021, 18:24:38 »
Enig med tk20 her men me litt mer kamptrening på forshow tror jeg han hadde stabilisert midtbanen me de tre løpsmaskinene,,da må firpo ut og dallas ned på vb

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1309 på: Januar 02, 2022, 19:56:27 »
Gelhardt viste i dag at han BØR og MÅ spille i førsteelleveren. Ihvertfall slik skadesituasjonen er. Ikke meg i mot å se et slikt lag når Bamford kanskje er tilbake til neste kamp i FA-cupen:

Meslier - Ayling, Koch, Llorente, Firpo - Forshaw - Raphinha, Gelhardt, Dallas, James - Bamford.

Jeg tror godeste Joffy kan fungere vel så bra som 10-er enn det Klich, Roberts og Rodrigo kan.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1310 på: Januar 02, 2022, 20:02:49 »
Gelhardt viste i dag at han BØR og MÅ spille i førsteelleveren. Ihvertfall slik skadesituasjonen er. Ikke meg i mot å se et slikt lag når Bamford kanskje er tilbake til neste kamp i FA-cupen:

Meslier - Ayling, Koch, Llorente, Firpo - Forshaw - Raphinha, Gelhardt, Dallas, James - Bamford.

Jeg tror godeste Joffy kan fungere vel så bra som 10-er enn det Klich, Roberts og Rodrigo kan.

auren
Rodrigo må jo rett inn på laget er han frisk. Det må det jo aldri tviles på.
Så mye kvalitet har vi ikke fremover på banen at vi kan sette vår nest beste offensive spiller ut om han er good to go.

Ellers blir jeg skuffet hvis han rokkerer på venstresiden. Det var veldig oppløftende relasjonen Firpo/Harrison. Det har jo vært tydelig at det er en relasjon de har vært bevisst på tidligere. Synd skader o.l har ødelagt.

Ellers ser det jo ut som et OK PL lag for første gang på lenge.
« Siste redigering: Januar 02, 2022, 20:17:08 av leedslife »

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1311 på: Januar 02, 2022, 20:58:32 »
Mot WH i cupen er det på tide å kaste Klaesson til ulvene. Ikke meg i mot med dette laget:

Klaesson - Ayling, Llorente, Struijk, Firpo - Koch - Harrison, Klich, Gelhardt, James - Bamford

Raphinha, Dallas og Forshaw fortjener litt ekstra hvile og kan sitte på benken. Rodrigo får spille andre omgang for Bamford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1312 på: Januar 02, 2022, 21:01:37 »
Mot WH i cupen er det på tide å kaste Klaesson til ulvene. Ikke meg i mot med dette laget:

Klaesson - Ayling, Llorente, Struijk, Firpo - Koch - Harrison, Klich, Gelhardt, James - Bamford

Raphinha, Dallas og Forshaw fortjener litt ekstra hvile og kan sitte på benken. Rodrigo får spille andre omgang for Bamford.

Klaesson kan vente til neste sesong...

Virker som Llorente kan sone i FA-cupen - ikke meg imot :o

Dette er feil, han må sone i serien:
It says: "Any player earning five bookings from their side's first 19 Premier League matches will serve a one-match ban in the same competition. Yellow cards are not carried over to the EFL Cup or FA Cup.

https://www.football.london/premier-league/premier-league-suspension-rules-explained-22528335
« Siste redigering: Januar 02, 2022, 21:20:16 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1313 på: Januar 03, 2022, 10:40:09 »
Mot WH i cupen er det på tide å kaste Klaesson til ulvene. Ikke meg i mot med dette laget:

Klaesson - Ayling, Llorente, Struijk, Firpo - Koch - Harrison, Klich, Gelhardt, James - Bamford

Raphinha, Dallas og Forshaw fortjener litt ekstra hvile og kan sitte på benken. Rodrigo får spille andre omgang for Bamford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eg hyller deg for forslaget på dei 10 utespillerene mot West Ham i den tradisjonsrike FA Cup'en, men da blir det jo totalt meningsløst å kvile Meslier som ikkje trenger å kvile.

GeirO

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1314 på: Januar 03, 2022, 11:56:15 »
Trodde Struijk og Rodrigo er ute lenge siden de ikke greier å spille med de smertene de har?
MOT

Killa

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1315 på: Januar 03, 2022, 12:02:08 »
Trodde Struijk og Rodrigo er ute lenge siden de ikke greier å spille med de smertene de har?

Hvor lenge de to er ute har vel Bielsa sagt er uvisst, de vet ikke hvor lenge smertene vil vare men så lenge det er smerter greier ingen av dem å spille.
Begge to er visst av typen "sjeldne" skader men de skal visstnok ikke være alvorlige og kreve operasjon.... ::)

Sterland

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1316 på: Januar 03, 2022, 12:02:56 »
Kjør rent U23 lag. Nå må den ekstremt tynnslitte a-troppen pleies på best mulig måte til kampen om tilværelsen i PL

stian

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1317 på: Januar 03, 2022, 13:00:51 »
Er det så stort behov for hvile når det er en uke mellom kampene nå? Klart, det kommer et tett program når de utsatte kampene skal tas igjen, men det kan nesten være vel så mye å hente på å bygge videre på prestasjonen mot Burnley.

Muligheten til å gi kamptrening til de som har vært ute må naturligvis brukes, men det er fortsatt mye å hente på å bygge relasjonene i laget og da må de nesten spille kamper sammen.

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1318 på: Januar 03, 2022, 20:37:59 »
Mot WH i cupen er det på tide å kaste Klaesson til ulvene. Ikke meg i mot med dette laget:

Klaesson - Ayling, Llorente, Struijk, Firpo - Koch - Harrison, Klich, Gelhardt, James - Bamford

Raphinha, Dallas og Forshaw fortjener litt ekstra hvile og kan sitte på benken. Rodrigo får spille andre omgang for Bamford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eg hyller deg for forslaget på dei 10 utespillerene mot West Ham i den tradisjonsrike FA Cup'en, men da blir det jo totalt meningsløst å kvile Meslier som ikkje trenger å kvile.

Meslier trenger selvsagt ikke å hvile. Men vi har altså en andrekeeper som ALDRI har kjent på presset å spille for A-laget. Tenk hvis Meslier blir skadet eller suspendert! Jeg synes det er stor gambling å ha en så urutinert keeper som Klaesson på benken, derfor er det snart på tide at han får kjenne på det. Faller han helt gjennom mot West Ham må vi handle inn en ny back up for Meslier. Jeg synes egentlig vi bør gjøre det uansett, spesielt med tanke på hvor ustabil Klaesson har vært selv på U-23-laget.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1319 på: Oktober 22, 2022, 22:05:56 »
Må si jeg er skuffet over det meste, både når det gjelder laguttak, taktikk og grep underveis i kamp. Det eneste trøsten er at vi har noen helt OK fotballspillere i klubben. Dessverre så ser det ut som Yesse ikke er den rette på mange plan for å få laget tiil å funke, både spillemessig og resultatmessig. Det er en diskusjon vi får ta i en annen tråd.

Vi har et problem på vår venstre backplass og tildels på vår høyre backplass. Vi har også en spiss som er meget rusten.

Laget jeg ville spilt med ser slik ut:

Meslier
Koch  Cooper  Struijk
Ayling  Adams  Roca Harrison
Aaronson  Bamford  Sinisterra

Altså 3-4-3 med Harrison og Ayling fossende opp og ned på kanten. Aaronson og Sinisterra roamer på insiden og utsiden. Vii må slutte med denne 4-2-2-2 formasjonen når backene våre ikke er gode nok i den formasjonen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.